1

ORSZÁGGYÛLÉS MEZÕGAZDASÁGI BIZOTTSÁGA

T/1304/4..

Gál Zoltán úrnak, Bizottsági módosító javaslat

az Országgyûlés elnökének

Helyben

Tisztelt Elnök Úr!

Az Országgyûlés Mezõgazdasági Bizottsága a takarmányok elõállításáról és

forgalomba hozataláról szóló T/1304.. számon benyújtott törvényjavaslathoz a

következõ

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o t

terjeszti be.

1. A törvényjavaslat 1. §-a (1) bekezdésének a következõk szerinti

kiegészítését javasolja:

/1. § (1) E törvény hatálya kiterjed/

a) a takarmányok, takarmány-alapanyagok, takarmány-kiegészítõanyagok,

takarmány-adalékanyagok, gyógyszeres takarmányok, elõkeverékek,

takarmánykeverékek, tápok, tápszerek elõállítására, importjára, forgalomba

hozatalára, forgalmazására [és] felhasználására [;] , minõségvizsgálatára és -

ellenõrzésére;

b) a takarmányok elõállításával, importálásával, forgalomba hozatalával,

forgalmazásával és felhasználásával foglalkozó valamennyi természetes és jogi

személyre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkezõ gazdasági társaságra.

I n d o k o l á s

A kiegészítés pontosítja a törvény hatályát.

2. A törvényjavaslat 2. §-a 7. pontjának a következõk szerinti kiegészítését

javasolja:

7) elõkeverék: különbözõ takarmány-alapanyagok, [és takarmány-kiegészítõ-

anyagok] takarmány-kiegészítõanyagok és takarmány-adalékanyagok olyan

keveréke, amely a teljes értékû takarmánykeverék gyártásához alapanyagul

szolgál;

I n d o k o l á s

A módosítás részben pontosítja, illetve a szakma szabályai szerint a

takarmány-adalékanyaggal is kiegészíti az elõkeverék fogalmát.

3. A törvényjavaslat 2.§-a 9. pontjának a következõk szerinti kiegészítését

javasolja:

9) táp: teljes értékû takarmánykeverék, amely a meghatározott fajú, korú

és hasznosítási irányú állat táplálóanyag szükségletét önmagában etetve

kielégíti;

I n d o k o l á s

A különbözõ fajú állatok különbözõ tápokat igényelnek.

4. A törvényjavaslat 2.§-ának 17. pontja a következõk szerint módosul:

17.) takarmányelõállító üzem: az az üzem, amely takarmány-alapanyagot,

takarmány-kiegészítõanyagot, takarmány-adalékanyagot, elõkeveréket, vagy

ezekbõl takarmánykeveréket, tápot, tápszert, gyógyszeres takarmányt, illetve

[táplálóértékkel nem rendelkezõ] nem nutritiv testidegen takarmány-

kiegészítõanyagot állít elõ.

Indokolás

A módosítás a 2.§ 4. pontjának megfelelõen pontosítja a

fogalommeghatározást.

5. A törvényjavaslat 2. §-ának 19. pontja a következõk szerint módosul:

19.) takarmányellenõrzés: a takarmány elõállításának, importálásának,

tárolásának, forgalmazásának, felhasználásának, elõzetesen megállapított

tulajdonságainak, valamint a [nem kívánatos mérgezõ] nem kívánatos, mérgezõ

anyagoktól való mentességének és a takarmány higiéniai állapotának

ellenõrzése.

Indokolás

A módosítás pontosítja a fogalommeghatározást.

6. A törvényjavaslat 3. §-a (1) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(1) A takarmány, a takarmány-alapanyag, a takarmány-kiegészítõanyag, a

takarmány-adalékanyag, a gyógyszeres takarmány, az elõkeverék, a

takarmánykeverék, a táp, a tápszer és a szálas és tömegtakarmány

elõállításával, forgalmazásával, forgalomba hozatalával kapcsolatos

minõsítési, engedélyezési, nyilvántartási és ellenõrzési feladatokat

takarmányozási hatósági jogkörben a mezõgazdasági minõsítõ feladatokat ellátó

intézet (a továbbiakban: minõsítõ intézet), [az állatgyógyászati- oltóanyag

gyógyszer- és takarmányellenõrzési feladatokat ellátó intézet (a továbbiakban:

ellenõrzõ intézet),] valamint a [területi szervként mûködõ] megyei (fõvárosi)

állategészségügyi és élelmiszerellenõrzõ állomás (a továbbiakban: Állomás) (a

minõsítõ intézet, és [az ellenõrzõ intézet,] az Állomás a továbbiakban együtt:

takarmányozási hatóság) látja el, a törvényben meghatározott esetekben az

állatgyógyászati oltóanyag gyógyszer és takarmányvizsgáló feladatokat ellátó

intézet, mint országos hatáskörû szakértõi intézmény (a továbbiakban:

szakértõi intézet) véleménye alapján."

I n d o k o l á s

A pontosítás az állategészségügyi törvénnyel való összhang érdekében

szükséges. Ennek megfelelõen a takarmányellenõrzési és engedélyezési

feladatokat a megyei állategészségügyi állomások látják el. A módosítás

egyszerûsíti az engedélyezési és ellenõrzési eljárást.

Megjegyzés

A módosítás indokolttá teszi az állategészségügyrõl szóló törvényjavaslat

41. §-ában az állatgyógyászati oltóanyag- gyógyszer és takarmányvizsgáló

feladatokat ellátó intézet nevének pontosítását szükségessé teszi.

7. A törvényjavaslat 4.§-a (1) bekezdésének a következõk szerinti módosítását

javasolja:

(1) A [forgalomba hozatal céljából gyártó] takarmányelõállító üzem

létesítésének engedélyezéséhez [az ellenõrzõ intézet, illetve] az Állomás

szakhatósági hozzájárulása is szükséges.

I n d o k o l á s

Az engedélyezés körét bõvíteni kell a 4. § (3) bekezdésnél leírt

indokolásban foglaltakra figyelemmel, továbbá a szöveget pontosítani kell a 3.

§ (1) bekezdésének módosítására figyelemmel.

8. A törvényjavaslat 4. §-a (2) bekezdésének a következõk szerinti módosítását

javasolja:

(2) A környezetvédelmi és közegészségügyi feltételek biztosítása az új

takarmányelõállító üzem létesítésének elõfeltétele. A [Az olyan]

takarmányelõállító üzemek létesítéséhez [, amelyek állati hulladékból

állítanak elõ takarmány,] az illetékes környezetvédelmi felügyelõség és az

Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat ( a továbbiakban: ÁNTSZ)

[ÁNTSZ] szakhatósági állásfoglalását is be kell szerezni.

I n d o k o l á s

Minden keverõüzem létesítéséhez kellenek az említett engedélyek nemcsak

az állati hulladékból elõállítókhoz.

9. A törvényjavaslat 4. §-ának (3) bekezdése kimarad, ennek megfelelõen a

(4) - (6) bekezdések számozása értelemszerûen változik:

[(3) A csak saját felhasználás céljából, - gyógyszert nem tartalmazó-

takarmányt, takarmánykeveréket, tápot és tápszert elõállító üzem létesítését a

takarmányelõállítási tevékenység megkezdése elõtt 30 nappal be kell jelenteni

- nyilvántartásba vétel céljából - az Állomásnak, továbbá az Állami

Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatnak ( a továbbiakban: ÁNTSZ).]

I n d o k o l á s

Nem minõsül forgalomba hozatalnak, ha valaki a saját 10. 000 db

sertésének állít elõ saját maga takarmányt, ugyanakkor órisái veszélyt jelent

az engedélynélküliség

10. A törvényjavaslat 4. §-a (4) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(4) A takarmányelõállító üzem mûködésének megkezdése elõtt legalább 30

nappal engedélyt kell kérni [az ellenõrzõ intézettõl, illetve] az Állomástól a

takarmányelõállítási tevékenység megkezdésére és az elõállítani kívánt

takarmányok körére. A takarmányelõállító üzem mûködését az ÁNTSZ-szel és az

illetékes szakhatóságokkal egyetértésben

kell engedélyezni."

11. A törvényjavaslat 4. §-a (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasolja:

"(5) Az engedélyben feltüntetett takarmányok körét csak [az ellenõrzõ

intézet, illetve] az Állomás hozzájárulásával lehet bõvíteni."

12. A törvényjavaslat 4. §-ának (6) bekezdése a következõk szerint egészül ki:

(6) Az [ellenõrzõ intézet, illetve] az Állomás legalább ötévenként

felülvizsgálja, hogy a takarmányelõállító üzem megfelel-e az (1) bekezdésben

foglalt feltételeknek.

I n d o k o l á s

A takarmányozási hatóságoknak saját belátásuk szerint legyen lehetõségük

gyakoribb ellenõrzésre is.

13. A törvényjavaslat 6.§-ának (1) bekezdése a következõk szerint egészül ki:

(1) A forgalomba hozatalt, illetve a felhasználást megelõzõsen az új

takarmányt, takarmány-alapanyagot, takarmány-kiegészítõanyagot, takarmány-

adalékanyagot, valamint a hazai engedéllyel vagy szabvánnyal nem rendelkezõ

import takarmányt a takarmányozási célú hasznosíthatóság szempontjából

minõsíteni kell. A minõsítés iránti kérelmet a minõsítõ intézethez kell

benyújtani, amely a minõsítésrõl határozatot ad ki [.] ami egyben a termék

forgalombahozatali engedélye.

I n d o k o l á s

A kiegészítés pontosítja a minõsítésre vonatkozó rendelkezést.

14. A törvényjavaslat 6. §-a a következõ (3) bekezdéssel egészül ki, ennek

megfelelõen a (3) bekezdés számozása értelemszerûen változik:

(3) Gyógyszeres takarmány esetén az engedély a szakértõ intézet

szakvéleménye alapján adható ki.

I n d o k o l á s

Az állatgyógyászati készítményekhez csak a szakértõi intézet ért, ezért a

szakhatósági véleménye nem nélkülözhetõ.

15. A törvényjavaslat 6. §-a (3) bekezdésének a következõk szerint módosítását

javasolja:

(3) A hazai és nemzetközi takarmányozásban ismeretlen, illetve

tisztázatlan hatású új takarmányok minõsítéséhez a minõsítõ

intézet

[felkérésére a minisztérium által kijelölt szakmai bizottság állásfoglalását

kell kérni.] szakértõt kérhet fel.

I n d o k o l á s

A módosítás a szakértõire felkérésével kapcsolatos eljárást egyszerûsíti.

16. A törvényjavaslat 7. §-a a következõ (2) bekezdéssel egészül ki, ennek

megfelelõen a törvényjavaslat szerinti 7. § szövege az (1) bekezdés lesz.

(2) Gyógyszeres takarmány esetében a minõsítõ intézet a szakértõ intézet

szakvéleménye alapján adja ki az engedélyt.

I n d o k o l á s

A nem minõsített gyógyszeres takarmányok esetében az engedély kiadásához

szükséges az ellenõrzõ intézet (ÁOGYTI) szakhatósági véleménye is.

17. A törvényjavaslat 8. §-a (2) bekezdésének e) pontja a következõk szerint

módosul:

e) [szükség szerint] élelmiszertermelõ állat esetében az élelmezés-

egészségügyi várakozási idõt;

I n d o k o l á s

Az élelmezésegészségügyi várakozási idõt mindig fel kell tüntetni nulla

nap esetében is.

18. A törvényjavaslat 8. §-a (2) bekezdésének g) pontja a következõk szerint

módosul:

g) megfelelõ alkalmazását lehetõvé tevõ felhasználási, etetési útmutatót;

I n d o k o l á s

Takarmány-alapanyag, elõkeverék esetében a felhasználási útmutatót is meg

kell adni.

19. A törvényjavaslat 8. §-a (2) bekezdése l) pontjának következõ módosítását

javasolja:

"l) a munkavédelmi elõírásokat [, valamint];"

20. A törvényjavaslat 8. §-a (2) bekezdése m) pontjának következõ módosítását

javasolja:

"m) a tárolási és raktározási javaslatot."

21. A törvényjavaslat 8. §-ának (2) bekezdése a következõ n) ponttal egészül

ki:

"n) a "csak takarmányozási célra" feliratot."

22. A törvényjavaslat 9. §-a (1) bekezdésének a következõk szerinti

módosítását javasolja:

(1) Belföldi felhasználás vagy forgalomba hozatal céljából kizárólag az e

törvény elõírásainak megfelelõ takarmányt szabad importálni. Az importálni

kívánt takarmányt csak a minõsítõ intézet engedélyével lehet behozni,

vámeljárás alá vonni és vámkezeltetni. [A minõsítõ intézet dönt a vizsgálatok

szükségességérõl és körérõl.]

I n d o k o l á s

A kiegészítés pontosítja az engedélyezésre vonatkozó rendelkezést.

23. A törvényjavaslat 9. §-a (2) bekezdésének a következõk szerinti

módosítását javasolja:

(2) Tilos olyan takarmányt importálni, elõállítani, forgalomba hozni,

forgalmazni és felhasználni, amely Magyarországon nem törzskönyvezett

állatgyógyászati készítményt tartalmaz.

I n d o k o l á s

A kiegészítés pontosítja a törvényben foglaltakat.

24. A törvényjavaslat 10. §-a (1) bekezdésének a következõk szerinti

kiegészítését javasolja:

(1) A takarmány, takarmány-alapanyag, takarmány-kiegészítõanyag,

takarmány-adalékanyag, gyógyszeres takarmány, elõkeverék, takarmánykeverék,

táp és tápszer, szálas és tömegtakarmány elõállításával, importjával,

forgalomba hozatalával, forgalmazásával, felhasználásával és vizsgálatával

kapcsolatos szabályozási, szervezési, igazgatási és hatósági feladatokat a

minisztérium, a takarmányozási hatóság és a takarmányfelügyelõ látja el.

I n d o k o l á s

A kiegészítés pontosítja az (1) bekezdés rendelkezését.

25. A törvényjavaslat 10. §-a (2) bekezdése a) pontjának a következõ

módosítását javasolja:

"(2) a) A takarmányfelügyelõ elsõ fokú határozatát felettes szervként [az

ellenõrzõ intézet és] az Állomás vezetõje bírálja el."

26. A törvényjavaslat 12. §-a b) 3 pontjának a következõk szerinti módosítását

javasolja:

(A minõsítõ intézet takarmányozási hatósági jogkörben:)

(b) engedélyezi:)

3. az import termékek takarmányozási célú

behozatalát,

[forgalmazását;] forgalomba hozatalát;

I n d o k o l á s

A módosítás pontosítja a b) 3. pont szövegét.

