T/3560/113.
Az Országgyűlés
Alkotmány- és igazságügyi |
Egészségügyi |
Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottságának |
Foglalkoztatási és munkaügyi |
Honvédelmi |
Költségvetési és pénzügyi |
Nemzetbiztonsági |
Önkormányzati |
Rendészeti |
Szociális és családügyi |
k i e g é s z í t ő a j á n l á s a
a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény, a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény, a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény, valamint egyéb törvények módosításáról szóló T/3560. sz. törvényjavaslat
v i t á j á h o z
(Együtt kezelendő a T/3560/84. számú ajánlással!)
Tisztelt Országgyűlés!
Az Országgyűlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság) - mint első helyen kijelölt bizottság -, Egészségügyi bizottsága, Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Foglalkoztatási és munkaügyi bizottsága (továbbiakban: Foglalkoztatási bizottság), Honvédelmi bizottsága, Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság), Nemzetbiztonsági bizottsága, Önkormányzati bizottsága, Rendészeti bizottsága, valamint Szociális és családügyi bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény, a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény, a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény, valamint egyéb törvények módosításáról szóló, T/3560. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/3560/85-112. számú kapcsolódó módosító javaslatokat.
Dr. Tóth József képviselő a T/3560/84. számú ajánlás 34. pontjában szereplő T/3560/61. számú módosító indítványát a visszavonta.
Dr. Juhászné Lévai Katalin képviselő a T/3560/84. számú ajánlás 5. pontjában szereplő T/3560/57. számú módosító indítványát visszavonta.
Az Önkormányzati bizottság 2003. június 4-i ülésén a T/3560/81. és a T/3560/83. számú módosító indítványait visszavonta.
I.
/A Ktv. 7. §-a (1) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:/
"Közszolgálati jogviszony büntetlen előéletű, cselekvőképes és legalább középiskolai végzettséggel, ügykezelői feladatkörre legalább középfokú szakképesítéssel, vagy gyors- és gépírói szakiskolai végzettséggel és legalább három éves közigazgatási gyakorlattal rendelkező magyar állampolgárral létesíthető és tartható fenn."
Indokolás: Lásd a T/3560/98. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Ktv. 31. §-ának (6)-(8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:/
"(6) A vezetői megbízásról történt lemondás esetén a köztisztviselőnek az (5) bekezdésben meghatározott időtartam alatt a közigazgatási szervnél - feltéve, ha felajánlható munkakörrel rendelkezik - végzettségének, képzettségének [megfelelő másik vezetői vagy ennek hiányában] köztisztviselői munkakört kell felajánlani. A köztisztviselő a felajánlott munkakör elfogadásáról vagy elutasításáról a felajánlástól számított [öt] nyolc munkanapon belül írásban nyilatkozik. A nyilatkozat hiányát a munkakör elutasításának kell tekinteni, kivéve, ha a késedelem a köztisztviselő önhibáján kívül eső okból következett be. A köztisztviselő elfogadó nyilatkozata esetén őt az új munkakörének megfelelően kell besorolni és besorolásának megfelelő illetményre jogosult.
Indokolás: Lásd a T/3560/97. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem támogatja
- az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Ktv. 44. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:/
"(1) Az Országos Rádió és Televízió Testület Irodájánál, a Gazdasági Versenyhivatalnál, a Magyar Tudományos Akadémia Titkárságánál, a Miniszterelnöki Hivatalban, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnál, a Közbeszerzések Tanácsánál, a minisztériumokban, a költségvetési fejezet felügyeletét ellátó szervezeteknél, a Közigazgatásszervezési és Közszolgálati Hivatalnál, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnál - a területi szervei kivételével -, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél, az Államháztartási Hivatalnál, a Szerencsejáték Felügyeletnél, a Nemzeti Földalapkezelő Szervezetnél, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalnál, az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltáránál, az Országos Rendőr-főkapitányság pénzügyi nyomozó szervénél, továbbá jogszabály által országos hatáskörű szervnek nyilvánított, a Kormány közvetlen felügyelete alatt álló, illetve a Kormány által irányított központi költségvetési szerveknél, valamint - a belső igazgatási szervei kivételével - az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnál és az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál az illetménykiegészítés mértéke a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletményének 50%-a, középiskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletményének 15%-a."
