ÚMFTB-13/2007.
(ÚMFTB-13/2006-2010.)

Jegyzőkönyv*

az Országgyűlés Új Magyarország Fejlesztési Terv végrehajtását felügyelő eseti bizottságának
2007. október 1-jén, hétfőn, 12 óra 10 perckor
az Országház főemelet 64. számú tanácstermében
megtartott üléséről

 

Tartalomjegyzék

Napirendi javaslat *

Az ülés résztvevői *

Elnöki megnyitó *

Dr. Baráth Etele (MSZP) ügyrendi javaslata *

Szűcs Erika (MSZP) ügyrendi javaslata *

A napirend elfogadása *

Tájékoztató az európai uniós források felhasználása körüli lehetséges visszaélésekről *

Varju László (MSZP) ügyrendi javaslata *

Szűcs Erika (MSZP) ügyrendi javaslata *

Tóth Tiborné dr. (MSZP) ügyrendi javaslata *

Nógrádi Zoltán (Fidesz) hozzászólása *

Dr. Baráth Etele (MSZP) hozzászólása *

Napirendi javaslat

  1. Tájékoztató az európai uniós források felhasználása körüli visszaélésekről
    Előterjesztő: Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter
  2. Egyebek

Az ülés résztvevői

A bizottság részéről

Megjelent

Elnököl: Pelczné dr. Gáll Ildikó (Fidesz), a bizottság elnöke

Dr. Baráth Etele (MSZP), a bizottság alelnöke
Szűcs Erika (MSZP)
Tóth Tiborné dr. (MSZP)
Varju László (MSZP)
Dr. Horváth Zsolt (Fidesz - Veszprém)
Nógrádi Zoltán (Fidesz)
Szatmáry Kristóf (Fidesz)
Nógrádi László (KDNP)
Hock Zoltán (MDF)

Helyettesítési megbízást adott

Dr. Eörsi Mátyás (SZDSZ) dr. Baráth Etelének (MSZP)
Veress József (MSZP) Varju Lászlónak (MSZP)

Megjelentek

Dr. Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter


(Az ülés kezdetének időpontja: 12 óra 10 perc)

Elnöki megnyitó

PELCZNÉ DR. GÁLL ILDIKÓ (Fidesz), a bizottság elnöke, a továbbiakban ELNÖK: Tisztelettel köszöntöm a bizottság tagjait, a sajtó képviselőit. Megtisztelő az érdeklődésük, az előző tízegynéhány eseti bizottsági ülés tizedrésznyi érdeklődést sem kapott, pedig milliárdokról beszéltünk akkor is. Úgy látszik, botrány kell ahhoz, hogy a bizottság ülése felkeltse a sajtó érdeklődését.

Elsőként - minekutána az ülésünk határozatképes - a napirendi pontokról kérdezem a képviselőtársaim, a bizottsági tagok véleményét. (Dr. Baráth Etele: Ügyrendi. - Szűcs Erika: Ügyrendi.) Egy ügyrendi vagy kettő?

SZŰCS ERIKA (MSZP): Meghallgatjuk az alelnök urat, utána meglátjuk. Lehet, hogy ugyanazt mondanám.

ELNÖK: Köszönöm, képviselő asszony. Parancsoljon, alelnök úr!

Dr. Baráth Etele (MSZP) ügyrendi javaslata

DR. BARÁTH ETELE (MSZP): Tisztelt Elnök Asszony! Miniszter Úr! Kedves Képviselőtársaim! A címmel kapcsolatban szeretnék ügyrendi észrevételt tenni, mert a címben az szerepel, hogy visszaélések történtek, tehát arról kell a miniszter úrnak beszámolni. Én semmilyen visszaélésről nem tudok. Amennyiben ilyen volna, akkor azt gondolom, jó volna a bizottságot tájékoztatni, és mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy ne legyen, de azt gondolom, ezzel a címmel nem szabad egy tárgyalást megkezdeni.

ELNÖK: Köszönjük szépen. Van-e valaki másnak ügyrendi javaslata? (Jelzésre.) Képviselő asszony!

