1
Az Országgyûlés Mezõgazdasági
bizottsága
Bizottsági módosító javaslat
Dr. Gál Zoltán úrnak,
az Országgyûlés elnöke
Helyben
Tisztelt Elnök Úr !
A Mezõgazdasági bizottság a Magyar Állatorvosi Kamaráról, valamint az
állategészségügyi szolgáltató tevékenység gyakorlásáról szóló T/ 1302. számú
törvényjavaslathoz az alábbi
módosító javaslatot
terjeszti elõ.
1. A törvényjavaslat 2. § bevezetõ mondatának a következõ módosítását
javasoljuk:
" 2. § A kamara alapszabály szerint mûködik. Az alapszabály[ban kell]
tartalmazza, illetõleg meghatároz[ni]za: ....."
I n d o k o l á s
Az országos szervezet elnevezését, valamint székhelyét a törvény állapítja
meg, ezeket az alapszabály ennek megfelelõen tartalmazza.
2. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés a) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara: /
" a) az állatorvosi hivatás gyakorlásával összefüggõ ügyekben képviseli és
védi az állatorvosi kar tekintélyét, testületeinek és tagjainak általános
szakmai érdekeit, valamint a[z állategészségügyi szolgáltató]
magánállatorvosi tevékenységet folytató állatorvosok (a továbbiakban:
magánállatorvos) hivatásukból eredõ jogait; "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
3. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés c) pontjának a következõ
módosítását javasoljuk:
/ A kamara: /
"c) megalkotja a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység
állatorvos-etikai szabályait; "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
4. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés g) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara: /
"g) [állategészségügyi szolgáltató]magánállatorvosi tevékenység gyakorlására
jogosító igazolványt állít ki; "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
5. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés h) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara: /
" h) az illetékes hatóságnál eljárást kezdeményez a[z állategészségügyi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységet jogosulatlanul folytatók ellen;"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
6. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés i) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara: /
" i) egyeztetõ eljárást folytat le a kamara tagjai között a[z
állategészségügyi szolgáltató] magánállatovosi tevékenység gyakorlásával
összefüggõ vitás szakmai, illetve etikai kérdésekben;"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
7. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés k) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara: /
"k) együttmûködik az illetékes hatóságokkal a[z állategészségügyi szolgáltató]
magánállatorvosi tevékenységgel összefüggõ ügyekben, ennek keretében elõsegíti
a megyei (fõvárosi) állategészségügyi és élelmiszerellenõrzõ állomás (a
továbbiakban: állomás) hatósági ellenõrzõ tevékenységét;"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
8. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés l) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara: /
"l) kiadja a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység
gyakorlásához szükséges alapfelszerelés, magánállatorvosi rendelõ
alapfelszereltségének, valamint a szakrendelõ, az állatkórház
alapfelszereltségének jegyzékét és saját hatáskörében gondoskodik annak
ellenõrzésérõl, melynek eredményeképpen szükség szerint etikai[-, fegyelmi-,]
eljárást folytat le, illetõleg hatósági eljárást kezdeményez;"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának meghatározásával összefüggõ
módosítás, illetõleg a fegyelmi eljárás elhagyására irányuló pontosító
javaslat.
9. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdését új m) ponttal javasoljuk kiegészíteni
( a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik) :
" m) ajánlásokat ad az egyes magánállatorvosi szolgáltatások díjtételei alsó
határára; "
I n d o k o l á s
A minimáldíjak megállapítása legalább ajánlás szintjén szükséges, mert pl.
etikai eljárás során tisztességtelen versenyre történik hivatkozás. Emellett
bizonyos anyagi biztonságot is nyújt az állatorvos számára.
10. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés p) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A kamara:/
" p) kidolgozza a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenység gyakorlásának szakmai irányelveit (a továbbiakban: szakmai
irányelv); "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
11. A törvényjavaslat 3. § (2) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ
módosítását javasoljuk:
" (2) E törvény alkalmazásában [állategészségügyi szolgáltató]
magánállatorvosi tevékenységnek minõsül az állattartó. illetõleg más személy
megrendelésére végzett: ...."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
12. A törvényjavaslat 3. § (2) bekezdés c) pontját a jelzett szövegrésszel
javasoljuk kiegészíteni:
/ E törvény alkalmazásában [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenységnek minõsül .../
" c) az állat tartásával, gyógyításával és az egyéb állatorvosi tevékenységgel
összefüggõ szaktanácsadás; "
I n d o k o l á s
A hagyományos állatorvosi tevékenység napjainkban számos területtel bõvült.
Szükség lehet pl. élelmiszerelõállító üzem létesítéséhez szaktanácsadásra.
