AIÜB-28/2007.
(AIÜB-52/2006-2010.)

Jegyzőkönyv*

az Országgyűlés Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottságának
2007. szeptember 10-én, hétfőn, 11.00 órakor
az Országház főemelet 58. számú tanácstermében
megtartott üléséről


Tartalomjegyzék

Napirendi javaslat*

Az ülés résztvevői*

A bizottság részéről*

Megjelent*

Helyettesítési megbízást adott*

Meghívottak részéről*

Hozzászólók*

Megjelent*

Elnöki megnyitó*

A napirend elfogadása*

A közellátás biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű vállalkozásokat érintő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat (T/3660. szám); általános vita*

Dr. Gadó Gábor szakállamtitkár (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium) szóbeli kiegészítése*

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról*

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 25-ei ülésén elfogadott, az állami vagyonról szóló törvény (T/3087/218. szám); zárószavazás előkészítése*

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 18-ai ülésén elfogadott, a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásról szól 2004. évi CVII. törvény módosításáról szóló törvény (T/2911/29. szám); zárószavazás előkészítése*


Napirendi javaslat

1.A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 25-ei ülésén elfogadott, az állami vagyonról szóló törvény
(A köztársasági elnök átirata és a visszaküldött törvény T/3087/218. számon került iktatásra)
(Zárószavazás előkészítése a Házszabály 110. § (2) bekezdése alapján)

2.A közellátás biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű vállalkozásokat érintő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat (T/3660. szám)
(Általános vita)

3.A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 18-ai ülésén elfogadott, a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásról szól 2004. évi CVII. törvény módosításáról szóló törvény
(A köztársasági elnök átirata és a visszaküldött törvény T/2911/29. számon került iktatásra)
(Zárószavazás előkészítése a Házszabály 110. § (2) bekezdése alapján)

Az ülés résztvevői

A bizottság részéről

Megjelent

Elnököl: Dr. Avarkeszi Dezső (MSZP), a bizottság elnöke, valamint
Dr. Csákabonyi Balázs (MSZP), a bizottság tagja

Dr. Répássy Róbert (Fidesz), a bizottság alelnöke
Dr. Bárándy Gergely (MSZP)
Dr. Csiha Judit (MSZP)
Frankné dr. Kovács Szilvia (MSZP)
Dr. Gál Zoltán (MSZP)
Dr. Hajdu Attila (MSZP)
Dr. Simon Gábor (MSZP)
Dr. Steiner Pál (MSZP)
Dr. Szabó Éva (MSZP)
Dr. Szép Béla (MSZP)
Tóth András (MSZP)
Dr. Wiener György (MSZP)
Dr. Dorkota Lajos (Fidesz)
Dr. Horváth Zsolt (Fidesz)
Dr. Kontrát Károly (Fidesz)
Dr. Mátrai Márta (Fidesz)
Dr. Szakács Imre (Fidesz)
Dr. Vitányi István (Fidesz)
Dr. Salamon László (KDNP)

Helyettesítési megbízást adott

Dr. Répássy Róbert (Fidesz) megérkezéséig dr. Vitányi Istvánnak (Fidesz)
Dr. Hankó Faragó Miklós (SZDSZ) dr. Avarkeszi Dezsőnek (MSZP)
Dr. Faragó Péter (MSZP) dr. Csiha Juditnak (MSZP)
Dr. Toller László (MSZP) dr. Csákabonyi Balázsnak (MSZP)
Dr. Balsai István (Fidesz) dr. Kontrát Károlynak (Fidesz)
Dr. Kerényi János (Fidesz) dr. Horváth Zsoltnak (Fidesz)
Dr. Navracsics Tibor (Fidesz) dr. Mátrai Mártának (Fidesz)
Dr. Turi-Kovács Béla (Fidesz) dr. Szakács Imrének (Fidesz)
Dr. Vitányi István (Fidesz) megérkezéséig dr. Dorkota Lajosnak (Fidesz)
Dr. Rubovszky György (KDNP) dr. Salamon Lászlónak (KDNP)

