T/3742/50.

Az Országgyűlés

Egészségügyi
bizottságának

Szociális és családügyi
Bizottságának

a j á n l á s a

a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamaráról szóló
T/3742. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Egészségügyi bizottsága - mint első helyen kijelölt bizottság -, valamint a Szociális és családügyi bizottsága, (továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta a Magar Egészségügyi Szakdolgozói Kamaráról szóló, T/3742. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/3742/3-49. számú módosító javaslatokat.

Dr. képviselő a T/.../. számú módosító indítványát visszavonta, ezért az ajánlás nem tartalmazza.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegéből elhagyni javasolt szöveget [  ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történő külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fűzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerűségéről bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történő utalást, ha az első helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselő által benyújtott módosító javaslatokról, vagy több képviselő által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerű dönteni.

Azokat a módosító javaslatokat, amelyek egy gépelt oldalnál hosszabb szövegrész elhagyására tesznek javaslatot, terjedelmi okokból csak a jogszabályhelyre történő hivatkozással tesszük közzé.

1. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat címének a következő módosítását javasolják:

"[A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamaráról] Magyar Ápolói, Szakdolgozói Kamaráról"

Indokolás: Lásd a T/3742/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Szociális biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

2. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (a továbbiakban: MESZK) az egészségügyi szakdolgozók (a továbbiakban: szakdolgozó) szakmai [érdekképviseleti] érdek--képviseleti és önkormányzati köztestülete."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

3. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) E törvény alkalmazásában szakdolgozó az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 3. § d) pontja alapján egészségügyi dolgozónak minősülő, egészségügyi szakképesítéssel rendelkező és a gyógyító-megelőző [tevékenységben] ellátásban részt vevő személy, ide nem értve az orvost, fogorvost és a gyógyszerészt."

Indokolás: Lásd a T/3742/27. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

4. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 1. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(5) A tagozatok az országos küldöttközgyűlésbe, illetve a területi küldöttgyűlésekbe delegálási joggal rendelkeznek. Az országos tagozatot a területi tagozatok által a területi küldöttgyűlésekbe tagozatonként [megválasztott 5-5 fő alkotja] létszámarányosan megválasztott küldöttek alkotják. Az országos, illetve a területi tagozatok megalakulásának, működésének és megszűnésének részletes szabályait az Alapszabály állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/3742/4. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 31. számú pontjában foglaltakkal.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

5. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 2. § (2) bekezdés bg) és m) pontjainak a következő módosítását javasolják:

/(2) A MESZK az (1) bekezdésben meghatározott feladata körében különösen:/

/b) véleményezi/

"bg) a külföldi közép-[,] vagy felsőfokú szakképzés során szerzett szakdolgozói szakképesítések elismerését, illetve az így szerzett oklevelek, illetve bizonyítványok egyenértékűvé nyilvánítását, illetve honosítását, az egyenértékűvé nyilvánítás, illetve honosítás feltételeinek meghatározását,

m) részt vesz a feladat-[,] és hatáskörét közvetlenül érintő területen működő szakmai testületek, bizottságok munkájában,"

Indokolás: Lásd a T/3742/32/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

6. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 2. § (2) bekezdés c) pontjának a következő módosítását javasolják:

/(2) A MESZK az (1) bekezdésben meghatározott feladata körében különösen:!

"c) egyetértési jogot gyakorol

ca) és részt vesz a szakdolgozói hivatást gyakorlók és az egészségbiztosítás szervei közötti általános szerződési feltételek kialakításában,

cb) a szakdolgozók működési [és ennek minősülő] nyilvántartásába történő felvétel nélkül, határozott ideig és helyen végezhető szakdolgozói tevékenység végzésére irányuló, külön törvényben [vagy jogszabályban] meghatározott tevékenységi engedélyek kiadása során,"

Indokolás: Lásd a T/3742/47. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

a Kormány képviselője egyetért

7. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 2. § (2) bekezdés k) pontjának az elhagyását javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további pontok számozása értelemszerűen változik)

/(2) A MESZK az (1) bekezdésben meghatározott feladata körében különösen:/

[k) működteti a szakdolgozói szakmai kollégiumokat]

Indokolás: Lásd a T/3742/48. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

8. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) A helyi szervezetek önálló képviseleti és ügyintéző szervvel rendelkező testületek, amelyek ellátják az Alapszabályban meghatározott kamarai feladatokat."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

9. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) és (4) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(2) Azokon a településeken, fővárosi kerületekben, [intézményekben], ahol az egészségügyi szakdolgozói tevékenységet helyben végző kamarai tagok száma

a) a 100 főt eléri, helyi szervezetet lehet,

b) a 200 főt eléri, helyi szervezetet kell

létrehozni. Amennyiben azon a településen, fővárosi kerületben, ahol az egészségügyi szakdolgozó tevékenységét végzi, nincsen helyi szervezet, a kamarai tag a választása szerinti, a kamarai tagságának megfelelő területi szervezet illetékességi területén belül működő helyi szervezetnél gyakorolhatja a helyi szervezet tagjait megillető jogokat és kötelezettségeket. A jogosultságok és kötelezettségek a kamarai tag tevékenységi helyének megváltozása esetén a tevékenysége helyén működő helyi szervezetnél illetik meg.

(4) A küldött-taggyűlésbe 20 tagonként 1-1 küldöttet kell 4 évre a helyi [kamara] szervezet tagjai közül megválasztani."

Indokolás: Lásd a T/3742/25. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 14., 22., 26., 27., 31., 38., , 41., 43. és 52. számú pontjaiban foglaltakkal.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

a Kormány képviselője egyetért

10. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 4. §-át új (3) bekezdéssel javasolják kiegészíteni: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik)

"(3) Valamennyi kamarai tagnak csatlakoznia kell valamely helyi szervezethez."

Indokolás: Lásd a T/3742/14. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Szociális biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

11. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 5. § (1)-(2) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"1) A helyi szervezet ügyintéző szerveinek és tisztségviselőinek a megválasztása a helyi [kamara] szervezet képviseleti szervének kizárólagos hatáskörébe tartozik.

(2) A képviseleti szerv titkos szavazással 4 évre tisztségviselő[nek]ként egy elnököt és egy alelnököt, [továbbá az Alapszabályban meghatározott számú nem tisztségviselő tagot] választ. Az Alapszabály [más] ügyintéző szervek és tisztségviselők választását is kötelezővé teheti."

Indokolás: Lásd a T/3742/46. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

12. Pettkó ndrás és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének az elhagyását javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik)

"[(2) A képviseleti szerv titkos szavazással 4 évre tisztségviselőnek egy elnököt és egy alelnököt, továbbá az Alapszabályban meghatározott számú nem tisztségviselő tagot választ. Az Alapszabály más ügyintéző szervek és tisztségviselők választását is kötelezővé teheti.]"

