T/2702/127.
Az Országgyűlés
Egészségügyi |
|
Gazdasági |
Költségvetési és pénzügyi |
Önkormányzati |
Szociális és családügyi |
k i e g é s z í t ő a j á n l á s a
az egészségügyi szolgáltatókról és az egészségügyi közszolgáltatások szervezéséről szóló T/2702. sz. törvényjavaslat
v i t á j á h o z
(Együtt kezelendő a T/2702/99. számú ajánlással!)
Tisztelt Országgyűlés!
Az Országgyűlés Egészségügyi bizottsága - mint első helyen kijelölt bizottság -, Gazdasági bizottsága, Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság), Önkormányzati bizottsága, valamint a Szociális és családügyi bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta az egészségügyi szolgáltatókról és az egészségügyi közszolgáltatások szervezéséről szóló törvényjavaslat módosításáról szóló, T/2702. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/2702/100-126. számú kapcsolódó módosító javaslatokat.
Dr. Sisák Imre és dr. Csáky András képviselők a T/2702/102. számú, valamint a T/2702/103. számú módosító indítványukat az Egészségügyi bizottság ülésén, továbbá Imre Zsolt a T/2702/101. sz. módosító indítványát a Szociális bizottság ülésén visszavonták, ezért ezeket ez az ajánlás nem tartalmazza.
Jauernik István a T/2702/99. sz. ajánlás 86. pontjában lévő T/2702/60. sz. módosító javaslatát visszavonta.
I.
/E törvény alkalmazásában/
"d) egészségügyi szakma: az Eütv. 3. § q/ pontjában meghatározott egészségügyi szakképesítéssel, továbbá jogszabályban meghatározott szakmai (személyi és tárgyi) minimumfeltételekkel ellátható olyan egészségügyi szolgáltatások összessége, mely szerepel az egészségügyi szakmai kódjegyzékben;"
Indokolás: Lásd a T/2702/107. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"Oktató és gyakorló [gyógyintézet] egészségügyi szolgáltató
6. §
(1) Az [egyetemi] egészségügyi képzés, szakképzés és továbbképzés gyakorlati szakmai ismereteit - [az egyetemmel] a felsőoktatási vagy oktatási intézménnyel kötött szerződés alapján - olyan gyógyintézet vagy egyéb egészségügyi szolgáltató is nyújthatja, amely nem minősül egyetemi klinikának. [A háziorvosi, házi gyermekorvosi gyakorlat megszerzésére az egyetem háziorvosi, házi gyermekorvosi szolgálat működtetőjével is megállapodhat.]
(2) Az (1) bekezdés szerinti gyógyintézet vagy [háziorvos] egyéb egészségügyi szolgáltató a szerződésben foglaltak szerint a neve kiegészítéseként használhatja az "oktató" [kórház"] vagy "gyakorló" ["oktató rendelőintézet", illetőleg az "oktató háziorvos (házi gyermekorvos)" elnevezést] minősítést.
(3) Amennyiben a képzési feladatokat csak az [kórház] egészségügyi szolgáltató egyes szervezeti egységei látják el, az (1)-(2) bekezdésben foglalt szabályok értelemszerű alkalmazásával ezen szervezeti egységek jogosultak az ["oktató kórházi osztály" vagy az "oktató kórházi egység" elnevezés] "oktató" vagy "gyakorló" minősítés használatára.
[(4) Egyéb egészségügyi képzést, szakképzést és továbbképzést nyújtó felsőoktatási vagy oktatási intézmény is megállapodhat - a külön jogszabályban meghatározott szakmai feltételeknek megfelelő - szakellátást végző egészségügyi szolgáltatóval a képzéséhez előírt gyakorlati ismeretek nyújtására. A megállapodás alapján az egészségügyi szolgáltató használhatja a "gyakorló kórház", "gyakorló rendelőintézet" elnevezéseket."]
Indokolás: Lásd a T/2702/106. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) Helyi önkormányzatok esetén a szakmai programot össze kell hangolni az országos népegészségügyi programmal, valamint az önkormányzat szociális, oktatási, továbbá ifjúsági és sport szolgáltatástervezési koncepciójával."
