- 1 -

______________

I:\bizjelen\t738resz.DOC

T/738/22.. szám

Az Országgyûlés

Alkotmány- és igazságügyi bizottságának Környezetvédelmi bizottságának

Mezõgazdasági bizottságának

a j á n l á s a

a védett természeti területek védettségi szintjének helyreállításáról szóló

T/738.. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság), Környezetvédelmi bizottsága, valamint Mezõgazdasági

bizottsága megvitatta a védett természeti területek védettségi szintjének

helyreállításáról szóló, T/738.. számon beterjesztett törvényjavaslatot,

továbbá az ahhoz benyújtott T/738/4..,T/5.., T/6..,T/7.., T/8..,T/9..,T/10..,T/11..,

/12.,T/13.., T/14.., /15., T/16..,T/17.., /18., /19., T/20..,T/21.. számú módosító

javaslatokat.

Az Alkotmányügyi bizottság a T/738/16/2.. sz. módosító javaslatát

VISSZAVONTA! Ezt az ajánlás nem tartalmazza.

A Környezetvédelmi bizottság elõadója: Szõdi Imre képviselõ

A Mezõgazdasági bizottság elõadója: Dr. Orosz Sándor képviselõ

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"1. § (1) E törvény hatálya [- a (2) bekezdésben foglalt kivétellel -]

azokra a védett és fokozottan védett, valamint a védelemre tervezett

természeti területekre (a továbbiakban együtt: védett természeti terület)

terjed ki, amelyeket a mezõgazdasági szövetkezet közös használatában álló

földterületek részeként törvény alapján

a) a részarány-földtulajdonosok földjének kiadása, valamint a tagok és

alkalmazottak földhöz juttatása, továbbá a kárpótlási árverés céljából

földalapokba elkülönítettek, vagy

b) az említett földalapokba - a védettségre tekintettel - nem jelöltek

ki."

Indokolás: Lásd a T/738/15.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

2. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdés b)

pontjának a következõ módosítását javasolja:

/E törvény hatálya - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - azokra a

védett és fokozottan védett, valamint a védelemre tervezett természeti

területekre (a továbbiakban együtt: védett természeti terület) terjed ki,

amelyeket a mezõgazdasági szövetkezet közös használatában álló földterületek

részeként törvény alapján/

"b) az [említett] a) pontban meghatározott földalapokba - a védettségre

tekintettel - nem jelöltek ki."

Indokolás: Lásd a T/738/16/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Környezetvédelmi biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

3. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 2. §-ának a következõ

szerkezeti és tartalmi módosítását javasolja:

"2. § [(1) A törvény hatálya alá tartozó és magántulajdonba még nem

került földterületek földalapba történõ kijelölése (1. § (1) bekezdés a) pont)

- a 3. §-ban foglalt kivétellel - e törvény alapján megszûnik.]

[(2)] Ha a földalapok elkülönítése, illetve kijelölése iránti eljárás (a

továbbiakban: kijelölés) folyamatban van, a kijelölést az [(1) bekezdésben

említett] e törvény hatálya alá tartozó földterület figyelmen kívül hagyásával

kell folytatni.

[(3) Ha a kijelölés befejezõdött, a kijelölésre kötelezett az (1)

bekezdésben foglalt földterületek helyett pótlólagos kijelölésre vagy a

kijelölés megismétlésére nem köteles, az érintett földterületek kisajátítása

esetén azonban a kártalanításként kapott összeget az érdekelt részarány-

földtulajdonosok, illetve szövetkezeti tagok és alkalmazottak között - eltérõ

megállapodásuk hiányában - olyan arányban kell felosztani, amilyen arányban

azok a földterület tulajdonjogára - védettség hiányában - a törvény alapján

igényt tarthattak volna.]"

Indokolás: Lásd a T/738/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

4. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslatot új 3. §-sal

javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak

számozása értelemszerûen változik):

"3. § (1) Az 1. § szerinti védett és védelemre tervezett természeti

területeket a védettségi fokozatok szempontjából e törvény hatálybalépését

követõ 60 napon belül felül kell vizsgálni és a nemzetközi elõírásokhoz,

valamint természeti értékeink alkotmányos védelmének kötelezettségéhez igazodó

védelmi fokozatot minden egyes érintett területre újból meg kell állapítani.

(2) A felülvizsgálat és a védelmi fokozatok megállapítása során - a

védettségi követelmények által megengedett módon és mértékben - figyelemmel

kell lenni a mezõgazdálkodáshoz fûzõdõ egyéni és nemzetgazdasági érdekekre is.

