Kövér László házelnök átadta a 2023. évi Návay Lajos és Hajnik Károly díjakat.

Az Országház 121 évvel ezelőtti ünnepélyes átadásának évfordulójához közeledve az Országgyűlés elnöke átadta a Návay Lajosról, a Ház egykori elnökéről, alelnökéről és a Hajnik Károlyról a reformkori országgyűlések gyorsírójáról, a gyorsiroda hajdani vezetőjéről elnevezett díjakat, ezzel is elismerve az Országgyűlési Hivatal kilenc munkatársának kiemelkedő teljesítményét, példaadó munkáját, helytállását.

Hajnik Károly díjban részesült:

Becsei Zoltán, a Kőműves és festő műhely művezető-helyettese, a Gazdasági és Működtetési Igazgatóság munkatársa.

Becsei Zoltán több mint 11 éve, kőműves munkakörben burkoló szakmunkásként kezdett dolgozni, de gyorsan beilleszkedett és hozzáállásának, szorgalmának köszönhetően hamar minden szakterületen remek munkatárs vált belőle. Ez év márciusa óta a Kőműves- és Festő Műhely művezető-helyettese. Felelős, de közvetlen stílusával jól irányítja a hozzá beosztott kollégákat. Részt vesz az Országházban, a Hivatal által üzemeltetett épületekben, valamint a Kossuth téren végzett kisebb-nagyobb felújítási, karbantartási munkákban. Ezek közül kiemelkedett az Országház belső tereinek rekonstrukcióját előkészítő és a Barankovics István Irodaház átalakítási munkáiban való részvétel. Napi feladatai közé tartozik az üléstermek, folyosók, lépcsőházak, és egyéb helyiségek márvány burkolatainak rendszeres ellenőrzése, javítása, tisztítása. A Kossuth téri szobrok és a térburkolatok, a Luppa szigeti üdülő karbantartása. A problémák megoldását önálló javaslatokkal, ötletekkel segíti. Mindennapi tevékenységét kezdettől fogva nagy munkabírással, precizitással, környezete elismerésével végzi. Kiemelkedő kapcsolattartási képessége nagyban megkönnyíti a társműhelyekkel közös feladatok gyors, hatékony elvégzését. Szakmai munkája és munkaszervezési képessége egyaránt példaértékű.

Elekné Mogyoróssy Eszter, a Számviteli Osztály osztályvezetője, a Gazdasági és Működtetési Igazgatóság munkatársa.

Elekné Mogyoróssy Eszter 2004. május 1. óta dolgozik a Hivatalban. Kezdetben az Ellenőrzési Főosztályon ellenőrzési munkatársként a beszámolók és a közbeszerzések ellenőrzésével, majd költségvetési ügyintézőként az elemi költségvetés összeállításával foglalkozott. 2012-től a Számviteli és Eszközgazdálkodási Osztály főkönyvi könyvelője, majd számviteli csoportvezető. A Hivatal kimagasló színvonalú munkavégzését szakmai tanácsadói címmel, majd 2016-tól számviteli osztályvezető kinevezéssel is elismerte. Osztályvezetőként a vagyonnyilvántartási és a számviteli csoport munkáját irányítja. Legfontosabb feladatai a mérlegjelentések és az éves beszámoló összeállítása, beruházások vagyonnyilvántartásba történő bevételezése, a teljeskörű leltárak előkészítése és a kiértékelésükben való részvétel. Vezető szerepe volt 2015-ben az új integrált számviteli rendszer bevezetésében, és jelenleg is aktívan dolgozik a rendszer tovább fejlesztéséhez kapcsolódó szakmai feladatok meghatározásában. Munkáját mindig magas színvonalon, felelősségteljesen, kiemelkedő szakmai tudással látja el. Önállóságával, problémamegoldó képességével nagymértékben támogatja a Hivatal munkáját. Nagy gondot fordít szakmai tudásának folyamatos gyarapítására.

Gáspár Csaba, az Információs Rendszer Üzemeltetési Főosztály főosztályvezetője.