Szűcs Erika (MSZP) ügyrendi javaslata

SZŰCS ERIKA (MSZP): Ugyanez volt a véleményem, ugyanis a "Tájékoztató az európai uniós források felhasználása körüli visszaélésekről" cím azt jelzi, hogy van egy visszaélés, és most arról kellene tárgyalni. Azt gondolom, hogy "Tájékoztató a Weiszenberger Lászlóról készült videofelvétel információinak ellenőrzéséről és annak eredményéről" lenne korrekt, aktuális, ezzel kapcsolatban sok minden megfogalmazható, de én többhöz nem tudom a nevemet adni.

Köszönöm.

ELNÖK: Köszönöm, képviselő asszony. Minekutána a bizottsági ülést mi hívtuk össze, illik indokolni, hogy mi az oka ennek a mondatnak, és mit tartalmaz e mögött. Nem kívánunk foglalkozni az ülés keretében az előkerült videoanyaggal, sem annak tartalmával, nyilván ezt megteszi az ügyészség. Nem kívánunk részletekbe menő ok-okozati nyomozást, elemzést, és nem is kívánjuk, hogy a miniszter úr erről tájékoztasson minket, hiszen folyamatban lévő ügyről van szó. Mi a rendszerről kívánunk beszélni, annak szakmaiságáról, annak szakmaiatlanságáról.

A napirend elfogadása

Amennyiben a képviselőtársaim, az alelnök úr sérelmesnek érzik ezt a megfogalmazást, tekintettel arra, hogy a javaslatot én fogalmaztam meg, a napirendi pont tartalmát nem érintve "Tájékoztató az európai uniós források felhasználása körüli lehetséges visszaélésekről" módosítást eszközlöm. Amennyiben képviselőtársaim ekképpen el tudják fogadni, és nincs ügyrendi észrevételük, akkor kérem, szavazzunk róla. Aki egyetért, kézfelnyújtással jelezze! (Szavazás - többség.) Köszönöm szépen.

Tájékoztató az európai uniós források felhasználása körüli lehetséges visszaélésekről

A mai megbeszélésünk, a mai eseti bizottsági ülésünk indokoltságát - mint már említettem - az előző hetek eseményei adták, felhívták a figyelmet arra, amit az eseti bizottság ülésein mi már többször észrevételeztünk. Sajnos ezen észrevételek nem jutottak el a döntéshozókig. Úgy ítéltük meg, hogy az európai uniós támogatások igénylésének, felhasználásának rendszere nem megnyugtató. A regionális tanácsadói hálózatok - három hálózat - lehetőséget teremtenek a korrupcióra és a visszaélésekre. Azt vélelmeztük, meg is indokoltuk, hogy ez a rendszer átláthatatlan, mellőzi a nyilvánosságot, ezért nem megnyugtató az uniós források felhasználásának és elérésének módszere.

Nem tartjuk szerencsésnek, hogyha politikusok döntenek az uniós forrásokról, és a lebonyolítások tisztaságát engedélyező vagy támogató - vagy éppen felelős - személy is ugyanaz a politikus. Megítélésünk szerint a fejlesztési forrásokról szakmai döntéseket kell hozni. A szakmai döntéseket pedig pártpolitikusok vagy pártok támogatottjai - még oly szakmai munka mellett sem - nem tudják százszázalékos biztonsággal meghozni. Ezért a pártpolitikai delegáltak, helyi választott képviselők helyett köztisztviselőket szeretnénk döntéshozatali pozícióban látni.

Ennek megfelelően el is készítettünk egy országgyűlési határozati javaslatot. Kérem a kollegáimat, hogy a képviselő hölgyeknek és uraknak, a miniszter úrnak, az alelnök úrnak ezt legyen kedves kiosztani. (A bizottság munkatársai kiosztják a határozati javaslatot.) Amennyiben megengedik, ezt a határozati javaslatot fel is olvasnám.

A határozati javaslat "a regionális és helyi szintű pályázati támogatórendszer kistérségi társulások útján történő kiépítéséről és működéséről" tárgyában készült. Összesen három pontból áll a határozati javaslat, amelynek az indokolását már elmondtam.

A kistérségbe tartozó települési önkormányzatoknak a kistérségek összehangolt fejlesztésében betöltött szerepének erősítése, és ezáltal a fejlesztésekre szánt forrásoknak a tényleges fejlesztési igényeknek megfelelő felhasználása érdekében az Országgyűlés a következő határozatot hozza:

1.) Az Országgyűlés felkéri a kormányt, hogy legkésőbb 2007. november 1-jéig készítse el, és nyújtsa be az Országgyűlésnek a települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásáról szóló 2004. évi törvény módosításáról szóló törvényjavaslatot.

