T/214/136.

Az Országgyűlés

Költségvetési és pénzügyi
bizottságának

Alkotmány- és igazságügyi
bizottságának

Egészségügyi
bizottságának

Foglalkoztatási és munkaügyi
bizottságának

Gazdasági
bizottságának

Ifjúsági és sport-
bizottságának

Kulturális és sajtó
bizottságának

Mezőgazdasági
bizottságának

Oktatási és tudományos
bizottságának

Önkormányzati
bizottságának

Számvevőszéki
bizottságának

Szociális és családügyi
bizottságának

kiegészítő ajánlása
A Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetéséről
szóló 2000. évi CXXXIII. törvény módosításáról
szóló T/214. sz. törvényjavaslat
v i t á j á h o z
(Együtt kezelendő a T/214/110. számú ajánlással)

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (a továbbiakban: Költségvetési bizottság) - mint első helyen kijelölt bizottság -, Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (a továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság), Egészségügyi bizottsága, Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága (a továbbiakban: Foglalkoztatási bizottság), Gazdasági bizottsága, Ifjúsági és sportbizottsága (a továbbiakban: Ifjúsági bizottság), Kulturális és sajtó bizottsága (a továbbiakban: Kulturális bizottság), Mezőgazdasági bizottsága, Oktatási és tudományos bizottsága (a továbbiakban: Oktatási bizottság), Önkormányzati bizottsága, Számvevőszéki bizottsága és Szociális és családügyi bizottsága (a továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta A Magyar Köztársaság 2001. és 2002. évi költségvetéséről szóló 2000. évi CXXXIII. törvény módosításáról szóló T/214. számú törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/214/100-101., 111-135. számú módosító és kapcsolódó módosító javaslatokat.

Schvartz Tibor a törvényjavaslat részletes vitája során visszavonta (lásd az OGY. 2002. július 2-i ülésnapjának jegyzőkönyvét) a T/214/20., 21., számú módosító javaslatait (a T/214/110. számú ajánlás 2. és 4. pontja), továbbá Tállai András a Költségvetési bizottság 2002. július 4-i ülésén a T/214/119-2., T/214/120-2. számú kapcsolódó módosító javaslatát (ezeket a kapcsolódó módosító javaslatokat az ajánlás nem tartalmazza).

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegéből elhagyni javasolt részeket [ ] zárójel közé téve, vastag betűvel szedve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöltük. Ha a javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a módosító javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk, annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta. Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, arra történő külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjához fűzött megjegyzés tartalmazza.

Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történő utalást, ha az első helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselő által benyújtott módosító javaslatokról vagy több képviselő által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerű dönteni.

7/ 1. Dr. Schvarcz Tibor képviselő kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/67. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 7. pontja), a törvényjavaslat 2. §-ban a Költségvetési Törvény 5. § (4) bekezdése módosítását javasolja:

"2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-(9) bekezdés jelölése (5)-(10) bekezdésre változik:

"(4) Az (1) bekezdésben foglalt előirányzat terhére támogathatók a közalkalmazottak illetményhelyzetének javításával összefüggő kiadások. A támogatás az államháztartás alrendszereiben a felügyeleti szervet, a 33. § hatálya alá tartozó önszerveződések esetében a nem állami intézmények fenntartóit, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) által finanszírozott körben az egészségügyi szolgáltatót illeti meg, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényben meghatározott illetmények, illetve illetményarányosan fizetett egyéb keresetelemek garantált mértékének növekedése alapján. A (8) bekezdésben foglalt rendelkezést e támogatás esetében nem kell alkalmazni. Támogatás illeti meg továbbá az OEP-ral finanszírozási szerződést kötött, egészségügyi humánszolgáltatást nem költségvetési szervként végző szolgáltatókat, az OEP-ral gyógyító-megelőző ellátásra szerződésben álló szolgáltatókkal egészségügyi szakfeladat végzésére szolgáltatási szerződést kötött egészségügyi vállalkozásokat is, valamint a működési engedéllyel rendelkező, illetve nyilvános könyvtári jegyzékben szereplő egyházi gyűjteményeket és a nyilvános magánlevéltárnak minősülő egyházi levéltárakat, továbbá a rendszeres központi költségvetési támogatásban részesülő, jogi személyiséggel rendelkező közgyűjteményeket. A támogatás igénylésének részletes szabályait a pénzügyminiszter határozza meg. A felhasználáshoz szükséges előirányzat-átcsoportosításokra az érintett miniszterekkel egyeztetve a pénzügyminiszter kap felhatalmazást.""

Indokolás: Lásd a T/214/112. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- a Kulturális bizottság egyharmada sem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

7/ 2. Halmai Gáborné képviselő kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/67. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 7. pontja), a törvényjavaslat 2. §-ban a Költségvetési Törvény 5. § (4) bekezdése módosítását javasolja:

""2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-(9) bekezdés jelölése (5)-(10) bekezdésre változik:

"(4) Az (1) bekezdésben foglalt előirányzat terhére támogathatók a közalkalmazottak illetményhelyzetének javításával összefüggő kiadások. A támogatás az államháztartás alrendszereiben a felügyeleti szervet, a 33. § hatálya alá tartozó önszerveződések esetében a nem állami intézmények fenntartóit, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) által finanszírozott körben az egészségügyi szolgáltatót illeti meg, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényben meghatározott illetmények, illetve illetményarányosan fizetett egyéb keresetelemek garantált mértékének növekedése alapján. A (8) bekezdésben foglalt rendelkezést e támogatás esetében nem kell alkalmazni. Támogatás illeti meg továbbá az OEP-ral finanszírozási szerződést kötött, egészségügyi humánszolgáltatást nem költségvetési szervként végző szolgáltatókat, valamint a működési engedéllyel rendelkező, illetve nyilvános könyvtári jegyzékben szereplő egyházi gyűjteményeket és a nyilvános magánlevéltárnak minősülő egyházi levéltárakat. A támogatás igénylésének részletes szabályait a pénzügyminiszter határozza meg. A felhasználáshoz szükséges előirányzat-átcsoportosításokra az érintett miniszterekkel egyeztetve a pénzügyminiszter kap felhatalmazást. A támogatás megilleti az államháztartás alrendszereitől rendszeres működési támogatásban részesülő állami, illetve önkormányzati többségi tulajdonban levő közhasznú társaságok, alapítványok, valamint a Területi Művelődési Intézmények Egyesülete által működtetett, az 1997. évi CXL. törvény szerinti kötelező közművelődési feladatot ellátó intézményeket, működési engedéllyel rendelkező muzeális intézményeket, nyilvános könyvtárakat, levéltárakat, művészeti intézményeket.""

Megjegyzés: Jogtechnikai szempontokra figyelemmel, más törvényre hivatkozásnál annak címe is feltüntetendő (a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló ... törvény).

