Dr. GÁL ZOLTÁN Úrnak
az Országgyülés elnökének
Tisztelt Elnök Úr !
A Gazdasági stabilizációt szolgáló egyes törvény-módosításokról szóló T/ 817.
számú törvényjavaslathoz az alábbi módosító javaslatokat terjesztem be.
1./ A 127. §. elhagyását javaslom.
"[ 127. §.
A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi
LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.) 1. §-a (3) bekezdésének helyébe a
következõ rendelkezés lép:
"(3) E törvény biztosítja a természetes személy (a továbbiakban: polgár)
személyes adataival való önrendelkezési jogának, valamint az egyéb
alkotmányos jogok érvényesítéséhez és a közigazgatás hatékonyságának
biztosításához szükséges személyazonosító- és lakcím adatok - ezen belül a
személyazonosító jel - használatához füzõdõ közérdek összhangját.]"
Indokolás:
A jelenleg hatályos törvény szövege megfelel az Alkotmánybíróság 15/1991. /
IV. 13. / AB határozatában lefektetett elveknek. Amennyiben a hatékonyság
ismérvként jelenne meg a személyi adatok önrendelkezési jogának korlátjaként,
úgy az ellentétes lenne az Alkotmányban biztosított alapjoggal.
2./ A 131. §. elhagyását javaslom.
" [ 131. §
A Nytv. 6. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(1) Az e törvényben meghatározott feladatokat a települési (fõvárosi
kerületi) önkormányzat jegyzõje - a személyazonosító igazolvány iránti
kérelem felvétele és az igazolvány kiadása tekintetében a rendõrkapitányság
- (helyi szerv), a megyei, fõvárosi közigazgatási hivatal vezetõje
(területi szerv) és az e törvény 9. §-ában meghatározott központi
nyilvántartó szerv látja el.] "
Indokolás:
A Kormány módosító javaslata sérti a Nytv.- ben lefektetett alapelvek és célok
érvényesülését. A Nytv. elfogadása óta eltelt idõszakban a jogi- igazgatási
környezetben nem történtek olyan alapvetõ változások, melyek a szervezeti
módosítást indokolnák.
Az állampolgárok személyes adatainak védelme követelte meg 1992- ben, hogy a
jogalkotó a személyi igazolványok kiállítását a jegyzõ feladatává tette,
megfelelõ határidõ tüzésével. A nyilvántartás szerveinek törvényi
meghatározásakor a cél az volt, hogy az állampolgárok széles körét érintõ,
párhuzamos személyi alapnyilvántartó rendszerek megszünjenek, e
nyilvántartások / lakcím, népesség, személyi igazolvány / vezetése és a velük
kapcsolatos hatósági ügyintézés - a nyilvántartások mindhárom szintjén -
azonos közigazgatási szervhez kerüljön. Kötelezõen ellátandó közigazgatási
hatósági feladatokról lévén szó, a hatáskör helyi szinten a jegyzõé, megyei
szinten a Közigazgatási Hivatalé, országosan pedig az OSZH- é. A személyi
igazolvány kiadási és nyilvántartási hatáskörnek a rendõrkapitányságokhoz
történõ visszatelepítése ellentétes a Kormány törekvéseivel, hogy t.i.
csökkenti az államigazgatási kiadásokat; ugyanis nemcsak egy apparátus
fennmaradását kívánja meg, hanem jelentõs többletköltséget is jelent a
költségvetés számára.
A korábbi elvek megmásítására semmiféle indok nincs, továbbra is óhatatlanul
szükséges, hogy a rendõrség ne legyen olyan adatbázis birtokában, mely a civil
szférával közvetlen összefüggésben van, s mely adatbázis birtoklása esetleg a
jogállamisággal összeférhetetlen tevékenység végzésére adna lehetõséget.
3./ A 132. §. módosítását javaslom.
" 132 §.
[A Nytv. a következõ 7/A. §-sal egészül ki:
"7/A. §
(1) A rendõrkapitányság hatásköre a külön jogszabályban meghatározott
illetékességi területén lakó vagy tartózkodó polgárok tekintetében a
személyazonosító igazolvány iránti kérelem felvételére és az igazolvány
kiadására terjed ki.
