FMB-8/2007.
(FMB-26/2006-2010.)

Jegyzőkönyv*

az Országgyűlés Foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának
2007. április 2-án, hétfőn 09.30 órakor
a Képviselő Irodaház 128. számú tanácstermében
megtartott üléséről


Tartalomjegyzék

Napirendi javaslat *

A bizottság részéről *

Megjelent *

Helyettesítési megbízást adott *

Meghívottak részéről *

Hozzászóló *

Elnöki bevezető *

Napirendi előtti hozzászólás *


Szavazás a napirend előtti javaslatról, majd a napirendi javaslatról *

A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Általános Konferenciája 95. ülésszakán elfogadott, a munkavédelemről szóló 187. számú Keretegyezményről és a munkavédelemről szóló 197. számú Ajánlásról, valamint a munkaviszonyról szóló 198. számú Ajánlásról szóló beszámoló (J/2594. szám) (Általános vita) *

Fári László szóbeli előterjesztése *

Kérdések, észrevételek *

Határozathozatal *

Egyes törvényeknek a tizenharmadik havi illetmény kifizetési rendjével összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat (T/2667. szám) (Általános vita) *

Dr. Herczog László szóbeli kiegészítése *

Határozathozatal *

Egyebek *

Napirendi javaslat

1. A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Általános Konferenciája 95. ülésszakán elfogadott, a munkavédelemről szóló 187. számú Keretegyezményről és a munkavédelemről szóló 197. számú Ajánlásról, valamint a munkaviszonyról szóló 198. számú Ajánlásról szóló beszámoló (J/2594. szám) (Általános vita)

2. A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Általános Konferenciája 95. ülésszakán elfogadott, a munkavédelemről szóló 187. számú Keretegyezményről és a munkavédelemről szóló 197. számú Ajánlásról, valamint a munkaviszonyról szóló 198. számú Ajánlásról szóló beszámoló elfogadásáról szóló határozati javaslat (H/2595. szám) (Általános vita)

3. Egyes törvényeknek a tizenharmadik havi illetmény kifizetési rendjével összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat (T/2667. szám) (Általános vita) (Első helyen kijelölt bizottságként)

4. Egyebek

Az ülés résztvevői

A bizottság részéről

Megjelent

Elnököl: Simon Gábor (MSZP), a bizottság elnöke

Bernáth Ildikó alelnök (Fidesz)
Gúr Nándor (MSZP)
Dr. Bóth János (MSZP)
Kiss Ferenc (MSZP)
Nagy László (MSZP)
Rákóczy Attila (MSZP)
Rózsa Endre (MSZP)
Dr. Czira Szabolcs (Fidesz)
Czomba Sándor (Fidesz)
Kontur Pál (Fidesz)
V. Németh Zsolt (Fidesz)
Rácz István (Fidesz)
Wittner Mária (Fidesz)

Helyettesítési megbízást adott

Filló Pál (MSZP) Kiss Ferencnek (MSZP)
Dr. Vojnik Mária (MSZP) Gúr Nándornak (MSZP)
Geberle Erzsébet (SZDSZ) Rózsa Endrének (MSZP)
Molnár Oszkár (Fidesz) Kontur Pálnak (Fidesz)
Nagy István (Fidesz) Wittner Máriának (Fidesz)

Meghívottak részéről

Hozzászóló

Fári László osztályvezető (Szociális és Munkaügyi Minisztérium)
Dr. Burik Mária főosztályvezető-helyettes (Szociális és Munkaügyi Minisztérium)
Dr. Herczog László szakállamtitkár (Szociális és Munkaügyi Minisztérium)

Jelen volt

Dr. Vas János (MDF) országgyűlési képviselő


(Az ülés kezdetének időpontja: 09 óra 33 perc)

Elnöki bevezető

SIMON GÁBOR (MSZP), a bizottság elnöke, a továbbiakban ELNÖK: Jó reggelt kívánok! Köszöntöm nagy tisztelettel a bizottság tagjait. Jelzem, hogy a bizottság határozatképes. A helyettesítésekkel együtt a bizottság 10:9-es szavazati aránnyal fog tudni a mai napon dolgozni. Szintén köszöntöm a Magyar Demokrata Fórum képviselőjét, aki élve a házszabály által biztosított jogával, többed alkalommal vesz részt a bizottságunk munkájában tanácskozási joggal.

