- 1 -

______________

bizjelen\t1680kie.doc

T/1680/59.. szám

Az Országgyûlés

Költségvetési és pénzügyi bizottságának Számvevõszéki bizottságának

Szociális és egészségügyi

bizottságának

k i e g é s z í t õ a j á n l á s a

a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1996. évi költségvetésérõl szóló

T/1680.. számú törvényjavaslat

vitájához

(Együtt kezelendõ a T/1680/27.. számú ajánlással)

Tisztelt Országgyûlés!

Az Költségvetési és pénzügyi bizottsága (továbbiakban: Költségvetési

bizottság), a Számvevõszéki bizottsága, valamint a Szociális és egészségügyi

bizottsága (továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta a

társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1996. évi költségvetésérõl szóló,

T/1680.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott

T/1680/26.., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,

41., 42., 43., 44., 45, 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.,

57., 58. számú kapcsolódó módosító javaslatokat.

Dr. Csehák Judit, Koleszár Lajos, Béki Gabriella és dr. Szigeti György

képviselõk a T/1680/34.. számú módosító indítványukat; dr. Csehák Judit, dr.

Kiss József, Béki Gabriella és dr. Szigeti György képviselõk a T/1680/32..

számú módosító indítványukat; dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea

képviselõk a T/1680/48/2. számú és a T/1680/48/3. számú módosító indítványukat

visszavonták.

A bizottságok a törvényjavaslat elfogadását támogatják, a kapcsolódó

módosító javaslatokról pedig az ajánlás szerint foglaltak állást.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

kapcsolódó módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az

egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot

ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára

figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a kapcsolódó módosító javaslat a jelenlévõ

képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a kapcsolódó módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a kapcsolódó módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a kapcsolódó

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

I.

1. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/21/2. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 5. pontja)

- a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"1. § (1) Az Országgyûlés a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny.

Alap) 1996. évi költségvetését [601.538] 574.188 millió forint bevételi,

[601.430] 590.441 millió forint kiadási elõirányzattal, [108] 16.253 millió

forint [többlettel] hiánnyal állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/1680/44/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Juhász Gábor képviselõ

T/1680/39. számú módosító indítványához (ajánlás 3. pontja) - a

törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"1. § (1) Az Országgyûlés a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny.

Alap) 1996. évi költségvetését [601.538] 574.188 millió forint bevételi,

[601.430] 590.860 millió forint kiadási elõirányzattal, [108] 16.672 millió

forint [többlettel] hiánnyal állapítja meg."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az ajánlás 55.

pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/1680/55.. sz. módosító javaslat indokolását.

3. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/2. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 5. pontja) - a törvényjavaslat 1. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"1. § (1) Az Országgyûlés a Nyugdíjbiztosítási Alap (a továbbiakban: Ny.

Alap) 1996. évi költségvetését [601.538] 574.188 millió forint bevételi,

[601.430] 591.060 millió forint kiadási elõirányzattal, [108] 16.872 millió

forint [többlettel] hiánnyal állapítja meg."

Megjegyzés: A módosító indítvány nem a törvényjavaslat számait jelölte

elhagyni.

Indokolás: Lásd a T/1680/39/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

4. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/21/3. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 8. pontja)

- a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést

javasolják:

"2. § (1) [A járulékbevételek együttes elõirányzata 542.241 millió

forint, melybõl a kintlévõségek 1996. évi behajtásából eredõ rendkívüli

járulékbevételek elõirányzata 16.400 millió forint. Az 525.841 millió forint

rendszeres járulékbevételekbõl a munkáltatói nyugdíjbiztosítási járulékbevétel

410.814 millió forint, az egyéni nyugdíjjárulék befizetés 90.373 millió

forint, a munkanélküliek ellátása után fizetett nyugdíjbiztosítási járulék

9.121 millió forint, a munkanélküli járadék és a pályakezdõk munkanélküli

segélye után fizetett nyugdíjjárulék 2.234 millió forint. Az egyes szociális

ellátások után fizetett nyugdíjbiztosítási járulék 2.000 millió forint.] A

járulékbevételek elõirányzatának együttes összege 515.269 millió forint,

amelybõl 17.222 millió forint a kintlevõségek 1996. évi behajtásából származó

járulékbevétel, 13.812 millió forint a rendkívüli járulékbehajtásból származó

járulékbevétel. 484.235 millió forint a rendszeres járulékbevétel. A

rendszeres járulékbevételek összegébõl a munkáltatói nyugdíjbiztosítási

járulékbevétel 391.099 millió forint, ebbõl az Állami Privatizációs és

Vagyonkezelõ Részvénytársaság (a továbbiakban: ÁPV. Rt.) tulajdonosi körébe

tartozó vállalatoktól származó járulékbevételi többlet összege 2.300 millió

forint, az egyéni nyugdíjjárulék befizetés 80.874 millió forint, a

munkanélküliek ellátása után fizetett nyugdíjbiztosítási járulék 8.362 millió

forint, a munkanélküli járadék és a pályakezdõk munkanélküli segélye után

fizetett nyugdíjjárulék 2.300 millió forint. Az egyes szociális ellátások után

fizetett nyugdíjbiztosítási járulék 1.600 millió forint, amelybõl 1.340 millió

forint a települési önkormányzatok által fizetett járulék, 260 millió forint

az egyházi személyek járulékfedezete."

Indokolás: Lásd a T/1680/44/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

5. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/3. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 8. pontja) - a törvényjavaslat 2. § (1) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezést javasolja:

"2. § (1) [A járulékbevételek együttes elõirányzata 542.241 millió

forint, melybõl a kintlévõségek 1996. évi behajtásából eredõ rendkívüli

járulékbevételek elõirányzata 16.400 millió forint. Az 525.841 millió forint

rendszeres járulékbevételekbõl a munkáltatói nyugdíjbiztosítási járulékbevétel

410.814 millió forint, az egyéni nyugdíjjárulék befizetés 90.373 millió

forint, a munkanélküliek ellátása után fizetett nyugdíjbiztosítási járulék

9.121 millió forint, a munkanélküli járadék és a pályakezdõk munkanélküli

segélye után fizetett nyugdíjjárulék 2.234 millió forint. Az egyes szociális

ellátások után fizetett nyugdíjbiztosítási járulék 2.000 millió forint.] A

járulékbevételek elõirányzatának együttes összege [515.268] 515.269 millió

forint, amelybõl 17.222 millió forint a kintlevõségek 1996. évi behajtásából

származó járulékbevétel, 13.812 millió forint a rendkívüli járulékbehajtásból

származó járulékbevétel. 484.235 millió forint a rendszeres járulékbevétel. A

rendszeres járulékbevételek összegébõl a munkáltatói nyugdíjbiztosítási

járulékbevétel 391.099 millió forint, ebbõl az Állami Privatizációs

Részvénytársaság (a továbbiakban: ÁPV. Rt.) tulajdonosi körébe tartozó

vállalatok társadalombiztosítási tartozásának részleges megtérítése címén

elõírányzott bevétel összege 2.300 millió forint, az egyéni nyugdíjjárulék

befizetés 80.874 millió forint, a munkanélküliek ellátása után fizetett

nyugdíjbiztosítási járulék 8.362 millió forint, a munkanélküli járadék és a

pályakezdõk munkanélküli segélye után fizetett nyugdíjjárulék 2.300 millió

forint. Az egyes szociális ellátások után fizetett nyugdíjbiztosítási járulék

1.600 millió forint, amelybõl 1.340 millió forint a települési önkormányzatok

által fizetett járulék, 260 millió forint az egyházi személyek

járulékfedezete."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

6. Juhász Gábor képviselõ, valamint dr. Kiss József és dr. Matyi László

képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk

T/1680/21/3. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 8. pontja)

- a törvényjavaslat 2. §-át új (4) bekezdéssel kiegészíteni javasolják (a

javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen

változik):

"(4) Az At.7. §-ának (4) bekezdése alapján 1.160 millió forint a Lakás

fedezeti kötvény 1996. évi megtérülésének bevonásából származó bevétel."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/3., valamint a T/1680/44/2. sz.

módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Számvevõszéki bizottság

ülésén nem ért egyet, a Szociális bizottság és a

Költségvetési bizottság ülésén egyetért.

7. Dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/21/4. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 18. pontja)

- a törvényjavaslat 3. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) Az ellátások megállapításával és folyósításával összefüggésben

felmerült, ténylegesen kimutatható postaköltség, bankköltség és utiköltség-

térítés elõirányzata [3.047] 2.600 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/40/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

8. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/4. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 18. pontja) - a törvényjavaslat 3. § (2) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(2) Az ellátások megállapításával és folyósításával összefüggésben

felmerült, ténylegesen kimutatható postaköltség, bankköltség és utiköltség-

térítés elõirányzata [3.047] 2.342 millió forint."

Megjegyzés: A módosító indítvány nem a törvényjavaslat számát jelölte

elhagyni.

Indokolás: Lásd a T/1680/39/4. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

9. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/4. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 19. pontja) - a törvényjavaslat 3. § (4) bekezdése helyébe a

következõ rendelkezést javasolja:

"(4) [A Ny. Alap folyamatos mûködési kiadásainak elõirányzata 9.276

millió forint. Ez az összeg a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és igazgatási

szerveinél mûködési célra használható fel. Tartalmazza az ezen igazgatási

szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló feladatok

(korhatár alatt rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása és

folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak

bejelentésének, a járulék bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,

az ezzel kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok ellátásának

szakellenõrzése) végzéséhez szükséges kiadásokat.]

A mûködésére fordított kiadása elõirányzata 10.851 millió forint,

amelybõl 720 millió forint a 2. § (5) bekezdése szerinti mûködési célú

bevételekbõl teljesített kiadás. A mûködési kiadások elõirányzatából:

a) a folyamatos mûködési kiadásokra 8.618 millió forint,

b) az ellenõrzési tevékenység ösztönzésére 50 millió forint,

c) az informatikai fejlesztés kiadásaira 840 millió forint,

d) a beruházási kiadásokra 1.343 millió forint,

fordítható. "

Indokolás: Lásd a T/1680/39/5. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

10. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõ - kapcsolódva a

T/1680/21/4. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 19. pontja)

- a törvényjavaslat 3. § (4) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést

javasolják:

"(4) [A Ny. Alap folyamatos mûködési kiadásainak elõirányzata 9.276

millió forint. Ez az összeg a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és igazgatási

szerveinél mûködési célra használható fel. Tartalmazza az ezen igazgatási

szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló feladatok

(korhatár alatt rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása és

folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak

bejelentésének, a járulék bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,

az ezzel kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok ellátásának

szakellenõrzése) végzéséhez szükséges kiadásokat.]

A mûködésére fordított kiadása elõirányzata 9.974 millió forint, amelybõl

720 millió forint a 2. § (5) bekezdése szerinti mûködési célú bevételekbõl

teljesített kiadás. A mûködési kiadások elõirányzatából:

a) a folyamatos mûködési kiadásokra 7.381 millió forint,

b) az ellenõrzési tevékenység ösztönzésére 50 millió forint,

c) az informatikai fejlesztés kiadásaira 840 millió forint,

d) a beruházási kiadásokra 1.343 millió forint,

e) az adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségekkel kapcsolatos

feladatokra 360 millió forint

fordítható. "

Indokolás: Lásd a T/1680/44/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

11. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/21/4. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 20. pontja)

- a törvényjavaslat 3. § (5) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést

javasolják:

"(5) [A világbanki kölcsönszerzõdéssel kapcsolatban 1996-ban a Ny. Alap

esedékes kiadásainak elõirányzata 600 millió forint. Ha a világbanki

kölcsönszerzõdéssel kapcsolatos tényleges kiadás ezt meghaladja, úgy ez az

összeg a különbséggel túlléphetõ. Ha a tényleges kiadás kevesebb, mint az

elõirányzat, akkor azt megtakarításként más célra nem lehet felhasználni.] Ha

a (4) bekezdés c/-e/ pontjai alatti tényleges kiadás kevesebb mint az

elõirányzat, azt megtakarításként más célra nem lehet felhasználni."

Indokolás: Lásd a T/1680/44/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

12. Juhász Gábor képviselõ, valamint dr. Kiss József és dr. Matyi László

képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk

T/1680/21/4. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 25.

pontja) - a törvényjavaslat 3. § (8) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezést javasolják:

"(8) [Az ellenõrzési tevékenység ösztönzésének elõirányzata 50 millió

forint.] Az egymás számára végzett, illetve a közös érdekeltségû feladatok

ráfordításigényének együttes figyelembevétele alapján az E. Alapnak átadott

rendszeres járulékok összege 1.453 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/6., valamint a T/1680/44/3. sz.

módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Számvevõszéki bizottság

ülésén nem ért egyet, a Szociális bizottság és a

Költségvetési bizottság ülésén egyetért.

13. A Szociális bizottság - kapcsolódva dr. Csehák Judit képviselõ

T/1680/40.. számú módosító indítványához - a törvényjavaslat 3. §-át új (9)

bekezdéssel kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(9) A Világbanki Program aláírt jogi dokumentumoknak megfelelõ tényleges

hazai kiadásainak mértékéig a (4) bekezdés elõirányzata túlléphetõ."

Indokolás: Lásd a T/1680/53.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

14. Dr. Csehák Judit képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/4. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 27. pontja) - a törvényjavaslat 3. §-át új (9) bekezdéssel

kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek

számozása értelemszerûen változik):

"(9) A Világbanki Program aláírt jogi dokumentumoknak megfelelõ tényleges

hazai kiadásainak mértékét a (4) bekezdés elõirányzata túlléphetõ."

Indokolás: Lásd a T/1680/40.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

15. Dr. Csehák Judit, dr. Szolnoki Andrea, dr. Kiss József és dr.

Sarkadiné dr. Lukovics Éva képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr.

Kiss József képviselõk T/1680/21/4. számú módosító indítványához (T/1680/27..

számú ajánlás 16. pontja) - a törvényjavaslat 3. § (10) bekezdésének a

következõ módosítását javasolják:

"(10) A Fõvárosi és Pest megyei Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság

elhelyezését az ingyenes állami vagyonjuttatás keretében - megállapodás

alapján - legkésõbb 1996. június 30-áig átadásra kerülõ ingatlan(ok) útján

kell biztosítani. [Amennyiben erre az Önkormányzaton kívüli okokból nem kerül

sor, úgy a tervezett és felfüggesztett beruházás megkezdhetõ és a szükséges

elõirányzattal a mûködési költségvetés 1996-ban és 1997-ben megemelhetõ.]"

Indokolás: Lásd a T/1680/38.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

16. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/21/5. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 32. pontja)

- a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"4. § (1) A mûködési költségvetés bevételi elõirányzata [12.109] 9.974

millió forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/44/4. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

17. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/5. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 32. pontja) - a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"4. § (1) A mûködési költségvetés bevételi elõirányzata [12.109] 10.851

millió forint."