(2) A rendõrkapitányság ellátja a személyazonosító igazolvány
nyilvántartással, az adattovábbítással, valamint ezzel összefüggésben
jogszabályban meghatározott egyéb feladatokat.] "
A Nytv. 7. §. /2/ bekezdésének d. pontja helyébe a következõ rendelkezés
lép:
" d/ kiadja a személyazonosító igazolványt és ellátja
az ezzel kapcsolatban hatáskörébe utalt hatósági
feladatokat;"
Indokolás:
Az elhagyás indoka megegyezik a 2. alattival. A jegyzõ feladatának
újrafogalmazását a szövegpontosítási igény indokolja.
4./ A 133. §. módosítását javaslom.
" 133. §
A Nytv. 9. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(1) Az Országos Személyiadat- és Lakcímnyilvántartó Hivatal [A személyi
adat- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos országos hatáskörü feladatokat]
a belügyminiszter irányítása alatt álló, önálló elsõ- és másodfokú
államigazgatási hatósági jogkörrel rendelkezõ, központi hivatal (a
továbbiakban: Hivatal) [látja el]."
Indokolás:
A törvényjavaslat indokolása a szervezet átalakítása tekintetében nem
helytálló. A belügyminiszter irányítása alatt müködõ informatikai szerveztek
átalakítását, a kormányhatározatban foglalt célok megvalósulását nem érinti az
OSZH jelenlegi szabályozottsága. Az OSZH elsõsorban hatósági feladatokat
ellátó, központi államigazgatási szerv, és csak másodsorban informatikai
szervezet. A belügyminiszter irányítási joga a szervezet tekintetében jelenleg
is adott; a civil szféra alkotmányos jogainak sérelmét jelentené a homályos
megfogalmazású átalakítás végrehajtása.
5./ A 134. §. módosítását javaslom.
" 134. §
A Nytv. 9. §-a (2) bekezdésének [c)-] e) és g) pontja helyébe a következõ
rendelkezések lépnek [és egyidejüleg a h) pont jelölése i) pontra változik]:
/(2) A hivatal feladata és hatásköre/
"[c) felügyeli a nyilvántartás központi rendszerének müködését és
gondoskodik az abból való - törvényben meghatározott feltételekkel történõ
- adatszolgáltatás teljesítésérõl;
d) ellenõrzi a helyi nyilvántartás által kezelt adatok helyességét;]
e) másodfokú hatósági jogkört gyakorol a megyei közigazgatási hivatal
elsõfokú határozatai tekintetében;
f) kezeli a 4. § (2) bekezdése alapján a törvény hatálya alá tartozó,
külföldön élõ magyar állampolgárok adatait;
g) [felügyeli a rendõrkapitányságnak a személyazonosító igazolvány
felvételével, kiadásával és a kiállításhoz szükséges adatszolgáltatással
kapcsolatos tevékenységét];
a polgárnak a személyazonosító igazolványban szereplõ adatai alapján
történõ azonosítása, illetõleg azok igazolása céljából kezeli a polgár
arcképmását, aláírását, valamint a 29. §. (3) bekezdésében szereplõ adatait, a
személyazonosító igazolvány kiadásának illetve bevonásának tényét, helyét és
indokát; a személyazonosító igazolvány technikai adatait, valamint az
elvesztésére, illetve találására utaló adatokat;
[h) a polgárnak a személyazonosító igazolványban szereplõ adatai alapján
történõ azonosítása, illetõleg azok igazolása céljából kezeli a polgár
arcképmását, aláírását, valamint a 29. § (3) bekezdésében szereplõ adatait,
a személyazonosító igazolvány bevonásának tényét és indokát, valamint
elvesztésére, illetve találására utaló adatokat;]"
Indokolás:
A jelenleg hatályos törvényszöveghez képest csak a másodfokú hatósági
jogkörrel és a személyazonosító igazolvány nyilvántartásával kapcsolatos
kérdéseket szükséges kodifikálni illetve a hatályos szöveget pontosítani.
6./ A 135. §. módosítását javaslom.
" 135. §.
A Nytv. 10. §-ának bevezetõ mondata [és az a)-b) pontja] helyébe a következõ
rendelkezés[ek] lép[nek], illetõleg a § a következõ f) ponttal egészül ki:
"10. § A belügyminiszter:
[a) irányítja és ellenõrzi a nyilvántartás szerveinek a nyilvántartással
összefüggõ államigazgatási, valamint technikai, informatikai és pénzügyi
feladatai ellátását,
b) meghatározza a nyilvántartás központi rendszere üzemeltetésének szervezeti
kereteit,]
f) meghatározza a nyilvántartás müködési szabványait."
