T/3946/131.
Az Országgyűlés
Alkotmány- és igazságügyi
bizottságának
a j á n l á s a
a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló T/3946. sz. törvényjavaslat
z á r ó
v i t á j á h o z
(Együtt kezelendő a T/3946/115. számú egységes javaslattal)
Tisztelt Országgyűlés!
Az Országgyűlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (a továbbiakban: Alkotmányügyi bizottság), megvitatta a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló, T/3946/115. számon beterjesztett egységes javaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/3946/116-129. számú módosító javaslatokat.
Az Alkotmányügyi bizottság T/3946/130/1. és T/3946/130/2. számon további módosító javaslatokat nyújtott be.
Pettkó András és Csampa Zsolt képviselők a T/3946/4.,6., 7., 9., 13., 18.,89. számú módosító indítványukat visszavonták.
Béki Gabriella képviselő a T/3946/22. számú módosító indítványát visszavonta.
Pettkó András és Lezsák Sándor képviselők a T/3946/55. számú indítványukat visszavonták.
Pettkó András, Lezsák Sándor és Csampa Zsolt képviselők a T/3946/90., 91. számú módosító indítványukat visszavonták.
Gőgös Zoltán képviselő a T/3946/93., 94. számú módosító indítványát visszavonta.
"(1) A Nemzeti Civil Alapprogram (a továbbiakban: Alapprogram) a Magyarországon bírósági nyilvántartásba vett civil szervezetek működéséhez és tevékenységéhez biztosít központi költségvetési támogatást."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/1. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 16, 19, 21, 27, 28, 32. számú pontjaiban foglaltakkal.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(2) Az Alapprogramból az alábbi célokra teljesíthetők kifizetések[;]:
j) az Alapprogram működésével kapcsolatos költségek fedezete.
k) civil érdekképviseleti tevékenység támogatása."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/2. és /3. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(3) Az Alapprogram rendelkezésére álló forrásoknak a Tanács által évente meghatározott hányadát - de legalább [60 %-át] hatvan százalékát - a civil szervezetek (2) bekezdés a) pontja szerinti működési támogatására kell fordítani."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/4. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"[(4) Az 1. § (2) bekezdés a) és j) pontjában megjelölt célok kivételével az Alapprogramból csak a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény alapján közhasznú jogállást jogerősen elnyert szervezetek részére teljesíthetők kifizetések.]"
Indokolás: Lásd a T/3946/118/1. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 9. számú pontjában foglaltakkal.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(1) Az Alapprogram céljainak megvalósítását a központi költségvetés Miniszterelnökség fejezetének "Nemzeti Civil Alapprogram" elnevezésű fejezeti kezelésű előirányzata szolgálja, amellyel a [Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter] Kormány e feladattal megbízott tagja (a továbbiakban: miniszter) e törvény előírásai szerint rendelkezik."
Indokolás: Lásd a T/3946/124. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
(2) Az Alapprogram bevételei:
a) a megelőző költségvetési évben magánszemélyek jövedelemadójaként ténylegesen befizetett összeg 1 %-ából a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény 4. §-ában megjelölt kedvezményezetteknek ténylegesen kiutalt jövedelemadó-hányaddal megegyező összeg. Az Alapprogram számára átutalt támogatási összeg nem lehet kevesebb, mint a megelőző költségvetési évben a magánszemélyek által ténylegesen befizetett személyi jövedelemadó 0,5 %-a[,];
b) jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek és természetes személyek önkéntes befizetései, adományai[,];
c) költségvetési céltámogatások[,];
d) jogszabályban meghatározott egyéb bevételek.
Indokolás: Lásd a T/3946/117/5. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(3) A (2) bekezdés a) pont szerinti forrás időarányos részét a Magyar Államkincstár negyedévenként, az adott negyedév első hónapjának 20. napjáig biztosítja az Alapprogram számára. A Magyar Államkincstár az első és a második negyedévre jutó forrásként a megelőző költségvetési évben, a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi CXXVI. törvény 4. §-ában megjelölt kedvezményezetteknek ténylegesen kiutalt jövedelemadó-hányaddal megegyező összeg időarányos részét biztosítja. A harmadik negyedévre jutó forrásként a (2) bekezdés a) pontjában rögzítettek szerint számított összeg időarányos részét biztosítja, korrigálva azt az első és a második negyedévre biztosított forrás és a (2) bekezdés a) pontja szerint számított időarányos összeg különbözetével. A negyedik negyedévre a (2) bekezdés a) pontjában rögzítettek szerint számított összeg időarányos részét biztosítja."
