- 1 -

_________________

cimcT50.doc

T/50/30.. szám

Az Országgyûlés Az Országgyûlés

Önkormányzati és rendészeti bizottsága Költségvetési és pénzügyi bizottsága

együttes jelentése

a helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszerérõl szóló, módosított

1992. évi LXXXIX. tv. módosításáról szóló T/50.. sz. törvényjavaslatról,

valamint az ahhoz benyújtott módosító indítványokról

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Önkormányzati, közigazgatási, belbiztonsági és rendõrségi

bizottsága (továbbiakban: Önkormányzati bizottság) valamint a Költségvetési és

pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság) megvitatta a helyi

önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszerérõl szóló, módosított 1992.

évi LXXXIX. tv. módosításáról szóló, T/50.. számon beterjesztett

törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/50/1., 2., 3., 4., 5., 6.,

7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22.,

23., 24. számú módosító javaslatokat. (A bizottságok által tett módosító

javaslatokat a jelentés tartalmazza.)

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását ........, a módosító

indítványokról pedig a jelentés szerint foglaltak állást.

A Szociális és egészségügyi bizottság (továbbiakban: Szociális bizottság)

megtárgyalta a jelentés következõ pontjait: 4., 12., 14., 37., 38., 39., 40.

41., állásfoglalásait az érintett jelentés pontok tartalmazzák

A Oktatási, tudományos, ifjúsági és sportbizottság (a továbbiakban: Oktatási

bizottság) megtárgyalta a jelentés következõ pontjait: 29., 30., 31., 32.,

33., 34., 35., 36., 46., állásfoglalásait az érintett jelentés pontok

tartalmazzák.

Az Önkormányzati bizottság elõadója: képviselõ

A Költségvetési bizottság elõadója: Dr. Szilágyiné Császár Terézia képviselõ

A Szociális bizottság elõadója: Dr. Szolnoki Andrea képviselõ

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha az

indítványban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes elbírálás

megkönnyítése érdekében - a jelentésben az indítványt ehhez a jelölési

módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol a jelentés a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott bizottság az

indítványról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

1. Ivanics István képviselõ a törvényjavaslat 1. §-ában a Ctv. 1. § (3)

bekezdése helyébe lévõ rendelkezésnek az elhagyását javasolja:

"[(3) Az önkormányzatnak a beruházási koncepcióját egyeztetni kell a

szakminisztérium szakmai programjával. Címzett támogatás olyan önkormányzati

igényre adható, amelynek a szakmai tartalmával a szakminisztérium egyetért.]"

Indokolás: Lásd a T/50/22.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

2. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 1. §-ában a Ctv. 1. § (3)

bekezdése második mondatának az elhagyását javasolja:

VISSZAVONVA! (A Költségvetési bizottság ülésén)

"(3) Az önkormányzatnak a beruházási koncepcióját egyeztetni kell a

szakminisztérium szakmai programjával. [Címzett támogatás olyan önkormányzati

igényre adható, amelynek a szakmai tartalmával a szakminisztérium egyetért.]"

Indokolás: Lásd a T/50/21/I. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

3. Dr. Kónya Imre képviselõ a törvényjavaslat 1. §-ában a Ctv. 1. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"/A helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszerérõl szóló

módosított 1992. évi LXXXIX. törvény (a továbbiakban: Ctv.) 1. §-ának (1) és

(3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezések lépnek:/

"(3) Az önkormányzatnak a beruházási koncepcióját egyeztetni kell a

szakminisztérium szakmai programjával. A [C]címzett támogatás [olyan] iránti

önkormányzati igény[re]t [adható, amelynek a szakmai tartalmával] a

szakminisztérium [egyetért] véleményezi.""

Indokolás: Lásd a T/50/11/1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

- a Költségvetési bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Dr. Csehák Judit és dr. Nagy Sándor képviselõk a törvényjavaslat 1. §-

ában a Ctv. 1. §-át új (4) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság ülésén)

A helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszerérõl szóló

módosított 1992. évi LXXXIX. törvény (a továbbiakban: Ctv.) 1. §-ának (1) és

(3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezések lépnek:

/(1) Az önkormányzatok címzett támogatást igényelhetnek a kiemelt

fontosságú - a céltámogatási körben nem támogatható - vízgazdálkodási,

egészségügyi, szociális, oktatási és kulturális önkormányzati feladatok

ellátását szolgáló beruházások megvalósítására."

(3) Az önkormányzatnak a beruházási koncepcióját egyeztetni kell a

szakminisztérium szakmai programjával. Címzett támogatás olyan önkormányzati

igényre adható, amelynek a szakmai tartalmával a szakminisztérium egyetért./

"(4) Egészségügyi beruházás esetén az Országos Egészségbiztosítási

Pénztár finanszírozási kötelezettségvállalási nyilatkozatát is be kell

szereni."