Indokolás: Lásd a T/3742/16. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

13. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) A területi küldöttgyűlésbe az adott területi szervezet illetékességi területén működő helyi szervezetek taggyűlésén (küldött-taggyűlés működése esetén: küldött-taggyűlésén) a helyi szervezetek minden 20 tagja után 4 évre egy-egy küldöttet választanak a helyi szervezetek tagjai közül.

A területi küldöttközgyűlés tagja továbbá a területi tagozatok által tagozatonként, a tagozat tagjai közül létszámarányosan megválasztott [5-5] küldöttek. Amennyiben a küldött a helyi szervezetek és a területi tagozatok választott küldöttjeként is a területi küldöttgyűlés képviselőjévé válik, köteles nyilatkozni, hogy annak tevékenységében milyen minőségben vesz részt."

Indokolás: Lásd a T/3742/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

14. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) A területi küldöttgyűlésbe az adott területi szervezet illetékességi területén működő helyi szervezetek [taggyűlésén (küldött-taggyűlés működése esetén: küldött-taggyűlésén)] képviseleti szerve a helyi szervezetek minden 20 tagja után 4 évre egy-egy küldöttet választ[anak] a helyi szervezetek tagjai közül.

A területi küldött[köz]gyűlés tagja továbbá a területi tagozatok által tagozatonként, a tagozat tagjai közül megválasztott 5-5 küldött. Amennyiben a küldött a helyi szervezetek és a területi tagozatok választott küldöttjeként is a területi küldöttgyűlés képviselőjévé válik, köteles nyilatkozni, hogy annak tevékenységében milyen minőségben vesz részt. A területi tagozatok küldöttválasztási jogukat első ízben a megalakulásukat követő első, a küldöttgyűlés megbízatásának lejárta miatt szükségessé váló küldöttválasztás során gyakorolhatják."

Indokolás: Lásd a T/3742/37. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

15. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 7. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(3) A küldöttgyűlésben időközben megüresedett küldötti helyre - a küldötti megbízatásból hátralévő időtartamra - az érintett helyi szervezetek [tagjai (küldöttei)] képviseleti szerve, illetve az érintett területi tagozat a megüresedéstől számított 60 napon belül új küldöttet választ[anak]. Nem kell új küldöttet választani, ha a küldötti megbízatásból hátralévő időtartam a 60 napot nem haladja meg, és a küldötti hely be nem töltésével a küldöttgyűlés nem válik határozatképtelenné."

Indokolás: Lásd a T/3742/29. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

16. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 7. §-át a következő új (7) és (8) bekezdésekkel javasolják kiegészíteni:

"7. § (7) A küldöttgyűlésre szóló meghívókat a küldöttgyűlés napját legalább nyolc nappal megelőzően a tagok részére postán tértivevényes küldeményként kell megküldeni. Kivételes esetben, ha azt a küldöttgyűlés sürgőssége indokolja, rövidebb időn belül, de a küldöttgyűlést megelőzően legalább három nappal más, dokumentálható úton is össze lehet hívni a küldöttgyűlést. A meghívó tartalmazza a küldöttgyűlés időpontját és helyét, a napirendet, valamint a küldöttgyűlés határozatképtelensége esetére a megismételt közgyűlés helyét és idejét. Határozatképtelenség esetén a küldöttgyűlést a határozatképtelen gyűlést követő két napon túli és harminc napon belüli időpontra újra össze kell hívni.

(8) Ha a küldöttgyűlés összehívására nem szabályszerűen került sor, a küldöttgyűlés megtartására csak valamennyi szavazásra jogosult jelenlétében kerülhet sor, ha a szavazásra jogosult küldöttek a küldöttgyűlés megtartása ellen nem tiltakoznak."

Indokolás: Lásd a T/3742/30. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

17. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 8. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Az elnökségbe tisztségviselőként egy elnököt, - az Alapszabályban meghatározott számú, de legalább négy alelnököt, valamint - az Alapszabályban meghatározott számú - elnökségi tagot kell megválasztani. Az elnökség tagjává kizárólag küldött, vagy a területi tagozat [tagja] küldöttje választható meg."

Indokolás: Lásd a T/3742/6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

18. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 8. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Az elnökségbe tisztségviselőként egy elnököt, - az Alapszabályban meghatározott számú, de legalább négy alelnököt, valamint nem tisztségviselő tagként - az Alapszabályban meghatározott számú - elnökségi tagot kell megválasztani. Az elnökség tagjává kizárólag küldött, vagy a területi tagozat tagja választható meg."

Indokolás: Lásd a T/3742/31. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

19. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 9. § (3)-(4) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(3) Az Alapszabály elfogadásáig az etikai[-fegyelmi] bizottságban a tagok és az elnök együttes száma a 9 főt nem haladhatja meg.

(4) Az etikai bizottság az e törvényben és az Etikai Eljárási Szabályzatban meghatározott módon

a) közreműködik a szakmai és etikai normák kialakításában,

b) [kivizsgálja a szakmai és etikai panaszokat és] az e törvényben meghatározott esetben lefolytatja az első fokú etikai eljárást."

Indokolás: Lásd a T/3742/49. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 27. és 35. számú pontjaiban foglaltakkal.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

20. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 9. §-át a következő új (5) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:

"(5) Az (1)-(3) bekezdésekben meghatározott személyeken kívül az etikai bizottság tagja a területi szervezetnek az eljárás tárgya szerint illetékes szakmai tagozata(i) által az etikai bizottságba tagozatonként négy évre delegált négy tagozati tag közül az etikai bizottság elnöke által etikai eljárásonként felkért két személy."

Indokolás: Lásd a T/3742/38. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

21. Pettkó és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 10. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) A Kamara területi szervezetein belül - a területi szervezethez tartozó kamarai tagok által végzett tevékenység szakmai összetételétől függően - az alábbi szakterületeken lehet szakmai tagozatokat létrehozni:

[a) ápolási

b) asszisztensi

c) gyógyszertári asszisztensi

d) képalkotó-diagnosztikai

e) védőnői

f) szülésznői

g) mentésügyi

h) fizioterápiás-gyógytornász

i) dietetikus

j) közegészségügyi-járványügyi

k) egyéb egészségügyi szakdolgozói]

a) ápolói, szülésznői

b) asszisztensi

c) paramedikális"

Indokolás: Lásd a T/3742/7. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 40. számú pontjában foglaltakkal.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Szociális biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

22. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 10. § (3-(4) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(3) Ugyanazon kamarai tag, egyidejűleg egy szakmai tagozat tagja lehet. Több szakdolgozói szakképesítéssel rendelkező személy azon területi tagozatba [tagjává válik] kérheti a felvételét, amely szakképesítésnek megfelelő szakdolgozói tevékenységet ténylegesen végez. Az Alapszabály rendelkezése szerint több szakterület közös tagozatot is létrehozhat.