2.) Az Országgyűlés felkéri a kormányt, hogy a törvényjavaslat kidolgozása során az alábbiakra legyen figyelemmel:

a) teremtse meg az alapját annak, hogy a többcélú kistérségi társulások az európai uniós támogatások igénylésével, felhasználásával és a pályáztatás lebonyolításával összefüggő feladatokat maguk lássák el, az általuk pályázati úton kiválasztott, köztisztviselői státuszú munkatársak segítségével,

b) biztosítsa ezen kistérségi tanácsadó munkatársak feladatellátásához szükséges pénzügyi fedezetet,

c) számolja fel az Új Magyarország Fejlesztési Terv Tanácsadói Hálózatot, a vidékfejlesztési tanácsadói hálózatot, valamint az önkormányzati és térségi koordinátorhálózatot, és helyezze hatályon kívül a vonatkozó kormányhatározatot, illetve rendeleteket.

3.) Ez a határozat a kihirdetés napján lép hatályba.

Kérem a képviselő hölgyeket, urakat - először miniszter urat -, hogy az országgyűlési határozatról, az abban megfogalmazottakról, annak szakmaiságáról, egyáltalán arról, hogy ez az általunk javasolt határozat kezeli-e a problémát, illetve alkalmas-e arra, hogy azokat a létező kiskapukat, amelyekről az elmúlt ülésen Vági Márton elnök úr is elismerte, hogy léteznek, és akár visszaélések, korrupcióra is lehetőséget adnak, ezzel a határozati javaslattal együttesen, ötpárti egyetértés mellett zárjuk be.

Varju képviselő úr jelentkezett.

Varju László (MSZP) ügyrendi javaslata

VARJU LÁSZLÓ (MSZP): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Bizottság! Mielőtt a miniszter úrnak szót adnánk, előtte szeretnék szót kérni, melyet tekinthetünk ügyrendinek is, mivel megítélésem szerint egyáltalán nem arról szól az ön előterjesztése, mint ami a napirendben foglaltatik.

Ezért azt gondolom, ez feljogosít arra, hogy egyidejűleg felkérjem önt, mint aki a Fidesz prominens politikusaként az elmúlt napokban tendenciózusan olyan előre elítélő nyilatkozatokat tett; tisztelt elnök asszony, legyen szíves az elnöki mandátumáról lemondani.

Ebben a bizottságban egyetlen egyszer sem ítéltük meg úgy közösen, hogy bármilyen módon szakszerűtlenség lenne ebben a rendszerben, az európai uniós források felhasználásának rendszerében. Nem vélelmeztünk ilyet. A szakmai döntések - mindannyiszor, amikor az előterjesztéseket megkértük - a minisztérium részéről pontosan és időben megérkeztek, erről a megfelelő tájékoztatást mindannyiszor megkaptuk. Ezért teljesen indokolatlannak tartom mindazt, amit ön elmond, azzal a felvetéssel és azzal a felvezetéssel, mintha ezt már tényként kezelnénk, és ebből von le következtetéseket. Ezt azzal is alátámasztom, hogy ezt a prejudikációt, amit ön itt elkövet, a Fidesz politikusaként Nógrádi képviselő úrral együttesen megtehetik, de a bizottság elnökeként... Azt gondolom, ezt vissza kell utasítani.

Arra kérem önt, hogy jobban figyeljen például az Állami Számvevőszék jelentésére, amely azt állapítja meg, hogy az Európai Unióból érkező források fogadásához, illetve lebonyolításához szükséges intézményrendszert Magyarország az EU előírásainak megfelelően, s a hazai jogszabályokat figyelembe véve alakította ki. Azt gondolom, azért, mert van, és példaként említett...

ELNÖK: Képviselő úr, mi az ügyrendi javaslata?