Megjegyzés: A módosító javaslat nem tartalmaz a felvezetõ szöveg

módosítására irányuló indítványt, ez azonban - a módosítással összefüggen -

szükséges lenne, a következõk szerint:

A helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszerérõl szóló

módosított 1992. évi LXXXIX. törvény (a továbbiakban: Ctv.) 1. §-ának (1) és

(3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezések lépnek, valamint az alábbi

(4) bekezdéssel egészül ki:

Indokolás: Lásd a T/50/1/1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

5. Ferenczy Sándor és dr. Lusztig Péter képviselõk a törvényjavaslat 2.

§-ához az alábbi szövegezésû módosító javasolatot nyújtották be:

A Ctv. 6. §-ának (2) bekezdése a következõk szerint módosul:

"(2) A társadalmi és gazdasági szempontból elmaradott, valamint az

[országos átlag kétszeresét meghaladó munkanélküliségi arányú] országos

átlagot kétszeresen meghaladó munkanélküliségi mutatóval rendelkezõ

foglalkoztatási körzetbe tartozó és külön jogszabályban felsorolt települések

- szükség szerint - a saját forrás egyrészét a Céltámogatási Kiegészítõ

Keretbõl megpályázhatják. A keret összegét az Országgyûlés - önálló

elõirányzatként - a költségvetési törvényben határozza meg. A keretet a

Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium kezeli."

A módosító javaslat formailag a következõ:

Ferenczy Sándor és dr. Lusztig Péter képviselõk a törvényjavaslatot új 3 §-

sal javasolják kiegészíteni (az indítvány elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"3. § A Ctv. 6. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(2) A társadalmi és gazdasági szempontból elmaradott, valamint az

országos átlagot kétszeresen meghaladó munkanélküliségi mutatóval rendelkezõ

foglalkoztatási körzetbe tartozó és külön jogszabályban felsorolt

települések - szükség szerint - a saját forrás egyrészét a Céltámogatási

Kiegészítõ Keretbõl megpályázhatják. A keret összegét az Országgyûlés -

önálló elõirányzatként - a költségvetési törvényben határozza meg. A keretet

a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium kezeli.""

Indokolás: Lásd a T/50/10. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért, az

Önkormányzati bizottság ülésén nem ért egyet.

6. Tamássy István képviselõ a törvényjavaslatot - a Ctv. 7. § (1)

bekezdését érintõen - új 3. §-al kiegészíteni javasolja (az indítvány

elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen

változik):

"3. § A Ctv. 7. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

(1) Helyi önkormányzatok - ezen belül legalább két települési

önkormányzat - közös beruházása esetén a céltámogatás a törvényben

meghatározott mérték 10 % ponttal - az 1000 fõ alatti állandó lakosú községek

önkormányzatai számára 20 % ponttal - emelt összege."

Megjegyzés: Képviselõ úr módosító javaslatát a Ctv. 7. § (1) bekezdéséhez

viszonyítva jelölte, az alábbiak szerint:

(1) [Települési] Helyi önkormányzatok - ezen belül legalább két települési

önkormányzat - közös beruházása esetén a céltámogatás a törvényben

meghatározott mérték 10 % ponttal - az 1000 fõ alatti állandó lakosú

községek önkormányzatai számára 20 % ponttal - emelt összege.

Indokolás: Lásd a T/50/23/1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

7. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 3. §-ának az elhagyását

javasolja (az indítvány elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása

értelemszerûen változik):

"3. § [A Ctv. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(3) Ha az éves költségvetés nem ad fedezetet valamennyi, a feltételeknek

megfelelõen benyújtott új igényre, akkor - a Kormány javaslatára - az

Országgyûlés az éves költségvetési törvényben - a szennyvízelvezetés és -

tisztítás céljainál vízgazdálkodási szempontokra alapozva - rangsorolja a

támogatandó célokat. Az adott évben ki nem elégíthetõ igények érvényüket

veszítik."]"

Indokolás: Lásd a T/50/21/II. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

8. Dr. Kónya Imre képviselõ a törvényjavaslat 3. §-ában a Ctv. 8. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"/A Ctv. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(3) Ha az éves költségvetés nem ad fedezetet valamennyi, a feltételeknek

megfelelõen benyújtott új igényre, akkor - a Kormány javaslatára - az

Országgyûlés az éves költségvetési törvényben - a szennyvízelvezetés és -

tisztítás céljainál vízgazdálkodási szempontokra alapozva - rangsorolja a

támogatandó célokat. [Az adott évben ki nem elégíthetõ igények érvényüket

veszítik.]""

Indokolás: Lásd a T/50/11/2.1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

9. Dr. Szilágyiné Császár Terézia képviselõ a törvényjavaslat 3. §-ában a

Ctv. 8. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"/A Ctv. 8. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(3) Ha az éves költségvetés nem ad fedezetet valamennyi, a feltételeknek

megfelelõen benyújtott új igényre, akkor - a Kormány javaslatára - az

Országgyûlés az éves költségvetési törvényben [- a szennyvízelvezetés és -

tisztítás céljainál vízgazdálkodási szempontokra alapozva -] az egyes célokra

beérkezett pályázatok mennyiségének függvényében rangsorolja a támogatandó

célokat. Az adott évben ki nem elégíthetõ igények [érvényüket veszítik] a

következõ évben is érvényben maradnak.""