Indokolás: Lásd a T/3560/95. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Rendészeti biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője a Foglalkoztatási bizottság, az Alkotmányügyi bizottság, az Önkormányzati bizottság ülésén egyetért, a Rendészeti bizottság ülésén nem ért egyet
A Ktv. 44. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az Országos Rádió és Televízió Testület Irodájánál, a Gazdasági Versenyhivatalnál, a Magyar Tudományos Akadémia Titkárságánál, a Miniszterelnöki Hivatalban, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnál, a Közbeszerzések Tanácsánál, a minisztériumokban, a költségvetési fejezet felügyeletét ellátó szervezeteknél, a Közigazgatásszervezési és Közszolgálati Hivatalnál, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnál - a területi szervei kivételével -, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél, az Államháztartási Hivatalnál, a Szerencsejáték Felügyeletnél, a Nemzeti Földalapkezelő Szervezetnél, a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalnál - a területi szervezeti egységei kivételével -, az Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltáránál, az Országos Rendőr-főkapitányság pénzügyi nyomozó szervénél, továbbá jogszabály által országos hatáskörű szervnek nyilvánított, a Kormány közvetlen felügyelete alatt álló, illetve a Kormány által irányított központi költségvetési szerveknél, valamint - a belső igazgatási szervei kivételével - az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnál és az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál az illetménykiegészítés mértéke a felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletményének 50%-a, középiskolai végzettségű köztisztviselő esetében az alapilletményének 15%-a."
Indokolás: Lásd a T/3560/106. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Rendészeti biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(3) A Ktv. a következő 44/B. §-sal egészül ki:
"44/B. § Az önkormányzati hivatalnál, teljesítményértékeléssel alátámasztott, kimagasló teljesítményt nyújtó köztisztviselőnek az e törvényben meghatározott illetményrendszerre vonatkozó szabályoktól eltérő - az éves költségvetésben megállapított létszám legfeljebb 20%-áig - személyi illetményt állapíthat meg - a polgármester, a főpolgármester, a megyei közgyűlés elnöke jóváhagyásával - a jegyző, illetve a főjegyző.""
Indokolás: Lásd a T/3560/96. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"(4) A Ktv. 48. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(8) Ha a köztisztviselő ugyanazon idegen nyelvből azonos típusú, de különböző fokozatú, illetve különböző típusú és különböző fokozatú nyelvvizsgával rendelkezik, a magasabb mértékű pótlékra jogosult.""
Indokolás: Lásd a T/3560/107. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Rendészeti biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/A Ktv. 49/I. §-a helyébe a következő rendelkezés lép
(2) Az állam készfizető kezességet az (1) bekezdésben foglaltakon túl annál a köztisztviselőnél vállalhat, aki:/
"b) legalább [három] két éves közigazgatási gyakorlattal rendelkezik;"
Indokolás: Lásd a T/3560/100. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Ktv. a következő VIII. fejezettel egészül ki:
"VIII. fejezet
AZ ÜGYKEZELŐK KÖZSZOLGÁLATI JOGVISZONYÁRA
VONATKOZÓ SZABÁLYOK/
"67. § (1) Az ügykezelők közszolgálati jogviszonyában az e törvény 4-7. §-aiban, 9. §-ában, 11. §-ában, 11/B. §-ában, 12-19/A. §-aiban, 21-22/B. §-aiban, 33. §-ában, 37-40/B. §-aiban, 41. § (7)-(9) bekezdésében, 41/A.-42. §-aiban, 43. § (1)-(3) és (7) bekezdéseiben, 47. §-ában, 48. § (1)-(5) bekezdésében, 49-49/N. §-aiban, a IV., V., VI. és IX. fejezetében, továbbá az e fejezetében foglalt rendelkezéseket megfelelően kell alkalmazni. A 44. § (1)-(3) és (5) bekezdésében meghatározott szerveknél kinevezett ügykezelő a középiskolai végzettségű köztisztviselőre irányadó illetménykiegészítésre jogosult. A 44/A. § (2) és (4) bekezdésében meghatározott önkormányzatoknál kinevezett ügykezelő részére a középiskolai végzettségű köztisztviselőre irányadó szabályok szerint állapítható meg illetménykiegészítés."