Indokolás: Lásd a T/2702/105. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(7) A közszolgáltatásért felelős szerv évente értékeli a szakmai program teljesítését, és az értékelés alapján - ha szükséges - a soron következő öt évre módosítja, illetőleg kiegészíti a szakmai programot. A szakmai program értékelésére és módosítására az (1)-(6) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni. A szakmai program módosítását a 19. §-ban meghatározott szakmai terv módosításánál is figyelembe kell venni. Ha a szakmai program módosítása kihat a szakmai tervre, akkor az ebből származó változások miatt az egészségügyi ellátási szerződés nem mondható fel."
Indokolás: Lásd a T/2702/108. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) Az egészségügyi közszolgáltatásért felelős szerv - az egyetemet kivéve - ellátási kötelezettségének teljesítésére az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) - helyi önkormányzatok esetében továbbá az Ötv. - szerint költségvetési szervet hozhat létre és tarthat fenn, valamint állami, önkormányzati [meghatározó] többségi irányítást biztosító befolyással működő gazdasági társaságot vagy közhasznú társaságot alapíthat (a továbbiakban: állami vagy önkormányzati egészségügyi szolgáltatók)."
Indokolás: Lásd a T/2702/111. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(3) [Rendelőintézeti járóbeteg szakrendelés és] [f]Fekvőbeteg ellátás körében egészségügyi ellátási szerződés csak a gyógyintézet - működési engedélyben meghatározott - szolgáltatásainak összességére köthető."
Indokolás: Lásd a T/2702/100. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"(5) Nem kell pályázatot kiírni, ha a 13. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott nem állami, nem önkormányzati egészségügyi szolgáltató oly módon jön létre, hogy a közszolgáltatásáért felelős szerv többségi irányítást biztosító befolyásával működő gazdasági társaságban vagy közhasznú társaságban a közszolgáltatásért felelős szerv többségi irányítást biztosító befolyása szűnik meg."
"[(5)](6) Az egészségügyi közszolgáltatásért felelős szerv a pályázati kiírásnak leginkább megfelelő [pályázóval] pályázat ajánlattevőjével (a továbbiakban: pályázó) köti meg az egészségügyi ellátási szerződést. Azonos feltételeket és kötelezettséget vállaló pályázók közül előnyben kell részesíteni az adott ellátási területen korábban a közszolgáltatásáért felelős szerv által működtetett állami vagy önkormányzati egészségügyi szolgáltatók egészségügyi dolgozóiból alakult egészségügyi szolgáltatókat."
Indokolás: Lásd a T/2702/115. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) Az egészségügyi ellátási szerződés - [a (2) bekezdésben foglalt kivétellel] ha a felek eltérően nem állapodnak meg - [legalább három, de legfeljebb tizenöt évre köthető meg] határozatlan időre köthető meg. A meghatározott időre szóló egészségügyi ellátási szerződést legalább három évre kell megkötni.
[(2) Az alapellátás körébe tartozó egészségügyi ellátási szerződés határozatlan időre is megköthető.]"
Indokolás: Lásd a T/2702/116. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(3) A szakmai tervet jóváhagyás céljából - a területileg illetékes MEP-pel történt egyeztetés után - be kell nyújtani az (1) bekezdés szerinti egészségügyi közszolgáltatásért felelős szervhez."
Indokolás: Lásd a T/2702/121. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Előterjesztő képviselője egyetért
"(4) Az egészségügyi közszolgáltatásért felelős szerv a szolgáltató ellenőrzése során észlelt, a szolgáltatás [szakmai] színvonalát érintő hiányosságokról - a hatáskörükbe tartozó kérdésekben - tájékoztatja az egészségügyi hatóságot, továbbá a területileg illetékes orvosi kamarát."
Indokolás: Lásd a T/2702/122. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) A felek [az] a határozatlan időre kötött egészségügyi ellátási szerződést [a 16.§ (1) bekezdésében vagy a szerződésben meghatározott határidő lejárta előtt] a másik félhez írásban intézett felmondással megszüntethetik. A felmondási határidő - a (2)-(3) bekezdésben foglaltakat kivéve - 6 hónapnál nem lehet rövidebb. A határozatlan időre szóló egészségügyi ellátási szerződés a hatályba lépésétől számított 3 évig rendes felmondással nem szüntethető meg."
