T/817/183..

Dr. GÁL ZOLTÁN Úrnak

az Országgyülés elnökének

Tisztelt Elnök Úr !

A Gazdasági stabilizációt szolgáló egyes törvény-módosításokról szóló T/ 817.

számú törvényjavaslathoz az alábbi módosító javaslatokat terjesztem be.

1./ A 127. §. elhagyását javaslom.

"[ 127. §.

A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi

LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.) 1. §-a (3) bekezdésének helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"(3) E törvény biztosítja a természetes személy (a továbbiakban: polgár)

személyes adataival való önrendelkezési jogának, valamint az egyéb

alkotmányos jogok érvényesítéséhez és a közigazgatás hatékonyságának

biztosításához szükséges személyazonosító- és lakcím adatok - ezen belül a

személyazonosító jel - használatához füzõdõ közérdek összhangját.]"

Indokolás:

A jelenleg hatályos törvény szövege megfelel az Alkotmánybíróság 15/1991. /

IV. 13. / AB határozatában lefektetett elveknek. Amennyiben a hatékonyság

ismérvként jelenne meg a személyi adatok önrendelkezési jogának korlátjaként,

úgy az ellentétes lenne az Alkotmányban biztosított alapjoggal.

2./ A 131. §. elhagyását javaslom.

" [ 131. §

A Nytv. 6. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(1) Az e törvényben meghatározott feladatokat a települési (fõvárosi

kerületi) önkormányzat jegyzõje - a személyazonosító igazolvány iránti

kérelem felvétele és az igazolvány kiadása tekintetében a rendõrkapitányság

- (helyi szerv), a megyei, fõvárosi közigazgatási hivatal vezetõje

(területi szerv) és az e törvény 9. §-ában meghatározott központi

nyilvántartó szerv látja el.] "

Indokolás:

A Kormány módosító javaslata sérti a Nytv.- ben lefektetett alapelvek és célok

érvényesülését. A Nytv. elfogadása óta eltelt idõszakban a jogi- igazgatási

környezetben nem történtek olyan alapvetõ változások, melyek a szervezeti

módosítást indokolnák.

Az állampolgárok személyes adatainak védelme követelte meg 1992- ben, hogy a

jogalkotó a személyi igazolványok kiállítását a jegyzõ feladatává tette,

megfelelõ határidõ tüzésével. A nyilvántartás szerveinek törvényi

meghatározásakor a cél az volt, hogy az állampolgárok széles körét érintõ,

párhuzamos személyi alapnyilvántartó rendszerek megszünjenek, e

nyilvántartások / lakcím, népesség, személyi igazolvány / vezetése és a velük

kapcsolatos hatósági ügyintézés - a nyilvántartások mindhárom szintjén -

azonos közigazgatási szervhez kerüljön. Kötelezõen ellátandó közigazgatási

hatósági feladatokról lévén szó, a hatáskör helyi szinten a jegyzõé, megyei

szinten a Közigazgatási Hivatalé, országosan pedig az OSZH- é. A személyi

igazolvány kiadási és nyilvántartási hatáskörnek a rendõrkapitányságokhoz

történõ visszatelepítése ellentétes a Kormány törekvéseivel, hogy t.i.

csökkenti az államigazgatási kiadásokat; ugyanis nemcsak egy apparátus

fennmaradását kívánja meg, hanem jelentõs többletköltséget is jelent a

költségvetés számára.

A korábbi elvek megmásítására semmiféle indok nincs, továbbra is óhatatlanul

szükséges, hogy a rendõrség ne legyen olyan adatbázis birtokában, mely a civil

szférával közvetlen összefüggésben van, s mely adatbázis birtoklása esetleg a

jogállamisággal összeférhetetlen tevékenység végzésére adna lehetõséget.

3./ A 132. §. módosítását javaslom.

" 132 §.

[A Nytv. a következõ 7/A. §-sal egészül ki:

"7/A. §

(1) A rendõrkapitányság hatásköre a külön jogszabályban meghatározott

illetékességi területén lakó vagy tartózkodó polgárok tekintetében a

személyazonosító igazolvány iránti kérelem felvételére és az igazolvány

kiadására terjed ki.

