(1999. május 19.)
T/1050/10. szám
Az Országgyûlés
Költségvetési és pénzügyi |
Egészségügyi és szociális |
a j á n l á s a
a társadalombiztosítási járulék-folyószámlák rendezésérõl
szóló T/1050. sz. törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság) - mint elsõ helyen kijelölt bizottság -, valamint Egészségügyi és szociális bizottsága (továbbiakban: Egészségügyi bizottság), megvitatta a társadalombiztosítási járulék-folyószámlák rendezésérõl szóló, T/1050. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/1050/3-9. számú módosító javaslatokat.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem kíván állást foglalni.
Ahol az ajánlásban a bizottság neve mellett nincs állásfoglalás feltüntetve, ott a bizottság a módosító javaslatról késõbb alakítja ki véleményét.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
Módosításra irányuló törvényjavaslat (HSZ. 94. § (3) bek.) esetén e házszabályi rendelkezésre utalunk, ha a benyújtott módosító javaslat a törvényjavaslattal nem érintett szakaszra vonatkozik.
Összefüggés: A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselõ által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselõ által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerû dönteni.
"2. § (1) A járulékigazgatóság a járulékfizetésre kötelezettet legalább 15 napos határidõvel egyeztetésre idézheti. [Az egyeztetés lefolytatása kötelezõ, ha] Amennyiben a járulékfizetésre kötelezett az értesítéshez észrevételt tett, [illetõleg, ha] vagy azt más formában kéri, az egyeztetést [lefolytatását] 15 napon belül le kell folytatni."
Indokolás: Lásd a T/1050/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
"(2) Az idézésnek tartalmaznia kell az egyeztetés tárgyát, helyét, idõpontját és az idézett felhívását arra, hogy a kötelezettségek teljesítésére vonatkozó bevallási és befizetési bizonylatokat, valamint az egyéb iratokat köteles [magával hozni és azokat] az egyeztetést végzõ személy rendelkezésére bocsátani. Az egyeztetés helyét úgy kell meghatározni, hogy a szükséges iratok rendelkezésre bocsátása a járulékfizetésre kötelezett számára ne jelentsen indokolatlan nehézséget."
Indokolás: Lásd a T/1050/6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
[(1) Ha a járulékfizetésre kötelezett a jegyzõkönyv aláírásától számított 30 napon belül igazolja, hogy megfizette az egyeztetés során megállapított járuléktartozását, akkor a járulékigazgatóság a késedelmi pótlék és bírságtartozást elengedi.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendelkezés alkalmazását az a járulékfizetésre kötelezett is kérheti tartozásának rendezésére, aki e törvény hatálybalépésekor érvényes megállapodással, fizetési könnyítési határozattal rendelkezik, illetõleg aki az 1. § (1) bekezdésében meghatározott értesítésben foglalt állapot-közléssel egyetért.
(3) Ha a járulék-folyószámlán mutatkozó járuléktartozás a 10.000 forintot nem haladja meg, akkor a járuléktartozást, a késedelmi pótlék és bírság összegét a járulékigazgatóság elengedi. Ebben az esetben a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 38. §-ának (2) bekezdése nem alkalmazható.]
Indokolás: Lásd a T/1050/9. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
[(1) Ha a járulékfizetésre kötelezett a jegyzõkönyv aláírásától számított 30 napon belül igazolja, hogy megfizette az egyeztetés során megállapított járuléktartozását, akkor a járulékigazgatóság a késedelmi pótlék és bírságtartozást elengedi.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott rendelkezés alkalmazását az a járulékfizetésre kötelezett is kérheti tartozásának rendezésére, aki e törvény hatálybalépésekor érvényes megállapodással, fizetési könnyítési határozattal rendelkezik, illetõleg aki az 1. § (1) bekezdésében meghatározott értesítésben foglalt állapot-közléssel egyetért.]
Indokolás: Lásd a T/1050/4. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
[(3) Ha a járulék-folyószámlán mutatkozó járuléktartozás a 10.000 forintot nem haladja meg, akkor a járuléktartozást, a késedelmi pótlék és bírság összegét a járulékigazgatóság elengedi. Ebben az esetben a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 38. §-ának (2) bekezdése nem alkalmazható.]
Indokolás: Lásd a T/1050/8. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
[(2) A járulékokkal kapcsolatos bejelentés, bevallás és adatszolgáltatás 1999. évben és 1999. évre vonatkozóan mágneses adathordozón nem teljesíthetõ.]
Indokolás: Lásd a T/1050/. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
"(5) Az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1998. évi LXVI. tv. 5. §-ának (1) bekezdése új f) ponttal egészül ki:
/5. § (1) Nem kell megfizetni a százalékos mértékû egészségügyi hozzájárulást a következõ jogcímeken keletkezõ jövedelmek után:/
"f) az iskolai szövetkezet és az iskolai szövetkezeti csoport nappali tagozatos tanuló, hallgató tagjának az iskolai szövetkezet, illetve az iskolai szövetkezeti csoport tevékenységében kifejtett személyes közremûködéséért kapott ellenszolgáltatás után 1999. január 1-tõl.""
Indokolás: Lásd a T/1050/3. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1999. május 20.
Dr. Szekeres Imre s.k., |
Dr. Kökény Mihály s.k., |
Indokolás: Lásd a T/1050/. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.
- az Egészségügyi biz.
- az Elõterjesztõ képviselõje