- 1 -

______________

I:\bizjelen\T1502res.DOC

T/1502/36.. szám

Az Országgyûlés

Alkotmány- és igazságügyi bizottságának Gazdasági bizottságának

Költségvetési és pénzügyi bizottságának Kulturális és sajtó bizottságának

Mezõgazdasági bizottságának Szociális és egészségügyi bizottságának

a j á n l á s a

az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény módosításáról

szóló T/1502.. sz. törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság), Gazdasági bizottsága, Költségvetési és pénzügyi

bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság), Kulturális és sajtó

bizottsága (továbbiakban: Kulturális bizottság), Mezõgazdasági bizottsága,

valamint Szociális és egészségügyi bizottsága (továbbiakban: Szociális

bizottság) megvitatta az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV.

törvény módosításáról szóló, T/1502.. számon beterjesztett törvényjavaslatot,

továbbá az ahhoz benyújtott T/1502/8.,T/9.., T/10..,T/11.., T/12..,T/13.., T/14..,

/15.,T/16.., T/17.., /18., /19.,T/20..,T/21..,T/22..,T/23..,T/24..,T/25..,T/26..,T/27..,

/28.,T/29..,T/30..,T/31..,T/32..,T/33..,T/34..,T/35.. számú módosító javaslatokat.

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatják, a módosító

javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.

A Gazdasági bizottság elõadója: Tóth Sándor képviselõ

A Mezõgazdasági bizottság elõadója: Matuska Sándor képviselõ

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Dr. Brúszel László és dr. Kristóf István képviselõk a törvényjavaslat

3. §-ának az elhagyását javasolják (a javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"3. § [Az áfa tv. 12. §-a a következõ i) ponttal egészül ki:

/A nemzetközi közlekedéshez és a termékek nemzetközi forgalmához

közvetlenül kapcsolódó termékértékesítésnek és szolgáltatásnyújtásnak

minõsül:/

"i) kizárólag nemzetközi közlekedésben részt vevõ, illetve külföldi

lajstromjelû légijármû javítása, karbantartása, felújítása és átalakítása."]"

Indokolás: Lásd a T/1502/18. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

2. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 3. §-ában az áfa tv. 12.

§ i) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/Az áfa tv. 12. §-a a következõ i) ponttal egészül ki:/

/A nemzetközi közlekedéshez és a termékek nemzetközi forgalmához

közvetlenül kapcsolódó termékértékesítésnek és szolgáltatásnyújtásnak

minõsül:/

""i) a kizárólag nemzetközi közlekedésben részt vevõ, illetve külföldi

lajstromjelû légijármû javítása, karbantartása, felújítása és átalakítása.""

Indokolás: Lásd a T/1502/35. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz.

- a Költségvetési biz.

- a Kulturális biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének az

elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása

értelemszerûen változik):

"(2) [Az áfa tv. 13. §-ának (1) bekezdése a következõ 3. ponttal egészül

ki:

/E törvény alkalmazásában:/

"3. értékpapír: minden olyan okirat, amelyet jogszabály értékpapírnak

minõsít, kivéve azt a dolgot helyettesítõ okiratot, melynek megszerzése

egyúttal a benne megjelölt dolog feletti tulajdonjog megszerzését is

jelenti;"]"

Indokolás: Lásd a T/1502/33. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

4. Nahimi Péter képviselõ a törvényjavaslat 4. § (4) bekezdésében az áfa

tv. 13. § (1) bekezdése 15. pontjának a következõ módosítását javasolja:

/Az áfa tv. 13. §-ának (1) bekezdése a következõ 15. ponttal egészül ki:/

/E törvény alkalmazásában:/

""15. továbbértékesítési cél: a beszerzett termék saját célú használat,

hasznosítás nélküli, 6. § szerinti értékesítése[, melynek eredményeként a

termék használati értéke legfeljebb a kereskedelemben szokásos értékváltozás

figyelembevételével térhet el a beszerzéskori állapottól;]""

Indokolás: Lásd a T/1502/25/1.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

5. Dr. Brúszel László és dr. Kristóf István képviselõk a törvényjavaslat

4. §-át a következõ új (5) és (6) bekezdésekkel javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen

változik):

"(5) Az áfa tv. 13. §-ának (1) bekezdése 16/g. pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"g) a termék (szolgáltatás) megnevezése, valamint statisztikai

besorolása, amennyiben az eltér e törvény 28. § (1) bekezdésében meghatározott

25 %-os mértéktõl."

(6) Az áfa tv. 13. §-ának (1) bekezdése 17/e. pontja helyébe az alábbi

rendelkezés lép:

"e) a termék (szolgáltatás) megnevezése, valamint statisztikai

besorolása, amennyiben az eltér e törvény 28. § (1) bekezdésében meghatározott

25 %-os mértéktõl.""