Ehhez ki kell kérni a Földmûvelésügyi Minisztérium és az érintett országos

mezõgazdasági termelõi érdekképviseletek véleményét."

Indokolás: Lásd a T/738/5.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

5. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 3. §-ának a következõ

módosítását javasolja:

"3. § A törvény hatálya alá tartozó [és a részarány-földtulajdonosok

földjének kiadása, valamint a tagok és alkalmazottak földhöz juttatása céljára

szolgáló földalapba kijelölt az a] földterület, amelynek [- magántulajdonba

kerülése esetén -] a kisajátítása mellõzhetõ [lenne] és a természetbeni

kijelölése még nem történt meg (4. § (2)-(3)-(4) bekezdés), e törvény hatályba

lépése után [magántulajdonba] osztatlan közös tulajdonba kerül[het, ha a

kisajátítás mellõzésének törvényes feltételei fennállnak], és a tulajdont

szerzõk a földterület fekvése szerint illetékes természetvédelmi, illetõleg

nemzeti park igazgatóság (a továbbiakban: igazgatóság) által megállapított

korlátozást írásbeli nyilatkozat[áv]tal tudomásul veszik, illetõleg a hatósági

elõírások betartására írásbeli kötelezettséget vállalnak."

Megjegyzés: Jogtechnikailag a szöveg helyesen a következõ: "... (4. § (2)-

(4) bekezdés) ...".

A módosító javaslatban (1) bekezdés szerepel, azonban ez a § bekezdés

nélküli; ezért az ajánlásban ezt nem tüntettük fel.

A módosító javaslatban foglalt azon kiegészítés, amely a 4. § (4)

bekezdésére utal, csak akkor szükséges, ha a 4. § új (3) bekezdéssel történõ

kiegészítésére - képviselõ asszony másik, erre vonatkozó módosító javaslata

alapján - sor kerül.

Indokolás: Lásd a T/738/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

6. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"4. § (1) A törvény hatálya alá tartozó [és törvény alapján már

magántulajdonba került] földterületeket - a (2)-(3)-(4) bekezdésben foglalt

kivétellel - e törvény hatálybalépésétõl számított [10] 2 éven belül az állam

javára - az irányadó jogszabályok szerint - ki kell sajátítani, és az

igazgatóság kezelésébe kell adni. A kisajátítás kezdeményezésére (kérésére) az

igazgatóság köteles."

Megjegyzés: Jogtechnikailag az elsõ gondolatjel közötti szöveg helyesen a

következõ: "... - a (2)-(4) bekezdésben foglalt kivétellel - ...".

Indokolás: Lásd a T/738/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

7. A Környezetvédelmi bizottság a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

"4. § (1) A törvény hatálya alá tartozó és törvény alapján már

magántulajdonba került földterületeket - a (2)-(3) bekezdésben foglalt

kivétellel - e törvény hatálybalépésétõl számított [10] 5 éven belül az állam

javára - az irányadó jogszabályok szerint - ki kell sajátítani, és az

igazgatóság kezelésébe kell adni. A kisajátítás kezdeményezésére (kérésére) az

igazgatóság köteles."

Indokolás: Lásd a T/738/18/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

8. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"(2) A környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter hozzájárulásával

a kisajátítás kérése mellõzhetõ, ha a tájidegen fafajú, mesterséges vagy

rontott erdõk, továbbá fokozott védettség alatt nem álló növény és állatfaj

élõhelyéül szolgáló szántó, kert, szõlõ és gyümölcsös mûvelési ágú, továbbá -

elhelyezkedésénél fogva - csekélyebb jelentõségû természeti értékkel

rendelkezõ földterületek (pl. szántó közé ékelõdött erdõfolt, periférikus,

erõsen zavart területek) esetén az igazgatóság az érintett földterületre

[egyébként irányadó védelmi szabályoknál szigorúbb -] a természeti károk

bekövetkezésének megelõzésére alkalmas [-] korlátozást állapít meg."