Megjegyzés: A módosító indítvány nem a törvényjavaslat számát jelölte

elhagyni.

Indokolás: Lásd a T/1680/39/7. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

18. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/21/5. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 34. pontja) - a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezést javasolja:

"(2) [A mûködési költségvetés kiadásainak 12.109 millió forintos

elõirányzatából a Ny. Alap központi irányításának kiadási elõirányzata 938

miliió forint, a területi Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságok kiadási

elõirányzata 3.604 millió forint, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság kiadási

elõirányzata 1.532 millió forint, a központosított elõirányzatok összege 6.035

millió forint, amibõl 2.915 millió forint a központosított intézményi

elõirányzat és 3.120 millió forint a célfeladatok elõirányzata.] A Mûködési

kiadás 10.851 millió forint összegébõl

a) 978 millió forint a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és az Országos

Nyugdíjbiztosítási Fõigazgatóságnál, 4.079 millió forint a Területi

Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságoknál, 1.711 millió forint a Nyugdíjfolyósító

Igazgatóságnál felhasználható összeg;

b) A központosított kiadási elõirányzat 4.083 millió forint, ebbõl 1.862

millió forint központosított intézményi elõirányzat, 2.222 millió forint, a

nyugdíjbiztosítási célfeladatok elõirányzata;

c) Az a) és b) pontok alatti kiadások elõirányzatai tartalmazzák az

igazgatási szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló

feladatok (korhatár alatti rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása

és folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak

bejelentésének, a járulék-bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,

az ezzel kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok ellátásának

szakellenõrzése) végzéséhez szükséges kiadásokat."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/8. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

19. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/21/5. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 34. pontja)

- a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést

javasolják:

"(2) [A mûködési költségvetés kiadásainak 12.109 millió forintos

elõirányzatából a Ny. Alap központi irányításának kiadási elõirányzata 938

miliió forint, a területi Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságok kiadási

elõirányzata 3.604 millió forint, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság kiadási

elõirányzata 1.532 millió forint, a központosított elõirányzatok összege 6.035

millió forint, amibõl 2.915 millió forint a központosított intézményi

elõirányzat és 3.120 millió forint a célfeladatok elõirányzata.] A Mûködési

kiadás 9.974 millió forint összegébõl

a) 938 millió forint a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzatnál és az Országos

Nyugdíjbiztosítási Fõigazgatóságnál, 3.604 millió forint a Területi

Nyugdíjbiztosítási Igazgatóságoknál, 1.532 millió forint a Nyugdíjfolyósító

Igazgatóságnál felhasználható összeg;

b) A központosított kiadási elõirányzat 3.900 millió forint, ebbõl 1.995

millió forint központosított intézményi elõirányzat, 1.905 millió forint, a

nyugdíjbiztosítási célfeladatok elõirányzata;

c) Az a) és b) pontok alatti kiadások elõirányzatai tartalmazzák az

igazgatási szerveknél ellátott, az egészségbiztosítás céljait szolgáló

feladatok (korhatár alatti rokkantsági és baleseti nyugellátások megállapítása

és folyósítása), valamint a közös érdekeltségû feladatok (a biztosítottak

bejelentésének, a járulék-bevallási, befizetési kötelezettség teljesítésének,

az ezzel kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok ellátásának

szakellenõrzése) végzéséhez szükséges kiadásokat."

Indokolás: Lásd a T/1680/44/4. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

20. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/22/2. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 37. pontja)

- a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"6. § (1) Az Országgyûlés az E.[gészségbiztosítási] Alap [(a továbbiakban

E. Alap)] 1996. évi költségvetését [496.154] 489.489 millió forint bevételi,

[496.154] 491.046 millió forint kiadási elõirányzattal, [0 egyenleggel] 1.557

millió hiánnyal állapítja meg."

Indokolás: Lásd a T/1680/45/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

21. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/22/2. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 37. pontja) - a törvényjavaslat 6. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"6. § (1) Az Országgyûlés az E.[gészségbiztosítási] Alap [(a továbbiakban

E. Alap)] 1996. évi költségvetését [496.154] 490.108 millió forint bevételi,

[496.154] 491.046 millió forint kiadási elõirányzattal, [0 egyenleggel] 938

millió hiánnyal állapítja meg."

Megjegyzés: A módosító indítvány nem a törvényjavaslathoz képest jelölte a

módosítást.

Indokolás: Lásd a T/1680/39/9.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

22. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/22/3. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 39. pontja) - a törvényjavaslat 7. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"7. § (1) A járulékbevételek együttes összege [412.890] 392.487 millió

forint, amelybõl [373.480] 12.778 millió forint [rendszeres, 12.600 millió

forint] a kintlévõségek 1996. évi behajtásából származó járulékbevétel, 10.271

millió forint a rendkívüli[, valamint 26.810 millió forint a] járulékbevétel,

369.438 millió forint a rendszeres járulékbevétel. A központi költségvetés

által - a többször módosított, a társadalombiztosításról szóló[, többször

módosított] 1975. évi II. törvény (a továbbiakban: T.) 119. §-ában

megállapított járulékfizetési kötelezettsége alapján - az 1996-ban

fizete[ndõ]tt járulékbevétel[t] 12.000 millió forint [tartalmaz]. A rendszeres

járulékbevételek összegébõl [307.140] 293.714 millió forint a munkáltatói

egészségbiztosítási járulék, ebbõl 1.700 millió forint az ÁPV Rt. tulajdonosi

körébe tartozó vállalatok társadalombiztosítási tartozásának részleges

megtérítése címén elõírányzott bevétel összege. [7.260 millió forint a

munkanélküli ellátás után fizetett egészségbiztosítási járulék,] [57.580]

55.184 millió forint az egyéni egészségbiztosítási járulék, 6.622 millió

forint a munkanélküli ellátás után fizetett egészségbiztosítási járulék,

[1.500] 1.919 millió forint a baleseti járulék, 12.000 millió forint a

munkáltatói táppénz - hozzájárulás."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/10.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

23. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva

T/1680/22/3. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 39. pontja)

- a törvényjavaslat a törvényjavaslat 7. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolják:

"7. § (1) A járulékbevételek együttes összege [412.890] 392.068 millió

forint, amelybõl [373.480] 12.778 millió forint [rendszeres, 12.600 millió

forint] a kintlévõségek 1996. évi behajtásából származó járulékbevétel, 10.271

millió forint a rendkívüli[, valamint 26.810 millió forint a] járulékbevétel,

369.019 millió forint a rendszeres járulékbevétel. A központi költségvetés

által - a többször módosított, a társadalombiztosításról szóló[, többször

módosított] 1975. évi II. törvény (a továbbiakban: T.) 119. §-ában

megállapított járulékfizetési kötelezettsége alapján - az 1996-ban

fizete[ndõ]tt járulékbevétel[t] 12.000 millió forint [tartalmaz]. A rendszeres

járulékbevételek összegébõl [307.140] 293.713 millió forint [a] munkáltatói

egészségbiztosítási járulék, ebbõl 1.700 millió forint az ÁPV Rt. tulajdonosi

körébe tartozó vállalatoktól származó járulékbevételi többlet összege, [7.260

millió forint a munkanélküli ellátás után fizetett egészségbiztosítási

járulék,] [57.580] 55.184 millió forint az egyéni egészségbiztosítási járulék,

6.622 millió forint a munkanélküli ellátás után fizetett egészségbiztosítási

járulék, 1.500 millió forint a baleseti járulék, 12.000 millió forint a

munkáltatói táppénz - hozzájárulás."

