T/1848/26. szám

Az Országgyűlés

Költségvetési és pénzügyi
bizottságának

Gazdasági bizottságának

Alkotmány- és igazságügyi
bizottságának

Számvevőszéki bizottságának

a j á n l á s a

a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló T/1848. számú törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság) - első helyen kijelölt bizottságként, a Gazdasági bizottsága, az Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság), valamint a Számvevőszéki bizottsága, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló, T/1848. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/1848/4-25. számú módosító javaslatokat.

Kósa Lajos képviselő a T/1848/5. és a /6. sz. módosító javaslatát, valamint Font Sándor képviselő a T/1848/19. számú módosító javaslatát visszavonta.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegéből elhagyni javasolt szöveget [  ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történő külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fűzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerűségéről bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történő utalást, ha az első helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselő által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselő által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerű dönteni.

  1. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat címének a következő módosítását javasolja:
  2. "1999. évi ......... törvény

    [a Pénzügyi Szervezetek] az Állami Pénzpiaci Felügyelet[é]ről"

    T/1848/25/4-5. 25/6., 25/7.

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 3., 33., 40., 41. számú pontjaiban foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/1848/25/1. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  3. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 1. §-át megelőző cím a következő módosítását javasolja:
  4. "Az [Pénzügyi Szervezetek] Állami Pénzpiaci Felügyelet[e]"

    Indokolás: Lásd a T/1848/25/2. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz.egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  5. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  6. "(1) Az [Pénzügyi Szervezetek] Állami Pénzpiaci Felügyelet[e] (a továbbiakban: Felügyelet) a Kormány irányítása alatt működő országos hatáskörű közigazgatási szerv, felügyeletét a pénzügyminiszter látja el."

    Indokolás: Lásd a T/1848/25/3. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz.egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  7. Kósa Lajos képviselő a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  8. "1. § (1) A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (a továbbiakban: Felügyelet) a Kormány irányítása alatt működő országos hatáskörű közigazgatási szerv, felügyeletét az [pénzügyminiszter] Országgyűlés látja el."

    T/1848/7.

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 15., számú pontjaiban foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/1848/4. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz.támogatja

    - a Számvevőszéki biz.támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  9. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  10. "1. § (1) A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (a továbbiakban: Felügyelet) a Kormány irányítása alatt működő országos hatáskörű közigazgatási szerv[, felügyeletét a pénzügyminiszter látja el]."

    Indokolás: Lásd a T/1848/8. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  11. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  12. "(2) A Felügyelet jogi személy, amely önállóan gazdálkodó költségvetési szervként működik, szervezeti és működési szabályzatát a [pénzügyminiszter] Kormány hagyja jóvá."

    Indokolás: Lásd a T/1848/8. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  13. Puch László és Sáling József, valamint Dr. Hegedűs Mihály képviselők a törvényjavaslat 2. §-ának a következő módosítását javasolják:
  14. "2. § A Felügyelet tevékenységének célja a pénz- és tőkepiac zavartalan, illetve eredményes működésének, a pénzügyi szervezetek ügyfelei érdekei védelmének, a piaci viszonyok átláthatóságának, továbbá a tisztességes és szabályozott piaci verseny fenntartásának elősegítése, a pénzügyi szolgáltatási, a kiegészítő pénzügyi szolgáltatási, a befektetési szolgáltatási, a kiegészítő befektetési szolgáltatási, az elszámolóházi, a befektetési alapkezelési, árutőzsdei, a biztosítási, biztosításközvetítői, a biztosítási szaktanácsadói tevékenységet végző szervezet, illetve személy, [az önkéntes kölcsönös biztosító pénztárak, a magánnyugdíj-pénztárak,] közraktárak, kockázati tőketársaságok, kockázati tőkealapok, kockázati tőkealap kezelők, valamint a tőzsdék és tagjaik (a továbbiakban együtt: pénzügyi szervezetek) prudens működésének, tulajdonosaik gondos joggyakorlásának folyamatos felügyelete útján."