13. A törvényjavaslat 4. § (1) bekezdés f) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/A névjegyzékben fel kell tüntetni a kamara tagjának: /
" f) a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenysége
megkezdésének, felfüggesztésének, megszûnésének idõpontját;"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
14. A törvényjavaslat IV. Fejezet címének a következõ módosítását javasoljuk:
"A kamara tisztségviselõinek [és tagjainak] választása,
visszahívása "
I n d o k o l á s
A kamarai tagság nem választással jön létre. Azt az állatorvost, aki a
törvényben meghatározott feltételeknek megfelel és vele szemben kizáró ok nem
áll fenn, a kamarába tagként fel kell venni.
l5. A törvényjavaslat 15. § (1) bekezdés a) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/... Összeférhetetlen a kamarai tisztség vállalásával, ha a tag /
" a) az állami állategészségügyi szolgálat szervei[vel]nél vezetõként
közszolgálati jogviszonyban áll, "
I n d o k o l á s
Az állategészségügyrõl szóló törvényjavaslat szerint, a köztisztviselõk
jogállásáról szóló törvény értelmében nem vezetõ beosztású közszolgálati
jogviszonyban álló állatorvos részére az állategészségügyi és
élelmiszerellenõrzõ állomás igazgatója engedélyezheti magánállatorvosi
tevékenység végzését. Indokolatlan lenne kizárni a közszolgálati
jogviszonyú, magángyakorlatot folytató állatorvosokat a kamarai tisztségre
választhatók körébõl
16. A törvényjavaslat 15. § (3) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(3) A tisztségviselõ azonos kamarai szervezet[b]en belül csak egy tisztséget
tölthet be."
I n d o k o l á s
Az összeférhetetlenséget az azonos kamarai szervezeten belüli több tisztségre
is ki kell mondani.
17. A törvényjavaslat 15. § (5) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(5) Az (1), (3) és (4) bekezdésben megjelölt összeférhetetlenségi ok
fennállásáról az érintett a megválasztása elõtt köteles nyilatkozni.
Nyilatkozatában egyúttal vállalja, hogy megválasztása esetén a másik
tisztségérõl mond le. Amennyiben az összeférhetetlenség a választást követõen
merül fel, az attól számított tizenöt napon belül köteles az
összeférhetetlenség[i]et [okot] megszüntetni. A megszüntetésrõl az érintett a
választására jogosult testületet haladéktalanul tájékoztatja."
I n d o k o l á s
Az összeférhetetlenséget kell megszüntetni, ami nem feltétlenül a kamarai
tisztségrõl való lemondást jelenti.
18. A törvényjavaslat 18. § (2) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(2) Az az állatorvos, aki több területi szervezet illetékességi területén
folytat, illetõleg kíván folytatni [állategészségügyi szolgáltató]
magánállatorvosi tevékenységet, a székhelye szerinti területi szervezet
vezetõségénél kérheti tagfelvételét, egyidejûleg a területi szervezet
vezetõsége a többi illetékes területi szervezetet döntésérõl tájékoztatja."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
19. A törvényjavaslat 18. § (3) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
" (3) A vezetõség az állatorvos felvételérõl a kérelem benyújtásától számított
harminc napon belül dönt. Ha az állatorvost a kamara a tagjai közé felveszi,
az új tagot a névjegyzékbe be kell jegyezni, és ki kell adni részére a tagsági
igazolványt, valamint a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenység gyakorlására jogosító igazolványt."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
20. A törvényjavaslat 19. § (2) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(2) A felfüggesztés idõtartama alatt a tagsági viszonyból eredõ valamennyi
jog és kötelezettség szünetel és erre az idõtartamra a[z állategészségügyi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység gyakorlására vonatkozó jogosítványt
be kell vonni. "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
21. A törvényjavaslat 19. § (4) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
" (4) Az (1) bekezdés d) pontja szerinti esetben a tagsági viszony
felfüggesztése helyett legfeljebb hat hónapra bevonható a[z állategészségügyi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység gyakorlására jogosító igazolvány."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
22. A törvényjavaslat 20. § (1) bekezdését új e) ponttal javasoljuk
kiegészíteni:
/ Megszûnik a tagsági viszonya annak a tagnak, /
" e) aki tizenkét hónapot meghaladóan nem fizeti a tagdíjat, és a területi
szervezet vezetõségétõl fizetési kedvezményt nem kapott. "
I n d o k o l á s
A tagdíj fizetésének tartós elmaradását indokolt kizárással szankcionálni,
ellenkezõ esetben semmilyen következménye sincs a nemfizetésnek.