Meghívottak részéről

Hozzászólók

Dr. Gadó Gábor szakállamtitkár (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium)
Kovácsné Egedi Éva főosztályvezető (Pénzügyminisztérium)
Pintérné dr. Víg Ilona főosztályvezető-helyettes (Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium)

Megjelent

Deák László főtanácsos (Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium)


(Az ülés kezdetének időpontja: 11 óra 5 perc)

Elnöki megnyitó

DR. AVARKESZI DEZSŐ (MSZP), a bizottság elnöke, a továbbiakban ELNÖK: Tisztelt Bizottság! Az Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottság ülését megnyitom. Tisztelettel köszöntöm a bizottság tagjait és meghívott vendégeinket.

Ismertetem a helyettesítések rendjét: Kontrát képviselő úr helyettesíti Balsai képviselő urat, Mátrai képviselő asszony Navracsics képviselő urat, Csiha képviselő asszony Faragó képviselő urat, Csákabonyi képviselő úr Toller képviselő urat, én helyettesítem Hankó Faragó alelnök urat; valamint Dorkota Lajos helyettesíti Vitányi Istvánt, Horváth Zsolt pedig Kerényi Jánost. Megállapítom, hogy a bizottság határozatképes.

A napirend elfogadása

A kiküldött meghívóhoz képest két módosítást szeretnék javasolni. Az egyik, hogy zárószavazást előkészítő módosító indítvány érkezett a köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 18-ai ülésén elfogadott, a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi CVII. törvény módosításáról szóló törvényhez. Ezt tárgyaltuk már a múlt héten, de újabb módosító indítvány érkezett, úgyhogy ezt is meg kell tárgyalnunk.

A másik javaslatom csak sorrendi: azt javaslom, hogy a 2. napirendi pontot, a közellátás biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű vállalkozásokat érintő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot tárgyaljuk meg először, már csak azért is, hogy ha netán érkezik még a másik két törvényhez módosító javaslat, akkor azt még meg tudjuk tárgyalni.

Megkérdezem, hogy a módosított napirenddel kapcsolatban van-e valakinek észrevétele. (Nincs ilyen jelzés.) Nem látok jelzést.

Kérem tehát, aki a napirendünket elfogadja, kézfelemeléssel szavazzon. (Szavazás.) Köszönöm szépen, megállapítom, hogy a bizottság egyhangú szavazással a napirendet elfogadta.

A közellátás biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű vállalkozásokat érintő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat (T/3660. szám); általános vita

Soron következik tehát a közellátás biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű vállalkozásokat érintő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. Az előterjesztést T/3660. számon kaptuk kézhez. Az általános vitára kerül sor.

Tisztelettel köszöntöm Gadó Gábor szakállamtitkár urat, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium részéről. Kérem, hogy szakállamtitkár úr szóbeli kiegészítését mondja el. Öné a szó, államtitkár úr.

Dr. Gadó Gábor szakállamtitkár (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium) szóbeli kiegészítése

DR. GADÓ GÁBOR szakállamtitkár (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Bizottság! A törvényjavaslat rövid ismertetéseként azt szeretném kiemelni, hogy két irányban, két területen hozna ez a törvényjavaslat változtatást a hatályos szabályozáshoz képest. Egyrészt az energetikai szektorra irányuló szabályokat módosítja kis mértékben, tekintet nélkül arra, hogy az itt működő cégek tőzsdei vagy tőzsdén kívüli vállalkozásoknak számítanak. Másfelől a szó tág értelmében vett tőkepiaci szabályozást is módosítja; itt hozzátenném: tekintet nélkül arra, hogy melyik szektorban működik az adott nyilvánosan működő részvénytársaság.

