Dr. GÁL ZOLTÁN Úrnak
az Országgyülés elnökének
Tisztelt Elnök Úr !
A Gazdasági stabilizációt szolgáló egyes törvény-módosításokról szóló T/ 817.
számú törvényjavaslathoz az alábbi kapcsolódó módosító javaslatokat terjesztem
be.
1./ Gaál Gyula T/817/135. számú módosító javaslatához kapcsolódva a 21. §.-
ban az Szjt. 33/A. §. módosítását javaslom.
" 21. §.
/Az Szjt. a következõ 33/A. §.- sal egészül ki:/
" 33/A. §. A játékautomata éves adója gépenként hatvanezer forint. A
játékautomata üzemeltetõje köteles gépenként egy félévi adóösszeget a gép
nyilvántartásba vétele iránti kérelem benyújtását megelõzõen bevallani és
ezzel egyidejüleg megfizetni. A megfizetés tényét a kérelem benyújtásával
egyidejüleg igazolni kell."
Indokolás:
Gaál Gyula javaslata érdemben helytálló, azonban nyelvhelyességi szempontból
indokolt a szövegpontosítás.
2./ Az Alkotmányügyi bizottság T/817/261-3. sz. alatti módosító indítványához
csatlakozva javaslom a 96. §.- ban a Ktv. 21. §/4/ bekezdésének módosítását
" 96. §.
" A Ktv. 21. §.- a a következõ új /4/ bekezdéssel egészül ki, egyidejüleg a
/4/ bekezdés [meg]jelölése /5/ bekezdésre változik:
"/4/ Másik [J]jegyzõ helyettesítése céljából - a képviselõ- testületek
megállapodása alapján - a jegyzõ további közszolgálati jogviszonyt létesíthet.
"
Indokolás:
Az Alkotmányügyi bizottság javaslata helytálló, nyelvhelyességi szempontból
azonban pontosításra szorul.
3./ Dr. Latorcai János és Csépe Béla képviselõk T/817/227.. számú javaslatához
kapcsolódva a 101. §. elhagyását javaslom.
" 101 §.
[A Ktv. 43. §.- a új /4/ bekezdéssel egészül ki:
(4) A hivatali szervezet vezetõje át nem ruházható hatáskörében a
köztisztviselõ 42. §. /2/ bekezdésében meghatározott alapilletményét
legfeljebb húsz %- kal megemelheti, vagy legfeljebb húsz %- kal csökkentett
mértékben állapíthatja meg. ] "
Indokolás:
A Ktv. az alapilletmény rendszerének bevezetésével kiszámíthatóvá tette a
köztisztviselõk bérezését. A Kormány javaslata mindenfajta indok nélkül
lehetõvé tenné a hivatalvezetõ önkényének érvényesülését, melyet a
közigazgatásban el kell kerülni. A bértábla határértékei megfelelõ és
törvényes mérlegelési lehetõséget adnak a hivatalvezetõnek a megfelelõ bér
kialkítására, a keretek további és ellenõrizhetetlen fellazítása teljesen
elfogadhatatlan.
4./ Csatlakozva Kõszeg Ferenc képviselõ T/817/240-3. szám alatti módosító
indítványához a törvényjavaslat kiegészítését indítványozom új 145. §.- szal,
a következõ szakaszok számozása értelemszerüen megváltozik.
" 149. §.
A Nytv. 24. §. /2/ bekezdésében a " fényképének " szövegrész helyébe az
"arcképmásának " szövegrész lép."
Indokolás:
A javaslat a fénykép helyett mindenhol az arcképmás fogalmat használja, ezért
szükséges a 22. §. /2/ bekezdésében is módosítani a hatályos szöveget.
5./ Kõszeg Ferenc képviselõ T/817/240. számú javaslatához csatlakozva a 151.
§. k. pontjának módosítását indítványozom.
" 151. §.
E törvény hatályba lépésével egyidejüleg hatályát veszti
a) a Nytv. 7. §-a (2) bekezdésének d) pontja,
b) a Nytv. 11. §-ának (3) bekezdése,
c) a Nytv. 25. §-ának (2) bekezdése és a (3) bekezdésének utolsó mondata,
d) a Nytv. 29. §-ának (2) bekezdése,
e) a Nytv. 31. §-a (2) bekezdésének e) pontja,
f) a Nytv. 36. §-ának (3) bekezdése,
g) a Nytv. 37. §-a,
h) a Nytv. 39. §-ának (1) bekezdése,
i) a Nytv. 42. §-ának (2) bekezdése,
j) a Nytv. 46. §-ának (5) bekezdése,
k) a Nytv. 47. §.- a /1/ bekezdésének b/ pontja [és a (3) bekezdése]."
Indokolás:
A /3/ bekezdés felhatalmazást tartalmazott bizonyos feladatok végrehajtására.
Amennyiben az megtörtént, nincs indok a módosításra, amennyiben nem, akkor
viszont alkotmányellenes lenne a jelenlegi állapot és ily módon súlyos
mulasztást próbálna a Kormány eltitkolni az Országgyülés elõtt.
Budapest, 1995. május 16.
Dr. Sepsey Tamás
MDF