Indokolás: Lásd a T/738/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

9. A Környezetvédelmi bizottság a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

"(2) A környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter hozzájárulásával

a kisajátítás kérése mellõzhetõ, [ha] a tájidegen fafajú, mesterséges vagy

rontott erdõk, továbbá fokozott védettség alatt nem álló növény és állatfaj

élõhelyéül szolgáló szántó, kert, szõlõ és gyümölcsös mûvelési ágú, továbbá -

elhelyezkedésénél fogva - csekélyebb jelentõségû természeti értékkel

rendelkezõ földterületek (pl. szántó közé ékelõdött erdõfolt, periférikus,

erõsen zavart területek) esetén, ha az igazgatóság az érintett földterületre

egyébként irányadó védelmi szabályoknál szigorúbb - a természeti károk

bekövetkezésének megelõzésére alkalmas - korlátozást állapít meg."

Indokolás: Lásd a T/738/21. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

10. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

"(2) A környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter hozzájárulásával

a kisajátítás kérése mellõzhetõ[, ha] a tájidegen fafajú, mesterséges vagy

rontott erdõk, továbbá fokozott védettség alatt nem álló növény és állatfaj

élõhelyéül szolgáló szántó, kert, szõlõ és gyümölcsös mûvelési ágú, továbbá -

elhelyezkedésénél fogva - csekélyebb jelentõségû természeti értékkel

rendelkezõ földterületek (pl. szántó közé ékelõdött erdõfolt, periférikus,

erõsen zavart területek) esetén, amelyekre az igazgatóság az érintett

földterületre egyébként irányadó védelmi szabályoknál szigorúbb - a természeti

károk bekövetkezésének megelõzésére alkalmas - korlátozást állapíthat meg."

Indokolás: Lásd a T/738/19. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Környezetvédelmi biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

11. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 4. §-át új (3)

bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(3) Mellõzhetõ a kisajátítás akkor, ha a törvény hatálya alá esõ

területek osztatlan közös tulajdonba vagy közös használatba kerülnek."

Indokolás: Lásd a T/738/13.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

12. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 4. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(3) Mellõzhetõ a kisajátítás akkor is, ha a kisajátítás idõpontjában az

érintett földterület [védettsége már megszûnt, vagy] védelmi igénye olyan

szintre csökkent, amelyre tekintettel a kisajátítás e törvény hatályba

lépésének idõpontjában nem [lett] volna indokolt."

Indokolás: Lásd a T/738/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

13. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 4. § (3) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"(3) Mellõzhetõ a kisajátítás akkor is, ha a kisajátítás

kezdeményezésének idõpontjában az érintett földterület védettsége már

megszûnt, vagy védelmi igénye olyan szintre csökkent, amelyre tekintettel a

kisajátítás e törvény hatályba lépésének idõpontjában nem lett volna

indokolt."

Indokolás: Lásd a T/738/16/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Környezetvédelmi biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

14. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 4. § (4)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(4) Ha a védettségi szint biztosítása érdekében e törvény szerint elõírt

korlátozás az érintett földterület rendeltetésszerû használatát lehetetlenné

teszi vagy jelentõs mértékben akadályozza, az igazgatóság a tulajdonos, vagy a

tulajdonosok javára - a korlátozó rendelkezések elõírásával egyidejûleg - az

alkalmazott korlátozás idejére a korlátozással arányos kártalanítást

állapíthat meg. [Ebben az esetben a] A tulajdonos, vagy a tulajdonosok [az

errõl rendelkezõ határozat közlését követõ 90 napon belül] a földterület

kisajátítását bármikor kérhetik. Ilyen kérelem esetén az (1) bekezdésben

foglaltaknak megfelelõen kell eljárni."

Indokolás: Lásd a T/738/14.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

15. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 4. § (4) bekezdésének a

következõ módosítását javasolják:

"(4) Ha a védettségi szint biztosítása érdekében e törvény szerint elõírt

korlátozás az érintett földterület rendeltetésszerû használatát lehetetlenné

teszi vagy jelentõs mértékben akadályozza, az igazgatóság a tulajdonos javára

- a korlátozó rendelkezések elõírásával egyidejûleg - az alkalmazott

korlátozás idejére a korlátozással arányos kártalanítást állapít meg. Ebben az

esetben a tulajdonos [az errõl rendelkezõ határozat közlését követõ 90 napon]

a kisajátításra e törvényben megszabott határidõn belül a földterület

kisajátítását kérheti. Ilyen kérelem esetén az (1) bekezdésben foglaltaknak

megfelelõen kell eljárni."

