GIB-17-2008.
(GIB-99/2006-2010.)

Jegyzőkönyv*

az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának
2008. május 19-én, hétfőn, 11.17 órai kezdettel
az Országház főemelet 37-38. számú tanácstermében
megtartott üléséről

 

Tartalomjegyzék

Napirendi javaslat *

A bizottság részéről *

Megjelent *

Helyettesítési megbízást adott *

Meghívottak részéről *

Hozzászólók *

Megnyitó *

A napirend elfogadása *

A földgázellátásról szóló törvényjavaslat (T/4669. szám) *

Döntés bizottsági javaslat benyújtásáról *

Az Állami Számvevőszék 2007. évi tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáról szóló határozati javaslat (H/5678. szám) *

Módosító javaslatok megvitatása *

A nemzeti tehetség programról szóló határozati javaslat (H/5626. szám) *

Dr. Vas János (MDF) szóbeli kiegészítése *

Hozzászólások *

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról *

Brassói Sándor (Oktatási és Kulturális Minisztérium) véleménynyilvánítása a kormány részéről *

A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat (T/5657. szám) *

Dr. Gál Krisztina (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium) szóbeli kiegészítése *

Dr. Nagy Zoltán, a Gazdasági Versenyhivatal elnökének hozzászólása *

Hozzászólások *

Válaszok *

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról *

A bizottsági előadó és a bizottság kisebbségi véleményét ismertető képviselő kijelölése *

 

Napirendi javaslat

  1. A földgázellátásról szóló törvényjavaslat (T/4669. szám)
    (Döntés bizottsági módosító javaslat benyújtásáról)
    (Első helyen kijelölt bizottságként)

2. Az Állami Számvevőszék 2007. évi tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáról szóló határozati javaslat (H/5678. szám)
(A Költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki bizottság önálló indítványa)
(Módosító javaslatok megvitatása)

3. A nemzeti tehetség programról szóló határozati javaslat (H/5626. szám)
(Kormos Dénes, MSZP, dr. Hoffmann Rózsa, KDNP, Almássy Kornél, MDF és dr. Sándor Klára, SZDSZ, képviselők önálló indítványa)
(Általános vita)

4. A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat (T/5657. szám)
(Általános vita)
(Első helyen kijelölt bizottságként)

 

Az ülés résztvevői

A bizottság részéről

Megjelent

Elnököl: Podolák György (MSZP), a bizottság alelnöke
Dr. Józsa István (MSZP), a bizottság alelnöke
Márfai Péter (MSZP), a bizottság alelnöke
Dr. Latorcai János (KDNP), a bizottság alelnöke
Dr. Baráth Etele (MSZP)
Gazda László (MSZP)
Göndör István (MSZP)
Horváth Csaba (MSZP)
Dr. Kálmán András (MSZP)
Kiss Ferenc (MSZP)
Molnár Gyula (MSZP)
Dr. Suchman Tamás (MSZP)
Dr. Szanyi Tibor (MSZP)
Dr. Tompa Sándor (MSZP)
Lakos Imre (SZDSZ)
Bencsik János (Fidesz)
Dr. Fónagy János (Fidesz)
Koszorús László (Fidesz)
Márton Attila (Fidesz)
Molnár Béla (KDNP)
Nagy Sándor (Fidesz)
Dr. Nyitrai Zsolt (Fidesz)
Püski András (Fidesz)
Dr. Selmeczi Gabriella (Fidesz)
Dr. Vas János (MDF)

Helyettesítési megbízást adott

Horváth Csaba (MSZP) távollétében dr. Józsa Istvánnak (MSZP)
Dr. Kapolyi László (MSZP) dr. Baráth Etelének (MSZP)
Dr. Szanyi Tibor (MSZP) távollétében Molnár Gyulának (MSZP)
Dr. Matolcsy György (Fidesz) dr. Latorcai Jánosnak (Fidesz)
Dr. Nyitrai Zsolt (Fidesz) távollétében Koszorús Lászlónak (Fidesz)

