DR. NAVRACSICS TIBOR (Fidesz): Tisztelt Államtitkár Úr! Bár az ön egyik kérdésre adott válaszát idézve ön úgy gondolja, hogy nincsen összefüggés regionalizáció és közlekedésfejlesztés között, úgy gondolom, mégiscsak van. Önök úgy döntöttek, hogy a hét végén leállítják a Hajmáskér-Lepsény 31 kilométeres vasútvonalon a személyszállítást, egy olyan vasútvonalon, amely három fővonalat kötött össze: a szombathelyit, a tapolcait, illetve a nagykanizsait. Sőt, ha ezt egységben kezeljük a Győr-Veszprém vasútvonallal, amit szintén terveztek megszüntetni, ám eddig még nem tették, akkor tulajdonképpen a Dunántúlra, Észak-Dunántúlra menő mind a négy fontosabb vasúti fővonalat összekötötte a Győr-Lepsény vasúti hálózat.

Fontos ez, nemcsak azoknak az embereknek a szemszögéből, akik munkába járnak, hanem területfejlesztés, régiófejlesztés szempontjából is. A Hajmáskér-Lepsény közötti vasútvonal, ez a 31 kilométer, három nagyobb tájegység peremét köti össze. Hajmáskér a Bakony alja, Balatonfőkajár környéke, a Balaton-felvidék, a Balaton-vidék szélét, és Lepsény pedig a Mezőföld szélét jelképezi. Ez a három település, ez a három tájegység, és az ezeket összekötő vasútvonal a Balatonnak és a Bakony térségének olyan turisztikai hátországa lehetne, amely lehetővé tenné, hogy a jövőben a közép-dunántúli fejlesztések erre koncentrálódjanak. Ugyanakkor kisegítő infrastruktúra is lehetne a Balaton térségének, a Balaton keleti medencéjének a térségében olyan infrastruktúra, amely a turizmus felépítését is lehetővé tenné, amennyiben meghagyták.

Kérdezem tehát, államtitkár úr, hogy készült-e hatástanulmány, mielőtt megszüntették volna ezt a vasútvonalat, milyen mérőszámok alapján döntöttek úgy, hogy ezt a vasútvonalat meg kell szüntetni, betekinthetnénk-e ebbe a hatástanulmányba, illetve ennek a megállapításaiba.

Köszönöm válaszát. (Taps a Fidesz soraiban.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage