- 1 -

______________

Bizjelen\H1311res.DOC

H/1311/8.. szám

Az Országgyûlés

Gazdasági bizottságának bizottságának Környezetvédelmi bizottságának

a j á n l á s a

a Magyar Közlekedéspolitikáról és a megvalósításához szükséges legfontosabb

feladatokról szóló H/1311.. sz. országgyûlési határozati javaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Gazdasági bizottsága, a Környezetvédelmi bizottsága

(továbbiakban: Környezetvédelmi bizottság) megvitatta a Magyar

Közlekedéspolitikáról és a megvalósításához szükséges legfontosabb

feladatokról szóló, H/1311.. számon beterjesztett országgyûlési határozati

javaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott H/1311/3.., H/4..,H/5..,H/6..,H/7.. számú

módosító javaslatokat.

Megjegyzés: Az országgyûlési határozati javaslat szövegébõl elhagyni

javasolt szöveget [ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig

aláhúzással jelöljük. Ha a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód

szerepel - az egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a

javaslatot ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára

figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat az országgyûlési határozati javaslat §-

ainak, illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 1. pontja felvezetõ szövegének más megfogalmazását

javasolják:

"1. [Az Országgyûlés tudomásul veszi a közlekedéspolitika következõ

stratégiai fõ irányait:] A Magyar Köztársaság közlekedéspolitikai

stratégiájának fõ irányai:"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/1a. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

2. A Gazdasági bizottság a határozati javaslat 1. pontja második francia

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/Az Országgyûlés tudomásul veszi a közlekedéspolitika következõ

stratégiai fõ irányait:/

"- a szomszédos országokkal az együttmûködés feltételeinek javítása, [és

az ország kiegyensúlyozottabb térségi fejlõdésének elõsegítése,]

- az ország kiegyensúlyozottabb térségi fejlõdésének elõsegítése,"

Indokolás: Lásd a H/1311/6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

3. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 1. pontja második francia bekezdésének a következõ

módosítását, valamint ezt követõen új francia bekezdés beiktatását javasolják:

/Az Országgyûlés tudomásul veszi a közlekedéspolitika következõ

stratégiai fõ irányait:/

"- a szomszédos országokkal az együttmûködés feltételeinek javítását, [és

az ország kiegyensúlyozottabb térségi fejlõdésének elõsegítése,]

- az ország kiegyensúlyozottabb térségi fejlõdésének elõsegítése,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje a Gazdasági biz. ülésén nem

ért egyet, a Környezetvédelmi biz. ülésén egyetért

4. A Környezetvédelmi bizottság a határozati javaslat 2. pontjának a

következõ módosítását javasolja:

"2. Az Országgyûlés fontos nemzetgazdasági érdeknek tartja a

tranzitforgalmat, a növekvõ tranzitforgalom megfelelõ kiszolgálását. Ezért meg

kell teremteni és fenn kell tartani a fõ közlekedési tranzitfolyosókat,

amelyeken kedvezõ forgalmi kapcsolatokat kell biztosítani a Magyarországon

áthaladó forgalom részére, és amelyek lehetõvé teszik az integrálódást az

Európai Unió transz-európai közlekedési hálózataiba.

Sürgetõ feladat a fõ tranzit áramlatok irányában

- a belsõ és külsõ regionális fejlõdést is elõsegítõ autópályák, autóutak

megépítése,

- a vasútvonalak legalább 160 km/ó sebességre történõ átépítése, a közlekedési

kapcsolatok fejlesztése és kiépítése a szomszédos országokkal,

- a dunai víziúton az európai VI.b. víziút-osztálynak megfelelõ paraméterek

biztosítása és a hajózást kiszolgáló legfontosabb országos közforgalmú kikötõk

megvalósítása,

- a kombinált áruszállítás fejlõdéséhez szükséges feltételek megteremtése,

fejlesztése."

Indokolás: Lásd a H/1311/7/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

5. A Környezetvédelmi bizottság a határozati javaslat 2. pontjának a

következõ módosítását javasolja:

"2. Az Országgyûlés fontos nemzetgazdasági érdeknek tartja a

tranzitforgalmat, a növekvõ tranzitforgalom megfelelõ kiszolgálását. Ezért meg

kell teremteni és fenn kell tartani a fõ közlekedési tranzitfolyosókat,

amelyeken kedvezõ forgalmi kapcsolatokat kell biztosítani a Magyarországon

áthaladó forgalom részére, és amelyek lehetõvé teszik az integrálódást az

Európai Unió transz-európai közlekedési hálózataiba.

Sürgetõ feladat a fõ tranzit áramlatok irányában

- a belsõ és külsõ regionális fejlõdést is elõsegítõ autópályák, autóutak

megépítése,

- a vasútvonalak legalább 160 km/ó sebességre történõ átépítése,

- a dunai víziúton az európai VI.b. víziút-osztálynak megfelelõ paraméterek

biztosítása és a hajózást kiszolgáló legfontosabb országos közforgalmú kikötõk

megvalósítása,

- a kombinált áruszállítás fejlõdéséhez szükséges feltételek megteremtése,

fejlesztése,

- logisztikai és környezetvédelmi szempontok figyelembevételével

kamionterminálok megépítése."

Indokolás: Lásd a H/1311/7/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

6. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 2. pontjának a következõ módosítását javasolják:

"2. Az Országgyûlés fontos nemzetgazdasági érdeknek tartja [a

tranzitforgalmat, a növekvõ tranzitforgalom megfelelõ kiszolgálását. Ezért meg

kell teremteni és fenn kell tartani a fõ közlekedési tranzitfolyosókat,

amelyeken kedvezõ forgalmi kapcsolatokat kell biztosítani a Magyarországon

áthaladó forgalom részére, és amelyek lehetõvé teszik az integrálódást az

Európai Unió transz-európai közlekedési hálózataiba.] Magyarország földrajzi

fekvése és domborzati viszonyai miatt az elkerülhetetlen tranzitforgalom

megfelelõ kiszolgálását. A tranzitforgalomból származó gazdasági elõnyök

kihasználása érdekében olyan fõ közlekedési tranzitfolyosókat kell

megteremteni és fenntartani, amelyek a legkisebb környezetterhelés és

környezet igénybevétel mellett úgy

- biztosítsanak kedvezõ forgalmi kapcsolatokat a Magyarországon áthaladó

forgalom részére,

- teszik lehetõvé az integrálódást az Európai Unió transz-európai közlekedési

hálózatába,

hogy a környezetterhelést lehetõség szerint nem fokozzák, csökkentik, a

környezetszennyezést megelõzik, a környezetkárosítást kizárják.

Sürgetõ feladat a fõ tranzit áramlatok irányában

- a belsõ és külsõ regionális fejlõdést is elõsegítõ autópályák, autóutak

megépítése,

- a vasútvonalak legalább 160 km/ó sebességre történõ átépítése,

- a dunai víziúton az európai VI.b. víziút-osztálynak megfelelõ paraméterek

biztosítása és a hajózást kiszolgáló legfontosabb országos közforgalmú kikötõk

megvalósítása,

- a kombinált áruszállítás fejlõdéséhez szükséges feltételek megteremtése."

Indokolás: Lásd a H/1311/4/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

7. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 2. pontjának a következõ módosítását javasolják:

"2. Az Országgyûlés fontos nemzetgazdasági érdeknek tartja a

tranzitforgalmat, a növekvõ tranzitforgalom megfelelõ kiszolgálását. Ezért meg

kell teremteni és fenn kell tartani a fõ közlekedési tranzitfolyosókat,

amelyeken kedvezõ forgalmi kapcsolatokat kell biztosítani a Magyarországon

áthaladó forgalom részére, és amelyek lehetõvé teszik az integrálódást az

Európai Unió transz-európai közlekedési hálózataiba.

Sürgetõ feladat a fõ tranzit áramlatok irányában

- a belsõ és külsõ regionális fejlõdést is elõsegítõ módon logisztikai és

környezetvédelmi szempontok figyelembevételével autóutak, autópályák[,

autóutak] és kamion terminálok megépítése,

- a vasútvonalak legalább 160 km/ó sebességre történõ átépítése,

- a dunai víziúton az európai VI.b. víziút-osztálynak megfelelõ paraméterek

biztosítása és a hajózást kiszolgáló legfontosabb országos közforgalmú kikötõk

megvalósítása,

- a kombinált áruszállítás fejlõdéséhez szükséges feltételek megteremtése,

fejlesztése."

Indokolás: Lásd a H/1311/4/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

8. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 2. pontjának a következõ módosítását javasolják:

"2. Az Országgyûlés fontos nemzetgazdasági érdeknek tartja a

tranzitforgalmat, a növekvõ tranzitforgalom megfelelõ kiszolgálását. Ezért meg

kell teremteni és fenn kell tartani a fõ közlekedési tranzitfolyosókat,

amelyeken kedvezõ forgalmi kapcsolatokat kell biztosítani a Magyarországon

áthaladó forgalom részére, és amelyek lehetõvé teszik az integrálódást az

Európai Unió transz-európai közlekedési hálózataiba.

Sürgetõ feladat a fõ tranzit áramlatok irányában

- a belsõ és külsõ regionális fejlõdést is elõsegítõ autópályák, autóutak

megépítése,

- a vasútvonalak legalább 160 km/ó sebességre történõ átépítése és vasúti

kapcsolat teremtése Szlovéniával,

- a dunai víziúton az európai VI.b. víziút-osztálynak megfelelõ paraméterek

biztosítása és a hajózást kiszolgáló legfontosabb országos közforgalmú kikötõk

megvalósítása,

- a kombinált áruszállítás fejlõdéséhez szükséges feltételek megteremtése."

Indokolás: Lásd a H/1311/4/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

9. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 2. pontjának a következõ kiegészítését javasolják:

"2. Az Országgyûlés fontos nemzetgazdasági érdeknek tartja a

tranzitforgalmat, a növekvõ tranzitforgalom megfelelõ kiszolgálását. Ezért meg

kell teremteni és fenn kell tartani a fõ közlekedési tranzitfolyosókat,

amelyeken kedvezõ forgalmi kapcsolatokat kell biztosítani a Magyarországon

áthaladó forgalom részére, és amelyek lehetõvé teszik az integrálódást az

Európai Unió transz-európai közlekedési hálózataiba.

Sürgetõ feladat a fõ tranzit áramlatok irányában

- a belsõ és külsõ regionális fejlõdést is elõsegítõ autópályák, autóutak

megépítése,

- a vasútvonalak legalább 160 km/ó sebességre történõ átépítése,

- a dunai víziúton az európai VI.b. víziút-osztálynak megfelelõ paraméterek

biztosítása és a hajózást kiszolgáló legfontosabb országos közforgalmú kikötõk

megvalósítása,

- a kombinált áruszállítás fejlõdéséhez szükséges feltételek megteremtése.

Az egyes EU tagországokkal megkötött kétoldalú alágazati közlekedési

egyezményeket az Unió és hazánk közötti közlekedési megállapodásokkal kell

felváltani."

Indokolás: Lásd a H/1311/4/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

10. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontja felvezetõ szövegének a következõ módosítását

javasolják:

"3. Az Országgyûlés [egyetért azzal] úgy határoz, hogy"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/1b. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

11. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontja b) alpontjának a következõ módosítását

javasolják:

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"b.) a [növekvõ] közúti áruszállítási teljesítmények káros környezeti

hatásainak mérséklése, valamint a magyar közúti fuvarozás nemzetközi

versenyképességének növelése érdekében a környezetkímélõ jármûvek beszerzését

az állam közvetett eszközökkel (vám- és adókedvezmények, kedvezõ

hitelfeltételek stb. biztosításával) segítse elõ,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

12. A Környezetvédelmi bizottság a határozati javaslat 3. pontjának új e)

ponttal történõ kiegészítését javasolja:

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"e) a vasút fejlesztésében elsõbbséget kell biztosítani a

sebességkorlátozások megszüntetésének."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg a H/1311/3/5.. sz. módosító

javaslattal.

Indokolás: Lásd a H/1311/7/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

13. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új e) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"e) a közvetlen nemzetközi összeköttetést biztosító vasútvonalakat

villamosítani kell"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje a Gazdasági biz. ülésén nem

ért egyet, a Környezetvédelmi biz. ülésén egyetért

14. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új e) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"e) a vasút fejlesztésében elsõbbséget kell biztosíteni a törzshálózathoz

nem tartozó összekötõ vonalak sebességkorlátozása megszüntetésének,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/5.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

15. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új e) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"e) a fõ vasútvonalak vasúti keresztezõdéseiben biztonságosabb átkelési

lehetõségeket kell kiépíteni,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

16. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új e) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"e) a fõ közlekedési utak tekintetében elsõsorban a minõség

fenntartására, továbbá a biztonságra és a környezetvédelmi kiépítettségre

kiemelt figyelmet kell fordítani,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

17. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új f) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"f) közlekedési szövetségek és tarifaközösségek létrehozásával is

segíteni kell a tömegközlekedés vonzóbbá tételét,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

18. Bogárdi Zoltán képviselõ a határozati javaslat 3. pontja f)

alpontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"f.) a lakott területek belsõ, sûrûn lakott övezeteiben, a történelmi

jelentõségû, mûemléki védettségû, valamint a pihenést, üdülést szolgáló

területeken a személygépkocsi-forgalmat az illetékes hatóságok jelentõs

mértékben korlátozzák, a kerékpárforgalom egyidejû fejlesztésével,"

Indokolás: Lásd a H/1311/5.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

19. A Környezetvédelmi bizottság a határozati javaslat 3. pontját új g)

ponttal javasolja kiegészíteni:

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"g) fokozatosan meg kell teremteni a biztonságos gyalogos és

kerékpárközlekedést, valamint a mozkgássérültek közlekedésének feltételeit."

Indokolás: Lásd a H/1311/7/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért

20. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új g) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"g) fokozódó mértékben kell megteremteni a biztonságos gyalogos és

kerékpárközlekedés, valamint a mozgássérültek közlekedésének feltételeit,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/9.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. nem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

21. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új g) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"g) az újonnan forgalomba kerülõ gépkocsikra vonatkozó emissziós

elõírások tekintetében a nemzetközileg elfogadott szigorúbb normákat kell

alkalmazni, és az ennek meg nem felelõ jármûvek behozatalát meg kell tiltani,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/10. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

22. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslat 3. pontját új h) alponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

"h) a folyam-tengeri hajózást olyan módon kell fejleszteni, amely

alkalmassá teszi a mediterrán medence, valamint az ukrán és orosz belvizek

közvetlen, átrakás nélküli elérését,"

Indokolás: Lásd a H/1311/3/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

23. Bogárdi Zoltán képviselõ a határozati javaslat 3. pontját új i) és

j) alpontokkal javasolja kiegészíteni:

/Az Országgyûlés egyetért azzal, hogy/

"i) az elkerülõ utakkal, autópályákkal tehermentesített települések

fõútjain, állami és koncessziós beruházások esetében egyarnt, járulékos

környezetvédelmi beruházásként forgalomcsillapító és kerékpárforgalmi

létesítmények valósuljanak meg,

j) az ökoturizmus feltételeinek megteremtése érdekében a szomszédos

országok hálózatához csatlkaozó, hazánk természeti és kultúrális

nevezetességeit feltáró kerékpárút hálózat létesüljön."

Indokolás: Lásd a H/1311/5.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja

- a Környezetvédelmi biz. egyharmada sem támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

24. Szõdi Imre, Hajdú László, Tamássy István és Kiss Róbert képviselõk a

határozati javaslatot új 4. ponttal javasolják kiegészíteni:

"4. Meg kell vizsgálni az egységes Közlekedési Alap létrehozásának

lehetõségét és feltételeit."

Indokolás: Lásd a H/1311/3/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja

- a Környezetvédelmi biz. támogatja

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1996. június 6.

Dr. Tardos Márton s.k., Dr. Baráth Etele s.k.,

a Gazdasági bizottság elnöke a Környezetvédelmi bizottság elnöke

Eleje Honlap