- 1 -

______________

I:\bizjelen\T985resz.DOC

T/985/11.. szám

Az Országgyûlés

Szociális és egészségügyi bizottságának Költségvetési és pénzügyi bizottságának

Számvevõszéki bizottság

a j á n l á s a

a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1995. évi költségvetésérõl szóló

T/985.. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Szociális és egészségügyi bizottsága (továbbiakban:

Szociális bizottság), Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban:

Költségvetési bizottság), valamint Számvevõszéki bizottsága megvitatta a

társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1995. évi költségvetésérõl szóló,

T/985.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott

T/985/5.,T/6..,T/7..,T/8..,T/9..,T/10.. számú módosító javaslatokat.

Visszavont módosító javaslatok:

T/985/5-1.,T/5.-2.,T/5.-5. - Dr. Gyõriványi Sándor

T/985/10/12..,T/14.., /15.,T/16..,T/20..,T/21..,T/23.. - Puch László és Gaál Gyula

A Szociális bizottság elõadója: dr. Kis József képviselõ

A Költségvetési bizottság elõadója: Juhász Pál képviselõ

A kisebbségi vélemény elõadója: dr. Pusztai Erzsébet képviselõ

A Számvevõszéki bizottság elõadõja: dr. Takács Imre képviselõ

A kisebbségi vélemény elõadója: Csépe Béla képviselõ

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 1. §-ának a

következõ módosítását javasolják:

"1. § (1) Az Országgyûlés a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny.

Alap) 1995. évi költségvetését [499.680] 510.117 millió forint bevételi,

[507.173] 510.117 millió forint kiadási elõirányzattal, [7.493 millió forint

hiánnyal] nulla egyenleggel állapítja meg.

(2) A Ny. Alap 1995. évi költségvetés[ét]i mérlegét a törvény 1. számú

melléklete, tartalmazza.

[(3) A Ny.Alap hiányának rendezésérõl a Ny.Alap 1995. évi zárszámadásáról

szóló törvény keretében kell rendelkezni.]"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 2., 3., 5., 6., 8.,

9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 20., 21., 22., 23., 24.,

25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 36., 58., 68. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/985/10/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz.támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

2. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"2. § (1) A járulékbevételek együttes összege [450.110] 453.714 millió

forint, melybõl a kintlévõségek 1995. évi behajtásából eredõ [rendkívüli]

járulékbevételek összege [11.136] 19.488 millió forint. A [438.974] 434.226

millió forint rendszeres járulékbevételekbõl a munkáltatói nyugdíjbiztosítási

járulékbevétel [340.299] 338.805 millió forint, az egyéni nyugdíjjárulék

befizetés [85.075] 81.321 millió forint, a munkanélküliek ellátása után

fizetett nyugdíjbiztosítási járulék 10.000 millió forint, a munkanélküli

járadék és a pályakezdõk munkanélküli segélye után fizetett nyugdíjjárulék

[2.200] 2.700 millió forint. Az egyes szociális ellátások után fizetett

nyugdíjbiztosítási járulék 1.400 millió forint, melybõl 1.125 millió forint a

települési önkormányzatok által fizetett járulék, 275 millió forint az

ellátásból levont járulék."

Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

3. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. §-át új (2)

bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a bekezdések

jelölése értelemszerûen változik):

"(2) Az AT. 7. § (3)-(4) bekezdése alapján 3.636 millió forint a

befektetések hozama tartalék, 1.300 millió forint a Lakásalap fedezeti kötvény

1995. évi megtérülésének bevonásából származó bevétel."

Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

4. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevétel

11.240 millió forint, melybõl a késedelmi pótlék és a rendbírság 10.901 millió

forint, 339 millió forint a jogalap nélküli kifizetések visszatérítésének

összege és egyéb várható bevétel[, pl. levonással megtérülõ nyugellátás]."

Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

5. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. §-át új (3)

bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a bekezdések

jelölése értelemszerûen változik):

"(3) A Ny. Alap bevételét 1052 millió forinttal növeli az E. Alap

egyszeri bevétel átcsoportosítása."