Meghívottak részéről

Hozzászólók

Dr. Gál Krisztina (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium)
Brassói Sándor (Oktatási és Kulturális Minisztérium)
Dr. Kékesi László (Állami Számvevőszék)
Dr. Nagy Zoltán (Gazdasági Versenyhivatal)
Zarándy Tamás (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium)

(Az ülés kezdetének időpontja: 11 óra 37 perc)

Megnyitó

PODOLÁK GYÖRGY (MSZP), a bizottság elnöke, a továbbiakban ELNÖK: Jó napot kívánok! Üdvözlöm a Gazdasági bizottság tagjait, a meghívottakat! A mai gazdasági bizottsági ülésünket megpróbáljuk frissen, gyorsan megtartani, hiszen az Informatikai albizottságunk rendezésében 12 órakor egy nagy nemzetközi esemény zajlik le a Delegációs teremben, úgyhogy 12-ig mindenféleképpen befejezzük a bizottsági ülést, hogy az érintettek ott tudjanak lenni. Úgy tudom, hogy a Microsoft elnöke, a miniszterelnök és több miniszter részvételével zajlik le majd az Informatikai albizottság ülése - ez nem semmi a bizottságok történetében.

A napirend elfogadása

A tervezett négy napirendi ponton nem kívánunk változtatni. Van-e valakinek más javaslata? (Senki nem jelentkezik.) Nincs más javaslat. Megkérdezem a bizottságot, hogy elfogadja-e a jelzett napirendi pontokat. (Szavazás.) Megállapítom, hogy a bizottság egyhangúlag elfogadta. Egyben megállapítom, hogy a bizottság határozatképes.

A földgázellátásról szóló törvényjavaslat (T/4669. szám)

Döntés bizottsági javaslat benyújtásáról

Az első napirendi pont keretében a földgázellátásról szóló törvényjavaslathoz egy bizottsági módosító javaslat benyújtásáról kell dönteni. Az előterjesztés a szénfillérről szól. Emlékeztetni szeretném a bizottságot arra, hogy a villamosenergia-törvénynél ezt a bizottság támogatta, és egy sajnálatos tévedés és parlamenti szavazás miatt került ki. Akkor vállaltuk azt, hogy ezt a gázszolgáltatásról szóló törvényben visszahozzuk, ennek tehát megvolt a támogatottsága.

Megkérdezem Zarándy urat a kormány vagy a tárca részéről, hogy támogatja-e.

ZARÁNDY TAMÁS (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium): A tárca szakmailag támogatni tudja a javaslatot.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Ez az utolsó módosító javaslat ismereteink szerint, amelyet a földgázról szóló törvényjavaslathoz bizottsági formában be kívánunk adni. Reményeink szerint mielőtt a tavaszi ülésszakot lezárjuk, a záró szavazás is megtörténik.

Ezek után szavazásra teszem fel. Aki támogatja a beadott módosító javaslat bizottsági formában való megjelenítését, az, kérem, kézfelemeléssel jelezze. (Szavazás.) Köszönöm. Ki van ellene? (Szavazás.) Tartózkodott? (Szavazás.) A bizottság egyhangúlag támogatja. Köszönöm szépen.

Az Állami Számvevőszék 2007. évi tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáról szóló határozati javaslat (H/5678. szám)

Módosító javaslatok megvitatása

A következő napirendi pont az ÁSZ tevékenységéről szóló jelentésről szóló költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki bizottsági indítvány módosító javaslatainak a megvitatása. Amiről beszélünk, az a május 14-ei állapotnak megfelelő ajánlástervezet. A kormány részéről dr. Kékesi László főtitkárhelyettes van itt az ÁSZ részéről. Beadott módosító javaslatból én összesen két darabot látok, Szabó Lajos és Varga Mihály képviselők adták be ezeket.

Az első módosító javaslatot támogatják-e?

DR. KÉKESI LÁSZLÓ (Állami Számvevőszék): Támogatjuk.