Előzetesen kiküldtük a napirendi javaslatot. Aki egyetért ezzel, kérem, szavazzon! De előtte megadom a szót alelnök asszonynak.

Napirendi előtti hozzászólás

BERNÁTH ILDIKÓ (Fidesz): Igen, elnök úr, a mai 3. napirendi javaslattal kapcsolatban a következő észrevételem van. Ezt a törvényjavaslatot ma reggel a bizottsági ülés előtt negyed órával tudtuk kézhez kapni, pénteken még csak a szám volt jelezve a nélkül, hogy tudtuk volna, hogy ez miről szól. Elolvasni sem volt lehetősége a képviselőknek, nem pedig arra, hogy alaposan elmélyüljünk ebben a szövegben, ezért azt javasoljuk, hogy ennek a törvényjavaslatnak a vitáját vegyük le a bizottság mai napirendjéről.

ELNÖK: Köszönöm szépen alelnök asszony észrevételét. Fogunk erről dönteni. Én magam tájékozódtam az ügyben, péntek délelőttől interneten elérhető volt az említett anyag. Ezt a kollégák is visszaigazolták, ma reggel pont hasonló ügyből kifolyólag tartottunk egy konzultációt, hogy ezt a helyzetet feloldjuk. Természetesnek tartom, hogy alelnök asszony élt egy kezdeményezési joggal, ugyanakkor ezt a napirend elfogadásánál fogjuk rendezni. Tehát akkor van az eredeti napirend és ahhoz képest elhangzott egy módosítás.

Szavazás a napirend előtti javaslatról, majd a napirendi javaslatról

A módosítás alelnök asszony részéről abban áll, hogy a 3. számmal jelölt, az egyes törvényeknek a tizenharmadik havi illetmény kifizetési rendjével összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat általános vitáját ma ne folytassuk le. Nyilvánvalóan először a módosításról fogunk szavazni, aztán az eredetiről, ha az élet úgy hozza. Kérdezem a bizottságot, hogy ki ért egyet alelnök asszony javaslatával. (Szavazás.) Kilenc igen. Aki nem ért ezzel egyet? (Szavazás.) Tíz.

Az eredetileg kiküldött napirendet teszem fel szavazásra. Aki egyetért az eredeti napirendi javaslattal, kérem, szavazzon. (Szavazás.) Tíz. Aki nem ért vele egyet? (Szavazás.) Kilenc.

Remélem, hogy ez nem okozza azt, hogy az érdembeli szakmai munkát ne tudjuk elvégezni. Az első és második napirendnél azt javaslom a bizottság számára, hogy ezt egy együttes vitában tegyük meg, hiszen nehéz lenne szakmailag különválasztani ezt a két napirendet. Az előadónktól is azt szeretném kérni, hogy a két napirend előterjesztését együtt kezelje. Köszönöm a szakmai előadónkat.

Előtte azonban szeretném a helyettesítéseket beolvasni: Filló Pál képviselő urat Kiss Ferenc helyettesíti, dr. Vojnik Mária képviselő asszonyt Gúr Nándor alelnök úr, Nagy István képviselő urat Wittner Mária és Geberle Ezsébetet pedig Rózsa Endre képviselő úr helyettesíti és Molnár Oszkár urat pedig Kontur Pál képviselő úr helyettesítette.

Megkérem az első napirend előterjesztőjét, hogy tegyék meg a szóbeli előterjesztést.

A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet Általános Konferenciája 95. ülésszakán elfogadott, a munkavédelemről szóló 187. számú Keretegyezményről és a munkavédelemről szóló 197. számú Ajánlásról, valamint a munkaviszonyról szóló 198. számú Ajánlásról szóló beszámoló (J/2594. szám) (Általános vita)

Fári László szóbeli előterjesztése

FÁRI LÁSZLÓ (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): Tisztelt Bizottság! Tisztelt Elnök Úr! A Szociális és Munkaügyi Minisztérium nemzetközi szervezetek osztályának vagyok a vezetője. Kolléganőm Burik Mária dr., aki a jogi főosztály főosztályvezető-helyettese. Megpróbálom röviden összefoglalni, hogy mi teszi szükségessé ezt az előterjesztést. Nagyon röviden mondom el, mert ez egy visszatérő napirendi pont. Magyarország ILO-tagságából fakadó kötelezettség, hogy a konferenciákon elfogadott új nemzetközi munkaügyi normákat tájékoztatásul az Országgyűlés elé beterjesztjük. Ennek elsősorban az a célja, hogy az Országgyűlés tudomásul vegye, hogy milyen fejlemények vannak a munka világában. Az ezekhez való csatlakozás kérdése egy másik döntés függvénye.