VARJU LÁSZLÓ (MSZP): Az az ügyrendi javaslatom, tisztelt elnök asszony, hogy ezt a napirendet ebben a formában ne e határozat mentén vitassuk meg, hanem először is tisztázzuk pontosan, hogy mit értünk ez alatt a napirend alatt. Mondom ezt azért is, mert az a kollektív elítélés, amellyel itt az elmúlt időszakban, az elmúlt napokban ön megjelent a véleményével, azt gondolom, ez nem felvállalható. Mint ahogyan nekünk sem volt az vállalható, amelyet ebben az ügyben ön elmondott.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Tehát a képviselő úr javaslata az, hogy nyilvánvalóan megfogalmazza számunkra - a bizottság számára -, hogy ön mit ért az európai uniós források felhasználása körüli lehetséges visszaélések tartalom alatt, ellenben azzal, amit én javasoltam megoldásként. Ezáltal a képviselő úr látens módon azt javasolja, hogy szakmai vita helyett kezdjünk politikai vitába az eseti bizottsági ülésen.

(Jelzésre.) Képviselő asszony, ügyrendi? (További jelzésre.) Mindenki?

Szűcs Erika (MSZP) ügyrendi javaslata

SZŰCS ERIKA (MSZP): Igen, ügyrendi, ugyanis ez egy írásos előterjesztés. Az ügyrendünk alapján ennek időben meg kellett volna érkeznie. Fel sem tudtunk készülni rá. Lehet, hogy vannak pontjai, amelyekkel akár egyet is tudnék érteni, csak ahhoz ezt kellett volna látnom, és nem ezt az egy mondatot. Tehát ez egy szakmai javaslat, akkor meg kell nézni, hogy ez ma hogyan működik, ki működteti, milyen jogosítványai vannak, kik azok, akik csinálják, és utána azt mondani, hogy ezzel szemben az ön javaslata mit jelent, az egy szakmai természetű vita. De azt nem lehet, hogy ide tetszik tenni ezt a határozati javaslatot! Én szívesen gondolkodom erről és szívesen mérlegelem, csak szeretnék ahhoz megfelelő időt kapni, ahogyan azt az ügyrend előírja, hogy az írásban előterjesztett javaslatoknak mikor kell megérkezni.

Köszönöm szépen.

ELNÖK: Tisztelt Képviselő Asszony! Az ügyrendünk rendkívüli bizottsági ülés összehívását teszi lehetővé. Az ügyrendünk szerint eljárva annak napirendi pontjait az ülés keretében kell elfogadni, és megállapítani. Önök voltak olyan kedvesek, ezt az ügyrend szerinti napirendi pontot elfogadni. (Szűcs Erika: Nem ezt fogadtuk el.) Én elővezettem a napirendi pont keretében, hogy mit értek tartalmilag a napirendi pont alatt. Megértem a képviselő asszony sérelmét, hogy három pontot - amelynek a tartalmát mindannyian nagyon jól ismerjük, hiszen országgyűlési képviselőként dolgozunk, ez a téma nem először került a bizottság napirendjére - nem tudja értelmezni, és erre több időre van szüksége. Ezt akceptálom.

A következő ügyrendi?

Tóth Tiborné dr. (MSZP) ügyrendi javaslata

TÓTH TIBORNÉ DR. (MSZP): Szeretném megerősíteni a képviselőtársaim által kifejtett mondandót: nem ez volt a napirendre tűzött téma. Úgy gondolom, kellő tájékozottsággal tudunk hozzáfogni egy ilyen rendkívül súlyos módosító javaslat tárgyalásához.

Súlyos azért, mert ez a bizottság, amelynek a munkájában mindannyian megpróbálunk a legjobb tudásunk szerint részt venni, tette a dolgát, próbálta betölteni azt a szerepet, amelyre hivatott volt. Bízom benne, hogy ez a továbbiakban is így lesz.

Úgy látom, vélelmezésen alapuló kijelentések miatti módosítás tervezetét nem indokolt tárgyalni a mai ülésen.

ELNÖK: Köszönöm szépen, képviselő asszony. Képviselő úr!

Nógrádi Zoltán (Fidesz) hozzászólása

NÓGRÁDI ZOLTÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Bizottság! Nem értem Varju képviselő úr javaslatát, és nem értem a szocialista képviselőtársaim indokolását sem. Önök elfogadták a napirendi pontot, és ezen napirendi pont keretében az írásos anyag segítséget nyújt ahhoz, hogy határozottan feltérképezzük azokat a lehetséges módszereket és megoldásokat, amelyekkel meg tudjuk akadályozni az európai uniós forrásokkal való visszaélést.

