T/3946/81.

Az Országgyűlés

Társadalmi szervezetek

bizottságának

Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottságának

Költségvetési és pénzügyi
bizottságának

Kulturális és sajtó
Bizottságának

Önkormányzati
bizottságának

a j á n l á s a

a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló T/3946. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Társadalmi szervezetek bizottsága -mint első helyen kijelölt bizottság -, Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság), Kulturális és sajtó bizottsága (továbbiakban: Kulturális bizottság) valamint az Önkormányzati bizottsága megvitatta a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló, T/3946. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/3946/4-80. számú módosító javaslatokat.

Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a T/3946/64. számú módosító javaslatukat visszavonták, ezért azt az ajánlás nem tartalmazza.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegéből elhagyni javasolt szöveget [  ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettől eltérő jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja" megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévő képviselők egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerűen megváltoznak a törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történő külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b) pontja szerinti, a módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fűzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

Módosításra irányuló törvényjavaslat esetén az ajánlás-tervezet akkor tartalmaz utalást a HSZ. 94. § (3) bekezdésére, ha a benyújtott módosító javaslat a módosítandó törvény törvényjavaslattal nem érintett §-ára vonatkozik, és ezért a módosító javaslat házszabályszerűségéről bizottsági döntés szükséges.
Az ajánlás abban az esetben tartalmazza a fenti joghelyre történő utalást, ha az első helyen kijelölt bizottság megállapítja, hogy a módosító javaslat ellentétes a HSZ. 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal.

A módosító javaslatok közötti összefüggésekre akkor utalunk, ha ugyanazon képviselő által benyújtott módosító javaslatokról, vagy több képviselő által közösen benyújtott módosító javaslatokról egyszerre célszerű dönteni.

Azokat a módosító javaslatokat, amelyek egy gépelt oldalnál hosszabb szövegrész elhagyására tesznek javaslatot, terjedelmi okokból csak a jogszabályhelyre történő hivatkozással tesszük közzé.

  1. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:
  2. "(1) A Nemzeti Civil Alapprogram (a továbbiakban Alapprogram) a Magyarországon bírósági nyilvántartásba vett civil szervezetek számára, azok működéséhez és tevékenységéhez biztosít központi költségvetési támogatást."

    Indokolás: Lásd a T/3946/67. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  3. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdésének e), f) és g) pontjainak a következő módosítását javasolják:
  4. /Az Alapprogramból az alábbi célokra teljesíthetők kifizetések;/

    "e) civil [szférával] szervezettel kapcsolatos tudományos kutatások és monitoring tevékenység, nyilvántartási feladatok támogatása;"

    "f) civil [szférával] szervezettel kapcsolatos oktatási, tanácsadó, segítő, szolgáltató tevékenység és intézmények támogatása;"

    "g) civil [szférát] szervezetet bemutató kiadványok, szakmai elektronikus és írott sajtó támogatása;"

    Indokolás: Lásd a T/3946/63. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja

    - az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  5. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdés f) pontjának a következő módosítását javasolják:
  6. /Az Alapprogramból az alábbi célokra teljesíthetők kifizetések;/

    "f) civil szférával kapcsolatos [oktatási] szolgáltató, tanácsadó, oktatási, fejlesztő, segítő, [szolgáltató] tevékenység és intézmények támogatása;"

    Indokolás: Lásd a T/3946/72. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  7. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdés h) pontjának a következő módosítását javasolják:
  8. /Az Alapprogramból az alábbi célokra teljesíthetők kifizetések;/

    "h) civil szervezetek pályázati önrészeinek [finanszírozását segítő mechanizmusok] támogatása;"

    Indokolás: Lásd a T/3946/65. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  9. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdését a következő k) ponttal javasolják kiegészíteni.
  10. /Az Alapprogramból az alábbi célokra teljesíthetők kifizetések;/

    "k) civil érdekképviseleti tevékenység támogatása;"

    Indokolás: Lásd a T/3946/66. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  11. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 1. §-ának (2) bekezdését a következő k) ponttal javasolják kiegészíteni:
  12. /Az Alapprogramból az alábbi célokra teljesíthetők kifizetések;/

    "k) a civil szervezetek tevékenységéhez szükséges infrastrukturális beruházások támogatása."

    Indokolás: Lásd a T/3946/11. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  13. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 1. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  14. "(3) Az Alapprogram rendelkezésére álló forrásoknak a Tanács által évente meghatározott hányadát - de legalább [60]40 %-át - a civil szervezetek (2) bekezdés a) pont szerinti működési támogatására kell fordítani."

    Indokolás: Lásd a T/3946/12. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  15. Halász János képviselő a törvényjavaslat 1. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  16. "(3) Az Alapprogram rendelkezésére álló forrásoknak a Tanács által évente meghatározott hányadát - de legalább [60] 80 %-át - a civil szervezetek (2) bekezdés a) pont szerinti működési támogatására kell fordítani."