(4) A szakmai tagozat[ok] létrehozását [a tagok] az adott szakmai tagozati tagság e törvényben, illetve az Alapszabályban meghatározott feltételeivel egyébként rendelkező legalább húsz, a területi szervezethez tartozó kamarai tag írásbeli kezdeményezése alapján a területi elnökség határozattal hagyja jóvá."

Indokolás: Lásd a T/3742/39. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

23. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 11. § (2) bekezdés d) pontjának a következő módosítását javasolják:

/(2) a szakmai tagozatok feladatai:/

"d) kapcsolattartás a tagozat szerinti szakterület képviselőivel, a tagozathoz tartozó tagok szakmai tevékenységének figyelemmel k[i]ísérése,"

Indokolás: Lásd a T/3742/32/4. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

24. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 11. § (2) bekezdés e) és f) pontjainak a következő módosítását javasolják:

/(2) a szakmai tagozatok feladatai:/

"e) az Alapszabályban [részükre] meghatározott egyetértési és véleményezési jog [és feladatkör ellátása] kör gyakorlása,

f) [szakmai tanácsadás az etikai bizottságok által tárgyalt, egyes szakterületeket érintő etikai ügyekben szereplő szakmai kérdések kivizsgálásához] illetékességi területüknek megfelelően, a 9. § (5) bekezdésének keretei között részvétel az e tárgykör szerinti etikai eljárásban,"

Indokolás: Lásd a T/3742/33. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

25. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:

"(1) A szakmai tagozatok - saját szakterületükön - véleményezési és egyetértési joggal rendelkeznek, amely a kamarai állásfoglalások kialakítása során az érintett szakmai tagozattól nem vonható el, a tagozat által kialakított szakmai álláspontot a kamara állásfoglalásában képviselni köteles."

Indokolás: Lásd a T/3742/8. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

26. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 12. § (1)-(3) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(1) A szakmai tagozatok véleményezési [és] , illetve egyetértési [joggal rendelkeznek, amely a kamarai állásfoglalások kialakítása során az érintett szakmai tagozattól nem vonható el,] joga alapján a tagozat által kialakított szakmai álláspontot a [kamara] területi szervezet állásfoglalásában megjelölni, illetve képviselni köteles.

(2) Több érintett szakmai tagozat egymástól eltérő véleménye esetén, a [kamara] területi szervezet elnöke vagy az általa kijelölt tisztségviselők az érintett tagozatok vezetőivel [történő egyeztetést követően a vezető testület döntése] egyeztetnek és a tagozatok vezetőinek többségi véleménye alapján alakítják ki a [kamarai] területi szervezet állásfoglalását.

(3) A szakmai tagozat működését és feladatkörét érintő [a]Alapszabály-módosítás előtt ki kell kérni az érintett szakmai tagozat véleményét."

Indokolás: Lásd a T/3742/40. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

27. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 13. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) A területi szervezetnek a képviseleti szerv, a területi elnökség, az etikai[-fegyelmi] bizottság vagy valamely tisztségviselő kizárólagos hatáskörébe nem tartozó feladatait a területi szervezet titkára irányítja, illetőleg hangolja össze.

A titkár a területi szervezettel munkaviszonyban áll. Titkár csak az lehet, aki

a) állam- és jogtudományi egyetemi, illetve államigazgatási főiskolai végzettséggel, vagy

b) a kamara szakterületébe tartozó felsőfokú szakirányú végzettséggel és közigazgatási alapvizsgával rendelkezik."

Indokolás: Lásd a T/3742/41. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

28. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 15. §-ának a következő módosítását javasolják:

"15. § [(1)] A 4-10. §-okban meghatározott szerveken kívül további területi szervek megalakításáról az Alapszabály rendelkezhet."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

29. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 16. § (1) és (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"16. § (1) Az országos szervezet a Kamara országos képviseleti, ügyintéző és ellenőrző testületeiből áll.

(2) A MESZK legfőbb képviseleti szerve az országos küldöttközgyűlés, amelynek a kizárólagos hatáskörébe tartozik:

a) a MESZK Alapszabályának, Etikai Kódexének valamint Etikai Eljárási Szabályzatának megalkotása és módosítása,

b) országos tisztségviselőinek, az országos etikai bizottság és [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság tagjainak a megválasztása,

c) az országos elnökség és a [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság éves beszámolójának az elfogadása,

d) a MESZK éves költségvetésének és a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolónak az elfogadása."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

30. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 16. § (2) bekezdés b) pontjának a következő módosítását javasolják:

/(2) A MESZK legfőbb képviseleti szerve az országos küldöttközgyűlés, amelynek a kizárólagos hatáskörébe tartozik:/

"b) országos tisztségviselőinek, az elnökség nem a tagozatok által választott további tagjainak, - a 19. § (1) bekezdésében foglalt kivétellel - az országos etikai bizottság [és], továbbá felügyelő bizottság tagjainak a megválasztása,"

Indokolás: Lásd a T/3742/42. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

31. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 16. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(3) Az országos küldöttközgyűlés tagjai:

a) a területi szervezetek képviseleti szervei által, minden 20 küldött után a területi képviseleti szerv tagjai közül 4 évre megválasztott 1-1 küldött, szavazati joggal,

b) az országos tagozatok által tagjai közül tagozatonként létszámarányosan megválasztott [5-5] küldöttek, szavazati joggal,

c) a MESZK országos tisztségviselői tanácskozási joggal."

Indokolás: Lásd a T/3742/9. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. egyharmada sem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

32. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 16. § (3) bekezdés b) pontjának a következő kiegészítését javasolják:

/(3) Az országos küldöttközgyűlés tagjai:/

"b) az országos tagozatok által tagjai közül tagozatonként megválasztott 5-5 küldött, szavazati joggal, azzal, hogy az országos tagozatok küldöttválasztási jogukat első ízben a megalakulásukat követő első, a küldöttközgyűlés megbízatásának lejárta miatt szükségessé váló küldöttválasztás során gyakorolhatják."

Indokolás: Lásd a T/3742/20. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

33. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 16. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(4) Az országos küldöttközgyűlés összehívására az 7. § (6)-(8) bekezdés[é]ekben foglaltak értelemszerűen irányadók azzal, hogy a területi elnökségen az országos elnökséget, a területi küldöttgyűlésen az országos küldöttközgyűlést kell érteni."

Indokolás: Lásd a T/3742/19. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

34. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 17. § (1) bekezdésének az elhagyását javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik)

"[(1) A küldöttközgyűlés kizárólagos hatáskörébe nem tartozó, jogszabályban, illetve az Alapszabályban meghatározott feladatok ellátására a küldöttközgyűlés országos ügyintéző, illetve ellenőrző szerveket és tisztségviselőket választ.]"

