T/1758/85.

Az Országgyûlés

Területfejlesztési
bizottságának

Mezõgazdasági
bizottságának

Környezetvédelmi
Bizottságának

Önkormányzati és rendészeti
bizottságának

Kulturális és sajtó
bizottságának

Gazdasági
bizottságának

k i e g é s z í t õ a j á n l á s a

az épített környezet alakításáról és védelmérõl szóló 1997. évi LXXVIII. törvény módosításáról szóló T/1758. sz. törvényjavaslat

v i t á j á h o z

(Együtt kezelendõ a T/1758/73. számú ajánlással!)

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Területfejlesztési bizottsága - mint elsõ helyen kijelölt bizottság -, Mezõgazdasági bizottsága, Környezetvédelmi bizottsága, Önkormányzati és rendészeti bizottsága (továbbiakban: Önkormányzati bizottság), Kulturális és sajtó bizottsága (továbbiakban: Kulturális bizottság), valamint Gazdasági bizottsága megvitatta az épített környezet alakításáról és védelmérõl szóló 1997. évi LXXVIII. törvény módosításáról szóló, T/1758. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/1758/74-84. számú kapcsolódó módosító javaslatokat és bizottsági módosító javaslatokat.

Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter képviselõ a T/1758/7. számú módosító javaslatából az Étv. 40. § (1) bekezdésére vonatkozó módosító javaslatát (T/1758/73. sz. ajánlás 37. pont) továbbá a T/1758/10. számú módosító javaslatukat - amelyet Perlaki Jenõ képviselõvel együtt, közösen nyújtottak be - (T/1758/73. sz. ajánlás 30. pont) visszavonták.. Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter képviselõ a T/1758/74. számú kapcsolódó módosító javaslatát visszavonta; ezt a kiegészítõ ajánlás nem tartalmazza.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [  ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerûségérõl bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történõ utalást, ha az elsõ helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselõ által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselõ által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerû dönteni.

I.

    1. Balla György, Rigler Zoltán, Szabó István és Várkonyi András képviselõk - kapcsolódva Dr. Füle István képviselõ T/1758/27. számú módosító javaslatához (T/1758/73. sz. ajánlás 11. pontja) - a törvényjavaslat 3. § (2) bekezdésének más megfogalmazását javasolják:
    2. /(2) Az Étv. 6. §-a a következõ (7) bekezdéssel egészül ki:/

      "[(7) A fõépítész egyes feladatait - a külön jogszabályok rendelkezései szerinti esetekben és módon - a tervtanács közremûködésével látja el.] A helyi önkormányzat egyes építésügyi feladatainak ellátásához - a fõépítész vezetésével - tervtanácsot mûködtethet. A tervtanács mûködésének rendjét - a vonatkozó külön jogszabály elõírásainak keretei között - az önkormányzat rendeletben állapítja meg."

      Indokolás: Lásd a T/1758/82. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. támogatja

      -a Környezetvédelmi biz. támogatja

      -az Önkormányzati biz. támogatja

      -a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    3. Balla György, Rigler Zoltán és Szabó István képviselõk - kapcsolódva Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter, Perlaki Jenõ, Rigler Zoltán és Dr. Kovács Zoltán képviselõk T/1758/12., T/1758/34., T/1758/41. és T/1758/60. számú módosító javaslataihoz (T/1758/73. sz. ajánlás 15., 17. pontjai) - a törvényjavaslat 4. §-ának a következõ módosítását javasolják:
    4. 4. §

      (1) Az Étv. 9. § (2) bekezdésének b) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

      /A helyi építési szabályzat és a településrendezési tervek kidolgozása során:/

      "b) az államigazgatási szerveket, valamint az érintett települési önkormányzati szerveket az elõkészítésbe be kell vonni úgy, hogy azok a megkeresés kézhezvételétõl számított [30] 15 napon belül írásos állásfoglalásukban ismertessék a település fejlõdése és építési rendje szempontjából jelentõs terveiket és intézkedéseiket, valamint ezek várható idõbeli lefolyását, továbbá a hatáskörükbe tartozó kérdésekben a jogszabályon alapuló követelményeket;"

      (2) Az Étv. 9. §-ának (6)-(8) bekezdései helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

      "(6) A véleményezési eljárás befejezése után a szabályzatot, illetõleg a terveket az elfogadásuk elõtt - a (3) és (4) bekezdés alapján beérkezett, de el nem fogadott véleményekkel és azok indoklásával együtt - a polgármesternek (fõpolgármesternek) legalább egy hónapra a helyben szokásos módon közzé kell tennie azzal, hogy az érintettek a közzététel ideje alatt azokkal kapcsolatban észrevételt tehetnek, továbbá meg kell küldenie szakmai véleményezés céljából:

      a) a fõváros, a fõvárosi kerület, a megyei jogú város igazgatási területének egészére egyszerre készített szabályzatot és [településrendezési] terveket az illetékes területi fõépítészeti iroda útján a miniszternek,

      b) [az a) pontban felsorolt települések részterületeire és az egyéb településekre készített] egyéb szabályzatot és [településrendezési] terveket a területi fõépítésznek.