    Indokolás: Lásd a T/3946/53. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  17. Szabó Imre képviselő a törvényjavaslat 1. §-át új (4) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:
  18. "(4) Az összes támogatás legfeljebb harminc százalékát az országos hatókörű civil szervezetek, további legfeljebb harminc százalékát a regionális hatókörű civil szervezetek támogatására kell fordítani."

    Indokolás: Lásd a T/3946/56. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja

    - az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  19. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 1. §-át új (4) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:
  20. "(5) Az 1. § (2) bekezdés c.) d.) e) és g) pontjaiban szereplő feladatokhoz csak a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény alapján közhasznú jogállást jogerősen elnyert szervezet kaphat támogatást."

    Indokolás: Lásd a T/3946/68. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja

    - az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  21. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 2. § (2) bekezdés a) pontjának a következő kiegészítését javasolják:
  22. /Az Alapprogram bevételei:/

    "a.) a megelőző költségvetési évben magánszemélyek jövedelemadójaként ténylegesen befizetett összeg 1 %-ából a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény 4. §-ában megjelölt kedvezményezetteknek ténylegesen kiutalt jövedelemadó-hányaddal megegyező összeg[,]. Az Alapprogram számára átutalt támogatási összeg nem lehet kevesebb, mint a megelőző költségvetési évben a magánszemélyek által ténylegesen befizetett személyi jövedelemadó 0,5 %-a."

    Indokolás: Lásd a T/3946/10. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. később foglal állást

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője később foglal állást

  23. Halász János képviselő a törvényjavaslat 2. § (2) bekezdés a) pontjának a következő módosítását javasolja:
  24. /Az Alapprogram bevételei:/

    "a) a megelőző költségvetési évben magánszemélyek jövedelemadójaként ténylegesen befizetett összeg 1 %-ából a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény 4. §-ában megjelölt kedvezményezetteknek [ténylegesen kiutalt] felajánlott jövedelemadó-hányaddal megegyező összeg,"

    Indokolás: Lásd a T/3946/52. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  25. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 2. § (3) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:
  26. "(3) Az (2) bekezdés a) pont szerinti forrás időarányos részét a Magyar Államkincstár negyedévenként, a negyedévet követő első hó 20. napjáig biztosítja az Alapprogram számára a következők szerint. Az első és a második negyedévet követő hó 20. napjáig a megelőző költségvetési évben, a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXXVI. törvény 4. §-ában megjelölt kedvezményezetteknek tényelegesen kiutalt jövedelemadó-hányad időarányos részét biztosítja. A harmadik negyedévet követő hó 20. napjáig a (2) bekezdés a) pontjában rögzítettek szerint számított összeg időarányos részét biztosítja, korrigálva azt az első és a második negyedévet követő hó 20. napjáig ténylegesen kiutalt összeg és a (2) bekezdés a) pontja szerint számított időarányos összeg különbözetével. A negyedik negyedévet követő hó 20. napjáig a (2) bekezdés a) pontjában rögzítettek szerint számított összeg időarányos részét biztosítja."

    Indokolás: Lásd a T/3946/77. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  27. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés a) pontjának a következő kiegészítését javasolja:
  28. /Az Alapprogramból az alábbi civil szervezetek igényelhetnek támogatást:/

    "a) azon társadalmi szervezetek (kivéve a pártokat, a munkaadói és munkavállalói érdek-képviseleti szervezeteket, biztosító egyesületeket, valamint az egyházakat), amelyeket a bíróság a pályázat kiírása, vagy az egységes elvek mentén meghatározott támogatási feltételeknek történő megfelelés megállapítása évének első napja előtt legalább egy évvel nyilvántartásba vett, és az alapszabályuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják;"

    Indokolás: Lásd a T/3946/19. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  29. Halász János képviselő a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés a) pontjának a következő módosítását javasolja:
  30. /Az Alapprogramból az alábbi civil szervezetek igényelhetnek támogatást:/

    "a) azon társadalmi szervezetek (kivéve a pártokat, a munkaadói és munkavállalói érdek-képviseleti szervezeteket, valamint az egyházakat), amelyeket a bíróság a pályázat kiírása, vagy az egységes elvek mentén meghatározott támogatási feltételeknek történő megfelelés megállapítás[a évének első napja előtt legalább egy évvel]áig nyilvántartásba vett, és az alapszabályuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják;"

    Indokolás: Lásd a T/3946/50. sz. módosító javaslat indokolását.

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 63. számú pontjában foglaltakkal.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

     

     

  31. Halász János képviselő a törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés b) pontjának a következő módosítását javasolja:
  32. /Az Alapprogramból az alábbi civil szervezetek igényelhetnek támogatást:/

    "b) azon alapítványok (ide nem értve a közalapítványokat), amelyeket a bíróság a pályázat kiírása, vagy az egységes elvek mentén meghatározott támogatási feltételeknek történő megfelelés megállapítás[a évének első napja előtt legalább egy évvel]áig nyilvántartásba vett, és az alapító okiratuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják."

    Indokolás: Lásd a T/3946/51. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  33. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 3. §-át a következő új (3) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:
  34. "(3) Nem jogosult az Alapprogram támogatására az a civil szervezet, mely a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 26. § d) pontja szerinti közvetlen politikai tevékenységet folytat."