E kétirányú változás közös vonása, hogy nem tesz különbséget a potenciális felvásárló belföldi vagy külföldi honossága alapján; nem állít fel valami módon számszerűsíthető korlátot a befolyásszerzéssel szemben; és az is egy fontos közös vonás, hogy egyik javaslat sem ütközik a közösségi jog tételes vagy az alapszerződésre visszavezethető rendelkezésébe. Ez utóbbival kapcsolatban utalnék arra, hogy részint vannak olyan javaslatok, mint például az úgynevezett sajátrészvény-szerzés 10 százalékos felső plafonjának az eltörlésére vonatkozó javaslat, amely egy kifejezett irányelvi lehetőséggel él; ez a lehetőség a tavaly kora ősszel elfogadott 2. számú részvényjogi irányelvnek a módosítása folytán nyílt meg a tagállamok számára. Hasonlóképpen az a szabály, amely arról szól, hogy a céltársaság menedzsmentje milyen mozgásteret élvez egy nyilvános vételi ajánlat megtételét követően, mennyiben szükséges egy prompt közgyűlési felhatalmazás, vagy pedig a részvénytársaság tulajdonosai az alapszabályban már eleve hosszabb távra is adhassanak-e ilyen felhatalmazást; ebben a kérdésben az úgynevezett 13. számú vállalatfelvásárlási irányelv a tagállamokra bízta, hogy melyik utat választják. Az itt olvasható javaslat igen hasonló ahhoz a jogi szabályozáshoz, amelyet a német vállalatfelvásárlási törvény állapított meg.

Más rendelkezések, és itt visszakanyarodnék az energetikai szektorra irányadó kifejezett rendelkezésekhez, így a stratégiai cégek vonatkozásában ahhoz a szabályhoz, amely a felvásárlási ajánlat megtételét megelőzően előírja, hogy a potenciális felvásárló tulajdonosai, közgyűlése hagyja jóvá a működési tervet; ez kívül esik azon a körön, amelyet a közösségi jog szabályoz. Ily módon e téren a tagállami jogalkotónak van egy olyan mozgástere, amelyet itt a tervezet tartalommal töltene ki, attól a megfontolástól vezérelve, hogy egy olyan szektorban működő cég felvásárlását megelőzően, amely a definíció szerint stratégiainak minősül, mind a cég működése, mind a kisrészvényesek, mind a munkavállalók, mind leginkább az adott ágazat és cég szolgáltatásait igénybe vevő állampolgárok szempontjából fontos előre tudni, hogy milyen üzleti elképzelései vannak egy sikeres felvásárlás esetére a befolyásszerzőnek, s ezt az üzleti tervet az hitelesíti, ha a részvényesek azt előzetesen jóváhagyják. Ezt a rendelkezést azonban nem lett volna indokolt valamennyi tőzsdei cég vonatkozásában bevezetni, ezért, éppen azért, hogy a korlátozás vagy a beavatkozás arányos legyen, ezt csak a stratégiai területen működő cégekre nézve javasolja bevezetni a törvényjavaslat.

Végezetül arra szeretnék utalni, hogy a törvényjavaslat értelemszerűen nem tartalmaz visszamenő hatályú rendelkezést. Ezek a törvénymódosítások a hatálybalépését követő időszak során kerülhetnek alkalmazásra, legyen szó arról, hogy a tőkepiaci törvény szerinti nyilvános vételi ajánlat kerül megtételre, vagy amikor arról van szó, hogy az érintett részvénytársaság valamilyen tulajdonosi döntést kíván hozni, vagy arra jogosítja fel a menedzsmentet.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen, szakállamtitkár úr. Megnyitom a vitát. Ki kíván hozzászólni? (Nincs ilyen jelzés.) Nem látok jelentkezőt.

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról

A határozathozatalra kerül sor. Megkérdezem, ki az, aki a törvényjavaslatot általános vitára alkalmasnak tartja. (Szavazás.) Köszönöm szépen, a bizottság többsége a törvényjavaslatot általános vitára alkalmasnak tartja.