Indokolás: Lásd a T/1502/19. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

6. Nahimi Péter képviselõ a törvényjavaslat 5. §-ában az áfa tv. 22. §

(6) bekezdése a) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/Az áfa tv. 22. §-ának helyébe a következõ rendelkezés lép:/

/Az ellenérték helyett az értékesített termék, nyújtott szolgáltatás adó

nélküli, az adófizetési kötelezettség keletkezésének idõpontjában fennálló

forgalmi értéke az adó alapja akkor, ha/

"a) az ellenérték az értékesített termék, nyújtott szolgáltatás adó

nélküli, az adófizetési kötelezettség keletkezésének idõpontjában fennálló

forgalmi értékéhez hasonlítva aránytalanul alacsony, és azt a felek nem hitelt

érdemlõen igazolhatóan a fennálló piaci körülményeknek és saját helyzetüknek

megfelelõen állapították meg, valamint"

Indokolás: Lásd a T/1502/25/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

7. Dr. Brúszel László és dr. Kristóf István képviselõk a törvényjavaslat

5. §-ában az áfa tv. 22. § (6) bekezdése b) pontja ba) alpontjának a következõ

kiegészítését javasolják:

/Az áfa tv. 22. §-ának helyébe a következõ rendelkezés lép:/

/a termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás az alábbiakban meghatározott

kör részére történik:/

"ba) az adóalany jelenlegi és - egy teljes naptári éven belül - volt

tulajdonosa, tagja;"

Indokolás: Lásd a T/1502/20. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

8. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 6. §-ának a következõ

módosítását javasolja:

"6. § Az áfa tv. 31. §-a (1) bekezdésének f) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép, egyidejûleg a § a következõ g), [és] h) és i) ponttal egészül

ki:

/Mentes az adó alól a vámmentes termékimport, kivéve azt a

termékimportot, mely/

"f) a határmenti gazdálkodás keretében biztosított vámmentességen alapul;

g) a 29. §-ban meghatározott adómérték alá tartozó termékértékesítés

következményeként valósul meg;

h) kérelemre engedélyezett vámmentességen alapul[.];

i) az alapítvány részére biztosított vámmentességen alapul."

Indokolás: Lásd a T/1502/16.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- a Kulturális biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

9. Dr. Szolnoki Andrea, dr. Lukovics Éva, Béki Gabriella és dr. Szigeti

György képviselõk a törvényjavaslatot a következõ új 6/A. §-sal javasolják

kiegészíteni:

"6/A. § Az áfa tv. 33. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

/Nem vonható le az elõzetesen felszámított adó, ha az adóalany a terméket

és a szolgáltatást/

"b) követlenül tárgyi adómentesség alá tartozó termékértékesítéshez és

szolgáltatásnyújtáshoz (30. §) használja fel, hasznosítja, kivéve a humán

egészségügyi ellátást szolgáló beruházást;""

Megjegyzés: A törvényjavaslat nem érinti az áfa tv. 33. §-át. A módosító

javaslat indokolásában pedig nem történik utalás arra, hogy a Házszabály 94.

§ (3) bekezdésében foglaltakkal szemben miért indokolt a módosítás.

Megjegyzés: Jogtechnikai szempontból új 7. § felvétele az indokolt.

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 32. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/1502/9. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem foglalt állást.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

10. Keller László és Varga József képviselõk a törvényjavaslatot a

következõ új 7. §-sal javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"7. § Az áfa tv. 32. §-a (1) bekezdésének d) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

/A 34. § szerinti adóalanyt megilleti az a jog, hogy az általa fizetendõ

adó összegébõl (48. § (1) bekezdése) levonja/

"d) a saját vállalkozásban megvalósított beruházása után bevallott

adóösszeget""

Megjegyzés: A törvényjavaslat nem érinti az áfa tv. 32. §-át. A módosító

javaslat indokolása szerint viszont "a beterjesztett tv. javaslat új

rendelkezést javasol a 36. § (1) bekezdésének d) pontja helyébe, amelynek

célja az elõterjesztõ és a szöveges indoklás szerint az, hogy a saját

vállalkozásban végzett beruházások utáni forgalmi adót még átmenetileg se

kelljen "meghitelezni". Ahhoz, hogy ezt a célt elérjük, a tv. hatályos 32.

§-a (1) bekezdésének d) pontját is meg kellene változtatni, mert az a

megfizetett adót jelöli meg adólevonási jog keletkeztetõjeként. Az APEH

eddig is erre hivatkozva kötelezte az adózókat a kiszámított adó

"meghitelezésére."" ... "A további szakmai viták elkerülése, a jogalkotói

szándék ellentmondás nélküli érvényesülése igényli a módosítást."

Indokolás: Lásd a T/1502/24.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem foglalt állást.

- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

11. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 8. §-ának elhagyását

javasolja (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása

értelemszerûen változik):

"8. § [Az áfa tv. 39. §-a a következõ (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A (3) bekezdés a) pontja szerinti adólevonás összegében nem

haladhatja meg:

a) a tárgyi eszköz értékesítése során felszámított adó összegét; vagy

b) azt az összeget, mely adófizetési kötelezettségként az adóalanyt akkor

terhelné, ha a tárgyi eszköz értékesítését belföldön teljesítené, vagy ha a

tárgyi eszköz értékesítésére a 28. §-ban meghatározott adómérték

vonatkozna."]"