    Indokolás: Lásd a T/3946/78. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  35. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:
  36. "(1) A Tanács az Alapprogram elvi irányító testülete. E törvény keretei között a Tanács határozza meg az Alapprogram működésének alapvető szabályait, az Alapprogramból nyújtható támogatások rendező elveit, az egy civil szervezet számára egy költségvetési évben nyújtható támogatás maximális összegét, a Kollégiumok közötti forrásmegosztás arányait, valamint ellátja az e törvényben ráruházott egyéb feladatokat."

    Indokolás: Lásd a T/3946/80. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  37. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  38. "(2) A Tanács tizenhét tagból áll, [amelynek öt tagját a miniszter - két tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg] amelynek két tagját az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) jelöli ki, és a miniszter bízza meg, három tagját pedig a miniszter saját hatáskörben jelöli ki és bízza meg. A Tanács tizenkét tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Tanács elnökét a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel."

    Indokolás: Lásd a T/3946/70. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  39. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  40. "(2) A Tanács [tizenhét] huszonegy tagból áll, amelynek [öt] hét tagját a miniszter - [két] négy tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács [tizenkét] tizennégy tagját a civil jelöltállítási rendszerben az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon [választja] sorsolással delegálja. A Tanács elnökét [a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel] tanácstagok egyszerű többséggel választják meg."

    Indokolás: Lásd a T/3946/4. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  41. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  42. "(2) A Tanács [tizenhét] tizenkilenc tagból áll, amelynek [öt] hét tagját a miniszter - [két] négy tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács tizenkét tagját a civil jelöltállítási rendszerben az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon [választja] sorsolással delegálja. A Tanács elnökét [a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel] tanácstagok egyszerű többséggel választják meg."

    Indokolás: Lásd a T/3946/6. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

     

     

  43. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  44. "(2) A Tanács [tizenhét] huszonegy tagból áll, amelynek [öt] hét tagját a miniszter - [két] négy tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács [tizenkét] tizennégy tagját a civil jelöltállítási rendszerben az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon [választja] sorsolással delegálja. A Tanács elnökét a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel."

    Indokolás: Lásd a T/3946/7. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  45. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  46. "(2) A Tanács [tizenhét] huszonegy tagból áll, amelynek [öt] hét tagját a miniszter - [két] négy tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács [tizenkét] tizennégy tagját a civil jelöltállítási rendszerben az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Tanács elnökét [a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel] tanácstagok egyszerű többséggel választják meg."

    Indokolás: Lásd a T/3946/8. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

     

     

  47. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  48. "(2) A Tanács [tizenhét] tizenkilenc tagból áll, amelynek [öt] hét tagját a miniszter - [két] négy tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács tizenkét tagját a civil jelöltállítási rendszerben az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Tanács elnökét a [miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel] tanácstagok egyszerű többséggel választják meg."

    Indokolás: Lásd a T/3946/9. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  49. Halász János képviselő a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  50. "(2) A Tanács tizenhét tagból áll, amelynek öt tagját a miniszter - két tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács tizenkét tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Tanács elnökét a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács [tagjai] civil szervezeti delegáltjai közül kéri fel."

    Indokolás: Lásd a T/3946/54. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

     

     

  51. Halász János képviselő a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  52. "(2) A Tanács [tizenhét] tizenhárom tagból áll, amelynek [öt] három tagját a miniszter - két tag esetében az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) egyetértésével - saját hatáskörében jelöli ki és bízza meg. A Tanács [tizenkét] tíz tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Tanács elnökét a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel."

    Indokolás: Lásd a T/3946/49/1. sz. módosító javaslat indokolását.

    Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 64. számú pontjában foglaltakkal.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  53. Halász János képviselő a törvényjavaslat 4. § (3) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  54. "(3) A Tanács valamennyi tagjának kijelölése és megbízása után kezdi meg működését. A Tanács első ülését a miniszter hívja össze."

    Indokolás: Lásd a T/3946/48. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

     

     

  55. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 4. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  56. "(4) A szabályszerűen összehívott ülésen a Tanács akkor határozatképes, ha a tagok legalább [2/3-a] fele a szavazásban részt vesz. A Tanács minden tagjának egy szavazata van. A Tanács a döntéseit a [jelenlévő] tagok legalább [2/3-ának] felének egyetértésével hozza meg."

    Indokolás: Lásd a T/3946/20. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  57. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 4. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  58. "(5) A Tanács működésének részletes szabályait ügyrend határozza meg, amelynek szövegére a Tanács elnöke tesz a miniszterrel egyeztetett javaslatot. A Tanács az ügyrendjét, illetve annak módosítását a [jelenlévő] tagok legalább [3/4-ének] 2/3-ának az egyetértésével fogadja el."