Indokolás: Lásd a T/1680/45/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

24. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/22/3. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 40. pontja) - a törvényjavaslat 7. § (3) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(3) A társadalombiztosítási tevékenységgel kapcsolatos egyéb bevételek

összege [12.900] 14.611 millió forint. Ebbõl [10.000] 10.211 millió forint a

késedelmi pótlék és a rendbírság összege, [1.200] 2.400 millió forint a

baleseti megtérítés és egyéb kártérítések megtérítésének összege, [400] 700

millió forint a terhességmegszakítás egyéni térítési díja, [1.000] 800 millió

forint az E. Alap által e feladattal kapcsolatban 1995-ben megelõlegezett

költségek 1996. évi - a magzati élet védelmérõl szóló 1992. évi LXXIX. törvény

16. §-ának (3) bekezdésében meghatározott - központi költségvetési

megtérítése. Az egyéb bevételek [300] 500 millió forint összegû elõírányzata

tartalmazza a különféle okokból visszaérkezett ellátások, támogatások

összegét."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/11. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

25. Dr. Csehák Judit, Bleyer Jenõ és dr. Sarkadiné dr. Lukovics Éva

képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk

T/1680/22/3. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 41.

pontja) - a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdésének a következõ módosítását

javasolják:

"(4) A kamat és egyéb hozambevételek összege 600 millió forint. [Az At.

7. §-a (3) bekezdésének rendelkezését 1996-ban - a Magyar Köztársaság 1996.

évi költségvetésérõl szóló 1995. évi ... törvény 31. §-ának (5) bekezdése

szerinti rendelkezésekre is tekintettel - azzal a korlátozással kell

alkalmazni, hogy] Ha a tartósan befektetett eszközök tényleges hozam[ának]a

ezt az elõirányzatot meghaladja, a többlet legfeljebb 70 %-a [fordítható] a

tartós befektetések növelésére fordítható. [A tartósan befektetett eszközök

hozamából annak 1996. évi törvényi elõirányzata 30 %-ával azonos összeget

akkor is a folyó kiadások fedezetére kell fordítani, ha a tényleges

hozambevétel kisebb az elõirányzatnál.]"

Indokolás: Lásd a T/1680/37. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

26. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/22/3. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 42. pontja)

- a törvényjavaslat 7. § (5) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(5) Az E. Alapot az At. 3. §-a (5) bekezdésének a) pontjában foglalt

rendelkezés alapján megilletõ bevétel - a nyugdíjkiadások után a természetbeni

egészségbiztosítási ellátások fedezetére átvett járulék - elõirányzata 65.397

millió forint. (Az Ny. Alap 510.917 millió forint nyugdíjkiadásainak az E.

Alap természetbeni ellátásainak fedezetének meghatározott járulék mérték

szerinti százaléka.)[(a nyugdíjkiadások után a természetbeni

egészségbiztosítási ellátások fedezetére átvett járulék) elõirányzata 66.204

millió forint]."

Indokolás: Lásd a T/1680/45/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

27. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/22/3. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 42. pontja)

- a törvényjavaslat 7. §-át új (7) bekezdéssel kiegészíteni javasolják:

"(7) Az egymás számára végzett, illetve a közös érdekeltségû feladatok

végzésére a Ny. Alaptól átvett rendszeres járulék elõirányzata 1.453 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/45/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

28. Dr. Csehák Judit, dr. Szolnoki Andrea, Koleszár Lajos és dr.

Sarkadiné dr. Lukovics Éva képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr.

Kiss József képviselõk T/1680/22/4. számú módosító indítványához (T/1680/27..

számú ajánlás 43. pontja) - a törvényjavaslat 8. § (1) a következõ módosítását

javasolják:

"8. § (1) A gyógyító-megelõzõ ellátásokra fordítható kiadások

elõirányzata - a[z intézményi] felújítások, beruházások nélkül - [215.000]

217.500 millió forint. E kiadások részletezését a törvény 6. számú melléklete

tartalmazza."

Indokolás: Lásd a T/1680/36. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

29. Tokaji Ferenc képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/13. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 91. pontja) - a törvényjavaslat 8. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"8. § (1) A gyógyító-megelõzõ ellátásokra fordítható kiadások

elõirányzata - az intézményi felújítások, beruházások nélkül - [215.000]

214.800 millió forint. E kiadások részletezését a törvény 6. számú melléklete

tartalmazza."

Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az ajánlás 67.

pontjában ismertetett javaslattal.

Indokolás: Lásd a T/1680/26/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

30. A Számvevõszéki bizottság - kapcsolódva dr. Takács Imre, dr. Tokaji

Ferenc és Veér Miklós képviselõk T/1680/43/2. számú módosító indítványához - a

törvényjavaslat 8. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(2) A gyógyszerek fogyasztói árának társadalombiztosítási támogatására

fordított kiadás elõirányzata [71.600] 71.900 millió forint, a gyógyászati

segédeszközök árának társadalombiztosítási támogatására fordított kiadás

elõirányzata 9.500 millió forint, 800 millió forint a vérzékenység

gyógykezelésére szolgáló kiadás elõirányzata[, 400 millió forint a sclerosis

multiplexben szenvedõ betegek gyógyszerellátásának elõirányzata.]"

Indokolás: Lásd a T/1680/54/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

31. Dr. Takács Imre, dr. Tokaji Ferenc és Veér Miklós képviselõk -

kapcsolódva dr. Tokaji Ferenc képviselõ T/1680/12. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 45. pontja) - a törvényjavaslat 8. §

(2) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) A gyógyszerek fogyasztói árának társadalombiztosítási támogatására

fordított kiadás elõirányzata [71.600] 71.500 millió forint, a gyógyászati

segédeszközök árának társadalombiztosítási támogatására fordított kiadás

elõirányzata 9.500 millió forint, 800 millió forint a vérzékenység

gyógykezelésére szolgáló kiadás elõirányzata, 400 millió forint a sclerosis

multiplexben szenvedõ betegek gyógyszerellátásának elõirányzata."

Indokolás: Lásd a T/1680/43/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

32. Dr. Takács Imre, dr. Tokaji Ferenc és Veér Miklós képviselõk -

kapcsolódva dr. Tokaji Ferenc képviselõ T/1680/12. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 45. pontja) - a törvényjavaslat 8. §

(3) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(3) A gyógyfürdõ szolgáltatás kiadásainak elõirányzata [750] 950 millió

forint, az anyatejellátás kiadásainak elõirányzata 200 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/43/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

33. A Számvevõszéki bizottság - kapcsolódva dr. Takács Imre, dr. Tokaji

Ferenc és Veér Miklós képviselõk T/1680/43/3. számú módosító indítványához - a

törvényjavaslat 8. § (6) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(6) A táppénzkiadás elõirányzata [48.000] 42.700 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/54/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

34. Dr. Takács Imre, dr. Tokaji Ferenc és Veér Miklós képviselõk -

kapcsolódva dr. Tokaji Ferenc képviselõ T/1680/12. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 45. pontja) - a törvényjavaslat 8. §

(6) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(6) A táppénzkiadás elõirányzata [48.000] 47.900 millió forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/43/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

35. Dr. Csehák Judit és Bleyer Jenõ képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi

László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/22/4. számú módosító indítványához

(T/1680/27.. számú ajánlás 55. pontja) - a törvényjavaslat 8. §-át új (14)

bekezdéssel kiegészíteni javasolják:

"(14) A Világbanki Program aláírt jogi dokumentumoknak megfelelõ

tényleges hazai kiadásainak mértékéig a (12) bekezdés elõirányzata

túlléphetõ."

