HRB 17/2007.
(HRB 1-37/2006-2010.)

Jegyzőkönyv*

az Országgyűlés Honvédelmi és rendészeti bizottságának
2007. június 25-én, hétfőn, 16 óra 15 perckor
az Országház földszint 93. számú tanácstermében
megtartott üléséről

 

Tartalomjegyzék

Napirendi javaslat *

Az ülés résztvevői *

A bizottság részéről *

Megjelent *

A bizottság titkársága részéről *

Meghívottak részéről *

Hozzászóló *

Az ülés megnyitása *

A határozatképesség megállapítása *

A napirendi javaslat elfogadása *

Madarász Károly főigazgató-jelölt (Katonai Felderítő Hivatal) kinevezés előtti meghallgatása *

Elnöki bevezető *

Madarász Károly kiegészítése *

Kérdések, válaszok *

Határozathozatal *

Egyebek *

Napirendi javaslat

1. Főigazgató-jelölt kinevezés előtti meghallgatása. Katonai Felderítő Hivatal [(1995. évi CXXV. törvény 17. § (1) bekezdés c)]
Meghívottak:
Madarász Károly mérnök vezérőrnagy, Katonai Felderítő Hivatal főigazgató-jelölt

2. Egyebek

Az ülés résztvevői

A bizottság részéről

Megjelent

Elnököl: Dr. Lázár János (Fidesz), a bizottság elnöke

Keleti György (MSZP), a bizottság alelnöke
Karsai Péter (MDF), a bizottság alelnöke
Ecsődi László (MSZP)
Dr. Gál Zoltán (MSZP)
Juhász Gábor (MSZP)
Laboda Gábor (MSZP)
Mécs Imre (MSZP)
Rába László (MSZP)
Dr. Vadai Ágnes (MSZP)
Csampa Zsolt (Fidesz)
Dr. Kontrát Károly (Fidesz)
Nyitray András (Fidesz)
Dr. Simon Miklós (Fidesz)
Tóth Gábor (Fidesz)
Básthy Tamás (KDNP)
Dr. Kis Zoltán (SZDSZ)

A bizottság titkársága részéről

Laban János főtanácsadó

Dr. Nagy Zoltán, a bizottság munkatársa

Meghívottak részéről

Hozzászóló

Madarász Károly mérnök vezérőrnagy, főigazgató-jelölt (Katonai Felderítő Hivatal)

(Az ülés kezdetének időpontja: 16 óra 15 perc)

Az ülés megnyitása

A határozatképesség megállapítása

DR. LÁZÁR JÁNOS (Fidesz), a bizottság elnöke, a továbbiakban ELNÖK: Nagy tisztelettel és szeretettel köszöntöm képviselőtársaimat. Arra szeretném kérni a bizottság munkatársait, hogy a jelenléti ívet szíveskedjenek képviselőtársaimmal aláíratni, és tájékoztatni, hogy lesz-e helyettesítés. De úgy látom, hogy ma nem lesz. Tehát jelzem, hogy minden képviselőtársunk jelen van a bizottsági ülésen, a bizottságunk határozatképes.

Megkülönböztetett tisztelettel köszöntöm Madarász Károly vezérőrnagy urat, aki a Katonai Felderítő Hivatal megbízott főigazgatója, és a tartós kinevezés előtti meghallgatására kell a mai ülés napirendjei között sort kerítenünk. Ezért javasoltam a napirendi pont kapcsán a Katonai Felderítő Hivatal főigazgató-jelöltjének kinevezés előtti meghallgatását. Valamint egyebek napirendi pontot is szeretnék javasolni képviselőtársaimnak.

A napirendi javaslat elfogadása

Azt kérdezem, hogy a napirendi pontok kapcsán van-e észrevétel. (Nem érkezik jelzés.) Amennyiben nincs, szavazásra teszem fel az előterjesztett napirendi pontokat. Akik egyetértenek, kérem, kézfeltartással jelezzék! (Szavazás.)