23. A törvényjavaslat 20. § (2) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ
módosítását javasoljuk:
"(2) A vezetõség[e] indokolt írásbeli határozatával ki kell zárni a kamarából
azt a tagot, akit...."
I n d o k o l á s
Pontosító javaslat.
24. A törvényjavaslat 21. § (1) bekezdés g) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A tag joga, hogy: /
"g) az e törvényben írt feltételek teljesítése esetén a[z állategészségügyi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységet folytassa. "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
25. A törvényjavaslat 21. § (3) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/A tag kötelezettsége, hogy /
"c) [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenysége során a
szakmai irányelveknek, valamint az állatorvos-etikai szabályzatban
foglaltaknak megfelelõen járjon el."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
26. A törvényjavaslat 25. §-át az (1) bekezdés jelölésével javasoljuk
kiegészíteni:
" (1) Az etikai eljárás lefolytatását követõen a taggal szemben az alábbi
etikai büntetések szabhatók ki: ..."
I n d o k o l á s
Pontosító javaslat.
27. A törvényjavaslat 25. § (1) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ Az etikai eljárás lefolytatását követõen a taggal szemben az alábbi etikai
büntetések szabhatók ki: /
"c) a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység
gyakorlására jogosító igazolvány legfeljebb hat hónapra történõ bevonása; "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
28. A törvényjavaslat IX. fejezet címének a következõ módosítását javasoljuk:
"A[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
29. A törvényjavaslat 28. §-a elõtti alcímnek a következõ módosítását
javasoljuk:
"A[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység folytatásának
feltételei "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
30. A törvényjavaslat 28. § (1) bekezdése bevezetõ mondatának a következõ
módosítását javasoljuk:
"(1) [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenységet az az
állatorvos végezhet, aki: ....."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
31. A törvényjavaslat 28. § (1) bekezdés b) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenységet az az
állatorvos végezhet, aki: /
"b) rendelkezik a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenység gyakorlására jogosító igazolvánnyal. "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
32. A törvényjavaslat 28. § (2) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ
módosítását javasoljuk:
"(2) [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenység gyakorlására
jogosító igazolványt annak a kamarai tagnak kell kiadni, aki ...."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
33. A törvényjavaslat 28. § (2) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ [ Állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység gyakorlására
jogosító igazolványt annak a kamarai tagnak kell kiadni, aki .../
"c) a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységre
vonatkozó felelõsségbiztosítással, ...."
/rendelkezik./
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
34. A törvényjavaslat 28. § (3) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(3) A[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység
gyakorlására jogosító igazolványt az állatorvos székhelye szerinti területi
szervezet vezetõsége állítja ki, ideértve azt az esetet is, ha a mûködési
terület több megyére vagy az ország egész területére terjed ki. Az
igazolványban fel kell tüntetni a 4. § (1) bekezdés a)-c) és e) pontjai
szerinti adatokat."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának meghatározásával összefüggõ
módosítás, illetve a 7. § (1) bekezdésének megfelelõ pontosítás.
35. A törvényjavaslat 28. § (4) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(4) A közszolgálati jogviszony keretében foglalkoztatott állatorvos, valamint
a települési önkormányzat polgármestere a külön törvény szerinti
összeférhetetlenségi szabályoknak megfelelõen folytathat [állategészség-ügyi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységet.
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
36. A törvényjavaslat 28. § (5) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(5) [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenységet jogi
személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy más szervezet csak
akkor folytathat, ha e tevékenységben olyan állatorvost foglalkoztat, aki az
(1) bekezdés szerinti feltételeknek megfelel. "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
37. A törvényjavaslat 30. § (1) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(1) A magánállatorvos a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenységét a bejegyzett mûködési területén; helyettesítés illetõleg ügyelet
ideje alatt a helyettesített állatorvos mûködési területén vagy ügyeleti
területén is gyakorolhatja. A munkaszüneti és ünnepnapi ügyeleti szolgálat
helyettesítésnek minõsül."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
38. A törvényjavaslat 30. § (3) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(3) A magánállatorvos - az elsõsegélynyújtás, illetõleg a bejelentési
kötelezettség alá tartozó fertõzõ állatbetegség gyanúja esetét kivéve - a
szakmai irányelvek, az állatorvos-etikai szabályzatban foglaltak, valamint a
hatósági rendelkezések figyelembevételével jogosult dönteni abban a kérdésben,
hogy az adott esetben vállalkozik-e a[z állategészségügyi] magánállatorvosi
szolgáltatás nyújtására. Visszautasítás esetén az állattartót tájékoztatni
kell - kérésére írásban - a szakszerû ellátás legközelebbi lehetõségérõl. "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
39. A törvényjavaslat 31.§ (1) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ
módosítását javasoljuk:
"(1) A magánállatorvos [állategészségügyi szolgáltató] e tevékenysége
keretében jogosult: ...."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
40. A törvényjavaslat 31.§ (1) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A magánállatorvos [állategészségügyi szolgáltató] e tevékenysége keretében
jogosult: .../
"c) a jogszabályban meghatározott keretek között a[z állategészségügyi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység ellátásához szükséges
kézigyógyszertárat fenntartani és az állatok gyógyításához szükséges
gyógyszert forgalmazni; "
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
41. A törvényjavaslat 31. § (1) bekezdés d) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A magánállatorvos [állategészségügyi szolgáltató] e tevékenysége keretében
jogosult: .../
"d) [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységének
ellenértékeként díjazásra, valamint költségeinek megtérítésére."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
42. A törvényjavaslat 31. § (2) bekezdés b) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ Amennyiben a magánállatorvos hatósági feladatok ellátásában mûködik közre: /
"b) a hatósági állatorvost [egyébként] megilletõ [jogi] védelemben részesül."
