1

T/1302/4.O.

Az Országgyûlés Mezõgazdasági

bizottsága

Bizottsági módosító javaslat

Dr. Gál Zoltán úrnak,

az Országgyûlés elnöke

Helyben

Tisztelt Elnök Úr !

A Mezõgazdasági bizottság a Magyar Állatorvosi Kamaráról, valamint az

állategészségügyi szolgáltató tevékenység gyakorlásáról szóló T/ 1302. számú

törvényjavaslathoz az alábbi

módosító javaslatot

terjeszti elõ.

1. A törvényjavaslat 2. § bevezetõ mondatának a következõ módosítását

javasoljuk:

" 2. § A kamara alapszabály szerint mûködik. Az alapszabály[ban kell]

tartalmazza, illetõleg meghatároz[ni]za: ....."

I n d o k o l á s

Az országos szervezet elnevezését, valamint székhelyét a törvény állapítja

meg, ezeket az alapszabály ennek megfelelõen tartalmazza.

2. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés a) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara: /

" a) az állatorvosi hivatás gyakorlásával összefüggõ ügyekben képviseli és

védi az állatorvosi kar tekintélyét, testületeinek és tagjainak általános

szakmai érdekeit, valamint a[z állategészségügyi szolgáltató]

magánállatorvosi tevékenységet folytató állatorvosok (a továbbiakban:

magánállatorvos) hivatásukból eredõ jogait; "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

3. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés c) pontjának a következõ

módosítását javasoljuk:

/ A kamara: /

"c) megalkotja a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység

állatorvos-etikai szabályait; "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

4. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés g) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara: /

"g) [állategészségügyi szolgáltató]magánállatorvosi tevékenység gyakorlására

jogosító igazolványt állít ki; "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

5. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés h) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara: /

" h) az illetékes hatóságnál eljárást kezdeményez a[z állategészségügyi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységet jogosulatlanul folytatók ellen;"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

6. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés i) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara: /

" i) egyeztetõ eljárást folytat le a kamara tagjai között a[z

állategészségügyi szolgáltató] magánállatovosi tevékenység gyakorlásával

összefüggõ vitás szakmai, illetve etikai kérdésekben;"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

7. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés k) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara: /

"k) együttmûködik az illetékes hatóságokkal a[z állategészségügyi szolgáltató]

magánállatorvosi tevékenységgel összefüggõ ügyekben, ennek keretében elõsegíti

a megyei (fõvárosi) állategészségügyi és élelmiszerellenõrzõ állomás (a

továbbiakban: állomás) hatósági ellenõrzõ tevékenységét;"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

8. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés l) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara: /

"l) kiadja a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység

gyakorlásához szükséges alapfelszerelés, magánállatorvosi rendelõ

alapfelszereltségének, valamint a szakrendelõ, az állatkórház

alapfelszereltségének jegyzékét és saját hatáskörében gondoskodik annak

ellenõrzésérõl, melynek eredményeképpen szükség szerint etikai[-, fegyelmi-,]

eljárást folytat le, illetõleg hatósági eljárást kezdeményez;"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának meghatározásával összefüggõ

módosítás, illetõleg a fegyelmi eljárás elhagyására irányuló pontosító

javaslat.

9. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdését új m) ponttal javasoljuk kiegészíteni

( a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik) :

" m) ajánlásokat ad az egyes magánállatorvosi szolgáltatások díjtételei alsó

határára; "

I n d o k o l á s

A minimáldíjak megállapítása legalább ajánlás szintjén szükséges, mert pl.

etikai eljárás során tisztességtelen versenyre történik hivatkozás. Emellett

bizonyos anyagi biztonságot is nyújt az állatorvos számára.

10. A törvényjavaslat 3. § (1) bekezdés p) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A kamara:/

" p) kidolgozza a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenység gyakorlásának szakmai irányelveit (a továbbiakban: szakmai

irányelv); "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

11. A törvényjavaslat 3. § (2) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ

módosítását javasoljuk:

" (2) E törvény alkalmazásában [állategészségügyi szolgáltató]

magánállatorvosi tevékenységnek minõsül az állattartó. illetõleg más személy

megrendelésére végzett: ...."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

12. A törvényjavaslat 3. § (2) bekezdés c) pontját a jelzett szövegrésszel

javasoljuk kiegészíteni:

/ E törvény alkalmazásában [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenységnek minõsül .../

" c) az állat tartásával, gyógyításával és az egyéb állatorvosi tevékenységgel

összefüggõ szaktanácsadás; "

I n d o k o l á s

A hagyományos állatorvosi tevékenység napjainkban számos területtel bõvült.

Szükség lehet pl. élelmiszerelõállító üzem létesítéséhez szaktanácsadásra.