      A miniszter 90, [illetve] a területi fõépítész [120] 30 napon belül adhat véleményt; ha e határidõn belül nem nyilatkozik, úgy véleményét egyetértõnek kell tekinteni. A véleményt a döntésre jogosult testülettel ismertetni kell, továbbá törvénysértésre alapozott egyet nem értõ vélemény esetén a szabályzat és a tervek elfogadásra nem terjeszthetõk elõ.

      (7) A helyi építési szabályzat és a településrendezési tervek a (2)-(6) bekezdésben elõírt véleményeztetési eljárás lefolytatása nélkül nem fogadhatók el.

      (8) Az elfogadott helyi építési szabályzatot, valamint településrendezési terveket, vagy azok vonatkozó részét, illetõleg kivonatát a polgármesternek (fõpolgármesternek) meg kell küldenie az azok [egyeztetésében] véleményezésében résztvetteknek [államigazgatási, érdekképviseleti szerveknek és társadalmi szervezeteknek], továbbá a dokumentációt a külön jogszabályban meghatározott Országos Dokumentációs Központnak."

      Indokolás: Lásd a T/1758/81. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. egyharmada sem támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

      -a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

      -az Önkormányzati biz.egyharmada sem támogatja

      -a Gazdasági biz. nem támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

    5. Várkonyi András képviselõ - kapcsolódva Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter, Perlaki Jenõ, Rigler Zoltán és Dr. Kovács Zoltán képviselõk T/1758/12., T/1758/34., T/1758/41. és T/1758/60. számú módosító javaslataihoz (T/1758/73. sz. ajánlás 15., 17. pontjai) - a törvényjavaslat 4. §-ának a következõ módosítását javasolja:
    6. 4. §

      (1) Az Étv. 9. § (2) bekezdésének b) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

      /A helyi építési szabályzat és a településrendezési tervek kidolgozása során:/

      "b) az államigazgatási szerveket, valamint az érintett települési önkormányzati szerveket az elõkészítésbe be kell vonni úgy, hogy azok a megkeresés kézhezvételétõl számított [30] 15 napon belül írásos állásfoglalásukban ismertessék a település fejlõdése és építési rendje szempontjából jelentõs terveiket és intézkedéseiket, valamint ezek várható idõbeli lefolyását, továbbá a hatáskörükbe tartozó kérdésekben a jogszabályon alapuló követelményeket;"

      (2) Az Étv. 9. §-ának (6)-(8) bekezdései helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

      "(6) A véleményezési eljárás befejezése után a szabályzatot, illetõleg a terveket az elfogadásuk elõtt - a (3) és (4) bekezdés alapján beérkezett, de el nem fogadott véleményekkel és azok indoklásával együtt - a polgármesternek (fõpolgármesternek) legalább egy hónapra a helyben szokásos módon közzé kell tennie azzal, hogy az érintettek a közzététel ideje alatt azokkal kapcsolatban észrevételt tehetnek, továbbá meg kell küldenie szakmai véleményezés céljából:

      a) a fõváros, a fõvárosi kerület, a megyei jogú város igazgatási területének egészére egyszerre készített szabályzatot és [településrendezési] terveket az illetékes területi fõépítészeti iroda útján a miniszternek,

      b) [az a) pontban felsorolt települések részterületeire és az egyéb településekre készített] egyéb szabályzatot és [településrendezési] terveket a területi fõépítésznek.

      A miniszter 90, [illetve] a területi fõépítész [120] 45 napon belül adhat véleményt; ha e határidõn belül nem nyilatkozik, úgy véleményét egyetértõnek kell tekinteni. A véleményt a döntésre jogosult testülettel ismertetni kell, továbbá törvénysértésre alapozott egyet nem értõ vélemény esetén a szabályzat és a tervek elfogadásra nem terjeszthetõk elõ.

      (7) A helyi építési szabályzat és a településrendezési tervek a (2)-(6) bekezdésben elõírt véleményeztetési eljárás lefolytatása nélkül nem fogadhatók el.