Indokolás: Lásd a T/1680/35. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

36. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõk - kapcsolódva a

T/1680/23/2. számú módosító indítványhoz (T/1680/27.. számú ajánlás 68. pontja)

- a törvényjavaslat 13. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"13. § (1) A társadalombiztosítási alrendszernek a Ny. Alap és az E. Alap

költségvetése összegezésébõl - a halmozódások kiküszöbölésével - adódó

bevételi fõösszege [989.459] 956.852 millió forint, kiadási fõösszege

[989.351] 974.662 millió forint, [bevételi többlete 108] hiánya 17.810 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/46. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

37. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/23/2. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 68. pontja) - a törvényjavaslat 13. § (1) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"13. § (1) A társadalombiztosítási alrendszernek a Ny. Alap és az E. Alap

költségvetése összegezésébõl - a halmozódások kiküszöbölésével - adódó

bevételi fõösszege [989.459] 957.471 millió forint, kiadási fõösszege

[989.351] 975.281 millió forint, [bevételi többlete 108] hiánya 17.810 millió

forint."

Indokolás: Lásd a T/1680/39/12. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

38. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Keller László és Gaál Gyula

képviselõk T/1680/49. számú módosító indítványához (ajánlás 39. pontja) - a

törvényjavaslat 14. § (5) bekezdése helyébe a következõ rendelkezést

javasolja:

"(5) [Az At. 11. §-ának (8) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(8) A Nyugdíjbiztosítási Alap, illetve az Egészségbiztosítási Alap

kezelõjének pótköltségvetési törvényjavaslatot kell készítenie, ha a

Nyugdíjbiztosítási Alap, illetve az Egészségbiztosítási Alap tárgyév

szeptember 30-ig megállapítható, várható éves egyenlege legalább az

elõirányzott kiadási fõösszeg 2 %-ával kedvezõtlenebb az elõirányzott

egyenlegnél."]

Az At. 11. §-a a következõ (9)-(13) bekezdésekkel egészül ki:

"(9) A társadalombiztosítási alapok kezelõi kötelesek gazdaságos,

hatékony és költségtakarékos, a járulékfizetõk érdekeit szolgáló gazdálkodást

folytatni a társadalombiztosítási alapok kezelése során.

(10) A Kormány a társadalombiztosítás önkormányzati igazgatásáról szóló

1991. évi LXXXIV. törvény 23. §-ában foglaltak szerint - az Állami

Számvevõszékkel történõ elõzetes egyeztetés alapján - jogosult ellenõrizni,

hogy a gazdálkodás megfelel-e a társadalombiztosítási alapok gazdálkodására

vonatkozó jogszabályok elõírásainak. A Kormány ellenõrzési jogosultsága nem

terjed ki a társadalombiztosítási alapok zárszámadásával és költségvetésével

kapcsolatos ellenõrzésekre.

(11) A Kormány

a) jogosult az ellenõrzéshez szükséges adatokat, beszámolókat, valamint

vizsgálati anyagokat bekérni, és azokba betekinteni,

b) határozattal - törvényben meghatározott hatáskörében illetve keretek

között - szakértõt küldhet ki a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak

kezelõihez.

(12) Az E. Alap köteles a Kormány részére negyedévente a keresõképesség

elbírálásával, a munkaképesség csökkenés megállapításával és a

gyógyszerfelhasználással kapcsolatos ellenõrzésekrõl készült jelentést, az

ellenõrzés megállapításaihoz kapcsolódó intézkedések tervezetét megküldeni.

(13) A Kormány a 10-11. bekezdésben foglaltak során a feltárt

hiányosságok megszüntetésére és az általa javasolt intézkedések megtételére -

az Állami Számvevõszékkel egyetértésben - felhívja az Alapok kezelõit. Az

Alapok kezelõi véleményükrõl és a megtett intézkedésekrõl kötelesek az

Országgyûlésnek vagy az Országgyûlés illetékes bizottságának beszámolni, a

Kormány egyidejû tájékoztatása mellett.""

Indokolás: Lásd a T/1680/56.. sz. módosító javaslat indokolását.

39. Keller László és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László

és dr. Kiss József képviselõk T/1680/22/5. számú módosító indítványához

(T/1680/27.. számú ajánlás 77. pontja) - a törvényjavaslat 14. § (5) bekezdése

helyébe a következõ rendelkezést javasolják:

"(5) [Az At. 11. §-ának (8) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(8) A Nyugdíjbiztosítási Alap, illetve az Egészségbiztosítási Alap

kezelõjének pótköltségvetési törvényjavaslatot kell készítenie, ha a

Nyugdíjbiztosítási Alap, illetve az Egészségbiztosítási Alap tárgyév

szeptember 30-ig megállapítható, várható éves egyenlege legalább az

elõirányzott kiadási fõösszeg 2 %-ával kedvezõtlenebb az elõirányzott

egyenlegnél."]

Az At. 11. §-a a következõ (9)-(13) bekezdésekkel egészül ki:

"(9) A társadalombiztosítási alapok kezelõi kötelesek gazdaságos,

hatékony és költségtakarékos, a járulékfizetõk érdekeit szolgáló gazdálkodást

folytatni a társadalombiztosítási alapok kezelése során.

(10) A Kormány a társadalombiztosítás önkormányzati igazgatásáról szóló

1991. évi LXXXIV. törvény 23. §-ában foglaltak szerint - az Állami

Számvevõszékkel történõ elõzetes egyeztetés alapján - jogosult ellenõrizni,

hogy a gazdálkodás megfelel-e a társadalombiztosítási alapok gazdálkodására

vonatkozó jogszabályok elõírásainak. A Kormány ellenõrzési jogosultsága nem

terjed ki a társadalombiztosítási alapok zárszámadásával és költségvetésével

kapcsolatos ellenõrzésekre.

(11) A Kormány

a) jogosult az ellenõrzéshez szükséges adatokat, beszámolókat, valamint

vizsgálati anyagokat bekérni, és azokba betekinteni,

b) jogosult szakértõt küldeni a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak

kezelõjéhez.

(12) Az E. Alap köteles a Kormány részére negyedévente a keresõképesség

elbírálásával, a munkaképesség csökkenés megállapításával és a

gyógyszerfelhasználással kapcsolatos ellenõrzésekrõl készült jelentést, az

ellenõrzés megállapításaihoz kapcsolódó intézkedések tervezetét megküldeni.

(13) A Kormány a (10)-(11) bekezdésben foglalt ellenõrzése során feltárt

hiányosságok megszüntetése érdekében kötelezheti - az Állami Számvevõszékkel

egyetértésben - az alapok kezelõit

a) a jogszabályban elõírt ellenõrzési tevékenységük megszigorítására,

b) intézkedési terv elkészítésére, bemutatására - és a Kormány

jóváhagyása után - végrehajtására.""

Indokolás: Lásd a T/1680/49. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

40. A Szociális bizottság - kapcsolódva dr. Csehák Judit, Koleszár

Lajos, Béki Gabriella és dr. Szigeti György képviselõk T/1680/34.. számú

módosító indítványához - a törvényjavaslat 14. § (5) bekezdésének a következõ

módosítását javasolja:

"(5) Az At. 11. §-ának (8) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(8) A Nyugdíjbiztosítási Alap, illetve az Egészségbiztosítási Alap

kezelõjének pótköltségvetési törvényjavaslatot kell készítenie, ha a

Nyugdíjbiztosítási Alap, illetve az Egészségbiztosítási Alap [tárgyév

szeptember 30-ig megállapítható,] várható éves egyenlege legalább az

elõirányzott kiadási fõösszeg [2] 1 %-ával kedvezõtlenebb az elõirányzott

egyenlegnél, és ez a tárgyév szeptember 30-ig megállapítható.""

