______________
I:\bizjelen\T985resz.DOC
T/985/11.. szám
Az Országgyûlés
Szociális és egészségügyi bizottságának Költségvetési és pénzügyi bizottságának
Számvevõszéki bizottság
a j á n l á s a
a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1995. évi költségvetésérõl szóló
T/985.. sz. törvényjavaslat
r é s z l e t e s
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Szociális és egészségügyi bizottsága (továbbiakban:
Szociális bizottság), Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban:
Költségvetési bizottság), valamint Számvevõszéki bizottsága megvitatta a
társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1995. évi költségvetésérõl szóló,
T/985.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott
T/985/5.,T/6..,T/7..,T/8..,T/9..,T/10.. számú módosító javaslatokat.
Visszavont módosító javaslatok:
T/985/5-1.,T/5.-2.,T/5.-5. - Dr. Gyõriványi Sándor
T/985/10/12..,T/14.., /15.,T/16..,T/20..,T/21..,T/23.. - Puch László és Gaál Gyula
A Szociális bizottság elõadója: dr. Kis József képviselõ
A Költségvetési bizottság elõadója: Juhász Pál képviselõ
A kisebbségi vélemény elõadója: dr. Pusztai Erzsébet képviselõ
A Számvevõszéki bizottság elõadõja: dr. Takács Imre képviselõ
A kisebbségi vélemény elõadója: Csépe Béla képviselõ
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]
zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a
módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes
elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a
jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"
megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk
egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok
bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a
javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a
törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre
történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító
javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött
keretes megjegyzések tartalmazzák.
1. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 1. §-ának a
következõ módosítását javasolják:
"1. § (1) Az Országgyûlés a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny.
Alap) 1995. évi költségvetését [499.680] 510.117 millió forint bevételi,
[507.173] 510.117 millió forint kiadási elõirányzattal, [7.493 millió forint
hiánnyal] nulla egyenleggel állapítja meg.
(2) A Ny. Alap 1995. évi költségvetés[ét]i mérlegét a törvény 1. számú
melléklete, tartalmazza.
[(3) A Ny.Alap hiányának rendezésérõl a Ny.Alap 1995. évi zárszámadásáról
szóló törvény keretében kell rendelkezni.]"
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 2., 3., 5., 6., 8.,
9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 20., 21., 22., 23., 24.,
25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 36., 58., 68. pontjában
foglalt indítvánnyal.
Indokolás: Lásd a T/985/10/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz.támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
2. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"2. § (1) A járulékbevételek együttes összege [450.110] 453.714 millió
forint, melybõl a kintlévõségek 1995. évi behajtásából eredõ [rendkívüli]
járulékbevételek összege [11.136] 19.488 millió forint. A [438.974] 434.226
millió forint rendszeres járulékbevételekbõl a munkáltatói nyugdíjbiztosítási
járulékbevétel [340.299] 338.805 millió forint, az egyéni nyugdíjjárulék
befizetés [85.075] 81.321 millió forint, a munkanélküliek ellátása után
fizetett nyugdíjbiztosítási járulék 10.000 millió forint, a munkanélküli
járadék és a pályakezdõk munkanélküli segélye után fizetett nyugdíjjárulék
[2.200] 2.700 millió forint. Az egyes szociális ellátások után fizetett
nyugdíjbiztosítási járulék 1.400 millió forint, melybõl 1.125 millió forint a
települési önkormányzatok által fizetett járulék, 275 millió forint az
ellátásból levont járulék."
Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
3. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. §-át új (2)
bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a bekezdések
jelölése értelemszerûen változik):
"(2) Az AT. 7. § (3)-(4) bekezdése alapján 3.636 millió forint a
befektetések hozama tartalék, 1.300 millió forint a Lakásalap fedezeti kötvény
1995. évi megtérülésének bevonásából származó bevétel."
Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
4. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(2) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevétel
11.240 millió forint, melybõl a késedelmi pótlék és a rendbírság 10.901 millió
forint, 339 millió forint a jogalap nélküli kifizetések visszatérítésének
összege és egyéb várható bevétel[, pl. levonással megtérülõ nyugellátás]."
Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
5. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. §-át új (3)
bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a bekezdések
jelölése értelemszerûen változik):
"(3) A Ny. Alap bevételét 1052 millió forinttal növeli az E. Alap
egyszeri bevétel átcsoportosítása."