Indokolás: Lásd a T/3742/17. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

35. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 17. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Az országos szervezet ügyintéző, illetve ellenőrző szervei

a) az elnökség,

b) az országos felügyelő bizottság,

c) az országos etikai[-fegyelmi] bizottság.

Indokolás: Lásd a T/3742/18. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

36. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 18. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) Az elnökség tagjai: elnök, [-] az Alapszabályban meghatározott számú, de legalább négy alelnök, az országos tagozatok által a tagozat tagjai közül megválasztott 1-1 személy, valamint [-] az Alapszabály szerinti számban, de legalább nyolc megválasztott további tag[ok]. Az elnökségbe a tagozatok csak a megalakulásukat követő soron következő elnökségi választás során választanak első ízben tagokat."

Indokolás: Lásd a T/3742/22. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

37. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 18. § (3)-(11) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

/(3) Az elnökség kizárólagos hatáskörébe tartozik:/

"a)az országos küldöttközgyűlés üléseinek összehívása,

b) a 27. § (4) bekezdésében, illetve a 29. § (4) bekezdésében meghatározott fellebbezések elbírálása,

c) a 2. § (2) bekezdésének b) pontjában meghatározott véleményezési jog gyakorlása,

d) törvény vagy törvény felhatalmazása alapján egyéb jogszabály illetve az Alapszabály által meghatározott egyéb kamarai feladatok ellátása.

(4) A 2. § (2) bekezdésének b)-c) pontjaiban megjelölt véleményezési és egyetértési jogkörök, valamint az Alapszabály által, az elnökség kizárólagos hatáskörébe tartozó hatáskörök gyakorlását az országos küldöttközgyűlés összes tagjának kétharmados szavazatával magához vonhatja, illetve azok gyakorlásához utasítást adhat.

(5) Az elnökség szükség szerint, de legalább negyedévente egy alkalommal ülésezik. Az Alapszabály az elnökség kötelező összehívásának más eseteit is meghatározhatja.

(6) Az elnökség határozatképességére és határozathozatalára az 7. § (4) és (5) bekezdésében foglalt rendelkezések megfelelően irányadók.

(7) A MESZK országos tisztségviselői:

a) az elnök

b) az alelnökök

c) az országos etikai bizottság elnöke

d) az országos felügyelő bizottság elnöke

e) az Alapszabály szerint létrehozott más állandó bizottságok elnökei.

(8) A MESZK-et az elnök, akadályoztatása esetén - az Alapszabályban meghatározott körben - a kijelölt alelnök képviseli. Az országos szervezet nevében [aláírása] aláírásra az elnök, továbbá az Alapszabályban e jogkörrel felruházott személyek jogosultak.

(9) Az [Elnökségi] elnökségi ülést az [Elnök] elnök hívja össze a napirendi pontok megjelölésével.

(10) Szavazategyenlőség esetén az [Elnök] elnök szavazata dönt.

(11) Az [Elnökség] elnökség tagjai a többségi döntést kötelesek tiszteletben tartani."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/7. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

38. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 19. §-ának a következő módosítását javasolják:

"19. § (1) Az országos etikai bizottság, illetőleg a [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság az elnökből, valamint az Alapszabályban meghatározott számban megválasztott további tagokból áll.

(2) A [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság ellenőrzi a kamara működésére, gazdálkodására, pénzügyi-számviteli rendjére vonatkozó jogszabályok és belső szabályok érvényesülését az országos, illetve a területi szerveknél és tisztségviselőknél.

(3) Az országos [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság a kamara ügyintéző és ügyviteli szerveitől, azok tisztségviselőitől, valamint szakmai tagozataitól, a helyi, területi szervezetektől és az országos szervezettől minden olyan adatot, tájékoztatást megkérhet, illetve minden olyan iratot megtekinthet, amely feladatainak ellátásához szükséges. Az érintetteknek az adatokat rendelkezésre kell bocsátaniuk.

(4) Az országos küldöttközgyűlés az kamara országos szervezete éves költségvetéséről és az éves költségvetési beszámolóról csak az országos [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság véleményének ismeretében dönthet.

(5) Az országos [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság tagjai tevékenységükért kizárólag a küldöttgyűlésnek tartoznak felelősséggel, és feladataik ellátása körében részükre csak a küldöttközgyűlés adhat utasítást.

(6) Az országos [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság maga állapítja meg ügyrendjét.

(7) Az ellenőrzés során az országos [felügyelő bizottság] felügyelőbizottságot megillető egyéb jogosultságokat az Alapszabály határozza meg.

(8) Az országos etikai bizottság az e törvényben meghatározott etikai eljárás lefolytatásán kívül javaslatot tesz a 2. § (2) bekezdés ab) pontjában szereplő Etikai Kódex és Etikai Eljárási Szabályzat tartalmára, továbbá megkeresésre - folyamatban lévő, illetve egyébként etikai eljárás alapjául szolgáló egyedi ügyek kivételével - állást foglal általános érvényű szakmai etikai kérdésekben, valamint ellátja az Alapszabályban meghatározott egyéb feladatokat."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/8. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

39. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 19. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) Az országos etikai bizottság, illetőleg a felügyelő bizottság az elnökből, [valamint] az Alapszabályban meghatározott számban megválasztott további tagokból, valamint - az etikai bizottság esetében - a 9. § (5) bekezdésében foglalt rendelkezés megfelelő alkalmazásával az illetékes országos tagozatok által delegáltak közül az országos etikai bizottság elnöke által felkért tagokból áll."

Indokolás: Lásd a T/3742/43. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

40. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 20. § (1) bekezdés a)-k) pontjainak a következő módosítását javasolják:

"[(1) A Kamara országos szervezetén belül ha legalább három megyében megalakult az önálló tagozat, az alábbi szakterületeken kell szakmai tagozatokat létrehozni:

a) ápolási

b) asszisztensi

c) gyógyszertári asszisztensi

d) képalkotó-diagnosztikai

e) védőnői

f) szülésznői

g) mentésügyi

h) fizioterápiás-gyógytornász

i) dietetikus

j) közegészségügyi-járványügyi

k) egyéb egészségügyi szakdolgozói]

a) ápolói, szülésznői

b) asszisztensi

c) paramedikális"

Indokolás: Lásd a T/3742/15. sz. módosító javaslat indokolását.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 21. számú pontjában foglaltakkal.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Szociális biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

41. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 20. § (1) bekezdés bevezető szövegének a következő módosítását javasolják:

"(1) A Kamara országos szervezetén belül ha legalább három [megyében] területi szervezetnél megalakult az önálló tagozat, az alábbi szakterületeken kell szakmai tagozatokat létrehozni:"

Indokolás: Lásd a T/3742/44. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

42. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 21. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) Az országos szervezetnek a küldöttközgyűlés, a 17. § (1) bekezdése szerinti ügyintéző vagy ellenőrző szerv, illetőleg valamely országos tisztségviselő kizárólagos hatáskörébe nem tartozó feladatainak irányítását, illetve összehangolását az országos szervezet titkára látja el az [Elnök] elnök utasítása alapján. A titkár az országos szervezettel munkaviszonyban áll. A titkár képesítési feltételeire a 13. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadók."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/10. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

43. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 23. § (1)-(3) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"23. §(1) Kamarai tisztségre e törvény keretei között választható minden kamarai tag feltéve, hogy vele szemben összeférhetetlenségi ok nem áll fenn. Összeférhetetlen a kamarai tisztséggel, ha valaki:

a) az egészségügy szakmai irányításában, felügyeletében vagy finanszírozásában magasabb vezetői, [,] vagy egyébként ügydöntő jelleggel résztvesz, illetve

b) ha más, az egészségügy területén működő érdekvédelmi szervezetben vagy politikai pártban országos vezető tisztséget tölt be.