Indokolás: Lásd a T/985/10/. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

6. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (4)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(4) A[z] Ny. Alapot az AT. 3. § (5) bekezdésének b) pontjában foglalt

rendelkezés alapján megilletõ bevétel elõirányzata [szerint az Alapok egymás

részére az általuk finanszírozott pénzbeli ellátások tényleges kiadásaival

arányos járulék átadást eszközölnek. A pénzbeli egészségbiztosítási ellátások

után az Egészségbiztosítási Alaptól (továbbiakban: E. Alap) átvett járulék

34.735] 35.580 millió forint. [(az E. Alap 113.886 millió forint pénzbeli

ellátási kiadásának a NY.Alap ellátásainak fedezetére meghatározott járulék

mérték szerinti százaléka.)]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

7. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (5)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(5) A mûködési célú bevételek összege 395 millió forint. Ebbõl a nem a

társadalombiztosítás által finanszírozott ellátásokra a Magyar Köztársaság

1995. évi költségvetésérõl szóló 1994. évi CIV. törvény XI. Népjóléti

Minisztérium fejezet 11. cím 1. alcím szám 3. elõirányzat- csoport

költségtérítésének összege 155 millió forint, az egyéb szervek térítése,

illetve [,] a saját mûködési bevétel összege 240 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

8. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"3. § (1) Az AT. 4. §-ának (1) bekezdésében meghatározott nyugellátások

kiadásainak elõirányzata [440.280] 443.701 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

9. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (4)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(4) A Ny. Alap mûködési kiadásának elõirányzata [8.090] 7.923 millió

forint. Ebbõl

a) [6590 millió forint a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és igazgatási

szerveinél mûködési célra felhasználható összeg, mely tartalmazza az ezen

igazgatási szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló

feladatok (korhatár alatti rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása

és folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak

bejelentésének, a járulék bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,

az ezzel kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok ellátásának

szakellenõrzése, a területi igazgatóságok közös elhelyezésével kapcsolatos

kiadások) végzéséhez szükséges - arányos részében az E. Alapból biztosított -

kiadásokat;] 7.375 millió forint az Ny. Alap járulékbevételeibõl fedezett

összeg.

b) [1.500 millió forint - a biztosítási önkormányzatok megállapodása

alapján az egymás számára végzett feladatokhoz történõ kölcsönös

hozzájárulásokhoz igazodóan - nettó módon átadásra kerülõ, az

Egészségbiztosítási Önkormányzat igazgatási szerveinél mûködési célra

felhasználható összeg.] 395 millió forint a 2. § (7) bekezdésében elõirányzott

bevételbõl teljesített kiadás."

Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

10. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (5)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(5) 150 millió forint a világbanki kölcsönszerzõdés 1995-ben esedékes

nyugdíjbiztosítási kiadása. Ha a világbanki kölcsönszerzõdés tényleges kiadása

ezt meghaladja, [úgy] a különbséggel az elõirányzat a befektetések hozama

tartalék 2. § (2) bekezdésében elõirányzott bevételi elõirányzaton túl

megvalósuló többlete terhére túlléphetõ. Ha a tényleges kiadás kevesebb, mint

az elõirányzat, akkor azt megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."

Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

11. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (6)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(6) A mûködési célú informatikai fejlesztés elõirányzata [558 ] 358

millió forint. Ha a tényleges kiadás kevesebb mint az elõirányzat azt

megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."

Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. a mód. inditv. elsõ mondatát

egyharmada sem támogatja, a mód. inditv. második mondatát támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

12. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (8)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(8) [A nyugdíj kiadások után az E. Alapnak átadott járulék összege

56.356 millió forint (a Ny. Alap 440.280 millió forint ellátási kiadásának az

E. Alap természetbeni ellátásainak fedezetére meghatározott járulékmérték

szerinti százaléka).] Az AT. 3. § (5) bekezdése a) pontjában foglalt

rendelkezés alapján keletkezõ kiadás elõirányzata 56.794 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

13. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. §-át új (9)

bekezdéssel javasolják kiegészíteni:

"(9) A Nyugdíjbiztosítási Önkormányzat járulékellenõrzési tevékenységet

(elfedett járulék feltárását) végzõ igazgatási szervei hatékonyabb mûködéséhez

szükséges feltételek megteremtésére, illetve anyagi ösztönzésére fordítható

kiadás elõirányzata 40 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

14. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 4. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"4. § (1) [A mûködési költségvetés bevételét a 3. § (4)-(6) bekezdésében

meghatározott jogcímek, valamint a 22. § (1) bekezdésében meghatározott jogcím

Nyugdíjbiztosítási Alapot illetõ részének összegei képezik.] A mûködési

költségvetés bevételi elõirányzata 7.923 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/4. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

15. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 4. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) [A mûködési költségvetés kiadásainak összegébõl a Nyugdíjbiztosítási

Alap központi irányításának kiadási elõirányzata 708 millió forint, a területi

Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságok kiadási elõirányzata 3.549 millió forint, a

Nyugdíjfolyósító Igazgatóság kiadási elõirányzata 1.532 millió forint, a

központosított elõirányzatok összege 3.049 millió forint.] A 7.923 millió

forint mûködési kiadás összegébõl

a) 632 millió forint a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és az Országos

Nyugdíjbiztosítási Fõigazgatóságnál, 4.533 millió forint az igazgatási

szerveknél mûködési célra felhasználható összeg, mely tartalmazza az ezen

igazgatási szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló

feladatok (korhatár alatti rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása

és folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak

bejelentésének, a járulék-bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,

az ezzel kapcsolatos nyilvántartását, adatszolgáltatási feladatok ellátását,

szakellenõrzését, a területi igazgatóságok elhelyezésével kapcsolatos

feladatokat) végzéséhez szükséges - arányos részében az E. Alapból biztosított

kiadásokat;

b) A központosított kiadási elõirányzat 2.757 millió forint. Ebbõl 1.500

millió forint - a biztosítási önkormányzatok megállapodása alapján az egymás

számára végzett feladatokhoz történõ kölcsönös hozzájárulásokhoz igazodóan -

nettó módon átadásra kerülõ, az Egészségbiztosítási Önkormányzat igazgatási

szerveinél mûködési célra felhasználható összeg, 150 millió forint a

világbanki program hazai költségeire fordítható elõirányzata, 358 millió

forint az informatikai célú fejlesztések elõirányzata."

Indokolás: Lásd a T/985/10/4. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. nem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

16. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 5. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"5. § (1) Az Országgyûlés az E. Alap 1995. évi költségvetését [436.062]

434.680 millió forint bevételi, [435.953] 434.680 millió forint kiadási

elõirányzattal, [109 millió forint bevételi többlettel] nulla egyenleggel

állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/985/10/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

17. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 5. § (2)

bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(2) [Az (1) bekezdés szerinti bevételi többletet az E. Alap likviditási

tartalékába kell helyezni.]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

18. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"6. § (1) A járulékbevételek együttes összege [361.773] 359.418 millió

forint, melybõl a kintlévõségek behajtásából eredõ járulékbevételek összege

[9.264] 15.912 millió forint. A rendszeres járulékbevételek összegébõl a

munkáltatói egészségbiztosítási járulék összege (ideértve az egyéni

vállalkozók és a társasvállalkozások egészségbiztosítási járulékát is)

[272.530] 269.680 millió forint, a munkanélküliek ellátása után fizetett

egészségbiztosítási járulék 7.977 millió forint, az egyéni egészségbiztosítási

járulék összege [55.902] 54.349 millió forint, a baleseti járulék összege

1.100 millió forint. A központi költségvetésnek a társadalombiztosításról

szóló, többször módosított 1975. évi II. törvény (a továbbiakban: T.) 119. §-

ában megállapított járulékfizetési kötelezettsége alapján az 1995. évben

esedékes járulékbevétel [15.000] 10.400 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

19. Dr. Surján László képviselõ a törvényjavaslat 6. § (3) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

"(3) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek

összege 12.118 millió forint. Ebbõl 9.018 millió forint a késedelmi pótlék és

a rendbírság összege, 1.100 millió forint a baleseti megtérítés és egyéb

kártérítések megtérítésének összege[, 300 millió forint a terhesség-

megszakítás egyéni térítési díja, 1400 millió forint az E. Alap által e

feladattal kapcsolatban 1994-ben megelõlegezett költségek 1995. évi - a

magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény 16. §-ának (3)

bekezdésében meghatározott - központi költségvetési megtérítése]. Az egyéb

bevételek 300 millió forint összegû elõirányzata tartalmazza a különféle

okokból visszaérkezett ellátások, támogatások stb. összegét. Az E. Alap által

1994-ben megelõlegezett terhességmegszakítással kapcsolatos költségek

megérítésérõl az E. Alap 1994. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló

törvény rendelkezik. Az 1995-ben keletkezett hasonló költségek elszámolása az

E. Alap 1995. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló törvény keretei

között történik."

