K/5732.

Dr. Szili Katalin

az Országgyűlés Elnökének

Írásbeli választ igénylő kérdés

HELYBEN

Tisztelt Elnök Asszony!

"Miért kell a Ferihegy Airport társaságot bevonni a sármelléki repülőtér fejlesztsébe?" címmel a Házszabály 91. §-a alapján írásbeli választ igénylő kérdést kívánok benyújtani

Csillag István

gazdasági és közlekedési miniszter úrhoz.

Tisztelt Miniszter Úr!

Ön bizonyára ismeri már a sármelléki repülőtér helyzetét, és azt is tudja, hogy szerepel a Nemzeti Fejlesztési Tervben.

Az elmúlt hónapokban a Kormány is bejelentette, több százmillió Ft támogatást ad a repülőtér fejlesztésére. Az elmúlt hónapokban aztán az is megjelent a sajtóban, erre csak akkor van lehetőség, ha mindez a Ferihegy Airport bevonásával zajlik.

A repülés világát ismerők előtt nem titok a Ferihegy Airport akkor LRI vezetése 1999-ig mindent megtett, hogy a vidéki repülőterek ne fejlődhessenek, ne jelentsenek még a legkisebb konkurenciát sem Ferihegynek. Az LRI, ma Ferihegy Airport működteti a Siófok melletti repülőteret is.

Miniszter Úr! Ön többször is hangoztatta a liberális piacgazdaság híve. Megfelel-e Önnek az, hogyha több repülőtér is egy állami cég tulajdonában van? Mi biztosítja azt, hogy a Ferihegy Airport, melynek új és régi vezetését a Ferihegyi repülőtér üzemeltetéséhez, bevételéhez a leg különbözőbb érdekek fűzik, érdekelt lesz egy vidéki regionális repülőtér üzemeltetésében, fejlesztésében?

A térség idegenforgalma szempontjából persze mindegy ki a tulajdonos, lényeg, hogy a fejlesztések meginduljanak.

A kérdés már csak a múltbéli ellentétek miatt is felvetődik: Miért kell a Ferihegy Airportot bevonni, valóban a fejlesztés érdekeit szolgálja-e ez ? Valóban, hogy jó az, ha még egy kis verseny sincs a személyszállításban, vagy az esetlegesen beinduló áruszállítás terén. Pozsony, Bécs jelentik majd az igazi konkurenciát Ferihegy számára, de kicsinyes érdekek megakadályozhatják a sármelléki fejlesztést.

Várom válaszát,

Budapest, 2003. október 01.

Manninger Jenő