Indokolás:
A jelenleg hatályos törvényszöveghez képest csak a müködési szabványok
meghatározására indokolt felhatalmazást adni a belügyminiszternek. Az eredeti
a. és b. pontok átfogalmazására nincs szükség.
7./ A 135. §. módosítását javaslom.
"135. §.
A Nytv. 11. §-ának (1) bekezdése a következõ k) és l) ponttal, valamint új /5/
bekezdéssel egészül ki:
/A nyilvántartás tartalmazza a polgár/
"k/ családi állapotát.
l/ arcképmását, aláírását
/5/ A polgár arcképmását és aláírását csak a központi nyilvántartás tartalmazza.
"
Indokolás:
A nyilvántartás adatai a polgár arcképmása és aláírása, ezért a törvényben
erre ki kell térni. Figyelemmel a Nyt. 9. §. /2/ bekezésének javasolt g.
pontjára szükséges kimondani, hogy az elõbbi adatokat csak a központi
nyilvántartás tartalmazza.
8./ A 137. §. elhagyását javaslom.
" [137. §.
(1) A Nytv. 13. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(1) A személyazonosító jel 1999. december 31-ig alkalmazható, az ennek
helyébe lépõ azonosítási módot és annak használatát külön törvény állapítja
meg.]"
Indokolás:
A személyazonosító jel használatának meghosszabbítása jogilag a nehéz
gazdasági helyzettel indokolható. Azonban csak olyan módon és kodifikációs
technikával, ahogy a határidõt a Nyt. 37. §. /1/, /2/ és /4/ bekezdése
tartalmazza, egyébként súlyos alkotmánysértéshez vezetne az egységes azonosító
jel használatának további engedélyezése.
9./ A 138. §. elhagyását javaslom.
" [ 138. §.
A Nytv. 13. §-a (3) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(3) A személyazonosító jelet törvényben elõírt feladataik ellátásához,
belsõ azonosítóként használhatják:
a) a nyilvántartás szervei (6.§) egymás közötti és az anyakönyvvezetõvel
való kapcsolatukban a nyilvántartás adatállományának karbantartása
céljából,
b) az e törvény alapján a személyazonosító jel használatára jogosult
szervek a nyilvántartás szerveivel történõ kapcsolattartásra, valamint a
törvény hatálya alá tartozó adatok tekintetében az azonosság vizsgálata,
illetõleg - amennyiben törvény lehetõvé teszi - egymás részére adatok
átadása céljából. ]"
Indokolás:
Az Alkotmánybíróság határozata kifejezetten alkotmányellenesnek nevezi az
adatok összekapcsolását és egymás részére, ellenõrzés és meghatározott cél
nélküli átadását. A jelenlegi törvényszöveg alkotmányossági szempontból
megfelelõ, a változtatás nem indokolt.
10./ A 142. §. elhagyását javaslom.
" [ 142. §.
A Nytv. 21. §-ának b) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:
/E törvény felhatalmazása alapján a 17. § (2) bekezdésének b) pontja szerinti
adatokat jogosultak igényelni:/
"b) a rendõrkapitányság a személyazonosító igazolvány iránti kérelem
átvételével és az igazolvány kiadásával kapcsolatos feladatai
végrehajtásához;] "
Indokolás:
A javasolt elhagyás indoka összefügg a 2. pontban javasolt módosítással.
11./ A 143. §. elhagyását javaslom.
" [ 143. §.