(2) A rendõrkapitányság ellátja a személyazonosító igazolvány

nyilvántartással, az adattovábbítással, valamint ezzel összefüggésben

jogszabályban meghatározott egyéb feladatokat.] "

A Nytv. 7. §. /2/ bekezdésének d. pontja helyébe a következõ rendelkezés

lép:

" d/ kiadja a személyazonosító igazolványt és ellátja

az ezzel kapcsolatban hatáskörébe utalt hatósági

feladatokat;"

Indokolás:

Az elhagyás indoka megegyezik a 2. alattival. A jegyzõ feladatának

újrafogalmazását a szövegpontosítási igény indokolja.

4./ A 133. §. módosítását javaslom.

" 133. §

A Nytv. 9. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(1) Az Országos Személyiadat- és Lakcímnyilvántartó Hivatal [A személyi

adat- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos országos hatáskörü feladatokat]

a belügyminiszter irányítása alatt álló, önálló elsõ- és másodfokú

államigazgatási hatósági jogkörrel rendelkezõ, központi hivatal (a

továbbiakban: Hivatal) [látja el]."

Indokolás:

A törvényjavaslat indokolása a szervezet átalakítása tekintetében nem

helytálló. A belügyminiszter irányítása alatt müködõ informatikai szerveztek

átalakítását, a kormányhatározatban foglalt célok megvalósulását nem érinti az

OSZH jelenlegi szabályozottsága. Az OSZH elsõsorban hatósági feladatokat

ellátó, központi államigazgatási szerv, és csak másodsorban informatikai

szervezet. A belügyminiszter irányítási joga a szervezet tekintetében jelenleg

is adott; a civil szféra alkotmányos jogainak sérelmét jelentené a homályos

megfogalmazású átalakítás végrehajtása.

5./ A 134. §. módosítását javaslom.

" 134. §

A Nytv. 9. §-a (2) bekezdésének [c)-] e) és g) pontja helyébe a következõ

rendelkezések lépnek [és egyidejüleg a h) pont jelölése i) pontra változik]:

/(2) A hivatal feladata és hatásköre/

"[c) felügyeli a nyilvántartás központi rendszerének müködését és

gondoskodik az abból való - törvényben meghatározott feltételekkel történõ

- adatszolgáltatás teljesítésérõl;

d) ellenõrzi a helyi nyilvántartás által kezelt adatok helyességét;]

e) másodfokú hatósági jogkört gyakorol a megyei közigazgatási hivatal

elsõfokú határozatai tekintetében;

f) kezeli a 4. § (2) bekezdése alapján a törvény hatálya alá tartozó,

külföldön élõ magyar állampolgárok adatait;

g) [felügyeli a rendõrkapitányságnak a személyazonosító igazolvány

felvételével, kiadásával és a kiállításhoz szükséges adatszolgáltatással

kapcsolatos tevékenységét];

a polgárnak a személyazonosító igazolványban szereplõ adatai alapján

történõ azonosítása, illetõleg azok igazolása céljából kezeli a polgár

arcképmását, aláírását, valamint a 29. §. (3) bekezdésében szereplõ adatait, a

személyazonosító igazolvány kiadásának illetve bevonásának tényét, helyét és

indokát; a személyazonosító igazolvány technikai adatait, valamint az

elvesztésére, illetve találására utaló adatokat;

[h) a polgárnak a személyazonosító igazolványban szereplõ adatai alapján

történõ azonosítása, illetõleg azok igazolása céljából kezeli a polgár

arcképmását, aláírását, valamint a 29. § (3) bekezdésében szereplõ adatait,

a személyazonosító igazolvány bevonásának tényét és indokát, valamint

elvesztésére, illetve találására utaló adatokat;]"

Indokolás:

A jelenleg hatályos törvényszöveghez képest csak a másodfokú hatósági

jogkörrel és a személyazonosító igazolvány nyilvántartásával kapcsolatos

kérdéseket szükséges kodifikálni illetve a hatályos szöveget pontosítani.

6./ A 135. §. módosítását javaslom.

" 135. §.

A Nytv. 10. §-ának bevezetõ mondata [és az a)-b) pontja] helyébe a következõ

rendelkezés[ek] lép[nek], illetõleg a § a következõ f) ponttal egészül ki:

"10. § A belügyminiszter:

[a) irányítja és ellenõrzi a nyilvántartás szerveinek a nyilvántartással

összefüggõ államigazgatási, valamint technikai, informatikai és pénzügyi

feladatai ellátását,

b) meghatározza a nyilvántartás központi rendszere üzemeltetésének szervezeti

kereteit,]

f) meghatározza a nyilvántartás müködési szabványait."