13. A törvényjavaslat 4. § (1) bekezdés f) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/A névjegyzékben fel kell tüntetni a kamara tagjának: /

" f) a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenysége

megkezdésének, felfüggesztésének, megszûnésének idõpontját;"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

14. A törvényjavaslat IV. Fejezet címének a következõ módosítását javasoljuk:

"A kamara tisztségviselõinek [és tagjainak] választása,

visszahívása "

I n d o k o l á s

A kamarai tagság nem választással jön létre. Azt az állatorvost, aki a

törvényben meghatározott feltételeknek megfelel és vele szemben kizáró ok nem

áll fenn, a kamarába tagként fel kell venni.

l5. A törvényjavaslat 15. § (1) bekezdés a) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/... Összeférhetetlen a kamarai tisztség vállalásával, ha a tag /

" a) az állami állategészségügyi szolgálat szervei[vel]nél vezetõként

közszolgálati jogviszonyban áll, "

I n d o k o l á s

Az állategészségügyrõl szóló törvényjavaslat szerint, a köztisztviselõk

jogállásáról szóló törvény értelmében nem vezetõ beosztású közszolgálati

jogviszonyban álló állatorvos részére az állategészségügyi és

élelmiszerellenõrzõ állomás igazgatója engedélyezheti magánállatorvosi

tevékenység végzését. Indokolatlan lenne kizárni a közszolgálati

jogviszonyú, magángyakorlatot folytató állatorvosokat a kamarai tisztségre

választhatók körébõl

16. A törvényjavaslat 15. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(3) A tisztségviselõ azonos kamarai szervezet[b]en belül csak egy tisztséget

tölthet be."

I n d o k o l á s

Az összeférhetetlenséget az azonos kamarai szervezeten belüli több tisztségre

is ki kell mondani.

17. A törvényjavaslat 15. § (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(5) Az (1), (3) és (4) bekezdésben megjelölt összeférhetetlenségi ok

fennállásáról az érintett a megválasztása elõtt köteles nyilatkozni.

Nyilatkozatában egyúttal vállalja, hogy megválasztása esetén a másik

tisztségérõl mond le. Amennyiben az összeférhetetlenség a választást követõen

merül fel, az attól számított tizenöt napon belül köteles az

összeférhetetlenség[i]et [okot] megszüntetni. A megszüntetésrõl az érintett a

választására jogosult testületet haladéktalanul tájékoztatja."

I n d o k o l á s

Az összeférhetetlenséget kell megszüntetni, ami nem feltétlenül a kamarai

tisztségrõl való lemondást jelenti.

18. A törvényjavaslat 18. § (2) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(2) Az az állatorvos, aki több területi szervezet illetékességi területén

folytat, illetõleg kíván folytatni [állategészségügyi szolgáltató]

magánállatorvosi tevékenységet, a székhelye szerinti területi szervezet

vezetõségénél kérheti tagfelvételét, egyidejûleg a területi szervezet

vezetõsége a többi illetékes területi szervezetet döntésérõl tájékoztatja."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

19. A törvényjavaslat 18. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

" (3) A vezetõség az állatorvos felvételérõl a kérelem benyújtásától számított

harminc napon belül dönt. Ha az állatorvost a kamara a tagjai közé felveszi,

az új tagot a névjegyzékbe be kell jegyezni, és ki kell adni részére a tagsági

igazolványt, valamint a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenység gyakorlására jogosító igazolványt."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

20. A törvényjavaslat 19. § (2) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(2) A felfüggesztés idõtartama alatt a tagsági viszonyból eredõ valamennyi

jog és kötelezettség szünetel és erre az idõtartamra a[z állategészségügyi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység gyakorlására vonatkozó jogosítványt

be kell vonni. "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

21. A törvényjavaslat 19. § (4) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

" (4) Az (1) bekezdés d) pontja szerinti esetben a tagsági viszony

felfüggesztése helyett legfeljebb hat hónapra bevonható a[z állategészségügyi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység gyakorlására jogosító igazolvány."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

22. A törvényjavaslat 20. § (1) bekezdését új e) ponttal javasoljuk

kiegészíteni:

/ Megszûnik a tagsági viszonya annak a tagnak, /

" e) aki tizenkét hónapot meghaladóan nem fizeti a tagdíjat, és a területi

szervezet vezetõségétõl fizetési kedvezményt nem kapott. "

I n d o k o l á s

A tagdíj fizetésének tartós elmaradását indokolt kizárással szankcionálni,

ellenkezõ esetben semmilyen következménye sincs a nemfizetésnek.

23. A törvényjavaslat 20. § (2) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ

módosítását javasoljuk:

"(2) A vezetõség[e] indokolt írásbeli határozatával ki kell zárni a kamarából

azt a tagot, akit...."