Indokolás: Lásd a T/985/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz.egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

20. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(3) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek

összege 12.118 millió forint. Ebbõl 9.018 millió forint a késedelmi pótlék és

a rendbírság összege, 1.100 millió forint a baleseti megtérítés és egyéb

kártérítések megtérítésének összege, [300] 700 millió forint a terhesség-

megszakítás egyéni térítési díja, [1400] 1000 millió forint az E. Alap által

e feladattal kapcsolatban 1994-ben megelõlegezett költségek 1995. évi - a

magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény 16. §-ának (3)

bekezdésében meghatározott - központi költségvetési megtérítése. Az egyéb

bevételek 300 millió forint összegû elõirányzata tartalmazza a különféle

okokból visszaérkezett ellátások, támogatások [stb.] összegét."

Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

21. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. § (6)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(6) Az E. Alapot az AT. 3. § (5) bekezdésének a) pontjában foglalt

rendelkezés alapján megilletõ bevétel elõirányzata [56.356] 56.794 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

22. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. §-át új (8)

bekezdéssel javasolják kiegészíteni:

"(8) AT 7. § (3) bekezdése alapján 535 millió forint a befektetések

hozama tartalék bevonásából származó bevétel."

Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

23. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"7. § (1) A gyógyító-megelõzõ ellátásokra fordítható kiadások

elõirányzata - felújítások, beruházások nélkül - [192.953] 190.800 millió

forint. Az elõirányzat magában foglalja a társadalombiztosítás pénzügyi

alapjainak 1995. évi költségvetésérõl szóló törvény hatályba lépéséig

szükséges egyes rendelkezésekrõl, valamint a társadalombiztosításról szóló

1975. évi II. törvény módosításáról szóló 1994. évi CIII. törvényben

meghatározott intézkedések fedezetét is. Az energia-áremelés hatásának

kompenzálása címén az E. Alapba évközben a központi költségvetésbõl átutalandó

összeggel ez az elõirányzat - valamint az E. Alap bevételi elõirányzata -

automatikusan megemelkedik. A gyógyító-megelõzõ ellátásokra fordítható

kiadások részletezését a törvény 4. számú melléklete tartalmazza. Az

egészségügyi ellátás területén a fekvõbeteg-ellátó intézmények

átvilágításával, költséggazdálkodásuk felülvizsgálatával, a felesleges

intézményikapacitások csökkentésével elért megtakarítások a fekvõbeteg-

ellátásban használhatók fel."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

24. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) A gyógyszerek fogyasztói árának társadalombiztosítási támogatására

fordított kiadás elõirányzata 67.702 millió forint, a gyógyászati

segédeszközök árának társadalombiztosítási támogatására fordított kiadás

elõirányzata [8.500] 7.500 millió forint, 800 millió forint a vérzékenység

kezelésére szolgáló kiadás elõirányzata."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

25. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (4)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(4) Az E. Alapot terhelõ nyugellátások kiadásainak elõirányzata [69.036]

69.616 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

26. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (6)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(6) A táppénzkiadás összege [33.000] 35.188 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. nem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

27. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (11)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(11) Az AT. 3. §-a (5) bekezdésének b) pontjában foglalt rendelkezés

alapján keletkezõ kiadás elõirányzata [34.735] 35.580 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

28. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (13)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(13) A [11.133] 11.355 millió forint összegû mûködésre fordított

kiadásból

a) [7.719] 6.634 millió forint az E. Alapból fedezett összeg[, amelybõl

649 millió forint a köztisztviselõk jogállásáról szóló 1992. évi XXIII.