Indokolás: Lásd a T/1502/32. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

12. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában az áfa tv. 39. §

(5) bekezdése felvezetõ szövegének a következõ módosítását javasolja:

/Az áfa tv. 39. §-a a következõ (5) bekezdéssel egészül ki:/

""(5) A (3) bekezdés a) pontja szerinti adólevonás összeg[ében]e nem

haladhatja meg:"

Indokolás: Lásd a T/1502/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

13. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában az áfa tv. 39. §

(5) bekezdése b) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/Az áfa tv. 39. §-a a következõ (5) bekezdéssel egészül ki:/

/A (3) bekezdés a) pontja szerinti adólevonás összegében nem haladhatja

meg:/

"b) a 29. § a) és b) pontjában meghatározott termékértékesítés esetén azt

az összeget, mely adófizetési kötelezettségként az adóalanyt akkor terhelné,

ha a tárgyi eszköz értékesítését belföldön teljesítené, vagy ha a tárgyi

eszköz értékesítésére a 28. §-ban meghatározott adómérték vonatkozna.""

Indokolás: Lásd a T/1502/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

14. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 8. §-ában az áfa tv. 39. §

(5) bekezdése b) pontjának a következõ módosítását javasolja:

/Az áfa tv. 39. §-a a következõ (5) bekezdéssel egészül ki:/

/A (3) bekezdés a) pontja szerinti adólevonás összegében nem haladhatja

meg:/

"b) azt az összeget, mely adófizetési kötelezettségként az adóalanyt

akkor terhelné, ha a tárgyi eszköz értékesítését belföldön teljesítené[, vagy

ha a tárgyi eszköz értékesítésére a 28. §-ban meghatározott adómérték

vonatkozna].""

Indokolás: Lásd a T/1502/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

15. Dr. Brúszel László és dr. Kristóf István képviselõk a

törvényjavaslat 9. §-ában az áfa tv. 44. § (1) bekezdésének más

megfogalmazását javasolják:

/Az áfa tv. 44. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:/

""44. § (1) [Az adó alapját, illetve - számla, egyszerûsített számla

kibocsátása esetén - az ellenértéket, valamint - a (2) bekezdésben

meghatározott eltéréssel - az áthárított adót a felszámított adómérték

szerinti részletezésben és összesítve is fel kell tüntetni a számlában,

egyszerûsített számlában és számlát helyettesítõ okmányban.] A számlában, az

egyszerûsített számlában és a számlát helyettesítõ okmányban - a (2)

bekezdésben meghatározott eltéréssel - az adó alapját, az áthárított adót, a

felszámított adómértéket, valamint az ellenértéket, a felszámított adómérték

szerinti részletezésben és összesítve is fel kell tüntetni.""

Indokolás: Lásd a T/1502/21. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

16. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 10. § (1) bekezdésében az

áfa tv. 45. § (1) bekezdése végén lévõ szövegnek a következõ módosítását

javasolja:

/Az áfa tv. 45. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:/

/Ha a számla, egyszerûsített számla és számlát helyettesítõ okmány

kibocsátását követõen az adóalany/

/az áthárított adó összegét, illetve az annak meghatározásához szükséges

tételeket módosítja, vagy/

/az adót utólag kívánja felszámítani és áthárítani,/

"errõl helyesbítõ számlát, helyesbítõ egyszerûsített számlát [és] vagy

helyesbítõ számlát helyettesítõ okmányt köteles kibocsátani."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 17. és 18.

pontjaiban foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/1502/13.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

17. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 10. §-át a következõ új

(2) bekezdéséssel javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(2) Az áfa tv. 45. § (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(2) A helyesbítõ számlának, helyesbítõ egyszerûsített számlának és

helyesbítõ számlát helyettesítõ okmánynak tartalmaznia kell:

a) a helyesbítés tényére utaló jelzést;

b) az eredeti számla, egyszerûsített számla és számlát helyettesítõ

okmány azonosításához szükséges adatokat;

c) a módosításnak megfelelõ új tételeket.""

Indokolás: Lásd a T/1502/14.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

18. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 10. § (2) bekezdésében az

áfa tv. 45. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/Az áfa tv. 45. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,

egyidejûleg a § a következõ (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:/

""(3) A helyesbítést az adóalany a helyesbítõ számla, helyesbítõ

egyszerûsített számla [és] vagy helyesbítõ számlát helyettesítõ okmány

kibocsátásának napját tartalmazó adómegállapítási idõszakban köteles

figyelembe venni."

Indokolás: Lásd a T/1502/15.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

19. Dr. Brúszel László és dr. Kristóf István képviselõk a

törvényjavaslat 10. § (2) bekezdésében az áfa tv. 45. § (5) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolják:

/Az áfa tv. 45. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,

egyidejûleg a § a következõ (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:/

"(5) A (3) és (4) bekezdésben foglalt esetekben önellenõrzésnek nincs

helye. Ha a helyesbítésre az adó alapjának és az áthárított adó összegének

növekedése miatt kerül sor, a számla, egyszerûsített számla és a számlát

helyettesítõ okmány kibocsátójának az önellenõrzés szabályait kell

alkalmazni.""