    T/1848/9/4., 22/4., 22/5., 9/6., 22/6., 24/3-6., 9/7., 22/7., 9/8., 22/8., 24/8.,

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 7., 8., 11., 12., 26., 27., 29., 30., 34., 35., 37. 38., 39. és a 42. számú pontjaiban foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/1., T/1848/22/1. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  15. Puch László és Sáling József, valamint Dr. Hegedűs Mihály, továbbá Bauer Tamás képviselők a törvényjavaslat 3. § f/ és g/ pontjainak az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerűen változik):
  16. /3. § A Felügyelet hatásköre kiterjed:/

    "[f) az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény,

    g) a magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény,]"

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/2., T/1848/22/2., T/1848/24/1. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  17. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  18. "(2) A Felügyelet eljárására az államigazgatási eljárás általános szabályairól szóló 1957. évi IV. törvényt az e törvényben [és a] továbbá az e törvény 3. §-ban [felsorolt] részletezett törvényekben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni."

    Indokolás: Lásd a T/1848/10. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  19. Font Sándor képviselő a törvényjavaslat 4. § (5) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  20. "(5) A Felügyelet tevékenységéről minden év március 31-ig beszámol a Kormánynak, továbbá minden év július 31-ig közzéteszi éves tájékoztatóját. A beszámolót és a róla szóló Kormányhatározatot minden év május 15-ig a Parlament elé terjesztik."

    Indokolás: Lásd a T/1848/16. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  21. Puch László és Sáling József, valamint Dr. Hegedűs Mihály képviselők a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  22. "6. § (1) A Felügyelet a bank- és értékpapír titok, [a pénztár titok,] a biztosítási titok valamint az üzleti titok megtartása mellett - a pénz- és tőkepiaci szereplők, a befektetők, a betétesek, a biztosítottak[, vagy a pénztártagok] védelme érdekében - jogosult határozatait részben vagy egészben a Pénzügyi Közlönyben és az általa célszerűnek tartott más módon közzétenni."

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/3., T/1848/22/3. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  23. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  24. "6. § (1) A Felügyelet a bank- és értékpapír titok, [a pénztár titok,] a biztosítási titok valamint az üzleti titok megtartása mellett - a pénz- és tőkepiaci szereplők, a befektetők, a betétesek[,] vagy a biztosítottak[, vagy a pénztártagok] védelme érdekében - jogosult határozatait részben vagy egészben a Pénzügyi Közlönyben és az általa célszerűnek tartott más módon közzétenni."

    Indokolás: Lásd a T/1848/24/2. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  25. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 7. §-ának a következő módosítását javasolják:
  26. "(1) A Felügyeletet az elnök vezeti, akinek [egy] négy helyettese van.

    (2) A Felügyelet elnökét és négy elnökhelyettesét - a pénzügyminiszter javaslatára - a miniszterelnök nevezi ki, és menti fel. A kinevezés időtartama hat év.

    (3) A Felügyelet elnöke és az elnökhelyettese tekintetében a munkáltatói jogokat - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel -a pénzügyminiszter gyakorolja.

    (4) Felmentéssel szűnik meg a Felügyelet elnökének és elnökhelyettes[ének]einek megbízatása, ha

    a) jogerős bírói ítélet megállapítása szerint bűncselekményt követett el, vagy más módon tisztségére méltatlanná vált,

    b) tisztségének ellátására tartósan alkalmatlanná vált,

    c) tisztségével való összeférhetetlenségét nem szüntette meg,

    d) tevékenységével a Felügyelet működését veszélyezteti,

    e) a Kormány megítélése szerint az elnök vagy az elnökhelyettes neki felróható módon nem tesz eleget megbízatásából eredő feladatainak.

    (5) Ha a Felügyelet elnökének, illetőleg elnökhelyettesének megbízatása felmentéssel szűnik meg, a felmentést nyilvánosan indokolni kell.

    (6) A Felügyelet elnökére, elnökhelyettes[é]eire és alkalmazottaira az e törvényben foglalt eltérésekkel a köztisztviselők jogállásáról szóló, többször módosított 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) rendelkezései az irányadók, azzal, hogy a Ktv. 30/A. §-ának (1) bekezdésében megállapított arány harmincöt százalék, a 42. §-a (5) bekezdésének b) pontjában megállapított arány negyvennyolc százalék.

    (7) A Felügyeleten ügyvezető igazgatói megbízás is adható, azzal, hogy az ügyvezető igazgató olyan főosztályvezetői besorolással rendelkező személy, aki több főosztály vezetését látja el."