Indokolás: Lásd a T/214/115. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- a Kulturális bizottság támogatja,

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

7/ 3. Dr. Semjén Zsolt képviselő kapcsolódva Balla György és Szalay Ferenc képviselők T/214/45. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 1. és 27. pontjai), a törvényjavaslat 2. §-ban a Költségvetési Törvény 5. § (4) bekezdése módosítását javasolja:

""2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-(9) bekezdés jelölése (5)-(10) bekezdésre változik:

"(4) Az (1) bekezdésben foglalt előirányzat terhére támogathatók a közalkalmazottak illetményhelyzetének javításával összefüggő kiadások, továbbá az 1997. évi CXXIV. törvény 7. § (3) bekezdése alapján a hittanoktatás támogatásnövelésén keresztül az egyházi hitoktatók béremelésével összefüggő kiadások. A támogatás az államháztartás alrendszereiben a felügyeleti szervet, a 33. § hatálya alá tartozó önszerveződések esetében a nem állami intézmények fenntartóit, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (a továbbiakban: OEP) által finanszírozott körben az egészségügyi szolgáltatót illeti meg, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényben meghatározott illetmények, illetve illetményarányosan fizetett egyéb keresetelemek garantált mértékének növekedése alapján. A (8) bekezdésben foglalt rendelkezést e támogatás esetében nem kell alkalmazni. Támogatás illeti meg továbbá az OEP-ral finanszírozási szerződést kötött, egészségügyi humánszolgáltatást nem költségvetési szervként végző szolgáltatókat, valamint a működési engedéllyel rendelkező, illetve nyilvános könyvtári jegyzékben szereplő egyházi gyűjteményeket és a nyilvános magánlevéltárnak minősülő egyházi levéltárakat. A támogatás igénylésének részletes szabályait a pénzügyminiszter határozza meg. A felhasználáshoz szükséges előirányzat-átcsoportosításokra az érintett miniszterekkel egyeztetve a pénzügyminiszter kap felhatalmazást.""

Megjegyzés: Jogtechnikai szempontokra figyelemmel, más törvényre hivatkozásnál annak címe is feltüntetendő (az egyházak hitéleti és közcélú tevékenységének anyagi feltételeiről szóló ... törvény).

Indokolás: Lásd a T/214/125. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- az Oktatási bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság nem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

10/ 1. Tállai András képviselő kapcsolódva dr. Kovács Zoltán képviselő T/214/48. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 10. és 30. pontjai), a törvényjavaslat 2. §-ban a Költségvetési törvény 5. § kiegészítését javasolja a következő új (5) bekezdés felvételével:

"2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-(9) bekezdés jelölése [(5)-(10)] (6)-(11) bekezdésre változik:"

"(5) A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának rendkívüli támogatására, a dohánytermékek adóemelése folytán várhatóan megnövekvő csempészet felszámolására külön előirányzat szolgál a X. Miniszterelnökség fejezet 12. Tartalékok cím, 2. Céltartalékok alcím, 4. VPOP rendkívüli támogatása jogcím-csoporton. A felhasználáshoz szükséges előirányzat-átcsoportosításra a pénzügyminiszter kap felhatalmazást.""

Indokolás: Lásd a T/214/119-1. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- az Alkotmányügyi bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

13/ 1. Tállai András képviselő kapcsolódva dr. Kovács Zoltán képviselő T/214/48. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 10. és 30. pontjai), a törvényjavaslat 2. §-ban a Költségvetési törvény 5. § kiegészítését javasolja a következő új (5) bekezdés felvételével:

"2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-(9) bekezdés jelölése [(5)-(10)] (6)-(11) bekezdésre változik:"

"(5) A benzin és gázolaj jövedéki adóemelése miatt a társadalomra háruló többletterhek kompenzálására szolgáló kifizetésekre céltartalék szolgál a X. Miniszterelnökség fejezet 12. Tartalékok cím, 2. Céltartalékok alcím, 3. A benzin és gázolaj jövedéki adóemelése miatt a társadalomra háruló többletterhek ellentételezésére szolgáló kifizetések jogcím-csoporton. A jogcím-csoport terhére támogathatóak a gépjármű felelősségbiztosítás 2002. évi IV. negyedéves díja elengedéséhez kapcsolódó központi költségvetési kifizetések, valamint a gépjárműadó központi költségvetést megillető 2002. évi IV. negyedéves része elengedéséhez kötődő kiadások. A kifizetésekhez szükséges részletes szabályokat a pénzügyminiszter határozza meg. A felhasználáshoz szükséges előirányzat-átcsoportosításokra a pénzügyminiszter kap felhatalmazást.""

Indokolás: Lásd a T/214/120-1. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- az Alkotmányügyi bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság nem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

13/ 2. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/67. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 7. pontja), a törvényjavaslat 2. §-ban a Költségvetési törvény 5. § kiegészítését javasolja a következő új (5) bekezdés felvételével:

"2. § A Költségvetési Törvény 5. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (4)-[(9)](10) bekezdés jelölése (5)-[(10)](11) bekezdésre változik:

"(5) A közalkalmazottak illetményemelésével összefüggő egyéb kiadásokra tartalék szolgál a X. Miniszterelnökség fejezet 12. cím, 2. alcím, 4. jogcím-csoporton, melynek elosztására a Kormány jogosult.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 34/ 2. (130. sz. jav. - 14.§ (1) a)Kötv.1.mell.X.) pontjában foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/130. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

16/ 1. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Schvarcz Tibor képviselő T/214/22. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 17. pontja), a törvényjavaslat 10. §-ban a Költségvetési Törvény 109. § (1) bekezdés l) pont módosítását javasolja:

"10. § A Költségvetési Törvény 109. §-ának (1) bekezdése a következő l) ponttal egészül ki:

/Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben állapítsa meg/

"l) az OEP-ral finanszírozási szerződést kötött, nem költségvetési szervként működő egészségügyi szolgáltatóknál, továbbá az OEP-ral gyógyító-megelőző ellátásra szerződésben álló szolgáltatókkal egészségügyi szakfeladat végzésére szolgáltatási szerződést kötött egészségügyi vállalkozásoknál a 2002. évi rendkívüli béremelés végrehajtásának, illetve a támogatás felhasználásának szabályait."

Indokolás: Lásd a T/214/132. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

19/ 1. Tállai András képviselő kapcsolódva Szalai Annamária és Balogh László képviselők T/214/32. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 18. és 35. pontjai), a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésben a Költségvetési Törvény 109. § (2) bekezdés a) pont elhagyását javasolja:

"12. § (1) A Költségvetési Törvény 109. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki és az eredeti (2)-(9) bekezdés számozása (3)-(10) bekezdésre változik:

"(2) Az Országgyűlés felhatalmazza a Kormányt, hogy

[a) az előző évek előirányzat-maradványaiból 2002. évben átcsoportosítást hajthasson végre,

b)] a rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény 79. §-ának (1) bekezdése szerinti üzemben tartási díj 2002. július-augusztus-szeptember hónapokra esedékes összegének megfizetését átvállalja.""