Indokolás: Lásd a T/3560/87. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(2) A Ptv. 3. §-a (2) bekezdése [bekezdésének első mondata] helyébe a következő rendelkezés lép:
"A képviselő-testület a polgármester illetményét a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 43. §-ának (1) bekezdése szerint megállapított illetményalap és az alábbi keretek között meghatározott szorzószám szorzataként, összegszerűen állapítja meg:"
szorzószám
- 1000-nél kevesebb lakosú település esetén 7,0-9,0
- 1000-2999 lakosú település esetén 8,5-11,0
- 3000-10.000 lakosú település esetén 11,0-12,5
- 10.000-nél több lakosú település, valamint körzetközponti feladatokat ellátó önkormányzat esetén 12,5-13,5
- a fővárosi kerületi önkormányzat esetén 13,5-14,5
- a megyei jogú városi önkormányzat és megyei önkormányzat esetén 14,0-15,0
- a fővárosi önkormányzat esetén 15,0-16,5."
Indokolás: Lásd a T/3560/112/1. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
(4) A Ptv. 4. §-ának [(4)] (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
["(4) A tiszteletdíj emeléséről a képviselő-testület dönt. A tiszteletdíj összege az (1) bekezdésben meghatározott mértéket legfeljebb 5 %-al haladhatja meg. A polgármester illetménye, tiszteletdíja és egyéb juttatása közérdekű adat."]
"(1) A társadalmi megbízatású polgármester tiszteletdíját a képviselő-testület összegszerűen állapítja meg az alakuló, illetve a polgármester megválasztását követő ülésen a 3. § (2) bekezdésében megállapított illetményalap és az alábbi keretek között meghatározott szorzószám szorzataként:
Indokolás: Lásd a T/3560/112/2. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(5) A Ptv. 13. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A polgármesteri foglalkoztatási jogviszonyra - a (2)-(3) bekezdés kivételével - megfelelően alkalmazni kell a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (Ktv.) következő rendelkezéseit: 37. §-át; 39. § (1)-(3), (5) bekezdését; 47. § (1)-(2), (4) bekezdését; 48. §-át; 49. §-át; 49/A. §-át; 49/C. §-át; 49/E-49/H. §-át; 51. § (1)-(4) bekezdését; 51/A. § (2)-(6) bekezdését; 52. § (1)-(2) bekezdését (az 51-51/A. § és az 52. § alkalmazásánál a vizsgálóbiztos helyett vizsgálóbizottság jár el); 54-55. §-át; 55/A. § (1) bekezdését [az 54. és 55/A. § (1) bekezdés alkalmazásánál a fegyelmi tanácson képviselő-testület értendő]; 56. § (1) bekezdését; 58. §-át; 59. § (1)-(4) bekezdését; 71. § (2) bekezdését, kivéve a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvénynek a bekezdésben felsorolt következő rendelkezéseit: 85. §-át; 90. §-ának (1)-(2) bekezdését; 105-106. §-át; 132. § (1) bekezdését; 140. §-át; 167-168. §-át."
(2) A felsőfokú iskolai végzettségű, foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester esetében a Ktv. 25. § (3) bekezdését azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a polgármester - megválasztását követően legalább egy év foglalkoztatási jogviszony eltöltése után - közigazgatási alapvizsgát tehet."
Indokolás: Lásd a T/3560/111. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(6) A Ptv. 13. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
"(2) A társadalmi megbízatású polgármester nem jogosult jubileumi jutalomra, napidíjra, közszolgálati járadékra, valamint az egyéb juttatásokra."
Indokolás: Lásd a T/3560/112/5. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(6) A Ptv. 13/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"13/A. § (1) Öregségi nyugdíjra jogosult az a polgármester - az egyéb jogosultsági feltételek [fennállása] esetén - akinek a [foglalkoztatási jogviszonya] megbízatása a 2. § (1) bekezdés a) pontja szerint szűnik meg feltéve, hogy [folyamatosan]
(2) Az (1) bekezdés [a) pontja] szerinti nyugdíjkorhatár eléréséig a polgármester nyugdíjának megfelelő összeget a központi költségvetés biztosítja.
(3) [Az (1) bekezdés b) pontja szerinti nyugdíjkorhatár eléréséig a polgármester nyugdíjának megfelelő összeg 70 %-át a központi költségvetés - eltérő megállapodás hiányában - 20 %-át az önkormányzat, 10 %-át pedig az érintett polgármester biztosítja.] Az (1) bekezdésben foglalt jogosultság igénybevételéről a polgármester a tisztségének megszűnésétől számított három hónapon belül dönthet."