(2) Kamarai tisztségviselő a kamarai szervezetben más, az 5. § (2) bekezdésében, 8. § (7) bekezdésében, illetve a 18. § (7) bekezdésében megjelölt tisztséget nem tölthet be.

(3) A helyi szervezetek ügyintéző szerveinek tagjai, a területi szervezetek, illetve az országos szervezet elnökségének, valamint a [felügyelő bizottságnak] felügyelő bizottságnak a tagja, továbbá - a képviseleti szervek kivételével - az egymással irányítási, ellenőrzési viszonyban álló kamarai szervek tagjai nem lehetnek egymásnak közeli hozzátartozói (Ptk. 685. § b) pontja) vagy bármely, munkavégzésre irányuló jogviszonyon alapuló tevékenységük ellátása során egymás alá- és fölérendeltjei.

Indokolás: Lásd a T/3742/32/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

44. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 23. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(5) Ha az érintett az összeférhetetlenségi okot a (4) bekezdésben foglalt határidőn belül nem szünteti meg, illetőleg ha azt az érintett választására jogosult kamarai szervvel azonos szintű vagy az országos etikai bizottság, illetve a [felügyelő bizottság] felügyelő bizottság kezdeményezi, az összeférhetetlenség kimondásáról az érintett választására jogosult szerv határoz. Az összeférhetetlenség tárgyában hozott határozattal szemben jogorvoslatnak helye nincs."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/12. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

45. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 24. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:

"(1) A tisztségviselő, illetve az ügyintéző szerv nem tisztségviselő tagjának a megbízatása megszűnik az érintett halálával, lemondásával, visszahívásával, kamarai tagságának megszűnésével, a tisztségviselői összeférhetetlenség kimondásával, valamint a 22.§ (1)-(2) bekezdésében meghatározott időtartam lejártával, illetve a 38. § (1) bekezdésében meghatározottak alapján."

Indokolás: Lásd a T/3742/34. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

46. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 24. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) A tisztségviselő és ügyintéző szerv nem tisztségviselő tagjának a visszahívását az őt megválasztó testület tagjainak 10%-a, illetőleg a [felügyelő bizottság] felügyelőbizottság kezdeményezheti írásban indokolva."

Indokolás: Lásd a T/3742/13. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

47. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 25. § módosítását javasolják:

"(1) A MESZK tagja lehet, aki

a) magyar oktatási intézményben egészségügyi szakdolgozói szakképesítést szerzett, illetve külföldön szerzett, szakdolgozói szakképesítést igazoló bizonyítványát, oklevelét honosították, vagy egyenértékűvé nyilvánították, illetőleg szakképesítését elismerték,

b) Magyarország területén [a - gyógyító-megelőző tevékenység keretében -] szakdolgozói szakképesítéshez kötött tevékenységet [folytatott,] folytat vagy kíván folytatni,

c) az Alapszabályban meghatározott módon és mértékben a kamarai tagdíjat megfizeti,

d) az Alapszabályban foglaltakat magára nézve kötelezően elismeri,

e) az egészségügyi szakdolgozók alapnyilvántartásában szerepel.

[f) a küldöttgyűlés által tiszteletbeli taggá megválasztatott]

(2) Azt a személyt, aki az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelel, a MESZK tagjai közé - kérelmére - fel kell venni.

(3) A küldöttközgyűlés tiszteletbeli tagot választhat. Tiszteletbeli tag az lehet, aki egyébként nem felel meg a 26. § (1) bekezdésben foglaltaknak. A tiszteletbeli tag nem gyakorolhatja az e törvény alapján a tagot megillető jogokat, és a tagot terhelő kötelezettségek nem terhelik. Tevékenységét az Alapszabály szerint végzi.

[(3)] (4) Nem vehető fel a MESZK-be,

a) akinél olyan, a 28. § (1) bekezdésének b) és c) pontjaiban, illetőleg a 29.§ (2) bekezdésében meghatározott ok áll fenn, amely miatt kamarai tagságát fel kellene függeszteni, illetőleg őt a MESZK-ből ki kellene zárni, valamint a kizárás etikai büntetés jogerőre emelkedésétől számított két évig az, akit a 29. § (3) bekezdése alapján zártak ki,

b) aki olyan tevékenységet folytat, amit jogszabály, illetőleg a MESZK Etikai Kódexében foglalt etikai szabályaiba foglalt szakdolgozói etikai szabályok a tevékenységével összeférhetetlennek minősítenek, a tevékenység folytatásának megszüntetéséig,

c) aki cselekvőképességet korlátozó vagy kizáró gondnokság hatálya alatt áll."

Indokolás: Lásd a T/3742/23. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

48. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 25. § (3) bekezdés a) pontjának a következő módosítását javasolják:

/(3) Nem vehető fel a MESZK-be,/

"a) akinél olyan, a 28. § (1) bekezdésének b) és c) pontjaiban, illetőleg a 29. § (2) bekezdésében meghatározott ok áll fenn, amely miatt kamarai tagságát fel kellene függeszteni, illetőleg őt a MESZK-ből ki kellene zárni, valamint a kizárás etikai büntetés jogerőre emelkedésétől számított két évig az, akit a 29. § (3) bekezdése alapján zártak ki,"

Indokolás: Lásd a T/3742/32/14. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

49. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 26. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) Magyarország területén szakdolgozói szakképesítéshez kötött tevékenységet, a [közvetlen] gyógyító-megelőző [tevékenység] ellátás keretében - jogszabályban megállapított egyéb feltételek mellett - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével csak az folytathat, aki a MESZK tagja. E törvény alkalmazásában gyógyító-megelőző ellátás az egészségügyi szakdolgozói szakképesítés alapján végzett, az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 3. § e) pontja szerinti egészségügyi szolgáltatás körébe tartozó tevékenység."

