T/32/111..

Csatlakozó módosító javaslat!

T.

Dr. GÁL ZOLTÁN Úrnak

Az Országgyülés Elnökének

Igen tisztelt Elnök Úr !

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény módosításáról szóló

T/32.. számú törvényjavaslathoz az alábbi csatlakozó módosító indítványokat

terjesztem elô:

1./ Selmeczi Gabriella és Deutsch Tamás képviselôknek a T/32/75.. sz. alatti

módosító indítványához csatlakozva javaslom a törvényjavaslat 2. §.- nak

alábbi módosítását:

A/ változat

" 7. §. /1/ Törvény vagy törvény felhatalmazása alapján kormányrendelet

kivételesen a polgármestert, a fôpolgármestert, a megyei közgyülés elnökét

államigazgatási hatáskörrel ruházhatja fel. Törvény vagy kormányrendelet

államigazgatási feladatot, hatósági hatáskört állapíthat meg a jegyzônek(,) és

a fôjegyzônek (és kivételesen a képviselô- testület hivatal ügyintézôjének

is)."

B./ változat

" 7. §. /1/ Törvény vagy törvény felhatalmazása alapján kormányrendelet

kivételesen a polgármestert, a fôpolgármestert, a megyei közgyülés elnökét

államigazgatási hatáskörrel ruházhatja fel. Törvény vagy kormányrendelet

államigazgatási feladatot, hatósági hatáskört állapíthat meg a jegyzônek, a

fôjegyzônek és rendkívül indokolt esetben (kivételesen) a képviselô- testület

hivatal ügyintézôjének is."

Indokolás:

A hivatal ügyintézôjének feljogosítása törvényben vagy kormányrendeletben

államigazgatási feladat végzésére vagy hatósági jogkör gyakorlására nem

szerencsés megoldás.

Egyrészt, mint a munkaszervezet legalacsonyabb szintjén lévô végrehajtó szerv,

a felettes szervek létjogosultsága kérdôjelezôdik meg, másrészt a döntési

felelôsség a jelenlegi államigazgatási rendszerben nem az ügyintézôhôz lett

telepítve.

Ezért a javaslat egyrészt kiiktatná ezt a lehetôséget; azonban ennek elvetése

esetén a rendkivüliség nyomatékosítására fokozottabb nyelvi megoldást

alkalmaz, hogy érzékeltesse a megoldás valóban igen kivételes jellegét.

2./ Az Emberi jogi bizottság T/32/18.. sz. alatti módosító indítványához

csatlakozva az alábbi módosítást terjesztem elô a javaslat 38. §- hoz.

Az Ötv. 63/A. §. az alábbi o/ ponttal egészül ki:

" o/ gondoskodik a legalább két kerületet érintô, illetôleg a fôváros

területét meghaladó ellátási kötelezettség körében a nemzeti és etnikai

kisebbségi oktatási, nevelési és kulturális feladatok ellátásról"

Indokolás:

A csatlakozó módosító indítvány nyelvhelyességi szempontok szerint változtat a

bizottsági indítványon.

3./ Csizmár Gábor képviselô T/32/11/3.. sz. alatti módosító indítványához

csatlakozva a törvényjavaslat 38. §.- ának alábbi módosítását javaslom:

" 65. §. /1/ A fôvárosi önkormányzat képviseli a fôváros egészének érdekeit. A

kerületi struktúrát érintô kérdésekben a kerületek véleményét is ki kell

kérni. A fôvárosi önkormányzat álláspontjának kialakítása elôtt a

fôpolgármester kikéri az érintett kerületi önkormányzatok véleményét, arról a

közgyülést és a döntéshozó szervet tájékoztatja. A kerületi véleményadásra

(tíz napnál) csak rendkívül indokolt esetben biztosítható tíz napnál rövidebb

határidô.

Indokolás:

Nyelvhelyességi szempontból indokolt, hogy a határidô meghatározása

közvetlenül az jelzôs szerkezet elé kerüljön.

Budapest, 1994. szeptember 26.

Dr. Sepsey Tamás

MDF

Eleje Honlap