Csatlakozó módosító javaslat!
T.
Dr. GÁL ZOLTÁN Úrnak
Az Országgyülés Elnökének
Igen tisztelt Elnök Úr !
A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény módosításáról szóló
T/32.. számú törvényjavaslathoz az alábbi csatlakozó módosító indítványokat
terjesztem elô:
1./ Selmeczi Gabriella és Deutsch Tamás képviselôknek a T/32/75.. sz. alatti
módosító indítványához csatlakozva javaslom a törvényjavaslat 2. §.- nak
alábbi módosítását:
A/ változat
" 7. §. /1/ Törvény vagy törvény felhatalmazása alapján kormányrendelet
kivételesen a polgármestert, a fôpolgármestert, a megyei közgyülés elnökét
államigazgatási hatáskörrel ruházhatja fel. Törvény vagy kormányrendelet
államigazgatási feladatot, hatósági hatáskört állapíthat meg a jegyzônek(,) és
a fôjegyzônek (és kivételesen a képviselô- testület hivatal ügyintézôjének
is)."
B./ változat
" 7. §. /1/ Törvény vagy törvény felhatalmazása alapján kormányrendelet
kivételesen a polgármestert, a fôpolgármestert, a megyei közgyülés elnökét
államigazgatási hatáskörrel ruházhatja fel. Törvény vagy kormányrendelet
államigazgatási feladatot, hatósági hatáskört állapíthat meg a jegyzônek, a
fôjegyzônek és rendkívül indokolt esetben (kivételesen) a képviselô- testület
hivatal ügyintézôjének is."
Indokolás:
A hivatal ügyintézôjének feljogosítása törvényben vagy kormányrendeletben
államigazgatási feladat végzésére vagy hatósági jogkör gyakorlására nem
szerencsés megoldás.
Egyrészt, mint a munkaszervezet legalacsonyabb szintjén lévô végrehajtó szerv,
a felettes szervek létjogosultsága kérdôjelezôdik meg, másrészt a döntési
felelôsség a jelenlegi államigazgatási rendszerben nem az ügyintézôhôz lett
telepítve.
Ezért a javaslat egyrészt kiiktatná ezt a lehetôséget; azonban ennek elvetése
esetén a rendkivüliség nyomatékosítására fokozottabb nyelvi megoldást
alkalmaz, hogy érzékeltesse a megoldás valóban igen kivételes jellegét.
2./ Az Emberi jogi bizottság T/32/18.. sz. alatti módosító indítványához
csatlakozva az alábbi módosítást terjesztem elô a javaslat 38. §- hoz.
Az Ötv. 63/A. §. az alábbi o/ ponttal egészül ki:
" o/ gondoskodik a legalább két kerületet érintô, illetôleg a fôváros
területét meghaladó ellátási kötelezettség körében a nemzeti és etnikai
kisebbségi oktatási, nevelési és kulturális feladatok ellátásról"
Indokolás:
A csatlakozó módosító indítvány nyelvhelyességi szempontok szerint változtat a
bizottsági indítványon.
3./ Csizmár Gábor képviselô T/32/11/3.. sz. alatti módosító indítványához
csatlakozva a törvényjavaslat 38. §.- ának alábbi módosítását javaslom:
" 65. §. /1/ A fôvárosi önkormányzat képviseli a fôváros egészének érdekeit. A
kerületi struktúrát érintô kérdésekben a kerületek véleményét is ki kell
kérni. A fôvárosi önkormányzat álláspontjának kialakítása elôtt a
fôpolgármester kikéri az érintett kerületi önkormányzatok véleményét, arról a
közgyülést és a döntéshozó szervet tájékoztatja. A kerületi véleményadásra
(tíz napnál) csak rendkívül indokolt esetben biztosítható tíz napnál rövidebb
határidô.
Indokolás:
Nyelvhelyességi szempontból indokolt, hogy a határidô meghatározása
közvetlenül az jelzôs szerkezet elé kerüljön.
Budapest, 1994. szeptember 26.
Dr. Sepsey Tamás
MDF