ELNÖK: Támogatják. Köszönöm. A bizottság? (Szavazás.) Támogatja.

A 2. számú módosító javaslatot támogatják-e?

DR. KÉKESI LÁSZLÓ (Állami Számvevőszék): Támogatom.

ELNÖK: Köszönöm. És a bizottság? (Szavazás.) Támogatja. Köszönöm.

Más módosító javaslatot nem ismerünk. Ön szerint sincs? (Dr. Kékesi László: Nincs.) Nincs. Köszönöm.

Ezt a témát lezártuk.

A nemzeti tehetség programról szóló határozati javaslat (H/5626. szám)

Következik a nemzeti tehetség programról szóló képviselői indítvány általános vitára való alkalmasságáról szóló döntés. Képviselőtársainkat Vas János képviselő úr fogja képviselni. Megkérdezem Vas János urat, hogy van-e szóbeli kiegészítése.

Dr. Vas János (MDF) szóbeli kiegészítése

DR. VAS JÁNOS (MDF): Tisztelt Képviselőtársaim! Úgy gondolom, nem szükséges kommentálni, mindegyikünk előtt itt van a javaslat. Azt viszont nem tudom elmondani, hogy miért nem ötpárti, és miért négypárti ez a tehetséggondozásról szóló javaslat, mert tudomásom szerint a Fidesz-Magyar Polgári Szövetség képviselője is azt mondta, legalábbis az elején, hogy támogatásukról biztosítják, mégsem került aláírásra, különösen azért, mert ha jól tudom, van már egy Arany János Tehetséggondozó Program is, amely a polgári kormány idején alakult meg, csak nem tudta olyan széles körben kifejteni a tevékenységét, ezért van szükség egy új típusú tehetségprogramra. Én mindenkit arra kérek, hogy támogassa ezt a javaslatot, mert ez egy jó ötpárti vagy négypárti kezdeményezés lehetne. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm. Nekem ide az van írva, hogy a kormány részéről Brassói Sándor, OKM, jön. (Dr. Beczkay Edit: Kiszólok, jó?) Tessék megnézni. Egy pillanat, meghallgatjuk a kormány véleményét, de ha nincs itt a képviselője, akkor is tudunk szavazni. (Rövid szünet után:) Na jó, ennyi időt nem várunk. (Derültség.)

Baráth Etele képviselő úr!

Hozzászólások

DR. BARÁTH ETELE (MSZP): Azt gondolom, teljesen természetes, hogy ez a javaslat, amely közös javaslat, támogatásra kerüljön, és szerintem nagyon jó volna, ha a Fidesz is meggondolná, hogy bizonyos kiegészítésekkel támogatja, ez a támogatás egy alapkérdés.

Én nem azért szóltam, hogy kötözködjek, de elképesztő fogalmak vannak ebben azok részéről, akik ezt írták. Ez a "tehetségesítés" mint fogalom azért nem semmi. Leéltem már 180 évet, de ezzel a szóval még nem találkoztam. (Megérkezik Brassói Sándor.)

Viszont van egy súlyosabb problémája is ennek: azt tudjuk, hogy az egész magyar tehetségkiemelésnek, a tehetségfelismerésnek és egyebeknek az alapproblémája nem a képességeknek, hanem a készségeknek a hiánya. Ez a dolog teljesen hiányzik belőle. Ez mentalitásbeli, kulturális és mindenfajta más dolgot is jelent. Szóval én azt javaslom, hogy valamit majd vissza kellene ebbe a dologba emelni.

Én meg fogom ezt szavazni, mert ez később módosítható, javítható, jobbá tehető, és jó volna, ha a Fidesz is felfedezné, és támogatná.

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról

ELNÖK: Van-e más észrevétel? (Senki nem jelentkezik.) Nincs. Akkor szavazásra teszem fel az általános vitára való alkalmasságot, mindazokat az észrevételeket is figyelembe véve - a fogalmazással kapcsolatosakat is -, amelyeket Baráth Etele tett.