27. A törvényjavaslat 13. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"[13. § Az ellenõrzõ intézet takarmányozási hatósági jogkörében:

a) engedélyezi:

1. a természetes állapotú növényi eredetû, illetve szabvánnyal rendelkezõ

alapanyagok kivételével a takarmány-alapanyagot, takarmány-kiegészítõanyagot,

nem nutritív testidegen takarmány-kiegészítõanyagot, takarmány-adalékanyagot,

gyógyszeres takarmányt, elõkeveréket és tápszert forgalomba hozatal céljára

gyártó takarmányelõállító üzem mûködését, továbbá az elõállítani kívánt

takarmányok körét;

b) szakhatósági hozzájárulást ad az a/1 pontban meghatározott

takarmányokat elõállító üzem létesítéséhez;

c) nyilvántartja:

1. a forgalomba hozatal céljából gyártó takarmányelõállító üzemeket;

2. a csak saját felhasználás céljából takarmányokat elõállító üzemeket;

3. a forgalomba hozatal céljából elõállított takarmányokat és azok

gyártmánylapját;

4. a minõsített, illetve az engedélyezett takarmányokat.

d) ellenõrzi:

1. a takarmány-alapanyagot, a takarmány-kiegészítõanyagot, nem nutritív

testidegen takarmány- kiegészítõanyagot, a takarmány-adalékanyagot, a

gyógyszeres takarmányt, elõkeveréket, a tápszert és azok elõállítását,

kezelését, forgalomba hozatalát és felhasználását;

2. az import takarmányok kezelését, forgalomba hozatalát és

felhasználását;

3. a hatósági ellenõrzés során vett takarmányminták vizsgálatára kijelölt

laboratóriumokat;

e) koordinálja és szakmailag irányítja a területi és központi

takarmányellenõrzési feladatokat;

f) kiszabja a minõségvédelmi bírságot.]"

"A szakértõ intézet:

a) szakvéleményt ad:

1. a takarmányelõállító üzem engedélyezéséhez,

2. az új és import gyógyszeres takarmány forgalombahozatali

engedélyének kiadásához,

3. a minõsítõ intézethez benyújtott gyógyszeres takarmányok

nyilvántartásba vételéhez,

4. a gyógyszeres takarmányt vizsgáló laboratóriumok eng

edélyezéséhez.

b) szakmailag irányítja:

1. a gyógyszeres takarmányt vizsgáló laboratóriumok tev

ékenységét az állatgyógyászati készítmények vonatkozásában,

2. a hatósági ellenõrzés során vett takarmányminták viz

sgálatára kijelölt laboratóriumokat.

c) a b) 1. 2. pontban foglaltak végrehajtására körvizsgálatokat szervez.

d) szükség esetén javasolhatja a minõsítõ intézetnek a gyógyszeres tak

armányt vizsgáló laboratóriumok engedélyének a visszavonását."

28. A törvényjavaslat 14. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"[14. § Az Állomás takarmányozási hatósági jogkörében:

a) engedélyezi a takarmánykeveréket és tápot forgalomba hozatal céljára

gyártó takarmányelõállító üzem mûködését, továbbá az elõállítani kívánt

takarmányok körét;

b) szakhatósági hozzájárulást ad a takarmánykeveréket és tápot elõállító

üzem létesítéséhez;

c) nyilvántartja:

1. a takarmánykeveréket és tápot forgalomba hozatal céljából gyártó

takarmányelõállító üzemeket;

2. a csak saját felhasználás céljából takarmányokat elõállító üzemeket;

3. a forgalomba hozatal céljából elõállított takarmányokat és azok

gyártmánylapját;

4. a minõsített, illetve engedélyezett takarmányokat;

d) ellenõrzi:

1. a takarmánykeveréket, a tápot és azok elõállítását, kezelését,

forgalomba hozatalát és felhasználását;

2. a forgalomba hozott és importált szálas és tömegtakarmányok nem

kívánatos mérgezõ anyagait;

e) kiszabja a minõségvédelmi bírságot.]"

