T/1107/26.
Az Országgyűlés
Egészségügyi |
|
Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi |
Foglalkoztatási és munkaügyi |
Költségvetési és pénzügyi |
a j á n l á s a
egyes, az egészségügyet és a társadalombiztosítást érintő törvények módosításáról szóló T/1107. sz. törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyűlés!
Az Országgyűlés Egészségügyi bizottsága -mint első helyen kijelölt bizottság -, Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága (továbbiakban: Munkaügyi bizottság), valamint Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság) megvitatta az egyes, az egészségügyet és a társadalombiztosítást érintő törvények módosításáról szóló, T/1107. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/1107/6-24. számú módosító javaslatokat.
Dr. Vojnik Mária, Dr. Schvarcz Tibor, Dr. Vidorné dr. Szabó Györgyi, Dr. Tóth István, Kárpáti Zsuzsa, Béki Gabriella és Dr. Nyúl István képviselők a T/1107/8. számú, valamint Dr. Schvarcz Tibor és Dr. Vojnik Mária képviselők a T/1107/7/1. és T/1107/7/3. módosító indítványaikat visszavonták, ezért az ajánlás nem tartalmazza.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegéből elhagyni javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történő külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fűzött keretes megjegyzések tartalmazzák.
Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerűségéről bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történő utalást, ha az első helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.
A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselő által benyújtott módosító javaslatokról, vagy több képviselő által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerű dönteni.
"Az Eütv. 59. §-a a következő (4)-(9) bekezdésekkel egészül ki:
"(4) Az egészségügyi hatóság külön rendelkezése nélkül is HIV ellenagyag vizsgálatnak köteles magát alávetni, illetve ilyen célú vizsgálatot a levett vizsgálati anyagból eltűrni
(5) A (4) bekezdésben meghatározott eseteken kívül szűrés keretében HIV ellenanyag vizsgálat kizárólag a vizsgált személy vagy a nevében e törvény szerint nyilatkozattételre jogosult személy beleegyezése alapján végezhető. Ebben az esetben a vizsgálatra jelentkező személyazonosító adatainak átadását a vizsgálat bármely szakaszában - a (9) bekezdés figyelembevételével - megtagadhatja (anonim szűrővizsgálat). Az adatok átadásának megtagadása a vizsgálat elvégzését - a (7) bekezdésben foglaltak kivételével - nem akadályozhatja.
(6) Anonim szűrővizsgálat végzése esetén is a vizsgálatot végző egészségügyi szolgáltató a vizsgálat teljes hosszára biztosítja a vizsgálati anyag egyértelmű azonosíthatóságát, a vizsgált személy és a vizsgálati anyag kapcsolatának kétséget kizáró módon történő megállapíthatóságát.
(7) Amennyiben a szűrővizsgálatot végző egészségügyi szolgáltató a rendelkezésére álló adatok, ismeretek alapján megállapítja, hogy az anonim szűrővizsgálatra jelentkező személy esetén a kötelező HIV ellenanyag vizsgálat elvégzése szükséges, a vizsgálatot kizárólag a személyazonosító adatok hitelt érdemlő módon történő rendelkezésére bocsátását követően kezdheti meg.
(8) Anonim szűrővizsgálat pozitív HIV ellenanyag kimutatási eredménye esetén a megerősítő vizsgálatot olyan egészségügyi szolgáltató végzi, amely a fertőzöttek egészségügyi ellátására működési engedéllyel rendelkezik és e tevékenységet a vizsgálat idején is végzi. A megerősítő vizsgálat céljára történő mintavételkor a szolgáltató tájékoztatja a vizsgált személyt a fertőzöttség fennállása esetén igénybe vehető tanácsadási és ellátási lehetőségekről, az igénybevétel módjáról.
(9) A megerősítetten pozitív HIV fertőzött, illetve AIDS beteg személy egészségbiztosítás keretében történő további ellátására, az ezen ellátás igénybevételéhez szükséges személyazonosító adatok rendelkezésre bocsátására a külön törvény szerinti rendelkezések az irányadóak.""
Megjegyzés: A törvényjavaslat eredeti 4. §-ának elhagyóban való feltüntetését helytakarékossági okból nem szerepeltetjük.
Indokolás: Lásd a T/1107/25. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(4) Az 59. § és az (1)-(3) bekezdések szerinti járványügyi intézkedések alkalmazásakor az érintett beteg, illetve törvényes képviselője számára az intézkedést végző kezelőorvos részletes tájékoztatást ad a fertőző betegség terjedési módjáról, annak megelőzési lehetőségeiről, valamint a szűrő és ellenőrző vizsgálatok formáiról és hozzáférési lehetőségeiről. A tájékoztatás alapján az egészségügyi szolgáltató a beteg együttműködésével megvalósított, a tájékozott beleegyezésen és önkéntes igénybevételen alapuló, az adott betegség által szakmailag indokolt beavatkozásokat végzi, illetve intézkedéseket alkalmazza."
Indokolás: Lásd a T/1107/9. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/Az Eütv. 94. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:/
"(5) A közterületen vagy nyilvános helyen tartózkodó, magatehetetlen ittas személyt a mentőszolgálat kijózanítás céljából egészségügyi megfigyelésre, illetve ellátásra az illetékes egészségügyi szolgáltatóhoz szállítja. A megfigyelés az érintett kijózanodásáig, de legfeljebb 24 óráig tarthat. A beszállított személyt kijózanodásáig, de legfeljebb 24 órai időtartamra lehet az egészségügyi intézményben [a kijózanító állomáson] visszatartani."
Indokolás: Lásd a T/1107/24. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) Az Eütv. 112. §-a (6) és (7) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) Hivatalból értesíti a működési nyilvántartást vezető szervet
(7) A működési nyilvántartás vezetéséről - a szakképesítés szintjeinek megfelelően - az illetékes szakmai kamara, ennek hiányában az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium gondoskodik."
Indokolás: Lásd a T/1107/10. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/Az Eütv. 112. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:/
"(12) A külföldi bizonyítványok és oklevelek elismeréséről szóló 2001. évi C. törvény Harmadik része szerint elismert egészségügyi szakképesítéssel rendelkező személy akkor vehető fel a működési nyilvántartásba, ha igazolja, hogy a külön jogszabályban meghatározott hatóságtól a magyar szociális biztonsági rendszerre, valamint a szakmai etikai szabályokra vonatkozó, külön jogszabályban meghatározott ismeretekről[, továbbá a végezni kívánt szakirányú egészségügyi tevékenység gyakorlásához szükséges magyar nyelvi ismeretek megszerzésének lehetőségéről] szóló tájékoztatást megkapta.""
Indokolás: Lásd a T/1107/23. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"[10. § Az Eütv. 138. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik arra az esetre sem, ha az egészségügyi dolgozó a beteg érdekében a külön jogszabályban foglaltak szerinti intézkedés megtétele céljából - különös tekintettel a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 17. §-ában foglaltakra - bejelentési kötelezettségének tesz eleget."]"
Indokolás: Lásd a T/1107/12. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"10. § Az Eütv. 116. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az egészségügyi képzés és továbbképzés a szakmai képzés biztosításához szükséges személyi és tárgyi feltételekkel rendelkező oktatási intézményekben, illetve egészségügyi szolgáltatóknál, továbbá az egészségügyi, szociális és családügyi miniszter által külön jogszabályban meghatározott szakmai feltételeknek megfelelő intézményekben történik.""
Indokolás: Lásd a T/1107/11. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/Az Eütv. 148. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:/
/A Tanács/
"a) a kormányzati egészségpolitika kialakításában [és az ezzel összefüggő döntések meghozatalában] kezdeményező, javaslattevő, véleményező és tanácsadó,"
/tevékenységet végez./
Indokolás: Lásd a T/1107/22. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"[Az Eütv. 161. §-a (4) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
(4) Az (1) és a (3) bekezdés szerinti kutatás esetén annak elvégzésére a 159. § (6) bekezdése szerint, az egészségügyi intézmény vezetője, egyéb egészségügyi szolgáltató esetében a területileg illetékes fővárosi, megyei fekvőbeteg-gyógyintézet vezetője által engedélyezett kutatási terv alapján - az ETT véleményének figyelembevételével - az országos tisztifőorvos ad engedélyt."]"
Indokolás: Lásd a T/1107/21. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/Az Eütv. 247. §-a (2) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:/
/Felhatalmazást kap az egészségügyi, szociális és családügyi miniszter, hogy/
/a szervekkel és szövetekkel kapcsolatos tevékenység tekintetében/
"["qb) az élő személyből vagy halottból kezelési terv megalapozása vagy kórisme felállítása céljából vizsgálatra eltávolított szerv- és szövetkivétel, valamint a vizsgálati eljárási rend részletes szabályait,"]
"qb) az élő személyből vagy halottból kórisme megállapítása, illetve kezelési terv felállítása céljából eltávolított szerv- és szövetkivétellel kapcsolatos adminisztratív eljárási rend részletes szabályait,"
/rendeletben állapítsa meg./
Indokolás: Lásd a T/1107/20. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/Az Ebtv. 36. §-a (3) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:/
"(3) A MEP az ellenőrző hálózatának szakemberei útján ellenőrzi a finanszírozott egészségügyi szolgáltatások elszámolási rendjét, az elszámolások valódiságát[,] és a folyósított pénzeszközök [felhasználását és] elkülönítését."
Indokolás: Lásd a T/1107/19. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"[Az Ebtv. 46. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
/Táppénz a keresőképtelenség tartamára jár, legfeljebb azonban/
"a) a biztosítási jogviszony fennállásának időtartama alatt egy éven át, a biztosítási jogviszony megszűnését követően 180 napon át, azzal hogy az 50. § (1) bekezdésének keretei között a táppénz folyósításának időtartama legfeljebb egy évvel, a biztosítási jogviszony megszűnését követő 180 napot meghaladó időtartamra meghosszabbítható,"]"
Indokolás: Lásd a T/1107/18. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Az Ebtv. 46. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
/Táppénz a keresőképtelenség tartamára jár, legfeljebb azonban/
"a) a biztosítási jogviszony fennállásának időtartama alatt egy éven át, a biztosítási jogviszony megszűnését követően 180 napon át; [, azzal hogy az 50. § (1) bekezdésének keretei között a táppénz folyósításának időtartama legfeljebb egy évvel, a biztosítási jogviszony megszűnését követő 180 napot meghaladó időtartamra meghosszabbítható,]""
Indokolás: Lásd a T/1107/13. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"30. § Az Ebtv. 50. §-ának (1) bekezdése a következő mondattal egészül ki:
"Az OEP főigazgatója a biztosítási jogviszony megszűnését követő 180 napon át járó táppénz folyósítását legfeljebb hat hónappal méltányosságból meghosszabbíthatja.""
Indokolás: Lásd a T/1107/14. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"30. § (1) Az Ebtv. 55. §-a (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
"55. § (1) Baleseti táppénz annak jár, aki a biztosítás fennállása alatt, vagy a biztosítás megszűnését követő legkésőbb harmadik napon üzemi baleset következtében keresőképtelenné válik."
(2) Az Ebtv. 55. §-ának (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép és az alábbi (8) bekezdéssel egészül ki:
"(7) Az egyéni és a társas vállalkozó baleseti táppénzét a táppénzre vonatkozó rendelkezések szerint kell megállapítani.
(8) Ha a biztosított a (6) bekezdésben említett időtartam alatt - jövedelem hiányában - egészségbiztosítási járulékot nem fizetett, a baleseti táppénz összege azonos a szerződés szerinti jövedelmének naptári napi összegével.""
Indokolás: Lásd a T/1107/15. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője a a Foglalkoztatási és a Költségvetési bizottság ülésén egyetért, az Egészségügyi és az Emberi jogi bizottság ülésén nem ért egyet
/Az Ebtv. 83. §-a (2) és (3) bekezdésének helyébe a következő (2)-(4) bekezdés lép, egyidejűleg a jelenlegi (4) bekezdés számozása (5) bekezdésre módosul:/
/(4) Felhatalmazást kap az egészségügyi, szociális és családügyi miniszter, hogy rendeletben határozza meg:/
"[c) az egyes főbb betegségcsoportok vizsgálati és terápiás eljárási rendjét, valamint a gyógyszerterápiás ajánlásokat,]"
Indokolás: Lásd a T/1107/17. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:/
"(4) Az [(1)-(3)] (1) és (3) bekezdés szerinti adattovábbításhoz az érintett, illetve az adattal kapcsolatosan egyébként rendelkezésre jogosult beleegyezése nem szükséges."
Indokolás: Lásd a T/1107/16 . sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"45. § A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló 1999. évi XLII. törvény 6. §-a [(1) bekezdésének] helyébe a következő rendelkezés lép:
"6. § (1) Cigarettát [kiskereskedelmi] forgalomba hozni - a 8. § (3) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - csak abban az esetben lehet, ha a forgalomba kerülő fogyasztói csomagolási egység felirata - szembetűnően, kontrasztos háttérben, jól olvashatóan, tartósan, magyar nyelven - egyaránt tartalmazza
aa) "A dohányzás súlyosan károsítja az [egészséget] Ön és a környezetében élők egészségét!" figyelmeztetést, vagy
ab) "A dohányzás halált okozhat!" figyelmeztetést [és]
"(2) Az (1) bekezdés a) pont aa) és ab) alpontja alatti általános egészségvédő figyelmeztetéseket váltakozva kell alkalmazni úgy, hogy azok rendszeres megjelenése biztosított legyen.
(3) Az (1) bekezdésben nem említett dohánytermékek forgalomba hozatalának feltételeire az (1) bekezdésben foglalt rendelkezések megfelelően irányadóak azzal, hogy az egészségvédő figyelmeztetések legkisebb méretére vonatkozó rendelkezést, valamint az (1) bekezdés c) pontját nem kell alkalmazni.
(4) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott egészségvédő figyelmeztetés valamelyikét a dohányterméket árusító üzlethelyiségben, illetve mozgó árusítóhely kiszolgáló terében is el kell helyezni. A figyelmeztetés feltüntetésének módjára az (1) bekezdésben foglaltak megfelelően irányadóak azzal, hogy a figyelmeztető felirat legkisebb méretére vonatkozó rendelkezést nem kell alkalmazni.
(5) A dohánytermékek címkézésének és csomagolásának további részletes szabályaira külön jogszabály rendelkezései az irányadóak.
Indokolás: Lásd a T/1107/7/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője a Költségvetési bizottság ülésén nem ért egyet, az Egészségügyi és az Emberi jogi bizottság ülésén egyetért
"45. § (1) A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló 1999. évi XLII. törvény 6. §-a (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:
"6. § (1) Cigarettát kiskereskedelmi forgalomba hozni - a 8. § (3) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - csak abban az esetben lehet, ha a forgalomba kerülő fogyasztói csomagolási egység felirata - szembetűnően, kontrasztos háttérben, jól olvashatóan, tartósan, magyar nyelven - tartalmazza
a) egyik főoldalán, az oldal legalább 30%-át kitevő felületen "A dohányzás súlyosan károsítja az egészséget! Veszélyezteti a születendő gyermeket!" figyelmeztetést, és
b) másik főoldalán, az oldal legalább 40%-át kitevő felületen a külön jogszabályszerinti, szabadon megválasztható egészségvédő figyelmeztető feliratot, valamint
c) egyik keskenyebb oldalán, az oldal legalább 10%-át kitevő felületen, a cigaretta főfüst egységnyi mennyiségében lévő kátrány- és nikotin-, valamint szén-monoxid tartalom számszerű értékét.""
"(2) A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló 1999. évi XLII. törvény bevezető szövege helyébe a következő szöveg lép:
Az Országgyűlés, tekintettel a magyar lakosság kedvezőtlen népegészségügyi mutatóira, annak érdekében, hogy a dohánytermékek fogyasztásának szabályozásával, illetőleg forgalmazásának részleges korlátozásával védelmet nyújtson a nemdohányzók, valamint az életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt egyébként fokozott védelmet igénylő személyek, a kismamák és születendő gyermekeik részére a passzív dohányzás káros hatásaival szemben, elősegítve ezzel az egészséghez, valamint az egészséges környezethez fűződő alkotmányos jogok megvalósulását és védelmét, figyelemmel azonban - az ellentétes érdekek megfelelő egyeztetésével - a dohányzás fogyasztói szokásokkal összhangban álló lehetőségének biztosítására, a következő törvényt alkotja;"
Indokolás: Lásd a T/1107/6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"(6) E törvény
a) 2. §-a, valamint 28. §-a 2003. július 1. napján,
b) 45-46. §-ai 2004. január 1. napján,
c) 9. §-ának (2) bekezdése [és 45. §-a] Magyarországnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján
lép hatályba."
Indokolás: Lásd a T/1107/7/4. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője a Költségvetési bizottság ülésén nem ért egyet, az Egészségügyi és az Emberi jogi bizottság ülésén egyetért
Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya
Budapest, 2002. november 11.
Dr. Vojnik Mária s.k., |
|
Szászfalvi László s.k., |
Dr. Hende Csaba s.k., |
Varga Mihálys.k., bizottság elnöke |