Aki az általános vitára való alkalmassággal egyetért, kérem, jelezze. (Szavazás.) Tizenkettő. Köszönöm. Ellene van-e valaki? (Senki nem jelentkezik.) Tartózkodott? (Szavazás.) Kilenc. (Dr. Beczkay Edit: Itt van a kormány képviselője.)

Már döntöttünk, de azért kivételesen...... (Közbeszólás: Meg kell kérdezni.) Nem kell megkérdezni. (Dr. Latorcai János: Nem módosító indítvány!) De hogyha már elfáradt ide a kormány képviselője, ha vette a fáradságot, akkor, kérem, néhány mondatban mondja el a véleményét.

Brassói Sándor (Oktatási és Kulturális Minisztérium) véleménynyilvánítása a kormány részéről

BRASSÓI SÁNDOR (Oktatási és Kulturális Minisztérium): Tisztelt Bizottság! A kormányzat teljes mértékben egyetért az előterjesztéssel, és támogatjuk a javaslatot. Összhangban áll azzal a törekvéssel, amely az Új tudás programból következik, úgyhogy támogatjuk.

ELNÖK: Köszönöm. Azt javaslom a kormánynak, hogy tanulmányozza Baráth Etele képviselőtársam hozzászólását, tartalmi, lényegi kérdésekben tett észrevételét a jegyzőkönyvből, és mindenféleképpen vezessék át. Köszönöm szépen.

A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat (T/5657. szám)

Következik a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló T/5657. számú törvényjavaslat, amelyet első helyen kijelölt bizottságként tárgyalunk. A kormány részéről dr. Gál Krisztina vesz részt az ülésen. Amennyiben van szóbeli kiegészítése, kérem, tegye meg.

Dr. Gál Krisztina (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium) szóbeli kiegészítése

DR. GÁL KRISZTINA (Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium): Üdvözlöm a tisztelt képviselőket. Különösebb szóbeli kiegészítésem nincs, mindössze három fő elemre hívnám fel a figyelmet a törvényjavaslattal kapcsolatban, a törvényjavaslatnak ugyanis három célja van. Az egyik célja a kartellek elleni hatékonyabb fellépés, ezt célozná a törvényjavaslat. A másik cél a versenykorlátozó cselekményekkel kapcsolatban a jogkövetkezmény, a szankciórendszernek egy kismértékű átalakítása. A harmadik cél pedig, amit a törvényjavaslat érint, a Gazdasági Versenyhivatal belső szervezetére vonatkozó szabályok kismértékű átalakítása.

Amit még ki szeretnék emelni, az az, hogy a törvényjavaslat a Gazdasági Versenyhivatallal szoros együttműködésben készült a Gazdasági Versenyhivatal kezdeményezésére, tehát a benne található javaslatok olyan javaslatok, amelyeket a Gazdasági Versenyhivatal kezdeményezett. Amennyiben ilyen jellegű kérdés lenne, akkor itt van egyébként a Gazdasági Versenyhivatal jogi irodavezetője, aki szintén szívesen válaszol a felmerülő kérdésekre. Köszönöm.

ELNÖK: Köszönöm a kiegészítést. Megkérdezem képviselőtársaimat, van-e észrevétel, kérdés. (Senki nem jelentkezik.) Üdvözlöm Nagy Zoltán urat, aki nem ússza meg. (Derültség.) Zoli, légy szíves, néhány mondatban azért tájékoztass minket a lényegéről ennek a törvényjavaslatnak, erre van még néhány percünk.

Dr. Nagy Zoltán, a Gazdasági Versenyhivatal elnökének hozzászólása

DR. NAGY ZOLTÁN (Gazdasági Versenyhivatal): Tisztelt Bizottság! Nagyon szépen köszönöm. Én csak szerettem volna megnézni a bizottságot, ahogy a kormány javaslatát támogatja.