    Indokolás: Lásd a T/3946/21. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  59. Halász János képviselő a törvényjavaslat 4. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  60. "(5) A Tanács működésének részletes szabályait ügyrend határozza meg, amelynek szövegére a Tanács elnöke tesz [a miniszterrel egyeztetett] javaslatot. A Tanács az ügyrendjét, illetve annak módosítását a jelenlévő tagok legalább 3/4-ének az egyetértésével fogadja el."

    Indokolás: Lásd a T/3946/32. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  61. Halász János képviselő a törvényjavaslat 4. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  62. "(5) A Tanács működésének részletes szabályait ügyrend határozza meg, amelynek szövegére a Tanács elnöke tesz a miniszterrel egyeztetett javaslatot. A Tanács az ügyrendjét, illetve annak módosítását a jelenlévő tagok legalább [3/4-ének] 2/3-ának az egyetértésével fogadja el."

    Indokolás: Lásd a T/3946/33. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  63. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 4. § (6) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  64. "(6) A Tanács [jogszabálysértő vagy ügyrendjébe ütköző] határozata ellen a határozathozataltól számított 30 napos jogvesztő határidőn belül a Tanács elnöke és bármely[ik] tagja kifogást nyújthat be a miniszterhez. A miniszter a kifogás tárgyában 30 napon belül dönt. Ha a miniszter azt állapítja meg, hogy a kifogással érintett határozat jogszabálysértő, vagy ügyrendbe ütközik [a kifogásnak helyt ad], indokolással ellátott határozatában megállapítja a [megtámadott] határozat érvénytelenségét, és hatályon kívül helyezi azt. A Tanács ilyen esetben köteles a kérdésben 30 napon belül új döntést hozni."

    Indokolás: Lásd a T/3946/26. sz. módosító javaslat indokolását.

     

     

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  65. Halmai Gáborné képviselő a törvényjavaslat 5. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  66. "(1) A Kollégiumok az Alapprogram regionális és civil szakmai szempontok (így különösen kulturális, szociális, oktatási, gyermek- és ifjúságvédelmi, környezet- és természetvédelmi szempontok) alapján szerveződő operatív döntéshozó szervei. A Kollégiumok a Tanács által meghatározott támogatási elvek, módok, arányok szerint döntenek a kedvezményezettek támogatásáról, vagy pályázatok kiírásáról, illetve azok elbírálásáról."

    Indokolás: Lásd a T/3946/31. és a T/3946/60. sz. módosító javaslatok indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  67. Halász János képviselő a törvényjavaslat 5. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  68. "(1) A Kollégiumok az Alapprogram regionális és civil szakmai szempontok alapján szerveződő operatív döntéshozó szervei. Civil szempontok alapján létre kell hozni kulturális, szociális, ifjúsági és környezetvédelmi kollégiumot. A regionális kollégiumok a régiók alapján szerveződnek. A Kollégiumok a Tanács által meghatározott támogatási elvek, módok, arányok szerint döntenek a kedvezményezettek támogatásáról, vagy pályázatok kiírásáról, illetve azok elbírálásáról."

    Indokolás: Lásd a T/3946/47. sz. módosító javaslat indokolását.

     

     

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  69. Halmai Gáborné képviselő a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  70. "(2) Az 5-15 fő létszámú Kollégiumokat a Tanács javaslata alapján a miniszter hozza létre. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján határozza meg. A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg. A Kollégium többi tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Kollégiumok vezetőit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács elnöke véleményének figyelembe vételével a miniszter jelöli ki."

    Indokolás: Lásd a T/3946/30. és a T/3946/61. sz módosító javaslatok indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  71. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének a kiegészítését javasolják:
  72. "(2) A Kollégiumokat a Tanács javaslata alapján a miniszter hozza létre és szünteti meg. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján határozza meg. A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg. A Kollégium többi tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Kollégiumok vezetőit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács elnöke véleményének figyelembe vételével a miniszter jelöli ki."

    Indokolás: Lásd a T/3946/62. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  73. Halász János képviselő a törvényjavaslat 5 § (2) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  74. "(2) A Kollégiumokat a Tanács javaslata alapján, a Tanács egyetértésével a miniszter hozza létre. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján, a Tanács egyetértésével határozza meg. A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg. A Kollégium többi tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Kollégiumok vezetőit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács elnöke véleményének figyelembe vételével a miniszter jelöli ki."

    Indokolás: Lásd a T/3946/34. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  75. Halász János képviselő a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  76. "(2) A Kollégiumokat a Tanács javaslata alapján a miniszter hozza létre. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján határozza meg. [A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg.] A Kollégium [többi tagját] tagjait a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Kollégiumok vezetőit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács elnöke véleményének figyelembe vételével a miniszter jelöli ki."

    Indokolás: Lásd a T/3946/35. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  77. Lezsák Sándor és Pettkó András képviselők a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  78. "(2) Budapesten négy, Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Pest és Szabolcs-Szatmár Bereg megyékben kettő, a többi megyékben egy Kollégiumot kell létrehozni. [A Kollégiumokat a Tanács javaslata alapján a miniszter hozza létre. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján határozza meg. A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg.] A Kollégium többi tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Kollégiumok vezetőit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács elnöke véleményének figyelembe vételével a miniszter jelöli ki."