Jól látható többség, illetve reményeim szerint egyhangú.

Engedjék meg, hogy napirend előtt, nem szoktam ezzel a lehetőséggel élni, de most hadd tegyem, és nagyon jó munkát és különösképpen jó egészséget kívánjak a július 1-jével államtitkári munkát betöltő Vadai Ágnes képviselőtársunknak. (Dr. Vadai Ágnes: Köszönöm szépen.) Bízunk benne, hogy a bizottságunkat nem felejti el. Szívesen meghallgatnánk államtitkár-jelölti minőségében, de erre nincs lehetőségünk. Nagyon jó munkát kívánunk, és bízunk benne, hogy a hadsereg és a honvédelem ügyét a kormányon belül kellő eréllyel és határozottsággal fogja képviselni, ugyanúgy, mint ahogy tette itt a bizottsági üléseken.

Madarász Károly főigazgató-jelölt (Katonai Felderítő Hivatal) kinevezés előtti meghallgatása

Elnöki bevezető

Tisztelt Képviselőtársaim! Az 1. napirend vonatkozásában tájékoztatom önöket, hogy az előterjesztett anyaghoz kapcsolódóan Szekeres Imre honvédelmi miniszter úr tájékoztató levele, felkérő levele szerepel a kiosztott dokumentumok között, illetve vezérőrnagy úr - akit, azt gondolom, a bizottság már megismerhetett az eddigi tevékenysége során - szakmai önéletrajza is szerepel. Tájékoztatom önöket, hogy a miniszter úr külföldi hivatalos programja miatt a meghallgatáson nem tud részt venni. Tekintettel arra - ezt a jegyzőkönyvben szeretném rögzíteni -, hogy a katonai titkosszolgálatok felügyelete miniszterre szabott, törvényileg csak és kizárólag miniszterre telepített jogkör és hatáskör, így ilyen hatáskörében a miniszter úr nem helyettesíthető, ezért nincs itt az államtitkár úr. Ezt, mielőtt képviselőtársaim szóvá tennék, szeretném hivatalosan is jelezni, hogy nem helyettesítheti a miniszter urat - mint ahogy eddig sem tette, egyik bizottsági ülésünkön sem - titkosszolgálatok ügyében az államtitkár úr. Ennyit szerettem volna ügyrendi jellegű kiegészítésként mondani.

Tisztelt Képviselőtársaim! Mint önök is tudják, a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 17. § (1) bekezdés c) pontja szerint a honvédelmi bizottság kinevezésük előtt meghallgatja a katonai nemzetbiztonsági szolgálatok főigazgatói tisztségére jelölt személyeket, alkalmasságukról állást foglal, tehát a végén szavaznunk is kell. Javaslom ezért, hogy először hallgassuk meg a főigazgató-jelölt úr rövid bemutatkozását. Nyilván ennek kapcsán a szakmai előmenetel és különösképpen a szakmai jövőkép, ami a hivatalra vonatkozó elképzeléseket kell hogy tartalmazza, érdekli a bizottságunkat. Ezután a bizottsági kérdésekre, állásfoglalásokra, végül nyílt szavazással az alkalmasságról való döntésre kerül sor.

Tábornok urat illeti a szólás joga és lehetősége. Parancsoljon!

Madarász Károly kiegészítése

MADARÁSZ KÁROLY főigazgató-jelölt: Köszönöm. Én is tisztelettel köszöntöm az elnök urat és a tisztelt bizottságot.

Annyit szeretnék magamról elmondani, hogy már sajnos nem vagyok fiatal, '52-ben születtem, és mióta eszmélek, katona szerettem volna lenni, így aztán 1975-ben tisztté avattak, és a pályámat mint rádiófelderítő tiszt kezdtem. Ezen a területen nem volt módom hosszú ideig szolgálni, körülbelül két évre rá az akkori II. csoportfőnökség, a mai Katonai Felderítő Hivatal jogelődje ragadott el, és tulajdonképpen a humán erővel folytatott hírszerzés területén dolgozom azóta is.