Indokolás: Lásd a T/1680/51.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

41. Dr. Csehák Judit, Koleszár Lajos, Béki Gabriella és dr. Szigeti

György képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József

képviselõk T/1680/22/5. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás

77. pontja) - a törvényjavaslat 14. § (5) bekezdésének a következõ módosítását

javasolják:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság 1996. március 6-i ülésén - a

T/1680/34.. sz. módosító javaslat)

42. Dr. Csehák Judit, dr. Szolnoki Andrea, Götzinger István és dr.

Sarkadiné dr. Lukovics Éva képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr.

Kiss József képviselõk T/1680/24/6. számú módosító indítványához (T/1680/27..

számú ajánlás 79. pontja) - a törvényjavaslat 15. § (1) bekezdésében az Et.

10. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

/15. § (1) A társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1995. évi

költségvetésérõl és a természetbeni egészségbiztosítási szolgáltatások

finanszírozásának általános szabályairól szóló 1995. évi LXXIII. törvény (a

továbbiakban: Et.) 10. §-ának (1)-(3) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:/

"(1) Az OEP a természetbeni szolgáltatások nyújtására szerzõdést köthet

egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosult szolgáltatóval, [és] orvosi

eszközök, gyógyszer, gyógyászati segédeszköz gyártására, forgalmazására

jogosult gyártóval, illetve forgalmazóval."

Indokolás: Lásd a T/1680/33. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

43. Dr. Csehák Judit, dr. Kiss József, Béki Gabriella és dr. Szigeti

György képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József

képviselõk T/1680/24/6. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás

81. pontja) - a törvényjavaslat 15. §-át új (2) bekezdéssel az Et. 14. §-át új

(4) bekezdéssel kiegészíteni javasolják (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság 1996. március 6-i ülésén - a

T/1680/32.. sz. módosító javaslat)

44. Dr. Csehák Judit képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/24/6. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 81. pontja) - a törvényjavaslat 15. §-át új (2) bekezdéssel az Et. 14.

§-át új (4) bekezdéssel kiegészíteni javasolják (a javaslat elfogadása esetén

a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(2) Az Et. 14. §-a az alábbi új (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az E. Alap kezelõje a vele természetbeni, egészségügyi

szolgáltatások nyújtására szerzõdött intézmények finanszírozására elõleget

folyósíthat. Az elõleg folyósítás feltételeit kormányrendelet szabályozza.""

Indokolás: Lásd a T/1680/41.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

45. Dr. Csehák Judit, dr. Szolnoki Andrea, dr. Kiss József és dr.

Sarkadiné dr. Lukovics Éva képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr.

Kiss József képviselõk T/1680/24/6. számú módosító indítványához (T/1680/27..

számú ajánlás 82. és 83. pontja) - a törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésében az

Et. 17. § (2) bekezdésének a következõ módosítását, és egyidejûleg új (4)

bekezdéssel történõ kiegészítését javasolják:

"(2) Az Et. 17. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép,

egyidejûleg e § a következõ (4) bekezdéssel egészül ki:

"(2) Egy súlyszám országos forint alapértékét az éves költségvetésben

rendelkezésre álló keret alapján az OEP havonta állapítja meg az országos

teljesítmények figyelembevételével. Ellátási szintenként és a szakmai

összetétel alapján intézménycsoportonként eltérõ szorzó kerül évenként

kialakításra. Az egyes ellátási szintekhez tartozó intézményeket a

[N]népjóléti [M]miniszter az Alap kezelõje véleményének kikérésével állapítja

meg.

(4) A fekvõbeteg intézeti háttér mellett elvégezhetõ, de egy napnál

hosszabb kórházi tartózkodást nem igénylõ beavatkozás finanszírozása a Homogén

Betegség Csoportok elvei szerint történik, külön jogszabályban meghatározott

feltételek szerint.""

Indokolás: Lásd a T/1680/31. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

46. Dr. Csehák Judit, dr. Garai István és dr. Bakai Zoltán képviselõ -

kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/24/7. számú

módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 86. pontja) - a

törvényjavaslaot új 16. §-sal kiegészíteni javasolják (a javaslat elfogadása

esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"16. § (1) A társadalombiztosításról szóló 1975. évi II. törvény (a

továbbiakban: T.) 16/A. §-a (3) bekezdésének felvezetõ mondata helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"A biztosított az egészségügyi szolgáltatás keretében - az e törvényben

foglalt kivételekkel - térítés nélkül jogosult:"

(2) A T. 16/A. §-a (3) bekezdésének ac) alpontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

/a) a betegségek megelõzését szolgáló orvosi és lélektani vizsgálat

keretében, külön jogszabályban foglaltak szerint:/

"ac) a 18 éven aluli korosztály csoportos vagy egyéni szûrés keretében

évente 2 alkalommal, a 18 éven felüli korosztály egyéni vizsgálat keretében

évente 1 alkalommal fogorvosi vizsgálatra és sztomato-onkológiai szûrésre;"

(3) A T. 16/A. § (3) bekezdésének bb) alpontja helyébe a következõ

rendelkezés lép és egyidejüleg új bc) alponttal egészül ki:

/b) betegsége esetén az egészségügyi alapellátás keretében:/

"bb) fogorvosi ellátás keretén belül

- sürgõsségi ellátásra,

- fogkõeltávolításra és az ínyelváltozások kezelésére,

- fogsebészeti ellátásra,

- a 18 éven aluliak megelõzõ ellátásra, alap- és szakellátásra, valamint

a fogtechnikai költségeknek és a fogszabályozó készülékeknek a Kormány

rendeletében meghatározott támogatására,

- a sorkatonai szolgálatot teljesítõ, az öregségi nyugellátásra jogosító

életkort betöltött biztosított és a közgyógyellátott teljes körû

alapellátásra, valamint a rágóképesség helyreállítása érdekében a Kormány

rendeletében meghatározott típusú fogpótlások elkészítésének és ezek

fogtechnikai költségeinek a támogatására.

bc) a fogorvosi ellátás keretén belül, részleges térítés díj ellenében a

18 éven felüli, de az öregségi nyugdíjkorhatárt be nem töltött biztosított

jogosult;

- fogmegtartó ellátásra a Kormány rendeletében meghatározottak szerint,

- rágóképesség helyreállítása érdekében a Kormány rendeletében

meghatározott esetekben, fogpótlások elkészítésére;""

Indokolás: Lásd a T/1680/42.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

47. Dr. Csehák Judit, Bleyer Jenõ, Béki Gabriella és dr. Szigeti György

képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk

T/1680/24/8. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 88.

pontja) - a törvényjavaslat 16. § (3) bekezdésének a következõ módosítását

javasolják:

"(3) [A járuléktartozások beszedésébõl, végrehajtásából és a tartozás

fejében átvett vagyon értékesítésébõl származó rendkívüli bevételt,] A

Nyugdíjbiztosítási Alappal és az Egészségbiztosítási Alappal szemben 1996.

január 1-jét megelõzõen keletkezett tartozások kiegyenlítésére elszámolt

bevételeket valamint a tartozás fejében átvett vagyont [a tartozás

keletkezésekor fennálló] az 1995. december 31-én hatályban volt, törvényben

meghatározott járulékmegosztási arányoknak megfelelõen kell a két biztosítási

alap között megosztani és elszámolni."

Indokolás: Lásd a T/1680/28/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

48. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/24/7. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 86. pontja) - a törvényjavaslatot új 16. §-sal kiegészíteni javasolja

(az indítvány elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása

értelemszerûen változik):

"16. § (1) A társadalombiztosításról szóló 1975. évi II. törvény (a

továbbiakban: T.) 16/A. §-a (3) bekezdésének felvezetõ mondata helyébe a

következõ rendelkezés lép:

"A biztosított az egészségügyi szolgáltatás keretében - az e törvényben

foglalt kivételekkel - térítés nélkül jogosult:"

(2) A T. 16/A. §-a (3) bekezdésének ac) alpontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

/a) a betegségek megelõzését szolgáló orvosi és lélektani vizsgálat

keretében, külön jogszabályban foglaltak szerint:/

"ac) a 18 éven aluli korosztály csoportos vagy egyéni szûrés keretében

évente 2 alkalommal, a 18 éven felüli korosztály egyéni vizsgálat keretében

évente 1 alkalommal fogorvosi vizsgálatra és sztomato-onkológiai szûrésre;"

(3) A T. 16/A. § (3) bekezdésének bb) alpontja helyébe a következõ

rendelkezés lép és egyidejüleg új bc) alponttal egészül ki:

/b) betegsége esetén az egészségügyi alapellátás keretében:/

"bb) fogorvosi ellátás keretén belül

- sürgõsségi ellátásra,

- fogkõeltávolításra és az ínyelváltozások kezelésére,

- fogsebészeti ellátásra,

- 18 éven aluliak megelõzõ ellátásra, teljes körû alap- és szakellátásra,

valamint a fogtechnikai költségeknek és fogszabályozó készülékeknek a Kormány

rendeletében meghatározott támogatására,

- az öregségi nyugellátásra jogosító életkort betöltött biztosított és a

közgyógyellátott alapellátásra, és a rágóképesség helyreállítása érdekében

meghatározott típusú fogpótlások elkészítésének és ezek fogtechnikai

költségeinek támogatására a Kormány rendeletében meghatározattak szerint.

bc) fogorvosi ellátás keretén belül, részleges térítés ellenében a 18

éven felüli biztosított jogosult:

- fogmegtartó-ellátásra a Kormány rendeletében meghatározott esetekben,

meghatározott típusú fogpótlások elkészítésére;"

(4) A T. 16/A § (3) bekezdése h) pontja helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"h) kórházi ápolást kiváltó otthoni szakápolásra;"

(5) A T. 16/A §-a új (7) bekezdéssel egészül ki, egyidejüleg a jelenlegi

(7) bekezdés számozása (8) bekezdésre változik:

"(7) Külön jogszabályban meghatározottak szerint egyes nagyértékû

gyógyászati segédeszközöket az OEP megvásárolhat és kölcsönözhet."

(6) A T. a 10. §-ának (3) bekezdésében, a T. 103/A §-ának, (5)

bekezdésében, a T. 103/C §-ának (6) bekezdésében, a T. 103/D §-ának (2)

bekezdésében, a T. 103/E §-ának (2) bekezdésében, a T. 119/D §-ának (4)

bekezdése a) és b) pontjában, valamint (5) bekezdésében "a tárgyévet megelõzõ

év utolsó napján érvényes" szövegrész "a tárgyhónapot megelõzõ hónap elsõ

napján érvényes" szövegrészre változik."

Megjegyzés: A módosító indítvány a T/1680/24/7. számon benyújtott módosító

javaslathoz kapcsolódik, amelyben az új 16. § hat bekezdésbõl áll. A

költségvetési bizottság módosító javaslatában szövegszerûen nem idézett - új

16. § (1)-(2) és (5)-(6) - bekezdéseit feltüntettük, feltételezve, hogy

változatlan formában kívánja a bizottság a javaslatában szerepeltetni.

Indokolás: Lásd a T/1680/57. sz. módosító javaslat indokolását.

49. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva dr. Csehák Judit, Bleyer

Jenõ, Béki Gabriella és dr. Szigeti György képviselõk T/1680/28. számú

módosító indítványához (ajánlás 50. pontja) - a törvényjavaslat 16. §-át új

(4) bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

"(4) Az 1996. évi rendkívüli járulékbehajtás során e törvény

hatálybalépésekor érvényes járulékmegosztási arányokat kell alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/1680/58. sz. módosító javaslat indokolását.

50. Dr. Csehák Judit, Bleyer Jenõ, Béki Gabriella és dr. Szigeti György

képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József képviselõk

T/1680/24/8. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 88.

pontja) - a törvényjavaslat 16. §-át új (4) bekezdéssel kiegészíteni

javasolják:

"(4) A büntetés-végrehajtás által fenntartott egészségügyi intézményeknél

az Egészségbiztosítási Alap kezelõje feladathoz rendelt finanszírozást

alkalmaz. Az éves elõirányzat összege az intézmény-finanszírozás körében

érvényesülõ átlagos kiadásnövekedéssel megemelt szintre hozott bázisra

számított átlagos növekedéssel azonos."

Indokolás: Lásd a T/1680/28/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

51. Dr. Csehák Judit, Koleszár Lajos, Béki Gabriella és dr. Szigeti

György képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József

képviselõk T/1680/24/7. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás

86. pontja) - a törvényjavaslat 16. §-át új (4) bekezdéssel kiegészíteni

javasolják:

"(4) A T. 16/A § (3) bekezdése h) pontja helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"h) otthonában kórházi ellátást kiváltó szakápolásra, kormányrendeletben

meghatározott feltételek szerint;""

Indokolás: Lásd a T/1680/30.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

52. Dr. Csehák Judit, Götzinger István, Béki Gabriella és dr. Szigeti

György képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss József

képviselõk T/1680/24/7. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás

86. pontja) - a törvényjavaslat 16. §-át új (5) bekezdéssel kiegészíteni

javasolják:

"(5) A T. a 10. §-ának (3) bekezdésében, a T. 103/A. §-ának, (5)

bekezdésében, a T. 103/C. §-ának (6) bekezdésében, a T. 103/D. §-ának (2)

bekezdésében, a T. 103/E. §-ának (2) bekezdésében, a T. 119/D. §-ának (4)

bekezdése a) és b) pontjában, valamint (5) bekezdésében "a tárgyévet megelõzõ

év utolsó napján érvényes" szövegrész "a tárgyhónapot megelõzõ hónap elsõ

napján érvényes" szövegrészre változik."

Megjegyzés: A törvényjavaslat 16. §-a három bekezdésbõl áll.

Indokolás: Lásd a T/1680/29.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

53. Keller László és Gaál Gyula képviselõk - kapcsolódva dr. Matyi László

és dr. Kiss József képviselõk T/1680/22/9.. számú módosító indítványához

(T/1680/27.. számú ajánlás 90. pontja) - a törvényjavaslatot új 17. §-sal

kiegészíteni javasolják:

"17. § (1) A törvény 2. §-ának (1) bekezdésében, valamint 6. §-ának (1)

bekezdésében megjelölt rendkívüli behajtásból származó bevétel teljesülése

érdekében - a T. 114. §-ának felhatalmazása és csõdeljárásban kötött

megállapodásokban a járuléktartozásokat terv szerint fizetõk és a végrehajtás

alatt állók kivételével - a teljes adósságállomány felülvizsgálatát az Alapok

kezelõi végezzék el és bocsássák a Kormány rendelkezésére.