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 14. számú pontjában foglaltakkal.

    Indokolás: Lásd a T/1848/12. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  27. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 7. §-ának a következő módosítását javasolják:
  28. "(1) A Felügyeletet az elnök vezeti, akinek egy helyettese van.

    (2) A Felügyelet elnökét és elnökhelyettesét - a pénzügyminiszter javaslatára - a miniszterelnök nevezi ki, és menti fel. A kinevezés időtartama hat év.

    (3) A Felügyelet elnöke és elnökhelyettese tekintetében a munkáltatói jogokat - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel -a pénzügyminiszter gyakorolja.

    (4) Felmentéssel szűnik meg a Felügyelet elnökének és elnökhelyettesének megbízatása, ha

    a) jogerős bírói ítélet megállapítása szerint bűncselekményt követett el, vagy más módon tisztségére méltatlanná vált,

    b) tisztségének ellátására tartósan alkalmatlanná vált,

    c) tisztségével való összeférhetetlenségét nem szüntette meg,

    d) tevékenységével a Felügyelet működését veszélyezteti[,

    e) a Kormány megítélése szerint az elnök vagy az elnökhelyettes neki felróható módon nem tesz eleget megbízatásából eredő feladatainak].

    (5) Ha a Felügyelet elnökének, illetőleg elnökhelyettesének megbízatása felmentéssel szűnik meg, a felmentést nyilvánosan indokolni kell.

    (6) A Felügyelet elnökére, elnökhelyettesére és alkalmazottaira az e törvényben foglalt eltérésekkel a köztisztviselők jogállásáról szóló, többször módosított 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) rendelkezései az irányadók, azzal, hogy a Ktv. 30/A. §-ának (1) bekezdésében megállapított arány harmincöt százalék, a 42. §-a (5) bekezdésének b) pontjában megállapított arány negyvennyolc százalék.

    (7) A Felügyeleten ügyvezető igazgatói megbízás is adható, azzal, hogy az ügyvezető igazgató olyan főosztályvezetői besorolással rendelkező személy, aki több főosztály vezetését látja el."

    Indokolás: Lásd a T/1848/13. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. nem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  29. Kósa Lajos képviselő a törvényjavaslat 7. § (2), (3), (4) bekezdéseinek a következő módosítását javasolja:
  30. "(2) A Felügyelet elnökét és elnökhelyettesét - a [pénzügyminiszter] miniszterelnök javaslatára - [a miniszterelnök nevezi ki] az Országgyűlés választja, és menti fel a megválasztott képviselők több, mint felének szavazatával. A kinevezés időtartama hat év.

    (3) A Felügyelet elnöke és elnökhelyettese tekintetében a munkáltatói jogokat - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a miniszterelnök nevében a pénzügyminiszter gyakorolja.

    (4) Felmentéssel szűnik meg a Felügyelet elnökének és elnökhelyettesének megbízatása, ha

    e) [a Kormány megítélése szerint az elnök vagy az elnökhelyettes] neki felróható módon nem tesz eleget megbízatásából eredő feladatainak."

    Indokolás: Lásd a T/1848/7. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  31. Kósa Lajos képviselő a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  32. A T/1848/5. és a /6. sz. módosító indítvány a Számvevőszéki bizottság ülésén VISSZAVONVA!

  33. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:
  34. "(2) A Felügyelet elnökét és elnökhelyettesét - a pénzügyminiszter és az MNB elnökének együttes javaslatára - a miniszterelnök nevezi ki, és menti fel. A kinevezés időtartama hat év."

    Indokolás: Lásd a T/1848/11. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  35. Font Sándor képviselő a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  36. "(2) A Felügyelet elnökét és elnökhelyettesét - a pénzügyminiszter és az MNB elnökének együttes javaslatára - a miniszterelnök nevezi ki, és menti fel. A kinevezés időtartama hat év."

    Indokolás: Lásd a T/1848/17. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. nem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  37. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  38. "(2) A Felügyelet elnökét és elnökhelyettesét - a pénzügyminiszter és a Magyar Nemzeti Bank elnökének javaslatára - a miniszterelnök nevezi ki, és menti fel. A kinevezés időtartama hat év."