Indokolás: Lásd a T/985/10/. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
6. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (4)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(4) A[z] Ny. Alapot az AT. 3. § (5) bekezdésének b) pontjában foglalt
rendelkezés alapján megilletõ bevétel elõirányzata [szerint az Alapok egymás
részére az általuk finanszírozott pénzbeli ellátások tényleges kiadásaival
arányos járulék átadást eszközölnek. A pénzbeli egészségbiztosítási ellátások
után az Egészségbiztosítási Alaptól (továbbiakban: E. Alap) átvett járulék
34.735] 35.580 millió forint. [(az E. Alap 113.886 millió forint pénzbeli
ellátási kiadásának a NY.Alap ellátásainak fedezetére meghatározott járulék
mérték szerinti százaléka.)]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
7. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 2. § (5)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(5) A mûködési célú bevételek összege 395 millió forint. Ebbõl a nem a
társadalombiztosítás által finanszírozott ellátásokra a Magyar Köztársaság
1995. évi költségvetésérõl szóló 1994. évi CIV. törvény XI. Népjóléti
Minisztérium fejezet 11. cím 1. alcím szám 3. elõirányzat- csoport
költségtérítésének összege 155 millió forint, az egyéb szervek térítése,
illetve [,] a saját mûködési bevétel összege 240 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
8. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"3. § (1) Az AT. 4. §-ának (1) bekezdésében meghatározott nyugellátások
kiadásainak elõirányzata [440.280] 443.701 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
9. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (4)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(4) A Ny. Alap mûködési kiadásának elõirányzata [8.090] 7.923 millió
forint. Ebbõl
a) [6590 millió forint a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és igazgatási
szerveinél mûködési célra felhasználható összeg, mely tartalmazza az ezen
igazgatási szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló
feladatok (korhatár alatti rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása
és folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak
bejelentésének, a járulék bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,
az ezzel kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok ellátásának
szakellenõrzése, a területi igazgatóságok közös elhelyezésével kapcsolatos
kiadások) végzéséhez szükséges - arányos részében az E. Alapból biztosított -
kiadásokat;] 7.375 millió forint az Ny. Alap járulékbevételeibõl fedezett
összeg.
b) [1.500 millió forint - a biztosítási önkormányzatok megállapodása
alapján az egymás számára végzett feladatokhoz történõ kölcsönös
hozzájárulásokhoz igazodóan - nettó módon átadásra kerülõ, az
Egészségbiztosítási Önkormányzat igazgatási szerveinél mûködési célra
felhasználható összeg.] 395 millió forint a 2. § (7) bekezdésében elõirányzott
bevételbõl teljesített kiadás."
Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
10. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (5)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(5) 150 millió forint a világbanki kölcsönszerzõdés 1995-ben esedékes
nyugdíjbiztosítási kiadása. Ha a világbanki kölcsönszerzõdés tényleges kiadása
ezt meghaladja, [úgy] a különbséggel az elõirányzat a befektetések hozama
tartalék 2. § (2) bekezdésében elõirányzott bevételi elõirányzaton túl
megvalósuló többlete terhére túlléphetõ. Ha a tényleges kiadás kevesebb, mint
az elõirányzat, akkor azt megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."
Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
11. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (6)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(6) A mûködési célú informatikai fejlesztés elõirányzata [558 ] 358
millió forint. Ha a tényleges kiadás kevesebb mint az elõirányzat azt
megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."
Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. a mód. inditv. elsõ mondatát
egyharmada sem támogatja, a mód. inditv. második mondatát támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
12. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. § (8)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(8) [A nyugdíj kiadások után az E. Alapnak átadott járulék összege
56.356 millió forint (a Ny. Alap 440.280 millió forint ellátási kiadásának az
E. Alap természetbeni ellátásainak fedezetére meghatározott járulékmérték
szerinti százaléka).] Az AT. 3. § (5) bekezdése a) pontjában foglalt
rendelkezés alapján keletkezõ kiadás elõirányzata 56.794 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
13. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 3. §-át új (9)
bekezdéssel javasolják kiegészíteni:
"(9) A Nyugdíjbiztosítási Önkormányzat járulékellenõrzési tevékenységet
(elfedett járulék feltárását) végzõ igazgatási szervei hatékonyabb mûködéséhez
szükséges feltételek megteremtésére, illetve anyagi ösztönzésére fordítható
kiadás elõirányzata 40 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
14. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 4. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"4. § (1) [A mûködési költségvetés bevételét a 3. § (4)-(6) bekezdésében
meghatározott jogcímek, valamint a 22. § (1) bekezdésében meghatározott jogcím
Nyugdíjbiztosítási Alapot illetõ részének összegei képezik.] A mûködési
költségvetés bevételi elõirányzata 7.923 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/4. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
15. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 4. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(2) [A mûködési költségvetés kiadásainak összegébõl a Nyugdíjbiztosítási
Alap központi irányításának kiadási elõirányzata 708 millió forint, a területi
Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságok kiadási elõirányzata 3.549 millió forint, a
Nyugdíjfolyósító Igazgatóság kiadási elõirányzata 1.532 millió forint, a
központosított elõirányzatok összege 3.049 millió forint.] A 7.923 millió
forint mûködési kiadás összegébõl
a) 632 millió forint a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és az Országos
Nyugdíjbiztosítási Fõigazgatóságnál, 4.533 millió forint az igazgatási
szerveknél mûködési célra felhasználható összeg, mely tartalmazza az ezen
igazgatási szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló
feladatok (korhatár alatti rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása
és folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak
bejelentésének, a járulék-bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,
az ezzel kapcsolatos nyilvántartását, adatszolgáltatási feladatok ellátását,
szakellenõrzését, a területi igazgatóságok elhelyezésével kapcsolatos
feladatokat) végzéséhez szükséges - arányos részében az E. Alapból biztosított
kiadásokat;
b) A központosított kiadási elõirányzat 2.757 millió forint. Ebbõl 1.500
millió forint - a biztosítási önkormányzatok megállapodása alapján az egymás
számára végzett feladatokhoz történõ kölcsönös hozzájárulásokhoz igazodóan -
nettó módon átadásra kerülõ, az Egészségbiztosítási Önkormányzat igazgatási
szerveinél mûködési célra felhasználható összeg, 150 millió forint a
világbanki program hazai költségeire fordítható elõirányzata, 358 millió
forint az informatikai célú fejlesztések elõirányzata."
Indokolás: Lásd a T/985/10/4. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. nem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
16. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 5. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"5. § (1) Az Országgyûlés az E. Alap 1995. évi költségvetését [436.062]
434.680 millió forint bevételi, [435.953] 434.680 millió forint kiadási
elõirányzattal, [109 millió forint bevételi többlettel] nulla egyenleggel
állapítja meg."
Indokolás: Lásd a T/985/10/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
17. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 5. § (2)
bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(2) [Az (1) bekezdés szerinti bevételi többletet az E. Alap likviditási
tartalékába kell helyezni.]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
18. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"6. § (1) A járulékbevételek együttes összege [361.773] 359.418 millió
forint, melybõl a kintlévõségek behajtásából eredõ járulékbevételek összege
[9.264] 15.912 millió forint. A rendszeres járulékbevételek összegébõl a
munkáltatói egészségbiztosítási járulék összege (ideértve az egyéni
vállalkozók és a társasvállalkozások egészségbiztosítási járulékát is)
[272.530] 269.680 millió forint, a munkanélküliek ellátása után fizetett
egészségbiztosítási járulék 7.977 millió forint, az egyéni egészségbiztosítási
járulék összege [55.902] 54.349 millió forint, a baleseti járulék összege
1.100 millió forint. A központi költségvetésnek a társadalombiztosításról
szóló, többször módosított 1975. évi II. törvény (a továbbiakban: T.) 119. §-
ában megállapított járulékfizetési kötelezettsége alapján az 1995. évben
esedékes járulékbevétel [15.000] 10.400 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
19. Dr. Surján László képviselõ a törvényjavaslat 6. § (3) bekezdésének a
következõ módosítását javasolja:
"(3) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek
összege 12.118 millió forint. Ebbõl 9.018 millió forint a késedelmi pótlék és
a rendbírság összege, 1.100 millió forint a baleseti megtérítés és egyéb
kártérítések megtérítésének összege[, 300 millió forint a terhesség-
megszakítás egyéni térítési díja, 1400 millió forint az E. Alap által e
feladattal kapcsolatban 1994-ben megelõlegezett költségek 1995. évi - a
magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény 16. §-ának (3)
bekezdésében meghatározott - központi költségvetési megtérítése]. Az egyéb
bevételek 300 millió forint összegû elõirányzata tartalmazza a különféle
okokból visszaérkezett ellátások, támogatások stb. összegét. Az E. Alap által
1994-ben megelõlegezett terhességmegszakítással kapcsolatos költségek
megérítésérõl az E. Alap 1994. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló
törvény rendelkezik. Az 1995-ben keletkezett hasonló költségek elszámolása az
E. Alap 1995. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló törvény keretei
között történik."
