ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐ

T/28/10.

Módosító javaslat

Dr. Szili Katalin

az Országgyűlés elnöke részére

Helyben

Tisztelt Elnök Asszony!

A Házszabály 94.§ (1) bekezdése és 102.§ (1) bekezdése alapján a rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény jogharmonizációs célú módosításáról szóló T/28. számú törvényjavaslathoz az alábbi

m ó d o s í t ó   j a v a s l a t o t

nyújtjuk be:

A törvényjavaslat 12.§-ához (a Rtv. 17.§ (2)-(3) bekezdés, (4) bekezdés a) pont, (6) bekezdés):

"12. § (1) Az Rtv. 17. §-ának (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A (3)-(6) bekezdésben meghatározott feltételek szerint műsorszámon belül is közzétehető reklám úgy, hogy az ne sértse a műsorszám értékét, egységét - figyelembe véve a műsorszám szerkesztett időtartamát, a műsorszámon belüli természetes szüneteket és a műsorszám jellegét -, valamint a műsorszám szerzői vagy szomszédos jogi jogosultjának jogát és jogos érdekét.

(3) Olyan műsorszámokban, amelyek önálló részekből állnak össze, továbbá a sport- és más olyan műsorszámokban, amelyekben szünetek vannak, reklám kizárólag a részek között és a természetes szünetekben tehető közzé."

(2) Az Rtv. 17. §-a (4) bekezdésének a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek, egyidejűleg a (4) bekezdés a következő e) ponttal egészül ki:

[Nem lehet reklámmal megszakítani vagy megrövidíteni azt a műsorszámot, amely]

"a) hírt vagy időszerű eseményeket tartalmaz, ha annak szerkesztett időtartama nem haladja meg a harminc percet;"

"b) tizennégy év alatti kiskorúakhoz szól, és szerkesztett időtartama nem haladja meg a harminc percet,"

"e) dokumentumfilm, és szerkesztett időtartama nem haladja meg a harminc percet."

(3) Az Rtv. 17. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A filmalkotás, amelynek szerkesztett időtartama negyvenöt percnél hosszabb [filmalkotás] - a sorozatok, a könnyű szórakoztató műsorszámok és a dokumentumfilmek kivételével - negyvenöt perces időszakonként egyszer szakítható meg reklámmal. Ha a filmalkotás szerkesztett időtartama legalább [huszonöt] húsz perccel hosszabb kétszer vagy többször negyvenöt perces időszaknál, akkor az további egy esetben szakítható meg reklámmal."

I n d o k o l á s

Az általunk javasolt módosítások megfelelnek az EU Direktíva 11. Cikkelyében foglaltaknak. A "szerkesztett időtartam" (scheduled duration) a műsornak az eleje- és vége főcíme közötti hossza, amely természetszerűleg magában foglalja a műsorba iktatott reklámok és műsorelőzetesek időtartamát is.

A nemzetközi filmkészítési gyakorlat is ezen alapul: a filmek hosszát a szerkesztett időtartamként határozzák meg.

B u d a p e s t , 2002. június 11.

Pető Iván
SZDSZ

Szabó Zoltán
MSZP

Újhelyi István
MSZP