Indokolás: Lásd a T/2702/109. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/A közszolgáltatásért felelős szerv az egészségügyi ellátási szerződést az (1) bekezdésben meghatározott felmondási időnél rövidebb határidővel is felmondhatja, ha/
"a) saját ellenőrzése, az egészségügyi hatóság, az egészségügyi szolgáltatónál működő szakmai vezető testület, a kórházi felügyelő tanács, a betegjogi képviselő vagy a betegek érdekképviseleti szerveinek jelzése alapján megállapítható, hogy az egészségügyi szolgáltatás szakmai színvonala [jelentősen] csökkent, és e szakmai színvonal csökkenést az egészségügyi hatóságnak a közszolgáltatásért felelős szerv [külön] felkérésére lefolytatott célellenőrzése is igazolja,"
Indokolás: Lásd a T/2702/123. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Előterjesztő képviselője egyetért
"(2) A közreműködő a saját tulajdonában vagy használatában lévő eszközökkel, személyesen vagy az általa foglalkoztatott egészségügyi dolgozókkal, de a közreműködést igénybe vevő egészségügyi szolgáltató közszolgáltatást igénybe vevő betegeinek nyújtja a közreműködői szerződésben meghatározott egészségügyi szolgáltatásokat."
Indokolás: Lásd a T/2702/119. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(10) A közreműködői szerződést írásban kell megkötni. A szerződés tartalma közérdekű adatnak minősül. A közreműködői szerződés határozott és határozatlan időre is megköthető. Ha az egészségügyi szolgáltató egészségügyi ellátási szerződés alapján nyújtja az egészségügyi közszolgáltatást, a közreműködői szerződés leghosszabb időtartama nem haladhatja meg az egészségügyi ellátási szerződésnek időtartamát.
(11) A szerződés módosítását mindkét szerződő fél írásban kezdeményezheti. A másik fél számára legalább 30 napot kell biztosítani a módosítás tartalmának megismerésére.
(12) A határozatlan időre kötött szerződést bármely fél írásban felmondhatja a naptári év végére. A felmondás ideje nem lehet rövidebb hat hónapnál, és nem veszélyeztetheti a betegek ellátásának folyamatosságát és biztonságát.
(13)A közreműködői szerződés megszűnésekor a közreműködő az általa kezelt és nyilvántartott adatokat hiánytalanul az egészségügyi szolgáltató rendelkezdésére bocsátja."
Indokolás: Lásd a T/2702/120. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Előterjesztő képviselője egyetért
"(9)A közreműködői szerződés közös megegyezéssel, felmondással vagy azonnali hatályú felmondással szüntethető meg.
(10) A szerződést mind a közreműködő, mind az egészségügyi szolgáltató felmondással megszüntetheti. A felmondás időtartama - az azonnali hatályú felmondás esetét kivéve - három hónapnál, határozott időre megkötött szerződés esetén hat hónapnál rövidebb nem lehet. Ha a határozott időre megkötött szerződést az egészségügyi szolgáltató mondja fel, a közreműködő - az azonnali hatályú felmondás esetét kivéve - egyévi, illetőleg amennyiben a szerződésből hátralévő idő ennél rövidebb, a hátralévő időre jutó megbízási díjra jogosult.
(11)A szerződést bármelyik fél írásban, részletes indoklással azonnali hatállyal felmondhatja, ha a másik fél jogszabályból vagy a szerződésből származó lényeges kötelezettségét szándékosan vagy súlyos gondatlansággal megszegi.
(12) A (9)-(11) bekezdésben foglalt rendelkezésektől érvényesen eltérni nem lehet."
Indokolás: Lásd a T/2702/104. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"(1) Ha az egészségügyi közszolgáltatás szervezéséért felelős szerv - ide nem értve az egyetemet - az ellátási kötelezettségébe tartozó feladataival összefüggésben állami tulajdonba vagy önkormányzati törzsvagyonba tartozó vagyont értékesít, illetőleg gazdasági társaságban vagyoni hozzájárulásként rendelkezésre bocsátja, az Áht-nak [és az Ötv-nek] az államháztartás alrendszereihez tartozó vagyonnal való gazdálkodásra vonatkozó szabályait, továbbá az önkormányzati vagyonra vonatkozó törvényeket kell alkalmazni a (2)-[(5)](6) bekezdésekben és a 32. §-ban foglalt kiegészítésekkel.