    Indokolás: Lásd a T/1848/23/1. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. nem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  39. Font Sándor képviselő a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdés e) pontjának elhagyását javasolja:
  40. "e/ [a Kormány megítélése szerint az elnök vagy az elnökhelyettes neki felróható módon nem tesz eleget megbízatásából eredő feladatainak.]"

    Indokolás: Lásd a T/1848/18. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  41. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdés e) pontjának elhagyását javasolja:
  42. "/(4) Felmentéssel szűnik meg a Felügyelet elnökének és elnökhelyettesének megbízatása, ha

    a) jogerős bírói ítélet megállapítása szerint bűncselekményt követett el, vagy más módon tisztségére méltatlanná vált,

    b) tisztségének ellátására tartósan alkalmatlanná vált,

    c) tisztségével való összeférhetetlenségét nem szüntette meg,

    d) tevékenységével a Felügyelet működését veszélyezteti/[,

    e/ a Kormány megítélése szerint az elnök vagy az elnökhelyettes neki felróható módon nem tesz eleget megbízatásából eredő feladatainak]."

    Indokolás: Lásd a T/1848/23/2. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. nem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  43. Kósa Lajos képviselő a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdése e/ pontjának a következő módosítását javasolja:
  44. A T/1848/5. sz. módosító indítvány a Számvevőszéki bizottság ülésén VISSZAVONVA!

  45. Kósa Lajos képviselő a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdése e/ pontjának a következő módosítását javasolja:
  46. A T/1848/6. sz. módosító indítvány a Számvevőszéki bizottság ülésén VISSZAVONVA!

  47. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 7. § (7) bekezdésének elhagyását javasolják:
  48. "[ (7) A Felügyeleten ügyvezető igazgatói megbízás is adható, azzal, hogy az ügyvezető igazgató olyan főosztályvezetői besorolással rendelkező személy, aki több főosztály vezetését látja el.]"

    Indokolás: Lásd a T/1848/14. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  49. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 9. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  50. "(1) A Felügyelet elnöki és elnökhelyettesi tisztségére az nevezhető ki, aki szakirányú felsőfokú végzettséggel, továbbá legalább ötévi, valamely pénzügyi szervezetnél, illetve a közigazgatásban a pénzügyi szervezetek szabályozása, ellenőrzése területén szerzett vezetői [vagy ezzel egyenértékű külföldi] gyakorlattal rendelkezik."

    Indokolás: Lásd a T/1848/15. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  51. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 10. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  52. "(2) A Felügyelet köztisztviselője nem létesíthet tagsági viszonyt, munkaviszonyt, vagy munkavégzéssel járó egyéb jogviszonyt, vezető tisztségviselői jogviszonyt vagy felügyelő bizottsági tagságot pénzügyi szervezettel - a Hpt. 110. §-a (2) bekezdésének c) pontja kivételével - az Országos Betétbiztosítási Alappal. [Nem jelenti e tilalom sérelmét, ha a köztisztviselő önkéntes kölcsönös biztosító pénztár és magánnyugdíj-pénztár, illetőleg biztosítási egyesület tagja.] A Felügyelet köztisztviselője megbízható a Hpt. 177. §-ának (3) bekezdésében meghatározott közhasznú társaság felügyelő bizottsági tagságával."

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/4. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  53. Dr. Hegedűs Mihály képviselő a törvényjavaslat 10. § (2 ) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  54. "(2) A Felügyelet köztisztviselője nem létesíthet tagsági viszonyt, munkaviszonyt, vagy munkavégzéssel járó egyéb jogviszonyt, vezető tisztségviselői jogviszonyt vagy felügyelő bizottsági tagságot pénzügyi szervezettel - a Hpt. 110. §-a (2) bekezdésének c) pontja kivételével - az Országos Betétbiztosítási Alappal. Nem jelenti e tilalom sérelmét, ha a köztisztviselő [önkéntes kölcsönös biztosító pénztár és magánnyugdíj-pénztár, illetőleg biztosítási egyesület tagja.] A Felügyelet köztisztviselője megbízható a Hpt. 177. §-ának (3) bekezdésében meghatározott közhasznú társaság felügyelő bizottsági tagságával."

