DR. HORVÁTH ZSOLT (Fidesz, Bács-Kiskun megye, 2. vk.): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Államtitkár Úr! Nem gondoltuk, hogy el fog következni az az idő, amikor Bács-Kiskun megye egyik legnevesebb történelmi városa, Kalocsa vasúti személyszállítás nélkül marad. Ez az érseki város, amely a magyar történelemnek egy meghatározó és kulcsfontosságú városa, azt hiszem, maga sem gondolta, hogy szabad demokrata polgármester vezetése alatt el fogja veszíteni a személyszállító vasutat.

Ez egy olyan szárnyvonal, amelyik a kelebiai fővonalról csatlakozik le, Kecelen keresztül éri el Kalocsát, s közben több települést, zömében tanyás térségeket érint, ahol egy-egy vonat áthaladása nem fedi le a közút áthaladását. Ezeken a vonatokon nagyon sok olyan ember közlekedett, aki más módon csak nehezebben tudja elérni a várost. Kecel egy 9 ezer lakosú város, amelynek ezek után nem lesz vasútja, Kalocsáról pedig már az előbb szóltam.

Hasonlóképpen meglepett bennünket, hogy a Kecskemét és Fülöpszállás közötti szárnyvonal - amely szintén a kelebiai fővonalhoz csatlakozik - is megszűnik. A két vonal együttes hossza 70 kilométer.

Tisztelt Államtitkár Úr! Mondja meg nekem, mi értelme volt ezen egyszerű motorvonatok leállításának. Mi volt ebben az értelem? Hiszen ezek a vonatok gyakorlatilag ugyanolyan motorral közlekednek, mint a buszok, alacsonyabb energiaigényű pályát hasznosítanak - ez sík terepen mindenképpen igaz -, be nem látom, hogy ezen önök hol takarítanak meg akkora költséget, ami indokolhat ilyenfajta nagyságú társadalmi veszteséget. (Taps az ellenzéki oldalon.)

Előző Következő

Eleje Tartalom Homepage