ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

T/453/22..

MÓDOSÍTÓ JAVASLAT

Dr. Gál Zoltán Úrnak

az Országgyülés Elnöke

H e l y b e n

Tisztelt Elnök Úr!

A szóló>, a T/453.. számon beterjesztett törvényjavaslathoz az alábbi módosító

javaslatokat terjesztem elõ:

1./ A < jelbõl fentrõl > törvényjavaslat 8.§-a (1) bekezdésének a) pontja

helyébe a következõ rendelkezés lép:

/A NAT tagjai:

"a) hivatalból - a Munkaügyi, a Müvelõdésügyi és Közoktatási,... Minisztérium

kivételével - a minisztériumok, a Magyar Szabványügyi Testület, az Országos

Mérésügyi Hivatal és az érintett kamarák,"

I N D O K OL Á S

Semmi nem indokolja, hogy valamennyi minisztérium hivatalból a NAT tagja

legyen.

2./ A törvényjavaslat 12.§-a (1) bekezdése kiegészül egy új g) ponttal,

egyidejüleg az eredeti g), h) pontok jelölése h), i) pontokra változik:

/ A közgyülés hatáskörébe tartozik:/

"g) az éves költségvetés és az errõl készült éves beszámoló elfogadása,"

I N D O K O L Á S

A javasolt új g) pontban foglalt kérdéseknek egyértelmüen közgyülési

hatáskörbe kell tartozniuk.

3./ A törvényjavaslat 17.§-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(2) A NAT elnöke és elnökhelyettese [tölti be az Akkreditálási Tanács elnöki,

illetve elnökhelyettesi tisztségét is,] a Tanácsban [mindkettõ] szavazati

joggal rendelkezik."

I N D O K O L Á S

A törvényjavaslat 17.§-ának (2) bekezdése megismétli a 14.§ (1) bekezdésének

bizonyos rendelkezését, amely szükségtelen.

4./ A törvényjavaslat 17.§-a (5) bekezdésének a) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép, továbbá a d) pont elhagyásra kerül és a pontok jelölése ennek

megfelelõen változik:

/Az Akkreditálási Tanács hatáskörébe tartozik:/

"a) az alapszabály, valamint az alapszabály szükség szerinti módositásának

közgyülés elé terjesztése, illetõleg az egyéb belsõ szabályzatok jóváhagyása,"

I N D O K O L Á S

A törvényjavaslat eredeti szövege félreérthetõ, hiszen az alapszabályra és

annak esetleges módosítására vonatkozó jóváhagyás közgyülési hatáskör. Az

eredeti d) pontban foglalt kérdés is közgyülési hatáskör, ezért célszerü itt

elhagyni és a közgyülési hatáskörök között feltüntetni (l. 2./ pont).

5./ A törvényjavaslat 23.§-ának (3) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezések lépnek:

"(3) Az akkreditálás odaítélésérõl, felfüggesztésérõl és visszavonásáról a NAT

ügyvezetõ igazgatója által a szakmai akkreditáló bizottságok javaslata alapján

elkészített elõterjesztés alapján az Akkreditálási Tanács dönt."

I N D O K O L Á S

Az ügyvezetõ igazgató feladata az ügyintézõ szervezet vezetése, a napi

igazgató, operatív feladatok ellátása. E feladatkörbe nem tartozhat az

akkreditálás odaítélésérõl, felfüggesztésérõl és visszavonásáról való döntés.

6./ A törvényjavaslat 25.§-a (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(1) A NAT felelt [a Kormány által rendeletben kijelölt] az ipari és

kereskedelmi miniszter (a továbbiakban: miniszter) törvényességi felügyeletet

gyakorol."

I N D O K O L Á S

Garanciális szempontból indokolt, hogy a törvény határozza meg a törvényességi

felügyeletet gyakorló minisztert.

Budapest, 1995. március 6.

Farkas Gabriella

M D F

Eleje Honlap