Azt szeretném még megjegyezni, hogy amennyiben volt idejük áttekinteni ezeket a normákat, látható, hogy többnyire a magyar jog által biztosított védelemtől egy kicsit gyengébbek. Ez két dolgot jelent. Egyrészt azt jelenti, hogy Magyarországon fejlettebb a munkajogi védelem, a világon ennél alacsonyabb sztenderdek vannak, másrészt azt is jelenti, hogy tulajdonképpen milyen irányban halad a világ. Ugyanis az ILO-konferenciákon az Európai Unió a több szereplő egyike, a kormányok közt meghatározó az angolszász, Egyesült Államok, Ausztrália, Japán. És természetesen a nemzetközi munkaadói szervezeteknek a szava is döntő súllyal esik latba. Tehát bizonyos szempontból a jövő útját is jelenti. Mondjuk a munkaviszony esetében például azt jelenti, hogy egyfajta gyengülő védelmi tendencia van. Én ennyit kívántam mondani. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Főosztályvezető-helyettes asszony, kíván szólni?

DR. BURIK MÁRIA (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): Köszönöm szépen. Nem szeretném kiegészíteni, ellenben, ha van kérdés, szívesen válaszolok.

Kérdések, észrevételek

ELNÖK: Köszönöm szépen a rugalmasságot. Kérdések és vélemények következnek. Alelnök asszony, tessék.

BERNÁTH ILDIKÓ (Fidesz): Köszönöm. Rövid kérdésem van. Nem régen tárgyaltuk a salátatörvény keretében, azt megelőzően pedig önálló törvényjavaslatban a munkavédelem, a munkaügyi ellenőrzés kérdéseit. A kérdés arra vonatkozik, hogy miért nem kaptuk meg ezt a tájékoztatást azt megelőzően, hiszen sokkal koherensebb lett volna együtt tárgyalni az ILO ajánlásait, ennek hazai vonatkozásait, illetve a jogi szabályozásokat, összefüggéseiben látni azt, hogy mi a törekvés a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet révén.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Tessék, önöké a szó.

DR. BURIK MÁRIA (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): Az egyes munkaügyi tárgyú törvények és más kapcsolódó törvények módosítására gondolt alelnök asszony, ez a T/2160-as törvényjavaslat volt, amit a tisztelt Ház időközben el is fogadott. Április 1-jével terveztük a hatálybalépést, valószínűleg a törvény vagy kihirdetésre is került a hétvégén vagy pedig aláírásra vár. Ez az előterjesztés a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet ajánlásaival, egyezményeivel összefüggő előterjesztéstől elkülönülő más tárgyú javaslat. Kétségtelen, hogy az ILO-normákkal való összefüggés némileg kapcsolódik a munkaügyi tárgyú törvényekhez, de az, mintegy csak háttér-információként szolgálhat, nem pedig az azt alátámasztó, megalapozó szabályozásként. Tehát a kettő összekapcsolását nem tartjuk indokoltnak, másrészt az előkészítése is két külön ágon futott. Arról külön döntött a kormány, tehát nem egymással szorosan összekapcsolódó tárgyú rendelkezésekről van szó.

Határozathozatal

ELNÖK: Miután más kezet nem láttam, úgy értelmezem, hogy ezt a kört lezárhatjuk. Aki a két előterjesztésnek az általános vitára alkalmasságával egyetért, most szavazzon. (Szavazás.) Egyhangú. Köszönöm szépen előterjesztőinknek. A bizottsági álláspont képviseletére, ha ellenzéki képviselőtársaim is egyetértenek, az EU-s ügyek albizottság vezetőjét, Kiss Ferencet kérném fel és egyben kérem, hogy a bizottság teljes álláspontját mondja el. Aki egyetért Kiss Ferenccel, kérem szépen, szavazzon. (Szavazás.) Egyhangú. Köszönöm szépen.

Egyes törvényeknek a tizenharmadik havi illetmény kifizetési rendjével összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat (T/2667. szám) (Általános vita)

Következik a 3. napirendi pont. Tisztelettel köszöntöm Herczog László szakállamtitkár urat az Szociális és Munkaügyi Minisztérium részéről és főosztályvezető-helyettes asszonyt is. Szeretném kérni, hogy a felvezető néhány mondatban legyen szíves, a bizottság ügyrendi vitájához is adalékul mondjon néhány mondatot.