Indokolás: Lásd a T/3946/123. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
/Az Alapprogramból az alábbi civil szervezetek igényelhetnek támogatást:/
"a) azon társadalmi szervezetek (kivéve a pártokat, a munkaadói és munkavállalói érdek-képviseleti szervezeteket, a biztosító egyesületeket, valamint az egyházakat), amelyeket a bíróság a pályázat kiírása, vagy az egységes elvek mentén meghatározott támogatási feltételeknek történő megfelelés megállapítása évének első napja előtt legalább egy évvel nyilvántartásba vett, és az alapszabályuknak megfelelő tevékenységüket ténylegesen folytatják;"
Indokolás: Lásd a T/3946/117/6. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(2) Az 1. § (2) bekezdés a) és j) pontjában megjelölt célok kivételével az Alapprogramból csak a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény alapján közhasznú jogállást jogerősen elnyert civil szervezetek részére teljesíthetők kifizetések.
[(3)](4) Nem jogosult az Alapprogram támogatására az a civil szervezet, amely a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 26. § d) pontja szerinti közvetlen politikai tevékenységet folytat."
Indokolás: Lásd a T/3946/118/2. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(2) A Tanács tizenhét tagból áll, amelynek két tagját az Országgyűlés illetékes szakbizottsága (a továbbiakban: Bizottság) jelöli ki, és a miniszter bízza meg, három tagját pedig a miniszter saját hatáskörben jelöli ki és bízza meg. A Tanács tizenkét tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ában meghatározott módon választja. A Tanács elnökét a miniszter a Bizottság egyetértésével, a Tanács javaslata alapján a Tanács tagjai közül kéri fel."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/7. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(5) A Tanács működésének részletes szabályait ügyrend határozza meg, amelynek szövegére a Tanács elnöke tesz a miniszterrel egyeztetett javaslatot. A Tanács az ügyrendjét, illetve annak módosítását a tagok legalább [2/3-ának] kétharmadának az egyetértésével fogadja el."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/8. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(6) A Tanács határozata ellen a határozathozataltól számított 30 napos jogvesztő határidőn belül a Tanács elnöke és bármely tagja kifogást nyújthat be a miniszterhez. A miniszter a kifogás tárgyában 30 napon belül dönt. Ha a miniszter azt állapítja meg, hogy a kifogással érintett határozat jogszabálysértő[,] vagy ügyrendbe ütközik, indokolással ellátott határozatában megállapítja a határozat érvénytelenségét, és hatályon kívül helyezi azt. A Tanács ilyen esetben köteles a kérdésben 30 napon belül új döntést hozni."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/9. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(2) A legalább öt, de legfeljebb [11] tizenegy tagú Kollégiumokat a Tanács egyetértésével a miniszter hozza létre és szünteti meg. A kollégiumi tagok létszámát és azt, hogy a Kollégiumok civil delegáltjainak megválasztásában az e törvény 12. § (5) bekezdése szerinti elektori gyűlések közül melyek vesznek részt, a miniszter a Tanács javaslata alapján határozza meg. A Kollégium egy tagját a miniszter saját hatáskörében bízza meg. A Kollégium többi tagját a civil jelöltállítási rendszer az e törvény 12-13. §-ában meghatározott módon választja. A Kollégiumok [vezetőit] elnökeit a Kollégiumok tagjai közül, a Kollégium javaslata alapján, a Tanács egyetértésével a miniszter jelöli ki."
Indokolás: Lásd a T/3946/129/1. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 15, 17, 18, 20, 25. számú pontjaiban foglaltakkal.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(3) A Kollégium akkor határozatképes, ha a tagjainak legalább fele a szavazásban részt vesz. A Kollégium minden tagjának egy szavazata van. A Kollégium a döntéseit a tagok legalább felének egyetértésével hozza meg. Szavazategyenlőség esetén a Kollégium elnökének szavazata dönt."