Indokolás:

A jelenleg hatályos törvényszöveghez képest csak a müködési szabványok

meghatározására indokolt felhatalmazást adni a belügyminiszternek. Az eredeti

a. és b. pontok átfogalmazására nincs szükség.

7./ A 135. §. módosítását javaslom.

"135. §.

A Nytv. 11. §-ának (1) bekezdése a következõ k) és l) ponttal, valamint új /5/

bekezdéssel egészül ki:

/A nyilvántartás tartalmazza a polgár/

"k/ családi állapotát.

l/ arcképmását, aláírását

/5/ A polgár arcképmását és aláírását csak a központi nyilvántartás tartalmazza.

"

Indokolás:

A nyilvántartás adatai a polgár arcképmása és aláírása, ezért a törvényben

erre ki kell térni. Figyelemmel a Nyt. 9. §. /2/ bekezésének javasolt g.

pontjára szükséges kimondani, hogy az elõbbi adatokat csak a központi

nyilvántartás tartalmazza.

8./ A 137. §. elhagyását javaslom.

" [137. §.

(1) A Nytv. 13. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(1) A személyazonosító jel 1999. december 31-ig alkalmazható, az ennek

helyébe lépõ azonosítási módot és annak használatát külön törvény állapítja

meg.]"

Indokolás:

A személyazonosító jel használatának meghosszabbítása jogilag a nehéz

gazdasági helyzettel indokolható. Azonban csak olyan módon és kodifikációs

technikával, ahogy a határidõt a Nyt. 37. §. /1/, /2/ és /4/ bekezdése

tartalmazza, egyébként súlyos alkotmánysértéshez vezetne az egységes azonosító

jel használatának további engedélyezése.

9./ A 138. §. elhagyását javaslom.

" [ 138. §.

A Nytv. 13. §-a (3) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(3) A személyazonosító jelet törvényben elõírt feladataik ellátásához,

belsõ azonosítóként használhatják:

a) a nyilvántartás szervei (6.§) egymás közötti és az anyakönyvvezetõvel

való kapcsolatukban a nyilvántartás adatállományának karbantartása

céljából,

b) az e törvény alapján a személyazonosító jel használatára jogosult

szervek a nyilvántartás szerveivel történõ kapcsolattartásra, valamint a

törvény hatálya alá tartozó adatok tekintetében az azonosság vizsgálata,

illetõleg - amennyiben törvény lehetõvé teszi - egymás részére adatok

átadása céljából. ]"

Indokolás:

Az Alkotmánybíróság határozata kifejezetten alkotmányellenesnek nevezi az

adatok összekapcsolását és egymás részére, ellenõrzés és meghatározott cél

nélküli átadását. A jelenlegi törvényszöveg alkotmányossági szempontból

megfelelõ, a változtatás nem indokolt.

10./ A 142. §. elhagyását javaslom.

" [ 142. §.

A Nytv. 21. §-ának b) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

/E törvény felhatalmazása alapján a 17. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti

adatokat jogosultak igényelni:/

"b) a rendõrkapitányság a személyazonosító igazolvány iránti kérelem

átvételével és az igazolvány kiadásával kapcsolatos feladatai

végrehajtásához;] "

Indokolás:

A javasolt elhagyás indoka összefügg a 2. pontban javasolt módosítással.

11./ A 143. §. elhagyását javaslom.

" [ 143. §.

(1) A Nytv. 22. §-a a következõ e)-h) pontokkal egészül ki:

/(1) E törvény felhatalmazása alapján a 17. § (2) bekezdésének c) pontja

szerinti adatok igénylésére jogosultak:/

"e) az állami és az önkormányzati adóhatóság, az illetékhivatal

(együttesen: az adóigazgatás szervei) és a vámhivatal, az adó, illetõleg a

vám beszedéséhez, a mentességek és a kedvezmények megállapításához,

ellenõrzéséhez (ideértve az adó jellegü befizetési kötelezettséget, az

illetéket, és a központi költségvetés terhére folyósított támogatást is);

f) az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, valamint az

egészségügyi igazgatás szervei az egészségügyi alap- és szakellátással, a

gondozóhálózati ellátással, a vérellátással, a közegészségügyi-járványügyi

nyilvántartásokkal kapcsolatos feladatai ellátásához;

g) a munkaügyi igazgatás szervei a munkanélküli ellátás, valamint az ezzel

kapcsolatos adókedvezmények biztosítása céljából, továbbá

h) a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság és az Egészségbiztosítási Pénztár,

valamint szerveik - a családi állapottal kiegészítve - a járulékfizetéssel,

a nyilvántartással, az adatszolgáltatással kapcsolatos, jogszabályban

elõírt kötelezettségük teljesítése, továbbá e szervek hatáskörébe tartozó

ellátásoknak (szolgáltatásoknak) a jogosultak részére történõ megállapítása

és folyósítása (szolgáltatása), valamint ezek ellenõrzése céljából.]"