Indokolás: Lásd a T/3560/112/3. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(7) A Ptv. a következő 13/B. §-sal egészül ki:
"13/B (1) Közszolgálati járadékra jogosult az a foglalkoztatási jogviszonyban álló polgármester, akinek a megbízatása a 2. § (1) bekezdés ) pontja szerint szűnik meg, feltéve, hogy legalább három választási ciklus - de legalább tizenegy év - során foglalkoztatási jogviszonyban polgármesteri, vagy foglalkoztatási jogviszonyban alpolgármesteri tisztséget tölt be, és a foglalkoztatási jogviszonyának megszűnését követő tizenkettedik naptári év végéig a Tny. 7. § (1), (4) és (5) bekezdésében meghatározott öregségi nyugdíjkorhatárt, illetve a korkedvezménnyel csökkentett, reá irányadó korhatárt eléri, s megfelel a Tny. egyéb jogosultsági feltételeinek.
(2) A közszolgálati járadék összege:
(3) A közszolgálati járadék a személyi jövedelemadó, valamint a társadalombiztosítási járulékok és hozzájárulások szempontjából az öregségi nyugdíjjal esik egy tekintet alá.
(4) A közszolgálati járadék folyósítását meg kell szűntetni, ha a volt polgármester
(5) Az (1) bekezdésben foglalt jogosultság igénybevételéről a polgármester a tisztségének megszűnésétől számított három hónapon belül dönthet.
(6) A közszolgálati járadék összegét a központi költségvetés biztosítja."
Indokolás: Lásd a T/3560/112/4. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(7) A Ptv. 15. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"15. § (1) A képviselő havi tiszteletdíja (alapdíj) nem haladhatja meg a Ktv. 43. §-ának (1) bekezdése szerint megállapított illetményalap, és az alább meghatározott szorzószám szorzatát:
- 1000-nél kevesebb lakosú település esetén 1,2
- 1000-2999 lakosú település esetén 1,6
- 3000-10000 lakosú település esetén 2,2
- 10000-nél több lakosú település, valamint körzetközponti feladatot ellátó önkormányzat esetén 2,8
- fővárosi kerületi önkormányzat esetén 3,4
Indokolás: Lásd a T/3560/112/6. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(7) A Ptv. 18. §-a helyébe a következő rendelkezés[sel egészül ki] lép:
Ha a polgármester kéri a költségátalány megállapítását, annak mértékéről a képviselőtestület a következő ülésén köteles határozni. Ha a képviselőtestület bármely okból nem hoz határozatot, a polgármestert a képviselőtestület ülésének napjától a határozat meghozataláig a költségátalány (2) bekezdésben meghatározott minimális összege illeti meg."
Indokolás: Lásd a T/3560/112/7. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"A Hszt. 64. § (1) bekezdés helyébe az alábbi rendelkezés lép [és a következő új (6) bekezdéssel egészül ki]:
"(1) Akinek szolgálati viszonyát az 53. § a) pontja, vagy az 56. § (1) bekezdés a)-c) pontja, illetve az 56. § (2) bekezdés c) pontja alapján felmentéssel szüntették meg, a szolgálat érdekében - kérelmére - hivatásos állományba visszavehető. A visszavételre legfeljebb egy alkalommal kerülhet sor."
["(6) Akit az (1) bekezdés alapján hivatásos állományba visszavettek, a szolgálati viszonya korábbi megszüntetésekor megállapított szolgálati nyugdíja folyósítására a szolgálati viszonya fennállása alatt nem jogosult."]"
Indokolás: Lásd a T/3560/90. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- a Szociális biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"A Hszt. 79. §- a helyébe a következő rendelkezés lép:
"79. § (1) Nem léptethető elő a hivatásos állomány tagja
a) a rendfokozatot érintő fegyelmi büntetés, [illetve] vagy bírósági ítélet végrehajtásanak tartama alatt,""
Indokolás: Lásd a T/3560/91. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/A Hszt. 103. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező hivatásos állomány illetménykiegészítésének mértéke;/
"d) helyi szerveknél, alegységeknél a beosztási illetmény [8] 20 %-a."
T/3560/99.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 20. számú pontjában foglaltakkal.
Indokolás: Lásd a T/3560/99. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Rendészeti biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Hszt. 103. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
(3) A középfokú iskolai végzettséggel rendelkező hivatásos állomány illetménykiegészítésének mértéke,/
"c) helyi szerveknél, alegységeknél a beosztási illetmény [6] 20 %-a.""
T/3560/99.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 19. számú pontjában foglaltakkal.
