ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

T/1662/143..

Módosító javaslat!

G á l Z o l t á n úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n.

Tisztelt Elnök Úr!

A vad védelmérõl, a vadgazdálkodásról, valamint a vadászatról szóló, T/1662..

számon benyújtott törvényjavaslathoz

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o k a t

terjesztünk elõ.

1.

A törvényjavaslat 5. §-a a következõképpen egészül ki:

"5. § A vadászati jog gyakorlásával, hasznosításával kap-csolatos

kötelezettségeket és jogokat - a vad védelmére vonatkozó szabályok

elsõdlegessége mellett - az erdõgaz-dálkodásra, a halgazdálkodásra, a

természetvédelemre, az állatvédelemre, az állategészségügyre, az

állattenyésztés-re, a termõföldhasznosításra, valamint a növényvédelemre

vonatkozó külön jogszabályok rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni."

Indokolás

A törvényjavaslat 32. §-ában foglaltak az állattenyésztésre is utalnak. A

vonatkozó 1993. évi CXIV. tv. 2. § a) pontjának hatálya alatt az ilyen

tevékenység kizárólag élelmiszertermelési célú lehet.

2a.

A törvényjavaslat 9. §-ának (6) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(6) Az (5) bekezdésben nem említett vad elejtésének mi-nõsül a vad

helybenmaradását eredményezõ lövés leadása, illetve ragadozó madárral történõ

megfogatása."

2b.

A törvényjavaslat 56. §-ának (1) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(1) Vadászat a vadnak az e törvényben engedélyezett esz-közzel, vagy ragadozó

madárral és engedélyezett módon va-dász által történõ elejtésre, vagy

elfogására irányuló te-vékenység."

Indokolás

A ragadozó madárral történõ vadászat nevesítése nem nélkülözhetõ az "elejtés"

és a "vadászat" fogalmának meghatározásakor.

3.

A törvényjavaslat 31. §-a a következõ új (1) bekezdéssel egészül ki, az

eredeti rendelkezés a § (2) bekezdése lesz:

"(1) Vadászterületen vadgazdálkodási-, vadászati létesít-mény a föld

használójának elõzetes hozzájárulásával léte-síthetõ."

Indokolás

A föld rendeltetésszerû használatát nem zavarhatja a vadgazdálkodási-,

vadászati létesítmény, ezért a nézeteltérések elkerülésére az ebben érdekelt

hozzájárulásához kell kötni ezek elhelyezését.

4.

A törvényjavaslat 43. §-a (1) bekezdésének c) pontja a következõképpen

módosul:

/A körzeti vadgazdálkodási terv az adott térségre vonatko-zóan tartalmazza:/

"c) a vadállomány-szabályozás irányelveit, az egyes vad-fajok szerint

[fenntartható] fenntartandó legkisebb vad-létszámot (törzsállomány), valamint

az élõhelyet még nem veszélyeztetõ fenntartható legmagasabb vadlétszámot;"

Indokolás

A meghatározott legkisebb vadlétszám fenntartásának nem lehetõségnek hanem

kötelezettségnek kell lennie, míg az engedélyezett legmagasabb vadlétszám

fenntartása valóban csak egy lehetõség lehet.

5a.

A törvényjavaslat 57. §-ának (2) bekezdése a következõképpen módosul:

"(2) A vadász a jogosult által rendelkezésére bocsátott azonosítójellel

köteles a gímszarvast, a dámszarvast, a muflont, a vaddisznót, az õzet, a

fácánt, a nyulat[,] - a vad elejtését, elfogását követõen haladéktalanul -

megje-lölni. A jogosult az azonosítóval ellátott vad feletti rendelkezési

jogot csak azt követõen szerzi meg, ha a va-dász az elejtett vad

azonosítójának sorszámát az egyéni [lõjegyzékbe] zsákmányjegyzékbe is

bevezeti.

5b.

A törvényjavaslat 60. §-ának (2) és (3) bekezdése a következõképpen módosul:

"(2) A vadászjegyet az igénylõ lakóhelye szerint illeté-kes vadászati hatóság

állítja ki. A vadászati hatóság a korábban kiadott egyéni [lõjegyzék]

zsákmányjegyzék ér-vénytelenítését követõen a vadászjegyet kiállítja, és ez-

zel egyidejûleg névre szóló új, hitelesített egyéni [lõ-jegyzéket]

zsákmányjegyzéket ad át.

(3) A vadászjegy érvényersségét a vadászati hatóság csak az egyéni

[lõjegyzék] zsákmányjegyzék bemutatását követõen hosszabbítja meg."

5c.

A törvényjavaslat 64. §-a (1) bekezdésének b) pontja a következõképpen

módosul:

/A vadász/

"b) az egyéni [lõjegyzéket] zsákmányjegyzéket;"

/a vadászat alkalmával köteles állandóan magánál tartani, és azt a jogosult, a

hivatásos vadász, a vadászati-, il-letõleg a természetvédelmi hatóság

képviselõjének, vala-mint rendõri szerv felhívására bemutetni./

5d.

A törvényjavaslat 74. §-ának (1) bekezdése a következõképpen módosul:

"(1) A vadászati hatóság csak annak a vadnak a trófeabí-rálatát végezheti el,

amely egyedi azonosítójelének számát a vadászjeggyel vadászó vadász egyéni

[lõjegyzékébe] zsák-mányjegyzékébe, valamint a jogosult által vezetett terí-

téknyilvántartásba bevezették."

5e.

A törvényjavaslat 83. §-ának (2) bekezdése a következõképpen módosul:

"(2) A törvény alkalmazásában jogosulatlan vadászatnak minõsül a vadászjegy

vagy vadászati engedély nélküli vadá-szat, a jogosult hozzájárulása nélküli

vadászat, valamint ha a vadász az általa elejtett vadat e törvény alapján nem

jelöli meg, vagy nem jegyzi be az egyéni [lõjegyzékbe] zsákmányjegyzékbe.

Indokolás

A ragadozó madárral történõ vadászat esetében a "lõjegyzék" kifejezés nem

értelmezhetõ, de a "zsákmányjegyzék" valamennyi vadászati mód esetén

használható.

Budapest, 1996. április 29.

Baky György Kiss Róbert

SZDSZ SZDSZ

Eleje Honlap