Indokolás: Lásd a T/1502/22. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

20. Dr. Brúszel László és dr. Kristóf István képviselõk a

törvényjavaslat 11. §-ában az áfa tv. 48. § (4) bekezdése b) pontjának a

következõ tartalmi és szerkezeti módosítását javasolják:

/Az áfa tv. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

/Az adóhatóság az adó-visszaigénylési kérelmet akkor teljesíti, ha/

""b) a tárgyi eszköz beszerzésére jutó levonható, korábban vissza nem

igényelt elõzetesen felszámított adó:

ba) göngyölített összege legalább 100.000 forinttal meghaladja az

ugyanezen idõszakban fizetendõ adó göngyölített összegét;

bb) olyan adóalanynál merült fel, akinek (amelynek) azért nincs fizetendõ

adója, mert a tárgyi eszköz (beruházás) megvalósítása a termék elõállításához,

szolgáltatás nyújtásához szükséges

mindkét esetben, feltéve, hogy az adóbevallás benyújtása esedékességének

idõpontjáig az adóalany a tárgyi eszköz (beruházás) adóval növelt beszerzési

árát megfizette.""

Indokolás: Lásd a T/1502/23. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

21. Kücsön Sándor képviselõ a törvényjavaslat 11. §-ában az áfa tv. 48.

§ (4) bekezdése b) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/Az áfa tv. 48. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

/Az adóhatóság az adó-visszaigénylési kérelmet akkor teljesíti, ha/

""b) a tárgyi eszköz beszerzésére - ideértve a saját vállalkozásban

megvalósított beruházást is - jutó levonható, korábban vissza nem igényelt

elõzetesen felszámított adó göngyölített összege legalább 100.000 forinttal

meghaladja az ugyanezen idõszakban fizetendõ adó göngyölített összegét,

feltéve, hogy az adóbevallás benyújtása esedékességének idõpontjáig az

adóalany a tárgyi eszköz adóval növelt beszerzési árát megfizette;""

Indokolás: Lásd a T/1502/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. támogatja.

- a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

22. Csépe Béla képviselõ a törvényjavaslatot a következõ új 12. §-sal

javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak

számozása értelemszerûen változik):

"12. § A törvény a következõ új 52. §-sal egészül ki. A további §-ok

számozása értelemszerûen változik.

Az átalányadó

"52. § (1) Ha az egyéni vállalkozó a magánszemélyek jövedelemadójáról

szóló törvény elõírásai szerint (a továbbiakban SZJA tv.) átalányadózással

állapítja meg jövedelmét, akkor jogosult arra, hogy az elszámolandó adót (a

továbbiakban átalányadó) az e §-ban foglaltak szerint állapítsa meg, tartsa

nyilván.

(2) a) Az átalányadó alapja az adóköteles termékértékesítés és

szolgáltatásnyújtás adót is tartalmazó ellenértékeként az adóév elsõ napjától,

illetve a bejelentkezés napjától az adott bevallási idõszak utolsó napjáig

terjedõ idõszakban ténylegesen elért (kézhezvett, jóváírt) bevétel, valamint

ugyanezen idõszakban a 24. §-ban foglaltak szerint megállapított adóval növelt

ellenérték együttes összege (a továbbiakban az adó alapjául szolgáló

ellenérték).

b) Nem képezi az átalányadó alapját a 28. § (3) bekezdésében, valamint a

29. §-ban foglalt termékek értékesítésének és szolgáltatások nyújtásának

ellenértéke.

(3) Az átalányadó mértékei, ha az adó alapjául szolgáló ellenértéknek

legalább 95,00 %-a olyan termékértékesítésbõl, illetve szolgáltatásnyújtásból

származik, mely termékeknél, illetve szolgáltatásoknál a felszámítandó adó

mértéke 12 %,

a) az átalányadó alapjának 1,0 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.4 pontja hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 1,6 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.3 pontja hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 2,6 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.2 pontja hatálya alá tartozik;

(4) Az átalányadó mértékei, ha az adó alapjául szolgáló ellenértéknek

legalább 95,00 %-a olyan termékértékesítésbõl, illetve szolgáltatásnyújtásból

származik, mely termékeknél, illetve szolgáltatásoknál a felszámítandó adó

mértéke 25 %:

a) az átalányadó alapjának 1,8 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.4 pontja hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 3,0 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.3 pontja hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 4,8 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.2 pontja hatálya alá tartozik;

(5) Az átalányadó mértékei, ha az adó alapjául szolgáló ellenértéknek

több, mint 50,00 %-a olyan termékértékesítésbõl, illetve

szolgáltatásnyújtásból származik, mely termékeknél, illetve szolgáltatásoknál

a felszámítandó adó mértéke 12 %:

a) az átalányadó alapjának 1,3 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.4 pontja hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 2,2 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.3 pontja hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 3,6 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.2 pontja hatálya alá tartozik;