    Indokolás: Lásd a T/3946/55. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  79. Halász János képviselő a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  80. "(2) A Kollégiumokat a Tanács javaslata alapján a miniszter hozza létre. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján határozza meg. A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg. A Kollégium többi tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ban meghatározott módon választja. A Kollégiumok vezetőit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács [elnöke véleményének figyelembe vételével] egyetértésével a miniszter jelöli ki."

    Indokolás: Lásd a T/3946/36. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  81. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 5. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  82. "(3) A Kollégium akkor határozatképes, ha a tagjainak legalább [fele] kétharmada a szavazásban részt vesz. A Kollégium minden tagjának egy szavazata van. A Kollégium a döntéseit egyszerű többséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén a Kollégium vezetőjének szavazata dönt."

    Indokolás: Lásd a T/3946/13. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  83. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 5. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  84. "(3) A Kollégium akkor határozatképes, ha a tagjainak legalább fele a szavazásban részt vesz. A Kollégium minden tagjának egy szavazata van. A Kollégium a döntéseit [egyszerű] minősített többséggel hozza meg. [Szavazategyenlőség esetén a Kollégium vezetőjének szavazata dönt.]"

    Indokolás: Lásd a T/3946/22. sz. módosító javaslat indokolását.

     

     

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  85. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 5. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  86. "(4) A Kollégiumok működésük szabályait - a jogszabályok és a Tanács vonatkozó döntéseinek keretein belül - ügyrendjükben határozzák meg. A Kollégiumok ügyrendjének szövegére a kollégiumi vezetők tesznek a Tanács elnökével egyeztetett javaslatot. A Kollégium az ügyrendjét, illetve annak módosítását a [jelenlévő] tagok legalább 2/3-ának egyetértésével fogadja el."

    Indokolás: Lásd a T/3946/23. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  87. Halász János képviselő a törvényjavaslat 5. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  88. "(4) A Kollégiumok működésük szabályait - a jogszabályok és a Tanács vonatkozó döntéseinek keretein belül - ügyrendjükben határozzák meg. A Kollégiumok ügyrendjének szövegére a kollégiumi vezetők tesznek [a Tanács elnökével egyeztetett] javaslatot. A Kollégium az ügyrendjét, illetve annak módosítását a jelenlévő tagok legalább 2/3-ának egyetértésével fogadja el."

    Indokolás: Lásd a T/3946/37. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  89. Halász János képviselő a törvényjavaslat 5. § (5) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  90. "(5) A Kollégium jogszabálysértő, a Tanács határozatába, illetve saját ügyrendjébe ütköző határozata ellen a határozathozataltól számított 30 napos jogvesztő határidőn belül a Tanács elnöke és tagjai, illetve bármelyik kollégiumi tag kifogást jelenthet be. A Tanács a kifogás tárgyában 30 napon belül dönt. Ha a kifogásnak a Tanács helyt ad, indokolással ellátott határozatában megállapítja a megtámadott határozat érvénytelenségét, és hatályon kívül helyezi azt. A Kollégium ilyen esetben köteles a kérdésben 30 napon belül új döntést hozni."

    Indokolás: Lásd a T/3946/38. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  91. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 5. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  92. "(5) A Kollégium [jogszabálysértő, a Tanács határozatába, illetve saját ügyrendjébe ütköző] határozata ellen a határozathozataltól számított 30 napos jogvesztő határidőn belül a Tanács elnöke, bármely tagja, valamint [és] bármely[ik] kollégiumi elnök vagy tag kifogást jelenthet be a Tanácshoz. A Tanács a kifogás tárgyában 30 napon belül dönt. Ha a [kifogásnak] a Tanács azt állapítja meg, hogy a kifogással érintett határozat jogsértő, a Tanács határozatába, vagy ügyrendbe ütköző [helyt ad], indokolással ellátott határozatában megállapítja a [megtámadott] határozat érvénytelenségét, és hatályon kívül helyezi azt. A Kollégium ilyen esetben köteles a kérdésben 30 napon belül új döntést hozni."

    Indokolás: Lásd a T/3946/27. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  93. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  94. "(1) A Tanács és a Kollégiumok tagjait - a kijelölésüket, illetve megválasztásukat követő 15 napon belül - a miniszter bízza meg. A Tanács és a Kollégiumok tagjainak megbízatása [3] két évre szól. A megbízatás lejártával a Tanács illetve a Kollégium tagja tisztségére legfeljebb egy alkalommal újra jelölhető."

    Indokolás: Lásd a T/3946/14. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  95. Halász János képviselő a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  96. "(1) A Tanács és a Kollégiumok tagjait - a kijelölésüket, illetve megválasztásukat követő 15 napon belül - a miniszter bízza meg. A Tanács és a Kollégiumok tagjainak megbízatása 3 évre szól. A megbízatás lejártával a Tanács illetve a Kollégium tagja tisztségére [legfeljebb egy alkalommal újra] nem jelölhető újra."