A szolgálati tevékenységem túlnyomó része a külkapcsolati hírszerzés irányításában telt el. Erről a területről két ízben elhagytam Magyarországot külszolgálatra, első ízben 1983 és '85 között katonai attaséi hivatali titkár voltam Kairóban, és e minőségemben én voltam ott az utolsó. Aztán 1991 és '95 között Finnországban teljesítettem szolgálatot mint véderő, katonai és légügyi attasé. Ebből az országból a felelősségi területemhez tartozott még Svédország és a három balti ország.

Három alkalommal külföldön jártam továbbképzésen, tanfolyamon, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban. Mindegyik hírszerzési témákkal volt kapcsolatos.

Ebbe a beosztásomba az előző főigazgató szólított magához; akkor is a hírszerző igazgató helyettese voltam.

Ez év január 1-jétől a honvédelmi miniszter úr felkérésére megbízottként vállaltam a főigazgatói beosztás betöltését. Pi. 10BB 11 (Madarász Károly)A köztünk született megállapodásnak megfelelően ez egy féléves időszakot ölelt fel. Ez most véget ért, valószínűleg ezért kerültem most a bizottság elé.

Inkább megvárnám a kérdéseket. Ezek nyilván segítenek engem abban, hogy az ars poeticámról meséljek és arról, hogy hogyan képzelem el a katonai felderítés jövőjét. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Tisztelt Képviselőtársaim! A kérdésekre kerül sor. Parancsoljanak! Kinek van kérdése a főigazgató-jelölthöz? Tessék parancsolni! Van-e kérdés, vélemény, észrevétel? Parancsoljon, Tóth képviselő úr!

Kérdések, válaszok

TÓTH GÁBOR (Fidesz): Köszönöm szépen. Csupán csak annak jogán, hogy valamikor annak az alegységnek voltam a katonája, amely a II. csoportfőnökséghez tartozott akkoriban, ez a Szolnok MN 3100 nevű alegység; úgyhogy ön fiatal ember, mert '52-es születésű, én '53-as vagyok, és fiatal embernek tartom magam. Tehát sok sikert kívánok a pályájához és majd a tárgyalás után szeretnék önnel pár szót váltani. Sok sikert a munkájához! (Madarász Károly: Köszönöm szépen.)

ELNÖK: Tessék parancsolni! További kérdések, észrevételek? Parancsoljon, Simon képviselő úr!

DR. SIMON MIKLÓS (Fidesz): Köszönöm szépen. Tisztelt Tábornok Úr! 2006-ban 836 fő volt az állomány létszáma. A hivatalból 74 alkalmazott, illetve katona vált ki. Megítélésünk szerint tehát elég nagy a fluktuáció. Kérdezem nagy tisztelettel, hogy ez nem veszélyezteti-e a hivatal zavartalan működését, és ön szerint mi a fluktuáció oka.

Tisztelettel kérem, hogy jellemezze a hivatal nemzetközi missziókban betöltött szerepét. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Nyitray képviselő úr!

NYITRAY ANDRÁS (Fidesz): Köztudott, hogy elég régóta vajúdó téma: kormányzati és ellenzéki oldalról is vannak különböző felvetések arra nézvést, hogy a jelenleg működő 5 szolgálatot valamilyen logika szerint kevesebb számúra kellene átszervezni. Természetesen hozzáteszem, hogy remélhetőleg a feladatai ellátásának csorbítása nélkül, mert erről viszonylag kevés szó esett eddig a buzgalomban.

Most ez az átalakítási szándék mintha egy kicsit háttérbe szorult volna, de ennek kapcsán kérdezném meg öntől, hogy hogyan látja ön ezt a témát. Akar-e, lehet-e erről beszélni, hogy a katonai oldalról a felderítés és a polgári hírszerzés milyen módon kapcsolható össze szervezetileg. Valójában ön mit gondol arról, hogy ezek az új kihívások hogyan illeszthetők bele a katonai, illetve a polgári hírszerzés struktúrájába; a jelen körülmények között van-e arra kialakult gyakorlat, hogy a két szolgálat együttműködjön annak érdekében, hogy lényeges információk ne vesszenek el, eljussanak az illetékesekhez, abból a megfelelő következtetéseket le tudják vonni.