(6) A (3)-(5) bekezdésekben nem említett esetekben az átalányadó

mértékei:

a) az átalányadó alapjának 1,5 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.4 pontja hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 2,5 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.3 pontja hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 4,0 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 4. sz.

mellékletének 2.2 pontja hatálya alá tartozik;

(7) a) Az adott bevallási idõszak elszámolandó adójaként az adóév

(bejelentkezés) elsõ napjától az adott bevallási idõszak utolsó napjáig

terjedõ idõszak egészére az adó alapjául szolgáló ellenérték göngyölítésével

számított átalányadó és az adóév korábbi bevallási idõszakaiban már bevallott

adó különbözetét kell megállapítani, bevallani és elszámolni.

b) Az SZJA tv. 6. sz. mellékletének 2.3 és 2.4 pontjai hatálya alá

tartozó adóalany jogosult arra, hogy az adó alapjául szolgáló ellenérték

adókulcsonkénti részarányát az adott idõszakon belül továbbértékesítési céllal

beszerzett termékeit (áru) adót is tartalmazó beszerzési árai adókulcsonkénti

arányával egyezõen állapítsa meg.

(8) Az e §-ban szabályozott adózási módot alkalmazott adóalany

termékimportja utáni adókötelezettségének az általános szabályok szerint tesz

eleget.

(9) Az e §-ban szabályozott adózási módot alkalmazó adóalany - a 32. §

(1) bekezdés b) pontjában foglalt eset kivételével - adóelvonási jogát nem

gyakorolhatja, és az e §-ban szabályozott adózási mód alkalmazásának

idõszakára a késõbbiekben sem alapíthat adóelvonási jogot.

(10) Az e §-ban szabályozott adózási módot alkalmazó adóalany bevételeit

oly módon köteles nyilvántartani, hogy abban az adó alapjául szolgáló

ellenérték adókulcsonként - a (7) bekezdés b) pontjában említett eset

kivételével - elkülönüljön egymástól és az adó alapjául nem szolgáló

bevételektõl. Az adó alapjául szolgáló ellenérték adókulcsonként részarányát a

(7) bekezdés b) pontja szerint megállapító adóalany továbbértékesítési célú

beszerzéseirõl az adót is tartalmazó beszerzési áron adókulcsonkénti bontásban

nyilvántartást vezet.

(11) a) Az adóalany az e §-ban szabályozott adózási módot az adóév végéig

választhatja. A jelzett idõszak elteltével az adóalany ismét élhet választási

jogával, ha az (1) bekezdésben foglalt feltételnek megfelel.

b) Az adóalany a választás bejelentését követõ év elsõ napjától, illetve

az alanyi adómentesség értékhatárát évközben átlépõ adóalany a

bejelentkezésétõl kezdve alkalmazhatja az e §-ban szabályozott adózási módot.

Megjegyzés: Sem a módosító javaslat normaszövegében, sem indokolásában nem

történik utalás arra, hogy a Házszabály 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal

szemben miért indokolt a módosítás.

Megjegyzés: A javasolt (9) bekezdésben két helyen is "adóelvonási"

szövegrész szerepel. Ez feltehetõen elírás. Véleményünk szerint ez helyesen

"adólevonási".

Indokolás: Lásd a T/1502/26. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem bírálja el.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

23. Dr. Szilágyiné Császár Terézia képviselõ a törvényjavaslatot a

következõ új 12. §-sal javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"12. § A törvény 48. §-a az alábbi új (5) bekezdéssel egészül ki:

(5) Az elõzetesen felszámított forgalmi adó teljesítését az adóhatóság

megtagadhatja, ha bizonyítottan tudomására jut, hogy az adóalany nem vallotta

be azt az adótömeget, melyet a részére teljesített termékértékesítés és

szolgáltatásnyújtás során egy másik alany rá átruházott."

Megjegyzés: A módosító javaslat az iromány-nyilvántartás jelzése szerint

határidõ után érkezett.

Indokolás: Lásd a T/1502/29. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem bírálja el.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

24. Nahimi Péter képviselõ a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésének az

elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a §-on belül a

bekezdésre való utalás elmarad):

"12. § [(1) Az áfa tv. 62. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"62. § (1) A használt termék felvásárlásakor az átvevõ adóalany jogosult

arra, hogy a felvásárolt termék árának meghatározott részét elõzetesen

felszámított adóként vegye figyelembe, amennyiben

a) a felvásárlás közvetlenül továbbértékesítési céllal történik,

b) az átadó e törvény rendelkezései alapján adó fizetésére nem

kötelezett, továbbá

c) az átadó a nevére szóló eredeti számla, egyszerûsített számla, illetve

- termékimport esetén - határozat átadásával igazolja, hogy a terméket adóval

növelt áron szerezte be. Az átadott bizonylatot az átvevõ adóalany köteles

számviteli bizonylatként megõrizni. Ha a felvásárlási ár nem haladja meg a

10.000 forintot, a használt terméket átadó mentesül a bizonylatátadási

kötelezettség alól."]"

Indokolás: Lásd a T/1502/25/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

25. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésében

az áfa tv. 62. § (1) bekezdése c) pontjának a következõ módosítását javasolja:

/Az áfa tv. 62. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:/

/A használt termék felvásárlásakor az átvevõ adóalany jogosult arra, hogy

a felvásárolt termék árának meghatározott részét elõzetesen felszámított

adóként vegye figyelembe, amennyiben/

"c) az átadó a nevére szóló eredeti számla, egyszerûsített számla,

illetve - termékimport esetén - határozat átadásával igazolja, hogy a terméket

adóval növelt áron szerezte be. Az átadott bizonylatot az átvevõ adóalany

köteles számviteli bizonylatként megõrizni. Ha a felvásárlási ár nem haladja

meg a [10.000] 20.000 forintot, a használt terméket átadó mentesül a

bizonylatátadási kötelezettség alól.""

Indokolás: Lásd a T/1502/34. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

26. Pancza István képviselõ a törvényjavaslat 12. § (1) bekezdésében az

áfa tv. 62. § (1) bekezdése c) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/Az áfa tv. 62. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:/

/A használt termék felvásárlásakor az átvevõ adóalany jogosult arra, hogy

a felvásárolt termék árának meghatározott részét elõzetesen felszámított

adóként vegye figyelembe, amennyiben/

"c) az átadó a nevére szóló eredeti számla, egyszerûsített számla,

illetve - termékimport esetén - határozat átadásával igazolja, hogy a terméket

adóval növelt áron szerezte be. A számla tartalmáért az azt kiállító felel. Az

átadott bizonylatot az átvevõ adóalany köteles számviteli bizonylatként

megõrizni. Ha a felvásárlási ár nem haladja meg a 10.000 forintot, a használt

terméket átadó, mentesül a bizonylatátadási kötelezettség alól.""

Indokolás: Lásd a T/1502/8. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

27. Nahimi Péter képviselõ a törvényjavaslat 12. § (2) bekezdésének az

elhagyását javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a §-on belül a

bekezdésre való utalás elmarad):

"12. § [(2) Az áfa tv. 62. §-ának (3) bekezdése a következõ c) ponttal

egészül ki:

/Nem minõsül használt terméknek:/

"c) a személygépkocsi."]"

Megjegyzés: Képviselõ úr módosító javaslatában a törvényjavaslat 12. § (2)

bekezdésének elhagyását javasolja, ellenben a jelölése során - vélhetõen

gépelési hiba folytán - az (1) bekezdés számát tünteti fel, és az áfa tv.

62. §-ának (2) bekezdésére hivatkozik. Ez a törvényjavaslatban nem így

szerepel. A (2) bekezdés az áfa tv. 62. § (3) bekezdését érinti.

Indokolás: Lásd a T/1502/25/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

28. Dr. Götzinger István, Kücsön Sándor, Kõrösfõi László, dr. Samu János,

Miakich Gábor és Lajtai István képviselõk a törvényjavaslatot a következõ új

13. §-sal javasolják kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a

törvényjavaslat §-ainak számozása értelemszerûen változik):

"13. § Az áfa tv. a következõ új XVII. Fejezettel egészül ki, ezáltal az

áfa tv. új 67. §-sal egészül ki, egyidejûleg a 67-79. §-ok sorszámozása

értelemszerûen változik:

XVII. fejezet

"67. § (1) Ha az egyéni vállalkozó a személyi jövedelemadóról szóló

törvény (a továbbiakban SZJA tv.) X. fejezetében foglalt eljárással (Az egyéni

vállalkozó átalányadózása) állapítja meg a jövedelmét, akkor jogosult arra,

hogy az elszámolandó adót (a továbbiakban átalányadó) az e fejezetben

foglaltak szerint állapítsa meg, tartsa nyilván.

(2) Az átalányadó alapja

a) Az átalányadó alapja az adóköteles termékértékesítés és

szolgáltatásnyújtás adót is tartalmazó ellenértékeként az adóév elsõ napjától,

illetve a bejelentkezés napjától az adott bevallási idõszak utolsó napjáig

terjedõ idõszakban ténylegesen elért (kézhezvett, jóváírt) bevétel, valamint

ugyanezen idõszakban a 24. §-ban foglaltak szerint megállapított adóval növelt

ellenérték együttes összege (a továbbiakban az adó alapjául szolgáló

ellenérték).

b) Nem képezi az átalányadó alapját a 28. § (3) bekezdésében, valamint a

29. §-ban foglalt termékek értékesítésének és szolgáltatások nyújtásának

ellenértéke.

