T/4008/31.
Az Országgyűlés
Költségvetési és pénzügyi |
Gazdasági |
Környezetvédelmi |
Önkormányzati |
Területfejlesztési bizottságának |
k i e g é s z í t ő a j á n l á s a
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról
szóló T/4008. számú törvényjavaslathoz
(Együtt kezelendő a T/4008/16. sz. ajánlással!)
Tisztelt Országgyűlés!
Az Országgyűlés Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság) - első helyen kijelölt bizottságként -, továbbá Gazdasági bizottsága, Környezetvédelmi bizottsága, Önkormányzati bizottsága, továbbá Területfejlesztési bizottsága megvitatta "a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról" szóló, T/4008. számon beterjesztett törvényjavaslathoz benyújtott T/4008/17-30. számú kapcsolódó módosító javaslatokat.
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es [- Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti -] metróvonal [első szakasza] megépítésének állami támogatásáról"
T/4008/26. (kettő)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 14. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/26. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról, valamint a 4-es számú főközlekedési út
42-es számú főútvonal csomópontjától Debrecenig tartó szakaszának gyorsforgalmi úttá
történő fejlesztéséről"
T/4008/29. (négy)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 9., 17. és a 24. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/29. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról, valamint a 4-es számú főközlekedési út
42-es számú főútvonal csomópontjától Debrecenig tartó szakaszának gyorsforgalmi úttá
történő fejlesztéséről, és a 4-es számú főközlekedési út Albertirsa - Szolnok közötti szakaszának négynyomtávúvá alakításáról"
T/4008/28. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 10. és a 18. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/28. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Területfejlesztési biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének és a tömegközlekedés javításának állami támogatásáról"
T/4008/19. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 16. és a 23. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/19. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról, valamint a négysávos M65-ös országos gyorsforgalmi útszakasz Pécs - Kaposvár - Balatonlelle közötti összeköttetés biztosításáról"
T/4008/25. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 11. és a 19. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/25. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Területfejlesztési biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról, valamint a Győr-Pápa-Celldömölk
vasúti pálya villamosításáról"
T/4008/23. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 12. és a 20. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/23. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról, valamint az M8-as déli nyomvonalának négynyomtávúvá tervezéséről és két nyomtáv kiépítéséről"
T/4008/24. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 13. és a 21. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/24. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Területfejlesztési biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2003. évi .......... törvény
a budapesti 4-es - [Budapest Kelenföldi pályaudvar-Bosnyák tér] Virágpiac - Rákospalota közötti - metróvonal első szakasza megépítésének állami támogatásáról"
T/4008/27. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 15. és a 22. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/27. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A beruházások meghatározása
1. § (1) A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.
(2) Az Állam a 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből biztosítja a szükséges forrásokat a 4-es számú főközlekedési út 42-es számú főútvonal csomópontjától Debrecenig tartó szakaszának gyorsforgalmi úttá történő fejlesztéséhez."
T/4008/29. (négy)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 17. és a 24. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/29. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A beruházások meghatározása
1. § (1) A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.
(2) Az Állam a 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből biztosítja a szükséges forrásokat a 4-es számú főközlekedési út 42-es számú főútvonal csomópontjától Debrecenig tartó szakaszának gyorsforgalmi úttá történő fejlesztéséhez, valamint a 4-es számú főközlekedési út Albertirsa - Szolnok közötti szakaszának négynyomtávúsításához."
T/4008/28. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 3. és a 18. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/28. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Területfejlesztési biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A beruházások meghatározása
1. § (1) A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.
(2) Az Állam a 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből biztosítja a szükséges forrásokat a négysávos M65-ös országos gyorsforgalmi útszakasz Pécs - Kaposvár - Balatonlelle közötti összeköttetés biztosításához."
T/4008/25. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 5. és a 19. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/25. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Területfejlesztési biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A beruházások meghatározása
1. § (1) A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.
(2) Az Állam a 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből biztosítja a szükséges forrásokat a Győr-Pápa-Celldömölk vasúti pálya villamosításához."
