K/5732.
Dr. Szili Katalin
az Országgyűlés Elnökének
Írásbeli választ igénylő kérdés
HELYBEN
Tisztelt Elnök Asszony!
"Miért kell a Ferihegy Airport társaságot bevonni a sármelléki repülőtér fejlesztsébe?" címmel a Házszabály 91. §-a alapján írásbeli választ igénylő kérdést kívánok benyújtani
Csillag István
gazdasági és közlekedési miniszter úrhoz.
Tisztelt Miniszter Úr!
Ön bizonyára ismeri már a sármelléki repülőtér helyzetét, és azt is tudja, hogy szerepel a Nemzeti Fejlesztési Tervben.
Az elmúlt hónapokban a Kormány is bejelentette, több százmillió Ft támogatást ad a repülőtér fejlesztésére. Az elmúlt hónapokban aztán az is megjelent a sajtóban, erre csak akkor van lehetőség, ha mindez a Ferihegy Airport bevonásával zajlik.
A repülés világát ismerők előtt nem titok a Ferihegy Airport akkor LRI vezetése 1999-ig mindent megtett, hogy a vidéki repülőterek ne fejlődhessenek, ne jelentsenek még a legkisebb konkurenciát sem Ferihegynek. Az LRI, ma Ferihegy Airport működteti a Siófok melletti repülőteret is.
Miniszter Úr! Ön többször is hangoztatta a liberális piacgazdaság híve. Megfelel-e Önnek az, hogyha több repülőtér is egy állami cég tulajdonában van? Mi biztosítja azt, hogy a Ferihegy Airport, melynek új és régi vezetését a Ferihegyi repülőtér üzemeltetéséhez, bevételéhez a leg különbözőbb érdekek fűzik, érdekelt lesz egy vidéki regionális repülőtér üzemeltetésében, fejlesztésében?
A térség idegenforgalma szempontjából persze mindegy ki a tulajdonos, lényeg, hogy a fejlesztések meginduljanak.
A kérdés már csak a múltbéli ellentétek miatt is felvetődik: Miért kell a Ferihegy Airportot bevonni, valóban a fejlesztés érdekeit szolgálja-e ez ? Valóban, hogy jó az, ha még egy kis verseny sincs a személyszállításban, vagy az esetlegesen beinduló áruszállítás terén. Pozsony, Bécs jelentik majd az igazi konkurenciát Ferihegy számára, de kicsinyes érdekek megakadályozhatják a sármelléki fejlesztést.
Várom válaszát,
Budapest, 2003. október 01.
Manninger Jenő