(1) A Nytv. 22. §-a a következõ e)-h) pontokkal egészül ki:
/(1) E törvény felhatalmazása alapján a 17. § (2) bekezdésének c) pontja
szerinti adatok igénylésére jogosultak:/
"e) az állami és az önkormányzati adóhatóság, az illetékhivatal
(együttesen: az adóigazgatás szervei) és a vámhivatal, az adó, illetõleg a
vám beszedéséhez, a mentességek és a kedvezmények megállapításához,
ellenõrzéséhez (ideértve az adó jellegü befizetési kötelezettséget, az
illetéket, és a központi költségvetés terhére folyósított támogatást is);
f) az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat, valamint az
egészségügyi igazgatás szervei az egészségügyi alap- és szakellátással, a
gondozóhálózati ellátással, a vérellátással, a közegészségügyi-járványügyi
nyilvántartásokkal kapcsolatos feladatai ellátásához;
g) a munkaügyi igazgatás szervei a munkanélküli ellátás, valamint az ezzel
kapcsolatos adókedvezmények biztosítása céljából, továbbá
h) a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság és az Egészségbiztosítási Pénztár,
valamint szerveik - a családi állapottal kiegészítve - a járulékfizetéssel,
a nyilvántartással, az adatszolgáltatással kapcsolatos, jogszabályban
elõírt kötelezettségük teljesítése, továbbá e szervek hatáskörébe tartozó
ellátásoknak (szolgáltatásoknak) a jogosultak részére történõ megállapítása
és folyósítása (szolgáltatása), valamint ezek ellenõrzése céljából.]"
Indokolás:
A javaslat leginkább kifogásolható része az, amely lehetõvé teszi a
személyazonosító jel alapján a különféle adatbázisok összekapcsolását és ily
módon a polgár " személyiség-profiljának " megállapítását. Ez teljesen
kiszolgáltatja az alanyokat a hatóságnak, s kirívóan súlyos személyiségi
jogsérelmet jelent. A széleskörü, a magánszférát teljesmértékben átvilágító
egyenlõtlen kommunikációs helyzet sérti az emberi méltóságot.
12./ Az 148 §. elhagyását javaslom.
" [ 148. §.
A Nytv. 33. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(1) A nyilvántartással - az általuk igényelhetõ adatok tekintetében -
azok az adatkezelések kapcsolhatók össze, amelyek a 21-24. § alapján adatot
vehetnek át, illetve e szervek - amennyiben törvény az adatok kölcsönös
átvételét lehetõvé teszi - adatkezeléseiket e törvény hatálya alá tartozó
adatok tekintetében, az adatok egyeztetése céljából egymással is
összekapcsolhatják. Az összekapcsolás eredményeként létrejött adatokat csak
törvényben meghatározott célra lehet felhasználni és az összekapcsolást a
cél teljesülése után meg kell szüntetni.] "
Indokolás:
Az indokok megegyeznek a 11. alattiakkal.
13./ A javaslat kiegészítését indítványozom új 149. §.- szal, a következõ
szakaszok számozása értelemszerüen megváltozik.
" 149. §.
A Nytv. 37. §. /1/, /2/ és /4/ bekezdésében az " 1995. december 31.- ig "
szövegrész helyébe az "1999. december 31.-ig" szövegrész lép."
Indokolás:
A személyazonosító jel használatának meghosszabbítása - az ország jelenlegi
gazdasági helyzetét is figyelembe véve - 1999. december 31.- ig indokolt.
14./ A javaslat kiegészítését indtványozom új 150. §.- szal, egyidejüleg a
következõ szakaszok számozása értelemszerüen megváltozik.
" 150. §.
" A Nytv. 46. §. /5/ bekezdésében és a 47. §. /1/ bekezdés b.) pontjában
szereplõ " 1996. január 1. " szövegrész helyébe az " 1997. január 1. "
szövegrész lép."
Indokolás:
A személyazonosító igazolvány jegyzõ által történõ kiadásának feltételeit
elõreláthatóan ebben az évben nem lehet biztosítani. Ezért indokolt a jelenleg
hatályos szöveg módosítása és egy ésszerü, a betarthatóság szempontjait
figyelembe vevõ határidõ megállapítása.
15./ A 149. §. elhagyását javaslom.
" [ 149. §.
A Nytv. 47. §-a (4) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(4) A Kormány, a belügyminiszter és a helyi önkormányzatok felhatalmazást
kapnak arra, hogy rendeletben meghatározzák azokat a szervezeteket, amelyek
a nyilvántartás részére adatfeldolgozást végezhetnek. ] "
Indokolás:
A jelenleg hatályos szöveg a belügyminiszter rendeletalkotási jogát nem
tartalmazza. Indokolatlan a jogalkotási lehetõség bõvítése.
16./ A 150. §. elhagyását javaslom.
" [ 150. §.
Ahol a Nytv., illetõleg egyéb jogszabály "Országos Személyiadat- és
Lakcímnyilvántartó Hivatalt (OSZH-t)" említ, azon a Hivatalt kell érteni.] "
Indokolás:
Összefügg a 4. pont alatti indítvánnyal.