T/4008/23. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 6. és a 20. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/23. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"A beruházások meghatározása
1. § (1) A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.
(2) Az Állam a 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből biztosítja a szükséges forrásokat az M8-as déli nyomvonalának négynyomtávúvá tervezéséről és két nyomtáv kiépítéséről."
T/4008/24. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 7. és a 21. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/24. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- a Területfejlesztési biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"1. § A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal [Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő] megépítéséhez."
T/4008/26. (kettő)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 1. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/26. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"1. § A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal [Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar] Virágpiac - Bosnyák tér között történő megépítéséhez."
T/4008/27. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 8. és a 22. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/27. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"1. § A Magyar Állam (a továbbiakban: Állam) a központi költségvetésből támogatást nyújt Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) részére a budapesti 4-es metróvonal Budapest Kelenföldi pályaudvar-Budapest Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez és a tömegközlekedés javítására."
T/4008/19. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 4. és a 23. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/19. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Az állami támogatás és a beruházás összege
2. § (1) Az Állam által nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen 153.943,9 millió Ft.
(2) A 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből a szükséges forrásokat oly módon kell éves ütemezésben biztosítani, hogy az 1. § (2) bekezdésében említett beruházás 2008. december 31-ig befejeződhessen."
T/4008/29. (négy)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 9. és a 24. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/29. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Az állami támogatás és a beruházás összege
2. § (1) Az Állam által nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen 153.943,9 millió Ft.
(2) A 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből a szükséges forrásokat oly módon kell éves ütemezésben biztosítani, hogy az 1. § (2) bekezdésben említett beruházás Albertirsa - Szolnok esetében 2006. január 1-jéig, egyéb vonatkozásban 2008. december 31-ig befejeződhessen."
T/4008/28. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 3. és a 10. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/28. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Az állami támogatás és a beruházás összege
2. § (1) Az Állam által nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen 153.943,9 millió Ft.
(2) A 2004. és 2005. évi költségvetésből a szükséges forrásokat oly módon kell éves ütemezésben biztosítani, hogy az 1. § (2) bekezdésében említett beruházás 2005. december 31-ig befejeződhessen."
T/4008/25. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 5. és a 11. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/25. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Az állami támogatás és a beruházás összege
2. § (1) Az Állam által nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen 153.943,9 millió Ft.
(2) A 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből 8 milliárd forintot oly módon kell éves ütemezésben biztosítani, hogy az 1. § (2) bekezdésében említett beruházás 2007. december 31-ig befejeződhessen."
T/4008/23. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 6. és a 12. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/23. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Az állami támogatás és a beruházás összege
2. § (1) Az Állam által nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen 153.943,9 millió Ft.
(2) A 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetéséből a szükséges forrásokat oly módon kell éves ütemezésben biztosítani, hogy az 1. § (2) bekezdésében említett beruházás 2006. január 1-jéig befejeződhessen."
T/4008/24. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 7. és a 13. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/4008/24. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2. § Az Állam által nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen [153.943,9] 156.943,9 millió Ft, amely forrás nem csökkentheti a vidékfejlesztési feladatok teljesítésére szolgáló állami támogatás keretét."
T/4008/27. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 8. és a 15. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/27. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"2. § (1) Az Állam által az 1. §-ban meghatározott beruházásra nyújtott támogatás összege 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül összesen 153.943,9 millió Ft.
(2) Az (1) pontban meghatározott összegen felül az Állam 2004 és 2010 között 2002. évi áron évente 40,5 milliárd forint céltámogatást nyújt a Főváros részére a járművek, pályák és üzemi létesítmények felújítására, cseréjére, korszerűsítésére.
(3) Az Állam 2004 és 2010 között 2002. évi áron évente 20 milliárd forint többlettámogatást nyújt a Budapesti Agglomeráció elővárosi tömegközlekedésének javítására.
(4) Az Állam 2004 és 2010 között a 2003. évihez képest 2002. évi áron évente 100 milliárd forint többlettámogatást nyújt a Budapesti Agglomeráción kívüli helyi és helyközi tömegközlekedési támogatására."
T/4008/19. (három)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 4. és a 16. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/19. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"Előirányzat az állami támogatás, valamint a gyorsforgalmi út fejlesztésének fedezetére
4. § (1) Az Állam által vállalt támogatási kötelezettség folyóáras összegét a 2004-2008. évekre vonatkozó éves költségvetésben kiadásként elő kell irányozni a Belügyminisztérium fejezetében.
(2) Az 1. § (2) bekezdésben említett beruházást a 2004. évi, valamint az azt követő évek költségvetésében kiemelt beruházásként külön költségvetési soron kell szerepeltetni."
T/4008/29. (négy)
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat tartalmilag összefügg az ajánlás 2., 9. és a 17. pontjában szereplő módosító javaslattal.
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/29. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"5. § Az Országgyűlés felhatalmazza a pénzügyminisztert, hogy - a jogszabályok által előírt engedélyek megléte esetén - megkösse a Fővárossal az 1. §-ban meghatározott beruházás közös finanszírozásáról rendelkező szerződést, amelyben a jelen törvényben meghatározott célra és összegben vállalhat kötelezettséget az állami támogatás folyósítására."
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/22. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"6. § Az Országgyűlés felhatalmazza a Kormányt, hogy hozzon létre a 4-es metró beruházása és a kapcsolódó intézkedések folyamatos társadalmi ellenőrzése érdekében az érintett szakmai és társadalmi szervezetek bevonásával egy ellenőrző bizottságot, amelynek megbízatása a metróberuházás befejezéséig tart."
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/21. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"7. § Meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a 4-es metró úgy kerüljön megépítésre, hogy azon a MÁV Rt. vonalain közlekedhető járművek is közlekedjenek, valamint hogy a 4-es metró pályája a Kelenföldi pályaudvarnál és a Keleti pályaudvarnál összekapcsolódjon a MÁV Rt. vasúti pályáival olyan módon, hogy átszállás nélküli kapcsolat valósuljon meg a metróvonal, valamint a Kelenföldről délre, délnyugatra, illetve a Keleti pályaudvarról keletre futó vonalak között. Amennyiben ezek megvalósítása nem lehetséges, a 4-es metró első szakaszának megépítésével egyidejűleg a lehető legjobb átszállási kapcsolatot kell megvalósítani a 4-es metró, valamint a Kelenföldi pályaudvaron és a Keleti pályaudvaron megálló vonatok között."
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/20. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
[Módosuló jogszabályok
7. § A vasútról szóló 1993. évi CXV. törvény 3. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az országos közforgalmú vasúti pálya és tartozékai az állam kizárólagos tulajdonában vannak. A helyi közforgalmú vasúti pálya és tartozékai
a) törzsvagyonként a települési önkormányzatok, a fővárosban a fővárosi önkormányzat tulajdonában vannak, vagy
b) olyan gazdálkodó szervezet tulajdonában vannak, amelyben az önkormányzat, a fővárosban a fővárosi önkormányzat többségi tulajdoni részesedéssel vagy szavazati joggal rendelkezik."
8. § A koncesszióról szóló 1991. évi XVI. törvény 1. § (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Ez a törvény állapítja meg]
"a) az országos közutak és műtárgyaik, a kizárólagos állami tulajdonba tartozó országos vasúti pályák, az önkormányzat tulajdonában lévő helyi közforgalmú vasúti pályák, a csatornák, a nemzetközi kereskedelmi repülőtér (Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér), valamint a regionális közműrendszerek,"
[koncessziós szerződés keretében történő átengedésének alapvető szabályait.]
9. § A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 28. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (2)-(3) bekezdésének számozása (3)-(4) bekezdésre változik:
"(2) A kártérítési, megtérítési és kártalanítási kötelezettség, valamint a jóhiszemű személyek irányában vállalt szerződéses kötelezettség az államot költségvetési fedezet hiányában vagy az e célra biztosított költségvetési fedezetet meghaladó mértékben is terheli."
10. § (1) Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 22. §-a a következő mondattal egészül ki:
"Az 50 milliárd forintot elérő vagy azt meghaladó értékű, többéves fizetési kötelezettséggel járó szerződések megkötése előtt - ha törvény másként nem rendelkezik - a Kormánynak az Országgyűlés felhatalmazását kell kérnie. Az Országgyűlésnek be kell mutatni a szerződés főbb tartalmi elemeit, az állami finanszírozási szükségletet, ennek kereteit, illetve ütemezését."
(2) Az Áht. 23. §-ának (2) bekezdése a következő mondattal egészül ki:
"A 25 milliárd forintot elérő vagy azt meghaladó összköltségű beruházásokhoz a költségvetési törvényjavaslatban az Országgyűlés előzetes felhatalmazását kell kérni."
(3) Az Áht. a 46. §-t követően a következő 46/A. §-sal egészül ki:
"46/A. § A központi és a társadalombiztosítási költségvetési szervnek, illetve az államot képviselő személynek vagy szervnek a 10 milliárd forintot meghaladó értékű, de 50 milliárd forintot el nem érő többéves fizetési kötelezettséggel járó szerződés megkötése előtt a Kormány előzetes felhatalmazását kell kérnie. Az előterjesztésben be kell mutatni a szerződés főbb tartalmi elemeit, az állami finanszírozási szükségletet, ennek kereteit, illetve ütemezését."]
Megjegyzés: Az itt ismertetett kapcsolódó módosító javaslat szó szerint megegyezik az alap módosító javaslattal. A Házszabály 142. § 8. pontja értelmében a kapcsolódó módosító javaslat - tartalma szerint - az alap módosító javaslat továbbfejlesztése.
Indokolás: Lásd a T/4008/17. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. döntése szerint a módosító javaslat - a
megjegyzésben foglaltak miatt - nem házszabályszerű.
- a Gazdasági biz. nem támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. nem támogatja
- Az Előterjesztő képviselője nem ért egyet
"7. § A vasútról szóló 1993. évi [CXV.] XCV. törvény 3. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:"
Indokolás: Lásd a T/4008/30/1. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.
- a Gazdasági biz.
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz.
- a Területfejlesztési biz.
- Az Előterjesztő képviselője egyetért
/7. § A vasútról szóló 1993. évi CXV. törvény 3. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1) Az országos közforgalmú vasúti pálya és tartozékai az állam kizárólagos tulajdonában vannak. A helyi közforgalmú vasúti pálya és tartozékai /
"b) olyan gazdálkodó szervezet tulajdonában vannak, amelyben az önkormányzat, a fővárosban a fővárosi önkormányzat többségi tulajdoni részesedéssel [vagy szavazati joggal] rendelkezik."
Indokolás: Lásd a T/4008/18. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja
- a Gazdasági biz. támogatja
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz. támogatja
- Az Előterjesztő képviselője egyetért
/8. § A koncesszióról szóló 1991. évi XVI. törvény 1. § (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[Ez a törvény állapítja meg] /
""a) az országos közutak és műtárgyaik, a kizárólagos állami tulajdonba tartozó országos közforgalmú vasúti pályák, az önkormányzat tulajdonában lévő helyi közforgalmú vasúti pályák, a csatornák, a nemzetközi kereskedelmi repülőtér (Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér), valamint a regionális közműrendszerek,"
[koncessziós szerződés keretében történő átengedésének alapvető szabályait.]"
Indokolás: Lásd a T/4008/30/2. számú kapcsolódó módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz.
- a Gazdasági biz.
- a Környezetvédelmi biz.
- az Önkormányzati biz.
- a Területfejlesztési biz.
- Az Előterjesztő képviselője egyetért
II.
Az Önkormányzati bizottság a T/4008/16. sz. ajánlás 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11. és 12. pontjában ismertetett módosító javaslatokat nem támogatja.
A 17., 18. és 20. pontban szereplő módosító javaslatokat a Bizottság egyharmada sem támogatja.
Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya
Budapest, 2003. június 5.
Varga Mihály s.k., |
Puch László s.k., |
Dr. Turi-Kovács Béla s.k., |
Dr. Bóka István s.k., |
Szabó György s.k., |