      (8) Az elfogadott helyi építési szabályzatot, valamint településrendezési terveket, vagy azok vonatkozó részét, illetõleg kivonatát a polgármesternek (fõpolgármesternek) meg kell küldenie az azok [egyeztetésében] véleményezésében résztvetteknek [államigazgatási, érdekképviseleti szerveknek és társadalmi szervezeteknek], továbbá a dokumentációt a külön jogszabályban meghatározott Országos Dokumentációs Központnak."

      Indokolás: Lásd a T/1758/75. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

      -a Környezetvédelmi biz.egyharmada sem támogatja

      -az Önkormányzati biz.egyharmada sem támogatja

      -a Gazdasági biz. nem támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje a Területfejlesztési, a Mezõgazdasági bizottság ülésén egyetért, a Környezetvédelmi, az Önkormányzati és a Gazdasági bizottság ülésén nem ért egyet

    7. A Mezõgazdasági bizottság a törvényjavaslat 4. §-ának a következõ módosítását javasolja:
    8. /(1) Az Étv. 9. § (2) bekezdésének b) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

      /A helyi építési szabályzat és a településrendezési tervek kidolgozása során://

      "b) az államigazgatási szerveket, valamint az érintett települési önkormányzati szerveket az elõkészítésbe be kell vonni úgy, hogy azok a megkeresés kézhezvételétõl számított [30] 15 napon belül írásos állásfoglalásukban ismertessék a település fejlõdése és építési rendje szempontjából jelentõs terveiket és intézkedéseiket, valamint ezek várható idõbeli lefolyását, továbbá a hatáskörükbe tartozó kérdésekben a jogszabályon alapuló követelményeket;"

      (2) Az Étv. 9. §-ának (6)-(8) bekezdései helyébe a következõ rendelkezések lépnek

      "(6) A véleményezési eljárás befejezése után a szabályzatot, illetõleg a terveket az elfogadásuk elõtt - a (3) és (4) bekezdés alapján beérkezett, de el nem fogadott véleményekkel és azok indoklásával együtt - a polgármesternek (fõpolgármesternek) legalább egy hónapra a helyben szokásos módon közzé kell tennie azzal, hogy az érintettek a közzététel ideje alatt azokkal kapcsolatban észrevételt tehetnek, továbbá meg kell küldenie szakmai véleményezés céljából:

      a) a fõváros, a fõvárosi kerület, a megyei jogú város igazgatási területének egészére egyszerre készített szabályzatot és [településrendezési] terveket az illetékes területi fõépítészeti iroda útján a miniszternek,

      b) [az a) pontban felsorolt települések részterületeire és az egyéb településekre készített] egyéb szabályzatot és [településrendezési] terveket a területi fõépítésznek.

      A miniszter 90, [illetve] a területi fõépítész [120] 45 napon belül adhat véleményt; ha e határidõn belül nem nyilatkozik, úgy véleményét egyetértõnek kell tekinteni. A véleményt a döntésre jogosult testülettel ismertetni kell.

      (7) A helyi építési szabályzat és a településrendezési tervek a (2)-(6) bekezdésben elõírt véleményeztetési eljárás lefolytatása nélkül nem fogadhatók el.

      (8) Az elfogadott helyi építési szabályzatot, valamint településrendezési terveket, vagy azok vonatkozó részét, illetõleg kivonatát a polgármesternek (fõpolgármesternek) meg kell küldenie az azok [egyeztetésében] véleményezésében résztvetteknek [államigazgatási, érdekképviseleti szerveknek és társadalmi szervezeteknek], továbbá a dokumentációt a külön jogszabályban meghatározott Országos Dokumentációs Központnak."

      Indokolás: Lásd a T/1758/83. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

      -az Önkormányzati biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    9. Balla György, Rigler Zoltán, Szabó István és Várkonyi András képviselõk - kapcsolódva Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter, Perlaki Jenõ, Rigler Zoltán és Dr. Kovács Zoltán képviselõk T/1758/12., T/1758/34., T/1758/41. és T/1758/60. számú módosító javaslataihoz (T/1758/73. sz. ajánlás 15., 17. pontjai) - a törvényjavaslat 4. §-át új (2) bekezdéssel kiegészíteni javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerûen változik)
    10. "4. §

      (2) Az Étv. 9. § (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

      "(3) A helyi építési szabályzatot és a településrendezési terveket a megállapítás, illetve a jóváhagyás elõtt a polgármesternek (fõpolgármesternek) véleményeztetnie kell a külön jogszabályban meghatározott államigazgatási, az érintett települési önkormányzati és érdekképviseleti szervekkel, valamint társadalmi szervezetekkel, amelyek 21 napon belül adhatnak írásos véleményt.""