Indokolás: Lásd a T/985/6.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz.egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
20. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. § (3)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(3) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek
összege 12.118 millió forint. Ebbõl 9.018 millió forint a késedelmi pótlék és
a rendbírság összege, 1.100 millió forint a baleseti megtérítés és egyéb
kártérítések megtérítésének összege, [300] 700 millió forint a terhesség-
megszakítás egyéni térítési díja, [1400] 1000 millió forint az E. Alap által
e feladattal kapcsolatban 1994-ben megelõlegezett költségek 1995. évi - a
magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény 16. §-ának (3)
bekezdésében meghatározott - központi költségvetési megtérítése. Az egyéb
bevételek 300 millió forint összegû elõirányzata tartalmazza a különféle
okokból visszaérkezett ellátások, támogatások [stb.] összegét."
Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
21. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. § (6)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(6) Az E. Alapot az AT. 3. § (5) bekezdésének a) pontjában foglalt
rendelkezés alapján megilletõ bevétel elõirányzata [56.356] 56.794 millió
forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
22. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 6. §-át új (8)
bekezdéssel javasolják kiegészíteni:
"(8) AT 7. § (3) bekezdése alapján 535 millió forint a befektetések
hozama tartalék bevonásából származó bevétel."
Indokolás: Lásd a T/985/10/6.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
23. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"7. § (1) A gyógyító-megelõzõ ellátásokra fordítható kiadások
elõirányzata - felújítások, beruházások nélkül - [192.953] 190.800 millió
forint. Az elõirányzat magában foglalja a társadalombiztosítás pénzügyi
alapjainak 1995. évi költségvetésérõl szóló törvény hatályba lépéséig
szükséges egyes rendelkezésekrõl, valamint a társadalombiztosításról szóló
1975. évi II. törvény módosításáról szóló 1994. évi CIII. törvényben
meghatározott intézkedések fedezetét is. Az energia-áremelés hatásának
kompenzálása címén az E. Alapba évközben a központi költségvetésbõl átutalandó
összeggel ez az elõirányzat - valamint az E. Alap bevételi elõirányzata -
automatikusan megemelkedik. A gyógyító-megelõzõ ellátásokra fordítható
kiadások részletezését a törvény 4. számú melléklete tartalmazza. Az
egészségügyi ellátás területén a fekvõbeteg-ellátó intézmények
átvilágításával, költséggazdálkodásuk felülvizsgálatával, a felesleges
intézményikapacitások csökkentésével elért megtakarítások a fekvõbeteg-
ellátásban használhatók fel."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
24. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(2) A gyógyszerek fogyasztói árának társadalombiztosítási támogatására
fordított kiadás elõirányzata 67.702 millió forint, a gyógyászati
segédeszközök árának társadalombiztosítási támogatására fordított kiadás
elõirányzata [8.500] 7.500 millió forint, 800 millió forint a vérzékenység
kezelésére szolgáló kiadás elõirányzata."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
25. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (4)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(4) Az E. Alapot terhelõ nyugellátások kiadásainak elõirányzata [69.036]
69.616 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
26. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (6)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(6) A táppénzkiadás összege [33.000] 35.188 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. nem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
27. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (11)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(11) Az AT. 3. §-a (5) bekezdésének b) pontjában foglalt rendelkezés
alapján keletkezõ kiadás elõirányzata [34.735] 35.580 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
28. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (13)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(13) A [11.133] 11.355 millió forint összegû mûködésre fordított
kiadásból
a) [7.719] 6.634 millió forint az E. Alapból fedezett összeg[, amelybõl
649 millió forint a köztisztviselõk jogállásáról szóló 1992. évi XXIII.