Azt szeretném elmondani kiegészítésként ahhoz, amit Krisztina mondott, hogy két éve dolgozunk ennek a törvénynek a módosításán. Ez tulajdonképpen egy apró módosítás, de a mi életünkben két szempontból is jelentős lenne azon túl, amit a Krisztina mondott. Egyrészt a fúziós szabályozást kissé átalakítanánk, mégpedig a maihoz képest egy picit tartalmibb szempontból közelítenénk a fúziókhoz, alaposabb közgazdasági elemzést tudnánk csinálni, ami nem lényeges változás a mostanihoz képest, csak egy kis irányváltás. Ez segít bennünket abban, hogy az Unióval egyformán elemezzük a fúziókat. Az uniós tagállamoknak nagyjából a fele már az új szisztéma szerint, a piaci verseny csökkentése szempontjából elemzi a fúziókat. Ez azt jelenti, hogy a magyar vállalkozások hasonló jogi környezetben lennének a fúziókontroll szempontjából is, mint az Unió tagországainak a fele, illetve a bizottság. Ez az egyik.

A másik jelentős módosítás pedig a kartellekhez kötődik. Egy ideje már az a benyomásom a kartellek elleni eljárásainkban, hogy mi csináljuk a mi dolgainkat közigazgatási alapon, de még szükség van néhány területre, amely azt segíti, hogy ne is akarjanak a cégek kartellezni. Ehhez tartozik a kártérítési keresetek megkönnyítése. Biztos emlékszik rá a tisztelt bizottság, hogy jó pár hónappal, talán fél évvel ezelőtt a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Részvénytársaságnak a vezetője is nyilatkozott, hogy milyen nehéz megfogalmazni, hogy a nagy autópálya-kartell esetében mennyi volt a kár, és milyen kártérítési igénnyel lépjenek fel. Végül egy 32 milliárdos igénnyel léptek fel, az jött ki a mi számainkból, de valójában nagyon nehéz megfogalmazni azt, hogy pontosan mennyi is a kártérítés, egy polgári jogi bíróság előtt különösen. Ez a törvénymódosítás lehetőséget ad arra, hogy 10 százalékos megdönthető vélelemmel bármely fél megdöntheti, magasabbra is, meg alacsonyabbra is, de ha nincs, aki megdöntse, akkor azt mondjuk, hogy konzervatív becslés alapján legalább 10 százalékkal bizonyosan megemelték az árat, különben értelmetlen lett volna ilyen törvénytelen dolgot csinálniuk a cégeknek, és szétosztani a piacon. Azonkívül pedig a vállalati vezető tisztségviselőknek a kétéves eltiltása, abban bízom, szintén elrettentő erőt jelent.

Ezeket gondoltam még hozzátenni a felvezetéshez, és köszönöm szépen a figyelmüket.

Hozzászólások

ELNÖK: Megkérdezem képviselőtársaimat, hogy van-e kérdés mindezek után. (Senki nem jelentkezik.) Nincs.

Azért izgalmas a dolog, hiszen a Versenyhivatallal az elmúlt két évben nagyon ritkán foglalkoztunk, és már épp ideje lenne, hogy egy kicsit megcsuklóztassuk a Versenyhivatalt. (Derültség.) Tehát mindenféleképpen fontos lenne foglalkozni ezzel a kérdéssel, hiszen kiemelt, jelentős tevékenységek várhatóak e témakörben a jövőt illetően. E törvényjavaslat erről szól. Mint ennek a főbizottsága nem vagyunk könnyű helyzetben, és férfiasan be kell vallani, hogy nem állt rendelkezésre ehhez túl hosszú idő.

Úgy szól az én kérdésem a kormány, illetőleg a minisztérium és a hivatal felé is, hogy mi a véleményük arról, hogy ha ennek a törvényjavaslatnak az ügye nem záródik le ebben a tavaszi ülésszakban, hanem az őszi ülésszakban egy kicsit mélyebben áttárgyalnánk, ha a társadalmi és a gazdálkodó szervezetekkel is ütköztetve a véleményeket kerülne sor ennek a végleges zárására. A kérdés fel van téve.