Indokolás: Lásd a T/50/18.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

10. Dr. Kónya Imre képviselõ a törvényjavaslat 3. §-ában a Ctv. 8. §-át

új (4) és (5) bekezdésekkel javasolja kiegészíteni (a módosító javaslat

elfogadása esetén a törvényjavaslat szövege az (1) bekezdés lenne):

(2) A Ctv. 8. §-ának (4), (5) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép, és számozása (6), (7) bekezdésre változik:

"(4) Az Országgyûlés által rangsorolt és még kielégíthetõ utolsó célnál

az éves támogatási keret felosztása a céltámogatásra jogosultságot szerzõ

önkormányzatok állandó népességszám szerinti növekvõ sorrendjében történik."

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

"(5) A feltételeknek megfelelõ, de az adott évben ki nem elégíthetõ

céltámogatási igények fedezetérõl a következõ évi költségvetési törvényben

kell gondoskodni."

Megjegyzés: Képviselõ úr a felvezetõ szöveget pontosította.

Indokolás: Lásd a T/50/11/2.2. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

11. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 4. §-ában a Ctv. 11. §-ának

a következõ módosítását javasolja:

/A Ctv. 11. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"[(1)] Címzett és céltámogatásban [/a továbbiakban: központi támogatás/]

még nem részesült, folyamatban lévõ beruházáshoz [központi] támogatás a

pályázat benyújtásakor még hátralévõ beruházási összeghez igényelhetõ.

[(2) A központi támogatás a jogosultság kihirdetését követõen

teljesítendõ kifizetésekhez vehetõ igénybe.]"

Indokolás: Lásd a T/50/21/III. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

12. Dr. Csehák Judit és dr. Nagy Sándor képviselõk a törvényjavaslat 5.

§-ában a Ctv. 14. §-át új (5) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság ülésén)

/A Ctv. 14. §-a a következõ új (3) bekezdéssel egészül ki; egyidejûleg a

jelenlegi (3) bekezdés helyébe a következõ rendelkezés lép és számozása (4)

bekezdésre változik:

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben, valamint ha az önkormányzat

a központi támogatásban részesülõ beruházás megvalósításától eláll, vagy a

központi támogatást a beruházáshoz csak részben használta fel, a felszabaduló

központi támogatásról le kell mondania. A lemondásról - a képviselõ-testületi

határozat megküldésével - a Belügyminisztériumot haladéktalanul értesíteni

kell.

(4) A központi támogatással megkezdett, de be nem fejezett beruházás

esetén - függetlenül a központi támogatás felhasználásának mértékétõl - az

önkormányzat ugyanazon mûszaki tartalmú beruházáshoz nem nyújthat be új

céltámogatási igényt./

"(5) A központi támogatással megkezdett de be nem fejezett beruházás

mûködési támogatásban nem részesülhet, illetve az esetleges mûködési elõleg

visszafizetésére kötelezett."

Megjegyzés: A felvezetõ szöveg kiegészítése szükséges a következõk szerint:

A Ctv. 14. §-a a következõ új (3) és (5) bekezdéssel egészül ki;

egyidejûleg a jelenlegi (3) bekezdés helyébe a következõ rendelkezés lép

és számozása (4) bekezdésre változik:

Indokolás: Lásd a T/50/1/2. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

13. Dr. Takács Imre képviselõ a törvényjavaslat 6. §-ában a Ctv. 19. §

(1) bekezdésének a kiegészítését javasolja:

"(1) A központi támogatást az önkormányzatnak vissza kell fizetni az

állami költségvetésbe, ha a támogatás igénybevételével keletkezett vagyont -

kivéve a viziközmû beruházások üzemeltetõi vagyonrészét - a beruházás

idõtartama alatt vagy az azt követõ tíz éven belül nem helyi önkormányzat

részére elidegeníti - ide nem értve a (2) bekezdésben foglaltakat -, illetve a

beruházási céltól eltérõen hasznosítja, vagy nem hasznosítja."

Indokolás: Lásd a T/50/4/1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

14. Dr. Csehák Judit és dr. Nagy Sándor képviselõk a törvényjavaslat 6.

§-ában a Ctv. 19. §-a helyébe lépõ rendelkezést új (2) bekezdéssel javasolják

kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása

értelemszerûen változik):

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság ülésén)

"(2) Az (1) bekezdésben foglaltak megvalósulása esetén a tulajdonos

önkormányzat és a vevõ az Egészségbiztosítás által folyósított mûködési

kiadásokra nem tarthat igényt. A megállapított támogatási összeget az OEP

zárolja."

Indokolás: Lásd a T/50/1/3. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

15. Tamássy István képviselõ a törvényjavaslat 6. §-ában a Ctv. 19. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) A központi támogatással megvalósuló közmûberuházások csak

olyan gazdasági társaság vagy közhasznú társaság tulajdonába

kerülhetnek, amelyet [kizárólag] az érintett önkormányzat, illetõleg

önkormányzatok alapítottak, és az (1) bekezdésben foglalt idõtartam alatt a

mûködtetés [is kizárólagos] többségi részvételükkel történik."

Megjegyzés: A módosító javaslatban a törvényjavaslat § száma és a Ctv. §

száma - elírási hiba miatt - téves.