    Indokolás: Lásd a T/1848/22/4. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  55. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 10. § (9) bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik):
  56. "[(9) A Felügyelet köztisztviselője kinevezésekor írásban köteles nyilatkozni biztosító egyesületben, illetve magánnyugdíj-pénztárban fennálló tagsági viszonyáról. A Felügyelet köztisztviselője nem vehet részt olyan döntés előkészítésében és meghozatalában, amely arra a szervezetre vonatkozik, amelyben tagsági viszonya van.]"

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/5. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  57. Dr. Hegedűs Mihály képviselő a törvényjavaslat 10. § (9) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  58. "(9) A Felügyelet köztisztviselője kinevezésekor írásban köteles nyilatkozni biztosító egyesületben[, illetve magánnyugdíj-pénztárban] fennálló tagsági viszonyáról. A Felügyelet köztisztviselője nem vehet részt olyan döntés előkészítésében és meghozatalában, amely arra a szervezetre vonatkozik, amelyben tagsági viszonya van."

    Indokolás: Lásd a T/1848/22/5. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  59. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 12. §-ának a következő módosítását javasolják:
  60. "12. § (1) Ez a törvény 2000. április 1-jén lép hatályba.

    (2) Az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet, az Állami Biztosításfelügyelet [és az Állami Pénztárfelügyelet] 2000. április 1-jén megszűnik, e naptól kezdve e szervek jogutódja a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.

    (3) Ahol jogszabály Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletet, Állami Biztosításfelügyeletet [vagy Állami Pénztárfelügyeletet, illetőleg Pénztárfelügyeletet említ], azon az e törvény szerinti Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét kell érteni.

    (4) A törvény hatálybalépésekor az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletnél, az Állami Biztosításfelügyeletnél [és az Állami Pénztárfelügyeletnél] folyamatban lévő ügyekben a Felügyelet jár el. Az eljárás során az eljárás megindításakor hatáskörrel rendelkező felügyeleti hatóságra vonatkozó eljárási szabályokat kell alkalmazni.

    (5) A Felügyelet azon köztisztviselője, aki a törvény hatálybalépésekor az Állami Biztosításfelügyelettel[, illetőleg az Állami Pénztárfelügyelettel] állt köztisztviselői jogviszonyban, a 10. § (3) bekezdése szerinti tulajdoni hányadát, értékpapírját, illetőleg egyéb befektetését köteles a munkáltatói jogkör gyakorlójának haladéktalanul bejelenteni, valamint azt a törvény hatálybalépésétől számított hat hónapon belül elidegeníteni. A 10. § (3) bekezdésébe ütköző tulajdoni hányad, illetőleg befektetés elidegenítéséig nem vehet részt olyan döntés előkészítésében és meghozatalában, amely a tulajdoni hányaddal, illetőleg befektetéssel érintett intézményre vonatkozik."

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/6. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  61. Font Sándor képviselő a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  62. A T/1848/19. sz. módosító indítvány a Költségvetési bizottság ülésén VISSZAVONVA!

  63. Mádi László, Dr. Csúcs László és Zakó László képviselők a törvényjavaslat 12. § (1)-(2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  64. /12. §/

    "(1) Ez a törvény 2000. [április] július 1-jén lép hatályba.

    (2) Az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet, az Állami Biztosításfelügyelet és az Állami Pénztárfelügyelet 2000. [április] július 1-jén megszűnik, e naptól kezdve e szervek jogutódja a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete."

    Indokolás: Lásd a T/1848/21. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  65. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 12. § (2)-(3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  66. "(2) Az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet, az Állami Biztosításfelügyelet és az Állami Pénztárfelügyelet 2000. április 1-jén megszűnik, e naptól kezdve e szervek jogutódja az [Pénzügyi Szervezetek] Állami Pénzpiaci Felügyelet[e].

    (3) Ahol jogszabály Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletet, Állami Biztosításfelügyeletet vagy Állami Pénztárfelügyeletet, illetőleg Pénztárfelügyeletet említ, azon az e törvény szerinti [Pénzügyi Szervezetek] Állami Pénzpiaci Felügyelet[é]et kell érteni."

    Indokolás: Lásd a T/1848/25/4-5. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  67. Dr. Hegedűs Mihály képviselő a törvényjavaslat 12. § (2)-(5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  68. /Átmeneti és záró rendelkezések

    12. §/

    "(2) Az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet, az Állami Biztosításfelügyelet [és az Állami Pénztárfelügyelet] 2000. április 1-jén megszűnik, e naptól kezdve e szervek jogutódja a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.