Tulajdonképpen ehhez kapcsolódóan: hogyan működik ugyanez az együttműködés a nemzetközi misszióban, ahol nyilvánvalóan részt kell venni és részt is vesznek önök is; önök biztosan. De hogyan kapcsolódik ez megintcsak ahhoz az új kihívásokon keresztül, hogy az itt szerzett információk, amelynek civil vonatkozásai is vannak vagy lehetnek, kellő hatékonysággal kerülnek-e a másik szolgálathoz, egyáltalán hogyan működnek együtt a szolgálatok. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm. Van-e további kérdés? Csampa képviselő úr!

CSAMPA ZSOLT (Fidesz): Köszönöm szépen. Ahogyan a bevezetőjében már a vezérőrnagy úr is említette, a pályafutása gyakorlatilag ezen a területen, itt kezdődött, és fogalmazhatunk úgy is, hogy a csúcsra fog érni, de azért azt gondolom, hogy nem volt zökkenőmentes.

Milyen szervezeti-szerkezeti átalakításokat tervez esetleg, mert belülről látta magát a szervezetet. Esetleg vannak-e olyan területek, ahol gyengébb, vannak-e olyanok, ahol esetleg erősebb. Van-e esetleg erre konkrét elképzelése vagy akár személyi változtatásokra bizonyos szinteken.

Itt már utaltak az afganisztáni műveletre egy mondat erejéig, de én azért mindenféleképpen megkérdezném, hogy a műveleti munka hatékonyságára vonatkozóan van-e valamilyen elképzelése, vezérőrnagy úr. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Van-e további kérdés, észrevétel? (Senki sem jelentkezik.) Amennyiben, nincs, főigazgató-jelölt úr, parancsoljon!

MADARÁSZ KÁROLY főigazgató-jelölt: Mindenekelőtt Simon képviselő úr kérdésére szeretnék válaszolni. A Katonai Felderítő Hivatal jogelődjének fennállása óta - pontosítanék: 1995 óta - nagyon jelentős létszámcsökkentéseket hajtott végre.

A közel 3000 fős létszámból mára 733 fő közelében járunk, de ezek a kényszerek mindig tulajdonképpen fejlődést hoztak magukkal, mert arra kényszerítettek bennünket, hogy a feladatokat mégiscsak megoldjuk, tehát nagyobb kiterheléssel, profiltisztítással, racionalizálással elértük azt, hogy feladat csorbát nem szenvedett.

A fluktuáció, mondhatnám azt, hogy normális manapság, hiszen több bizonytalanság látott napvilágot, illetve több bizonytalansággal kell hogy szembesüljenek az állományból, akik közel állnak a nyugdíjba vonuláshoz, akik attól tartanak, hogy a nyugdíjszámítás rendszere jelentősen, drámai módon kedvezőtlenül megváltozik, és ezért mintegy menekültek vagy menekülnek a mostani feltételek mellett nyugállományba. Úgy gondolom, hogy ez nemcsak nálunk jellemző, hanem más fegyveres testületeknél is fellépő probléma.

Ugyanakkor ezt a problémát érzékelve, a kormányzat elhatározta, hogy - legalábbis úgy tudom, ez egy nagyon komoly terv, ha elfogadásra nem is került - a tavalyi év végi helyzetnek megfelelően állapítják meg mindenki nyugdíját, és ennél rosszabb már nem lehet. Úgy gondolom, hogy ez megnyugvást okoz és a kiáramlás okaként ez a probléma, úgy gondolom, a továbbiakban nem jelentős.