Gáspár Csaba az Informatikai Főosztályon kezdett dolgozni több, mint 9 éve főosztályvezető-helyettesként, 2015. szeptember 1-től pedig az Információs Rendszer Üzemeltetési Főosztály vezetője.  Vezetésével a főosztály kimagasló színvonalon látja el a Hivatal informatikai hálózatának üzemeltetésével és az információs rendszerek korszerűsítésével kapcsolatos feladatait. Ő gondozza az informatikai stratégiát is. Nevéhez fűződik az informatikai beruházásoknál a projekt alapú rendszerszemlélet bevezetése, a különböző projektvezetési módszertanok megválasztása a megoldandó feladat és a bevezetésre szánt rendszer függvényében. Kiemelkedő szakmai tudással és nagy teherbírással dolgozó vezető. Az elmúlt időben innovatív ötleteinek köszönhetően számos olyan új alkalmazást vezettünk be, mint pl. a központi mentőrendszer, a megerősített tűzfal, vagy a modernizált hangosító és szavazó rendszerek. Vezető szerepe volt a világjárvány idején a bizottsági ülések közvetítésében, a szolgáltatások távoli hozzáférésének kiterjesztésében, online streaming biztosításában és a távoli segítségnyújtási lehetőségek kialakításában. Aktívan részt vett az IJR rendszer fejlesztésében és a működtetésében. Irányításával megújult a Hivatal külső és belső webes felülete, a társosztályok számára célalkalmazásokat vezetett be. A kollégáitól is megkövetelt szakmai igényességével, stratégiai gondolkodásával, problémamegoldó képességével jelentősen támogatja a Hivatal munkáját. A mindennapi munkavégzés során felmerülő problémákat együttműködésre törekedve, gyorsan és hatékonyan igyekszik megoldani. Kiemelt gondot fordít mind a saját, mind a munkatársai szakmai ismereteinek gyarapítására.

Kurdi László, a Fűtésszerelő és Lakatos Műhely munkatársa, Gazdasági és Működtetési Igazgatóság.

Kurdi László 1990. február 1-én, 27 évesen csatlakozott a Hivatalhoz. Fűtésszerelőként kezdte, majd a továbbképzései révén 2001 óta víz-gáz-központi fűtésszerelő szakmunkásként dolgozik a Fűtésszerelő és Lakatos Műhelyben. Szaktudásának és rutinjának köszönhetően mindig kiemelt népszerűségnek örvendett és örvend a mai napig a közvetlen és a távolabbi kollégái körében is. Szorgalma és hozzáállása, továbbá végzettségei miatt időközben univerzális munkatárs vált belőle a szakmacsoportján belül is. Szerteágazóan lehet számítani munkavégzésére több kapcsolódó szakterületen, így például helyettesítőként akár kazánfűtőként, vagy emelőberendezés-kezelőként is. Habitusa és tudása, illetve a Hivatalnál eltöltött idő alatt szerzett tapasztalatai alapján, művezetőjétől többször kapott részleges vezetői feladatokat, melyeket mindig kiválóan oldott meg, jól irányítva a csapatába delegált kollégákat. Rendszeresen vállal éjszakai, hétvégi, ünnepnapi ügyeleteket is, hogy láthatatlan munkájával a Hivatal zavartalan működését segítse. Részt vesz az Országház és a Hivatal által üzemeltetett épületek, valamint a Kossuth tér kisebb-nagyobb felújítási munkáiban. Napi feladatai közé tartozik a műhely raktározása, anyagainak és eszközeinek rendszerezése, melyet nagy precizitással végez. Kiemelt műszaki tapasztalattal rendelkezik a volt köztársasági elnöki rezidenciák épületeiben, valamint a Luppa-szigeti üdülőben. Szakmai munkája, hozzáállása, példaértékű. 

Lajkó Sára, a Szakmai Támogató és Adminisztrációs Osztály kulturális szakreferense, a Közgyűjteményi és Közművelődési Igazgatóság munkatársa.