Indokolás: Lásd a T/50/23/1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

15.1 A Szociális bizottság a törvényjavaslatot - a Ctv. 20. §-át érintõen

- új 7. §-al kiegészíteni javasolja (az indítvány elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"7. § A Ctv. 20. § (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép, új

(2) bekezdéssel egészül ki, a jelenlegi (2) bekezdés (3) bekezdésre módosul.

"7. § (1) A központi támogatással megvalósított létesítmények és

fejlesztések mûködtetésérõl az önkormányzat - egészségügyi beruházás esetén az

Országos Egészségbiztosítási Pénztárral közösen - gondoskodik.

(2) Egészségügyi beruházás esetén be kell szerezni az Országos

Egészségbiztosítási Pénztár elõzetes nyilatkozatát a mûködtetés

finanszírozásának vállalásáról.""

Indokolás: Lásd a T/50/27.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

- a Költségvetési bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Dr. Rapcsák András és dr. Semjén Zsolt képviselõk a törvényjavaslat

10. § (1) bekezdése második mondatának az elhagyását javasolják:

"(1) E törvény a kihirdetését követõ 15. napon lép hatályba; ezzel

egyidejûleg a Ctv. 4. §-ának (3) bekezdése és a 17. § (3)

bekezdésének utolsó mondata hatályát veszti.

[E törvény rendelkezéseit a központi támogatással már folyamatban

lévõ, valamint az 1995. évben központi támogatással megkezdõdõ beruházásokra

is alkalmazni kell.]"

Indokolás: Lásd a T/50/17.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

17. Dr. Kónya Imre képviselõ a törvényjavaslat 10. § (4) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

"(4) A szociális alapon juttatandó bérlakás építéséhez a céltámogatás

igénybevételi feltételeirõl és az igények benyújtásának határidejérõl külön

törvényben kell rendelkez[ik]ni."

Indokolás: Lásd a T/50/11/3.1. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

18. Dr. Szilágyiné Császár Terézia képviselõ a törvényjavaslat 10. § (4)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(4) A szociális alapon juttatandó bérlakás építéséhez a céltámogatás

igénybevételi feltételeirõl és az igények benyújtásának határidejérõl külön

törvény rendelkezik, amelyre vonatkozó javaslatát a kormány legkésõbb az 1995.

évi költségvetés beterjesztéséig köteles benyújtani."

Indokolás: Lásd a T/50/20.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

19. Dr. Kónya Imre képviselõ a törvényjavaslat 10. §-át új (5)

bekezdéssel javasolja kiegészíteni:

"(5) Az elõzõ bekezdés szerinti külön törvényt legkésõbb 1994. december

15-ig kell megalkotni. Az ezzel kapcsolatos törvényjavaslatot a Kormány

legkésõbb 1994. november 15-ig köteles az Országgyûlés elé terjeszteni."

Indokolás: Lásd a T/50/11/3.2. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

20. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

melléklet I.1. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"I.1. /Ivóvízminõség javítása/

A támogatás mértéke: [40]50 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/IV. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

21. Gyimóthy Géza képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. számú

melléklete I.2.1. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"I.2.1.Szennyvíztisztító telep Támogatást igényelhet minden helyi

építése önkormányzat, [kivéve a 2000 fõ

alatti állandó népességi települési

önkormányzatok,] a megyei jogú váro-

sok önkormányzatai és Budapest Fõ-

város Önkormányzata. A 2000 fõ alat-

ti állandó népességû települések ön-

kormányzatai csak társulással - közös,

vízügyi hatóság által engedélyezett

beruházáshoz -, igényelhetnek támo-

gatást, ha a társult önkormányzatok

összes állandó népessége 2000 fõ

feletti. Egyedül is jogosult a 2000 fõ

alatti állandó népességû települési

önkormányzat támogatást igényelni,

ha bizonyíthatóan nincsenek meg a

társulás feltételei. Azoknak a helyi

önkormányzatoknak - amelyek terüle-

tén olyan természetes, illetve jogi

személyek vannak, akik ipari tevé-

kenységük folytán csatornabírságolás

hatálya alá esõ szennyvizet bocsáta-

nak ki a közcsatorna-hálózatba - iga-

zolniuk kell, hogy megtették azokat

a hatósági intézkedéseket, amelyek

biztosítják, hogy a szennyvíztisztító

telep üzembehelyezését követõen az

ipari elõtisztító által kibocsátott

szennyvíz minõsége nem haladja meg

a csatornabírságról szóló jogszabály-

ban szereplõ, a közcsatornát károsító

anyagokra elõírt határértékeket.

A támogatás mértéke: [40] 50 %."

Indokolás: Lásd a T/50/7. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

22. Baky György képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet I.2.1. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"I.2.1. Szennyvíztisztító telep Támogatást igényelhet minden helyi

építése önkormányzat, kivéve a 2000 fõ alatti

állandó népességi települési önkor-

mányzatok, a megyei jogú városok ön-

kormányzatai és Budapest Fõváros

Önkormányzata. A 2000 fõ alatti ál-

landó népességû települések önkor-

mányzatai csak társulással - közös,

vízügyi hatóság által engedélyezett

beruházáshoz - igényelhetnek támoga-

tást[, ha a társult önkormányzatok

összes állandó népessége 2000 fõ

feletti]. Azoknak a helyi önkormányza-

toknak - amelyek területén olyan ter-

mészetes, illetve jogi személyek van-

nak, akik ipari tevékenységük foly-

tán csatornabírságolás hatálya alá

esõ szennyvizet bocsátanak ki a köz-

csatorna-hálózatba - igazolniuk kell,

hogy megtették azokat a hatósági in-

tézkedéseket, amelyek biztosítják,

hogy a szennyvíztisztító telep üzembe

helyezését követõen az ipari elõtisz-

tító által kibocsátott szennyvíz minõ-

sége nem haladja meg a csatornabír-

ságról szóló jogszabályban szereplõ,

a közcsatornát károsító anyagokra elõ-

írt határértékeket.