    Indokolás: Lásd a T/3946/39. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  97. Halász János képviselő a törvényjavaslat 6. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  98. "(2) A Tanács és a Kollégiumok tagjait és vezetőit tevékenységükért a miniszter által évente megállapított díjazás illeti meg. [A havi díjazás legkisebb mértéke a kötelező legkisebb munkabér jogszabályban meghatározott összege, legnagyobb mértéke a kötelező legkisebb munkabér háromszorosa lehet.] A díjazáson kívül a Tanács, illetve a Kollégiumok tagjai és vezetői jogosultak az Alapprogram tevékenységével összefüggő, igazolt utazási költségeik megtérítésére is, egyéb költségigénnyel nem léphetnek fel."

    Indokolás: Lásd a T/3946/46. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  99. Halász János képviselő a törvényjavaslat 6. § (3) bekezdésének az elhagyását javasolja:
  100. [(3) A Tanács és a Kollégiumok a miniszter által kijelölt köztisztviselői jogállású tagjait a (2) bekezdés szerinti díjazás nem illeti meg. A Tanács és a Kollégiumok köztisztviselői jogállású tagjai is jogosultak az Alapprogram tevékenységével összefüggő, igazolt utazási költségeik megtérítésére.]

    Indokolás: Lásd a T/3946/45. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. nem támogatja

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  101. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  102. "(2) A Kollégium tagja nem vehet részt a napirendi pont tárgyalásában és a döntésben, ha a támogatással érintett civil szervezetben saját maga vagy közeli hozzátartozója tisztségviselő, vagy a döntést megelőző három éven belül [tisztségviselő] tag volt, illetve a döntés következtében a tag, illetve közeli hozzátartozója, vagy az általa képviselt civil szervezet akár közvetve is vagyoni előnyben részesülne."

    Indokolás: Lásd a T/3946/15. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  103. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 7. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  104. "(2) A Kollégium tagja nem vehet részt a [napirendi pont tárgyalásában és a] döntésben, ha a támogatással érintett civil szervezetben saját maga vagy közeli hozzátartozója tisztségviselő, vagy a döntést megelőző három éven belül tisztségviselő volt, illetve a döntés következtében a tag, illetve közeli hozzátartozója, vagy az általa képviselt civil szervezet akár közvetve is vagyoni előnyben részesülne."

    Indokolás: Lásd a T/3946/24. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  105. Halász János képviselő a törvényjavaslat 7. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  106. "(3) Nem lehet a Tanács, illetve Kollégium tagja az a személy, aki a [jelölését] megbízását megelőző öt éven belül olyan civil szervezet vezető tisztségviselője volt, amely megszűnt, és a megszűnését megelőző két éven belül keletkezett köztartozás megfizetésére a szervezetet vagy jogutódját jogerős hatósági vagy bírósági határozat kötelezte, s ennek nem tett eleget; kivéve, ha vezető tisztségviselői megbízására kifejezetten a szervezet anyagi helyzetének rendezése érdekében került sor."

    Indokolás: Lásd a T/3946/44. sz. módosító javaslat indokolását.

     

     

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  107. Béki Gabriella képviselő a törvényjavaslat 7. § (5) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  108. "(5) A kizárási, valamint összeférhetetlenségi okra vonatkozó bejelentés megalapozottsága esetén a miniszter, illetve a Tanács elnöke határidő kitűzésével felhívja az érintett személyt az összeférhetetlenségi ok megszüntetésére. Az érintett személy ennek megtörténtéig a testületben a szavazati jogát nem gyakorolhatja. A kizárási, valamint az összeférhetetlenségi ok fennállása kérdésében vita esetén - a Tanács illetve a Kollégium érintett tagjának kérésére - a miniszter dönt."

    Indokolás: Lásd a T/3946/25. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  109. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 8. § (1) bekezdés a) pontjának a következő módosítását javasolják:
  110. /A Tanács, illetve a Kollégium tagjának megbízatása megszűnik:/

    "a) a megbízatása hatályba lépésétől számított [3] két év elteltével,"

    Indokolás: Lásd a T/3946/16. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  111. Halász János képviselő a törvényjavaslat 8. § (3) bekezdésének az elhagyását javasolja: (a módosító javaslat elfogadása esetén a további bekezdések számozása értelemszerűen változik)
  112. [(3) A Bizottság egyetértésével kijelölt személyek megbízatását a miniszter a Bizottság erre vonatkozó döntése alapján vonja vissza.]

    Indokolás: Lásd a T/3946/43. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  113. Halmai Gáborné képviselő a törvényjavaslat 9. § (1) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  114. "(1) A Tanács és a Kollégiumok ülései nyilvánosak. Az ülések helyét, időpontját és napirendjét a (2) bekezdés szerinti honlapon a meghívók kiküldésével egyidejűleg közzé kell tenni. A Tanács, illetve a Kollégium bármely tagjának indítványára a Tanács illetve a Kollégium 2/3-os szavazati többséggel zárt ülésről vagy a napirend zárt tárgyalásáról határozhat, ha a személyiségi jogok védelme, adatvédelmi jogi szempont vagy a Tanács, illetve a Kollégium törvényes működésének fenntartásához fűződő érdek ezt indokolja. A zárt ülésen hozott határozat kihirdetése ilyen esetben is nyilvánosan történik."