Az sem titok - hiszen az elmúlt napokban nyilvánvalóvá tettük, egyértelmű, és önök erről tudnak, hiszen pontosan értik is a határozati javaslat ezen irányú törekvését és tartalmát -, hogy addig, amíg az európai uniós források közelében olyan intézmények működnek, amelyek nem mentesek a pártpolitikai befolyásoltságtól, amelyben olyan szereplők kapnak szerepet - mint ahogyan kiderülnek a korábbi, nyilvánosságra hozott felvételekből - politikai befolyásolási eszközökkel és hatáskörökkel, akik pártpolitikai szerephez köthetők, addig nem tudjuk tisztává tenni az európai uniós források felhasználásának menetét és intézményrendszerét sem. De ebben a kérdésben - a legutóbbi napokban - a vitákban talán tisztáztuk is, hogy mindannyiunk érdeke, hogy ez a folyamat mihamarabb lezajlódjon.

Varju képviselő úr volt kedves, és az Állami Számvevőszékre hivatkozott. Hadd olvassam fel az Állami Számvevőszék tájékoztatóját az európai uniós támogatások 2006. évi felhasználásának ellenőrzéséről - szószerinti idézetet mondok.

"Az intézményrendszer 2006. évi átalakítása a strukturális alapokat érintette leginkább. Az elhúzódó átalakítás negatívan hatott az intézményi, azon belül a monitoring és az ellenőrzés intézményi feltételeinek folyamatos fenntartására, amely növelte a folyamatba épített előzetes, utólagos vezetői ellenőrzés érvényesítési kockázatát". Azt hiszem, egyértelmű, képviselő úr. Az Állami Számvevőszék határozottan megállapítja, hogy ezen intézményrendszer és az átalakítása, illetve az intézményrendszer működtetésében kialakított személyi feltételrendszer nem biztosíték arra, hogy ezek a folyamatok tisztán, átláthatóan, az egyenjogúságnak és az európai uniós jogszabályoknak megfelelően folyjanak.

Engedjenek meg nekem most egy határozott megjegyzést! Azt, hogy a Magyar Szocialista Pártnak a kirobbanó botránysorozatok kellemetlenséget okoznak, megértem. Azt is megértem, hogyha a miniszterelnök úr ahelyett, hogy ma bocsánatot kérne a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség elnökétől, mert lehazugozta azért, mert felhívta a figyelmet a visszaélésekre, a visszaélési lehetőségekre, ezt nem teszi meg, hogy ez is kellemetlen. De hogy önök obstruálják ennek az egész ügynek a tisztába tételét, mondvacsinált okokkal, már a bizottság napirendje elfogadásának a menetében, majd ezt követően a napirend tartalmának vitájában, úgy gondolom, ez kissé gyanús.

De hogy mindezek után ahelyett, hogy a kormányzatról a kormánypártok berkein belül levonnánk a megfelelő következtetéseket, és helyreállítanánk mindazt a bizalmi rendszert, amely az európai uniós források elosztása körül megbicsaklott a magyar társadalomban, ahelyett önök az ezt a folyamatot vizsgáló eseti bizottság elnökének lemondását követelik, majdhogynem egyenlő a politikai bűnrészességgel. Ezt a politikai bűnrészességet nem vállalhatja magára felelős politikai erő, amely kormányzati pozícióban felelősségének kell hogy érezze, hogy tisztává tegye a közpénzek felhasználását! Ha nincs is probléma, ha nem vetődne fel egyáltalán semmiféle gyanús körülmény, akkor is el kell követni mindent annak érdekében, hogy ide semmiféle gyanús körülmény ne férkőzhessen be!

Ezen már túl vagyunk. Sajnos a botrány, a botrányok kipattantak - vagy kipattannak, nem lehet tudni -, mindenkinek, a teljes politikai erőrendszernek a felelőssége az, hogy ezt mihamarabb tisztába tegyük. Elkezdenénk e határozati javaslat mentén e folyamatok tisztába tételét, és arra kérem önöket, ne akadályozzák a bizottság munkáját. Ne akadályozzák azt, hogy ezek a folyamatok, ezek a tisztulási, öntisztulási folyamatok végbemehessenek! Mert ez semmiképpen sem jó üzenet, sem a kormány, sem a kormányzó pártok részéről a társadalom irányában.