Indokolás: Lásd a T/3946/119. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem támogatja
"(4) A Kollégiumok működésük szabályait - a jogszabályok és a Tanács vonatkozó döntéseinek keretein belül - ügyrendjükben határozzák meg. A Kollégiumok ügyrendjének szövegére a kollégiumi [vezetők] elnökök tesznek a Tanács elnökével egyeztetett javaslatot. A Kollégium az ügyrendjét, illetve annak módosítását a tagok legalább [2/3-ának] kétharmadának egyetértésével fogadja el."
Indokolás: Lásd a T/3946/129/2. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(1) A Tanács és a Kollégiumok tagjait - a kijelölésüket, illetve megválasztásukat követő 15 napon belül - a miniszter bízza meg. A Tanács és a Kollégiumok tagjainak megbízatása [3] három évre szól. A megbízatás lejártával a Tanács illetve a Kollégium tagja tisztségére legfeljebb egy alkalommal újra jelölhető.
(2) A Tanács és a Kollégiumok tagjait és vezetőit tevékenységükért a miniszter által évente megállapított díjazás illeti meg. A havi díjazás legkisebb mértéke a kötelező legkisebb munkabér jogszabályban meghatározott összege, legnagyobb mértéke a kötelező legkisebb munkabér háromszorosa lehet. A díjazáson kívül a Tanács, illetve a Kollégiumok tagjai és vezetői jogosultak az Alapprogram tevékenységével összefüggő, igazolt utazási költségeik megtérítésére is, egyéb költségigénnyel nem léphetnek fel.
(3) A Tanács és a Kollégiumok [a] miniszter által kijelölt köztisztviselői jogállású tagjait a (2) bekezdés szerinti díjazás nem illeti meg. A Tanács és a Kollégiumok köztisztviselői jogállású tagjai is jogosultak az Alapprogram tevékenységével összefüggő, igazolt utazási költségeik megtérítésére."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/10. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(2) A Tanács és a Kollégiumok tagjait és [vezetőit] elnökeit tevékenységükért a miniszter által évente megállapított díjazás illeti meg. A havi díjazás legkisebb mértéke a kötelező legkisebb munkabér jogszabályban meghatározott összege, legnagyobb mértéke a kötelező legkisebb munkabér háromszorosa lehet. A díjazáson kívül a Tanács, illetve a Kollégiumok tagjai és [vezetői] elnökei jogosultak az Alapprogram tevékenységével összefüggő, igazolt utazási költségeik megtérítésére is, egyéb költségigénnyel nem léphetnek fel."
Indokolás: Lásd a T/3946/129/3. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(4) A Tanács elnökével kapcsolatos kizárási körülményt, illetve összeférhetetlenségi okot a miniszter[nek]hez kell bejelenteni. A Kollégiumok [vezetőivel] elnökeivel, valamint a Tanács, illetve a Kollégiumok tagjaival kapcsolatos kizárási körülményt és összeférhetetlenségi okot a Tanács elnöké[nek]hez kell bejelenteni."
Indokolás: Lásd a T/3946/129/4. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(5) A kizárási, valamint összeférhetetlenségi okra vonatkozó bejelentés megalapozottsága esetén a miniszter, illetve a Tanács elnöke határidő kitűzésével felhívja az érintett személyt az összeférhetetlenségi ok megszüntetésére. Az érintett személy ennek megtörténtéig a testületben a szavazati jogát nem gyakorolhatja. A kizárási, valamint az összeférhetetlenségi ok fennállása kérdésében vita esetén - a Tanács, illetve a Kollégium érintett tagjának kérésére - a miniszter dönt."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/11. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(8) Ha a Tanács vagy a Kollégium tagja egy naptári év során az ülések több mint felén nem vesz részt, a Tanács elnöke vagy az érintett Kollégium [vezetője] elnöke kezdeményezheti a miniszternél a tag megbízatásának visszavonását. Ha a Tanács vagy a Kollégium elnöke egy naptári év során az ülések több mint felén nem vesz részt, a Tanács vagy az érintett Kollégium tagjai kezdeményezhetik a miniszternél az elnök megbízatásának visszavonását. A kezdeményezés megalapozottsága esetén a miniszter a Tanács vagy a Kollégium tagjának, illetve elnökének megbízatását visszavonhatja."