    Indokolás: Lásd a T/3946/29. és T/3946/59. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

     

     

  115. Halász János képviselő a törvényjavaslat 9. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  116. "(1) A Tanács és a Kollégiumok ülései nyilvánosak. [A Tanács, illetve a Kollégium bármely tagjának indítványára a Tanács illetve a Kollégium 2/3-os szavazati többséggel zárt ülésről vagy a napirend zárt tárgyalásáról határozhat, ha a személyiségi jogok védelme, adatvédelmi jogi szempont vagy a Tanács, illetve a Kollégium törvényes működésének fenntartásához fűződő érdek ezt indokolja. A zárt ülésen hozott határozat kihirdetése ilyen esetben is nyilvánosan történik.]"

    Indokolás: Lásd a T/3946/42. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  117. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 9. § (3) bekezdésének a következő kiegészítését javasolják:
  118. "(3) A pályázati felhívásokat a (2) bekezdés szerinti internetes honlapon, és legalább két országos (egy kormánypárti és egy ellenzéki) napilapban, valamint a civil szakmai sajtóban kell közzétenni."

    Indokolás: Lásd a T/3946/17. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  119. Halász János képviselő a törvényjavaslat 9. § (3) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  120. "(3) A pályázati felhívásokat a (2) bekezdés szerinti internetes honlapon, és legalább a két legnagyobb példányszámú országos napilapban, valamint a civil szakmai sajtóban kell közzétenni."

    Indokolás: Lásd a T/3946/41. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  121. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 10. §-ának a következő módosítását javasolják:
  122. "10. § A támogatások legalább nyolcvan százaléka nyilvános pályázat keretében, a fennmaradó támogatásrész [vagy] egységes elvek alapján meghatározott támogatási döntések alapján nyerhetők el."

    Indokolás: Lásd a T/3946/69. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  123. Halmai Gáborné képviselő a törvényjavaslat 11. §-át a következő új (4) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:
  124. "(4) Az e § rendelkezései szerint visszatérített összeg további felhasználásáról az a Kollégium jogosult dönteni, amely a visszatérítési kötelezettség alá eső támogatás folyósításáról rendelkezett.

    Indokolás: Lásd a T/3946/28. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  125. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  126. "(1) A civil jelöltállítási rendszeren keresztül az országos civil szervezetek a Tanács [5] hét tagját választják meg. E tagok a következő kategóriákban bejelentkezett szakmai csoportokból sorsolással kerülnek be a Tanácsba:

    1. egészségügyi, rehabilitációs, prevenciós, egészség megőrzési és szociális feladatokat ellátó szervezetek,

    2. gyermek és ifjúsági szervezetek, gyermek és ifjúságvédelmi feladatokat, illetve érdekképviseletet ellátó szervezetek,

    3. természet-, állat- és környezetvédelmi tevékenységet végző szervezetek,

    4. ismeretterjesztői, kulturális, művelődési és oktatási feladatokat ellátó, tudományos tevékenységet végző szervezetek,

    5. sport, szabadidő, hobbi tevékenységet végző szervezetek,

    6. etnikai kisebbségek, határon túli magyar vagy azokat támogató szervezetek,

    7. egyéb társadalmi szervezetek.

    A civil jelöltállítási rendszeren keresztül kell továbbá [megválasztani] kisorsolni a Tanács régiónkénti 1-1 tagját is."

    Indokolás: Lásd a T/3946/5. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  127. Halász János képviselő a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:
  128. "(1) A civil jelöltállítási rendszeren keresztül az országos civil szervezetek a Tanács [5] 3 tagját választják meg. A civil jelöltállítási rendszeren keresztül kell továbbá megválasztani a Tanács régiónkénti 1-1 tagját is."

    Indokolás: Lásd a T/3946/49/2. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  129. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 12. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  130. "(3) A civil jelöltállítási rendszerbe azon Magyarországon nyilvántartásba vett, a létesítő okiratuk szerint [az érintett régióban] regionális hatókörű, illetve országos [hatókörrel működő] hatókörű civil szervezetek küldhetnek elektorokat, amelyek a miniszter ezirányú felhívására a jelöltállítási rendszerben való részvételi szándékukat a felhívásban rögzített módon jelzik. A jelentkezési határidő nem lehet rövidebb 30 napnál. [Egy] Minden regionális hatókörű civil szervezet csak egy, a működésével érintett régióban állíthat elektort. [vagy az] országos [hatókörrel működő] hatókörű civil szervezetek pedig csak az országos hatókörű civil szervezetek elektori gyűlésére küldhetnek elektort. [között állíthat elektort,] Azt, hogy a civil szervezet melyik elektori gyűlésén kíván elektort állítani [ezirányú választását] a jelentkezésben fel kell tüntetni."