Indokolás: Lásd a T/3560/99. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Rendészeti biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Hszt. a következő 115/A. §-al egészül ki:/
"(6) Amennyiben a hivatásos állomány tagjának szolgálati viszonya az 53. § a)-b), [továbbá] és e)-f), [vagy h)] valamint az 56. § (2) bekezdés a)-b) pontja, továbbá az 59. § (1) bekezdés b), d) pontja alapján szűnik meg, a még fennálló állami kezesség után a központi költségvetés javára - a hitelintézet útján - egyszeri kezességvállalási díjat kell fizetnie. A kezességvállalási díj mértéke a kezességgel biztosított kötelezettség összegének 2 %-a."
Indokolás: Lásd a T/3560/89. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/(2) A Hszt. 149. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:/
"(3) Ha a hivatásos állomány tagja a terhére rótt bűncselekmény elkövetését a büntetőeljárás során beismerte vagy tetten érték, és megfelelő bizonyítékok állnak rendelkezésre, a hivatásos szolgálatra méltatlanná válást az 56. § (6) bekezdés c) pontja alapján a büntetőeljárás jogerős befejezése előtt is meg lehet állapítani."
Indokolás: Lásd a T/3560/93. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. nem támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"76. §
A Hszt. 245/J. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) A központi tisztikart olyan hivatásos állományú tisztek, főtisztek, tábornokok alkotják, akiknek a miniszterelnök "központi tiszt" címet adományozott. A központi tisztikar létszáma - ide nem értve a 245/K. § (1) bekezdésében meghatározottakat és a rendelkezési állományba helyezetteket - nem haladhatja meg a 150 főt.""
Megjegyzés: Jogszabály-szerkesztési szempontból célszerű lenne 77. §-nak számozni a módosító javaslatot.
Indokolás: Lásd a T/3560/85. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja
- a Rendészeti biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Hszt a következő új alcímmel egészül ki és a 255. - 256. § és 256/A. § helyébe a következő rendelkezés lép és új 256/B-256/D. §-al egészül ki:/
"[(3) A szerződéses szolgálati viszony létesítésének további feltétele, férfiak esetében - a Hvt.114. § (2) bekezdés j) pontja szerinti kivétellel - a sorkatonai szolgálatát letöltése.]"
Indokolás: Lásd a T/3560/94. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"[(3) A Hjt. 59.§-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) Az (1) bekezdés a) és b) pontja esetén az állomány tagja akkor menthető fel, ha iskolai végzettségének (szakképesítésének) és rendfokozatának megfelelő más - akár átképzés után - betölthető beosztás, illetőleg más helységben levő ilyen beosztás nem biztosítható számára, továbbá, ha az átképzéshez, illetve a más helységbe, illetőleg más beosztásba való áthelyezéséhez - figyelemmel az 51.§ (1) és (4) bekezdésére is - nem járult hozzá."]"
Megjegyzés: A kapcsolódó módosító javaslat megegyezik az eredeti módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/3560/105. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Honvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A Hjt. 87. §-ának (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép és a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
"(1) A hivatásos állomány legalább századosi vagy főtörzsőrmesteri rendfokozatot elért tagját, aki az adott rendfokozatban a maximális várakozási időt letöltötte, de szolgálati nyugdíjra való jogosultságot nem szerzett, annak megszerzéséig - beleegyezésével - beosztásában kell tartani. A hivatásos állomány speciális beosztást betöltő tagja - beleegyezésével - a hivatásos szolgálat felső határáig tartható beosztásában."
"(4) A nyugállományba helyezéssel egyidejűleg vagy később eggyel magasabb rendfokozatba lehet előléptetni a hivatásos állomány tagját, ha a nyugállományba helyezésére a hivatásos szolgálat felső korhatárának elérésével vagy azt követően, illetőleg 20 évi szolgálat után szolgálati kötelmekkel összefüggő rokkantság miatt került sor, és szolgálati feladatait kiemelkedő eredményességgel látta el."
Indokolás: Lásd a T/3560/109. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- a Honvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"[106. § A Hjt. 92. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
"(3) A 24 órás őr- és ügyeleti szolgálat után egy nap pihenőidőt, a pihenőnapon és a munkaszüneti napon teljesített szolgálat után ezen túlmenően még egy szabadnapot kell biztosítani. A legalább 24 órás lakáson kívül teljesített készenléti szolgálat első 24 órája után egy nap, ezen túl 48 óránként további egy-egy nap szabadnapot kell biztosítani. Amennyiben a lakáson kívül töltött készenlét legalább egyik napja pihenő- vagy munkaszüneti napra esik, azért még egy szabadnapot kell biztosítani. Az állomány külföldi szolgálatot ellátó tagjai részére a külföldi szolgálati helyen teljesített 24 órás őr- és ügyeleti szolgálat után egy nap pihenőidőt kell biztosítani, készenléti szolgálat után viszont sem pihenőidő, sem szabadnap nem jár.