I n d o k o l á s
Az állategészségügyrõl szóló törvényjavaslat szövegének megfelelõ pontosítás.
43. A törvényjavaslat 32.§ (1) bekezdés d) pontjának a következõ módosítását
javasoljuk:
/ A magánállatorvos köteles: /
"d) [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenysége során
munkáját a hivatás szabályainak és a tudomány mindenkori eredményeinek
hasznosításával, az állatorvos-etikai szabályoknak megfelelõen,
lelkiismeretesen, legjobb tudása szerint és saját felelõsségére ellátni;"
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
44. A törvényjavaslat 42. § (1) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(1) Ez a törvény 1995. december 1.napján lép hatályba. Az állatorvosi
magángyakorlatról és a magánállatorvosok hatósági tevékenységének
szabályozásáról szóló 21/1992. (VIII.3.) FM rendelet 1996. [december 31.]
július 1. napján hatályát veszti. "
I n d o k o l á s
A törvény hatálybalépése, illetõleg a hivatkozott rendelet hatályon kivül
helyezése idõpontjának pontosított meghatározása.
45. A törvényjavaslat 42. § (2) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(2) [E törvény hatálybalépésétõl számított harminc napon belül] Az állomás
hirdetõtábláján 1995.december 31-ig harminc napra közzé kell tenni az állomás
nyilvántartásában szereplõ, a 34. § (2) bekezdésének alkalmazása szempontjából
figyelembe vehetõ állatorvos nevét, lakcímét. A közzétett nyilvántartás
helyesbítése vagy kiegészítése [a közzétételtõl számított harminc napon belül]
1996. január 31-ig kezdeményezhetõ. "
I n d o k o l á s
A kamara megalakulásával összefüggõ határidõk megállapítása.
46. A törvényjavaslat 42. § (3) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(3) A területi szerveket [a (2) bekezdés szerinti határidõ elteltétõl
számított kilencven napon belül] 1996.április 30. napjáig létre kell hozni, a
Kamar[a]ának [küldöttközgyûlését] pedig [további hatvan napon belüli
idõpontra] 1996.június 30.napjáig kell [összehívni] megalakulni. "
I n d o k o l á s
A kamara megalakulásával összefüggõ határidõk megállapítása.
47. A törvényjavaslat 42. § (5) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(5) A kamara bírósági nyilvántartásba vételétõl számított harminc napon belül
a kamarai tagsághoz kötött [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenységet folytató állatorvosoknak kérniük kell az illetékes területi
szervezetnél tagfelvételüket. A nyilvántartásba vétel közzétételérõl a kamara
gondoskodik. Ezt követõen - igazolt akadályoztatás kivételével - [állatorvosi
szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység kamarai bejegyzés nélkül nem
folytatható."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
48. A törvényjavaslat 42. § (6) bekezdésének a következõ módosítását
javasoljuk:
"(6) A törvény hatálybalépésével egyidejûleg az egyéni vállalkozásról szóló
1990. évi V. törvény 2. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés
lép:
"(2) Az egészségügyrõl szóló törvény hatálya alá tartozó, továbbá a
szociális szolgáltató tevékenység egyéni vállalkozás keretében történõ
folytatását a Kormány, a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi
tevékenység gyakorlásának feltételeit külön törvény szabályozza."
I n d o k o l á s
A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi
törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.
Budapest, 1995. október 19.
Dr. Orosz Sándor sk.
a Mezõgazdasági bizottság elnöke