I n d o k o l á s

Pontosító javaslat.

24. A törvényjavaslat 21. § (1) bekezdés g) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A tag joga, hogy: /

"g) az e törvényben írt feltételek teljesítése esetén a[z állategészségügyi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységet folytassa. "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

25. A törvényjavaslat 21. § (3) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/A tag kötelezettsége, hogy /

"c) [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenysége során a

szakmai irányelveknek, valamint az állatorvos-etikai szabályzatban

foglaltaknak megfelelõen járjon el."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

26. A törvényjavaslat 25. §-át az (1) bekezdés jelölésével javasoljuk

kiegészíteni:

" (1) Az etikai eljárás lefolytatását követõen a taggal szemben az alábbi

etikai büntetések szabhatók ki: ..."

I n d o k o l á s

Pontosító javaslat.

27. A törvényjavaslat 25. § (1) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ Az etikai eljárás lefolytatását követõen a taggal szemben az alábbi etikai

büntetések szabhatók ki: /

"c) a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység

gyakorlására jogosító igazolvány legfeljebb hat hónapra történõ bevonása; "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

28. A törvényjavaslat IX. fejezet címének a következõ módosítását javasoljuk:

"A[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

29. A törvényjavaslat 28. §-a elõtti alcímnek a következõ módosítását

javasoljuk:

"A[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység folytatásának

feltételei "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

30. A törvényjavaslat 28. § (1) bekezdése bevezetõ mondatának a következõ

módosítását javasoljuk:

"(1) [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenységet az az

állatorvos végezhet, aki: ....."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

31. A törvényjavaslat 28. § (1) bekezdés b) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenységet az az

állatorvos végezhet, aki: /

"b) rendelkezik a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenység gyakorlására jogosító igazolvánnyal. "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

32. A törvényjavaslat 28. § (2) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ

módosítását javasoljuk:

"(2) [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenység gyakorlására

jogosító igazolványt annak a kamarai tagnak kell kiadni, aki ...."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

33. A törvényjavaslat 28. § (2) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ [ Állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység gyakorlására

jogosító igazolványt annak a kamarai tagnak kell kiadni, aki .../

"c) a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységre

vonatkozó felelõsségbiztosítással, ...."

/rendelkezik./

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

34. A törvényjavaslat 28. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(3) A[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység

gyakorlására jogosító igazolványt az állatorvos székhelye szerinti területi

szervezet vezetõsége állítja ki, ideértve azt az esetet is, ha a mûködési

terület több megyére vagy az ország egész területére terjed ki. Az

igazolványban fel kell tüntetni a 4. § (1) bekezdés a)-c) és e) pontjai

szerinti adatokat."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának meghatározásával összefüggõ

módosítás, illetve a 7. § (1) bekezdésének megfelelõ pontosítás.

35. A törvényjavaslat 28. § (4) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(4) A közszolgálati jogviszony keretében foglalkoztatott állatorvos, valamint

a települési önkormányzat polgármestere a külön törvény szerinti

összeférhetetlenségi szabályoknak megfelelõen folytathat [állategészség-ügyi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységet.

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

36. A törvényjavaslat 28. § (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(5) [Állategészségügyi szolgáltató] Magánállatorvosi tevékenységet jogi

személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy más szervezet csak

akkor folytathat, ha e tevékenységben olyan állatorvost foglalkoztat, aki az

(1) bekezdés szerinti feltételeknek megfelel. "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

37. A törvényjavaslat 30. § (1) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(1) A magánállatorvos a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenységét a bejegyzett mûködési területén; helyettesítés illetõleg ügyelet

ideje alatt a helyettesített állatorvos mûködési területén vagy ügyeleti

területén is gyakorolhatja. A munkaszüneti és ünnepnapi ügyeleti szolgálat

helyettesítésnek minõsül."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

38. A törvényjavaslat 30. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(3) A magánállatorvos - az elsõsegélynyújtás, illetõleg a bejelentési

kötelezettség alá tartozó fertõzõ állatbetegség gyanúja esetét kivéve - a

szakmai irányelvek, az állatorvos-etikai szabályzatban foglaltak, valamint a

hatósági rendelkezések figyelembevételével jogosult dönteni abban a kérdésben,

hogy az adott esetben vállalkozik-e a[z állategészségügyi] magánállatorvosi

szolgáltatás nyújtására. Visszautasítás esetén az állattartót tájékoztatni

kell - kérésére írásban - a szakszerû ellátás legközelebbi lehetõségérõl. "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

39. A törvényjavaslat 31.§ (1) bekezdés bevezetõ mondatának a következõ

módosítását javasoljuk:

