ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

T/644/4..

Módosító javaslat

G á l Z o l t á n úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n.

Tisztelt Elnök Úr!

Az egyes helyi közszolgáltatások kötelezõ igénybevételérõl szóló, T/644..

számon benyújtott törvényjavaslathoz

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o k a t

terjesztek elõ.

1.

A törvényjavaslat felvezetõ mondata a következõképpen egészül ki:

"Az Országgyûlés a helyi önkormányzati feladatkörbe tarto-zó, a

köztisztasággal és a település-tisztasággal össze-függõ egyes -

közszolgáltatás útján megvalósuló - közfela-datok ellátásának elõsegítése

érdekében a következõ tör-vényt alkotja:"

I n d o k o l á s

1994. év õszén az Önkormányzati törvény módosítása során elfogadott változások

következtében a törvény szövege ezt a fogalomrendszert használja, tehát jelen

törvény akkor lesz összhangban az Önkormányzati törvénnyel, ha a szóhasználat

azonos.

A változtatás indokát az is alátámasztja, hogy a szakterületen dolgozók is

különbséget tesznek köztisztaság és településtisztaság között. Míg az elõbbit

a települési szilárd hulladék (szemét) kezelése során használják, az utóbbi

kifejezés alatt a települési folyékony hulladék kezelése (szippantása)

területen dolgozók munkáját fedi.

2.

A törvényjavaslat 1. § (2) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(2) A tulajdonos nem köteles a helyi önkormányzat által szervezett

közszolgáltatást igénybe venni, ha más szolgál-tatóval a helyi önkormányzat

rendeletében foglaltaknak megfelelõ tartalmú T/2.. § c) pont/, ideértve a

díjfizetési kötelezettséget is, a hulladéklerakóhelyet is megnevezõ szerzõdést

kötött és ezt õ vagy a szolgáltató az önkor-mányzat jegyzõjének felhívására

igazolja."

I n d o k o l á s

A környezetvédelmi szempontból jelentõséggel bíró szervezett közszolgáltatás

révén az önkormányzat segítséget nyújt a lakosság számára, hogy a település

tisztaságának biztosításában viszonylag kis fáradsággal közremûködjék.

A bekezdés hatályba lépése esetén lehetõség van arra, hogy a lakos ne az

önkormányzat, hanem vállalkozók által biztosított szolgáltatást vegyen

igénybe. Annak érdekében azonban, hogy a versenysemlegesség valóban

érvényesüljön, nem csak több vállalkozó igénybevételének kell lehetõvé válnia,

hanem gondoskodni kell arról is, hogy a szolgáltatásra vonatkozó szerzõdés

egyes tartalmi elemei tisztázva legyenek. A tartalmi elemek fontos tényezõje a

díjfizetés, amelynek nevesítése kívánatos a törvény által.

3.

A törvényjavaslat 3. § b) pontja a következõképpen módosul:

/E törvény alkalmazásában/

"b) települési folyékony hulladék: [az ingatlanon keletke-zõ és ott

gyûjtött, tárolt szennyvíz és szennyvíziszap, a közcsatornahálózatba vezetett,

valamint a termelési, szol-gáltatási tevékenységbõl származó technológiai

eredetû szennyvíz és szennyvíziszap kivételével] az ideiglenes tá-rolásra

szolgáló létesítmények, berendezések ürítésébõl, a nem közüzemi csatorna-

rendszerekbõl, valamint szennyvíz-tisztító berendezésekbõl, a gazdasági, de

nem technológiai eredetû tevékenységbõl származó - nem közcsatornán keresz-tül

elvezetésre kerülõ - szennyvíz és szennyvíziszap;"

I n d o k l á s

A javasolt megfogalmazás pontosabban kifejezi azt a tevékenységet, amelyet a

közcsatornával el nem látott területeken a szippantó gépjármûvek segítségével

a keletkezõ szennyvizek és szennyvíziszapok kezelése érdekében végeznek.

Budapest, 1995. március 27.

Tamássy István

SZDSZ

Eleje Honlap