20

Pi. 21 (Madarász Károly)

A másik gondot az okozta, ami a szolgálatok jövőjének bizonytalanságában kereshető, hogy az összevonásokra született kormányzati elgondolás sokakban azt az érzést keltette - és csak rólunk beszélek -, hogy a katonai felderítés, hírszerzés jövője bizonytalan, és aki úgy érzi, hogy a kiteljesedésére lehetőség nem nyílik, más utat, módot keres a megélhetésre. Én magam ennek megakadályozására azt tettem, hogy mindenkit arra biztattam, függetlenedjen mindenféle médiahírtől és minden olyantól, ami nem hivatalos, és ne azzal foglalkozzon, hogy ki szűnik meg, ki kibe olvad be, kinek a bázisán lesz az összegyógyítás, hanem tegye a dolgát. Csak az szólhat mellettünk, amit az asztalra leteszünk, azzal, hogy a könnyeinket csorgatjuk egy zsebkendőbe, és várjuk a halálos ítéletet, nem jutunk semmire. Remélem, hogy az én elképzelésem végül is eredményes lesz.

Azon túl, hogy ön érzékelte ezt a fluktuációt, van egy miniszteri döntés is, ami ebből a 836 főből 103 fővel csökkenti a létszámunkat. Ezt végrehajtottuk, és nyugodtan jelenthetem, hogy ez sem okoz problémát a feladataink végrehajtásában. Annyit okoz egyéneknek, hogy akik maradnak, több dolguk lesz, mint eddig volt, és további profiltisztításokra lesz szükség.

A nemzetközi missziókban folytatott tevékenységünket az jellemzi, hogy mi ott akarunk lenni, fontosak vagyunk azok számára, akik ott feladatot hajtanak végre és kockáztatják az életüket.

Úgy gondolom, hogy a felderítést a jelenlegi lehetőségeink mellett elég jól megszerveztük. Ami Afganisztánt illeti, ott vagyunk a PRT-ban, ott vagyunk Kabulban a főparancsnokságon, és ott egy nemzeti hírszerző sejtet működtetünk. Az információk több szinten állnak így rendelkezésre. Elég kiterjedt nemzetközi együttműködést is folytatunk, hogy az ottani parancsnokot támogathassuk elegendő információval. Korántsem tartom ezt elegendőnek, de később, egy másik kérdésre válaszolva kitérek még az elképzeléseimre.

Nyitray képviselő úr összevonással kapcsolatos felvetésére azt tudom mondani, és szeretnék nagyon szakmai maradni, amíg a Magyar Honvédség ambíciói azt vetítik előre, hogy expedíciós feladatokat látunk el, addig ezt a tevékenységet mellőzni nem lehet, és annyira szakmainak és katonaspecifikusnak tartom, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy ezt mások hajtsák végre. Valószínűnek tartom, hogy nem ez az utolsó és nem is ez az egyedüli feladat, lesz még olyan helyzet, olyan válságkörzet, ahová katonákat kell küldenünk. Az ottani körülmények hadászati jellegű felderítése, a katonai infrastruktúra felderítése, úgy gondolom, katonai feladat, és polgári szemlélettel nehezen valósítható meg. Nem hiszem persze, ha összevonásra kerül sor, és a katonai felderítés egy részeként megmarad egy összevont szolgálatnak, hogy nem lehet ezt a feladatot valahogy végrehajtani, de én úgy gondolom, hogy a katonai felderítés természetes közege a katonaság, és a termékeinek, a produktumainak a fogyasztója, természetes fogyasztója elsősorban a Magyar Honvédség, és minél távolabb kerül ez a szervezet attól, akit ki kell szolgálnia, akinek a felderítő biztosítását kell végeznie, annál nehézkesebben megy.

Az összevonás, úgy gondolom, semmiképpen nem fogja eredményezni a szakmák megszűntét. Tehát úgy gondolom, polgári, politikai hírszerzés továbbra is marad, katonai hírszerzés továbbra is marad, a kémelhárító tevékenységről nem szeretnék beszélni. Tehát akkor is törődni kell ezekkel a szakmákkal, ha ezek egy szervezetbe vonódnak össze. Tartok attól, ha egy ilyen összevonásra sor kerül - és kizárólag szakmai szempontból gondolom -, funkcionális zavarok keletkezhetnek, hiszen nem látjuk azt, hogy egy átmeneti időszakban hogy zajlik majd a katonai felderítés, és hogy kapja meg az igényeire a kielégítő válaszokat a honvédelmi miniszter, illetve a vezérkar főnöke.