"(1) A magánállatorvos [állategészségügyi szolgáltató] e tevékenysége

keretében jogosult: ...."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

40. A törvényjavaslat 31.§ (1) bekezdés c) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A magánállatorvos [állategészségügyi szolgáltató] e tevékenysége keretében

jogosult: .../

"c) a jogszabályban meghatározott keretek között a[z állategészségügyi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység ellátásához szükséges

kézigyógyszertárat fenntartani és az állatok gyógyításához szükséges

gyógyszert forgalmazni; "

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

41. A törvényjavaslat 31. § (1) bekezdés d) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A magánállatorvos [állategészségügyi szolgáltató] e tevékenysége keretében

jogosult: .../

"d) [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenységének

ellenértékeként díjazásra, valamint költségeinek megtérítésére."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

42. A törvényjavaslat 31. § (2) bekezdés b) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ Amennyiben a magánállatorvos hatósági feladatok ellátásában mûködik közre: /

"b) a hatósági állatorvost [egyébként] megilletõ [jogi] védelemben részesül."

I n d o k o l á s

Az állategészségügyrõl szóló törvényjavaslat szövegének megfelelõ pontosítás.

43. A törvényjavaslat 32.§ (1) bekezdés d) pontjának a következõ módosítását

javasoljuk:

/ A magánállatorvos köteles: /

"d) [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi tevékenysége során

munkáját a hivatás szabályainak és a tudomány mindenkori eredményeinek

hasznosításával, az állatorvos-etikai szabályoknak megfelelõen,

lelkiismeretesen, legjobb tudása szerint és saját felelõsségére ellátni;"

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

44. A törvényjavaslat 42. § (1) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(1) Ez a törvény 1995. december 1.napján lép hatályba. Az állatorvosi

magángyakorlatról és a magánállatorvosok hatósági tevékenységének

szabályozásáról szóló 21/1992. (VIII.3.) FM rendelet 1996. [december 31.]

július 1. napján hatályát veszti. "

I n d o k o l á s

A törvény hatálybalépése, illetõleg a hivatkozott rendelet hatályon kivül

helyezése idõpontjának pontosított meghatározása.

45. A törvényjavaslat 42. § (2) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(2) [E törvény hatálybalépésétõl számított harminc napon belül] Az állomás

hirdetõtábláján 1995.december 31-ig harminc napra közzé kell tenni az állomás

nyilvántartásában szereplõ, a 34. § (2) bekezdésének alkalmazása szempontjából

figyelembe vehetõ állatorvos nevét, lakcímét. A közzétett nyilvántartás

helyesbítése vagy kiegészítése [a közzétételtõl számított harminc napon belül]

1996. január 31-ig kezdeményezhetõ. "

I n d o k o l á s

A kamara megalakulásával összefüggõ határidõk megállapítása.

46. A törvényjavaslat 42. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(3) A területi szerveket [a (2) bekezdés szerinti határidõ elteltétõl

számított kilencven napon belül] 1996.április 30. napjáig létre kell hozni, a

Kamar[a]ának [küldöttközgyûlését] pedig [további hatvan napon belüli

idõpontra] 1996.június 30.napjáig kell [összehívni] megalakulni. "

I n d o k o l á s

A kamara megalakulásával összefüggõ határidõk megállapítása.

47. A törvényjavaslat 42. § (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(5) A kamara bírósági nyilvántartásba vételétõl számított harminc napon belül

a kamarai tagsághoz kötött [állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenységet folytató állatorvosoknak kérniük kell az illetékes területi

szervezetnél tagfelvételüket. A nyilvántartásba vétel közzétételérõl a kamara

gondoskodik. Ezt követõen - igazolt akadályoztatás kivételével - [állatorvosi

szolgáltató] magánállatorvosi tevékenység kamarai bejegyzés nélkül nem

folytatható."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

48. A törvényjavaslat 42. § (6) bekezdésének a következõ módosítását

javasoljuk:

"(6) A törvény hatálybalépésével egyidejûleg az egyéni vállalkozásról szóló

1990. évi V. törvény 2. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(2) Az egészségügyrõl szóló törvény hatálya alá tartozó, továbbá a

szociális szolgáltató tevékenység egyéni vállalkozás keretében történõ

folytatását a Kormány, a[z állategészségügyi szolgáltató] magánállatorvosi

tevékenység gyakorlásának feltételeit külön törvény szabályozza."

I n d o k o l á s

A magánállatorvosi tevékenység fogalmának, az állategészségügyi

törvényjavaslat szerinti meghatározásával összefüggõ módosítás.

Budapest, 1995. október 19.

Dr. Orosz Sándor sk.

a Mezõgazdasági bizottság elnöke

Eleje Honlap