(2) Vagyonértékesítésre kizárólag három hónapnál nem régebbi vagyonértékelés alapján kerülhet sor."
Indokolás: Lásd a T/2702/113., 117. sz. kapcsolódó módosító javaslatok indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(3) Egészségügyi szakellátást nyújtó gazdasági társaságban vagy közhasznú társaságban magánszemély, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság - ide nem értve más közszolgáltatásért felelős szervet - állami, önkormányzati társasági részesedést - mindaddig, amíg az állami, önkormányzati részesedés a társaságban 50 % alá nem csökken - kizárólag tőkeemelés útján szerezhet. A tőkeemelés pénzbeli hozzájárulással vagy egészségügyi szolgáltatást célzó ingatlannak, más - az egészségügyi szakellátást közvetlenül biztosító - nagy értékű tárgyi eszköznek (orvostechnikai berendezés, műszer, gépjármű stb.) a társaság tulajdonába adásával történhet. A nem pénzbeli hozzájárulás értékét könyvvizsgáló állapítja meg."
Indokolás: Lásd a T/2702/124. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(3) Az Áht. 91/A. §-a vagy a (2) bekezdés alapján alapított közhasznú társaság vagy gazdasági társaság vagyonáról az alapításkor vagyonleltárt kell készíteni. A vagyonleltárban a társaság törzstőkét (alaptőkéjét), továbbá a törzstőkén (alaptőkén) felüli vagyonát képező vagyontárgyakat az Áht. szabályai szerint igénybe vett könyvvizsgáló szerinti értéken kell feltüntetni."
Indokolás: Lásd a T/2702/125. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(4) Egészségügyi ellátási szerződés alapján egészségügyi közszolgáltatást nyújtó gazdasági társaságban vagy közhasznú társaságban a Gt-nek a felügyelő bizottság kötelező létrehozására, továbbá a munkavállalók felügyelő bizottsági tagságára vonatkozó előírásait akkor is alkalmazni kell, ha a társaság teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalóinak létszáma éves átlagban a száz főt meghaladja.
(5) Egészségügyi ellátási szerződés alapján egészségügyi közszolgáltatást nyújtó gazdasági társaság vagy közhasznú társaság felügyelő bizottságában biztosítani kell az egészségügyi közszolgáltatásért felelős szerv képviseletét, azokban az esetekben is, ha a társaságban kisebbségi szavazati joggal rendelkezik vagy nem tagja (részvényese) a társaságnak. A képviselet módjáról az egészségügyi ellátási szerződésben kell megállapodni, azzal, hogy az egészségügyi közszolgáltatásért felelős szervet legalább egy tag képviseli a felügyelő bizottságban, de képviselőinek száma nem haladhatja meg a felügyelő bizottság taglétszámának egyharmadát."
Indokolás: Lásd a T/2702/114. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(6) A többségi és a közvetlen irányítást biztosító befolyás értelmezésére a Gt. szabályai irányadók."
Indokolás: Lásd a T/2702/112. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) A közszolgáltatásért felelős szerv által egészségügyi közszolgáltatás nyújtására értékesített vagy gazdasági társaságba vagy közhasznú társaságba nem pénzbeli hozzájárulásként rendelkezésre bocsátott ingatlan egészségügyi célvagyonnak minősül, kivéve ha az ingatlan megszerzője egy másik egészségügyi közszolgáltatásért felelős szerv.
(2) Az egészségügyi célvagyon az egészségügyi közszolgáltatás nyújtásán túlmenően a szabad kapacitások kihasználása érdekében kizárólag csak egészségügyi, szociális [vagy humanitárius] szolgáltatás nyújtására és azzal összefüggő feladatok ellátására használható, illetve hasznosítható."
"(5) Az egészségügyi célvagyon felszámolási eljárás során történő értékesítése esetén az (1) bekezdés szerinti közszolgáltatásért felelős szervet, illetőleg az általa kijelölt egészségügyi közszolgáltatót elővásárlási jog illeti meg. Az elővásárlásra jogosult jogát a nyilvános értékesítésen gyakorolhatja oly módon, hogy a véglegesen kialakult vételár ismeretében nyilatkozik vételi szándékáról. Ha az elővásárlási jog jogosultjai e jogukkal nem élnek, akkor az ingatlan - a (6) bekezdésben foglaltakat kivéve - az egészségügyi célvagyon minősítés törlése mellett értékesíthető.