Köszönöm.

ELNÖK: Köszönöm, képviselő úr. Tisztelt Képviselő Hölgyek, Képviselő Urak! Úgy látom - (Jelzésre.) láttam, hogy jelentkezett, köszönöm szépen -, hogy ügyrendi körben, de végül is a tárgy körül folyik a vita. Azt is látom, hogy önöknek időre van szükségük, hogy elmondhassák a szakmai véleményeket. Éppen ezért az ülést megszakítom, bezárom, és délután négy órára hívom vissza önöket a következő ülésen.

Köszönöm szépen.

Dr. Baráth Etele (MSZP) hozzászólása

DR. BARÁTH ETELE (MSZP): Egyrészt elnézést kérek, de ügyrendiben jelentkeztem az előbb is. Nem hiszem, hogy önnek joga van bezárni így a megbeszélést.

A másik dolog: amit Nógrádi úr elmondott, annak a jegyzőkönyvét vissza fogjuk olvasni, és felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy ennyire botrányos és ennyire a normális parlamenti eljárástól eltérő megszólalást én az elmúlt 14 évben nem hallottam. Ennek érdekében - politikai értelemben - cselekedni fogok. Felháborítónak tartom, ami elhangzott.

Az én javaslatom a következő azzal szemben, amit az elnök asszony elmondott. A napirend arról szól, hogy Bajnai miniszter úr tájékoztatást ad, és nem arról szól, hogy egy országgyűlési határozati javaslattervezetet vitatunk meg, amelyet nem ismerünk. Az én javaslatom az, hogy hallgassuk meg a tájékoztatót, ha a Fidesz kíván országgyűlési határozati javaslatot benyújtatni, nyújtsa be. Abban az esetben, ha a bizottság kíván ilyet, akkor meg fogjuk fogalmazni, és együttesen - természetesen konzultációk után - be fogjuk nyújtani.

Egy dolgot szeretnék leszögezni: semmilyen bűnrészességi tudatom nincs. Vállalom a teljes felelősséget azért a munkáért, amelyet a magyar köztisztviselő gárda a kormány vezetésével az elmúlt időszakban elvégzett. Amikor felszólítottam a jelenlévőket, hogy mondjanak egyetlen visszaélést is, senki sem tette fel a kezét.

Tisztelt Nógrádi Úr! Előttem van az a lista, amely az ön által vezetett önkormányzat elnyert pályázatait tartalmazza. Azt feltételezem, hogy ön a lehető legtisztább úton, a legjobb tudatában, a települések érdekében nyújtotta be ezeket a pályázatokat. Nem feltételezem sem önről, sem egyetlen képviselőtársamról, hogy bármilyen negatív politikai jellegű befolyásolást végeztek volna bárhol is. Ezért tiszta lelkiismerettel azt javasolom, hogy a bizottság kezdje meg a munkáját, hallgassa meg a tájékoztatót, és amit jobban lehet csinálni - törvényeken, országgyűlési határozati javaslatokon keresztül -, annak érdekében mindent tegyünk meg. A jelen pillanatban nincs veszélyeztetettség. Én is fel tudom olvasni például a transzparenciát vizsgáló nemzetközi szervezet 2006. és 2005. évi vizsgálatát, amely az Európai Unión belül Magyarországot jelenítette meg a legtisztább eszközökkel, a legátláthatóbban pályáztató országként. Én ehhez tartom magamat, nem pedig az elhangzott politikai nyilatkozatokhoz.

Kérem az elnök asszonyt, hogy tárgyaljunk higgadtan, a miniszter úr meghallgatását követően döntsük el, hogy ki, mit fog csinálni, milyen határozati javaslatot teszünk akkor, amikor tudjuk, hogy mi szükséges, és mi van.

ELNÖK: Alelnök Úr! Köszönöm a napirendi pont tárgyalásának elnapolása után tett észrevételét. Elnöki jogkörömnél fogva továbbra is fenntartom, hogy az ülést délután 4 órakor folytatjuk, akkorra hívom önöket vissza.

Köszönöm szépen.

(Az ülés befejezésének időpontja: 12 óra 33 perc)

 

Pelczné dr. Gáll Ildikó
a bizottság elnöke

Jegyzőkönyvvezető: Ulrich Ferencné