(4) A pihenőidőt a szolgálat leadása után, a szabadnapot pedig legkésőbb 30 napon belül kell kiadni. Amennyiben a szolgálati elfoglaltság miatt a szabadnapot, illetve az 58. § (1) bekezdésében, illetve külön jogszabályban meghatározott rendkívüli esetekben a pihenőidőt kiadni nem lehet, az ezekre járó távolléti díjat legkésőbb a tárgyhónapot követő második havi illetménnyel együtt kell kifizetni."]"
Megjegyzés: A kapcsolódó módosító javaslat megegyezik az eredeti módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/3560/103. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Honvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Hjt. 92. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a következő (4) bekezdéssel egészül ki:/
"(4) A pihenőidőt a szolgálat leadása után, a szabadnapot pedig legkésőbb [30] 90 napon belül kell kiadni. Amennyiben a szolgálati elfoglaltság miatt a szabadnapot, illetve az 58. § (1) bekezdésében, illetve külön jogszabályban meghatározott rendkívüli esetekben a pihenőidőt kiadni nem lehet, az ezekre járó távolléti díjat legkésőbb a tárgyhónapot követő második havi illetménnyel együtt kell kifizetni."
Indokolás: Lásd a T/3560/101. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Honvédelmi biz. egyharmada sem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A Hjt. 92. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a következő (4) bekezdéssel egészül ki:/
"(4) A pihenőidőt a szolgálat leadása után, a szabadnapot pedig legkésőbb [30] 90 napon belül kell kiadni. Amennyiben a szolgálati elfoglaltság miatt a szabadnapot, illetve az 58. § (1) bekezdésében, illetve külön jogszabályban meghatározott rendkívüli esetekben a pihenőidőt kiadni nem lehet, az ezekre járó távolléti díjat legkésőbb a tárgyhónapot követő [második] negyedik havi illetménnyel együtt kell kifizetni."
Indokolás: Lásd a T/3560/110. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"A Hjt. 287. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi számozatlan bekezdés jelölése (1) bekezdésre módosul:
"(2) Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben állapítsa meg az állomány nyugállományú tagjainak kivételes esetben történő rendfokozatban való előléptetésének szabályait.""
Indokolás: Lásd a T/3560/102. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Honvédelmi biz. nem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A Hjt. 287. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi számozatlan bekezdés jelölése (1) bekezdésre módosul:
"(2) Felhatalmazást kap a miniszter, hogy rendeletben állapítsa meg az állomány nyugállományú tagjainak kivételes esetben történő rendfokozatban való előléptetésének szabályait.""
Indokolás: Lásd a T/3560/104. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. egyharmada sem támogatja
- a Honvédelmi biz. nem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
/A honvédelemről szóló 1993. évi CX. törvény (a továbbiakban: Hvt.) 103. §-a (1) bekezdésének n) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
/Nem hívható be sorkatonai szolgálatra az a hadköteles, aki//
"n) a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény [(a továbbiakban: Hszt.)] hatálya alá tartozó fegyveres szervek, valamint a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú katonáinak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény [(a továbbiakban: Hjt.)] szerinti fegyveres erő[, illetve szerv] hivatásos vagy szerződéses állományú tagja, illetve e szervek hivatásos vagy szerződéses állományában legalább egy évet eltöltött."
Indokolás: Lásd a T/3560/92. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. támogatja
- a Honvédelmi biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(4) E törvény 71. §-ával megállapított Hszt. 187. §-ának (3) bekezdése, valamint e törvény 127. §-a (6) bekezdésének c) pontjával módosított Hszt. 190. §-ának (6) bekezdése 2003. november 1-jén lép hatályba."
Indokolás: Lásd a T/3560/88/1. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(5) A Hjt. 209. §-ának (3) bekezdésében a "...24 %-a..." szövegrész helyébe "...30 %-a..." szövegrész, 211. §-ának (6) bekezdésében a "...28 %-a..." szövegrész helyébe "...[35] 50 %-a..." szövegrész 2003. november 1-jén lép."