A támogatás mértéke: 40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/24.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

23. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

melléklet I.2.1. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"I.2.1. Szennyvíztisztító telep

építése

A támogatás mértéke: [40]50 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/IV. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

24. Ivanics István képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklete I.2.2. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"I.2.2. Települési folyékony hul- Támogatást igényelhet minden helyi

ladék /tengelyen szállí- önkormányzat, kivéve a 2000 fõ alat-

tott szennyvíz/ tisztító ti állandó népességû települési önkor-

telep építése mányzatok, a megyei jogú városok

önkormányzatai és Budapest Fõváros

Önkormányzata. [A 2000 fõ alatti ál-

landó népességû települések önkor-

mányzatai csak társulással - közös,

vízügyi hatóság által engedélyezett

beruházáshoz - igényelhetnek támoga-

tást, ha a társult önkormányzatok

összes állandó népessége 2000 fõ

feletti.]

További feltételek:

a./ az önkormányzat központi belte-

rületére kiterjedõ közmûves ivóvíz-

ellátás biztosított;

b./ a létesítendõ tisztítótelep a

késõbbiek során kiépítendõ közcsa-

torna-hálózathoz csatlakoztatható

és a szennyvíz tisztítására alkal-

massá tehetõ.

A felsorolt feltételek együttes

fennállása esetén a támogatás mér-

téke: 40 %.

Önkormányzati társulással a 2000 fõ

alatti települések + 10 % támogatás-

ra jogosultak."

Indokolás: Lásd a T/50/22.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

25. Gyimóthy Géza képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. számú

melléklete I.2.2. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"I.2.2. Települési folyékony hul- Támogatást igényelhet minden helyi

ladék /tengelyen szállí- önkormányzat, [kivéve a 2000 fõ alat-

tott szennyvíz/ tisztító ti állandó népességû települési önkor-

telep építése mányzatok,] a megyei jogú városok

önkormányzatai és Budapest Fõváros

Önkormányzata. A 2000 fõ alatti ál-

landó népességû települések önkor-

mányzatai csak társulással - közös,

vízügyi hatóság által engedélyezett

beruházáshoz - igényelhetnek támoga-

tást, ha a társult önkormányzatok

összes állandó népessége 2000 fõ

feletti. Egyedül is jogosult a 2000 fõ

alatti állandó népességû települési ön-

kormányzat támogatást igényelni, ha

bizonyíthatóan nincsenek meg a társu-

lás feltételei.

További feltételek:

a./ az önkormányzat központi belte-

rületére kiterjedõ közmûves ivóvíz-

ellátás biztosított;

b./ a létesítendõ tisztítótelep a

késõbbiek során kiépítendõ közcsa-

torna-hálózathoz csatlakoztatható

és a szennyvíz tisztítására alkal-

massá tehetõ.

A felsorolt feltételek együttes

fennállása esetén a támogatás mér-

téke: [40] 50 %."

Indokolás: Lásd a T/50/8. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

26. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

melléklet I.2.2. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"/I.2.2. Települési folyékony hul-

ladék /tengelyen szállí-

tott szennyvíz/ tisztító

telep építése/ .

.

A támogatás mértéke: [40]50 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/IV. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

27. Izsó Mihály képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. számú

melléklet I.2.3. szennyvízcsatorna-hálózat pontjának a következõ módosítását

javasolja:

"I.2.3. Szennyvízcsatorna-há- Támogatást igényelhet minden tele-

lózat építése pülési önkormányzat a szennyvízcsa-

torna-hálózattal még nem rendelkezõ

területek ellátásához.

A támogatás mértéke: [30]45 %.

Ivóvíznyerõ bázis felett és

mellett lévõ területnél

a támogatás mértéke 55 %."

Indokolás: Lásd a T/50/2. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

28. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

melléklet I.2.3. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"/I.2.3. Szennyvízcsatorna-há-"

lózat építése/ .

.

A támogatás mértéke: [40]50 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/IV. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

29. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet II/1.. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"II. Oktatás

II.1. Nemzetiségi oktatás Támogatást igényelhetnek a nemzeti-

céljait szolgáló ál- ségi oktatást ellátó helyi önkormány-

talános iskolai tan- zatok.

terem építés A támogatás mértéke: [30]40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/V. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

30. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklete II/2.. pontjának a következõ módosítását javasolja:

"/II.2. Életveszélyessé vált

általános iskolai tan-

terem kiváltása/ .

.