Köszönöm szépen.

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 25-ei ülésén elfogadott, az állami vagyonról szóló törvény (T/3087/218. szám); zárószavazás előkészítése

Áttérünk a következő napirendi pontunk tárgyalására: a köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 25-ei ülésén elfogadott, az állami vagyonról szóló törvény. A köztársasági elnök átiratát és a visszaküldött törvényt T/3087/218. számon kaptuk kézhez. A zárószavazás előkészítésére kerül sor a Házszabály 110. § (2) bekezdése alapján.

Egy hat pontból álló javaslatsort nyújtott be a Magyar Köztársaság kormánya nevében a pénzügyminiszter úr; valamint módosító indítvány érkezett Mádi László képviselő úrtól, illetve Navracsics Tibor és Horváth Zsolt képviselő uraktól.

Javaslom, hogy először a kormány hatpontos javaslatát tárgyaljuk meg. Jelezte a Pénzügyminisztérium képviselője, hogy szóbeli kiegészítést kíván tenni. Kérem, hogy nevének és beosztásának jelzése után tegye ezt meg. Tessék parancsolni, öné a szó.

KOVÁCSNÉ EGEDI ÉVA (Pénzügyminisztérium): Tisztelettel köszöntöm a tisztelt bizottságot. Kovácsné Egedi Éva vagyok, a Pénzügyminisztérium vagyongazdálkodási főosztályának a főosztályvezetője.

A bejelentésem a következő. Az ördög nem alszik; egy sajnálatos technikai hibát vétettünk, de ebben legalább konzekvensek voltunk. A kormány benyújtott javaslata a Házszabály 110. §-ának (2) bekezdése alapján az állami vagyonról szóló T/3087/218. számú, a köztársasági elnök úr által megfontolásra visszaküldött törvényhez készült módosító javaslat. Tisztelettel kérem a tisztelt bizottságot, hogy ezt a pontosítást fogadja el. S természetesen a hat pontból álló módosítójavaslat-sor mindegyike ehhez a visszaküldött törvényhez szól.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Megnyitom a vitát az 1. pontról. Megkérdezem, kíván-e valaki hozzászólni. (Nincs ilyen jelzés.) Nem látok ilyen jelzést. Aki támogatja ezt a javaslatot, kérem, kézfelemeléssel szavazzon! (Szavazás.) Köszönöm szépen, a bizottság támogatta.

A 2. ponttal kapcsolatban van-e észrevétel? (Nincs.) Nem látok ilyet. Kérem, aki támogatja, kézfelemeléssel szavazzon! (Szavazás.) A bizottság támogatja.

A 3., 5. és 6. pontok összefüggenek, hiszen ezek a hatálybalépéssel kapcsolatosak. Van-e valakinek észrevétele? (Nincs.) Nem látok ilyet. Aki támogatja, kérem, kézfelemeléssel szavazzon! (Szavazás.) Köszönöm, a bizottság támogatja.

A 4. pont pedig azért vált szükségessé, mert közben a 2006. évi V. törvény változott, ezért kellett a számozást megváltoztatni. Van-e valakinek észrevétele? (Nincs.) Nem látok ilyet. Aki egyetért, kérem, kézfelemeléssel szavazzon! (Szavazás.) A bizottság többsége támogatja.

A következő, amit meg kell tárgyalnunk, Navracsics Tibor és Horváth Zsolt képviselő urak javaslata. A törvény mellékletét kívánják megváltoztatni a Herendi Porcelán Manufaktúra Zrt. ügyében. Megkérdezem az előterjesztő képviselőjét, hogy az előterjesztő egyetért-e ezzel az indítvánnyal.

KOVÁCSNÉ EGEDI ÉVA (Pénzügyminisztérium): Tekintettel arra, hogy csak most állt módomban megismerni a módosító indítványt, a kormány és az előterjesztő részéről véleményt nem tudok nyilvánítani.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Kíván-e valaki hozzászólni? (Nincs ilyen jelzés.) Nem látok jelentkezőt.