Indokolás: Lásd a T/3560/88/2. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Honvédelmi biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
/(6) Az e törvény hatálybalépésével egyidejűleg/
"c) a Hszt. 32. §-a (2) bekezdésének első mondata helyébe "A munkaidő-kedvezmény mértéke valamennyi tisztségviselőt figyelembe véve összesen - eltérő megállapodás hiányában - minden 3, a szervezeti egységnél szolgálati viszonyban álló szakszervezeti tag után havi két óra.", továbbá a 190. §-a (6) bekezdésében a "...28 százaléka..." szövegrész helyébe a "...50 százaléka..." szövegrész""
/lép./
Indokolás: Lásd a T/3560/88/3. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(8) Az e törvényben szereplő Ptv. módosítások költségtérítésre, díjazásra és közszolgálati járadékra vonatkozó rendelkezéseit 2004. január 1. napjától kell kötelezően alkalmazni, a helyi önkormányzat képviselő-testülete a rendelkezéseket e törvény hatályba lépésének napjától is alkalmazhatja."
Indokolás: Lásd a T/3560/112/8. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"128. §
Ha e törvény hatálybalépésekor a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megállapított illetményalap meghaladja az e törvény hatálybalépésekor az államigazgatásban érvényes illetményalapot, akkor annak mértéke nem csökkenthető[, s a] A polgármester illetményének (Ptv. 3. § (2) bekezdés), tiszteletdíjának (Ptv. 4. § (1) bekezdés), továbbá az önkormányzati képviselő tiszteletdíjának (Ptv. 15. § (1) bekezdés) [megállapításánál] megállapítása során mindaddig a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megállapított illetményalapot kell alkalmazni, [érvényesnek kell tekinteni,] amíg az államigazgatásban érvényes [megállapított] illetményalap azt el nem éri.
Indokolás: Lásd a T/3560/112/10. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(5) Ha a vezető és a köztisztviselő 2001. július 1-jét megelőzően megállapított személyi illetménye - figyelembevéve az azóta bekövetkezett emeléseket is - magasabb, mint az e törvény szerint megállapítható illetménye, akkor a korábbi illetményére jogosult, s az nem csökkenthető azon közszolgálati jogviszonya fennállásáig, amely alapján a személyi illetményre jogosultságot szerzett. [Ha a személyi illetmény összege meghaladja az ily módon számított illetményét,] Ez esetben az illetményemelés mértékét (%-át) az éves költségvetési törvény állapítja meg. Az illetmény-megállapítás során mindaddig így kell eljárni, ameddig a korábban megállapított személyi illetmény összege az illetményrendszer szerint megállapítható illetményét el nem éri."
T/3560/86/1.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 40. számú pontjában foglaltakkal.
Indokolás: Lásd a T/3560/86/1. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(6) Az e törvény hatálybalépésétől kezdődően a főtisztviselői, központi tiszti alapilletményt a Ktv. 31/C. § (2) bekezdés, Hszt. 245/L. § (2) bekezdés szerint kell megállapítani azzal, hogy az illetményrendszer szerinti alapilletményt évente - a köztisztviselői illetményalap emelés hiánya esetén - a Központi Statisztikai Hivatal adatainak figyelembevételével legfeljebb az előző évi infláció mértéke egészével és a bruttó hazai össztermék együttes százalékos növekedése felével kell megemelni."
Indokolás: Lásd a T/3560/108. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja
- az Egészségügyi biz. nem támogatja
- az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- a Nemzetbiztonsági biz. egyharmada sem támogatja
- az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja
- a Rendészeti biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője a Foglalkoztatási bizottság, a Rendészeti bizottság ülésén egyetért, az Egészségügyi bizottság, az Alkotmányügyi bizottság, az Emberi jogi bizottság, a Költségvetési bizottság, a Nemzetbiztonsági bizottság, az Önkormányzati bizottság ülésén nem ért egyet
"(8) Ha e törvény hatálybalépésekor a jegyző, vezető és köztisztviselő az (6) bekezdés szerinti illetményalap és a 2001. június 30-án hatályos Ktv. 45. §-a és a 2. számú melléklete szerinti szorzószámmal számított alapilletménye - figyelembevéve az azóta bekövetkezett emeléseket is - magasabb az e törvény szerint megállapítható alapilletményénél, akkor a magasabb alapilletményre jogosult. Ez esetben az illetményemelés mértékét (%-át) az éves költségvetési törvény állapítja meg. Az alapilletmény-megállapítás során mindaddig így kell eljárni, ameddig a korábban megállapított alapilletmény összege az illetményrendszer szerint megállapítható alapilletményt el nem éri."
T/3560/86/1.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 38. számú pontjában foglaltakkal.