17./ A 151. §. a), b), és d) pontjának elhagyását javaslom; a pontok
értelemszerüen változnak.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
[ a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,]
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
[d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,]
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.
Indokolás:
A módosítás összefügg a javaslat 2. pontjával.
18./ A 151. §. c) és e) pontjának elhagyását javaslom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
[c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,]
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
[e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,]
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.
Indokolás:
A módosítás összefügg a javaslat 9. és 11. pontjával.
19./ A 151. §. f) pontjának elhagyását javaslom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
[f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,]
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.
Indokolás:
A módosítás összefügg a javaslat 4. pontjával.
20./ A 151. §. g) pontjának elhagyását javaslom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
[g) a Nytv. 37. §-a,]
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.
Indokolás:
A módosítás összefügg a javaslat 8. pontjáva.
21./ A 151. §. i.) pontjának elhagyását javaslom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
[i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,]
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.
Indokolás:
Az elhagyni javasolt törvényhely ideiglenes lehetõségként szabályozta a kettõs
nyilvántartás müködtetését a honvédségi érdekekre figyelemmel. Amennyiben az
átállás megtörtént, indokolatlan a hatályon kivül helyezés, mivel ellentétes a
kodifikációs gyakorlattal; ha nem történt meg, akkor viszont egy súlyos
jogsértés fennállását kell regisztrálni. A jogsértés kiküszöbölése csak újabb
határidõ kitüzésével orvosolható.
22./ A 151. §. j) pontjának elhagyását javaslom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
[j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,]
k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.
Indokolás:
A javasolt módosítás összefüggésben van az új 150. §.- szal.
23./ A 151. §. k) pontjának elhagyását javaslom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
[k) a Nytv. 47. §-a (1) bekezdésének b) pontja és a (3) bekezdése.]
Indokolás:
A módosítás indoka részben megegyezik a 22. és a 23. alattival.
24./ A Hetedik fejezet elhagyását javaslom, a következõ fejezetek számozása
értelemszerüen megváltozik.
" [ HETEDIK FEJEZET
A MENEKÜLTEKET TÁMOGATO ALAPROL SZOLO 1993. ÉVI XXVI. TÖRVÉNY
MODOSITÁSÁROL
152. §
(1) A Menekülteket Támogató Alapról szóló 1993. évi XXVI. törvény (a
továbbiakban: Alap) 3. §-ának n) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép
/Az Alapból teljesíthetõ kiadások:/
"n) a nemzetközi menekültügyi szervezetek magyar tagságával kapcsolatos
tagsági díj fizetése;"
(2) az Alap 3. §-a a következõ p) ponttal egészül ki:
/Az Alapból teljesíthetõ kiadások:/
"p) az Alap kezelésével és a menekülteket ellátó intézményhálózat
irányításával, müködtetésével összefüggõ költségek." ]
Indokolás:
A gazdasági stabilizációhoz semmi köze a javasolt törvénymódosításnak; olyan
szövegpontosításról van szó, mely nincs összefüggésben az ország gazdasági
helyzetének rendbehozatalával.
25./ A Nyolcadik fejezet elhagyását javaslom, a következõ fejezet számozása
értelemszerúen megváltozik.
" [ NYOLCADIK FEJEZET
AZ ÁLLAMTITKÁROK JOGÁLLÁSÁNAK ÁTMENETI SZABÁLYAIROL SZOLO 1990. ÉVI
XXXIII. TÖRVÉNY MODOSITÁSA
153 §
Az államtitkárok jogállásának átmeneti szabályairól szóló 1990. évi XXXIII.
törvény 8. §-a (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(2) Minisztériumonként legfeljebb öt helyettes államtitkár nevezhetõ ki,
számukat minisztériumonként a Kormány állapítja meg." ]
Indokolás:
A jelenleg hatályos törvény minisztériumonként 4 helyettes államtitkárt
engedélyez. A közigazgatás korszerüsítése során indokolatlan a legfelsõ
vezetõi szintek növelése akkor, amikor a Kormány jelentõs mértékben csökkenti
a közigazgatásban dolgozók létszámát. A költségtakarékos megoldásokkal éles
ellentétben áll a helyettes államtitkárok számának növelése.
Budapest, 1995. május 8.
Dr. Sepsey Tamás
MDF