törvényben elõírt kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban 1995-ben a
tényleges személyi juttatás szükségletre és járulékaira használható fel];
b) [2.765] 1.265 millió forint a[z] 6. § (7) bekezdése szerinti mûködési
célú bevételekbõl teljesített kiadás (ebbõl 425 millió forint a családi pótlék
rendszer átalakításával összefüggõ, a megyei kifizetõhelyek költségeit fedezõ
kiadás)."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
29. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (15)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(15) A[z] mûködési célú informatikai fejlesztés [re fordított összeg]
elõirányzata 500 millió forint. Ha a tényleges kiadás kevesebb mint az
elõirányzat, azt megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
30. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (16)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(16) A világbanki program hazai költségeire fordítható kiadás
elõirányzata [807] 407 millió forint. Az elõirányzat az 1995-ben ténylegesen
felmerülõ költségek mértékéig használható fel, illetve léphetõ túl a 6. § (5)
és (8) bekezdésében elõirányzott bevételi elõirányzaton túl megvalósuló
többlet terhére."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
31. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 7. § (17)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(17) [A Fõvárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár
elhelyezésének 1995. évi költségeire fordítható kiadás 1300 millió forint.] Az
E. Alap egyszeri átcsoportosítása a Ny. Alap részére 1995-ben 1052 millió
forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
32. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"8. § (1) A mûködési költségvetés bevétel[ét]i [a 7. § (13)-(17)
bekezdésében meghatározott jogcímek összegei képezik] elõirányzata 11.355
millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
33. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(2) A mûködési költségvetés kiadásainak összegébõl az
Egészségbiztosítási [Alap Központi Irányításának] Önkormányzat és az Országos
Egészségbiztosítási Pénztár kiadási elõirányzata [4727] 2.773 millió forint[;
ez az összeg tartalmazza a világbanki program 807 millió forint összegû hazai
kiadásait, valamint a Fõvárosi és Pest megyei Egészségbiztosítási Pénztár
elhelyezésének 1300 millió forint összegû kiadását]. A megyei és ágazati
Egészségbiztosítási Pénztárak kiadási elõirányzata [7277] 6.605 millió
forint, az Országos Orvosszakértõi Intézet kiadási elõirányzata [587] 530
millió forint, a központosított elõirányzatok összege [1549] 1.448 millió
forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
34. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. §-át új (3)
bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(3) Az informatikai fejlesztések kiadási elõirányzata 500 millió
forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
35. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. § (3)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(3) A mûködési költségvetés mérlegét a[z] törvény 5. számú melléklete
tartalmazza."
Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
36. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 8. §-át új (4)
bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(4) A világbanki kölcsönnel kapcsolatos belföldi kiadások elõirányzata
407 millió forint."
Indokolás: Lásd a T/985/10/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
37. Selmeczi Gabriella képviselõ a törvényjavaslat III. fejezetének és
címének, valamint 9-20. §-ainak az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása
esetén a törvényjavaslat fejezeteinek és §-ainak számozása értelemszerûen
változik):
Az elhagyni javasolt szövegrész a természetbeni egészségbiztosítási
szolgáltatások finanszírozásának általános szabályait tartalmazza.
Megjegyzés: A törvényjavaslatból elhagyni javasolt rész szövegszerû
megjelenítésétõl technikai okokból eltekintettünk.
Indokolás: Lásd a T/985/9.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
38. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 9. § (3)
bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.
39. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 9. § (4)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(4) A finanszírozásra vonatkozó szabályokat a bevezetésük elõtt [60] 30
nappal [nyilvánosságra kell hozni] ki kell hirdetni."
Indokolás: Lásd a T/985/10/11.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
40. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 10. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
41. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 10. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.
42. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 10. § (4)
bekezdésének az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(4) [Az OEP-nél szerzõdéskötési kezdeményezéssel élhetnek az
egészségügyi intézmények, illetve tulajdonosaik, az Állami Népegészségügyi és
Tisztiorvosi Szolgálat (a továbbiakban: ÁNTSZ), valamint az egészségügyben
dolgozók és az ellátásra jogosultak képviseleti szervei is.]"
Megjegyzés: Mivel az ÁNTSZ rövidített változatának elhagyását javasolják az
elõterjesztõk, a 29. § (5) bekezdésében nem alkalmazható a rövidített
jelölés.
Indokolás: Lásd a T/985/10/13.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
44. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 11. § (2)
bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
45. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 12. § (1)
bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
46. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 12. § (1)
bekezdését a következõ d) ponttal javasolja kiegészíteni:
/A gyógyszer és a gyógyászati segédeszköz szállítására, kiszolgáltatására
irányuló szerzõdésben meg kell határozni/
"d) gyógyászati segédeszköz részletes árkalkulációját."