Dr. Herczog László szóbeli kiegészítése

DR. HERCZOG LÁSZLÓ (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): Köszönöm szépen. Ez a törvényjavaslat a kormány és a közszolgálati szakszervezetek sztrájkbizottságában lefolytatott tárgyalás, majd megállapodás végrehajtását szolgálja. A törvényjavaslat nyolc törvény módosítását jelenti, ez a munka törvénykönyve, a négy fő jogállású közszolgálati törvény, tehát a közalkalmazotti, köztisztviselői, a honvédségi és a fegyveres testületeket érintő, valamint a bírósági, az ügyészségi és az igazságügyi alkalmazottakat. Valamennyien egyetértettek vele, hogy a törvényjavaslat az alábbiak szerint módosuljon. A megállapodás azt tartalmazza, hogy a 2008. január 16-án esedékes 13. havi fizetésnek a fele, egész pontosan a 7/12-ed része ebben az évben havonta egyenlő elosztásban kerüljön kifizetésre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy első alkalommal a júniusi illetmények után járó, tehát július elején fizetendő illetménykor 1/12-ed résszel megnövelt illetményt kapnak az említett jogállásban foglalkoztatottak. Ez külön soron lesz feltüntetve a bérszámjegyzéken, tehát ennek az ellenőrzése és ennek megfelelően a finanszírozása is, hogy nyomon követhető legyen. Az intézkedés második része pedig a következő évekre, 2008-ra vonatkozik, amikor is a 2009. január 16-án esedékes 13. havi fizetés teljes összege előrehozatalra kerül. Ez azt jelenti, hogy minden hónapban, utoljára 2008 december elején 1/12-eddel megnövelt illetményt kapnak az említett jogállásban dolgozó közalkalmazottak. Az intézkedés a költségvetési SA-mérleget nem érinti. Ezzel szemben pénzforgalmi szempontból előrehozást jelent, ez ügyben a Pénzügyminisztérium intézkedik. Jelenleg még dolgoznak a szabályozáson. Amennyiben törvénymódosítás is szükséges, akkor az ehhez kapcsolódó módosítást benyújtják, amúgy pedig a kormány vállalta, hogy az előrehozatal miatt a pénzforgalmi többletet a központi költségvetés finanszírozza valamennyi területen. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen szakállamtitkár úrnak az elmondottakat. Itt is azt javaslom, hogy a kérdéseket és a véleményeket egy körben tegyük meg. Nézek alelnök asszonyra, övé a szó.

BERNÁTH ILDIKÓ (Fidesz): Köszönöm elnök úr. Nem értettem pontosan szakállamtitkár úr előadásából azt, hogy mondjuk az önkormányzati szférában foglalkoztatott köztisztviselők és közalkalmazottak 13. havi illetményére a fedezetet hogyan fogja biztosítani a központi költségvetés. Mert mintha azt értettem volna, hogy meglesz erre a fedezet. De kérdezem, hogy az önkormányzatoknál ez idáig sem volt meg ennek a fedezete, most akkor mi a változás ezen a téren? És ha már egyszer a szakszervezetekkel egyeztettek, akkor vajon az önkormányzatok érdekképviseleti szervezeteivel is egyeztettek-e, és ha igen, akkor mi volt az ő álláspontjuk? Mert azért köztisztviselő és közalkalmazotti szféra nemcsak állami alkalmazásban áll, hanem önkormányzati alkalmazásban is.

ELNÖK: Köszönöm szépen a kérdést. Fontos kérdés.

DR. HERCZOG LÁSZLÓ (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): Köszönöm szépen. Egyeztetettünk az önkormányzatokkal is, nekik az volt az álláspontjuk, hogy amennyiben ezt a megnövekedett terhet, ami ismét nem pénzforgalmi szempontból jelent csak növekedést, a központi költségvetés finanszírozza, akkor nincsen kifogásuk. A törvényjavaslat 9. 0-a az, amely beszél erről, hogy a közterhek beszámításával csökkentett összegben, tehát nettó módon kell ezt az önkormányzatok részére folyósítani, egyebekben pedig azt tudom mondani, hogy a 13. havi fizetés címzett támogatásként nem szerepel a költségvetésben. De a költségvetés ezt megtervezi, tehát végül is ezzel számol, ebben az értelemben ez benne van, az viszont teljesen egyértelmű, hogy miután ez egy évközi megállapodás, az ez évi költségvetés ezt nem tervezte. Ezért van szükség itt külön intézkedésre, és ezért kapják meg tulajdonképpen most címzetten az önkormányzatok ezt a 7/12-ed részt. Tehát biztosítva lesz a számukra. (Bernáth Ildikó: 2008-ban is?) 2008-ban is.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Nagy kő esett le a szívünkről. Van-e további kérdés? Államtitkár úrnak megjegyzése van nem kérdése.