Lajkó Sára 2018 óta dolgozik a Hivatalban, mint kulturális szakreferens. Magyar nyelv- és irodalom tanári végzettsége és széleskörű kulturális tájékozottsága olyan ismeretekkel és képességekkel ruházta fel, amelyeket jól tud hasznosítani a Közgyűjteményi és Közművelődési Igazgatóságon folyó szerteágazó tevékenység során. Közreműködik a különböző műfajú dokumentumok szerkesztésében és ellenőrzésében, valamint beszédtervezetek, ünnepi események narrációs szövegeinek megírásában.   Ötletadója és szerzője volt az általános- és középiskolások számára készített magyar nyelvű diákvezetések szakmai háttéranyagának, amelyet a látogatóvezetőknek szóló belső képzésen oktatóként maga is tananyagként használ. Jelenleg ő a Közgyűjteményi és Közművelődési Igazgatóság internetes oldalán megjelenő tartalmak szerkesztője és szerzője, ő válogatja és írja a parlament.hu főoldal „Hírek, események” rovat cikkeit és évfordulós anyagait is. Rendszeresen részt vesz az Országház Könyvkiadó munkájában, mint nyelvi lektor és mint szerkesztő. Munkájára a kompromisszum nélküli precizitás, szakmai igényesség és kiegyensúlyozottság jellemző, amelyet derűs személyisége és jó együttműködési képessége egészít ki. 

Podmaniczki Ildikó, a Gyorsíróiroda munkatársa.

Podmaniczki Ildikó a Gyorsíró Iroda megalakulása óta dolgozik gyorsíróként a Hivatalban. Az itt eltöltött évek alatt kiváló szakértője lett a plenáris és bizottsági ülésekről készülő jegyzőkönyvek elkészítésének, különösen igaz ez a zárt ülések esetében. A rábízott feladatokat magas színvonalon, lelkiismeretesen, végtelen türelemmel és szerénységgel látja el. Két és fél évtizedes szakmai tapasztalatával, elkötelezettségével és jó meglátásaival segíti az iroda működését. Az olykor 12-15 órás, éjszakába nyúló üléseken munkáját nagy pontossággal és munkabírással végzi. Segítőkészségére és jóindulatára kollégái mindig számíthatnak. Frappáns megjegyzéseivel és páratlan humorával gyakran megnevetteti munkatársait. Szakmai elhivatottsága és felelősségteljes munkavégzése alapján méltó arra, hogy a Hajnik Károlyról, a gyorsiroda hajdani vezetőjéről elnevezett díjban részesüljön.

dr. Pór-Zselinszky Eszter, a Kodifikációs Főosztály főosztályvezető-helyettese, a Törvényhozási Igazgatóság munkatársa.

dr. Pór-Zselinszky Eszter az egykori Emberi Erőforrások Minisztériumának kötelékéből érkezett 2016. április 1-jén a Kodifikációs Főosztályhoz. A feladatok ellátásához szükséges tudást és gyakorlatot hamar elsajátította, könnyen felvette a ritmust, rövid idő alatt megmutatkoztak kiemelkedő kvalitásai a kodifikáció területén és vált segítőjévé a Törvényalkotási Bizottság jogi titkárságát is irányító főosztályvezetőnek.  A Törvényalkotási Bizottság titkárságán végzett kiváló munkája mindmáig töretlen, mind a parlamenti titkárságok, mind a frakciók munkatársaival jó munkaviszonyt alakított ki, a főosztály munkatársai is elismerik szakmai tudását, kikérik véleményét és megfogadják tanácsait, 2018. szeptember 1-je óta a főosztályvezető-helyettesi pozíciót is betölti. A kezei között hatalmas mennyiségű joganyag fordul meg, de munkáját mindig lelkiismeretesen, precízen, éjszakába nyúló egyeztetéseket sem negligálva, rendületlenül végzi.

Steff Sándor, a Raktár és Kötészeti csoport raktár- és csoportvezetője, a Közgyűjteményi és Közművelődési Igazgatóság munkatársa.