(3) Az átalányadó mértéke, ha az adó alapjául szolgáló ellenértéknek

legalább 95 %-a olyan termékértékesítésbõl, illetve szolgáltatásnyújtásból

származik, mely termékeknél, illetve szolgáltatásoknál a felszámítandó adó

mértéke 12 %:

a) az átalányadó alapjának 1,0 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(3) bekezdésének hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 1,6 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(2) bekezdésének hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 2,6 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(1) bekezdésének hatálya alá tartozik;

(4) Az átalányadó mértéke, ha az adó alapjául szolgáló ellenértéknek

legalább 95 %-a olyan termékértékesítésbõl, illetve szolgáltatásnyújtásból

származik, mely termékeknél, illetve szolgáltatásoknál a felszámítandó adó

mértéke 25 %:

a) az átalányadó alapjának 1,8 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(3) bekezdésének hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 3,0 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(2) bekezdésének hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 4,8 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(1) bekezdésének hatálya alá tartozik;

(5) Az átalányadó mértéke, ha az adó alapjául szolgáló ellenértéknek

több, mint 50 %-a olyan termékértékesítésbõl, illetve szolgáltatásnyújtásból

származik, mely termékeknél, illetve szolgáltatásoknál a felszámítandó adó

mértéke 12 %:

a) az átalányadó alapjának 1,3 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(3) bekezdésének hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 2,2 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(2) bekezdésének hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 3,6 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(1) bekezdésének hatálya alá tartozik;

(6) A (3)-(5) bekezdésekben nem említett esetekben az átalányadó mértéke:

a) az átalányadó alapjának 1,5 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(3) bekezdésének hatálya alá tartozik;

b) az átalányadó alapjának 2,5 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(2) bekezdésének hatálya alá tartozik;

c) az átalányadó alapjának 4,0 %-a, ha az adóalany az SZJA tv. 53. §-ának

(1) bekezdésének hatálya alá tartozik;

(7) Az adott bevallási idõszak elszámolandó adójaként az adóév, illetve

bejelentkezés elsõ napjától az adott bevallási idõszak utolsó napjáig terjedõ

idõszak egészére az adó alapjául szolgáló ellenérték göngyölítésével számított

átalányadó és az adóév korábbi bevallási idõszaká(ai)ban már bevallott adó

különbözetét kell megállapítani, bevallani és elszámolni.

(8) Az e §-ban szabályozott adózási módot alkalmazó adóalany a

termékimport utáni adófizetési kötelezettségének az általános szabályok

szerint tesz eleget.

(9) Az e §-ban szabályozott adózási módot alkalmazó adóalany adólevonási

jogát nem gyakorolhatja, és az e §-ban szabályozott adózási mód alkalmazásának

idõszakára a késõbbiekben sem alapíthat adólevonási jogot.

(10) Az e §-ban szabályozott adózási módot alkalmazó adóalany bevételeit

oly módon köteles nyilvántartani, hogy abban az adó alapjául szolgáló

ellenérték adókulcsonként elkülönüljön egymástól és az adó alapjául nem

szolgáló bevételektõl.

(11) a) Az adóalany az e §-ban szabályozott adózási módot az adóév végéig

választhatja. A jelzett idõszak elteltével az adóalany ismét élhet választási

jogával, ha az (1) bekezdésben foglalt feltételnek megfelel.

b) Az adóalany a választás bejelentését követõ év elsõ napjától, illetve

az alanyi adómentesség értékhatárát évközben átlépõ adóalany a bejelentkezését

követõen alkalmazhatja az e §-ban szabályozott adózási módot.

Megjegyzés: Sem a módosító javaslat normaszövegében, sem indokolásában nem

történik utalás arra, hogy a Házszabály 94. § (3) bekezdésében foglaltakkal

szemben miért indokolt a módosítás.

Indokolás: Lásd a T/1502/27.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. nem bírálja el.

- a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem foglalt állást.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

29. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslatot a következõ új 15. §-

sal javasolja kiegészíteni:

"15. § (1) Az az adóalany, amely (aki) az e törvény hatálybalépése elõtt

a fogyasztási adóról és a fogyasztói árkiegészítésrõl szóló 1991. évi LXXVIII.

törvény (a továbbiakban: Fat.) 1. számú mellékletének 1., 5., 5/a., 6., 7.,

7/a., 7/b., 8., 9., 9/a., 9/b., 16., 16/b., 16/c., 16/d., 18. és 20.

pontjaiban meghatározott terméket továbbértékesítési céllal szerezte be, és

azt az e törvény hatálybalépésétõl kezdõdõen értékesíti, köteles a fizetendõ

adót a (2) bekezdésben meghatározott összeggel növelni.

(2) A fizetendõ adót növelõ tétel annak a szorzatnak az eredménye,

melynek

a) egyik tényezõje a terméknek az 1995. év december hónap 31-ei

fordulónappal leltárral alátámasztott tényleges mennyisége, a termékre - a

Fat. szerint - meghatározott mértékegységben;

b) másik tényezõje a termékre 1996. év január hónap 1. napján, illetve

1995. év december hónap 31. napján - a Fat. szerint - érvényes fogyasztásiadó-

tétel különbözetének az Útalapról szóló 1992. évi XXX. törvény 1995. december

31-én hatályos mértékével csökkentett összege."

Megjegyzés: Jogtechnikai szempontból új 13. § felvételét javasoljuk, t.i. a

mellékletekre utaló és a hatálybaléptetõ rendelkezéseknek a jogszabály végén

kell szerepelniük.

Észrevételezzük továbbá, hogy a (2) bekezdés a) pontjában "fordulónapi"

kifejezés használata indokolt a "fodulónappal" kifejezés helyett.

Indokolás: Lásd a T/1502/31. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz.

- a Gazdasági biz.

- a Kulturális biz.

- a Mezõgazdasági biz.

- a Szociális biz.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

30. Büky Dorottya, Rajk László, Molnár Péter és Rózsa Edit képviselõk a

törvényjavaslat 1. sz. mellékletének a következõ módosítását javasolják:

"1. számú melléklet az 1995. évi ... törvényhez

Az áfa tv. 1. számú mellékletének 17/A. és 61. pontja helyébe a következõ

rendelkezések lépnek, egyidejûleg a melléklet a következõ 19/A. és 71/A.

ponttal egészül ki:

I. Termékek

Sorszám Megnevezés

"17/A. Gyógyszertermékek (ITJ 53.)

Kivéve:

- Gyógyszeralapanyag (humán) (ITJ 53-1-bõl)

- Galenusi gyógyszerkészítmény (ITJ 53-2)

- Kiszerelt gyógyszerek (humán) (ITJ 53-3-ból)

- Szerobakteriológiai készítmények (humán)

(ITJ 53-41)

- Orvosi gyakorlatban használatos radioaktív

izotóp készítmények (ITJ 53-52)

- Fogászati gyógyszer (ITJ53-61)

- Kiszerelt emberi tápszer (ITJ 53-81)"

"19/A. Palackozott, tiszta propán gáz (ITJ 55-11-2-bõl)"

"61. Egyéb élelmiszeripari termékek (ITJ 89-8)

Kivéve:

- Italok készítésére alkalmas termékek (ITJ 89-8-ból)"

"71/A. Mágneslemez, kompakt lemez (CD) és egyéb információ-

hordozó anyag, adatfeldolgozási információval (ITJ 223310 20 00)""

Megjegyzés: A módosító javaslat az iromány-nyilvántartás jelzése szerint

határidõ után érkezett.

Indokolás: Lásd a T/1502/30. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. nem támogatja.

- a Kulturális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

31. Dr. Nádori László és Páva Zoltán képviselõk a törvényjavaslat 2. sz.

mellékletében az áfa tv. 2. számú melléklete 9. pontjának a következõ

módosítását javasolják:

/Az áfa tv. 2. számú mellékletének 7., 8. és 9. pontjai helyébe a

következõ rendelkezések lépnek, egyidejûleg a melléklet a következõ 10.

ponttal egészül ki:/

/A 30. § (1) bekezdésében meghatározott termékértékesítések és

szolgáltatásnyújtások a következõk:/

"9. sportot szolgáló építmények (ÉJ 317-25,-26, 581[-5,] -64, 911-7-bõl)

és önálló rendeltetési egységek rendeltetésüknek megfelelõ bérbe adása;"

Megjegyzés: Az Alkotmányügyi bizottság 1995. november 15-i ülésén a módosító

javaslatot benyújtó elõterjesztõk képviselõje szóban pontosította az

indítványt. Az ajánlásban ezt tüntettük fel.

Indokolás: Lásd a T/1502/28. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Gazdasági biz. nem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

32. Dr. Szolnoki Andrea, dr. Lukovics Éva, Béki Gabriella és dr. Szigeti

György képviselõk a törvényjavaslat 2. sz. mellékletének a következõ

módosítását javasolják:

"Az áfa tv. 2. számú mellékletének 7., 8., [és] 9. és 22. pontjai helyébe

a következõ rendelkezések lépnek, egyidejûleg a melléklet a következõ 10.

ponttal egészül ki:

/A 30. § (1) bekezdésében meghatározott termékértékesítések és

szolgáltatásnyújtások a következõk:/

"7. hitelezõi, valamint tagsági jogviszonyt kifejezõ vagyoni értékû jog

átengedése;

8. lakóingatlan - rendeltetéstõl független - bérbe adása, egyéb módon

történõ hasznosítása;

9. sportot szolgáló építmények (ÉJ 317-25,-26, 581-5, -64, 911-7-bõl) és

önálló rendeltetési egységek rendeltetésüknek megfelelõ bérbe adása;

10. a jövedéki szabályozásról és ellenõrzésrõl, valamint a bérfõzési

szeszadóról szóló 1993. évi LVIII. törvény szerinti zárjegynek a vámhatóság és

a zárjegyfelhasználó közötti értékesítése;

22. kivéve az épületen kívüli rágcsáló- és kártevõirtást (SZJ 171139-

bõl);""

Indokolás: Lásd a T/1502/9. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. egyharmada sem támogatja.

- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1995. november 17.

Dr. Hack Péter s.k., Dr. Tardos Márton s.k.,

az Alkotmány- és igazságügyi bizottság a Gazdasági bizottság elnöke

elnöke

Dr. Kádár Béla s.k., Vitányi Iván s.k.,

a Költségvetési bizottság elnöke a Kulturális bizottság elnöke

Dr. Orosz Sándor s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,

a Mezõgazdasági bizottság elnöke a Szociális bizottság elnöke

Eleje Honlap