Az Állomás takarmányozási hatósági jogkörében

a) engedélyezi a természetes állapotú növényi eredetû, illetve

szabvánnyal rendelkezõ alapanyagok kivételével a takarmányalapanyagot,

takarmány-kiegészítõanyagot, nem nutritív testidegen takarmány-

kiegészítõanyagot, takarmány-adalékanyagot, gyógyszeres takarmány,

elõkeveréket, takarmánykeveréket, tápot és tápszert gyártó takarmányelõállító

üzem mûködését, továbbá az elõállítani kívánt takarmányok körét;

b) szakhatósági hozzájárulást ad az a) pontban meghatározott

takarmányokat elõállító üzem létesítéséhez;

c) nyilvántartja:

1. a takarmány-elõállító üzemeket;

2. az elõállított takarmányokat és azok gyártmánylapját;

3. a minõsített, illetve engedélyezett takarmányokat;

d) ellenõrzi:

1. a takarmány-elõállító üzemeket;

2. a takarmány-alapanyagot, takarmány-kiegészítõanyagot, nem nutritív

testidegen takarmány-kiegészítõanyagot, takarmány-adalékanyagot, gyógyszeres

takarmányt, elõkeveréket, takarmánykeveréket, tápot és tápszert és azok

elõállítását, kezelését, forgalmazását, forgalomba hozatalát, felhasználását

és összetételét;

3. a forgalomba hozott és importált szálas és tömegtakarmányok nem

kívánatos, mérgezõ anyagait;

e.) kiszabja a minõségvédelmi bírságot."

29. A törvényjavaslat 15. §-a (1) bekezdésének a következõk szerinti

módosítását javasolja:

"(1) Az [ellenõrzõ intézet és az] Állomások takarmányfelügyelõi részére

szolgálati igazolványt kell adni."

30. A törvényjavaslat 17. §-ának (1) bekezdése a következõk szerint módosul:

(1) A takarmányozási hatóság által végzett minõsítési, engedélyezési és

ellenõrzési vizsgálatok díjkötelesek, a díjak mértékét jogszabály állapítja

meg. A megállapított díjat a számlát kibocsátó takarmányozási hatóság számára

kell befizetni.

I n d o k o l á s

A (2) bekezdés elhagyására figyelemmel nem indokolt külön rendelkezni a

díj fizetésérõl.

31. A törvényjavaslat 17. §-ának (2) és (3) bekezdése kimarad, ennek

megfelelõen a (4) bekezdés számozása értelemszerûen változik.

[(2) Ha az ellenõrzõ intézet és az Állomás az ellenõrzés körében végzett

vizsgálatai során megállapítja, hogy az elõállított, illetve a forgalomba

hozott takarmány jogszabályban meghatározott követelményeknek nem felel meg,

az (1) bekezdésben foglaltakon kívül az eltérés mértékétõl függõen

szabályozott pótdíjat kell fizetni.]

[(3) Az (1) és (2) bekezdésben feltüntetett díjakat, a számlát kibocsátó

takarmányozási hatóság számára kell befizetni.]

I n d o k o l á s

A pótdíj bevezetése a minõségvédelmi bírságra figyelemmel nem indokolt. A

két büntetõ díjszabás felesleges. A (2) bekezdés elhagyására figyelemmel nem

indokolt a díj fizetésérõl külön bekezdésben rendelkezni.

32. A törvényjavaslat 18. §-a (1) bekezdése bevezetõ részének a következõk

szerinti módosítását javasolja:

"(1) Minden olyan esetben, amikor [az ellenõrzõ intézet és] az Állomás az

e törvényben, [vagy a vonatkozó] más jogszabályban, elõírásban foglaltak

megszegését észleli:"

33. A törvényjavaslat 18. §-a (1) bekezdésének c) pontja a következõk szerint

módosul:

c) az állat, illetve az ember egészségét veszélyeztetõ takarmányok

forgalomba hozatala, illetve felhasználása esetén a takarmányozási hatóság

értesíti az ÁNTSZ területileg illetékes [városi] intézetét;

I n d o k o l á s

A módosítás pontosítja a szöveget.