A Magyar Honvédség átalakítása. Nem én tettem, de úgy gondolom, annak figyelembevételével történt, hogy létezik egy Katonai Felderítő Hivatal, és a Magyar Honvédség felderítő erői ennek függvényében lettek akkorák, amekkorák lettek. Tehát ennek az elvétele, ennek a hivatalnak az eltávolítása messze ettől a közegtől, én úgy gondolom, szakmailag mindenképpen káros.

A nemzetközi missziókban, úgy gondolom, elegendő erővel veszünk részt a magunk részéről. Azt nem tudom, hogy az Információs Hivatal milyen erőket mozgósít erre a feladatra, az biztos, hogy az általunk készített jelentéseket rendre megkapják, használhatják, esetenként mi is kapunk tőlük ilyeneket. Kötelesek is vagyunk együttműködni, és több esetben, Afganisztán ügyében is, Irak ügyében is készítettünk közös munkákat, közös jelentéseket, amelyeket önök is olvashattak. Ezen jelentéseknek a politikai, biztonságpolitikai részét ők állították össze, a katonai, katonapolitikai, katonatechnikai részét pedig mi. Úgy gondolom, hogy ezek jó jelentések voltak, legalábbis a visszajelzések ezt igazolták.

Hadműveleti területen nem tudok együttműködésről, fizikai együttműködésről.

A szervezeti átalakításról. Azzal, hogy a létszámunkat csökkenteni kellett 103 fővel, rá is kényszerültünk, szervezetek szűntek meg, illetve kerültek összevonásra. Leginkább arra törekedtem, hogy a vezetői beosztások és szintek csökkenjenek, és ne azok távozzanak a rendszerből, akik a szakmai feladatot kell hogy végrehajtsák. Úgy gondolom, hogy egy nagyon jól letisztult szervezet vagyunk most.

A további csökkentés erősen elgondolkodtatna, hogy mit tehetnék, valószínűleg képességek feladásával kellene számolni.

A jelenlegi állomány, úgy gondolom, képes mindarra a feladatra, amivel szembenézünk.

Erősíteni akarok, egyrészt a hadműveleti területen folytatott katonai hírszerzés területén. Ezt mi a NATO-ban HUMINT-nak nevezzük. Úgy gondolom, hogy több felderítő erővel kell lenni a hadműveleti területen, hogy jobban támogathassuk a parancsnokot. A felderítésnek ez a változata kockázatos, hiszen emberi élet is veszélyeztetve lehet, éppen ezért - egyetértésben a vezérkari főnök úrral - a rádiófelderítés mobil változatának a kialakítását tervezzük, ami már létezett mint kultúra a Magyar Honvédségben vagy a Magyar Néphadseregben, de szinte kiveszett. Pi. 30BB 31 (Madarász Károly)Úgy gondolom, hogy ezzel - hiszen más nemzetek nagyon eredményesen használják ezt a felderítési nemet - mi is hatékonyabbak lehetünk. De nemcsak harcászati, hadműveleti szinten gondolok a rádióelektronikai felderítés fejlesztésére, hanem hadászati szinten is, elsősorban az űrtávközlés fokozottabb figyelemmel kísérésére. Éppen ennek érdekében meg is pályáztuk azt, hogy a taljándörögdi földi űrtávközlő állomást használhassuk képességbővítés, kutatás-fejlesztés, oktatás céljából is. Tudomásom szerint a honvédelmi miniszter úr ezt az elképzelésünket támogatja. Ennek a használaton kívül lévő űrtávközlő állomásnak a technikai eszközei túlmutatnak a mi jelenlegi lehetőségeinken, és úgy gondolom, hogy hatalmas fejlődés indulhatna be ezen a területen.