A támogatás mértéke: [40]70 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/V. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

31. Dr. Szilágyiné Császár Terézia képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában

felvett 2. sz. melléklet II.3. pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

"II.3. Általános iskolai tan- Támogatást igényelhet minden önkor-

teremfejlesztés mányzat, amennyiben a településen

meglévõ iskolai tantermekben a tankö-

telezettség nem teljesíthetõ. Támoga-

tást igényelhetnek az e célra társult

községi önkormányzatok is, amennyi-

ben a tankötelezettség a községekben

együttesen meglévõ iskolai tantermek-

ben nem teljesíthetõ, és a társulási

megállapodás legalább öt éves idõtar-

tamra vonatkozik.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/19.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

32. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet II/3.. pontja helyébe az alábbi rendelkezést javasolja:

"II.3. [Általános iskolai tan- Támogatást igényelhetnek az e

teremfejlesztés célra társult községi önkormány-

zatok, amennyiben a tankötelezettség

Általános- és középiskolai a községekben együttesen meglévõ

tanteremépítés iskolai tantermekben nem teljesíthetõ,

és a társulási megállapodás legalább

öt éves idõtartamra vonatkozik.]

Támogatást igényelhet a helyi önkor-

mányzat az általa ellátott feladat

feltételeinek javításához.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/V. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság nem támogatja.

- az Oktatási bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

33. Dr. Toller László képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

számú mellékletének II. Oktatás címû pontját az alábbi új 4. ponttal javasolja

kiegészíteni:

/II. Oktatás/

"II.4. Iskolai sportudvar Támogatást igényelhetnek

az önkormányzatok abban az esetben,

ha az iskola sem tornateremmel,

sem szilárd burkolatú sportudvarral

nem rendelkezik.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/3. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság támogatja.

- az Oktatási bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

34. Tóth István képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. számú

mellékletének II. Oktatás címû pontját az alábbi új 4. ponttal javasolja

kiegészíteni:

/II. Oktatás/

"II.4. Iskolai sportudvar Támogatást igényelhetnek

az önkormányzatok abban az esetben,

ha az iskolában a mindennapos testne-

velés az iskolai sportudvar segítségé-

vel oldható meg, illetve ha a meglévõ

szabadtéri létesítmények burkolata

balesetveszélyes, felújításra szorul.

A támogatás mértéke: 30 %."

Megjegyzés: Képviselõ úr a módosító javaslatát a T/50/3. sz. módosító

javaslathoz viszonyítva jelölte, az alábbiak szerint: Támogatást

igényelhetnek az önkormányzatok abban az esetben, [ha az iskola sem

tornateremmel, sem szilárd burkolatú sportudvarral nem rendelkezik,] ha az

iskolában a mindennapos testnevelés az iskolai sportudvar segítségével

oldható meg, illetve ha a meglévõ szabadtéri létesítmények burkolata

balesetveszélye, felújításra szorul.

A támogatás mértéke: 30 %.

Indokolás: Lásd a T/50/5.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

35. Dr. Dobos Krisztina képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

számú mellékletének II. Oktatás címû pontját az alábbi új 4. ponttal javasolja

kiegészíteni:

/II. Oktatás/

"II.4. Alap- és középfokú Támogatást igényelhet minden helyi

diákotthoni ellátás önkormányzat az általa ellátott

férõhely létesítéssel feladatok feltételeinek

összefüggõ beruházás megteremtéséhez.

A támogatás mértéke: 40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/9.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

36. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet II. "Oktatás" címû pontját új 4. és 5. alponttal kiegészíteni

javasolja:

"II.4 Általános- és középfokú Támogatást igényelhet minden helyi

iskolai tornateremépítés önkormányzat az általa ellátott feladat

feltételeinek javításához. A Mûvelõdé-

si és Közoktatási Minisztérium az Or-

szágos Sporthivatallal együttmûködve

az 1996. évi állami költségvetési tör-

vényjavaslat kidolgozásáig meghatá-

rozza a támogatásban részesíthetõ

max. alapterületet és az arra jutó fajla-

gos költséget, amihez mérten a támo-

gatás nyújtható. Az ezt meghaladó

költség az önkormányzatot terheli.

A támogatás mértéke: 40 %.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

II.5 Alap- és középfokú Támogatást igényelhet minden helyi

diákotthoni férõhely önkormányzat az általa ellátott felada-

létesítésével össze- tok feltételeinek megteremtéséhez.

függõ beruházás. A támogatás mértéke: 40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/VI. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

37. Demeter Ervin képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet III. pontja helyébe az alábbi rendelkezsét javasolja:

"III. [Egészségügy

Mûködõ kórházak és Támogatást igényelhetnek a helyi

szakrendelõk /beleért- önkormányzatok 1 millió Ft egyedi

ve az önálló fogászati értéken felüli és egy éven túl el-

rendelést is/ gép-mûszer használódó egészségügyi gép-mûszer

beszerzései beszerzéséhez a következõ szakterü-

letek számára:

- fogászat,

- hagyományos röntgen-diagnosztika,

- kórházi központi kémiai laborató-

riumok,

- anaesthesiológiai és intenzív the-

rápia,

- sterilizálás és fertõtlenítés.

A támogatás mértéke: 30 %.]