Indokolás: Lásd a T/3946/129/5. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(1) A Tanács, illetve a Kollégium tagjának megbízatása megszűnik:
f) a tag halálával."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/12. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(3) A Bizottság [egyetértésével] által kijelölt személyek megbízatását a miniszter a Bizottság erre vonatkozó döntése alapján vonja vissza."
Indokolás: Lásd a T/3946/120/1. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 23. számú pontjában foglaltakkal.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(5) A megbízatás (1) bekezdésben foglaltak szerinti megszűnése esetén a miniszter köteles az e törvényben írt eljárás szerint a megüresedett hely betöltéséről gondoskodni. A miniszter a saját hatáskörben kijelölendő tagokat a tagság megszűnését eredményező döntéstől, illetve a tagság megszűnéséről való tudomásszerzéstől számított 15 napon belül köteles megbízni. A Bizottság [egyetértésével] által kijelölendő tagok személyéről a Bizottság a soron következő ülésén foglal állást. A civil delegáltak esetében a miniszter az e törvény 12-13. §-a szerinti eljárást a tagság megszűnését eredményező döntéstől, illetve a tagság megszűnéséről való tudomásszerzéstől számított 15 napon belül indítja meg."
Indokolás: Lásd a T/3946/120/2. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(1) A Tanács és a Kollégiumok ülései nyilvánosak. Az ülések helyét, időpontját és napirendjét a (2) bekezdés szerinti honlapon a meghívók kiküldésével egyidejűleg közzé kell tenni. A Tanács, illetve a Kollégium bármely tagjának indítványára a Tanács illetve a Kollégium [2/3-os] kétharmados szavazati többséggel zárt ülésről vagy a napirend zárt tárgyalásáról határozhat, ha a személyiségi jogok védelme, adatvédelmi [jogi] szempont vagy a Tanács, illetve a Kollégium törvényes működésének fenntartásához fűződő érdek ezt indokolja. A zárt ülésen hozott határozat kihirdetése ilyen esetben is nyilvánosan történik."
Indokolás: Lásd a T/3946/121. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(2) Az Alapprogram működésének nyilvánosságát internetes honlap is biztosítja. A nyilvános hozzáférésű honlapon közzé kell tenni a Tanács és a Kollégiumok döntéseit, [az] azok meghozatalától számított 30 napon belül. A honlapon hozzáférhetővé kell tenni az Alapprogram működésével kapcsolatos legfontosabb jogszabályokat, az Alapprogramra és kezelő szervének működésére vonatkozó valamennyi rendelkezést, valamint a Tanács és a Kollégiumok tagjainak nevét. A döntések nyilvánosságra hozataláról a Tanács, illetve a Kollégium [vezetője] elnöke gondoskodik."
Indokolás: Lásd a T/3946/129/6. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(4) A Tanács elnöke szükség szerint, de legalább évente egyszer, minden év április 30-áig tájékoztatja a minisztert az Alapprogram előző évi tevékenységéről és működéséről, valamint e törvény alkalmazásának tapasztalatairól."
Indokolás: Lásd a T/3946/122. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"A támogatások legalább nyolcvan százaléka nyilvános pályázat keretében, a fennmaradó támogatásrész egységes elvek alapján meghatározott támogatási döntések alapján nyerhető[k] el."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/13. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(3) Adók módjára hajtandó be [továbbá] az e törvény rendelkezései szerint nyújtott támogatás azon része, amit a kedvezményezett a vonatkozó támogatási szerződéstől eltérően használt fel."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/14. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"12. § (1) A civil jelöltállítási rendszeren keresztül az országos civil szervezetek a Tanács 5 tagját választják meg oly módon, hogy 1-1 tagot választanak az
területén működő országos hatókörű civil szervezetek.
(2) A civil jelöltállítási rendszeren keresztül kell továbbá megválasztani a Tanács régiónkénti 1-1 tagját is."
Indokolás: Lásd a T/3946/116. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
- az Előterjesztő képviselője egyetért
"(1) A civil jelöltállítási rendszeren keresztül az országos hatókörű civil szervezetek a Tanács [5] öt tagját választják meg oly módon, hogy [1-1] egy-egy tagot választanak az
területén működő [országos hatókörű] civil szervezetek. A civil jelöltállítási rendszeren keresztül kell [továbbá] megválasztani a Tanács régiónkénti [1-1] egy-egy tagját is."