Személyi változásokat különösebbet nem tervezek, hiszen kialakult a létszámcsökkentés után egy új vezetési struktúra, és úgy gondolom, hogy alkalmas is arra, hogy megfeleljen a követelményeknek. Remélem, kielégítő válaszokat adtam. Köszönöm szépen.

ELNÖK: Köszönöm szépen. Van-e más kérdés? Mécs képviselő úr szeretne még kérdezni a tábornok úrtól.

MÉCS IMRE (MSZP): Elnök úr, tisztelettel, nem kérdezni szeretnék, hanem tájékoztatni a bizottságot, hogy a délelőtt folyamán a nemzetbiztonsági bizottságban találkoztunk a tábornok úrral és igen részletes eszmecserét folytattunk, ezért én most személyesen nem kérdezek.

Annyit szeretnék elmondani, hogy végül egyhangú szavazással a tábornok urat alkalmasnak találtuk arra, hogy betöltse a tisztét. Köszönöm szépen.

Határozathozatal

ELNÖK: Köszönöm szépen. Van-e más kérdés vagy észrevétel? (Senki sem jelentkezik.) Amennyiben nincs, szavazásra teszem föl a kérdést.

Azt szeretném kérdezni képviselőtársaimtól, hogy ki az, aki Madarász Károly vezérőrnagy urat a Katonai Felderítő Hivatal főigazgatói tisztségére alkalmasnak tartja. Aki igen, kérem, kézfeltartással jelezze. (Szavazás.) Tizenhárom. Ki az, aki nem tartja alkalmasnak? (Senki sem jelentkezik.) Ki tartózkodik? (Szavazás.) Négy tartózkodás.

Még Tóth képviselő úr a folyosón szeretett volna a tábornok úrral valami speciális beszélgetést folytatni. Tábornok úr, nagyon jó munkát és elsősorban nagyon jó egészséget kívánunk önnek. Minden jót kívánok. Köszönöm, hogy elfogadta a meghívásunkat.

MADARÁSZ KÁROLY főigazgató-jelölt: Kötelező volt egyrészt, de szívesen jöttem, másrészt köszönöm az érdeklődést, a figyelmet és a támogatást. Önöknek is jó munkát kívánok.

ELNÖK: Minden jót kívánok, tábornok úr. (Madarász Károly elhagyja a termet.)

Egyebek

Tisztelt Képviselőtársaim! Az egyéb napirendi pontokban három dologról szeretnék számot adni. Július 3-án 14 órakor a NATO Védelmi Felülvizsgálati Bizottsága fogadására készül a bizottságunk. Keleti, Nyitray, Mécs, Rába és Básthy képviselő urak jelezték, hogy ezen az alkalmon részt fognak venni, legalábbis a bizottság adminisztrációját így tájékoztatták a frakciók. Ezenkívül bárki részt vehet, félreértés ne essék.

Tisztelt Képviselőtársaim! Kiosztottam a főtitkár úr levelét J/3166. számon, amely egy jelentésről szól a Magyar Honvédség felkészítéséről, fejlesztéséről. Szolgálati titoknak minősül, ezért a titkárságon a TÜK szabályai szerint olvashatók ezek a jelentéstartalmak, illetve részletek. Az őszi ülésünkön tárgyaljuk meg.

Nyáron bizottsági ülés tervezhetően nem lesz. Szeptember 10-én lesz a parlament első plenáris ülésnapja, ahhoz kapcsolódóan tervezünk bizottsági ülést. Kellemes nyarat, jó munkát és jó pihenést kívánok minden képviselőtársamnak. Köszönjük az együttműködést, és azt gondolom, hogy néhány órán belül elfogadjuk a rendőrségi törvényt.

(Az ülés befejezésének időpontja: 16 óra 45 perc)

 

Lázár János

 

a bizottság elnöke

Jegyzőkönyvvezetők: Podmaniczki Ildikó és Barna Beáta