Indokolás: Lásd a T/214/127. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

24/ 1. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Költségvetési bizottság képviselő T/214/75. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 20., 32. és 37. pontjai), a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdés a) pontban a Költségvetési Törvény 1. sz. melléklet X. fejezete módosítását javasolja:

"14. § (1) A Költségvetési Törvény 1. számú mellékletének 2002. évi adatai a következők szerint változnak:

a) A X. Miniszterelnökség fejezet, 9. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 2. Célelőirányzatok alcím, 2. Országkép építés és tájékoztatási feladatok jogcím-csoport támogatási előirányzata 1 745,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 1 719,2 millió forintra, 3. Kulturális kiadványok jogcím-csoport támogatási előirányzata 206,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 206,3 millió forintra, 4. Költségvetési tájékoztató jogcím-csoport támogatási előirányzata 0,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 0,0 millió forintra, 5. Gazdaságfejlesztési eszközprogram jogcím-csoport támogatási előirányzata 559,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 559,0 millió forintra változik, az alcím kiegészül a 66. Politikatörténeti Alapítvány támogatása jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 14,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 14,0 millió forint, valamint a 67. Nagy Imre Alapítvány támogatása jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 14,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 14,0 millió forint, a 10. Fejezeti tartalék alcím kiadási és támogatási előirányzata 435,8 millió forintra, az 1-9. cím összesen kiadási előirányzata 80 058,5 millió forintra, támogatási előirányzata 64 304,9 millió forintra, 12. Tartalékok cím, 1. Költségvetés általános tartaléka alcím kiadási előirányzata 85 500,0 millió forintra, 2. Céltartalékok alcím, 1. Különféle személyi kifizetések jogcím-csoport kiadási előirányzata 120 419,0 millió forintra, a X. fejezet összesen kiadási előirányzata 316 586,6 millió forintra, támogatási előirányzata 89 425,1 millió forintra változik.

Indokolás: Lásd a T/214/131. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

30/ 1. Tállai András képviselő a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdés a) pontban a Költségvetési Törvény 1. sz. melléklet X. fejezete módosítását javasolja:

VISSZAVONVA a Költségvetési bizottság 2002. július 4-i ülésén!

Indokolás: Lásd a T/214/119-2. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

34/ 1. Tállai András képviselő a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdés a) pontban a Költségvetési Törvény 1. sz. melléklet X. fejezete módosítását javasolja:

VISSZAVONVA a Költségvetési bizottság 2002. július 4-i ülésén!

Indokolás: Lásd a T/214/120-2. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

34/ 2. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/67. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 7. pontja), a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdés a) pontban a Költségvetési Törvény 1. sz. melléklet X. fejezete módosítását javasolja:

"14. § (1) A Költségvetési Törvény 1. számú mellékletének 2002. évi adatai a következők szerint változnak:

a) A X. Miniszterelnökség fejezet, 9. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 2. Célelőirányzatok alcím, 2. Országkép építés és tájékoztatási feladatok jogcím-csoport támogatási előirányzata 1 745,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 1 719,2 millió forintra, 3. Kulturális kiadványok jogcím-csoport támogatási előirányzata 206,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 206,3 millió forintra, 4. Költségvetési tájékoztató jogcím-csoport támogatási előirányzata 0,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 0,0 millió forintra, 5. Gazdaságfejlesztési eszközprogram jogcím-csoport támogatási előirányzata 559,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 559,0 millió forintra, az 1-9. cím összesen kiadási előirányzata 80 058,5 millió forintra, támogatási előirányzata 64 304,9 millió forintra, 12. Tartalékok cím, 1. Költségvetés általános tartaléka alcím kiadási előirányzata 85 500,0 millió forintra, 2. Céltartalékok alcím, 1. Különféle személyi kifizetések jogcím-csoport kiadási előirányzata [120 419,0] 117 919,0 millió forintra, az alcím kiegészül a 4. Közalkalmazottak illetményemelésével összefüggő egyéb kiadások tartaléka jogcím-csoporttal, melynek kiadási előirányzata 2 500,0 millió forint, a X. fejezet összesen kiadási előirányzata 316 586,6 millió forintra, támogatási előirányzata 89 425,1 millió forintra változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 13/ 2. (130. sz. jav. - 2.§ Kötv.5.§(5)) pontjában foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/130. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

50/ 1. Tállai András képviselő kapcsolódva Pokorni Zoltán és dr. Balsai István képviselők T/214/91. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 49. pontja), a törvényjavaslat 16. § (1) bekezdésben az Áht. 41. § (1) bekezdés módosítását javasolja:

"16. § (1) Az államháztartásról szóló - módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 41. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Kormány pótköltségvetési törvényjavaslatot köteles az Országgyűlés elé terjeszteni, ha év közben a központi költségvetés, a társadalombiztosítási alapok és az elkülönített állami pénzalapok együttes egyenlegeinek a költségvetési törvényben megállapított összege a jóváhagyottól legalább ezek kiadási főösszege együttes összegének [5] 2 százalékával tér el."

Indokolás: Lásd a T/214/118. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- az Alkotmányügyi bizottság nem támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság nem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

52/ 1. Kuncze Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/25. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 54. pontja), a törvényjavaslat 17. § kiegészítését javasolja a következő új (2) bekezdésben a Priv. törvény 13. § (4) bekezdése felvételével:

"(2) A Priv. törvény 13. §-a a következő új (4) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a (4) bekezdés számozása (5) bekezdésre változik:

"(4) Az igazgatóság tagjai e jogviszonyuk megszűnésétől számított 2 évig nem lehetnek az ÁPV Rt. felügyelő bizottságának tagjai." "

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 55/ 1. (100. sz. jav. - 17.§ új(3)Priv.tv.19.§(6)) pontjában foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/100. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

55/ 1. Kuncze Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/25. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 54. pontja), a törvényjavaslat 17. § kiegészítését javasolja a következő új (3) bekezdésben a Priv. törvény 19. § (6) bekezdése felvételével:

"(3) A Priv. törvény 19. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az ÁPV Rt. vezérigazgatója és vezérigazgató-helyettesei alkalmazásuk megszűnésétől számított két évig nem lehetnek az ÁPV Rt. felügyelő bizottságának tagjai.""

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslatot a törvényjavaslat szerkezetének figyelembevételével jogtechnikailag pontosítottuk.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 52/ 1. (100. sz. jav. - 17.§ új(2)Priv.tv.13.§új(4)) pontjában foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/100. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

58/ 1. A Költségvetési bizottság kapcsolódva a T/214/105. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 58. pontja), a törvényjavaslat 18. § kiegészítését javasolja a következő új (4) bekezdésben az Szja tv. 1. számú mellékletének felvételével:

"(4) Az Szja tv. 1. számú mellékletének 7. pontja a következő 7.9 alponttal egészül ki:

/7. Egyéb indokkal adómentes:/

"7.9. A Magyar Köztársaság költségvetéséről szóló törvény vagy a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak költségvetéséről szóló törvény alapján az állami költségvetés terhére elengedett vagy átvállalt kötelezettség összege."

Indokolás: Lásd a T/214/135. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

59/ 1. Simon Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/17. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 60., 127. és 146. pontjai), a törvényjavaslat kiegészítését javasolja a következő új 19. §-ban az Alk. tv. 7. § és 8. § (1) bekezdés és melléklete felvételével:

"Az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről szóló 1997. évi LXXIV. törvény módosítása

19. § (1) Az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről szóló 1997. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: Alk. tv.) 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § (1) A közteherjegy forgalmazója a közteherjegy ellenértékének forgalmazási költséggel csökkentett részét - külön jogszabályban foglaltak szerint - átutalja a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által vezetett KESZ-re. A Kincstár ezen összegből 47 %-ot a Nyugdíjbiztosítási Alapnak, 47 %-ot az Egészségbiztosítási Alapnak, 6 %-ot a Munkaerőpiaci Alapnak utal át.

(2) Ha a munkáltató AM könyvvel munkanélkülit foglalkoztat, a mellékletben meghatározott csökkentett mértékű közteherjegyet kell lerónia. A közteherjegy általános mértéke és a munkáltató által a munkanélküli foglalkoztatására tekintettel lerótt közteherjegy értéke közötti különbözetnek megfelelő összeget - külön jogszabályban foglaltak szerint - a Munkaerőpiaci Alapból át kell utalni a Kincstár által vezetett KESZ-re. A munkáltató részére munkanélküli foglalkoztatására tekintettel ily módon nyújtott támogatás részletes szabályait a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter rendeletben határozza meg."

(2) Az Alk. tv. 8. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"8. § (1) Az Szja. és az Art. rendelkezéseinek alkalmazásában a munkavállaló bérjövedelmeként a kifizetett munkadíj sávjához tartozó - a melléklet szerinti - ellátási alapot, befizetett adóelőlegként ezen ellátási alap 0 %-át kell figyelembe venni."

(3) Az Alk. tv. melléklete helyébe e törvény 4. számú melléklete lép."

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a §-ok számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslatot a törvényjavaslat szerkezetének figyelembevételével jogtechnikailag pontosítottuk (új 19. §-ként vezettük fel.).

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 127/ 2. (117. sz. jav. - 26.§ új(4)), 145/ 2. (117. sz. jav. - új4.mell.) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/117. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

59/ 2. Simon Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/17. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 60., 127. és 146. pontjai), a törvényjavaslat kiegészítését javasolja a következő új 19. §-ban az Alk. tv. 7. § és 8. § (1) bekezdés és melléklete felvételével:

"Az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről szóló 1997. évi LXXIV. törvény módosítása

19. § (1) Az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről szóló 1997. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: Alk. tv.) 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"7. § (1) A közteherjegy forgalmazója a közteherjegy ellenértékének forgalmazási költséggel csökkentett részét - külön jogszabályban foglaltak szerint - átutalja a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) által vezetett KESZ-re. A Kincstár ezen összegből 47 %-ot a Nyugdíjbiztosítási Alapnak, 47 %-ot az Egészségbiztosítási Alapnak, 6 %-ot a Munkaerőpiaci Alapnak utal át.

(2) A munkanélküli személy foglalkoztatására tekintettel lerótt közteherjegynek megfelelő összeget - külön jogszabályban foglaltak szerint - a Munkaerőpiaci Alapból át kell utalni a Kincstár által vezetett KESZ-re."

(2) Az Alk. tv. 8. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"8. § (1) Az Szja. és az Art. rendelkezéseinek alkalmazásában a munkavállaló bérjövedelmeként a kifizetett munkadíj sávjához tartozó - a melléklet szerinti - ellátási alapot, befizetett adóelőlegként ezen ellátási alap 0 %-át kell figyelembe venni."

(3) Az Alk. tv. melléklete helyébe e törvény 4. számú melléklete lép."

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a §-ok számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslatot a törvényjavaslat szerkezetének figyelembevételével jogtechnikailag pontosítottuk (új 19. §-ként vezettük fel.).

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 127/ 1. (101. sz. jav. - 26.§ új(4)), 145/ 1. (101. sz. jav. - új4.mell.) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/101. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja,

- az Egészségügyi bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

67/ 1. Dr. Veres János képviselő kapcsolódva a T/214/67. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 65. pontja), a törvényjavaslat 19. § (1) bekezdésben a Tft. 3. § m) pont módosítását javasolja:

/A termőföldről szóló - módosított - 1994. évi LV . törvény (a továbbiakban: Tft.) 3. §-ának l)-n) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:/

/E törvény alkalmazásában/

/m) helyben lakó: /

"3. az i) pont 3. alpontja szerinti szakirányú képzettséggel rendelkező, helyben lakást és mezőgazdasági tevékenység élethivatásszerű folytatását vállaló magánszemély; "

Indokolás: Lásd a T/214/113. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

78/ 1. A Gazdasági bizottság a törvényjavaslat 19. § (3) bekezdésben a Tft. 10. § (5) bekezdés módosítását javasolja:

/A Tft. 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:/

"(5) Az (1) bekezdés a) pontja alapján az elővásárlási jogot akkor lehet gyakorolni, ha a haszonbérleti jogviszony (felesbérlet, részesművelés) legalább három éve fennáll. Ha a haszonbérlő (felesbérlő, részesművelő) jogi személy vagy jogi személyiség nélküli más szervezet, ennek tagja, illetve részvényese esetén további feltétel a legalább három éves tagi, illetve részvényesi jogviszony."

Indokolás: Lásd a T/214/129. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

78/ 2. Göndör István, Jauernik István és Farkas Imre képviselők kapcsolódva Farkas Imre és Jauernik István képviselők T/214/29. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 79. pontja), a törvényjavaslat 19. § (3) bekezdésben a Tft. 10. § (5) bekezdés módosítását javasolják:

/A Tft. 10. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:/

"(5) Az (1) bekezdés a) pontja alapján az elővásárlási jogot akkor lehet gyakorolni, ha a bérleti- és tagi- vagy részvényesi jogviszony legalább három éve fennáll."

Indokolás: Lásd a T/214/128. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

95/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (3) bekezdésben az MNB törvény 47. § felvételével:

"(3) Az MNB törvény 47. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

47. § Az MNB szervei: a közgyűlés, a monetáris tanács, az igazgatóság és a felügyelő bizottság."

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

97/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § (3) bekezdésben az MNB törvény 52/A. § módosítását javasolják:

"(3) Az MNB törvény a következő alcímmel és 52/A-52/D. §-sal egészül ki:

A felügyelő bizottság

"52/A. § (1) A felügyelő bizottság az MNB folyamatos tulajdonosi ellenőrzésének szerve.

(2) Az MNB belső ellenőrzési szervezete a felügyelő bizottság irányítása alá tartozik.

(3) A felügyelő bizottság ellenőrzési hatásköre nem terjed ki a 4. § (1) és (3)-(7) bekezdésében meghatározott feladatokra, illetve azoknak az MNB eredményére gyakorolt hatására.

(4) A felügyelő bizottság tagjai:

a) [az Országgyűlés által választott elnöke] a legutóbbi általános országgyűlési választásokon a választójogi törvényben meghatározott küszöbértéket elért pártok által jelölt egy-egy személy, akiket az Országgyűlés megválaszt,

b) [az Országgyűlés által választott további három tag,

c)] a pénzügyminiszter képviselője,

[d)] c) a pénzügyminiszter által megbízott szakértő.

(5) A felügyelő bizottság elnökét az Országgyűlés választja az általa választott tagok közül.

(6) Felügyelő bizottsági tag hitelintézeti, pénzügyi, illetve számviteli kérdésekben kiemelkedő szakmai ismeretekkel rendelkező magyar állampolgár lehet.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

97/ 2. Dr. Veres János képviselő kapcsolódva a T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § (3) bekezdésben az MNB törvény 52/A. § (3) bekezdés módosítását javasolja:

/Az MNB törvény a következő 52/A-52/D. §-sal egészül ki:/

"(3) A felügyelő bizottság ellenőrzési hatásköre nem terjed ki a 4. § (1)[ és (3)]-(7) bekezdésében meghatározott feladatokra, illetve azoknak az MNB eredményére gyakorolt hatására."

