ORSZÁGGYÛLÉS KULTURÁLIS ÉS
SAJTÓ BIZOTTSÁGA
T/1658/573.
Kapcsolódó módosító javaslat!
Dr. Áder János úrnak,
az Országgyûlés elnökének
Helyben
Tisztelt Elnök Úr!
A Magyar Köztársaság 2000. évi költségvetésérõl szóló, T/1658 számú törvényjavaslat költségvetési elõirányzatai módosításáról szóló T/1658/521/ sz. módosító javaslathoz - a Házszabály 94. §-ában, 102. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen -
kapcsolódó módosító javaslatot
terjesztek elõ.
- A módosító javaslat összegszerûségében - a túloldali részletezés szerint - növeli a törvényjavaslat
1. számú mellékletének XXIII/10/3/2/2 kiadási elõirányzatát 3.000,0 mFt-tal,
1. számú mellékletének XXIII/13/1 kiadási elõirányzatát 1.000,0 mFt-tal,
1. számú mellékletének XXIII/10/3/2/2 támogatási elõirányzatát 3.000,0 mFt-tal,
- A módosító javaslat összegszerûségében - a túloldali részletezés szerint - csökkenti a törvényjavaslat
1. számú mellékletének XXIII/10/1/4/2 kiadási elõirányzatát 1.000,0 mFt-tal,
1. számú mellékletének XXIII/10/1/4/2 támogatási elõirányzatát 1.000,0 mFt-tal,
1. számú mellékletének XXII/15 kiadási elõirányzatát 2.000,0 mFt-tal,
Javaslat a költségvetési elõirányzatok módosítására
1. számú melléklet az ......... évi ......... törvényhez (Millió forintban, egy tizedessel)
JAVASLAT A KÖLTSÉGVETÉSI ELÕIRÁNYZATOK MÓDOSÍTÁSÁRA
Fej. sz. |
Cím sz. |
Alc. sz. |
Jogc. csop. sz. |
Jogc. szám |
Elõir. csop sz. |
Kiem. sz. |
Fej. neve |
Cím név |
Alc. név |
Jogc. csop. név |
Jogc. név |
Elõir. csop. név |
Kiem. elõir. neve |
ELÕIRÁNYZAT |
ELÕIRÁNYZAT MÓDOSÍTÁS |
MÓDOSÍTOTT ELÕIRÁNYZAT |
||||||
KIAD |
BEV |
TÁM |
KIAD |
BEV |
TÁM |
KIAD |
BEV |
TÁM |
XXIII |
|
|
|
|
|
|
Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
Fejezeti kezelésû elõirányzatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
3 |
|
|
|
|
Egyházak támogatása |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
2 |
|
|
|
Egyházi kulturális örökség értékeinek rekonstrukciója és egyéb beruházások |
|
|
1.007,4 |
|
|
+2.000,0 |
|
|
3.007,4 |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
2 |
|
Felhalmozási költségvetés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
3 |
Egyéb intézményi felhalmozási kiadások |
1.007,4 |
|
|
+2.000,0 |
|
|
3.007,4 |
|
|
|||||||||||||||||||
|
13 |
|
|
|
|
|
Kormányzati rendkívüli kiadások |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
1 |
|
|
|
|
Volt egyházi ingatlanok tulajdoni helyzetének rendezése |
5.000,0 |
|
|
+1.000,0 |
|
|
6.000,0 |
|
|
|||||||||||||||||||
XXIII |
|
|
|
|
|
|
Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
Fejezeti kezelésû elõirányzatok |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
1 |
|
|
|
|
Beruházás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
4 |
|
|
|
Épített örökség újjáépítése |
|
|
1.000,0 |
|
|
-1.000,0 |
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
2 |
|
Felhalmozási költségvetés |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
4 |
Központi beruházási kiadások |
1.000,0 |
|
|
-1.000,0 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
XXII. |
|
|
|
|
|
|
Pénzügyminisztérium |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
15 |
|
|
|
|
|
Fogyasztói árkiegészítés |
80.000,0 |
|
|
-2.000,0 |
|
|
78.000,0 |
|
|
Indokolás
Az egyházak által ellátott hitéleti és közfeladat ellátó tevékenységek jelentõs részben az 1991. évi XXXII. törvény alapján tulajdonukba visszaadott ingatlanokban folyik. A tulajdonrendezés alapján visszaadott több mint 50 éves ingatlanok állaga (melyek jelentõs része mûemlék) ugyanakkor túlnyomó többségben köztudomásúan elhanyagolt, rossz. A szükséges - és az elmúlt évtizedekben elmaradt - felújítási, beruházási munkálatok elvégzéséhez felhasználható egyházi támogatási forrás növelése indokolt az "egyházi kulturális örökség értékeinek rekonstrukciója és egyéb beruházások" fejezeti kezelésû elõirányzat keretében.
A volt egyházi ingatlanok tulajdoni helyzetének rendezésérõl szóló 1991. évi XXXII. törvény rendelkezése alapján 2011. december 31-ig kell lezárni a volt egyházi ingatlanok tulajdonrendezését. A törvénytervezetben szereplõ összeg növelése nélkül a megjelölt idõpontra az egyházi tulajdonrendezés tényleges befejezése nem képzelhetõ el. Kiemelkedõ szempontja az elõirányzat növelésének továbbá, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a tulajdonrendezési pénzeszközök olyan önkormányzatok feladatvégrehajtását is segítik jelentõs mértékben, amelyek fejlesztési feladataikat másképp nem tudnák végrehajtani.
Az összesen 3 milliárd forint többlet egyrészt a kulturális tárcán belüli átcsoportosítással, másrészt a Pénzügyminisztériumi fejezet kiadás-csökkentésével fedezhetõ.
Budapest, 1999. év november 23.
Sasvári Szilárd
elnök