törvényben elõírt kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban 1995-ben a

tényleges személyi juttatás szükségletre és járulékaira használható fel];

b) [2.765] 1.265 millió forint a[z] 6. § (7) bekezdése szerinti mûködési

célú bevételekbõl teljesített kiadás (ebbõl 425 millió forint a családi pótlék

rendszer átalakításával összefüggõ, a megyei kifizetõhelyek költségeit fedezõ

kiadás)."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

29. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (15)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(15) A[z] mûködési célú informatikai fejlesztés [re fordított összeg]

elõirányzata 500 millió forint. Ha a tényleges kiadás kevesebb mint az

elõirányzat, azt megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

30. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (16)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(16) A világbanki program hazai költségeire fordítható kiadás

elõirányzata [807] 407 millió forint. Az elõirányzat az 1995-ben ténylegesen

felmerülõ költségek mértékéig használható fel, illetve léphetõ túl a 6. § (5)

és (8) bekezdésében elõirányzott bevételi elõirányzaton túl megvalósuló

többlet terhére."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

31. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (17)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(17) [A Fõvárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár

elhelyezésének 1995. évi költségeire fordítható kiadás 1300 millió forint.] Az

E. Alap egyszeri átcsoportosítása a Ny. Alap részére 1995-ben 1052 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

32. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"8. § (1) A mûködési költségvetés bevétel[ét]i [a 7. § (13)-(17)

bekezdésében meghatározott jogcímek összegei képezik] elõirányzata 11.355

millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

33. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) A mûködési költségvetés kiadásainak összegébõl az

Egészségbiztosítási [Alap Központi Irányításának] Önkormányzat és az Országos

Egészségbiztosítási Pénztár kiadási elõirányzata [4727] 2.773 millió forint[;

ez az összeg tartalmazza a világbanki program 807 millió forint összegû hazai

kiadásait, valamint a Fõvárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár

elhelyezésének 1300 millió forint összegû kiadását]. A megyei és ágazati

Egészségbiztosítási Pénztárak kiadási elõirányzata [7277] 6.605 millió

forint, az Országos Orvosszakértõi Intézet kiadási elõirányzata [587] 530

millió forint, a központosított elõirányzatok összege [1549] 1.448 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

34. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. §-át új (3)

bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(3) Az informatikai fejlesztések kiadási elõirányzata 500 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

35. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(3) A mûködési költségvetés mérlegét a[z] törvény 5. számú melléklete

tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

36. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. §-át új (4)

bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(4) A világbanki kölcsönnel kapcsolatos belföldi kiadások elõirányzata

407 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

37. Selmeczi Gabriella képviselõ a törvényjavaslat III. fejezetének és

címének, valamint 9-20. §-ainak az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása

esetén a törvényjavaslat fejezeteinek és §-ainak számozása értelemszerûen

változik):

Az elhagyni javasolt szövegrész a természetbeni egészségbiztosítási

szolgáltatások finanszírozásának általános szabályait tartalmazza.

Megjegyzés: A törvényjavaslatból elhagyni javasolt rész szövegszerû

megjelenítésétõl technikai okokból eltekintettünk.

Indokolás: Lásd a T/985/9.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

38. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 9. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.

39. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 9. § (4)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(4) A finanszírozásra vonatkozó szabályokat a bevezetésük elõtt [60] 30

nappal [nyilvánosságra kell hozni] ki kell hirdetni."

Indokolás: Lásd a T/985/10/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

40. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 10. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

41. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 10. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.

42. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 10. § (4)

bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(4) [Az OEP-nél szerzõdéskötési kezdeményezéssel élhetnek az

egészségügyi intézmények, illetve tulajdonosaik, az Állami Népegészségügyi és

Tisztiorvosi Szolgálat (a továbbiakban: ÁNTSZ), valamint az egészségügyben

dolgozók és az ellátásra jogosultak képviseleti szervei is.]"

Megjegyzés: Mivel az ÁNTSZ rövidített változatának elhagyását javasolják az

elõterjesztõk, a 29. § (5) bekezdésében nem alkalmazható a rövidített

jelölés.

Indokolás: Lásd a T/985/10/13.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

44. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 11. § (2)

bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

45. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 12. § (1)

bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

46. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 12. § (1)

bekezdését a következõ d) ponttal javasolja kiegészíteni:

/A gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz szállítására, kiszolgáltatására

irányuló szerzõdésben meg kell határozni/

"d) gyógyászati segédeszköz részletes árkalkulációját."