Indokolás: Lásd a T/985/5-3. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
47. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 12. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják (a módosító javaslat
elfogadása esetén a §-on belül a bekezdésre való utalás elmarad):
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
48. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 14. § (1)
bekezdésének kiegészítését javasolja:
"14. § (1) Az E. Alap kezelõje a természetbeni szolgáltatások
finanszírozása során ....
alapuló rendszert alkalmazza. A költségvetési elõirányzatok betartása
érdekében az E. Alap kezelõje további személyi ösztönzést is alkalmazhat. Az
ösztönzés módszerét, szabályzatát elõzetesen a Pénzügyminisztériummal és a
Népjóléti Minisztériummal kell jóváhagyatnia."
Indokolás: Lásd a T/985/5-4. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
49. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 14. § (1)
bekezdése befejezõ szövegének a következõ módosítását javasolják:
/Az E. Alap kezelõje a természetbeni szolgáltatások finanszírozása során/
"alapuló rendszert alkalmazza. [A költségvetési elõirányzatok betartása
érdekében az E. Alap kezelõje további személyi ösztönzést is alkalmazhat.]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/17.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
50. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 14. § (3)
bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:
"(3) Az E. Alap kezelõje a természetbeni ellátások éves költségvetési
elõirányzatán belül az egyes finanszírozási formák elõirányzatai között -
szükség esetén - átcsoportosíthat. Az átcsoportosítás szükségességét a
társadalombiztosítási alapok éves költségvetésének végrehajtásáról szóló
törvényben részletesen indokolni kell."
Indokolás: Lásd a T/985/10/18.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
51. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 15. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"15. § (1) A háziorvosi ellátás finanszírozása korcsoportos fejkvóták
megállapításával, a szakképesítés, a területi viszonyok, s a területi ellátási
kötelezettség figyelembevételével olyan relatív rendszerben történik, amely az
ellátás szakmai színvonalát veszélyeztetõ mértékû teljesítményre irányuló
érdekeltséget degressziós szorzók útján csökkenti. [A finanszírozásban a 14. §
(1) bekezdésében meghatározott más tényezõk is figyelembe vehetõk.]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/19.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
52. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 17. § (2) bekezdés
elsõ mondatának a következõ módosítását javasolja:
VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.
53. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 17. § (2) bekezdés
utolsó mondatának a következõ módosítását javasolja:
"(2).... Az intézménycsoportok kijelölését és a szorzószámot a Népjóléti
Minisztérium [véleményének kikérésével kell elvégezni] hagyja jóvá."
Indokolás: Lásd a T/985/5-6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
54. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 17. § (2)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"(2) Egy súlyszám országos forint alapértékét az éves költségvetésben
rendelkezésre álló keret alapján az OEP havonta állapítja meg az országos
teljesítmények figyelembevételével.
Ellátási szintenként és a szakmai összetétel alapján intézménycsoportonként
eltérõ szorzó kerül évenként kialakításra.
[Az intézménycsoportok kijelölését a Népjóléti Minisztérium véleményének
kikérésével kell elvégezni.] Az egyes ellátási szintekhez tartozó
intézményeket a 10. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megállapítani."
Indokolás: Lásd a T/985/10/22.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
55. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 19. § (1)
bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
56. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 20. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
57. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 20. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"20. § (1) A biztosítási érdekkörbe tartozó, kockázatcsökkentõ és -kezelõ
programok finanszírozására az E. Alap éves költségvetésérõl szóló törvényben
foglalt, e célra szolgáló elõirányzat terhére az [ö]Önkormányzat a Népjóléti
Minisztériummal [egyeztetve] együttmûködve pályázatokat írhat ki."
Indokolás: Lásd a T/985/5-7. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
58. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 21. § (1)
bekezdésének a következõ módosítását javasolják:
"21. § (1) Az Országgyûlés a társadalombiztosítási alrendszer összevont
költségvetését [843.151] 849.871 millió forint bevételi, [850.535] 849.871
millió forint kiadási elõirányzattal, [7384 millió forint deficittel] nulla
egyenleggel állapítja meg."
Indokolás: Lásd a T/985/10/9.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
59. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 22. §-át a
következõ (3) bekezdéssel javasolja kiegészíteni:
VISSZAVONVA a Szociális bizottság 1995. június 14-i ülésén.
60. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 25. §-át új
(3) bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
VISSZAVONVA a Számvevõszéki, illetve Szociális bizottság 1995. június 14-i
ülésén.
61. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 25. § (3)
bekezdése b) pontjának az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén
a pontok jelölése értelemszerûen változik):
/Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben megállapítsa/
"b) [a gyógyító-megelõzõ minimális kapacitási szintet (10. § (2)
bekezdés),]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/23.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz.
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyet ért
62. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 25. § (4)
bekezdése a) pontjának az elhagyását javasolják (a módosító javaslat
elfogadása esetén a bekezdésen belül a pontokra való utalás elmarad):
/Felhatalmazást kap a népjóléti miniszter, hogy rendeletben szabályozza/
"[a) a 11. § (2) bekezdés a) pontja szerinti minimális tárgyi
feltételeket,]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/23.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz.
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyet ért
63. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 29. § (6)
bekezdésének az elhagyását javasolják:
"[(6) A 10. § (3) bekezdésében megjelölt útmutatót a Magyar Közlönyben
közzé kell tenni.]"
Indokolás: Lásd a T/985/10/24.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
64. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 30. §-ának a
következõ módosítását javasolják:
"30. § A törvény hatálybalépésével egyidejûleg a Társadalombiztosítási
Alap 1992. évi költségvetésérõl, valamint a Társadalombiztosítási Alapról
szóló 1988. évi XXI. törvény módosításáról szóló 1992. évi X. törvény 21. §-
ának (4) bekezdés[ének]e [elsõ mondatában megjelölt határidõ 1995. december
31-re, a második mondatában megjelölt határidõ pedig 1995. június 30-ra
változik.] helyébe a következõ rendelkezés lép:
"(4) Az Egészségbiztosítási Alap és a Nyugdíjbiztosítási Alap 1995.
december 31. napjáig legalább 55 milliárd forint, legfeljebb azonban 65
milliárd forint értékû vagyonjuttatásban részesül.""
Indokolás: Lásd a T/985/10/25.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
65. Dr. Surján László képviselõ a törvényjavaslatot a következõ új 31. §-
sal javasolja kiegészíteni:
"31. § (1) A magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXXIX. törvény 16.
§-ának (2) bekezdése a következõkkel egészül ki:
"A népjóléti miniszter a terhesség megszakításért fizetendõ díjat a
pénzügyminiszterrel és a Magyar Orvosi Kamarával egyetértésben állapítja meg.
A fizetendõ díj összege nem lehet alacsonyabb az (1) bekezdés szerint az
Egészségbiztosítási Alap által kifizetett összegnél."
(2) A magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény 16. §-ának
(3) bekezdése hatályát veszti."
Indokolás: Lásd a T/985/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
66. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslatot új 31. §-sal
javasolják kiegészíteni:
"31. § A törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti a
munkavédelemrõl szóló 1993. évi XCIII. törvény 58. §-ának (5) bekezdése."
Indokolás: Lásd a T/985/10/26. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. restancia
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
67. Dr. Surján László képviselõ a törvényjavaslatot a következõ új 32. §-
sal javasolja kiegészíteni:
"32. § (1) Az ingyenes terhesgondozáson való elsõ részvétel igazolása
egyszeri várandóssági segélyre jogosít, amennyiben a családnak a magzatot is
figyelembe véve megállapított egy fõre esõ jövedelme alapján a családi
pótlékra való jogosultság is fennáll.
(2) Felhatalmazást kap a népjóléti miniszter, hogy a várandóssági segély
igénylésérõl és kifizetésének módjáról rendeletben intézkedjék.
(3) A várandóssági segély összegérõl az Országgyûlés az éves
költségvetésben határoz. A segély összege az 1996. évi költségvetés
hatálybalépéséig 5000 Ft. Az 1995-ben esedékes segélyeket a költségvetésbõl az
Egészségbiztosítási Alapnak a terhesség-megszakítások átalánya címén átadott
1400 millió Ft terhére kell kifizetni."
Indokolás: Lásd a T/985/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet
68. Puch László és Gaál Gyula képviselõk a törvényjavaslat 1-7. sz.
mellékletei helyébe a kiegészítõ ajánlás mellékletében foglalt 1-7. sz.
mellékletek felvételét javasolják.
Indokolás: Lásd a T/985/10/10.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja
- a Költségvetési biz. támogatja
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1995. június 15.
Dr. Csehák Judit s.k., Dr. Kádár Béla s.k.,
a Szociális bizottság elnöke a Költségvetési bizottság elnöke
Dr. Nagy Sándor s.k.,
a Számvevõszéki bizottság elnöke