Indokolás: Lásd a T/738/20. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Környezetvédelmi biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ának az

elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak

számozása értelemszerûen változik):

"5. § [(1) Az 1. § (1) bekezdésének b) pontjában és a 2. § (1)

bekezdésében meghatározott földterületek vonatkozásában - a (2) bekezdés

szerinti eltéréssel és a 4. § (2) bekezdésének kivételével - a 4. §-ban

foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

(2) A kisajátítást a 4. § (1) bekezdésében foglaltak teljesítését

megelõzõen, legkésõbb azonban a törvény hatálybalépésétõl számított 5 éven

belül kell végrehajtani.]"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 21. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/738/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

17. A Környezetvédelmi bizottság a törvényjavaslat 5. § (2) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"(2) A kisajátítást a 4. § (1) bekezdésében foglaltak teljesítését

megelõzõen, legkésõbb azonban a törvény hatálybalépésétõl számított [5] 2 éven

belül kell végrehajtani."

Indokolás: Lásd a T/738/18/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

18. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 7. §-ának a

következõ tartalmi és szerkezeti módosítását javasolja:

"7. § E törvény alkalmazásában magántulajdonba kerültnek minõsül

a) a bevitt részaránytulajdon,

[a)]b) [magántulajdonba kerültnek minõsül] az a földterület, amelyet az

irányadó jogszabályok szerint a kárpótlásra jogosult az árverésen tulajdonul

megszerzett[, vagy a földkiadó bizottság], valamint közgyûlés [-]

határozatával [- a részarány-földtulajdonos] a tagok és alkalmazottak javára

[magántulajdonként kiadott, illetõleg a részarány-földtulajdon helyét

meghatározta,] juttatott függetlenül attól, hogy a tulajdonjog ingatlan-

nyilvántartásba történõ bejegyzése megtörtént-e vagy sem,

[b)]c) védelemre tervezettnek az a földterület tekinthetõ, amely a

szövetkezetekrõl szóló 1992. évi I. törvény hatálybalépésérõl és az átmeneti

szabályokról szóló 1992. évi II. törvény (a továbbiakban: Ámt.) 15. §-ának (3)

bekezdése értelmében ilyennek minõsül."

Indokolás: Lásd a T/738/9.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

19. A Környezetvédelmi bizottság a törvényjavaslat 7. §-át a következõ új

c) ponttal javasolja kiegészíteni:

/E törvény alkalmazásában/

"c) természeti kár a természeti folyamatok, vagy emberi hatás

eredményeként a védett természeti értékek, a terület természeti állapotának

kedvezõtlen változása, vagy védelmi szintjének csökkenése."

Indokolás: Lásd a T/738/17/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

20. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslatot új 8. §-sal javasolja

kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása

értelemszerûen változik):

"8. § A környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter évente köteles

beszámolni az Országgyûlésnek a 4. § (1) bekezdésében és az 5. § (2)

bekezdésében foglalt kisajátítások alakulásáról."

Indokolás: Lásd a T/738/16/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Környezetvédelmi biz. támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

21. Aszódi Ilona Katalin képviselõ a törvényjavaslat 8. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) Felhatalmazást kap a környezetvédelmi és területfejlesztési

miniszter, hogy a pénzügyminiszterrel egyetértésben a 4. § (1) bekezdésében

[és a 5. § (2) bekezdésében] meghatározott idõtartamon belül a kisajátítás

ütemezését, illetve a kisajátításra kerülõ egyes földterületek kisajátításának

idõpontját rendeletben megállapítsa."

Indokolás: Lásd a T/738/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

22. A Környezetvédelmi bizottság a törvényjavaslat 8. §-át a következõ új

(3) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:

"(3) A védelemre tervezett természeti területek részletes adatait

(település, helyrajzi szám) az igazgatóság köteles a törvény hatályba lépését

követõ 60 napon belül az illetékes földhivatal számára megküldeni. A

földhivatal az ingatlannyilvántartásba betekinteni jogosultak számára köteles

tájékoztatást adni a terület védelemre tervezettségérõl."

Megjegyzés: A módosító javaslat - feltehetõen tévesen - a 7. §-t javasolja

új (3) bekezdéssel kiegészíteni, azonban a 7. § bekezdések nélküli és a

módosító javaslat tartalmára való tekintettel véleményünk szerint azt a 8.

§-nál kellene szerepeltetni.

Indokolás: Lásd a T/738/17/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1995. október 12.

Dr. Hack Péter s.k., Dr. Baráth Etele s.k.,

az Alkotmányügyi bizottság elnöke a Környezetvédelmi bizottság elnöke

Dr. Orosz Sándor s.k.,

a Mezõgazdasági bizottság elnöke

Eleje Honlap