DR. HERCZOG LÁSZLÓ (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): 2008 technikájára vonatkozóan még nincsen döntés, ez egy elvi nyilatkozat. Arra nem tudok most ígéretet tenni, hogy ez 2008-ban címzett lesz, de a tervezés ezzel számol, tehát az önkormányzati finanszírozásba ez be fog épülni, erre vállalt garanciát a kormány.

ELNÖK: Köszönöm szépen. További kérdés?

V. NÉMETH ZSOLT (Fidesz): Köszönöm a szót. Szakmai bizottság vagyunk, de most szakmai érveket meg magyarázatokat elég nehéz találni, mert ez vastagon csak politika. Egy sztrájkbizottsággal való egyeztetés eredményét fogják, akik elfogadják, törvényeken átvezetni. Ami egy ilyen népmesei megoldás, mert az okos lány és a Mátyás király története. A szamáron ülő pucér lány a kezében a galambbal, hoztunk is, meg nem is. Gyakorlatilag nem kerül új pénz a rendszerbe, hanem előhoznak egy kifizetést, annak is valahányad részét, amely egy bizonyos időszakban még megelégedéssel is tölthet el valakit, ha nem figyeli a következő évre szóló következményeit és maga a 13. havi fizetés elve vagy lényege veszik el, hogy abban az időszakban, amikor a piaci szférában történnek nagyobb kifizetések, egyösszegűek, az most a közszolgálatban nem fog megtörténni, hanem eldarabolódik, tehát egy koncentrált fizetés. Már akkor veszített a jelentőségéből, amikor ezt átpakoltuk a következő évre és nem az év végén, karácsony előtt került a családokhoz. Ez most tovább fog romlani, hogy egyáltalán az a cél, amelyet kitűztek annak idején maguk elé, akik ezt a törvényt megalkották, az a cél fog a semmibe veszni. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. További kérdése van-e a képviselő uraknak? Ha nincsen, akkor én alelnök úrnak adom meg a szót, aztán lezárom ezt a kört.

GÚR NÁNDOR (MSZP): Köszönöm szépen elnök úr. Én sem kérdezek, csak egy megjegyzést teszek. Az pedig arról szól, hogy ha jól tudom, akkor a közszolgálati szakszervezetek és a kormány közötti megállapodásról szól ez a történet. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Én úgy fogom fel, hogy ezt a képviselő úr állította, és láttam, hogy a szakállamtitkár úr bólintott erre. Tessék!

V. NÉMETH ZSOLT (Fidesz): Rövid megjegyzés: önmagamat szívesen meghívom egy korsó sörre, tehát itt a szakszervezetek és a kormány megállapodásáról van szó, semmiféle kemény két oldal ütközetéről.

ELNÖK: Most viszont azt kérem államtitkár úrtól, hogy egy mondattal legyen szíves erre reagálni.

DR. HERCZOG LÁSZLÓ (Szociális és Munkaügyi Minisztérium): Az, hogy hamarabb jutnak hozzá a közszolgálati alkalmazottak a 13. havi fizetés egy részéhez, ez nyilván előny, hiszen előbb lehet elkölteni. Na most, ha valaki úgy érzi, hogy neki az a jó, hogy ő januárban kapja meg az egészet, annak semmi akadálya, hogy ezt az 1/12-ed részt bankba tegye és januárban egy összegben felhasználhatja, hiszen elköltési kényszer nincsen, tehát ez mindenképpen egy többletszabadságot ad az alkalmazottaknak. Ha már nálam van a szó, hadd jegyezzem meg, hogy a történetnek az a vége, és ezt is tartalmazza a megállapodás, hogy vissza akarjuk azt állítani, ami korábbi szabályozás, hogy nem januárban, hanem a tárgyév decemberében kerül kifizetésre a 13. havi illetmény. Ami azt jelenti, hogy első alkalommal a 2008. év után járó 13. havi illetményt, amit a jelenlegi szabály szerint 2009. január 16-án kellene fizetni, azt majd 2008 decemberében kell kifizetni. Erre vonatkozóan külön törvényi szabályozás készül. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Utoljára megadom a szót alelnök asszonynak.