Indokolás: Lásd a T/3742/24. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

50. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 26. § (2) bekezdés b) pontja ba) alpontjának a következő módosítását javasolják:

/(2) Kamarai tagság nélkül is végezhető az (1) bekezdésben meghatározott tevékenység, ha azt/

/b) közszolgálati jogviszony keretében eljárva /

"ba) nem kizárólag szakdolgozói képesítéshez kötött munkakörben végzik,"

Indokolás: Lásd a T/3742/32/15. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

51. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 27. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"27. § (1) A szakdolgozó a MESZK azon területi szervezeténél kéri tagfelvételét, amelynek illetékességi területén szakdolgozói szakképesítéshez kötött tevékenységet folytat, illetve kíván folytatni. Az a korábban szakdolgozói tevékenységet végzett szakdolgozó, aki a tagfelvétel időpontjában kamarai tagsághoz kötött tevékenységet nem folytat, és nem is kíván folytatni, tagfelvételét a lakóhelye[,] vagy a tartózkodási helye szerint illetékes, vagy annál a területi szervezetnél kérheti, amelynek területén bármikor kamarai tagsághoz kötött tevékenységet folytatott."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/16. sz. módosító javaslat indokolását.

 

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

52. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 28. § (1) bekezdés d) pontjának a következő kiegészítését javasolják:

/(1) A területi szervezet felfüggeszti a tagsági viszonyát annak a kamarai tagnak,/

"d) aki egyéb okból a 37. § (1) bekezdésének c) pontjában meghatározott jogerős etikai büntetésben részesült."

Indokolás: Lásd a T/3742/35. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

53. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 29. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(4) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a területi szervezet írásbeli indokolt határozattal rendelkezik a tagsági viszony megszüntetéséről. A határozat elleni jogorvoslatra a 27. § (4)-(5) bekezdéseiben foglalt rendelkezések irányadóak."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/17. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

54. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 32. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(3) A munkáltató az általa tett intézkedés közlése mellett köteles a MESZK-et értesíteni, amennyiben a kamarai tag olyan magatartást tanúsít, amely - véleménye szerint - etikai vétséget valósít meg."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/18. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

55. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 33. § (2)-(3) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(2) Az etikai eljárást etikai vétség alapos gyanúja esetén meg kell indítani, és azt a megindítástól - a (4) bekezdés, illetve a 32. § (5) bekezdése szerint felfüggesztett etikai eljárás esetén a jogerős határozat közlésétől - számított 60 napon belül le kell folytatni. Az etikai eljárás megindításáról a szakdolgozót - az eljárás megindításával [egyidőben] egy időben - írásban tájékoztatni kell.

(3) Az etikai eljárás nem indítható meg, ha az [első fokú] elsőfokú etikai bizottságnak a cselekmény tudomására jutásától számított 6 hónap, vagy ha a cselekmény elkövetése óta 1 év eltelt."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/19. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

56. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 34. §-ának a következő módosítását javasolják:

"34. § (1) Az első- és másodfokú etikai eljárás során a - (4) bekezdésben foglalt kivétellel - bizonyítási eljárást kell lefolytatni, amelyben az etikai vétség elkövetésével gyanúsított szakdolgozó, illetőleg az eljárás megindítását kezdeményező személy[,] vagy szerv meghallgatását lehetővé kell tenni. Az etikai bizottság a bizonyítás más eszközének igénybevételéről is határozhat.

(2) Az etikai eljárásban nem vehet részt az, akitől az ügy tárgyilagos megítélése nem várható el. A [másod fokú] másodfokú eljárásban nem vehet részt továbbá az a személy sem, aki az [első fokú] elsőfokú határozat meghozatalában részt vett.

(3) Akivel szemben a (2) bekezdésben meghatározott kizárási ok áll fenn, köteles azt bejelenteni. Kizárási okot az eljárás alá vont szakdolgozó, illetőleg az etikai eljárást kezdeményező is az eljárás bármely szakaszában bejelenthet. A kizárási okot az etikai bizottság elnökének, a területi etikai bizottság elnökével szembeni kizárási okot az országos etikai bizottság elnökének, az országos etikai bizottság elnökével szembeni kizárási okot az országos elnökség elnökének kell bejelenteni, akik határoznak az eljárásból való kizárás tárgyában.

(4) A 28.§ (1) bekezdés b)-c) pontjain, illetve a 29. § (2) bekezdésén alapuló felfüggesztés, illetőleg kizárás alkalmazásáról az etikai bizottság elnöke meghallgatás és tárgyalás tartása nélkül határoz. A határozat ellen jogorvoslatnak nincs helye.

Indokolás: Lásd a T/3742/32/20. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

57. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 35. §-ának a következő módosítását javasolják:

"35. § (1) Az [első fokú] elsőfokú etikai bizottság döntését indokolt, írásbeli határozatba foglalja, és megküldi az érintett szakdolgozónak, a szakdolgozó munkáltatójának, illetőleg az etikai eljárást kezdeményezőnek.

(2) Az [első fokú] elsőfokú határozattal szemben az érintett személy, illetve az etikai eljárást kezdeményező a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül fellebbezést nyújthat be az [első fokú] elsőfokú etikai bizottságnál, az országos etikai bizottsághoz címezve.

(3) Az országos etikai bizottság a fellebbezés benyújtásától számított 30 napon belül írásbeli, indokolt határozattal dönt az etikai felelősség tárgyában, és az [első fokú] elsőfokú etikai bizottság határozatát helyben hagyja, megváltoztatja[,] vagy megsemmisíti és az első fokon eljárt etikai bizottságot új eljárásra utasítja.

Az országos etikai bizottság a határozatát és indokait szóban kihirdeti, és az írásba foglalt határozatot 30 napon belül megküldi az első fokon eljárt etikai bizottságnak, valamint az (1) bekezdésben meghatározott személyeknek és szerveknek.

(4) Ha az [első fokú] elsőfokú határozat megalapozatlan - a tényállás nincs felderítve vagy hiányos, ellentétes az iratok tartalmával, illetőleg helytelen ténybeli következtetést tartalmaz -, az országos etikai bizottság az [első fokú] elsőfokú határozatot hatályon kívül helyezi, és az [első fokú] elsőfokú etikai bizottságot új eljárásra utasítja.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott eseten kívül az országos etikai bizottság a fellebbezés keretei között az ügy érdemében határoz, a határozata jogerős és végrehajtható.

(6) A másodfokú eljárásban az [első fokú] elsőfokú eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.

(7) A másodfokú határozat ellen az eljárás alá vont szakdolgozó, valamint az eljárás kezdeményezője a kézbesítéstől számított 30 napon belül a közigazgatási perekre (Pp. XX. fejezet) irányadó szabályok szerint bírósághoz fordulhat.

A perre a Fővárosi Bíróság illetékes.