Indokolás: Lásd a T/985/5-3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

47. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 12. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják (a módosító javaslat

elfogadása esetén a §-on belül a bekezdésre való utalás elmarad):

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

48. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 14. § (1)

bekezdésének kiegészítését javasolja:

"14. § (1) Az E. Alap kezelõje a természetbeni szolgáltatások

finanszírozása során ....

alapuló rendszert alkalmazza. A költségvetési elõirányzatok betartása

érdekében az E. Alap kezelõje további személyi ösztönzést is alkalmazhat. Az

ösztönzés módszerét, szabályzatát elõzetesen a Pénzügyminisztériummal és a

Népjóléti Minisztériummal kell jóváhagyatnia."

Indokolás: Lásd a T/985/5-4. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

49. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 14. § (1)

bekezdése befejezõ szövegének a következõ módosítását javasolják:

/Az E. Alap kezelõje a természetbeni szolgáltatások finanszírozása során/

"alapuló rendszert alkalmazza. [A költségvetési elõirányzatok betartása

érdekében az E. Alap kezelõje további személyi ösztönzést is alkalmazhat.]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

50. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 14. § (3)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

"(3) Az E. Alap kezelõje a természetbeni ellátások éves költségvetési

elõirányzatán belül az egyes finanszírozási formák elõirányzatai között -

szükség esetén - átcsoportosíthat. Az átcsoportosítás szükségességét a

társadalombiztosítási alapok éves költségvetésének végrehajtásáról szóló

törvényben részletesen indokolni kell."

Indokolás: Lásd a T/985/10/18.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

51. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 15. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"15. § (1) A háziorvosi ellátás finanszírozása korcsoportos fejkvóták

megállapításával, a szakképesítés, a területi viszonyok, s a területi ellátási

kötelezettség figyelembevételével olyan relatív rendszerben történik, amely az

ellátás szakmai színvonalát veszélyeztetõ mértékû teljesítményre irányuló

érdekeltséget degressziós szorzók útján csökkenti. [A finanszírozásban a 14. §

(1) bekezdésében meghatározott más tényezõk is figyelembe vehetõk.]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/19.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

52. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 17. § (2) bekezdés

elsõ mondatának a következõ módosítását javasolja:

VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.

53. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 17. § (2) bekezdés

utolsó mondatának a következõ módosítását javasolja:

"(2).... Az intézménycsoportok kijelölését és a szorzószámot a Népjóléti

Minisztérium [véleményének kikérésével kell elvégezni] hagyja jóvá."

Indokolás: Lásd a T/985/5-6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

54. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 17. § (2)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) Egy súlyszám országos forint alapértékét az éves költségvetésben

rendelkezésre álló keret alapján az OEP havonta állapítja meg az országos

teljesítmények figyelembevételével.

Ellátási szintenként és a szakmai összetétel alapján intézménycsoportonként

eltérõ szorzó kerül évenként kialakításra.

[Az intézménycsoportok kijelölését a Népjóléti Minisztérium véleményének

kikérésével kell elvégezni.] Az egyes ellátási szintekhez tartozó

intézményeket a 10. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megállapítani."

Indokolás: Lásd a T/985/10/22.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

55. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 19. § (1)

bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

56. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 20. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

57. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 20. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"20. § (1) A biztosítási érdekkörbe tartozó, kockázatcsökkentõ és -kezelõ

programok finanszírozására az E. Alap éves költségvetésérõl szóló törvényben

foglalt, e célra szolgáló elõirányzat terhére az [ö]Önkormányzat a Népjóléti

Minisztériummal [egyeztetve] együttmûködve pályázatokat írhat ki."

Indokolás: Lásd a T/985/5-7. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

58. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 21. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"21. § (1) Az Országgyûlés a társadalombiztosítási alrendszer összevont

költségvetését [843.151] 849.871 millió forint bevételi, [850.535] 849.871

millió forint kiadási elõirányzattal, [7384 millió forint deficittel] nulla

egyenleggel állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/985/10/9.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

59. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 22. §-át a

következõ (3) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:

VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.

60. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 25. §-át új

(3) bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i

ülésén.

61. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 25. § (3)

bekezdése b) pontjának az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén

a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben megállapítsa/

"b) [a gyógyító-megelõzõ minimális kapacitási szintet (10. § (2)

bekezdés),]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/23.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz.

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyet ért

62. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 25. § (4)

bekezdése a) pontjának az elhagyását javasolják (a módosító javaslat

elfogadása esetén a bekezdésen belül a pontokra való utalás elmarad):

/Felhatalmazást kap a népjóléti miniszter, hogy rendeletben szabályozza/

"[a) a 11. § (2) bekezdés a) pontja szerinti minimális tárgyi

feltételeket,]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/23.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz.

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyet ért

63. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 29. § (6)

bekezdésének az elhagyását javasolják:

"[(6) A 10. § (3) bekezdésében megjelölt útmutatót a Magyar Közlönyben

közzé kell tenni.]"

Indokolás: Lásd a T/985/10/24.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

64. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 30. §-ának a

következõ módosítását javasolják:

"30. § A törvény hatálybalépésével egyidejûleg a Társadalombiztosítási

Alap 1992. évi költségvetésérõl, valamint a Társadalombiztosítási Alapról

szóló 1988. évi XXI. törvény módosításáról szóló 1992. évi X. törvény 21. §-

ának (4) bekezdés[ének]e [elsõ mondatában megjelölt határidõ 1995. december

31-re, a második mondatában megjelölt határidõ pedig 1995. június 30-ra

változik.] helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(4) Az Egészségbiztosítási Alap és a Nyugdíjbiztosítási Alap 1995.

december 31. napjáig legalább 55 milliárd forint, legfeljebb azonban 65

milliárd forint értékû vagyonjuttatásban részesül.""

Indokolás: Lásd a T/985/10/25.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

65. Dr. Surján László képviselõ a törvényjavaslatot a következõ új 31. §-

sal javasolja kiegészíteni:

"31. § (1) A magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXXIX. törvény 16.

§-ának (2) bekezdése a következõkkel egészül ki:

"A népjóléti miniszter a terhesség megszakításért fizetendõ díjat a

pénzügyminiszterrel és a Magyar Orvosi Kamarával egyetértésben állapítja meg.

A fizetendõ díj összege nem lehet alacsonyabb az (1) bekezdés szerint az

Egészségbiztosítási Alap által kifizetett összegnél."

(2) A magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény 16. §-ának

(3) bekezdése hatályát veszti."

Indokolás: Lásd a T/985/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

66. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslatot új 31. §-sal

javasolják kiegészíteni:

"31. § A törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti a

munkavédelemrõl szóló 1993. évi XCIII. törvény 58. §-ának (5) bekezdése."

Indokolás: Lásd a T/985/10/26. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. restancia

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

67. Dr. Surján László képviselõ a törvényjavaslatot a következõ új 32. §-

sal javasolja kiegészíteni:

"32. § (1) Az ingyenes terhesgondozáson való elsõ részvétel igazolása

egyszeri várandóssági segélyre jogosít, amennyiben a családnak a magzatot is

figyelembe véve megállapított egy fõre esõ jövedelme alapján a családi

pótlékra való jogosultság is fennáll.

(2) Felhatalmazást kap a népjóléti miniszter, hogy a várandóssági segély

igénylésérõl és kifizetésének módjáról rendeletben intézkedjék.

(3) A várandóssági segély összegérõl az Országgyûlés az éves

költségvetésben határoz. A segély összege az 1996. évi költségvetés

hatálybalépéséig 5000 Ft. Az 1995-ben esedékes segélyeket a költségvetésbõl az

Egészségbiztosítási Alapnak a terhesség-megszakítások átalánya címén átadott

1400 millió Ft terhére kell kifizetni."

Indokolás: Lásd a T/985/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

68. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 1-7. sz.

mellékletei helyébe a kiegészítõ ajánlás mellékletében foglalt 1-7. sz.

mellékletek felvételét javasolják.

Indokolás: Lásd a T/985/10/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja

- a Költségvetési biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1995. június 15.

Dr. Csehák Judit s.k., Dr. Kádár Béla s.k.,

a Szociális bizottság elnöke a Költségvetési bizottság elnöke

Dr. Nagy Sándor s.k.,

a Számvevõszéki bizottság elnöke

Eleje Honlap