ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

MODOSITO JAVASLAT

T/370/4..

Gál Zoltán úrnak

a Magyar Országgyûlés elnökének

Helyben

Tisztelt elnök úr!

A foglalkoztatás elõsegítésérõl és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991.

évi IV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslathoz a Házszabály 43. § (1)

bekezdésében foglaltaknak megfelelõen, az alábbi

módosító javaslatokat

teszem:

1) A törvényjavaslat 1. §-ának módosítása.

A törvényjavaslat 1. § (2) bekezdésének törlését javasoljuk.

Indokolás:

A bekezdésbe foglalt szabályozás értelmetlen, mivel az adott foglalkoztatásban

résztvevõ dolgozó, foglalkoztatása megkezdése elõtt nem lehet benne az elõzõ

havi átlagos statisztikai állományi létszámban.

Megjegyzés: A módosítási javaslat a törvényjavaslat szövegének törlésére

irányul.

2) A törvényjavaslat 2. §-ához:

A törvényjavaslat 2. §-ában foglalt javaslat elsõ mondatrésze az alábbiak

szerint módosul:

"(2) A 14-19. §-ban meghatározott támogatások odaítélésének és

visszakövetelésének, ..."

Indokolás:

A törvényjavaslat eredeti szövege a törvénybe foglalt feltételrendszer

korlátlan módosítására ad módot a munkaügyi miniszter részére. A módosítás

indokolatlan hatáskörbõvítést jelent. A végrehajtás szabályozása a miniszter

feladata.

Megjegyzés: A módosító javaslat a törvényjavaslat szövegének változtatására

irányul.

3) A törvényjavaslat 4. §-ához.

A törvényjavaslat 4. § (2) bekezdése hatálya a következõ módon módosul:

"c) keresõ tevékenységet folytat, kivéve a Munkaügyi Központ által ajánlott

munkahelyen, vagy foglalkoztatás keretében jövedelme havonta nem éri el a

mindenkori minimális bér 50 %-át."

A törvényjavaslat 4. § (3) bekezdés törlését javasoljuk.

Indokolás:

A törvényjavaslat eredeti szövege a megkereshetõ jövedelem limitálása mellett

a megbízási jogviszonyt helyezi elõtérbe. Ez utóbbi ellenõrizhetetlen (pl. nem

zárható ki a többszöri eseti megbízás). A visszaélések elkerülése érdekében

ragaszkodni kell ahhoz, hogy a foglalkoztatás mindenkor a munkaügyi

központokon keresztül bonyolódjon.

Megjegyzés: A módosítás a törvényjavaslat érdemi változtatására irányul.

4) A törvényjavaslat 5. §-ához.

A törvényjavaslat 5. §-a új (2) bekezdéssel egészül ki.

(2) A törvény 29. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(3) Az (1) bekezdés b-d. és f. pontjába foglaltak miatt szünetelés

idõtartamát a folyósítási számításánál figyelmen kívül kell hagyni."

Indokolás:

A törvényjavaslat elõ kívánja segíteni, hogy a munkanélküli a rövid idõtartamú

keresõ tevékenységet is vállalja. A gyakorlati megvalósítás megkívánja a

módosító javaslat szerinti kedvezmény megadását.

Megjegyzés: A módosítás a törvényjavaslat kiegészítésére irányul.

5) A törvényjavaslat 6. §-ához.

Az FlT módosított 39. § (2) bekezdés a következõ 2. mondattal egészül ki:

"Az állam ugyancsak kötelezettséget vállal a Szolidaritási Alapból az

önkormányzatok részére kifizetendõ térítések teljesítésére."

Indokolás:

A Szolidaritási Alapról a törvény rendelkezik. Az Alap kötelezettségét az

1993. évi III. törvény módosítása fogalmazza meg. Célszerû, ha a

kötelezettségvállalás itt rendezõdik, az önkormányzatok ugyanis a változások

következtében nem kerülhetnek hátrányos helyzetbe.

Megjegyzés: A módosítás a törvényjavaslat kiegészítésére irányul.

6) A törvényjavaslat 7. §-ához.

A törvényjavaslat 7. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

Az FlT 40. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"40. § (1) A munkaadó a munkavállaló részére adott munkaviszonyból származó

bruttó kereset 5 %-át köteles munkaadói járulékként fizetni."

Indokolás:

A járulék csökkentése az Alap jelenlegi leterheltsége mellett nem biztosított.

A hiányokat a költségvetés aligha tudja pótolni. Az eredeti törvényjavaslatban

a költségvetési szervek munkavállalóinak keresete után átalányösszeg fizetése

indokolatlan elõny az egyéb munkavállalókkal szemben.

Megjegyzés: A módosítás a törvényjavaslat korábbi szövegének helyettesítésére

irányul.

Budapest, 1994. december 13.

( Dr. Gyõriványi Sándor )

országgyûlési képviselõ (FKGP)

Eleje Honlap