(8) Az e törvényben nem szabályozott kérdésekben az [első fokú] elsőfokú etikai bizottság, illetve az országos etikai bizottság eljárására, a határozatokra a kamara Etikai Eljárási Szabályzatába foglalt rendelkezéseket, valamint a közigazgatási eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/21. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

58. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 35. § (3)-(7) bekezdéseinek az elhagyását javasolják: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik)

"[(3) Az országos etikai bizottság a fellebbezés benyújtásától számított 30 napon belül írásbeli, indokolt határozattal dönt az etikai felelősség tárgyában, és az első fokú etikai bizottság határozatát helyben hagyja, megváltoztatja, vagy megsemmisíti és az első fokon eljárt etikai bizottságot új eljárásra utasítja.

Az országos etikai bizottság a határozatát és indokait szóban kihirdeti, és az írásba foglalt határozatot 30 napon belül megküldi az első fokon eljárt etikai bizottságnak, valamint az (1) bekezdésben meghatározott személyeknek és szerveknek.

(4) Ha az első fokú határozat megalapozatlan - a tényállás nincs felderítve vagy hiányos, ellentétes az iratok tartalmával, illetőleg helytelen ténybeli következtetést tartalmaz -, az országos etikai bizottság az első fokú határozatot hatályon kívül helyezi, és az első fokú etikai bizottságot új eljárásra utasítja.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott eseten kívül az országos etikai bizottság a fellebbezés keretei között az ügy érdemében határoz, a határozata jogerős és végrehajtható.

(6) A másodfokú eljárásban az első fokú eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.

(7) A másodfokú határozat ellen az eljárás alá vont szakdolgozó, valamint az eljárás kezdeményezője a kézbesítéstől számított 30 napon belül a közigazgatási perekre (Pp. XX. fejezet) irányadó szabályok szerint bírósághoz fordulhat.

A perre a Fővárosi Bíróság illetékes.]"

Indokolás: Lásd a T/3742/36. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

59. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 36. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(3) Új eljárás elrendeléséről az [első fokú] elsőfokú etikai bizottság határoz. Az elutasító határozat ellen a kézbesítésétől számított 15 napon belül az új eljárást kezdeményező fellebbezhet az országos etikai bizottsághoz."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/22. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

60. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 37. § (1) bekezdést új a) ponttal javasolják kiegészíteni, valamint a 37. § (1) bekezdés eredeti c) pontjának kiegészítését is javasolják. (a módosító javaslat elfogadása esetén a további pontok számozása értelemszerűen változik)

(1) Kiszabható etikai büntetések:

a) figyelmeztetés

[a)]b)megrovás,

[b)]c pénzbírság, amely a mindenkori minimálbér havi összegének háromszorosáig terjedhet,

[c)]d a tagsági viszony a 28. § b)-c) pontja szerinti határidőig, vagy - egyéb okból - 1-6 hónapig terjedő felfüggesztése,

[d)]e)a 29. § (2)-(3) bekezdései szerinti esetekben kizárás.

Indokolás: Lásd a T/3742/28. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

61. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 37. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Az első- és [másod fokon] másodfokon eljáró etikai bizottság határozatát az (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt etikai büntetések kiszabása esetén a bizottság eljáró tagjainak egyszerű, a c) és d) pontjában foglalt etikai büntetések kiszabása esetén - a 34. § (4) bekezdésében foglaltak kivételével - kétharmados szótöbbségével hozza."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/23. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

62. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 38. §-ának a következő módosítását javasolják:

"(1) Pénzbírság kiszabása esetén az etikai határozat jogerőre emelkedésétől számított 6 hónapig, [felfüggesztett kizárás] a tagsági viszony felfüggesztése esetén a határozat jogerőre emelkedésétől számított 1 évig, kizárás esetén a határozat jogerőre emelkedésétől számított 2 évig az elmarasztalt szakdolgozó kamarai tisztségre nem választható, a meglévő kamarai tisztsége megszűnik.

(2) Az etikai büntetés hátrányos jogkövetkezményei alól a határozat jogerőre emelkedését követően, kizárás esetén a határozat jogerőre emelkedésétől számított 2 év elteltével az első fokú etikai bizottság - kérelmére - [a büntetés hatálya alól] mentesítheti az eljárás alá vont szakdolgozót, ha arra érdemes.

(3) A mentesítés iránti kérelem elbírálására egyebekben az etikai eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/3742/45. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

63. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 40. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) Az egészségügyi, szociális és családügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) törvényességi felügyeletet gyakorol a MESZK működése felett. [Ebben a jogkörében] E jogkörében szükség szerint, de legalább öt évente ellenőrzi az Alapszabály, továbbá más kamarai szabályzatok, illetve a kamarai szervek és tisztségviselők határozatai jogszerűségét, illetőleg azt, hogy a MESZK szerveinek, illetve tisztségviselőinek a tevékenysége megfelel-e az Alapszabálynak. A törvényességi felügyelet nem terjed ki az olyan ügyekre, amelyekben munkaügyi vitának, illetőleg egyébként bírósági vagy államigazgatási eljárásnak van helye."

Indokolás: Lásd a T/3742/26. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

64. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 40. § (4)-(8) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(4) Ha a bíróság a (3) bekezdés alapján indított eljárás eredményeként a jogsértést megállapítja,

a) a jogsértő Alapszabályt, más szabályzatot vagy határozatot, illetve annak jogszabálysértő részét hatályon kívül helyezi, és új döntés meghozatalát rendeli el,

b) a működés törvényességének helyreállítása céljából elrendelheti a jogsértés megszüntetésére vagy a jogsértően működő kamarai szerv (tisztségviselő) választására jogosult kamarai szerv összehívását,

c) a jogsértő kamarai szerv (tisztségviselő) működését felfüggesztheti, vagy a kamarai szerv ellenőrzésére - a kamarai tagok közül - [felügyelő biztost] felügyelőbiztost rendelhet ki, ha a működés törvényessége másként nem biztosítható.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott intézkedések közül a bíróság az adott esetben leginkább megfelelő bármely intézkedést alkalmazhatja, illetve több intézkedés együttes alkalmazását is elrendelheti.

(6) A (4) bekezdés c) pontja szerinti [felügyelő biztos] felügyelőbiztos - szükség esetén - köteles a működés törvényességének helyreállítása céljából haladéktalanul összehívni az illetékes területi szervezet küldöttgyűlését, illetőleg - területi küldöttgyűlés vagy országos kamarai szerv jogsértő működése esetén - az országos küldöttközgyűlést. A [felügyelő biztost] felügyelőbiztost kirendelő bíróság a jogszerűség helyreállítására határidőt szabhat, a felügyelő biztos feladatait meghatározhatja, szükség szerint - a [felügyelő biztos] felügyelőbiztos felmentésével vagy anélkül - új [felügyelő biztost] felügyelőbiztost rendelhet ki.