    (3) Ahol jogszabály Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletet, Állami Biztosításfelügyeletet [vagy Állami Pénztárfelügyeletet, illetőleg Pénztárfelügyeletet] említ, azon az e törvény szerinti Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét kell érteni.

    (4) A törvény hatálybalépésekor az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletnél, az Állami Biztosításfelügyeletnél [és az Állami Pénztárfelügyeletnél] folyamatban lévő ügyekben a Felügyelet jár el. Az eljárás során az eljárás megindításakor hatáskörrel rendelkező felügyeleti hatóságra vonatkozó eljárási szabályokat kell alkalmazni.

    (5) A Felügyelet azon köztisztviselője, aki a törvény hatálybalépésekor az Állami Biztosításfelügyelettel[, illetőleg az Állami Pénztárfelügyelettel] állt köztisztviselői jogviszonyban, a 10. § (3) bekezdése szerinti tulajdoni hányadát, értékpapírját, illetőleg egyéb befektetését köteles a munkáltatói jogkör gyakorlójának haladéktalanul bejelenteni, valamint azt a törvény hatálybalépésétől számított hat hónapon belül elidegeníteni. A 10. § (3) bekezdésébe ütköző tulajdoni hányad, illetőleg befektetés elidegenítéséig nem vehet részt olyan döntés előkészítésében és meghozatalában, amely a tulajdoni hányaddal, illetőleg befektetéssel érintett intézményre vonatkozik."

    Indokolás: Lásd a T/1848/22/6. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz.támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  69. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 12. § (2)-(5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  70. /Átmeneti és záró rendelkezések

    12. §/

    "(2) Az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet[,] és az Állami Biztosításfelügyelet [és az Állami Pénztárfelügyelet] 2000. április 1-jén megszűnik, e naptól kezdve e szervek jogutódja a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.

    (3) Ahol jogszabály Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletet[,] vagy Állami Biztosításfelügyeletet [vagy Állami Pénztárfelügyeletet, illetőleg Pénztárfelügyeletet] említ, azon az e törvény szerinti Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét kell érteni.

    (4) A törvény hatálybalépésekor az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyeletnél[,] és az Állami Biztosításfelügyeletnél [és az Állami Pénztárfelügyeletnél] folyamatban lévő ügyekben a Felügyelet jár el. Az eljárás során az eljárás megindításakor hatáskörrel rendelkező felügyeleti hatóságra vonatkozó eljárási szabályokat kell alkalmazni.

    (5) A Felügyelet azon köztisztviselője, aki a törvény hatálybalépésekor az Állami Biztosításfelügyelettel[, illetőleg az Állami Pénztárfelügyelettel] állt köztisztviselői jogviszonyban, a 10. § (3) bekezdése szerinti tulajdoni hányadát, értékpapírját, illetőleg egyéb befektetését köteles a munkáltatói jogkör gyakorlójának haladéktalanul bejelenteni, valamint azt a törvény hatálybalépésétől számított hat hónapon belül elidegeníteni. A 10. § (3) bekezdésébe ütköző tulajdoni hányad, illetőleg befektetés elidegenítéséig nem vehet részt olyan döntés előkészítésében és meghozatalában, amely a tulajdoni hányaddal, illetőleg befektetéssel érintett intézményre vonatkozik."

    Indokolás: Lásd a T/1848/24/3-6. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  71. Mádi László, Dr. Csúcs László és Zakó László képviselők a törvényjavaslat 12. §-át új (5) bekezdéssel kiegészíteni javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik)
  72. /12. §/

    "(5) Nem jelenti üzleti titok sérelmét, ha az Állami Biztosításfelügyelet, az Állami Pénztárfelügyelet, illetőleg az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet üzleti titkot ad át egymás számára a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete létrehozásának előkészítési időszakában."

    Indokolás: Lásd a T/1848/20. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője a Számvevőszéki biz. ülésén nem ért egyet, a Gazdasági, a Költségvetési és az Alkotmányügyi biz. ülésén egyetért

  73. Puch László és Sáling József képviselők a törvényjavaslat 13. §-ának a következő módosítását javasolják:
  74. "13. § (1) [Az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 8. §-ában a " a pénzügyminiszter a Pénztárfelügyelet útján" szövegrész helyébe a " Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete" szövegrész lép.