Indokolás: Lásd a T/214/114. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

99/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (4) bekezdésben az MNB törvény 53. § előtti cím felvételével:

"(4) Az MNB törvény 53. §-a előtti cím helyébe a következő rendelkezés lép:

Az elnök, az alelnökök, a monetáris tanács és a felügyelő bizottság tagjainak díjazása"

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

100/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (5) bekezdésben az MNB törvény 53. § új (5)-(6) bekezdés felvételével:

"(5) Az MNB törvény 53. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki, és a jelenlegi (5) és (6) bekezdés jelölése (7) és (8) bekezdésre változik:

"(5) A felügyelő bizottság elnökének tiszteletdíja az MNB elnöke MNB-től származó keresetének 15 %-a.

(6) A felügyelő bizottság további tagjainak tiszteletdíja az MNB elnöke MNB-től származó keresetének 10 %-a.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

101/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (6) bekezdésben az MNB törvény 54. § (1) bekezdés felvételével:

"(6) Az MNB törvény 54. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az MNB alkalmazottai és felügyelő bizottsági tagjai kötelesek a feladatkörük ellátása során tudomásukra jutott államtitkot, banktitkot, értékpapírtitkot és üzleti titkot megőrizni. Ez a kötelezettség a megbízatás megszűnését követően is fennmarad.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

102/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (7) bekezdésben az MNB törvény 55. § felvételével:

"(7) Az MNB törvény 55. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"55. § Az MNB alkalmazottait és felügyelő bizottsági tagjait jegybanki feladatuk ellátása kapcsán a büntető jogszabályok alkalmazása szempontjából hivatalos személyeknek kell tekinteni.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

103/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (8) bekezdésben az MNB törvény 58/A. § (1) bekezdés felvételével:

"(8) Az MNB törvény 58/A. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"58/A. § (1) Az MNB elnöke, alelnökei és a monetáris tanács további tagjai, valamint a felügyelő bizottság tagjai kinevezésükkor, majd azt követően kétévente a köztisztviselőkre vonatkozó szabályok szerint vagyonnyilatkozatot tesznek. A vagyonnyilatkozatot az Országgyűlés Mentelmi, összeférhetetlenségi és mandátumvizsgáló bizottsága tartja nyilván és ellenőrzi. A vagyonnyilatkozat nem nyilvános.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 104/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(9)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

104/ 1. Dr. Veres János és Keller László képviselők kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/71. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 95., 97., 98., 99., 100., 101., 102., 103. és 104. pontjai), a törvényjavaslat 20. § kiegészítését javasolják a következő új (9) bekezdésben az MNB törvény 58/B. § felvételével:

"(9) Az MNB törvény a következő 58/B. §-sal egészül ki:

"58/B. § A felügyelő bizottság tagjaira nézve az 57. § (1), (3)-(6), (9)-(10) és (13) bekezdéseinek és az 58. § (7) bekezdésének rendelkezéseit alkalmazni kell.""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 95/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új (3)), 97/ 1. (126. sz. jav. - 20. § (3) MNB tv. 52/A.§), 99/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(4)), 100/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(5)), 101/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(6)), 102/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(7)), 103/ 1. (126. sz. jav. - 20. § új(8)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/126. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

104/ 2. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Karakas János képviselők T/214/69. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 21. § kiegészítését javasolja a következő új (1) bekezdésben a Jöt. 7. §-a 1. pontjának e) alpont felvételével:

"21. § (1) A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló - módosított - 1997. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Jöt.) [24. §-ának (7) bekezdése] 7. §-a 1. pontjának e) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

/E törvény alkalmazásában

1. jövedéki termék belföldi előállítása: a belföldön bármilyen alapanyag, termék   felhasználásával, bármilyen eljárással végzett termelési, feldolgozási, kiszerelési (palackozási) tevékenység, amelynek eredményeként jövedéki termék jön létre, kivéve:/

"e) a Magyar Gyógyszerkönyvben meghatározott alkoholtermék és benzin külön jogszabályban foglaltak szerint gyógyszer nagykereskedelmi tevékenység folytatására jogosító engedéllyel rendelkezők által történő csomagolását (kiszerelését), az azt megelőzően végzett mechanikai szűrését, illetve a gyógyszertárak által végzett gyógyszertári kiszerelését;""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 104/ 3. (133. sz. jav. - 21. § (1) felv.), 112/ 2. (133. sz. jav. - 21. § (12) Jöt.69.§(15)), 115/ 1. (133. sz. jav. - 21. § új(15)), 129/ 1. (133. sz. jav. - 26.§ új(7)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/133. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

104/ 3. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Karakas János képviselők T/214/69. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 21. § (1) bekezdés felvezető szöveg módosítását javasolja:

"[(1) A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló - módosított - 1997. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Jöt.)] (2) A Jöt. 24. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:"

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 104/ 2. (133. sz. jav. - 21. § új(1)), 112/ 2. (133. sz. jav. - 21. § (12) Jöt.69.§(15)), 115/ 1. (133. sz. jav. - 21. § új(15)), 129/ 1. (133. sz. jav. - 26.§ új(7)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/133. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

110/ 1. Kékkői Zoltán és dr. Pap János képviselők kapcsolódva Karakas János és Gráf József képviselők T/214/18. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 21. § kiegészítését javasolják a következő új (5) bekezdésben a Jöt. 54/D. § (2) bekezdés felvételével:

"(5) A Jöt. 54/D. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Nem kell adóraktári engedéllyel rendelkeznie annak a természetes személynek, aki a saját szőlőjéből vagy vásárolt szőlőből az 54 /B. § (3) bekezdésében meghatározott mennyiségben állít elő szőlőbort.""

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Indokolás: Lásd a T/214/116. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság nem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

112/ 1. Dr. Schvarcz Tibor, dr. Vojnik Mária és dr. Czinege Imre képviselők kapcsolódva Karakas János és Gráf József képviselők T/214/18. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 21. § kiegészítését javasolják a következő új (12) bekezdésben a Jöt. 61. § felvételével:

"(12) A Jöt. 61. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

"61. § E törvény alkalmazásában dohánygyártmány

a) a dohányvágatból és dohányfóliából készült töltet, hosszanti részén ragasztott cigarettapapírral borítva, továbbá az a dohányrúd, amelyet egy egyszerű, nem ipari eljárással cigarettapapír-hüvelybe tolnak, vagy cigarettapapír-lappal körbevesznek (a továbbiakban együtt: cigaretta),

b) dohányrudak, amelyek teljes egészében természetes dohányból készültek,

c) dohányrudak, természetes dohányból készült borítékkal,

d) dohányrudak kocsányozott kevert töltettel és a szivar szokásos színével megegyező külső borítékkal, amely teljesen befedi a terméket, beleértve a filtert is amennyiben van, kivéve a szopókával ellátott termékeket. A burok és a boríték dohányfóliából készült és egy termék tömege - a filter és a szopóka nélkül - nem lehet kevesebb 1,2 g-nál és a borítékot a dohányrúd hossztengelyével minimum 30 fokos hegyes szöget bezáróan, spirálisan tekerték fel,

e) dohányrudak kocsányozott kevert töltettel és a szivar szokásos színével megegyező dohányfóliából készült külső borítékkal, amely teljesen befedi a terméket, beleértve a filtert is amennyiben van, kivéve a szopókákkal ellátott termékeket, ahol a külső boríték nem fedi a szopókát. Egy termék tömege - a filter vagy a szopóka nélkül - nem kevesebb 2,3 g-nál és a kerület legalább egy harmada a dohányrúd hosszának, de nem kevesebb 34 mm-nél (a továbbiakban a b), c), d), és e) pont együtt: szivar, szivarka),

f) olyan, további ipari feldolgozás nélkül dohányzásra alkalmas kész dohányvágat, amelyben a dohányrészecskék tömegének több mint 25 százaléka kisebb, mint 1 milliméter szélességűre vágott (a továbbiakban: finomra vágott fogyasztási dohány),

g) az e) pont alá nem tartozó kész dohányvágat (továbbiakban: egyéb fogyasztási dohány); (a továbbiakban az f) és g) pont együtt: fogyasztási dohány).""

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Az első helyen kijelölt Költségvetési bizottság döntése: a módosító javaslat a HSZ. 94. §-ának (3) bekezdésére tekintettel nem házszabályszerű.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 128/ 1. (124. sz. jav. - 26.§ új(5)) pontjában foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/124. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

112/ 2. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Karakas János képviselők T/214/69. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 21. § (12) bekezdésben a Jöt. 69. § (15) bekezdés módosítását javasolja:

"(12) A Jöt. 69. §-ának (15) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(15) A kizárólag szőlőbor forgalmazásával, exportálásával vagy importálásával foglalkozó személynek a jövedéki engedély megszerzéséhez 1 millió forint jövedéki biztosítékot kell nyújtania. Mentesül a (2) bekezdés a) pontja szerinti biztosítéknyújtás és a (4) bekezdés c) pontjában előírt raktárhelyiség feltétele alól

a) az a szőlőtermelő, aki a saját termésű szőlőjéből bérfeldolgozásban előállított szőlőborát továbbforgalmazók részére értékesíti

b) az a külön jogszabályban foglaltak szerint gyógyszer nagykereskedelmi tevékenység folytatására jogosító engedéllyel rendelkező személy, aki a Magyar Gyógyszerkönyvben meghatározott benzint és alkoholterméket forgalmaz.

[A kizárólag szőlőbor forgalmazásával, exportálásával vagy importálásával foglalkozó személynek a jövedéki engedély megszerzéséhez 1 millió forint jövedéki biztosítékot kell nyújtania.]""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 104/ 2. (133. sz. jav. - 21. § új(1)), 104/ 3. (133. sz. jav. - 21. § (1) felv.), 115/ 1. (133. sz. jav. - 21. § új(15)), 129/ 1. (133. sz. jav. - 26.§ új(7)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/133. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

115/ 1. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Karakas János képviselők T/214/69. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 21. § kiegészítését javasolja a következő új (15) bekezdésben a Jöt. 72. §-ának (1) bekezdés felvételével:

"(15) A Jöt. 72. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Jövedéki termékek szabadforgalomban végzett nem jövedéki engedélyes kereskedelme - a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel és a gyógyszertárak kivételével - kizárólag az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának feltételeiről szóló jogszabályban meghatározott, az üzlet helye szerinti illetékes település jegyzője által kiadott működési engedély birtokában lehetséges, ha

a) a működési engedély olyan kiskereskedelmi, vendéglátóipari, illetve kereskedelmi szálláshely üzletkörre szól, amelyben a jogszabály jövedéki termékek forgalmazását megengedi, és

b) a nem jövedéki engedélyes kereskedő a tevékenységét üzlethelyiségben (üzemanyag értékesítése esetén üzemanyagtöltő állomáson, folyékony tüzelőanyag értékesítése esetén üzemanyagtöltő állomáson vagy kiskereskedelmi tárolótelepen), illetve a mozgóbolton keresztül történő értékesítés esetén a (4)-(6) bekezdésben foglaltak szerint folytatja.

A Magyar Gyógyszerkönyvben meghatározott benzin és alkoholtermék nem jövedéki engedélyes kereskedelmét a gyógyszertárak létesítéséről és működésük egyes szabályairól szóló törvényben meghatározott gyógyszertár folytathatja."

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 104/ 2. (133. sz. jav. - 21. § új(1)), 104/ 3. (133. sz. jav. - 21. § (1) felv.), 112/ 2. (133. sz. jav. - 21. § (12) Jöt.69.§(15)), 129/ 1. (133. sz. jav. - 26.§ új(7)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/133. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

120/ 1. Podolák György, Molnár Albert és Tóth Sándor képviselők kapcsolódva Kovács Ferenc képviselő T/214/62. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 120. pontja), a törvényjavaslat 21. § (17) bekezdésben a Jöt. 72. § (20) bekezdés elhagyását javasolják:

"[(17) A Jöt. 72. §-a a következő (20) bekezdéssel egészül ki:

"(20) A vonatkozó jogszabály szerinti vendéglátás üzletkörökben kiadott működési engedéllyel rendelkező, nem jövedéki engedélyes kereskedő az alkoholtermék, a sör, a bor, a pezsgő és a köztes alkoholtermék értékesítéséről az üzlethelyiségében külön nyilvántartást köteles vezetni a vámhatóság által hitelesített nyomtatványon. A nyilvántartásban naponta - több műszakos üzemelés esetén műszakonként - fel kell jegyezni a beszerzett és az értékesített mennyiséget, valamint meg kell állapítani a zárókészletet. A beszerzett mennyiséget szállítónként, és azon belül annak a telephelynek a feltüntetésével kell kimutatni, ahonnan a szállítás történt."]"

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Indokolás: Lásd a T/214/121. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

120/ 2. Molnár Albert, Tóth Sándor, Szabó Lajos, Kovács Tibor, Podolák György, Farkas Imre, Jauernik István, Horváth Csaba, Karakas János, dr. Pusztai Gyula, dr. Józsa István, Szabó József és Gazdag János képviselők kapcsolódva Kovács Ferenc képviselő T/214/62. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 120. pontja), a törvényjavaslat 21. § (17) bekezdésben a Jöt. 72. § (20) bekezdés módosítását javasolják:

"(17) A Jöt. 72. §-a a következő (20) bekezdéssel egészül ki:

"(20) A vonatkozó jogszabály szerinti vendéglátás üzletkörökben kiadott működési engedéllyel rendelkező, nem jövedéki engedélyes kereskedő az alkoholtermék, a sör, a bor, a pezsgő és a köztes alkoholtermék értékesítéséről az üzlethelyiségében külön nyilvántartást köteles vezetni a vámhatóság által hitelesített nyomtatványon. A nyilvántartásban naponta [- több műszakos üzemelés esetén műszakonként -] fel kell jegyezni a beszerzett [és az értékesített ]mennyiséget, [valamint meg kell állapítani a zárókészletet. A beszerzett mennyiséget] amelyet szállítónként, és azon belül annak a telephelynek a feltüntetésével kell kimutatni, ahonnan a szállítás történt. Az értékesített mennyiséget a nyilvántartásban hetente kell feljegyezni, valamint hetente meg kell állapítani a zárókészletet.""

Indokolás: Lásd a T/214/122. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság egyharmada sem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

120/ 3. Tállai András képviselő kapcsolódva Kovács Ferenc képviselő T/214/62. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 120. pontja), a törvényjavaslat 21. § (17) bekezdésben a Jöt. 72. § (20) bekezdés módosítását javasolja:

"(17) A Jöt. 72. §-a a következő (20) bekezdéssel egészül ki:

"(20) A vonatkozó jogszabály szerinti [vendéglátás üzletkörökben] borozóra kiadott működési engedéllyel rendelkező, nem jövedéki engedélyes kereskedő [az alkoholtermék, a sör,] a bor[, a pezsgő és a köztes alkoholtermék] értékesítéséről az üzlethelyiségében külön nyilvántartást köteles vezetni a vámhatóság által hitelesített nyomtatványon. A nyilvántartásban naponta - több műszakos üzemelés esetén műszakonként - fel kell jegyezni a beszerzett és az értékesített mennyiséget, valamint meg kell állapítani a zárókészletet. A beszerzett mennyiséget szállítónként, és azon belül annak a telephelynek a feltüntetésével kell kimutatni, ahonnan a szállítás történt.""

Indokolás: Lásd a T/214/123. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság nem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

126/ 1. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Karakas János képviselők T/214/69. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 26. § (3) bekezdés módosítását javasolja:

"(3) Az e törvény 18. §-ával megállapított, a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény rendelkezései 2002. január 1-jével lépnek hatályba. Ugyanezen időponttól az Szja. törvény 3. §-ának 72. pontja b) alpontjában a "alapján a nevelőszülőt megillető nevelési díj" szövegrész helyébe a "felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben meghatározott nevelőszülői díj", valamint az Szja. törvény 1. számú mellékletének 1.3. pontjában a "nevelőszülőt a nevelési díj mellett megillető külön ellátmány és" szövegrész helyébe a "nevelési díj és a nevelőszülőt a nevelési díj mellett megillető külön ellátmány, valamint" szövegrész lép.""

Indokolás: Lásd a T/214/134. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

127/ 1. Simon Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/17. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 60., 127. és 146. pontjai), a törvényjavaslat 26. § kiegészítését javasolja a következő új (4) bekezdés felvételével:

"(4) Az Alk. tv. e törvény 19. §-ával megállapított rendelkezései 2002. szeptember 1-jén lépnek hatályba. A hatálybalépéssel   egyidejűleg az Alk. tv. 8. § (6) bekezdésének "évi 350 ezer forint" szövegrész helyébe "évi 433 333 forint" szövegrész lép. "

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 59/ 2. (101. sz. jav. - új19. §), 145/ 1. (101. sz. jav. - új4.mell.) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/101. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja,

- az Egészségügyi bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

127/ 2. Simon Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/17. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 60., 127. és 146. pontjai), a törvényjavaslat 26. § kiegészítését javasolja a következő új (4) bekezdés felvételével:

"(4) E törvénynek az Alk. tv.-t módosító 19. §-a 2002. szeptember 1-jén lép hatályba. A hatálybalépéssel   egyidejűleg az Alk. tv. 8. § (6) bekezdésének "évi 350 ezer forint" szövegrész helyébe "évi 433 333 forint" szövegrész lép. "

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 59/ 1. (117. sz. jav. - új19. §), 145/ 2. (117. sz. jav. - új4.mell.) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/117. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

128/ 1. Dr. Schvarcz Tibor, dr. Vojnik Mária és dr. Czinege Imre képviselők kapcsolódva Karakas János és Gráf József képviselők T/214/18. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 26. § kiegészítését javasolják a következő új (5) bekezdés felvételével:

"(5) Az e törvény 21. §-ának (12) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 61. §-a 2002. augusztus 15-én lép hatályba."

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Az első helyen kijelölt Költségvetési bizottság döntése: a módosító javaslat a HSZ. 94. §-ának (3) bekezdésére tekintettel nem házszabályszerű.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 112/ 1. (124. sz. jav. - 21. § új (12)) pontjában foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/124. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- a Mezőgazdasági bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

129/ 1. A Költségvetési bizottság kapcsolódva dr. Veres János és Karakas János képviselők T/214/69. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 107., 108., 110., 111., 121., 128., 129., 133. és 141. pontjai), a törvényjavaslat 26. § kiegészítését javasolja a következő új (7) bekezdés felvételével:

"(7) Az e törvény 21. §-ának (1) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 7. §-a 1. pontja e) alpontjának, valamint az e törvény 21. §-ának (15) bekezdésével megállapított, a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997. évi CIII. törvény 72. §-a (1) bekezdésének rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

Megjegyzés: A mód. indítvány elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerűen változik.

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 104/ 2. (133. sz. jav. - 21. § új(1)), 104/ 3. (133. sz. jav. - 21. § (1) felv.), 112/ 2. (133. sz. jav. - 21. § (12) Jöt.69.§(15)), 115/ 1. (133. sz. jav. - 21. § új(15)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/133. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

137/ 1. Dr. Schvarcz Tibor képviselő kapcsolódva dr. Veres János képviselő T/214/72. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 139. pontja), a törvényjavaslat 32. § (1) bekezdés módosítását javasolja:

"(1) [A] E törvény hatályba lépését követően az egészségügyi közszolgáltatások nyújtásáról, valamint az orvosi tevékenység végzésének formáiról szóló 2001. évi CVII. törvénynek a 4-10. §-ai - ide nem értve a 9. § (2) bekezdésének a) pontjában foglalt rendelkezést -, a 12. § (3) bekezdése, a 15. §-a, a 25. § (4) bekezdése - ide nem értve a 9. § (2) bekezdésének a) pontjában foglalt rendelkezés tekintetében történő alkalmazhatóságát -, továbbá a 26. §-ának d)-f), valamint l)-m) pontjai, illetve az ezekkel módosított 1993. évi LXXX. törvény 3. § (3) bekezdése, 11. § (6) bekezdése, 116. § (2)-(5) bekezdése, továbbá az 1997. évi CXLI. törvény 17. § (1) bekezdésének v) pontja, a 17. § (2) bekezdése második mondatának a 17. § (1) bekezdésének v) pontjára utaló rendelkezése 2003. március 1-jétől alkalmazhatóak."

Indokolás: Lásd a T/214/111. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

145/ 1. Simon Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/17. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 60., 127. és 146. pontjai), a törvényjavaslat kiegészítését javasolja a következő új 4. számú melléklettel az Alk. tv. melléklete felvételével:

"4. számú melléklet a 2002. évi .... törvényhez

"Melléklet az 1997. évi LXXIV. törvényhez

Az alkalmi foglalkoztatás során kifizetett munkadíj, a közteherjegy és az ellátási alap sávjai

 

Ha a kifizetett munkadíj

A közteherjegy értéke

Az ellátási alap

 

(Ft/nap)

(Ft/nap)

(Ft/nap)

1.

1200-1599

500

1370

2.

1600-2099

800

1830

3.

2100-2599

1000

2460

4.

2600-3099

1200

3300

5.

3100-4000

1500

4140

Az alkalmi foglalkoztatás során kifizetett munkadíj, a közteherjegy és az ellátási alap sávjai, ha a munkáltató - külön jogszabályban foglaltak szerint - a munkaügyi központ által munkanélküliként nyilvántartott személyt foglalkoztat

 

Ha a kifizetett munkadíj

A közteherjegy értéke

Az ellátási alap

 

(Ft/nap)

(Ft/nap)

(Ft/nap)

1.

1200-1599

250

1370

2.

1600-2099

400

1830

3.

2100-2599

500

2460

4.

2600-3099

600

3300

5.

3100-4000

750

4140""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 59/ 2. (101. sz. jav. - új19. §), 127/ 1. (101. sz. jav. - 26.§ új(4)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/101. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja,

- az Egészségügyi bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság egyharmada sem támogatja,

- a Gazdasági bizottság nem támogatja,

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal nem ért egyet.

145/ 2. Simon Gábor képviselő kapcsolódva a T/214/17. számú módosító javaslatához (T/214/110. sz. ajánlás 60., 127. és 146. pontjai), a törvényjavaslat kiegészítését javasolja a következő új 4. számú melléklettel az Alk. tv. melléklete felvételével:

"4. számú melléklet a 2002. évi .... törvényhez

"Melléklet az 1997. évi LXXIV. törvényhez

Az alkalmi foglalkoztatás során kifizetett munkadíj, a közteherjegy és az ellátási alap sávjai

 

Ha a kifizetett munkadíj

A közteherjegy értéke

Az ellátási alap

 

(Ft/nap)

(Ft/nap)

(Ft/nap)

1.

1200-1599

500

1370

2.

1600-2099

800

1830

3.

2100-2599

1000

2460

4.

2600-3099

1200

3300

5.

3100-4000

1500

4140

Az alkalmi foglalkoztatás során kifizetett munkadíj, a közteherjegy és az ellátási alap sávjai, ha a munkáltató - külön jogszabályban foglaltak szerint - a munkaügyi központ által munkanélküliként nyilvántartott személyt foglalkoztat

 

Ha a kifizetett munkadíj

A közteherjegy értéke

Az ellátási alap

 

(Ft/nap)

(Ft/nap)

(Ft/nap)

1.

1200-1599

200

1370

2.

1600-2099

400

1830

3.

2100-2599

500

2460

4.

2600-3099

600

3300

5.

3100-4000

800

4140""

Megjegyzés: A módosító javaslat összefügg az ajánlás 59/ 1. (117. sz. jav. - új19. §), 127/ 2. (117. sz. jav. - 26.§ új(4)) pontjaiban foglaltakkal.

Indokolás: Lásd a T/214/117. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- az Egészségügyi bizottság támogatja,

- a Foglalkoztatási bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

II.

A bizottságok utólagos állásfoglalásai a T/214/110. számú ajánlás alábbi pontjaiban foglalt módosító javaslatokról:

Ajánláspont

Bizottság

Állásfoglalása

Előterjesztő képviselője

7.

Kulturális

egyharmada sem támogatja

 

22.

Kulturális

támogatja

egyetért

43.

Egészségügyi

nem támogatja

nem ért egyet

44.

Egészségügyi

támogatja

egyetért

45.

Egészségügyi

támogatja

egyetért

 

Költségvetési

támogatja

egyetért

59., 130., 147.

Egészségügyi

támogatja

egyetért

 

Gazdasági

egyharmada sem támogatja

nem ért egyet

77., 87.

Gazdasági

támogatja

egyetért

 

Költségvetési

támogatja

egyetért

79.

Gazdasági

nem támogatja

nem ért egyet

94.

Gazdasági

támogatja

egyetért

 

Költségvetési

támogatja

egyetért

120.

Gazdasági

nem támogatja

nem ért egyet

143.

Gazdasági

támogatja

egyetért

III.

A T/214/110. számú ajánlásban foglaltak helyesbítése:

Az ajánlás 25. pontja helyesen a következő:

25. A Kulturális bizottság a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdés a) pontban a Költségvetési Törvény 1. sz. melléklet X. fejezete módosítását javasolja:

"14. § (1) A Költségvetési Törvény 1. számú mellékletének 2002. évi adatai a következők szerint változnak:

a) A X. Miniszterelnökség fejezet, 9. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 2. Célelőirányzatok alcím, 2. Országkép építés és tájékoztatási feladatok jogcím-csoport támogatási előirányzata 1 745,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 1 719,2 millió forintra, 3. Kulturális kiadványok jogcím-csoport támogatási előirányzata 206,3 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 206,3 millió forintra, 4. Költségvetési tájékoztató jogcím-csoport támogatási előirányzata 0,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 0,0 millió forintra, 5. Gazdaságfejlesztési eszközprogram jogcím-csoport támogatási előirányzata 559,0 millió forintra, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 3. Dologi kiadások kiemelt előirányzat kiadási előirányzata 559,0 millió forintra, az alcím kiegészül a 66. Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány jogcím-csoporttal, melynek támogatási előirányzata 50,0 millió forint, 1. Működési költségvetés előirányzat-csoport, 5. Egyéb működési célú támogatások, kiadások kiemelt előirányzata 50,0 millió forint; a 10. Fejezeti tartalék alcím kiadási előirányzata 413,8 millió forintra, támogatási előirányzata 413,8 millió forintra, az 1-9. cím összesen kiadási előirányzata 80 058,5 millió forintra, támogatási előirányzata 64 304,9 millió forintra, 12. Tartalékok cím, 1. Költségvetés általános tartaléka alcím kiadási előirányzata 85 500,0 millió forintra, 2. Céltartalékok alcím, 1. Különféle személyi kifizetések jogcím-csoport kiadási előirányzata 120 419,0 millió forintra, a X. fejezet összesen kiadási előirányzata 316 586,6 millió forintra, támogatási előirányzata 89 425,1 millió forintra változik.

Indokolás: Lásd a T/214/109. számon beterjesztett módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot:

- a Költségvetési bizottság támogatja,

- a Gazdasági bizottság támogatja,

Az Előterjesztő képviselője a módosító javaslattal egyetért.

Az ajánlás 88. pontjában foglalt módosító javaslatnál a Költségvetési bizottság állásfoglalása helyesen nem támogatja.

Az ajánlás 137. pontjában foglalt módosító javaslatnál a Költségvetési bizottság állásfoglalása helyesen egyharmada sem támogatja.

Budapest, 2002. július 4.

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Varga Mihály
Költségvetési és pénzügyi bizottság elnöke

Dr. Vastagh Pál
Alkotmány- és igazságügyi bizottság elnöke

Dr. Vojnik Mária
Egészségügyi bizottság elnöke

Dr. Hende Csaba
Foglalkoztatási és munkaügyi bizottságelnöke

Puch László
Gazdasági bizottság elnöke

Bakonyi Tibor
Ifjúsági és sportbizottság elnöke

Dr. Pető Iván
Kulturális és sajtó bizottság elnöke

Dr. Magda Sándor
Mezőgazdasági bizottság elnöke

Szabados Tamás
Oktatási és tudományos bizottság elnöke

Szita Károly
Önkormányzati bizottság elnöke

Tállai András
Számvevőszéki bizottság elnöke

Dr. Mátrai Márta
Szociális és családügyi bizottság elnöke