      Indokolás: Lásd a T/1758/80. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. egyharmada sem támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja

      -a Környezetvédelmi biz.egyharmada sem támogatja

      -az Önkormányzati biz.egyharmada sem támogatja

      -a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

    11. A Területfejlesztési bizottság a törvényjavaslat 9. §-ában az Étv. 16. §-ának a következõ módosítását javasolja:
    12. "Az Étv. 16. §-ának (1)-(2) bekezdései helyébe a következõ rendelkezés lép, (3) bekezdésének számozása (4) bekezdésre változik:

      "(1) A településrendezési tervek és a helyi építési szabályzat [el]készítése

      a) egyetemi végzettséghez és szakirányú szakképesítéshez,

      b) egyetemi végzettséghez és részlegesen szakirányú szakképesítéshez, továbbá

      c) fõiskolai végzettséghez és szakirányú szakképesítéshez - a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel - és

      c) külön jogszabályban meghatározott [szakirányú felsõfokú képesítéshez és] egyéb feltételekhez [(a továbbiakban együtt: településtervezési jogosultság)] kötött tevékenység (a továbbiakban együtt: településtervezési jogosultság).

      (2) Településtervezési tevékenységet a külön jogszabályban meghatározott körben fõiskolai végzettséggel csak az végezhet, aki végzettségét legkésõbb 2005. június 30-ig megszerzi, és teljesíti a jogszabályokban meghatározott egyéb szakmai követelményeket.

      [(2)] (3) A településrendezési tervek és a helyi építési szabályzat készítõje a tervezés során birtokába jutott adatokat, információkat más célra nem használhatja fel, azokat harmadik személynek nem adhatja át."

      Indokolás: Lásd a T/1758/84/1. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    13. A Területfejlesztési bizottság a törvényjavaslat 10. §-ában az Étv. 18. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
    14. /Az Étv. 18. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/

      "(2) Ha egy adott területen nincs építési szabályzat, illetõleg szabályozási terv, vagy azok a korábbi elõírások szerint készültek, s nem szabályoznak - a 13. § (2) bekezdésében elõírtak, illetõleg azok végrehajtására vonatkozó egyéb jogszabályokban rögzített követelményeknek megfelelõen - teljeskörûen [nem minden kérdést szabályoznak], építési munkát végezni csak e törvény, valamint az egyéb jogszabályok megtartásával és csak akkor lehet, ha a célzott hasznosítás jellege, a beépítés mértéke és módja illeszkedik a meglévõ környezethez.""

      Indokolás: Lásd a T/1758/84/2. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    15. A Területfejlesztési bizottság a törvényjavaslat 14. §-ában az Étv. 24. § (2) bekezdésének más megfogalmazását javasolja:
    16. /Az Étv. 24. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/

      "(2) [Beépítésre nem szánt terület beépítésre szánt területté történõ átminõsítése során a telkeket - ha azok nem felelnek meg a helyi építési szabályzatban, szabályozási tervben meghatározott rendeltetés céljára - a telkek csoportjának újraosztásával új telkekként kell kialakítani.] Új beépítésre szánt vagy jelentõs mértékben átépítésre kerülõ (pl: rehabilitációs) területek esetében a területre vonatkozó helyi építési szabályzat elfogadása után a beépíthetõség feltételeként a telkeket az elõírásoknak megfelelõ építési telekké, telekké kell alakítani az érintett telekcsoport - legalább telektömbönként történõ - újraosztásával."

      Indokolás: Lásd a T/1758/84/3. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    17. Balla György, Rigler Zoltán, Szabó István és Várkonyi András képviselõk - kapcsolódva Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter és Perlaki Jenõ képviselõk T/1758/11., T/1758/33. számú módosító javaslaihoz (T/1758/73. sz. ajánlás 26. pontja) - a törvényjavaslat 16. §-ában az Étv. 27. § (4) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:
    18. "(4) Ha a teleknek a kiszolgáló út céljára szükséges részén építésügyi hatósági (létesítési) engedéllyel rendelkezõ vagy 10 évnél régebbi építmény, vagy építményrész áll, kisajátítási eljárást kell lefolytatni, kivéve, ha a kártalanításról az érintettek megállapodnak."