    (2) A magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 101. §-ában "felügyeletét a pénzügyminiszter - a Pénztárfelügyelet útján - látja el" szövegrész helyébe "felügyeletét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete látja el" szövegrész lép.

    (3)] A Bit. 103. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

    "103. § A Felügyelet hatáskörét és jogállását külön törvény határozza meg."

    [(4) A magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 102. §-ának helyébe a következő szöveg lép:

    "102. § A Felügyelet hatáskörét és jogállását külön törvény határozza meg."]

    [(5)] (2) A Bit. 121. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

    [(1) A 120. §-ban meghatározott titoktartási kötelezettség nem terjed ki]

    "a) az MNB részére, írásbeli kérelemre történő adatszolgáltatásra,"

    [(6)] (3) A köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 44. §-ának (2) bekezdésében szereplő felsorolás kiegészül a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével."

    Indokolás: Lásd a T/1848/9/7. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  75. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 13. § (1)-(2) bekezdéseinek elhagyását javasolja:
  76. "[(1) Az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 8. §-ában a " a pénzügyminiszter a Pénztárfelügyelet útján" szövegrész helyébe a " Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete" szövegrész lép.

    (2) A magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 101. §-ában "felügyeletét a pénzügyminiszter - a Pénztárfelügyelet útján - látja el" szövegrész helyébe "felügyeletét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete látja el" szövegrész lép.] "

    Indokolás: Lásd a T/1848/24/7. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  77. Dr. Hegedűs Mihály képviselő a törvényjavaslat 13. § (1)-(2) és (4) bekezdéseinek elhagyását javasolja:
  78. "[(1) Az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 8. §-ában a " a pénzügyminiszter a Pénztárfelügyelet útján" szövegrész helyébe a " Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete" szövegrész lép.

    (2) A magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 101. §-ában "felügyeletét a pénzügyminiszter - a Pénztárfelügyelet útján - látja el" szövegrész helyébe "felügyeletét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete látja el" szövegrész lép.

    (4) A magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 102. §-ának helyébe a következő szöveg lép:]"

    Indokolás: Lásd a T/1848/22/7. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Gazdasági biz. támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  79. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 13. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  80. "(1) Az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény 8. §-ában a " a pénzügyminiszter a Pénztárfelügyelet útján" szövegrész helyébe az "[Pénzügyi Szervezetek] Állami Pénzpiaci Felügyelet[e]" szövegrész lép."

    Indokolás: Lásd a T/1848/25/6. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  81. Bauer Tamás képviselő a törvényjavaslat 13. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  82. "(2) A magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 101. §-ában "felügyeletét a pénzügyminiszter - a Pénztárfelügyelet útján - látja el" szövegrész helyébe "felügyeletét az [Pénzügyi Szervezetek] Állami Pénzpiaci Felügyelet[e] látja el" szövegrész lép."

    Indokolás: Lásd a T/1848/25/7. számú módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Gazdasági biz. nem támogatja

    - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

    - a Számvevőszéki biz. egyharmada sem támogatja

    - Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  83. Puch László és Sáling József, valamint Dr. Hegedűs Mihály, továbbá Bauer Tamás képviselők a törvényjavaslat 14. § d/ pontjának az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerűen változik):

/14. § E törvény hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:/

"[d) a magánnyugdíjról és a magánnyugdíj-pénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény 104. §-ának (1)-(3) és (5)-(7) bekezdése, 105. §-a, 121. §-ának (2) bekezdésének d) pontjából az "az Állami Biztosítás Felügyelet, az Állami Pénz- és Tőkepiaci Felügyelet" szövegrész;]"

Indokolás: Lásd a T/1848/9/8., T/1848/22/8., T/1848/24/8 számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja

- a Gazdasági biz. támogatja

- az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Számvevőszéki biz. támogatja

- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Budapest, 1999. december 2.

Dr. Szekeres Imre s.k.,
a Költségvetési bizottság elnöke

Dr. Latorcai János s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke

Dr. Pokol Béla s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke

Kósa Lajos s.k.,
a Számvevőszéki bizottság elnöke