Szeretném átadni az elnöklést - miután alelnök urak nincsenek itt - Csákabonyi Balázs képviselő úrnak, mert én szeretnék hozzászólni ehhez a javaslathoz.

(Az ülés vezetését dr. Csákabonyi Balázs (MSZP) veszi át.)

ELNÖK: Köszönöm szépen. Megadom a szót Avarkeszi elnök úrnak.

DR. AVARKESZI DEZSŐ (MSZP): Köszönöm szépen. Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy a házbizottság 1997. február 13-án és 1998. november 26-án foglalkozott a témával, mármint az eljárásrenddel visszaküldött törvényjavaslat esetében. Ezt egyébként a múltkori bizottsági ülésünkön idéztük már. Ez azt mondja ki, hogy "Ki nem hirdetett törvényhez csak olyan módosító javaslatot lehet benyújtani, amelynek tartalma a köztársasági elnök által kifogásolt vagy azokkal szorosan összefüggő részekre vonatkozik. A házbizottság ennek megállapításakor figyelemmel volt arra, hogy a Házszabály 110. § (2) bekezdése a 107. § (4) bekezdésének megfelelő alkalmazását rendeli."

Ennek megfelelően én azt javaslom, hogy a bizottság ne támogassa ezt a javaslatot.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Visszaadom az ülés vezetését, elnök úr.

(Az ülés vezetését dr. Avarkeszi Dezső (MSZP), a bizottság elnöke veszi át.)

ELNÖK: Köszönöm szépen. Megkérdezem, kíván-e még valaki hozzászólni. (Nincs ilyen jelzés.) Nem látok jelentkezőt. Megkérdezem, ki támogatja a javaslatot; kérem, kézfelemeléssel szavazzon! (Szavazás.) 10 igen, tehát a bizottság nem támogatta, de egyharmadot kapott.

Szeretném utólag jelezni, hogy felmerült az, hogy esetleg a házszabályszerűségről döntsünk, de nem a házbizottság az, amely a Házszabály értelmezéséért felelős bizottság, ezért nem a házszabályszerűségről szavaztattam, hanem tartalmilag szavaztattam a kérdésről.

Mádi László képviselő úr indítványa a 8. §-t kívánja módosítani, tehát azt a paragrafust, amelyre köztársasági elnök úr észrevétele vonatkozott. Gondolom, hasonlóan az előterjesztő álláspontját nem tetszik tudni képviselni. Jól gondolom?

KOVÁCSNÉ EGEDI ÉVA (Pénzügyminisztérium): Annyiban igen, hogy miután mi erre benyújtottunk egy másik javaslatot, nyilvánvaló, hogy azt támogatjuk.

ELNÖK: Igen, köszönöm szépen. Ez egyébként az előterjesztő álláspontjával nyilvánvalóan ellentétes, hiszen egy másik megoldást javasol.

Kíván-e valaki hozzászólni? (Nincs ilyen jelzés.) Nem látok jelentkezőt. Megkérdezem, ki támogatja a javaslatot. (Szavazás.) Megállapítom, hogy a bizottság nem támogatja, de egyharmadot kapott.

Köszönöm szépen, a napirendi pontunk tárgyalásának a végéhez értünk.

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 18-ai ülésén elfogadott, a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásról szól 2004. évi CVII. törvény módosításáról szóló törvény (T/2911/29. szám); zárószavazás előkészítése

Soron következik a 3. napirendi pontunk: a köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2007. június 18-ai ülésén elfogadott, a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásról szól 2004. évi CVII. törvény módosításáról szóló törvény. A köztársasági elnök átirata és a visszaküldött törvény T/2911/29. számon került iktatására. Zárószavazás előkészítésére van szükség.