BERNÁTH ILDIKÓ (Fidesz): Szeretném bejelenti, hogy a szavazásban nem veszünk részt, mert nem volt alkalmunk és lehetőségünk arra, hogy a frakción belül kialakítsuk az álláspontunkat, nem ismerjük, hogy az önkormányzati bizottságnak ezzel kapcsolatban mi az álláspontja és véleménye, ezért a véleményünket az általános vita során fogjuk majd kifejteni, amikor végre alkalmunk lesz arra, hogy alaposan áttanulmányozzuk a benyújtott törvényjavaslatot.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Tudomásul vettem az általa elmondottakat. Ettől függetlenül most dönteni fogunk. Mielőtt döntenünk még alelnök úré a szó.

GÚR NÁNDOR (MSZP): Elnézést kérek mindenkitől, csak azt a kiegészítő mondatot el kell hogy mondjam, hogy a minisztérium honlapján ez az anyag elég régóta kint van. Aki némi szakmai érdeklődést tanúsít ezen témák iránt, az ezt az anyagot régóta felfedezhette. Nem péntek óta, hanem azt megelőző időpontban is. Ilyen értelemben bizony ez egy társadalmi vita részét is képezte, azt gondolom, hogy egy szakbizottság ülésén arra hivatkozni, hogy a szakbizottság tagjai ezt az anyagot nem láthatták, nem ismerhették meg, elég furcsa, de nyilván minden oldalnak szabad döntési jogosítványa eldönteni, hogy hogyan viszonyul. Köszönöm szépen. (Bernáth Ildikó: Nem kérünk kioktatást az alelnök úrtól...)

Határozathozatal

ELNÖK: Köszönöm szépen. Aki általános vitára alkalmasnak találja, kérem, szavazzon. (Szavazás.) Tíz igen. És tudomásul vettem alelnök asszony bejelentését, hogy nem vesznek részt a szavazáson. (Farkasné dr. Molnár Valéria bizottsági tanácsadó: A Házszabályban nincs ilyen, hogy kimaradok, valamit kell mondani.) (Bernáth Ildikó: Akkor kivonulunk. Az házszabályszerű?)

Az előadó személyére tennék javaslatot, a többségi vélemény képviseletére Rákóczy Attila képviselő urat fogom felkérni, az általános vitában pedig az ellenzéki képviselőtársaim el fogják mondani a véleményüket. Nyilván most előadót sem fognak állítani, mert nem jelent meg kisebbségi vélemény a bizottság ülésén azáltal, hogy nem vettek részt a döntésben. Ezt én így értelmeztem. Köszönöm szépen szakállamtitkár úrnak a szakmai munkáját.

Egyebek

Rátérünk az egyebekre. Április 17-én kihelyezett bizottsági ülésre Szegedre megyünk, ennek minden forgatókönyve készül, mindenki időben meg fog tudni mindent. Csak annyit kell tudni a bizottság titkárságának, hogy ki az aki autóbusszal fog lejönni és ki az, aki egyénileg fogja megoldani. Ugyancsak szeretném megkérdezni, hogy van-e arra bárkinek igénye, hogy akár oldal-szakértővel, tehát a frakciók munkáját segítő szakértőkkel kívánnak részt venni a bizottsági ülésen, mert akkor ennek is biztosítanánk a feltételeit.

A következő ülésünknek, figyelembe véve, hogy a jövő héten nem lesz plenáris ülése a parlamentnek és húsvéti szünet van, ezért igyekeztünk a munkát úgy szervezni, hogy április 16-án lesz az első bizottsági ülésünk, a 17-i kihelyezett ülés előtt egy nagyon rövid ülést tartanánk, amelynek a napirendje az egyes adótörvények módosításáról szóló törvényjavaslat általános vitára alkalmassága.

Van-e egyéb bejelentenivalója bárkinek? (Nincs jelentkező.) Köszönöm szépen a bizottság munkáját. Viszontlátásra!

(Az ülés befejezésének időpontja: 10 óra 05 perc.)


Simon Gábor
a bizottság elnöke

Jegyzőkönyvvezető: Lajtai Szilvia