Indokolás: Lásd a T/3560/86/1. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Egészségügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(3) Az (1)-(2) bekezdés szerinti kinevezésben rendelkezni kell a munkaviszony közszolgálati jogviszonnyá történő átalakulásáról azzal, hogy az átalakulás időpontjában érvényes alapilletmény és - ha erre jogosult - az illetménykiegészítés összege a személyi alapbérnél nem lehet kevesebb. Az ügykezelő alapilletményét az államigazgatásban érvényes illetményalap és az e törvény 2. számú mellékletében meghatározott szorzószámok [alapulvételével] figyelembevételével kell megállapítani. A helyi önkormányzat képviselőtestülete hivatalában az illetményalaphoz kötődő illetményelemeket és juttatásokat az e törvény 129. § (6) bekezdés szerinti illetményalap figyelembevételével kell megállapítani Ha az ügykezelő 2003. június 30-án érvényes személyi alapbére magasabb az e törvény szerint megállapítható illetményénél, az illetményemelés mértékét (%-át) az éves költségvetési törvény állapítja meg. Az illetmény-megállapítás során mindaddig így kell eljárni, ameddig a korábban megállapított személyi alapbér összege az illetményrendszer szerint megállapítható illetményt el nem éri.
(4) Az e törvény hatálybalépésétől a helyi önkormányzat képviselő-testülete hivatalába kinevezett ügykezelő alapilletményét [- a (3) bekezdés esetét kivéve -] az államigazgatásban érvényes illetményalappal és az e törvény 2. számú mellékletében meghatározott szorzószámok figyelembevételével, az illetményalaphoz kötődő illetményelemeket és juttatásokat az e törvény 129. § (6) bekezdés szerinti illetményalap figyelembevételével kell megállapítani."
Indokolás: Lásd a T/3560/86/2. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Emberi jogi biz. nem támogatja
- a Foglalkoztatási biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Önkormányzati biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"139. §
Indokolás: Lásd a T/3560/112/9. sz. kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
II.
A Rendészeti bizottság állásfoglalása a T/3560/84. számú ajánláshoz.
Ajánláspont |
Bizottság állásfoglalása |
Előterjesztő képviselője |
6. |
támogatja |
egyetért |
7. |
támogatja |
egyetért |
8. |
egyharmada sem támogatja |
nem ért egyet |
21. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
36. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
37. |
támogatja |
egyetért |
38. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
39. |
egyharmada sem támogatja |
nem ért egyet |
40. |
támogatja |
egyetért |
41. |
támogatja |
egyetért |
42. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
43. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
44. |
támogatja |
egyetért |
45. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
46. |
támogatja |
egyetért |
47. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
48. |
támogatja |
egyetért |
49. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
50. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
51. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
52. |
támogatja |
egyetért |
53. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
54. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
55. |
támogatja |
egyetért |
56. |
egyharmada sem támogatja |
nem ért egyet |
57. |
támogatja |
egyetért |
58. |
támogatja |
egyetért |
59. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
60. |
támogatja |
egyetért |
61. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
62. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
75. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
76. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
78. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
79. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
82. |
támogatja |
egyetért |
83. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
88. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
89. |
nem támogatja |
nem ért egyet |
A Foglalkoztatási bizottság állásfoglalása a T/3560/84. számú ajánláshoz.
Ajánláspont |
Bizottság állásfoglalása |
Előterjesztő képviselője |
6. |
támogatja |
egyetért |
86. |
támogatja |
egyetért |
Az Alkotmányügyi bizottság állásfoglalása a T/3560/84. számú ajánláshoz.
Ajánláspont |
Bizottság állásfoglalása |
Előterjesztő képviselője |
6. |
támogatja |
egyetért |
44. |
támogatja |
egyetért |
80. |
támogatja |
egyetért |
86. |
támogatja |
egyetért |
A Költségvetési bizottság állásfoglalása a T/3560/84. számú ajánláshoz.
Ajánláspont |
Bizottság állásfoglalása |
Előterjesztő képviselője |
44. |
támogatja |
egyetért |
Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya
Budapest, 2003. június 10.
Dr. Vastagh Pál s.k., |
Dr. Vojnik Mária s.k., |
Szászfalvi László s.k., |
Dr. Medgyasszay László s.k., |
Keleti György s.k., |
Varga Mihály s.k., |
Kövér László s.k., |
Szita Károly s.k., |
Dr. Gál Zoltán s.k., |
Dr. Mátrai Márta s.k., |