34. A törvényjavaslat 18. §-a (2) bekezdésének a következõk szerinti

módosítását javasolja:

"(2) Az [ellenõrzõ intézet és az] Állomás csökkent értékûnek nyilvánítja

azt a takarmányt, amelynek összetevõi és beltartalmi értékei a megengedettnél

nagyobb mértékben eltérnek a jelölésen, illetve a takarmány kísérõ okmányán

feltüntetett értékektõl, de nem veszélyezteti az állat és az ember egészségét.

A takarmányozási hatóság által végrehajtott értékcsökkentés mértékét a

felhasználó számára egyértelmûen jelezni kell."

35. A törvényjavaslat 19. §-a (1) bekezdésének a következõk szerinti

módosítását javasolja:

"(1) Ha a vizsgálat során [az ellenõrzõ intézet és] az Állomás

megállapítja, hogy az elõállított, illetve forgalomba hozott takarmány

beltartalmi értékei jogszabályban meghatározott mértéknél nagyobb mértékben

eltérnek a garantált beltartalmi értékektõl, az elõírt szinttõl eltérõ

mértékben gyógyszerhatóanyagot, vagy a maximális szintet meghaladó mértékben

[nem kívánatos mérgezõ] nem kívánatos, mérgezõ anyagot tartalmaz,

minõségvédelmi bírságot szab ki."

I n d o k o l á s

A módosítás pontosítja a szöveget.

36. A törvényjavaslat 19. § (3) bekezdése kimarad

[(3) A vizsgálati pótdíj (17. § (2) bekezdés) és a minõségvédelmi bírság

együttes kiszabásának nincs helye.]

I n d o k o l á s

A 17. § (2) bekezdésének elhagyására figyelemmel felesleges a 19. § (3)

bekezdésének rendelkezésére.

37. A törvényjavaslat 19. §-a (4) bekezdésének a következõk szerinti

módosítását javasolja:

"(4) A minõségvédelmi bírságot [az ellenõrzõ intézet, illetve] az Állomás

folyószámlájára kell befizetni. A befolyt összeg felhasználásáról a

takarmányvizsgálati módszerek korszerûsítésére és a takarmányok minõségének

javítását elõsegítõ intézkedésekre figyelemmel a minisztérium dönt."

38. A törvényjavaslat 20. §-a (1) bekezdésének c) pontja a következõk szerint

módosul:

"c) a takarmányba keverhetõ állatgyógyászati-készítmények, takarmány-

adalékanyagok használatát, valamint azok [nem kívánatos]nem kívánatos, mérgezõ

anyag tartalmának maximális szintjeit a népjóléti miniszterrel egyetértésben;

39. A törvényjavaslat 20. §-ának (2) bekezdése a következõk szerint módosul:

(2) Felhatalmazást kap a földmûvelésügyi miniszter, hogy kijelölje a

minõsítõ, illetõleg [ellenõrzõ] szakértõi feladatokat ellátó intézetet.

I n d o k o l á s

A módosítás pontosítást tartalmaz.

40. A törvényjavaslat 21. §-ának a következõk szerinti módosításá javasolja:

" Ez a törvény [.....] 1996. július 1. napján lép hatályba, egyidejûleg

az ipari takarmányok elõállításáról és forgalomba hozataláról szóló 9/1974.

(III. 21.) MT, valamint az azt módosító 44/1977. (XI.19.) MT, az 1/1983.

(I.19.) MT és a 32/1986. (VIII. 21.) MT rendelet hatályát veszti.

41. A törvényjavaslat 21. §-a a következõ (2) bekezdéssel egészül ki.

(2) A törvény hatályba lépése elõtt takarmány-elõállításra, forgalomba

hozatalra, laboratóriumi tevékenységre kiadott engedélyek továbbra is

érvényben maradnak.

I n d o k o l á s

A módosítás a teljes tevékenységi kör folyamatosságának biztosítása

érdekében szükséges.

Eleje Honlap