Steff Sándor 2010 óta dolgozik az Országgyűlési Könyvtárban. Kezdetben raktárosként, majd rátermettsége és munkaköri feladatai iránti elkötelezettsége okán öt év múlva már a „Raktár és Kötészeti csoport” vezetőjeként. A könyvtár teljes megújulását szolgáló munkák során oroszlánrészt vállalt a dokumentumok elhelyezésével kapcsolatos feladatokban. Részt vett az új raktári rend kialakításában, a logisztikai teendők megtervezésében, átgondolásában. Nem csak koordinálta az állomány mozgatását végző belső és külső dolgozókat, de fáradtságot nem ismerve ő maga is részt vett a sok-sok ezer kötet mozgatásában. Hasonló jellegű feladat volt a Szabad György Irodaház alagsorában lévő raktárhelyiségek kialakítása és berendezése és az Országház kupolája alatti félemeleti raktárhelyiség felújítása is. A raktári renddel kapcsolatos döntéseknél felettesei mindig számíthatnak ötleteire, meglátásaira, sok évnyi tapasztalatára. Konstruktív javaslataival folyamatosan közreműködik az állományvédelmet szolgáló feladatokban, hozzájárulva a könyvtári állomány előírásoknak megfelelő, gondos megőrzéséhez. A heti 63 nyitvatartási órában ő maga is gyakran vállal szolgálatot, akár hétvégi ügyeletet is. A Közgyűjteményi és Közművelődési Igazgatóság szervezeti egységeinek munkatársai mindig bátran fordulhatnak hozzá kéréseikkel, ő mindig készségesen áll rendelkezésükre. Empatikus személyisége, gyors, pontos és hatékony munkavégzése példaértékű valamennyi munkatársa számára.

Návay Lajos díjban részesült: 

Nagy Zoltán, a Gazdasági és Működtetési Igazgatóság igazgató-helyettese.

Nagy Zoltán 1994. november első napjától dolgozik az Országgyűlés Hivatalában. Költségvetési osztályvezetőként fő feladata kezdetben az intézményi költségvetés elkészítése, a Számvevőszék ellenőrzéseinek Hivatalon belüli koordinálása volt. Gyorsan beilleszkedett, alapos, szakszerű munkájával folyamatosan hozzájárult a költségvetési gazdálkodás hatékonyabbá, szabályosabbá tételéhez. Észrevételei, javaslatai jelentősen segítették a Hivatal racionális, átlátható szervezeti hátterének kialakítását. Nagy szerepe volt a belső szabályzatok kidolgozásában és karbantartásában, és ezeknek az intraneten történő megjelenítésében. Munkája és felkészültsége eredményeként 1995. március 1-től főtanácsadóvá, 2 év múlva pedig gazdasági főigazgató-helyettessé nevezte ki az akkori házelnök. Ettől kezdve a fejezeti költségvetési feladatok és a belső gazdálkodási folyamatok szabályozása mellett kiemelt feladata lett a Hivatal közbeszerzéseinek a felügyelete. Jó szervező készsége, folyamatosan fejlesztett, naprakész szakmai ismeretei eredményeként a Közbeszerzési Iroda hiba nélkül támogatja a Hivatal beszerzéseit, fejlesztéseit. Az Országgyűlési Őrség megalakításának előkészítésében a kezdetektől tevékenyen részt vett, és azóta folyamatosan segíti az Őrség működését és szabályozási tevékenységét. A 2013-ban történt szervezeti átalakítás óta korábbi feladatait megtartva – igazgató-helyettesként – kezdeményezően vett részt a Hivatal tevékenységének és szervezetének az integritás szemléletnek megfelelő újra szabályozásában. Nagy felelősséggel koordinálja a belső kontrollrendszer fejlesztését és felügyeli a Szabályozási Szervezetfejlesztési Koordinációs Iroda munkáját. Az Intraneten létrehozott Tudástár oldal folyamatos fejlesztésével segíti a munkatársak tevékenységét. Csaknem 30 éves hivatali pályafutása alatt töretlen lelkesedéssel, határtalan munkabírással, gyors és hatékony problémamegoldó képességével, közvetlen személyiségével a Gazdasági és Működtetési Igazgatóság egyik motorja. Rendszerszemléletéből és naprakészségéből következően kiválóan reagál a jogi környezet változásából adódó kihívásokra. 
Példaértékű szakmai munkája és emberi hozzáállása méltóvá teszi a Návay Lajos díjra.