Mint ahogy említettem a napirendi pont elfogadásakor, ezt a törvényt a múlt héten tárgyaltuk már, de azóta újabb módosító indítvány érkezett: Nagy László képviselő úr nyújtott be módosító indítványt. Az ő indítványa két részből áll: részben a hatálybalépést kívánja módosítani, másrészt pedig az önkormányzati bizottság által benyújtott és általunk támogatott egyik módosító indítványt ismétli meg szó szerint.

Kérem, az előterjesztő képviselőit, hogy nevük és beosztásuk jelzése után először a hatálybalépéssel kapcsolatos módosító indítványról nyilatkozzanak.

PINTÉRNÉ DR. VÍG ILONA (Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium): Jó napot kívánok! Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium önkormányzati főosztályának vagyok a helyettes vezetője, Pintérné dr. Víg Ilona. Kollégám Deák László főtanácsos úr.

Nem támogatja az előterjesztő a módosító indítványt.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Mielőtt szavaznánk a módosító indítványról, szeretném jelezni a helyettesítésekben bekövetkezett változásokat: Salamon képviselő úr helyettesíti Rubovszky képviselő urat, Szakács képviselő úr pedig Turi-Kovács képviselő urat.

Megkérdezem, kíván-e valaki hozzászólni ehhez a módosító indítványhoz. (Nincs ilyen jelzés.) Nem; az előterjesztő tehát nem ért egyet vele. Kérdezem, ki támogatja. (Szavazás.) Nem látok ilyet, tehát a bizottság nem támogatja, egyharmadot sem kapott.

A másik módosító indítvánnyal kapcsolatban jeleztem, hogy szó szerint megegyezik a múlt héten általunk támogatott bizottsági módosító javaslattal. Azt javaslom, hogy ezt az indítványt is támogassuk, és akkor ez úgy kerül be az ajánlásba, hogy az illetékes bizottság, illetve a képviselő úr javaslata. Van-e valakinek ezzel kapcsolatban észrevétele? (Nincs ilyen jelzés.) Úgy látom, hogy nincs. Megkérdezem, ki támogatja a javaslatot. (Szavazás.) A bizottság - majdnem egyhangú szavazással - támogatta.

Köszönöm szépen.

Hajdu Attila képviselő úr kér szót, mielőtt lezárjuk a napirendi pont tárgyalását.

DR. HAJDU ATTILA (MSZP): Köszönöm. Azért kértem most szót, mivel az elmúlt alkalommal szavaztunk az e törvény kapcsán benyújtott két módosításról, és az egyik módosítás, amelyik az én törvénymódosítási javaslatomat érintette, az ügyben én igennel szavaztam, mert Szép Béla képviselő urat képviseltem, de a jegyzőkönyvbe nem került be az én nemleges szavazatom. Ezért kezdeményezem a jegyzőkönyv módosítását ebben az ügyben.

ELNÖK: Mármint a múltkori jegyzőkönyvnek a módosítását?

DR. HAJDU ATTILA (MSZP): Igen. Ez most egy kiegészítés, hogy a múlt alkalommal én igennel szavaztam annak a nevében, akit helyettesítettem, a saját nevemben pedig nemmel, de ez nem került be a jegyzőkönyvbe.

ELNÖK: Jó, akkor a képviselő úrnak ez a bejelentése most jegyzőkönyvbe került. Köszönöm szépen.

A napirendi pont tárgyalását lezárom. Köszönöm a segítségüket.

Szeretném jelezni, hogy ha esetleg még érkezik módosító indítvány, akkor ma a szünetben újabb ülést kell tartanunk. Ha nem, akkor jó munkát kívánok a mai plenáris ülésre.

Köszönöm szépen, a bizottság ülését bezárom.

(Az ülés befejezésének időpontja: 11 óra 30 perc)

 

Dr. Avarkeszi Dezső
a bizottság elnöke

Jegyzőkönyvvezető: Prin Andrea