      Indokolás: Lásd a T/1758/78. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. támogatja

      -a Környezetvédelmi biz. támogatja

      -az Önkormányzati biz. támogatja

      -a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    19. Balla György, Rigler Zoltán, Szabó István és Várkonyi András képviselõk - kapcsolódva Dr. Szentgyörgyvölgyi Péter és Perlaki Jenõ képviselõk T/1758/10., T/1758/32. számú módosító javaslataihoz (T/1758/73. sz. ajánlás 30. pontja) - a törvényjavaslat 18. §-ában az Étv. 30. § (5) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:
    20. "(5) Nem jár kártalanítás a természeti veszélyeztetettségbõl eredõ kár megelõzésére, a tulajdonos érdekeinek védelme céljából elrendelt tilalom, továbbá a 21. § szerinti változtatási tilalom, valamint a szabálytalan építmény, építményrész és használat esetében. Védett terület, építmény vagy egyedi érték védelme érdekében elrendelt tilalom esetén a fizetési kötelezettségre az erre vonatkozó külön jogszabályok az irányadók."

      Indokolás: Lásd a T/1758/77. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. támogatja

      -a Környezetvédelmi biz. támogatja

      -az Önkormányzati biz. támogatja

      -a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    21. Balla György, Rigler Zoltán, Szabó István és Várkonyi András képviselõk - kapcsolódva Rigler Zoltán képviselõ T/1758/44. számú módosító javaslatához (T/1758/73. sz. ajánlás 35. pontja) - a törvényjavaslat 20. § (2) bekezdésében az Étv. 32. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
    22. /Az Étv. 32. § a következõ új (3) és (4) bekezdéssel egészül ki, egyidejûleg a (3)-(9) bekezdések jelölése (5)-(11) bekezdésekre változik:/

      "(4) Építészeti-mûszaki tervezési tevékenységet az építészeti és a táj- és kertépítészeti szakterületeken a külön jogszabályban meghatározott körben szakirányú fõiskolai, vagy részleges szakirányú egyetemi végzettséggel csak az végezhet, aki végzettségét legkésõbb [2000] 2002. december 31-ig megszerzi, és azt követõen teljesíti a jogszabályban meghatározott más szakmai követelményeket."

      Indokolás: Lásd a T/1758/76. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

      A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

      -a Mezõgazdasági biz. támogatja

      -a Környezetvédelmi biz. támogatja

      -az Önkormányzati biz. támogatja

      -a Gazdasági biz. támogatja

      - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

    23. Balla György, Rigler Zoltán, Szabó István és Várkonyi András képviselõk - kapcsolódva a Környezetvédelmi bizottság T/1758/72. számú módosító javaslatához (T/1758/73. sz. ajánlás 49. pontja) - a törvényjavaslat 36. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(1) E törvény - a 2. §, a 20. § és a 35. § kivételével - 2000. [január 1-én] március 1-én lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévõ, jogerõs határozattal még el nem bírált ügyekben is alkalmazni kell. A törvény 2. §-a, 20. §-a és 35. §-a 2000. január 1-én lép hatályba."

Indokolás: Lásd a T/1758/79. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Területfejlesztési biz. támogatja

-a Mezõgazdasági biz. támogatja

-a Környezetvédelmi biz. támogatja

-az Önkormányzati biz. támogatja

-a Gazdasági biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

II.

1.) A Területfejlesztési bizottság utólagos állásfoglalásai a T/1758/73. számú ajánlás felsorolt pontjainál:

Pont Bizottság Elõterjesztõ

19. támogatja egyetért

27. egyharmada sem támogatja nem ért egyet

31. egyharmada sem támogatja nem ért egyet

49. támogatja egyetért

2.) A Kulturális bizottság utólagos állásfoglalása a T/1758/73. számú ajánlás felsorolt pontjánál:

Pont Bizottság Elõterjesztõ

19. támogatja egyetért

3.) A Mezõgazdasági bizottság utólagos állásfoglalása a T/1758/73. számú ajánlás felsorolt pontjánál:

Pont Bizottság Elõterjesztõ

49. egyharmada sem támogatja egyetért

4.) A Gazdasági bizottság utólagos állásfoglalása a T/1758/73. számú ajánlás felsorolt pontjánál:

Pont Bizottság Elõterjesztõ

34. egyharmada sem támogatja nem ért egyet

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1999. december 2.

Balsay István s.k.
a Területfejlesztési bizottság elnöke

Farkas Sándor s.k.
a Mezõgazdasági bizottság elnöke

Dr. Illés Zoltán s.k.
a Környezetvédelmi bizottság elnöke

Dr. Bernáth Varga Balázs s.k.,
az Önkormányzati és rendészeti bizottság elnöke

Sasvári Szilárd s.k.
a Kulturális és sajtó bizottság elnöke

Dr. Latorcai János s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke