T/1817/50.

Dr. Szili Katalin asszonynak

az Országgyűlés elnökének

Módosító javaslat

H e l y b e n

Tisztelt Elnök Asszony!

A Házszabály 94.§ (1) bekezdése és a 102.§ (1) bekezdése alapján az Országos Területrendezési Tervről szóló T/1817. számú törvényjavaslathoz az alábbi

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o t

terjesztjük elő:

A törvényjavaslat 1/1. sz. melléklet 1b. pontjának az alábbi módosítását javasoljuk:

1/1. sz. melléklet

A közúthálózat fő elemei

/1. Gyorsforgalmi utak/

1b. Egyéb hazai gyorsforgalmi utak

M0 Budapest körüli gyűrű:

Budaörs*-Budakeszi*-Nagykovácsi*-Solymár*-Üröm*-Pilisborosjenő*"Budakalász*"Duna-híd*- Szigetmonostor*"Duna-híd*"

Dunakeszi-Fót-Csömör*-Bp. XVI. ker.*-Kistarcsa*-Nagytarcsa*"Bp. XVII. ker.*-Pécel*-Maglód*-Ecser*-Üllő*-Vecsés*-Üllő*-Gyál*"Bp. XXIII. ker." Dunaharaszti, Duna-híd-Szigetszentmiklós, Duna-híd"Budapest XXII. ker.-Diósd-Törökbálint"Budaörs

Megjegyzés: Az M0 nyugati szektorában a nyomvonalat környezeti hatásvizsgálat alapján a védett természeti területen - ahol szükséges - alagútban kell vezetni.

M0"M3 összekötés:

Nagytarcsa*-Kistarcsa*-Kerepes*-Gödöllő*"Mogyoród*

M2:

Budapest"Vác*"Rétság*"Parassapuszta***"(Szlovákia)

M4:

Budapest*"Szolnok*"Tisza-híd*"Püspökladány*"Biharkeresztes***"

(Románia)

M7:

(Budapest"Székesfehérvár) M65 keresztezése"M8 keresztezése"Zamárdi*"

M9 keresztezése*"(Nagykanizsa*"Letenye***)"(Horvátország)

M8:

(Ausztria) " Rábafüzes*** "Veszprém* " Polgárdi (M7 keresztezése)*" Sárbogárd - (M65 keresztezése*" Dunaújváros*) " Duna-híd*" Szolnok*"Füzesabony*

M9:

(Ausztria)"Sopron***"Sárvár térsége*"Zalaegerszeg*"(Nagykanizsa*"

Kaposvár*"Dombóvár*)"Szekszárd*"Duna-híd*"Szeged*

M10:

M0 Budapest*"Dorog*"Esztergom, Duna-híd***"(Szlovákia)

M21:

M3 Hatvan térsége*"Salgótarján*"Somoskőújfalu***"(Szlovákia)

M25:

M3 Füzesabony térsége*"Eger*

M30:

M3 Emőd térsége*"Miskolc*"Encs*"Tornyosnémeti***"(Szlovákia)

M35:

M3 Görbeháza térsége*"M47 Debrecen térsége*

M44:

M8 Kecskemét térsége*"Tisza-híd*"Békéscsaba*"Gyula***"(Románia)

M47:

M3 Nyíregyháza térsége*"Debrecen*"Berettyóújfalu*"Békéscsaba*"

Tisza-híd*"M43 Szeged térsége*

M49:

M3 Mátészalka térsége*"Csengersima***"(Románia)

M57:

M6 Bóly*"Pécs*"Barcs***"(Horvátország)

M65:

M7 Székesfehérvár térsége*"Tamási*"Dombóvár*"M57 Pécs térsége*

M75:

M9 Bak térsége*"Rédics***"(Szlovénia)

M76:

M9 Zalaegerszeg térsége*"Keszthely*"M7 Balatonszentgyörgy térsége*

M80:

M8 Székesfehérvár térsége*"Várpalota*"M8 Veszprém térsége*

M81:

M7 Székesfehérvár térsége*"Mór*"Kisbér*"Komárom***"

Duna-híd*"(Szlovákia)

vagy

M7 Székesfehérvár térsége*"Mór*"Kisbér*"Győr*"Vámosszabadi***"

Duna-híd*"(Szlovákia)

M85:

M1 Győr térsége*"Csorna*"M9 Nagycenk térsége*

M86:

M0 Mosonmagyaróvár térsége*"Csorna*"M9 Sárvár térsége*

Szombathelyi

bekötés:

M9 Vát térsége*"Szombathely*

Indokolás

A módosító javaslat az 1/1. sz. melléklet 1b. (Egyéb gyorsforgalmi utak) pontjában módosítaná az M8 gyorsforgalmi út nyomvonalát.

A törvényjavaslat szerves részét képező, 3/3. számú mellékletében is jól látható, hogy a javaslatban szerepeltetett útvonal átszeli a kiváló termőhelyi adottságú szántóterületeket, amely ezen természeti értékek elpazarlását jelentené, tekintettel arra, hogy ezen területeken jelenleg is komoly gazdálkodás folyik.

A nyomvonal módosítását indokolja a Székesfehérvár-Dunaújváros (és e Duna-hídon át Kecskemét, Szolnok, illetve az Alföld) közötti gyorsforgalmi szakasz létrehozása is, mely a kormányzati elképzelések között is szerepel, s mely ezen nyomvonal-módosítással megoldható, úgy, hogy a délebbre fekvő települések gyorsforgalmi úttal való megközelítése sem szenved csorbát.

Nem logikus ugyanakkor a Nyugatról (Rábafüzes felől) és Észak-Nyugatról (Győr felől) érkező gyorsforgalmi utak ennyire déli irányba történő elterelése, tekintettel arra, hogy az átmenő forgalom nagy része Dunaújváros (illetve tovább az Alföld) irányába zajlik.

Budapest, 2003.March.2.

Molnár Albert Dr. Világosi Gábor Warvasovszky Tihamér

országgyűlési képviselő országgyűlési képviselő országgyűlési képviselő

A meglevő elemek jel nélkül, a tervezett elemek *-gal, a meglévő határátkelőhelyek **-gal, a tervezett határátkelőhelyek ***-gal szerepelnek.

2