Indokolás:

A javaslat leginkább kifogásolható része az, amely lehetõvé teszi a

személyazonosító jel alapján a különféle adatbázisok összekapcsolását és ily

módon a polgár " személyiség-profiljának " megállapítását. Ez teljesen

kiszolgáltatja az alanyokat a hatóságnak, s kirívóan súlyos személyiségi

jogsérelmet jelent. A széleskörü, a magánszférát teljesmértékben átvilágító

egyenlõtlen kommunikációs helyzet sérti az emberi méltóságot.

12./ Az 148 §. elhagyását javaslom.

" [ 148. §.

A Nytv. 33. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(1) A nyilvántartással - az általuk igényelhetõ adatok tekintetében -

azok az adatkezelések kapcsolhatók össze, amelyek a 21-24. § alapján adatot

vehetnek át, illetve e szervek - amennyiben törvény az adatok kölcsönös

átvételét lehetõvé teszi - adatkezeléseiket e törvény hatálya alá tartozó

adatok tekintetében, az adatok egyeztetése céljából egymással is

összekapcsolhatják. Az összekapcsolás eredményeként létrejött adatokat csak

törvényben meghatározott célra lehet felhasználni és az összekapcsolást a

cél teljesülése után meg kell szüntetni.] "

Indokolás:

Az indokok megegyeznek a 11. alattiakkal.

13./ A javaslat kiegészítését indítványozom új 149. §.- szal, a következõ

szakaszok számozása értelemszerüen megváltozik.

" 149. §.

A Nytv. 37. §. /1/, /2/ és /4/ bekezdésében az " 1995. december 31.- ig "

szövegrész helyébe az "1999. december 31.-ig" szövegrész lép."

Indokolás:

A személyazonosító jel használatának meghosszabbítása - az ország jelenlegi

gazdasági helyzetét is figyelembe véve - 1999. december 31.- ig indokolt.

14./ A javaslat kiegészítését indtványozom új 150. §.- szal, egyidejüleg a

következõ szakaszok számozása értelemszerüen megváltozik.

" 150. §.

" A Nytv. 46. §. /5/ bekezdésében és a 47. §. /1/ bekezdés b.) pontjában

szereplõ " 1996. január 1. " szövegrész helyébe az " 1997. január 1. "

szövegrész lép."

Indokolás:

A személyazonosító igazolvány jegyzõ által történõ kiadásának feltételeit

elõreláthatóan ebben az évben nem lehet biztosítani. Ezért indokolt a jelenleg

hatályos szöveg módosítása és egy ésszerü, a betarthatóság szempontjait

figyelembe vevõ határidõ megállapítása.

15./ A 149. §. elhagyását javaslom.

" [ 149. §.

A Nytv. 47. §-a (4) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(4) A Kormány, a belügyminiszter és a helyi önkormányzatok felhatalmazást

kapnak arra, hogy rendeletben meghatározzák azokat a szervezeteket, amelyek

a nyilvántartás részére adatfeldolgozást végezhetnek. ] "

Indokolás:

A jelenleg hatályos szöveg a belügyminiszter rendeletalkotási jogát nem

tartalmazza. Indokolatlan a jogalkotási lehetõség bõvítése.

16./ A 150. §. elhagyását javaslom.

" [ 150. §.

Ahol a Nytv., illetõleg egyéb jogszabály "Országos Személyiadat- és

Lakcímnyilvántartó Hivatalt (OSZH-t)" említ, azon a Hivatalt kell érteni.] "

Indokolás:

Összefügg a 4. pont alatti indítvánnyal.

17./ A 151. §. a), b), és d) pontjának elhagyását javaslom; a pontok

értelemszerüen változnak.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

[ a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,]

c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,

[d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,]

e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,

f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,

g) a Nytv. 37. §-a,

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,

j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,

k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.

Indokolás:

A módosítás összefügg a javaslat 2. pontjával.

18./ A 151. §. c) és e) pontjának elhagyását javaslom.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,

[c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,]

d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,

[e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,]

f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,

g) a Nytv. 37. §-a,

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,

j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,

k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.