Van-e más kérdés? (Senki nem jelentkezik.) Nincs több kérdés.

Akkor erre kérem a választ.

Válaszok

DR. GÁL KRISZTINA (Gazdasági és Közlekedési Minisztérium): Köszönöm a szót. A minisztérium részéről mi úgy gondolnánk, fontos lenne, hogy az ezekkel a kartelekkel szembeni hatékonyabb fellépés érdekében mihamarabb elfogadásra kerüljenek a törvényjavaslat rendelkezései. Gondolom, a Gazdasági Versenyhivatal is így gondolja.

ELNÖK: Elnök úr!

DR. NAGY ZOLTÁN (Gazdasági Versenyhivatal): Én is emellett lennék. Egyrészt hogyha a bizottság sokat kíván foglalkozni a Versenyhivatal munkájával, akkor erre lesz módja: rövidesen benyújtjuk az éves beszámolót, és ahogy elnézem a menetrendet, azzal ősszel nagyon alaposan ki tudja vesézni a hivatal munkáját meg a jogi környezetét is a bizottság. Ezt csak az elnök úr felvezetőjéhez mondom.

Másrészt hogy miért lenne fontos, nagyon jó, hogy most elfogadják. Több szempont is van e tekintetben azon túl, hogy évek óta csináljuk, és nagyon alaposan átbeszéltük az összes érintett féllel ezt a törvénymódosítást. Egyrészt e pillanatban a parlament előtt van egy olyan törvénymódosítás, amely a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát fogalmazza meg, amely a hivatalra nézve is újfajta feladatokat jelent, újra kell szervezni a hivatalon belüli belső munkánkat, az eddigi fogyasztóvédős ügyeinket most egy kissé más szempontból kell majd továbbvinnünk. Az itteni módosítások miatt is át kell szervezni a munkáját. Az a jó egy ilyen intézmény esetében, hogy ha a törvénymódosítások miatt - egy biztos lesz, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló, és ez a másik - átszervezzük meg újraszervezzük a házon belüli feladatokat, felelősséget meg a létszámokat, azt egyszerre csináljuk meg, nem egyet most júniusban, aztán majd még egyet októberben.

Van egy másik szempont is, mégpedig az, hogy ezek a kartellellenes dolgok tulajdonképpen eléggé a körmünkre égtek, nemcsak nekünk, hanem, azt gondolom, bizonyos értelemben a parlamentnek meg a kormánynak is. Ha emlékeznek, körülbelül három évvel ezelőtt nyolc nagykövet, de lehet, hogy kilenc, nem akarok hazudni, akik a hazai tőkebefektetések 85 százalékát képviselik ebben az országban. Az Egyesült Államoktól Kanadán és Japánon keresztül az osztrák, a német, a francia és az angol nagykövet van benne, meg még talán mások is, akik nagyon erősen szorgalmazzák az illetékes döntéshozók felé, hogy minél szűkebbre kellene venni a korrupció terepét ebben az országban. Ez a nyolc vagy kilenc nagykövet azért fogalmazta meg... Majd mindjárt pontosan megmondom, pontosan hogy fogalmazzák meg magukat, a témájukat, nem Transparency International, hanem egy másik. Nagyon erősen nyomják tehát abba az irányba a dolgokat, hogy minél kevesebb korrupció legyen, hogy a korrupciós lehetőséget minél szűkebbre fogjuk.

Ezek a javaslatok, amelyek ebben a törvénymódosításban szerepelnek a kartellekre, ezek tulajdonképpen direktben nem is rólunk szólnak, mert polgári bíróságról szólnak, eltiltásról szólnak, tehát másfajta jogágakról szólnak, de arra kifejezetten alkalmasak, hogy a korrupciós lehetőségeket minél jobban szűkítsük. Arról nincsen szó, hogy ha eddig száz volt, akkor ezentúl nulla lesz a korrupció, hanem arról van szó, hogy ha eddig száz volt, akkor ezentúl mondjuk akár hatvan-hetvenre le lehetne szűkíteni. Ez, azt hiszem, szintén amellett szól, hogy jó lenne ezt a törvényjavaslatot most, ebben a periódusban elfogadni, ha csak egy mód van rá. Én abban bízom, hogy van erre lehetőség.