III. Egészségügyi és szociális ellátás

III.1. Mûködõ egészség- Támogatást igényelhetnek a helyi ön-

ügyi intézmények kormányzatok 200 ezer forint feletti

gép- mûszerbeszerzése egyedi értéken felüli és egy éven túl

elhasználódó egészségügyi gép-

mûszer beszerzéséhez.

A támogatás mértéke: 40 %

III.2. Szociális otthoni Támogatást igényelhetnek azok a helyi

férõhely létesítése önkormányzatok, amelyek szükségle-

tüknek megfelelõ, de legalább 10 férõ-

hely feletti szociális otthont létesí-

tenek.

A támogatás mértéke: 40 %.

III.3. Kórházrekonstrukció Támogatást igényelhet minden olyan

helyi önkormányzat, ahol a beruházás

összköltsége 30 millió forint felett

van.

A támogatás mértéke: 40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/21/VII. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság nem támogatja.

- a Szociális bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

38.1 A Szociális bizottság a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet III. pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

"III. Egészségügy

Mûködõ kórházak és Támogatást igényelhetnek a helyi

szakrendelõk /beleért- önkormányzatok 1 millió Ft egyedi

ve az önálló fogászati értéken felüli és egy éven túl el-

rendelést is/ gép-mûszer használódó egészségügyi gép-mûszer

beszerzései beszerzéséhez a következõ szakterü-

letek számára:

- fogászat,

- hagyományos röntgen-diagnosztika,

- kórházi központi [kémiai] klinikai

laboratóriumok,

- anaesthesiológiai és intenzív the-

rápia,

- sterilizálás és fertõtlenítés.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/26.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság támogatja.

- a Költségvetési bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

38. Dr. Szolnoki Andrea képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

sz. melléklete III. Egészségügy címû pontjának a következõ kiegészítését

javasolja:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság ülésén)

"III. Egészségügy

Mûködõ kórházak és Támogatást igényelhetnek a helyi

szakrendelõk /beleért- önkormányzatok 1 millió Ft egyedi

ve az önálló fogászati értéken felüli és egy éven túl el-

rendelést is/ gép-mûszer, használódó egészségügyi gép-mûszer

jármû beszerzései beszerzéséhez a következõ szakterü-

letek számára:

- fogászat,

- hagyományos röntgen-diagnosztika,

- kórházi központi kémiai laborató-

riumok,

- anaesthesiológiai és intenzív the-

rápia,

- sterilizálás és fertõtlenítés,

- betegszállítás.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/12.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A "jármû" szövegrésszel történõ kiegészítésre

tett módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

A "betegszállítás" szövegrésszel történõ

kiegészítésre tett módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

39. Dr. Szolnoki Andrea képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

sz. melléklete III. Egészségügy címû pontjának a következõ kiegészítését

javasolja:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság ülésén)

"III. Egészségügy

Mûködõ kórházak és Támogatást igényelhetnek a helyi

szakrendelõk /beleért- önkormányzatok 1 millió Ft egyedi

ve az önálló fogászati értéken felüli és egy éven túl el-

rendelést is/ gép-mûszer használódó egészségügyi gép-mûszer

beszerzései beszerzéséhez a következõ szakterü-

letek számára:

- fogászat,

- hagyományos röntgen-diagnosztika,

- kórházi központi kémiai laborató-

riumok,

- anaesthesiológiai és intenzív the-

rápia,

- sterilizálás és fertõtlenítés,

- kórházi informatika.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/13.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

40. Dr. Szolnoki Andrea képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

sz. melléklete III. Egészségügy címû pontjának a következõ kiegészítését

javasolja:

"III. Egészségügy

Mûködõ kórházak és Támogatást igényelhetnek a helyi

szakrendelõk /beleért- önkormányzatok 1 millió Ft egyedi

ve az önálló fogászati értéken felüli és egy éven túl el-

rendelést is/ gép-mûszer használódó egészségügyi gép-mûszer

beszerzései beszerzéséhez a következõ szakterü-

letek számára:

- fogászat,

- hagyományos röntgen-diagnosztika,

- kórházi központi kémiai laborató-

riumok,

- anaesthesiológiai és intenzív the-

rápia,

- sterilizálás és fertõtlenítés,

- ápolás.

A támogatás mértéke: 30 %."

Indokolás: Lásd a T/50/15.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- a Szociális bizottság támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

41. Dr. Szolnoki Andrea képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2.

sz. melléklete III. Egészségügy címû pontjának a következõ módosítását

javasolja:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság ülésén)

"III. Egészségügy

Mûködõ kórházak és Támogatást igényelhetnek a helyi

szakrendelõk /beleért- önkormányzatok 1 millió Ft egyedi

ve az önálló fogászati értéken felüli és egy éven túl el-

rendelést is/ gép-mûszer használódó egészségügyi gép-mûszer

beszerzései beszerzéséhez a következõ szakterü-

letek számára:

- fogászat,

- hagyományos röntgen-diagnosztika,

- kórházi központi kémiai laborató-

riumok,

- anaesthesiológiai és intenzív the-

rápia,

- sterilizálás és fertõtlenítés.