(7) A [felügyelő biztos] felügyelőbiztos tevékenységéről és annak eredményéről tájékoztatja a kirendelő bíróságot és a minisztert. A [felügyelő biztos] felügyelőbiztos költségtérítését a bíróság állapítja meg, és az ellenőrzött kamarai szerv viseli.

(8) Nem rendelhető ki [felügyelő biztosként] felügyelőbiztosként az, aki a MESZK-ben tisztséget nem viselhet, valamint az sem, aki az ellenőrzött szervnél tisztséget visel, illetve akit az ellenőrzött kamarai szerv közvetlenül irányít. A felügyelő biztos e jogkörében végzett tevékenysége során, azzal összefüggésben nem utasítható, illetőleg e tevékenységéért vele szemben hátrányos kamarai jogkövetkezmény nem alkalmazható."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/24. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

65. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 41. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(1) Az e törvény szerint megalakuló MESZK országos küldöttközgyűlését első alkalommal - e törvény felhatalmazása alapján - a Magyar Ápolási Egyesület és az [ESZET] ESZEF véleményére tekintettel felügyeletével - a törvény hatálybalépésekor egyesületként, vagy egyéb társadalmi szervezetként cégbírósági bejegyzéssel igazoltan, alapszabályában országosként bejegyzett és működő, a küldöttközgyűlésbe delegálási joggal rendelkező szakdolgozói szervezetek képviselőiből létrejövő Szervező Bizottság hívja össze a törvény hatálybalépését követő 90 napon belüli időpontra."

Indokolás: Lásd a T/3742/10. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

66. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 41. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) Az e törvény szerint megalakuló MESZK országos küldöttközgyűlését első alkalommal [- e törvény felhatalmazása alapján - a Magyar Ápolási Egyesület és az ESZET véleményére tekintettel felügyeletével - a törvény hatálybalépésekor egyesületként, vagy egyéb társadalmi szervezetként, alapszabályában országosként bejegyzett és működő, a küldöttközgyűlésbe delegálási joggal rendelkező szakdolgozói szervezetek képviselőiből létrejövő] a Magyar Ápolási Egyesület és az Egészségügyi Szakdolgozók Együttműködési Fóruma által létrehozott Szervező Bizottság hívja össze a törvény hatálybalépését követő 90 napon belüli időpontra."

Indokolás: Lásd a T/3742/21. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- a Szociális biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

67. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 41. § (3) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:

"(3) A Szervező Bizottságban valamennyi, bejelentkezett, alapszabályában rögzítetten országos tevékenységű szakdolgozói szervezet képviseletét biztosítani kell. A Szervező Bizottság taglétszámarányos szavazati joggal szótöbbséges határozattal választja meg elnökét, és egyéb tisztségviselőit, továbbá megállapítja működésének rendjét."

Indokolás: Lásd a T/3742/11. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

68. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 42. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:

"(2) A küldöttközgyűlésbe a bejelentkezett országos szakdolgozói szervezetek minden 200 tag után 1 küldöttet delegálnak azzal, hogy legalább 1 fő delegálására minden szervezet jogosult. A tagságot címlistával igazolni kell a szervező bizottság elnökénél. A címlistának tartalmaznia kell a nevet, a belépés dátumát, lakóhelyet. A Választási Bizottság a közjegyző által hitelesített címlistákat megvizsgálja és ennek alapján megállapítja a taglétszámarányban leadható szavazatok számát. Az elnök a címlistát zárt borítékban őrzi és a eredményes alakuló ülést követően - a jogorvoslati határidő leteltével - jegyzőkönyv szerint megsemmisíti. Jogorvoslat esetén a bíróság rendelkezésére bocsátja."

Indokolás: Lásd a T/3742/12. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

69. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 42. § (2)-(3) és (5) bekezdéseinek a következő módosítását javasolják:

"(2) A küldöttközgyűlésbe a bejelentkezett országos szakdolgozói szervezetek minden 200 tag után 1 küldöttet delegálnak azzal, hogy legalább 1 fő delegálására minden szervezet jogosult. A tagságot címlistával igazolni kell a szervez[e]ő bizottság elnökénél. A címlistának tartalmaznia kell a nevet, a belépés dátumát, lakóhelyet. Az elnök a címlistát zárt borítékban őrzi és az eredményes alakuló ülést követően - a jogorvo[a]slati határidő leteltével - jegyzőkönyv szerint megsemmisíti. Jogorvoslat esetén a bíróság rendelkezésére bocsátja.

(3) A Szervező Bizottság gondoskodik az alakuló küldöttközgyűlés lebonyolításához szükséges jelölőbizottság[ot] és szavazatszámláló bizottság felállításáról, továbbá a levezető elnök felkéréséről. A Szervező Bizottság munkájába történő részvételre megállapodásuk alapján más személyeket is felkérhetnek.

(5) a szervező bizottság eredménytelen munkája esetén a Magyar Ápolási Egyesület a 41. § és a 42. § szerint újra indítja a szervezést és hívja össze az alakuló közgyűlést 60 napon belül."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/25. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

70. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 43. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(1) A tisztségviselőket a választásukra jogosult alakuló küldöttközgyűlés jelöli a 41. § szerint delegált küldöttek ajánlásai alapján. Jelölt az lehet, akit a [jelenlévő] jelen lévő küldöttek legalább 10%-a jelöltként elfogad."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/26. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

71. Dr. Nyúl István, Nagy Nóra és Zuschlag János László képviselők a törvényjavaslat 44 § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Szavazategyenlőség esetén ismételt választást kell tartani, amelyen a legtöbb szavazatot megszerző jelöltek indulhatnak."

Indokolás: Lásd a T/3742/32/27. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

- a Kormány képviselője egyetért

72. Pettkó András és dr. Csáky András képviselők a törvényjavaslat 47. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) A helyi és a területi kamarai szervezeteket az ideiglenes Alapszabály elfogadásától számított [90] 365 napon belül, az abban foglaltaknak megfelelően kell létrehozni. Az e törvény hatálybalépésekor szakdolgozói képesítéshez kötött tevékenységet folytatók - a 26. § (2) bekezdésében foglaltak kivételével - az ideiglenes Alapszabály elfogadásától számított 30 napon belül kérhetik a MESZK-be történő felvételüket az ideiglenes Alapszabályban erre kijelölt szerveknél, amennyiben ezt a tevékenységüket folytatni kívánják."

Indokolás: Lásd a T/3742/13. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Egészségügyi biz. nem támogatja

- a Szociális biz. nem támogatja

- az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

- a Kormány képviselője nem ért egyet

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Budapest, 2003. szeptember 25.

Dr. Csáky András s.k.,
az Egészségügyi bizottság elnöke

Dr. Mátrai Márta s.k.,
a Szociális és családügyi bizottság elnöke