Indokolás:

A módosítás összefügg a javaslat 9. és 11. pontjával.

19./ A 151. §. f) pontjának elhagyását javaslom.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,

c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,

d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,

e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,

[f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,]

g) a Nytv. 37. §-a,

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,

j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,

k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.

Indokolás:

A módosítás összefügg a javaslat 4. pontjával.

20./ A 151. §. g) pontjának elhagyását javaslom.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,

c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,

d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,

e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,

f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,

[g) a Nytv. 37. §-a,]

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,

j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,

k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.

Indokolás:

A módosítás összefügg a javaslat 8. pontjáva.

21./ A 151. §. i.) pontjának elhagyását javaslom.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,

c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,

d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,

e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,

f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,

g) a Nytv. 37. §-a,

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

[i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,]

j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,

k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.

Indokolás:

Az elhagyni javasolt törvényhely ideiglenes lehetõségként szabályozta a kettõs

nyilvántartás müködtetését a honvédségi érdekekre figyelemmel. Amennyiben az

átállás megtörtént, indokolatlan a hatályon kivül helyezés, mivel ellentétes a

kodifikációs gyakorlattal; ha nem történt meg, akkor viszont egy súlyos

jogsértés fennállását kell regisztrálni. A jogsértés kiküszöbölése csak újabb

határidõ kitüzésével orvosolható.

22./ A 151. §. j) pontjának elhagyását javaslom.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,

c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,

d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,

e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,

f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,

g) a Nytv. 37. §-a,

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,

[j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,]

k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.

Indokolás:

A javasolt módosítás összefüggésben van az új 150. §.- szal.

23./ A 151. §. k) pontjának elhagyását javaslom.

" 151. §.

E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti

a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,

b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,

c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,

d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,

e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,

f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,

g) a Nytv. 37. §-a,

h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,

i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,

j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,

[k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.]

Indokolás:

A módosítás indoka részben megegyezik a 22. és a 23. alattival.

24./ A Hetedik fejezet elhagyását javaslom, a következõ fejezetek számozása

értelemszerüen megváltozik.

" [ HETEDIK FEJEZET

A MENEKÜLTEKET TÁMOGATO ALAPROL SZOLO 1993. ÉVI XXVI. TÖRVÉNY

MODOSITÁSÁROL

152. §

(1) A Menekülteket Támogató Alapról szóló 1993. évi XXVI. törvény (a

továbbiakban: Alap) 3. §-ának n) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép

/Az Alapból teljesíthetõ kiadások:/

"n) a nemzetközi menekültügyi szervezetek magyar tagságával kapcsolatos

tagsági díj fizetése;"

(2) az Alap 3. §-a a következõ p) ponttal egészül ki:

/Az Alapból teljesíthetõ kiadások:/

"p) az Alap kezelésével és a menekülteket ellátó intézményhálózat

irányításával, müködtetésével összefüggõ költségek." ]

Indokolás:

A gazdasági stabilizációhoz semmi köze a javasolt törvénymódosításnak; olyan

szövegpontosításról van szó, mely nincs összefüggésben az ország gazdasági

helyzetének rendbehozatalával.

25./ A Nyolcadik fejezet elhagyását javaslom, a következõ fejezet számozása

értelemszerúen megváltozik.

" [ NYOLCADIK FEJEZET

AZ ÁLLAMTITKÁROK JOGÁLLÁSÁNAK ÁTMENETI SZABÁLYAIROL SZOLO 1990. ÉVI

XXXIII. TÖRVÉNY MODOSITÁSA

153 §

Az államtitkárok jogállásának átmeneti szabályairól szóló 1990. évi XXXIII.

törvény 8. §-a (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(2) Minisztériumonként legfeljebb öt helyettes államtitkár nevezhetõ ki,

számukat minisztériumonként a Kormány állapítja meg." ]

Indokolás:

A jelenleg hatályos törvény minisztériumonként 4 helyettes államtitkárt

engedélyez. A közigazgatás korszerüsítése során indokolatlan a legfelsõ

vezetõi szintek növelése akkor, amikor a Kormány jelentõs mértékben csökkenti

a közigazgatásban dolgozók létszámát. A költségtakarékos megoldásokkal éles

ellentétben áll a helyettes államtitkárok számának növelése.

Budapest, 1995. május 8.

Dr. Sepsey Tamás

MDF

Eleje Honlap