A támogatás mértéke: [30] 40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/14.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

42. Ungár Klára képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. számú

melléklet IV. pontjának a következõ módosítását és két pontba történõ

szerkesztését javasolja:

"IV. Építõipar

IV/1.. Szociális alapon jutta- Támogatást igényelhetnek azok az

tandó bérlakás építése [települési] önkormányzatok, amelyek

[az igénybejelentés végsõ határidejét

megelõzõ évben személyi jövedelem-

adó kiegészítésre jogosultak. Telek-

vásárláshoz, elõközmûvesítéshez,

szolgálati lakás építéséhez nem

igényelhetõ támogatás.

A támogatás mértékét és az igény-

bevétel további feltételeit külön

törvény állapítja meg.] az

1993. évi LXXVIII. törvény alapján az

önkormányzati vagy az állami lakások

és helységek elidegenítésébõl szárma-

zó bevételeiket olyan önkormányzati

tulajdonú lakások építésére fordítják,

amelyeket kizárólag határozott idejû

bérleti szerzõdéssel adnak bérbe.

A támogatás mértéke 40 %, de maxi-

mum, az elidegenítésbõl származó

bevételekbõl lakásépítésre fordított

összeg."

IV.2. Önkormányzati tulajdon- Támogatást igényelhetnek azok az ön-

ban lévõ lakóházak fel- kormányzatok, amelyek az 1993. évi

újítása LXXVIII. törvény alapján az önkor-

mányzati vagy állami lakások és hely-

ségek elidegenítésébõl származó bevé-

teleiket önkormányzati tulajdonú la-

kóházak, felújítására fordítják.

A támogatás mértéke 25 %, de maxi-

mum az elidegenítésbõl felújításra for-

dított összeg.

Indokolás: Lásd a T/50/6.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

43. Ivanics István képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

melléklet IV. "Építõipar" pontjának a következõ módosítását javasolja:

"IV. Építõipar

Szociális alapon jutta- Támogatást igényelhetnek azok a

tandó bérlakás építése települési önkormányzatok, ame-

lyek az igénybejelentés végsõ ha-

táridejét megelõzõ évben személyi

jövedelemadó kiegészítésre jogo-

sultak. Telekvásárláshoz, elõköz-

mûvesítéshez, [szolgálati lakás épí-

téséhez] nem igényelhetõ támoga-

tás. A támogatás mértékét és az

igénybevétel további feltételeit

külön törvény állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/50/22.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

44. Dr. Takács Imre képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

mellékletet új V. 2. ponttal javasolja kiegészíteni (a módosító javaslat

elfogadása esetén a törvényjavaslat melléklete V. szövege az V/1.. lenne):

/V. Hulladékgazdálkodás/

"V.2. Hulladékkezelés és Támogatást igényelhetnek társulással

hulladékhasznosítás 30 km-es körzetben azon települések,

amelyek a hulladékhasznosító kapaci-

tásának folyamatos kihasználását biz-

tosítják. Igénybe vehetik továbbá a

támogatást a 35 ezer fõt meghaladó

települések.

A támogatás mértéke 40 %.

Indokolás: Lásd a T/50/4/2. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

45. Dr. Takács Imre képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

mellékletet új VI. ponttal javasolja kiegészíteni:

"VI Tej és tejtermék, Támogatni csak azon településeket

lehet, ahol a termelõk folyamatosan

hús és húskészít- biztosítják a szükséges árualapot,

mény, valamint így nem következik be árrés-rárakódás

zöldség-gyümölcs- a felvásárlási árra.

boltok építése a

létminimum vagy az A támogatást igényelhetik azon tele-

alatt élõk számára pülések, ahol az állandó népesség szá-

ma meghaladja a 4000 fõt és a létmi-

nimum vagy az az alatt lévõk aránya

tartósan eléri a népesség 30 %-át.

A támogatás feltétele az, hogy az ön-

kormányzat megbízható nyilvántartás-

sal rendelkezzen a létminimumon élõk-

rõl és számukra folyamatosan biztosít-

sa az igazolások kiadását.

A támogatás mértéke 40 %.

Indokolás: Lásd a T/50/4/3. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

46. Rusznák Miklós képviselõ a törvényjavaslat 9. §-ában felvett 2. sz.

mellékletet új VI. ponttal javasolja kiegészíteni:

"VI. Sportlétesítmények építése - Támogatást igényelhetnek azok a he-

lyi Önkormányzatok, amelyek szabad-

téri sportlétesítmények építése, illet-

ve korszerûsítése, és új iskolai beru-

házás esetén versenyzésre is alkalmas

tanuszodákat építenek, továbbá

- Sportcsarnok építésére azok a váro-

sok, amelyek nem rendelkeznek iskola

tornateremmel vagy sportcsarnokkal.

Támogatás mértéke 40 %."

Indokolás: Lásd a T/50/16.. számon beterjesztett módosító

javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal):

- az Önkormányzati bizottság egyharmada sem

támogatja.

- a Költségvetési bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Oktatási bizottság egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

Összeállította az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1994. október 14.

Dr. Bernáth Varga Balázs s.k., Dr. Kádár Béla s.k.,

az Önkormányzati és rendészeti bizottság a Költségvetési és pénzügyi bizottság elnöke

elnöke

Eleje Honlap