    Indokolás: Lásd a T/3946/73. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  131. Halász János képviselő a törvényjavaslat 12. § (3) bekezdésének a következő kiegészítését javasolja:
  132. "(3) A civil jelöltállítási rendszerbe azon Magyarországon nyilvántartásba vett, a létesítő okiratuk szerint az érintett régióban, illetve országos hatókörrel működő civil szervezetek küldhetnek elektorokat, amelyek a miniszter ezirányú felhívására a jelöltállítási rendszerben való részvételi szándékukat a felhívásban rögzített módon jelzik. A jelentkezési határidő nem lehet rövidebb 30 napnál. Egy szervezet csak egy régióban vagy az országos hatókörrel működő civil szervezetek között állíthat elektort, ezirányú választását a jelentkezésben fel kell tüntetni. A régiókban országos hatókörrel működő szervezet nem állíthat elektort."

    Indokolás: Lásd a T/3946/40. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  133. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 13. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  134. "(2) A szavazólapra minden jelölt neve felkerül, aki [az] a jelenlévő elektorok 10%-ának támogatását az erre irányuló nyílt szavazás során elnyeri."

    Indokolás: Lásd a T/3946/74. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  135. Szabó Imre képviselő a törvényjavaslat 14. § e) pontjának a következő módosítását javasolja:
  136. /E törvény alkalmazásában:/

    "e) országos hatókörű civil szervezet: az a civil szervezet, mely a létesítő okirata szerinti tevékenységét legalább [öt] tíz megyére kiterjedő hatókörrel végzi; (a főváros egy megyének számít) továbbá a működési területén megjelölt minden megyében és a fővárosban önálló ügyintéző szerve van és országosan összesítve legalább tízezer természetes személy tagot tömörít."

    Indokolás: Lásd a T/3946/57. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja

    - az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  137. Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a törvényjavaslat 14. § e) pontjának a következő módosítását javasolják:
  138. /E törvény alkalmazásában:/

    "e) országos hatókörű civil szervezet: az a civil szervezet, mely a létesítő okirata szerinti tevékenységét legalább [öt] három megyére kiterjedő hatókörrel végzi;

    Indokolás: Lásd a T/3946/18. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. nem támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. nem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  139. Szabó Imre képviselő a törvényjavaslat 14. § g) pontjának a következő kiegészítését javasolja:
  140. /E törvény alkalmazásában:/

    g) regionális hatókörű civil szervezet: olyan civil szervezet, amely a létesítő okirata szerinti tevékenységét a fővárosban vagy legalább [egy] kettő legalább egy megyére kiterjedő hatókörrel végzi, továbbá a működési területeként megjelölt minden megyében vagy a fővárosban önálló ügyintéző szerve van és országosan összesítve legalább ezer természetes személy tagot tömörít."

    Indokolás: Lásd a T/3946/58. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

    - a Kulturális biz. egyharmada sem támogatja

    - az Önkormányzati biz. egyharmada sem támogatja

    - az Előterjesztő képviselője nem ért egyet

  141. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 14. §-át új h) ponttal javasolják kiegészíteni:
  142. /E törvény alkalmazásában:/

    "h) közhasznú: a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvényben meghatározottak."

    Indokolás: Lásd a T/3946/75. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Költségvetési biz. támogatja

    - a Kulturális biz. támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  143. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 15. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolják:
  144. "(1) Ez a törvény a 2. § (2) bekezdésének a) pontja kivételével a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba. A törvény 2. § (2) bekezdésének a) pontja 2004. január 1-jén lép hatályba."

    Indokolás: Lásd a T/3946/76. sz. módosító javaslat indokolását.

    A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. később foglal állást

    - az Emberi jogi biz. később foglal állást

    - a Kulturális biz. nem támogatja

    - az Önkormányzati biz. támogatja

    - az Előterjesztő képviselője egyetért

  145. Fogarasiné Deák Valéria, Szabó Imre, Lénárt László, Tóbiás József és Halmai Gáborné képviselők a törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolják:

"(2) Felhatalmazást kap a [miniszter] Kormány, hogy a civil jelöltállítási rendszer működésének, az Alapprogram kezelésének és felhasználásának, valamint az Alapprogram kezelőjének kijelölésére vonatkozó részletes szabályokat, valamint az ellenőrzés és beszámolás rendjét rendeletben szabályozza."

Indokolás: Lásd a T/3946/71. és a T/3946/79. sz. módosító javaslatok indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Társadalmi szervezetek biz. támogatja

- az Emberi jogi biz. később foglal állást

- a Kulturális biz. támogatja

- az Önkormányzati biz. támogatja

- az Előterjesztő képviselője egyetért

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Budapest, 2003. május 29.

Fogarasiné Deák Valéria .k.,
a Társadalmi szervezetek bizottság elnöke

Szászfalvi László s.k.,
az Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottság elnöke

Varga Mihálys.k.,
a Költségvetési és pénzügyi bizottság elnöke

Dr. Pető Iván s.k.,
a Kulturális és sajtó bizottság elnöke

Dr. Bóka István s.k.,
az Önkormányzati bizottság elnöke