(2) Az (1) bekezdés szerinti felülvizsgálat alapján a Kormány az

Önkormányzatokkal együttmûködve hozza meg a szükséges döntéseket, illetve

kezdeményezze a megfelelõ törvényi rendelkezések meghozatalát az

adósságállomány minél nagyobb részének a költségvetési év folyamán történõ

beszedésére. A beszedés érdekében a behajtásban érvényesíthetõ törvényes

eszközök leghatékonyabb alkalmazására kell törekedni, valamint a kapcsolódó

eljárások gyorsítását kell elérni.

(3) A Kormány a társadalombiztosítási önkormányzatokkal együtt - az éves

költségvetés idõarányos teljesítésének értékelése keretében - negyedévenként

értékeli a behajtási tevékenység eredményeit."

Indokolás: Lásd a T/1680/50. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje a Számvevõszéki bizottság és

a Szociális bizottság ülésén nem ért egyet, a

Költségvetési bizottság ülésén egyetért.

54. A Számvevõszéki bizottság - kapcsolódva Keller László és Gaál Gyula

képviselõk T/1680/50. számú módosító indítványához - a törvényjavaslatot új

18. §-sal kiegészíteni javasolja:

"18. § (1) Az Országgyûlés az 1996. évi társadalombiztosítási

költségvetés végrehajtásának idõtartamára felhatalmazza a Kormányt, hogy az e

törvény 2. § (1) bekezdésében, 6. § (1) bekezdésében, valamint az 1., 3. és 6.

számú melléklet 3. sorában említett rendkívüli behajtást a

társadalombiztosítási önkormányzatokkal - és az állami tulajdonosi körbe

tartozó gazdálkodó szervezetekre vonatkozóan az ÁPV Rt-vel - együttmûködve

a/ a felszámolással, csõdeljárással, végelszámolással érintett vagy

b/ a T. 114. § felhatalmazása alapján a 89/1990. (V.1.) MT rendelet 336.

§-ának (6) bekezdése szerint kötött megállapodást szerzõdésszerûen teljesítõ

gazdálkodók kivételével a társadalombiztosítási alapokkal szemben 1995.

december 31-én fennálló járulék követelésének és annak késedelmi pótlékának

nyilvános versenytárgyalásra bocsátását rendeletben szabályozza.

(2) A nyilvános versenytárgyalás elõkészítése során a minimális ajánlati

árat szakértõk bevonásával kell meghatározni. A minimális árat el nem érõ

árajánlat esetén a társadalombiztosítási követelést nem lehet értékesíteni.

(3) A Kormány az eljárás részletes szabályaira vonatkozó rendeletében a

T. 105/C. § (4) bekezdésében és a 114. §-ban foglaltaktól eltérõ szabályozást

is alkalmazhat."

Indokolás: Lásd a T/1680/54/3. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

55. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Juhász Gábor képviselõ

T/1680/39. számú módosító indítványához - a törvényjavaslat 1., 2., 5. és 10.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolja:

Megjegyzés: Az ajánlás technikai okok miatt a módosító javaslathoz

benyújtott táblázatokat tartalmazza.

Indokolás: Lásd a T/1680/55.. sz. módosító javaslat indokolását.

56. Juhász Gábor képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/22. számú módosító indítványához - a törvényjavaslat

1., 2., 5. és 10. számú mellékletei helyébe a következõ 1., 2., 5. és 10.

számú mellékleteket javasolja:

Megjegyzés: Az ajánlás technikai okok miatt a módosító javaslathoz

benyújtott táblázatokat tartalmazza.

Indokolás: Lásd a T/1680/39/12. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.

- a Számvevõszéki biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

57. Dr. Kiss József és dr. Matyi László képviselõ - kapcsolódva a

T/1680/25. számú módosító indítványhoz - a törvényjavaslat 1., 2., 3. és 5.

számú mellékletei helyébe a következõ 1., 2., 3. és 5. számú mellékleteket

javasolja:

Megjegyzés: Az ajánlás technikai okok miatt a módosító javaslathoz

benyújtott táblázatokat tartalmazza.

Indokolás: Lásd a T/1680/47. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Számvevõszéki biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

58. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

" Egyéb járóbeteg szakellátás

- egyéb járóbeteg szakrendelés [22.875] 23.175 MFt"

Indokolás: Lásd a T/1680/48/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

59. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság 1996. március 6-i ülésén - a

T/1680/48/2. sz. módosító javaslat)

60. A Szociális bizottság - kapcsolódva dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki

Andrea képviselõk T/1680/48/3. számú módosító indítványához - a

törvényjavaslat 6. számú mellékletének a következõ módosítását javasolja:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

" Egyéb járóbeteg szakellátás

Egyéb járóbeteg szakellátás összesen [39.824] 40.124 MFt"

Feladat és teljesítmény finanszírozott

járóbeteg szakellátás összesen 40.124 MFt"

Indokolás: Lásd a T/1680/52.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

61. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

VISSZAVONVA! (A Szociális bizottság 1996. március 6-i ülésén - a

T/1680/48/3. sz. módosító javaslat)

62. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

" Teljesítmény finanszírozott

fekvõbeteg szakellátás

aktív ellátás [110.637] 109.637 MFt

Aktív fekvõbeteg ellátás összesen [114.302] 113.302 MFt"

Indokolás: Lásd a T/1680/48/4. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

63. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

" Teljesítmény finanszírozott

fekvõbeteg szakellátás

krónikus fekvõbeteg szakellátás összesen [13.141] 13.841 MFt"

Indokolás: Lásd a T/1680/48/5. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

64. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

"Célelõirányzatok:

- egyéb célelõirányzat (kock. kez., ifj.

és szab. sp., alk. prev., mentálhig.,) [405] 725 MFt"

Indokolás: Lásd a T/1680/48/6. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

65. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ módosítását javasolják:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

"Célelõirányzatok:

- kórházi eü. hulladék megsemmisítés [320] 0"

Indokolás: Lásd a T/1680/48/7. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

66. Dr. Csehák Judit és dr. Szolnoki Andrea képviselõk - kapcsolódva dr.

Matyi László és dr. Kiss József képviselõk T/1680/25. számú módosító

indítványához (T/1680/27.. számú ajánlás 93. pontja) - a törvényjavaslat 6.

számú mellékletének a következõ kiegészítését javasolják:

/A gyógyító megelõzõ ellátások 1996. évi kiadási elõirányzatai/

"Célelõirányzatok:

- újszerû eljárások és egynapos

kórházi kezelések bevezetése és

elterjesztése 220 MFt"

Indokolás: Lásd a T/1680/8. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Költségvetési biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

67. Tokaji Ferenc képviselõ - kapcsolódva dr. Matyi László és dr. Kiss

József képviselõk T/1680/13. számú módosító indítványához (T/1680/27.. számú

ajánlás 91. pontja) - a törvényjavaslat 6. számú mellékletének a következõ

módosítását javasolja:

"Az Egészségbiztosítási Alap 1996. évi költségvetési mérlegének folytatása

(millió forintban)

Megnevezés 1996. évi elõirányzat

KIADÁSOK

1. Természetbeni ellátások 299.600

- gyógyító-megelõzõ ellátások [215.000] 214.800

- gyógyfürdõ szolgáltatás [750] 950"

Indokolás: Lásd a T/1680/26/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

II.

1. A Szociális bizottság a T/1680/27.. számú ajánlás alábbi pontjaiban az

állásfoglalásait a következõk szerint módosította:

ajánlás pont Szociális bizottság

77. nem támogatja.

89. támogatja.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1996. március 7.

Dr. Kádár Béla s.k., Dr. Nagy Sándor s.k.,

a Költségvetési bizottság elnöke a Számvevõszéki bizottság elnöke

Dr. Csehák Judit s.k.,

a Szociális bizottság elnöke

Eleje Honlap