Erre kérem a tisztelt bizottság tagjait meg a bizottsági elnököt is természetesen. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Arra kérem az elnök urat - nyilván a törvényjavaslatban, a megfogalmazásban és a szerkezetét illetően nagy részt vállaltak -, hogy ha vannak olyan észrevételek, amelyeket különböző szervezetektől, vállalatoktól, érdekképviseletektől kaptak, azokat kérem nagyon sürgősen megküldeni a Gazdasági bizottságnak. Ezzel a feltétellel javaslom csak a bizottságnak mint főbizottságnak, hogy ebben az etapban, tehát a tavaszi ülésszakban kerüljön megtárgyalásra. Ezt tudja biztosítani?

DR. NAGY ZOLTÁN (Gazdasági Versenyhivatal): Ezt ma délután át tudjuk küldeni. A legfőbb intézmény vagy szervezet, amely vitatta, az a Magyar Versenyjogi Egyesület, amelyben azok az ügyvédek képviseltetik magukat, akik ezzel a területtel foglalkoznak, és tulajdonképpen mögöttük ott vannak azok a cégek, amelyeket képviselnek. Ők adtak egy meglehetősen alapos és meglehetősen részletes véleményt. Ha meglátják a véleményt, akkor azt is látják majd, hogy a mögöttük lévő gazdasági érdekcsoportok véleményét tükrözik természetesen.

ELNÖK: Technikailag az a kérésem, hogy ezt nagyon sürgősen kapja meg a Gazdasági bizottság, és a Gazdasági bizottságon belül minden politikai pártnak, tehát minden frakciónak kérem ezt megküldeni, hogy ebből megalapozottan fel tudjunk készülni. Köszönöm szépen.

Szavazás az általános vitára való alkalmasságról

Ezek után az általános vitára való alkalmasságról kell döntenie a bizottságnak. .Aki egyetért az általános vitára való alkalmassággal, kérem, kézfelemeléssel jelezze. (Szavazás.) Tizenöt. Ellene? (Szavazás.) Tartózkodott? (Szavazás.) Tizenkettő.

15 igennel és 12 tartózkodással a bizottság általános vitára alkalmasnak tartotta az előterjesztést.

A bizottsági előadó és a bizottság kisebbségi véleményét ismertető képviselő kijelölése

A bizottság többségi előadójának Szanyi Tibor képviselő urat javaslom. Ki lesz a kisebbségi előadó? (Dr. Latorcai János: Koszorús László.) Koszorús képviselő úr a kisebbségi vélemény ismertetője.

Ezek az anyagok tehát rendelkezésre fognak állni. Mikor van ennek a vitája a parlamentben? A holnapi nap folyamán? (Dr. Beczkay Edit: Holnap, igen.) A holnapi nap folyamán lesz, úgyhogy, Zoli, az a kérés, hogy ezt az anyagot még ma küldjétek el.

Egyetért a bizottság a két előterjesztővel? (Szavazás.) Igen, köszönöm szépen, egyhangúlag egyetértett a bizottság.

A különfélék között van-e valakinek bejelentenivalója? (Senki nem jelentkezik.) Akkor ismételten bejelentem, hogy az Informatikai albizottság 12 órától a Delegációs teremben nagy nemzetközi részvétellel tartja albizottsági ülését. A Microsoftnak az elnöke is itt van. Köszönöm szépen.

Szervusztok, viszontlátásra!

(Az ülés befejezésének időpontja: 11 óra 35 perc)

Podolák György

a bizottság elnöke

Jegyzőkönyvvezető: Molnár Emese