Indokolás: Lásd a T/3946/128. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(3) A civil jelöltállítási rendszerbe azon [Magyarországon nyilvántartásba vett, a létesítő okiratuk szerint] regionális [hatókörű], illetve országos hatókörű civil szervezetek küldhetnek elektorokat, amelyek a miniszter [ezirányú] ez irányú felhívására a jelöltállítási rendszerben való részvételi szándékukat a felhívásban rögzített módon jelzik. A jelentkezési határidő nem lehet rövidebb 30 napnál. Minden regionális hatókörű civil szervezet csak egy, a működésével érintett régióban állíthat elektort. Minden országos hatókörű civil szervezet csak az országos hatókörű civil szervezetek elektori gyűlésén állíthat elektort. Azt, hogy a civil szervezet melyik elektori gyűlésen kíván elektort állítani, a jelentkezésben fel kell tüntetni."
Indokolás: Lásd a T/3946/127. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(1) A civil jelöltállítási rendszer által megválasztandó tanácsi, illetve kollégiumi tagokat az elektorok kislistás szavazással választják meg az e törvényben rögzített szabályok szerint.
(2) A szavazólapra minden jelölt neve felkerül, aki a [jelenlévő] jelen lévő elektorok [10%-ának] tíz százalékának támogatását az erre irányuló nyílt szavazás során elnyeri.
(3) A szavazólapon minden elektor legfeljebb annyi jelöltre szavazhat, ahány tagot az adott eljárás során meg kell választani.
(4) A Tanács illetve a Kollégiumok tagjai azok a jelöltek lesznek, akik a megválasztandó tagok száma szerint a legtöbb szavazatot kapták. Szavazategyenlőség esetén sorsolással kell megállapítani, hogy az egyenlő számú szavazatot elért jelöltek közül melyikük szerez megbízatást."
Indokolás: Lásd a T/3946/117/15. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"E törvény alkalmazásában:
[e)] f) országos hatókörű civil szervezet: az a civil szervezet, mely az e törvény végrehajtásáról szóló rendeletben meghatározott módon, hitelt érdemlően bizonyítja, hogy a létesítő okirata szerinti tevékenységét legalább hét megyére kiterjedő hatókörrel végzi
[f)]g) régió: a területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 5. § ea) pontjának megfelelő tervezési-statisztikai (nagy) régió az Országos Területfejlesztési Koncepcióról szóló 35/1998. (III. 20.) OGY határozat 5.2. pontjában meghatározottak szerint;
[g)] h) regionális hatókörű civil szervezet: az a civil szervezet, mely az e törvény végrehajtásáról szóló rendeletben meghatározott módon, hitelt érdemlően bizonyítja, hogy a létesítő okirata szerinti tevékenységét legalább egy megyére kiterjedő hatókörrel végzi[;].
[h) közhasznú: a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvényben meghatározottak.]"
Indokolás: Lásd a T/3946/126. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(1) Ez a törvény [a 2. § (2) bekezdésének a) pontja kivételével] a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba. A törvény 2. § (2) bekezdésének a) pontja 2004. január 1-jén lép hatályba."
Indokolás: Lásd a T/3946/125. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja
"(4) A szabályszerűen összehívott ülésen a Tanács akkor határozatképes, ha a tagok [legalább] több mint fele a szavazásban részt vesz. A Tanács minden tagjának egy szavazata van. A Tanács a döntéseit a tagok legalább felének egyetértésével hozza meg."
Indokolás: Lásd a T/3946/130/1. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Előterjesztő egyetért
"(3) A Kollégium akkor határozatképes, ha a tagjainak [legalább] több mint fele a szavazásban részt vesz. A Kollégium minden tagjának egy szavazata van. A Kollégium a döntéseit a tagok legalább felének egyetértésével hozza meg. Szavazategyenlőség esetén a Kollégium elnökének szavazata dönt."
Indokolás: Lásd a T/3946/130/2. sz. zárószavazás előtti módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Előterjesztő egyetért
Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya
Budapest, 2003. június 23.
Dr. Vastagh Pál s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke