T/5680/305.

Az Országgyűlés

Informatikai és távközlési
bizottságának

Emberi jogi, kisebbségi és
vallásügyi bizottságának

Foglalkoztatási és munkaügyi
bizottságának

Gazdasági
bizottságának

Kulturális és sajtó
bizottságának

Nemzetbiztonsági
bizottságának

Önkormányzati bizottságának

m á s o d i k k i e g é s z í t ő a j á n l á s a

az elektronikus hírközlésről. szóló T/5680. számú törvényjavaslat

vitájához

(Együtt kezelendő a T/5680/302. sz. kiegészítő ajánlással)

Tisztelt Országgyűlés!

Az Országgyűlés Informatikai és távközlési bizottsága (továbbiakban: Informatikai bizottság) - első helyen kijelölt bizottságként megvitatta az elektronikus hírközlésről szóló T/5680. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/5680/303-304. számú bizottsági módosító javaslatokat.

Az Informatikai bizottság által benyújtott T/5680/303. és T/5680/304. sz. módosító javaslatokat az ajánlás leadásáig a kijelölt bizottságok még nem tárgyalták.

A törvényjavaslat 166. §-ának és 184. §-ának elfogadásához az Alkotmány 61. § (4) bekezdése, a 185. §-ának elfogadásához az Alkotmány 40/A. § (2) bekezdése alapján a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának igen szavazata szükséges. (A hivatkozott §-okhoz benyújtott módosító, kapcsolódó módosító javaslatok elfogadásához is a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának igen szavazata szükséges.)

I.

1. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 2. § b) pont bc) alpontjának a következő módosítását javasolja:

/2. § A törvény céljai és alapelvei:

b) a fogyasztók érdekeinek védelme az elektronikus hírközlési piac valamennyi szereplőjével fenntartott kapcsolataikban, így különösen annak biztosítása, hogy a fogyasztók/

"bc) más fogyasztókkal elektronikus hírközlés útján kapcsolatot létesíthessenek, függetlenül attól, hogy azon fogyasztók [ugyanazon, vagy] ugyanazon vagy más szolgáltatóval állnak szerződéses kapcsolatban,"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/1. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

2. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 2. § b) pont bf) alpontjának a következő módosítását javasolja:

/2. § A törvény céljai és alapelvei:

b) a fogyasztók érdekeinek védelme az elektronikus hírközlési piac valamennyi szereplőjével fenntartott kapcsolataikban, így különösen annak biztosítása, hogy a fogyasztók/

"bf) a szolgáltatások jellemzőivel és [igénybe vételük] igénybevételük feltételeivel kapcsolatban megbízható, átlátható és naprakész információt kapjanak,"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/2. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

3. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 2. § d) pontjának a következő módosítását javasolja:

/2. § A törvény céljai és alapelvei:/

"d) meghatározott társadalmi csoportok, különösen a fogyatékkal élő és az alacsony jövedelmű felhasználók igényeinek fokozott [figyelembe vétele] figyelembevétele;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/3. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

4. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdése c) pontjának a következő módosítását javasolja:

/4. § (1) A Kormány:/

"c) irányítja az [Európai Uniós] európai uniós tagsággal összefüggő és más nemzetközi feladatok ellátását az elektronikus hírközlés és informatika területén;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/4. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

5. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 5. § (1) bekezdése e) pontjának a következő módosítását javasolja:

/5. § (1) Az informatikai és hírközlési miniszter (a továbbiakban: miniszter) e törvény, továbbá a feladat- és hatáskörét megállapító jogszabály alapján:/

"e) előkészíti a Kormány elektronikus hírközléssel és informatikával kapcsolatos nemzetközi tevékenységét, gondoskodik a nemzetközi kötelezettségek végrehajtásáról, ellátja a Magyar Köztársaság képviseletét az elektronikus hírközléssel és informatikával kapcsolatos nemzetközi szervezetekben, továbbá [kormány-felhatalmazást] kormányfelhatalmazást nem igénylő nemzetközi együttműködési megállapodásokat köt;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/5. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

6. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 5. § (1) bekezdése j) pontjának a következő módosítását javasolja:

/5. § (1) Az informatikai és hírközlési miniszter (a továbbiakban: miniszter) e törvény, továbbá a feladat- és hatáskörét megállapító jogszabály alapján:/

"j) meghatározza a [piac-meghatározás] piacmeghatározás, piacelemzés és a jelentős piaci erejű szolgáltatókra vonatkozó kötelezettségek előírása során alkalmazandó alapelveket;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/6. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

7. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 10. § m) pontjának a következő módosítását javasolja:

/10. § A hatóság /

"m) eljár az elektronikus hírközlési szolgáltatások bejelentésével, a polgári célú frekvenciagazdálkodással, az [azonosító-gazdálkodással] azonosítógazdálkodással, a jogszabályban előírt nyilvántartások vezetésével, a zavarelhárítással, a piacfelügyelettel, az ingatlanhasználattal, az elektronikus hírközlési építmények engedélyezésével, az [építés-felügyelettel] építésfelügyelettel kapcsolatos hatósági ügyekben,"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/7. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

8. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 12. § c) pontjának a következő módosítását javasolja:

/12. § A hatóság a frekvenciagazdálkodással kapcsolatban:/

"c) közzéteszi a [szolgáltatás-nyújtási] szolgáltatásnyújtási célú rádiófrekvenciák, valamint azonosítók használati jogának megadásával kapcsolatos döntéseket, valamint,"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/8. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

9. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 18. §-a e) pontjának a következő módosítását javasolja:

/18. § A főigazgató /

"e) nyomtatott és elektronikus formában ([Internet] internet honlapján) kiadja a hatóság hivatalos lapját, továbbá gondoskodik az e törvényben meghatározott információk közzétételéről,"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/63. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

10. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 21. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(4) A hatóság elektronikus hírközlő berendezés, valamint nagyfrekvenciás [jelet illetve] jelet, illetve mellékhatást keltő egyéb villamos és elektronikus berendezés forgalomba hozatalának, forgalmazásának megtiltására vonatkozó határozatát megküldi a fogyasztóvédelmi hatóság részére."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/9. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

11. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 29. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) Az (1) bekezdésben felsorolt személyek a feladataik ellátásával kapcsolatban tudomásukra jutott adatokat, [tényt, vagy] tényt vagy körülményt nem tehetik jogosulatlanul közzé, nem hasznosíthatják, és nem hozhatják harmadik fél tudomására."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/10. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

12. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 33. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"33. § (1) A hatóság az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály és az általános szerződési feltételek megsértőjével szemben a jelen § keretei között bírságot alkalmazhat. A hatóság a kiszabott bírság összegét a jogsértésnek az elektronikus hírközlési piacra gyakorolt hatására, a jogsértéssel személyhez fűződő jogában vagy vagyonában sértett vagy veszélyeztetett felhasználók számára, az érdeksérelem mértékére, valamint az elektronikus hírközlési szolgáltató, illetve [frekvencia használó] frekvenciahasználó által a jogsértéssel elért vagyoni előnyre tekintettel állapítja meg, figyelembe véve, hogy a kiszabott bírság alkalmas legyen a jogsértést elkövető vagy más személy további jogsértéstől való visszatartására."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/11. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

13. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 33. § (3) bekezdése a)-b) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(3) A hatóság a (2) bekezdésben nem szabályozott esetekben /

" a) az árbevételének legfeljebb 0,05 %-ának megfelelő mértékű, de legalább [100.000] 100 000 Ft összegű,

b) frekvenciahasználattal kapcsolatos eljárásban legfeljebb a frekvencia díj 50 %-ának megfelelő mértékű, de legalább [20.000] 20 000 Ft összegű"

/pénzbírsággal sújthatja - ismételt jogsértés esetén sújtani köteles - az eljárás résztvevőjét az eljárás szabályainak megsértése esetén, így különösen, ha téves vagy hamis adatot közöl, illetve az ügy elbírálása szempontjából lényeges adatot elhallgat, felvilágosítást nem vagy nem határidőn belül ad meg, vagy az elektronikus hírközlési tevékenységével kapcsolatos iratokba való betekintést, illetve az eljárás lefolytatását egyéb módon akadályozza./

Indokolás: Lásd a T/5680/304/12. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

14. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 33. § (7) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(7) A jelen § alkalmazása szempontjából árbevétel alatt az eljárás résztvevőjének hírközlési tevékenységgel kapcsolatos értékesítésből származó előző üzleti évi nettó árbevételét kell érteni, előző üzleti évi árbevétel hiányában a bírság összege legalább [100.000] 100 000, de legfeljebb [10.000.000] 10 000 000 Ft."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/13. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

15. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 36. § (1) bekezdése a) pontjának a következő módosítását javasolja:

/36. § (1) A hatóság /

"(a) az érintett piacok meghatározásával kapcsolatos, a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatók [azonosítására valamint] azonosítására, valamint a jelentős piaci erővel rendelkező, illetve más szolgáltatókra az e törvény szerint előírható kötelezettségek megállapítására, és a referencia-ajánlatok jóváhagyására vonatkozó,"

/határozatának meghozatala előtt legalább 30 nappal közzéteszi a határozat tervezetét, valamint az ezekkel kapcsolatos előkészítő anyagokat, kivéve az érdekeltek által üzleti titoknak minősített adatokat./

Indokolás: Lásd a T/5680/304/14. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

16. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 37. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"37. § (1) A Hivatal által a hatóság nevében hozott [első fokú] elsőfokú határozat ellen a Tanács elnökéhez lehet fellebbezni, ide nem értve a 30. § (6) és a 152. § (1) bekezdése szerinti határozatot."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/15. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

17. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 39. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"39. § (1) A Tanács - e törvény ellenkező rendelkezése hiányában - döntéseit teljes ülésben hozza. A teljes ülés 5 tag jelenléte esetén határozatképes. A Tanács határozatát egyszerű szótöbbséggel hozza, kivéve az érintett piacok meghatározásával kapcsolatos, a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatók [azonosítására valamint] azonosítására, valamint a jelentős piaci erővel rendelkező, illetve más szolgáltatókra az e törvény szerint előírható kötelezettségek megállapítására vonatkozó határozat meghozatalát, amelynek elfogadásához a [jelenlévő tagok] jelen lévő tagok legalább kétharmadának szavazatára van szükség. Szavazategyenlőség esetén a Tanács elnökének szavazata dönt."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/16. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

18. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 42. § (2) bekezdése e) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(2) A Tanács az eljárást köteles hivatalból megindítani, amennyiben /

"e) az [Országos Rádió- és Televízió Testület] Országos Rádió és Televízió Testület elnöke,"

/hatáskörével összefüggésben az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály megsértéséről, illetőleg jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóként történő azonosítás, vagy jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatók számára megállapított kötelezettségek felülvizsgálatának szükségességéről szerez tudomást, és az eljárás megindítását kéri./

Indokolás: Lásd a T/5680/304/17. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

19. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 45. § (2) bekezdése b) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(2) A hálózati szolgáltatások ellenértékével kapcsolatos jogvita esetén a Tanács az (1) bekezdésben foglaltak mellett /

"b) kötelezheti a szolgáltatót az ellenértékre vonatkozó rendelkezések megsértésével elért [többlet-árbevételnek] többletárbevételnek a sérelmet szenvedett részére történő visszatérítésére."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/18. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

20. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 50. § (8) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(8) Amennyiben a jogvita körülményei, különösen a bizonyítás azt indokolja, a Tanács a tárgyalást elhalaszthatja. A folytatólagos tárgyalás határnapját a Tanács azonnal kitűzi és a [jelenlévő felekkel] jelen lévő felekkel kihirdetés útján közli."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/19. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

21. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 54. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"54. § (1) A Tanács az azonosított jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókra az azon a piacon, amelyen a szolgáltató jelentős piaci erővel rendelkezik, a piacelemzés által feltárt, versenyt korlátozó akadályok által indokolt, azokkal arányos mértékű kötelezettséget vagy kötelezettségeket ír elő a XI-XIV. fejezetben meghatározott [kötelezettség fajták] kötelezettségfajták közül, vagy hatályában fenntartja, illetve módosítja a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóra korábban megállapított kötelezettséget."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/20. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

22. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 56. §-ának a következő módosítását javasolja:

"56. § Amennyiben a Tanács - kivételes és indokolt esetben - a XI-XIV. fejezetben meghatározottaktól eltérő, hozzáféréssel vagy összekapcsolással összefüggő kötelezettséget kíván előírni egy jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóra, az erre vonatkozó [határozat tervezetét] határozattervezetét részletes indokolással előzetesen jóváhagyásra megküldi az Európai Bizottságnak. A [határozat-tervezet] határozattervezet megküldésétől az Európai Bizottság 65. § (5) bekezdése szerinti határozatának meghozataláig a Tanács eljárása felfüggesztésre kerül."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/21. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

23. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 59. § (7) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(7) A Tanács a jóváhagyás tárgyában született határozatot közzéteszi, a referenciaajánlatot [Internetes] internetes oldalán közzé teszi. A Tanács által jóváhagyott referenciaajánlatot az érintett szolgáltató köteles 5 napon belül internetes oldalán nyilvánosságra hozni."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/22. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

24. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 65. § (3) bekezdése záró szövegének valamint (4)-(5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

/(3) Amennyiben az Európai Bizottság kifogást emel a Tanács által megküldött olyan határozat-tervezettel szemben, amely

a) az Európai Bizottság által meghatározott piacoktól eltérő piacokat határoz meg, illetve érintett piac meghatározást alkalmaz; vagy

b) jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókénti kijelölésre vagy kijelölés megszüntetésére vonatkozik, és

c) ez a tagállamok közötti kereskedelemre hatással lehet,/

"mivel az véleménye szerint az egységes piac akadálya lehet, vagy annak a közösségi jognak való megfelelése erősen kétséges, a Tanács az Európai Bizottság kifogásának kézhezvételétől számított 60 napig nem közölheti határozatként a kifogással érintett [határozat-tervezet] határozattervezet."

"(4) Amennyiben az Európai Bizottság - a (3) bekezdésben meghatározott határidőn belül - részletesen indokolt döntésében a [határozat-tervezet] határozattervezet visszavonására, illetve szövegszerű javaslat megtétele mellett annak módosítására kötelezi a Tanácsot, az köteles az Európai Bizottság határozatában foglaltak szerint eljárni.

(5) Amennyiben az Európai Bizottság határozatában nem hagyja jóvá a Tanács 56. § szerinti határozatának tervezetét, a Tanács az Európai Bizottság határozatában foglaltak szerint jár el. Az Európai Bizottság jóváhagyása esetén a Tanács az 56. § szerinti határozatát az Európai Bizottság részére megküldött [határozat-tervezet] határozattervezet szerinti tartalommal hozza meg."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/23. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

25. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 67. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) A hatóság az előző év ellenőrzési tapasztalatainak [figyelembe vételével] figyelembevételével éves piacfelügyeleti tervet készít a tárgyévet megelőző év december 1-ig, és azt 15 napon belül az [Internetes] internetes oldalán közzéteszi. A piacfelügyeleti tervet a Tanács hagyja jóvá. A terv az első félév tapasztalatai alapján a félév végén felülvizsgálható, és amennyiben szükséges, a Tanács jóváhagyásával módosítható. A módosított piacfelügyeleti tervet a hatóság a módosítás jóváhagyásától számított 15 napon belül internetes oldalán közzéteszi."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/24. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

26. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 68. § (4) bekezdése c) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(4) Amennyiben a szolgáltató nem tesz eleget a hatóság felhívásában foglaltaknak, úgy a hatóság jogosult az Áe., e törvény és külön jogszabályban foglalt előírások alapján:/

"c) az elektronikus hírközlési tevékenységet [végzőt, vagy] végzőt vagy forgalomba hozót, illetve forgalmazót a hatóság által meghatározott információk nyilvánosságra hozatalára kötelezni,"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/25. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

27. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 69. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"69. § (1) Rádiófrekvenciák használati jogát - jogszabályban meghatározott esetekben - a hatóság döntése ([frekvenciakijelölés valamint] frekvenciakijelölés, valamint rádióengedély) alapján lehet megszerezni. A polgári célú frekvenciák használatára vonatkozó frekvenciakijelölést, illetve rádióengedélyt, valamint [árverés illetve] árverés, illetve pályázat esetén frekvenciahasználati jogosultságot a hatóság, a nem polgári célú frekvenciakijelölést, illetve rádióengedélyt a nem polgári célú frekvenciagazdálkodási feladatokat ellátó hatóság adja ki. A nem polgári célú frekvenciagazdálkodási feladatokat ellátó hatóság eljárásaira - amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik - az e törvényben meghatározott szabályokat kell alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/26. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

28. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 73. § (11) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(11) A Hírközlési Állandó Választottbíróság [beszámoló készítési] beszámolókészítési és könyvvezetési kötelezettségét külön jogszabály állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/27. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

29. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 74. §-át új (4)-(5) bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

"(4) Az elektronikus hírközlési szolgáltató az általa nyújtott elektronikus hírközlési szolgáltatások díjait - az (5) bekezdésben foglalt kivételekkel - az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályok keretei között állapítja meg.

(5) Az elektronikus hírközlési szolgáltatások közül

a) az egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatás díja;

b) a műsorszóró szolgáltatás díja;

c) internet szolgáltatás helyhez kötött telefonhálózaton keresztül történő nyújtása esetén az elektronikus hírközlési szolgáltatás díjának az a hányada, amelyet az elektronikus hírközlési szolgáltató átad az internet szolgáltatónak

legmagasabb árát a miniszter állapítja meg az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény rendelkezései szerint."

Indokolás: Lásd a T/5680/303/1. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

30. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 86. § (1) bekezdése bevezető szövegének a következő módosítását javasolja:

"86. § (1) Az elektronikus hírközlési szolgáltatók a nyilvános elektronikus hírközlő hálózatok üzemeltetésével, valamint a hálózatok [összekapcsolásával illetve] összekapcsolásával, illetve azokhoz való hozzáféréssel megvalósuló együttműködéssel összefüggésben kötelesek:"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/28. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

31. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 91. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) A szolgáltatók a hálózatok egységes azonosító rendszerben való működéséhez kötelesek az egymás érdekkörében végzett, indokolt [azonosító bővítéseket] azonosítóbővítéseket az ANFT keretén belül elfogadni, és saját eszközeikkel azok elérését [diszkrimináció mentesen] diszkriminációmentesen megvalósítani."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/29. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

32. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 100. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(3) Annak érdekében, hogy a végfelhasználók elérhessék a digitális rádió- és televízió-műsorokat, a szolgáltató a külön jogszabályban meghatározott körben köteles a hatóság határozatában meghatározott eszközökhöz tisztességes, ésszerű és [megkülönböztetés mentes] megkülönböztetésmentes feltételek mellett hozzáférést biztosítani más szolgáltatók számára."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/30. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

33. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 105. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) A hatóság a számviteli szétválasztással kapcsolatban előírhatja többek között a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltató számára nagykereskedelmi árai és transzferárai átláthatóvá tételét, továbbá egyéb, az átlátható működéssel, illetve az egyenlő elbánással kapcsolatos kötelezettség, valamint az [árprés tilalom] árpréstilalom ellenőrzéséhez szükséges adatok szolgáltatását."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/31. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

34. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 106. § (3) bekezdése d) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(3) A hatóság az (1) bekezdésben foglaltak előírása során különösen arra kötelezheti a szolgáltatót, hogy:/

"d) továbbértékesítés céljából harmadik felek részére meghatározott hálózati szolgáltatásokat nyújtson, így többek között [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatást és átalánydíjas Internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatást;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/64. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

35. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 107. §-át megelőző címnek a következő módosítását javasolja:

"A [Közös] közös eszközhasználat és helymegosztás különös szabályai "

Indokolás: Lásd a T/5680/304/32. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

36. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 107. § (2) bekezdése c) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(2) A helymegosztás keretében meg kell határozni különösen:/

"c) virtuális helymegosztás esetén a [berendezés jellemzőket] berendezésjellemzőket, illetve korlátozásokat;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/33. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

37. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 107. § (2) bekezdése i) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(2) A helymegosztás keretében meg kell határozni különösen:/

"i) a felek helymegosztás, illetve [berendezés-használat] berendezéshasználat során szükséges együttműködésének módját és egymással szemben erre tekintettel fennálló adatvédelmi, adatszolgáltatási jogaikat, kötelezettségeiket."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/34. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

38. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 107. § (5) bekezdése e) pontjának a következő módosítását javasolja:

/(5) A jogosult szolgáltató által használt berendezésekkel kapcsolatban követelményeket kizárólag a következő célok érdekében lehet előírni:/

"e) a helymegosztás során rendelkezésre bocsátott hely méretéhez igazodó [berendezés-konstrukció] berendezéskonstrukció;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/35. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

39. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 111. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"111. § (1) A helyhez kötött telefonhálózathoz történő előfizetői hozzáféréssel és használattal kapcsolatos bármely piacon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltató köteles az előfizetője számára külön jogszabályban meghatározott módon lehetővé tenni a közvetítőválasztást - előválasztás, illetve hívásonkénti közvetítőválasztás útján - a helyhez kötött telefonhálózat valamennyi hívásviszonylatában, beleértve az [Internet] internet hívásviszonylatot is."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/65. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

40. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 111. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben az előfizetői hozzáférést nyújtó szolgáltató a közvetítő szolgáltató igénybevételével lebonyolított hívás előfizetői forgalmi díját az egyenlő elbánás elvének érvényesítésével, vagyis úgy köteles kialakítani, hogy a közvetítő szolgáltató által nyújtott hozzáférési vagy összekapcsolási szolgáltatás díja és az azonos végződtetési helyű hívások esetén közvetítőválasztás nélkül felmerülő díjak közötti különbséget az előfizetői forgalmi díjban legkésőbb az összekapcsolási vagy hozzáférési szerződés [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor, vagy a felek által módosított hozzáférési vagy összekapcsolási szolgáltatási díjak [hatályba lépését] hatálybalépését követő hónap első napjától érvényesíteni köteles. E kötelezettség megszegése esetén a közvetítő szolgáltató jogvitás eljárást kezdeményezhet. E kötelezettség betartását a hatóság piacfelügyeleti eljárás keretében ellenőrzi."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/49. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

41. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 112. §-át megelőző címnek a következő módosítását javasolja:

"Az [Internet-elérés] internet-elérés elterjedését elősegítő különös szabályok "

Indokolás: Lásd a T/5680/304/66. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

42. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 112. § (2)-(3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) Az (1) bekezdés szerinti átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatást a kötelezett szolgáltató csak ott és addig az időpontig köteles biztosítani, ahol és ameddig műszaki okból az adott előfizető számára a kötelezett szolgáltató szélessávú szolgáltatás nyújtására nem képes.

(3) Az [Internet] internet híváskezdeményezés és átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatás díjának megállapításakor a kötelezett szolgáltató ezen szolgáltatásoknak a helyhez kötött telefonhálózaton megvalósuló híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatástól eltérő jellegére (az [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatás esetében különösen a hosszabb tartásidőre) tekintettel a költségszámítás szabályait a megfelelő eltérésekkel és kiegészítésekkel köteles alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/67. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

43. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 113. § (1)-(4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"113. § (1) A kötelezett szolgáltató az előfizetői [Internet] internet hívások eljuttatása érdekében azzal az elektronikus hírközlési szolgáltatóval, amely az [Internet] internet szolgáltatóval az előfizetői [Internet] internet hívás eljuttatása tárgyában hálózati szerződéses jogviszonyban áll (a jelen § alkalmazásában: közvetítő szolgáltató), illetve az [Internet] internet szolgáltatóval elsősorban úgy működik együtt, hogy

a) az előfizetői [Internet] internet hívásnak az [Internet] internet szolgáltató hálózati hozzáférési pontjához történő továbbításáról az előfizető által közvetítőválasztással választott közvetítő szolgáltató gondoskodik, oly módon, hogy a közvetítő szolgáltató a kötelezett szolgáltatótól [Internet] internet híváskezdeményezés, illetve átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatást vesz igénybe (híváskezdeményezési modell); vagy

b) az adott [Internet] internet szolgáltatóhoz irányuló előfizetői [Internet] internet hívások esetén a kötelezett szolgáltató - közvetítőválasztás hiányában is - köteles a hívást átadni az előfizetői [Internet] internet hívásnak az [Internet] internet szolgáltató hálózati hozzáférési pontjához történő továbbítását az [Internet] internet szolgáltatóval való megállapodás alapján végző közvetítő szolgáltatónak, amely a kötelezett szolgáltatótól [Internet] internet híváskezdeményezés, illetve átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatást vesz igénybe (számfordításos modell).

(2) Amennyiben az [Internet] internet szolgáltatást a közvetítő szolgáltató maga nyújtja, az (1) bekezdésben foglaltak - a közvetítő szolgáltató és az [Internet] internet szolgáltató közötti megállapodások kivételével - értelemszerűen alkalmazandók.

(3) Az (1) bekezdés szerinti esetekben az előfizetői hívás díja az [Internet] internet híváskezdeményezés után a kötelezett szolgáltatónak fizetett díjból és a közvetítő szolgáltató díjrészéből áll. Átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatás esetén az előfizetői díjakat a közvetítő szolgáltató és a vele együttműködő [Internet] internet szolgáltató állapítja meg, a kötelezett szolgáltató felé fizetendő átalánydíj nincs közvetlen kapcsolatban az előfizetői díjjal. A közvetítő szolgáltató és az [Internet] internet szolgáltató - amennyiben ezek nem azonosak - a közvetítő szolgáltató díjrészének megosztásáról kereskedelmi alapon állapodnak meg.

(4) Amennyiben a közvetítő szolgáltató a kötelezett szolgáltatótól [Internet] internet híváskezdeményezés, illetve átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatást vesz igénybe, a kötelezett szolgáltató - a közvetítő szolgáltatóval történő megállapodás esetén - a közvetítő szolgáltatót megillető, az előfizető által fizetendő díjakat, illetve a közvetítő szolgáltatóval hálózati szerződéses jogviszonyban álló [Internet] internet szolgáltatót megillető díjakat az előfizető részére kiszámlázhatja és beszedheti."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/68. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

44. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 114. § (1)-(2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"114. § (1) A kötelezett szolgáltató a 113. § (1) bekezdésében leírt modelleket és a 113. § (3) bekezdésében meghatározott szabályokat a saját üzletágai, illetve az általa irányított, őt irányító vagy vele közös irányítás alatt álló szolgáltatók vonatkozásában is köteles alkalmazni, biztosítva a transzferárak és a harmadik feleknek nyújtott hálózati szolgáltatások költségalapú árainak egyenlőségét. A jelen bekezdés alkalmazásakor a közvetítő szolgáltató alatt azt az üzletágat kell érteni, amelyik a hívásnak az [Internet] internet szolgáltató hálózati hozzáférési pontjára vagy az [Internet] internet szolgáltatást nyújtó üzletághoz történő eljuttatásáért felelős.

(2) Amennyiben az előfizetői [Internet] internet hívások eljuttatása tárgyában a felek a 113. § (1) bekezdésében foglaltaktól eltérően állapodnak meg, a kötelezett szolgáltató köteles a saját üzletágai, illetve az általa irányított, őt irányító vagy vele közös irányítás alatt álló szolgáltatók közötti transzferekkel azonos költségalapú összekapcsolási és hozzáférési szolgáltatásokat nyújtani az azt igénylőknek, biztosítva a transzferárak és a harmadik feleknek nyújtott hálózati szolgáltatások költségalapú árainak egyenlőségét."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/69. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

45. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 117. § a) pontjának a következő módosítását javasolja:

/117. § Az egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatás körébe a következő, egyetemes szolgáltatási szerződés alapján nyújtott, megfizethető díjú szolgáltatások együttesen tartoznak:/

"a) a telefon hálózathoz a felhasználó állandó lakóhelye, székhelye vagy telephelye szerint meghatározott helyen való olyan hozzáférés, amely lehetővé teszi helyhez kötött előfizetői hozzáférési ponton keresztül belföldi és nemzetközi hívások, faxüzenetek és adatátviteli hívások kezdeményezését és fogadását, segélyhívó szolgálatok elérését, illetőleg [Internet] internet elérést, legalább 9600 bit/s adatátviteli sebességgel és legfeljebb 10-4 bit hibaaránnyal;"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/70. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

46. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 122. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(3) A Kassza saját tőkéje nem osztható fel, saját vagyona, bevételei és jövedelme után sem társasági adó, sem helyi adó, sem illeték fizetésére nem kötelezhető, pénzeszközei nem vonhatók el, és a (7) bekezdésben meghatározottól eltérő célra nem használhatók fel. A Kasszához történő be- és kifizetések után [áfa fizetési] áfafizetési kötelezettség nem keletkezik."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/36. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

47. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 122. § (6) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(6) Az elektronikus hírközlési szolgáltatók - az alkalmazott technológiától függetlenül - a telefon szolgáltatás, az egyetemes szolgáltatás keretében nyújtott telefonszolgáltatás igénybevételével nyújtott [Internet] internet szolgáltatás és az ehhez kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások nyújtásából származó - külön jogszabályban meghatározott - éves értékesítési nettó árbevételüknek a finanszírozási szükséglet alapján jogszabályban meghatározott mértékét kötelesek a Kassza javára befizetni. Nem kötelesek a Kassza javára befizetést teljesíteni azon szolgáltatók, amelyeknek az ily módon számított árbevétele nem éri el a miniszter által rendeletben megállapított éves mértéket, valamint azok a jogelőd nélkül alakult gazdasági társaságok, amelyek alapításának időpontjától a fizetési kötelezettség megállapításának időpontjáig két év nem telt el."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/71. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

48. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 129. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) Internet szolgáltatás telefon hálózaton keresztül történő elérése esetén ráutaló magatartással is létrejön az előfizetői szerződés a hívást kezdeményező előfizető és a hívott [Internet] internet szolgáltatóval az [Internet] internet szolgáltatóhoz irányuló forgalom eljuttatására vonatkozó hálózati szerződéses jogviszonyban álló szolgáltató között."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/72. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

49. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 130. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) A szolgáltató köteles az általános szerződési feltételeket és azok kivonatát az ügyfélszolgálatán, illetve internetes [oldal] oldalán hozzáférhetővé tenni. A szolgáltató általános szerződési feltételeit és általános szerződési feltételeinek kivonatát térítésmentesen köteles előfizetői számára rendelkezésre bocsátani."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/37. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

50. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 130. § (3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(3) Az általános szerződési feltételeket - azok minden módosítása esetén a módosítás [hatályba lépését] hatálybalépését 30 nappal megelőzően - nyilvánosságra kell hozni, a szolgáltató ügyfélszolgálatán, illetve honlapján ingyenesen elérhetővé kell tenni, valamint a hatóságnak meg kell küldeni. A szolgáltató a módosítás hatóságnak történő megküldésének kivételével nem köteles a jelen bekezdésben foglaltakat az általános szerződési feltételek azon módosításaira alkalmazni, amikor az általános szerződési feltételek módosítása új szolgáltatás bevezetése miatt válik szükségessé, és a módosítás a már nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó általános szerződéses feltételeket nem érinti."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/50. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

51. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 136. § (1) bekezdése c) pontjának a következő módosítását javasolja:

/136. § (1) Az előfizetői szolgáltatás szüneteltetésére sor kerülhet:/

"c) a Magyar Köztársaság honvédelmi, nemzetbiztonsági, gazdasági és közbiztonsági (így különösen [terrorista-elhárítás] terroristaelhárítás, kábítószer-kereskedelem elleni küzdelem) érdekeinek védelmében a jogszabályok által előírt módon."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/38. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

52. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 147. § a) pont aa) alpontjának a következő módosítását javasolja:

/147. § Tudakozó szolgáltatás nyújtása lehetséges

a) terület szerint/

"aa) országosan[,] vagy"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/39. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

53. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 152. § (4) bekezdése a) pontjának valamint (6) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

/(4) A hatóság a miniszter számára feladatai ellátása érdekében átadhatja:/

"a) a [piac-felügyeleti] piacfelügyeleti feladataival összefüggésben kezelt adatokat;"

"(6) A piaci elemző, értékelő tevékenység ellátásához az (1), illetőleg a (3)-(4) bekezdés szerinti kötelezően szolgáltatott, valamint továbbított adatok alapján a hatóság nem folytathat le [piac-felügyeleti] piacfelügyeleti eljárást, és ezeket az adatokat nem használhatja fel egyéb módon sem az adatszolgáltató ellen. Erről a hatóság az adatszolgáltatási kötelezettség előírásával egyidejűleg tájékoztatja az adatszolgáltatót."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/40. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

54. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 153. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) A minisztérium és a hatóság az elektronikus hírközléssel foglalkozó nemzetközi szervezetektől érkező, a hazai hírközlési szektorra vonatkozó adat- és [információ kéréseket] információkéréseket egymással egyeztetve kötelesek megválaszolni."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/41. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

55. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 163. § (2)-(3) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) Az e törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor hatályban lévő, egyetemes szolgáltatás igénybevételére irányuló előfizetői szerződések esetén az egyetemes szolgáltató a 111. §-ban meghatározott közvetítőválasztást előválasztás vagy hívásonkénti közvetítőválasztás útján köteles biztosítani.

(3) Az e törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor hatályban lévő, egyetemes szolgáltatás igénybevételére irányuló előfizetői szerződések esetén a meglevő előfizetők számára változatlan feltételekkel nyújthatók tovább, és az előfizetői díjakra az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni, azzal hogy az egyetemes szolgáltató esetleges támogatási igényére az e törvény szerinti szabályok alkalmazandók."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/42. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

56. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 165. § (1) bekezdése bevezető szövegének a következő módosítását javasolja:

"165. § (1) E törvény [hatályba lépésével] hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/48. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

57. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 167. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) E törvény rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell. Az e törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor a Hírközlési Döntőbizottság előtt folyamatban lévő ügyekben a Tanács jár el, a Hírközlési Főfelügyelet és a Hírközlési Területi Hivatal előtt folyamatban lévő ügyekben a Hivatal jár el. Az eredeti eljárási határidők ezen eljárásokban 30 nappal meghosszabbodnak."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/43. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

58. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 167. § (4) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(4) E törvény hatálybalépésének napján megszűnik a Hírközlési Felügyelet elnökének elnöki megbízatása és köztisztviselői jogviszonya. Az elnököt - e törvény hatálybalépését követő 31. napon kifizetésre kerülő - végkielégítésként hat havi elnöki alapilletményének megfelelő összeg illeti meg, kivéve, ha a hatósággal e törvény [hatályba lépését] hatálybalépését követő 30 napon belül újabb közszolgálati jogviszonyt létesít."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/51. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

59. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 168. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"168. § (1) Az e törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor valamely meghatározó piacon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóra az e törvényben vagy más jogszabályban az ilyen szolgáltatóként történt azonosítására tekintettel megállapított kötelezettség - a jelen törvény szerinti eltérésekkel - addig az időpontig alkalmazandó, amikor a hatóság által az 52. § szerint meghatározott, az adott meghatározó piac helyébe lépő valamennyi érintett piacon a hatóságnak a jelentős piaci erővel rendelkező bármely szolgáltatóra az e törvény [hatályba lépését] hatálybalépését követően első alkalommal kötelezettséget előíró határozata szerinti, az 55. § (2) bekezdésében meghatározott átmeneti időszak eltelik."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/52. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

60. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 169. § (2) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(2) A Tanács tagjainak e törvény [hatályba lépését] hatálybalépését követő első kinevezésekor a miniszter 7 tagot nevez ki, ebből hármat 3 évre, a többi 4 tagot - köztük az elnököt - 5 évre."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/53. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

61. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 170. § (5) bekezdése bevezető szövegének a következő módosítását javasolja:

"(5) E törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor"

Indokolás: Lásd a T/5680/304/44. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

62. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 173. § (5) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"(5) A kötelezett szolgáltató helyi hurok átengedésére és az ehhez kapcsolódó közös eszközhasználatra vonatkozó referenciaajánlat közzétételére vonatkozó kötelezettsége a 168. § (1) bekezdésében meghatározott időpontig az e törvény [hatályba lépésekor]

hatálybalépésekor a távbeszélő piacon jelentős piaci erejű szolgáltató esetében kizárólag a helyi hurok fémes sodrott érpára tekintetében áll fenn."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/45. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

63. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 176. §-ának a következő módosítását javasolja:

"176. § A 168. § (1) bekezdésében meghatározott időpontig a bérelt-vonali szolgáltatási piacon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltató köteles a bérelt-vonali szolgáltatást műszaki és használati feltételeiben egységes - külön jogszabályban meghatározott - jellemzőkkel és előírt [szolgáltatás-választékban] szolgáltatásválasztékban nyújtani."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/54. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

64. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 177. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"177. § (1) A miniszter e törvény alapján az egyetemes szolgáltatókat legkésőbb 2004. május 1-ig kijelöli. A kijelölésig a miniszter gondoskodik az e törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor hatályos egyetemes szolgáltatási szerződések megfelelő módosításáról, illetve felmondásáról oly módon, hogy a szolgáltatás folyamatossága biztosított legyen."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/46. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

65. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 179. §-ának a következő módosítását javasolja:

"179. § A 170-178. §-ok szerinti távbeszélő, összekapcsolási, mobil rádiótelefon és bérelt-vonali szolgáltatási piacon jelentős piaci erejű szolgáltató alatt az e törvény [hatályba lépésekor] hatálybalépésekor a Hírközlési Döntőbizottság által ilyen szolgáltatóként azonosított szolgáltatót kell érteni."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/47. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

66. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 180. § (1) bekezdésének a következő módosítását javasolja:

"180. § (1) Azok a 84. § (1) bekezdésének megfelelő engedélyek, amelyeket a törvény [hatályba lépése] hatálybalépése előtt megkötött koncessziós szerződés alapján határozott időre adtak ki, a koncessziós szerződés hatályának időtartama alatt hatályban maradnak."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/55. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

67. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 183. §-át új (6)-(7) bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

"(6) Az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény (a továbbiakban: Ámt.) 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A hírközlési szolgáltatások tekintetében a 16. §-ban foglaltakat a hatósági ár megállapítója helyett a Nemzeti Hírközlési Hatóság végzi, az ezzel kapcsolatos eljárásra az elektronikus hírközlésről szóló törvény szabályait kell alkalmazni."

(7) Az Át. Melléklete B) Szolgáltatások főcímű táblázatban a következő rendelkezések helyébe

Szolgáltatásszám

(SZTJ)

Megnevezés

A hatósági ár megállapítója

"64.20.11.0

64.20.12.1

64.20.12.2

Az egyetemes távbeszélő szolgáltatás díja, illetve a hírközlésről szóló 2001. évi XL. törvény 25. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti piacon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltató által nyújtott távbeszélő szolgáltatás díja

informatikai és hírközlési miniszter"

"64.20.21.0

64.20.22.0

A műsorszóró szolgáltatás díja

informatikai és hírközlési miniszter"

"64.2016.0

Internet szolgáltatás távbeszélő hálózaton keresztül történő elérésének díja

informatikai és hírközlési miniszter"

"64.2016.0

Internet szolgáltatás távbeszélő hálózaton keresztül történő nyújtása esetén a távközlő szolgáltatás díjának az a hányada, melyet a távközlési szolgáltató átad az internet szolgáltatónak

informatikai és hírközlési miniszter"

a következő rendelkezések lépnek:

Szolgáltatásszám

(SZTJ)

Megnevezés

A hatósági ár megállapítója

"64.20.11.0

64.20.12.1

64.20.12.2

Az egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatás díja

informatikai és hírközlési miniszter"

"64.20.21.0

64.20.22.0

A műsorszóró szolgáltatás díja

informatikai és hírközlési miniszter"

"64.20.16.0

Internet szolgáltatás helyhez kötött telefonhálózaton keresztül történő nyújtása esetén az elektronikus hírközlési szolgáltatás díjának az a hányada, melyet az elektronikus hírközlési szolgáltató átad az internet szolgáltatónak

informatikai és hírközlési miniszter"

Indokolás: Lásd a T/5680/303/2 számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

68. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 1. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"1. Alapkiépítésű monitoring alrendszer: olyan rendszer, amely lehetővé teszi az elektronikus hírközlési feladatokat ellátó szervezet előfizetői, illetőleg igénybevevői köréből tetszőlegesen kiválasztható, az előfizetők (igénybevevők) összlétszámának legalább 0,3-0,6%-át - [150000] 150 000 előfizetői létszámot meghaladó esetben nem több, mint 0,3%-át - kitevő (a teljes előfizetői körből egy előfizetőre számított átlagforgalom legfeljebb kétszeresével forgalmazó) előfizetői (igénybevevői) csoport tagjai, de nem kevesebb, mint 60 egyidejűleg kapcsolatban álló előfizető vagy igénybevevő közleményeinek és azok kísérőadatainak késedelem nélküli, teljes körű, folyamatos, egyidejű kiválasztását és kiadását a kilépési pontra."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/56. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

69. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 3. és 6. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"3. Azonosítógazdálkodás: azon állami tevékenységek összessége, mely - a nemzetközi előírások [figyelembe vételével] figyelembevételével - a hírközlő hálózatok, illetőleg az elektronikus hírközlési szolgáltatások eléréséhez szükséges azonosítók használatát az egyes szolgáltatók számára rendelkezésre bocsátja. Jelen törvény vonatkozásában a domain név, az e-mail cím és az IP (Internet Protokoll) címekkel kapcsolatos tevékenységek nem tartoznak bele az azonosítógazdálkodási tevékenységbe."

"6. Barangolás mobil rádiótávközlő hálózaton: mobil rádiótelefon hálózat üzemeltetőjének előfizetője által más mobil rádiótelefon szolgáltató vagy üzemeltető hálózatának igénybevétele oly módon, hogy az előfizető a részére előfizetői hozzáférést nyújtó elektronikus hírközlési szolgáltató hálózatában használt alap-, illetve a műszaki lehetőségek [figyelembe vételével] figyelembevételével további szolgáltatásokat és hívási módokat részben vagy egészben az igénybevett hálózaton is használni tudja, anélkül, hogy ezen szolgáltató előfizetőjévé válna."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/57. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

70. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 5. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"5. Átalánydíjas [Internet] internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatás: hálózati szolgáltatás, az előfizetői [Internet] internet hívások eljuttatása a hívó előfizetői hozzáférési pontjáról az összekapcsolási vagy hozzáférési pontig, olyan módon, hogy az összekapcsolási vagy hozzáférési ponton az arra kötelezett szolgáltató átalánydíj ellenében meghatározott kapacitást bocsát az arra jogosult szolgáltató rendelkezésére."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/73. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

71. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 17. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"17. Elektronikus hírközlő berendezés: az elektronikus hírközlési tevékenység végzéséhez szükséges berendezés, ideértve többek között a [rádió-berendezést] rádióberendezést és az elektronikus hírközlő végberendezést."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/58. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

72. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 39. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"39. Harmonizált frekvencia vagy frekvenciasáv: az a frekvencia vagy frekvenciasáv, amelyet az Európai Unió tagállamaiban azonos rádióalkalmazás részére osztottak fel azonos [frekvencia-felhasználási] frekvenciafelhasználási feltételekkel."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/59. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

73. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 40. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"40. Hatékony szolgáltató: az a szolgáltató, amelynek az egy [termék- illetve] termék-, illetve szolgáltatásegységre jutó költsége nemzetközi összehasonlításban elfogadható, figyelembe véve az adott piaci körülményeket, a szolgáltatás nyújtásának technológiáját és a szolgáltató méretét."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/60. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

74. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 50. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"50. Helymegosztás: erre kötelezett szolgáltató által fizikai tér és műszaki feltételek biztosítása a jogosult szolgáltató részére, annak berendezései megfelelő elhelyezése és bekapcsolása céljából fizikai, [távoli illetve] távoli, illetve virtuális helymegosztás útján."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/61. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

75. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 58. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"58. Internet híváskezdeményezés forgalmi szolgáltatás: hálózati szolgáltatás, [Internet] internet szolgáltatás elérésére irányuló hívás továbbítása a hívó előfizető hozzáférési pontjáról a közvetítő szolgáltató összekapcsolási pontjáig."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/73. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

76. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 59. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"59. Internet szolgáltatás telefonhálózaton keresztül történő elérése: szolgáltatás, amellyel a felhasználó a telefonhálózat végpontján csatlakoztatott végberendezésével a telefonhálózaton át csatlakozhat az [Internethez] internethez abból a célból, hogy az [Internet szolgáltatótól] internet szolgáltatótól adatátviteli szolgáltatást vegyen igénybe."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/62. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

77. Az Informatikai bizottság a törvényjavaslat 188. § 61. pontjának a következő módosítását javasolja:

/188. § Az elektronikus hírközlésre vonatkozó fogalmak az alábbiak:/

"61. Kapcsolódó eszközök: elektronikus hírközlő hálózat üzemeltetéséhez, illetve elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtásához kötődő, vagy ahhoz igénybe vehető eszközök, [ide értve] ideértve többek között a feltételes hozzáférési rendszereket és az elektronikus műsortájékoztatókat."

Indokolás: Lásd a T/5680/304/74. számú módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - Az Előterjesztő képviselője egyetért

II.

A T/5680/302. sz. ajánlás alábbi pontjaiban foglalt módosító javaslatokat az Informatikai bizottság visszavonta:

Ajánláspont száma

Módosító javaslat száma

31.

T/5680/296/1.

40.

T/5680/297.

A T/5680/208. sz. ajánlás alábbi pontjaiban foglalt módosító javaslatokat Márfai Péter, Molnár Gyula, Simon Gábor és Lénárt László képviselők visszavonták:

Ajánláspont száma

Módosító javaslat száma

6.

T/5680/149.

7.

T/5680/144/1.

11.

T/5680/135.

14.

T/5680/144/2.

17.

T/5680/174.

19.

T/5680/134/1.

21.

T/5680/148.

23.

T/5680/162.

27.

T/5680/171.

29.

T/5680/168.

35.

T/5680/140.

36.

T/5680/141.

46.

T/5680/170/1.

47.

T/5680/192.

51.

T/5680/195.

52.

T/5680/138.

53.

T/5680/178.

55.

T/5680/180.

56.

T/5680/136.

58.

T/5680/137.

59.

T/5680/163/1.

61.

T/5680/193/1.

62.

T/5680/164.

63.

T/5680/163/2.

72.

T/5680/193/2.

77.

T/5680/150/1.

80.

T/5680/142.

84.

T/5680/150/2.

89.

T/5680/165.

91.

T/5680/167.

93.

T/5680/166.

95.

T/5680/152.

104.

T/5680/161.

106.

T/5680/191.

109.

T/5680/199.

115.

T/5680/196.

116.

T/5680/139.

130.

T/5680/172/2.

137.

T/5680/146/1.

138.

T/5680/132.

139.

T/5680/146/2.

140.

T/5680/154.

152.

T/5680/155.

153.

T/5680/200.

154.

T/5680/194.

161.

T/5680/143/2.

168.

T/5680/143/1.

172.

T/5680/147.

173.

T/5680/198.

175.

T/5680/157.

189.

T/5680/151.

192.

T/5680/134/2.

193.

T/5680/133.

200.

T/5680/160.

202.

T/5680/183.

206.

T/5680/185/1.

207.

T/5680/185/2.

208.

T/5680/186.

209.

T/5680/159.

214.

T/5680/190.

Megjegyzés: A felsorolásban nem szerepeltetjük a T/5680/208-as ajánlás 92. pontjában foglalt T/5680/207. sz. indítványt, mivel azt nem a visszavonásról nyilatkozó képviselők nyújtották be.

A T/5680/302. sz. ajánlás alábbi pontjaiban foglalt módosító javaslatokat Márfai Péter, Molnár Gyula, Simon Gábor és Lénárt László képviselők visszavonták:

Ajánláspont száma

Módosító javaslat száma

26.

T/5680/251.

36.

T/5680/272.

74.

T/5680/279.

79.

T/5680/275/5.

80.

T/5680/282.

81.

T/5680/281.

Összeállította: az Országgyűlés Jogi Főosztálya

Budapest, 2003. november 12.

Rogán Antal s.k.,
az Informatikai és távközlési bizottság elnöke

Szászfalvi László s.k.,
az Emberi jogi bizottság elnöke

Dr. Balsai István s.k.,
a Foglalkoztatási bizottság elnöke

Puch László s.k.,
a Gazdasági bizottság elnöke

Dr. Pető Iván s.k.,
a Kulturális bizottság elnök

Dr. Kövér László s.k.,
a Nemzetbiztonsági bizottság elnöke

Dr. Kovács Zoltán s.k.,
az Önkormányzati bizottság elnöke