(6) Fekvőbeteg gyógyintézet működését szolgáló egészségügyi célvagyon esetén, ha az (5) bekezdésben meghatározott közszolgáltatásért felelős helyi önkormányzat nem él elővásárlási jogával, de a célvagyoni jelleg megszűnése súlyosan veszélyeztetné az egészségügyi ellátásához való jog érvényesülését az államot - az egészségügyi célvagyon könyv szerinti értékén - vételi jog illeti meg. A vételi jog gyakorlásáról az egészségügyi feladatokért felelős miniszter és a pénzügyminiszter együttes előterjesztése alapján a Kormány a dönt.
(7) A (6) bekezdésben szabályozott esetekben a felszámoló a felszámolás közzétételét követően haladéktalanul értesíti az elővásárlási jog jogosultját, valamint az egészségügyi feladatokért felelős minisztert. A közszolgáltatásért felelős helyi önkormányzat és az egészségügyi feladatokért felelős miniszter - a pénzügyminiszterrel együtt - egyeztet az elővásárlási jog gyakorlásának szándékáról. Ha az egyeztetésen az elővásárlási jog jogosultja bejelenti, hogy nem kíván élni elővásárlási jogával és fennállnak a (6) bekezdésben foglalt feltételek, az egészségügyi feladatokért felelős miniszter a Kormány döntése után közli a vételi jogra vonatkozó szándékot a felszámolóval. A vételi jog gyakorlására vonatkozó szándékot legkésőbb a felszámoló értesítésének kézhez vételétől számított 90 napon belül kell közölni a felszámolóval.
[(6)](8) Az ingatlan egészségügyi célvagyoni jellegét, továbbá az (5) bekezdés szerinti elővásárlási jogot, illetőleg a (6) bekezdés szerinti vételi jogot az ingatlan-nyilvántartásba be kell jegyeztetni.""
Indokolás: Lásd a T/2702/126. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/(3) E törvény hatályba lépésével egyidejűleg/
"c) Az Ftv. 11.§ (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép
"(7) A nem felsőoktatási intézménnyel történő együttműködés - az oktató vagy gyakorló egészségügyi szolgáltató [kórház (oktató kórházi osztály), oktató háziorvos (házi gyermekorvos), gyakorló kórház, gyakorló rendelőintézet], valamint a (4) bekezdésben foglalt eset kivételével - a felsőoktatási intézmény feladatai közé tartozó képzés ellátására nem irányulhat."
Indokolás: Lásd a T/2702/110. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(2) Az e törvény hatálybalépése előtt megkötött és a törvény szerint az egészségügyi közszolgáltatás alvállalkozásba adására, közreműködő bevonására irányuló szerződéseket 2004. június 30-ig felül kell vizsgálni, és a felek 2004. december 31-ig módosíthatják e szerződéseket a közreműködői szerződésre vonatkozó szabályok szerint. [2004.] 2005. [július] január1-jétől az e törvény, illetve a végrehajtási rendeleteiben foglalt előírásoknak meg nem felelő alvállalkozói, közreműködői szerződések megszűnnek."
Indokolás: Lásd a T/2702/118. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért, a Gazdasági bizottság ülésén nem ért egyet
II.
1. A T/2702/99. számú ajánlásban a törvényjavaslat címe helyesen: az egészségügyi szolgáltatókról és az egészségügyi közszolgáltatások szervezéséről
2. A T/2702/99. számú ajánlás 15. pontjában szereplő T/2702/14. sz. módosító javaslatot a Szociális bizottság nem támogatta.
3. A T/2702/99. számú ajánlás 17. pontjában szereplő T/2702/16. sz. módosító javaslatot a Szociális bizottság nem támogatta.
Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya
Budapest, 2003. május 20.
Dr. Vojnik Mária s.k., |
|
Puch László s.k., |
Varga Mihály s.k., |
Dr. Bóka István s.k., |
Dr. Mátrai Márta s.k., |