ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

T/2098/107..

Módosító javaslat!

G á l Z o l t á n úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n.

Tisztelt Elnök Úr!

A természet védelmérõl szóló, T/2098.. számon benyújtott törvényjavaslathoz

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o k a t

terjesztünk elõ.

1a.

A törvényjavaslat 6. §-ának (4) bekezdése a következõképpen módosul:

"(4) [Az egyedi tájértékek megállapítása és nyilvántar-tásbavétele a

természetvédelem állami területi szervei (nemzeti park igazgatóság illetve

természetvédelmi igazga-tóság [a továbbiakban együtt: igazgatóság]) feladata.]

Az egyes térségek adottságainak célszerû hasznosítása érdeké-ben a

területrendezési terv tartalmazza az egyedi tájérté-kek jegyzékét. Az egyedi

tájértékek meghatározásának szem-pontjait és módját a miniszter állapítja

meg."

1b.

A törvényjavaslat 7. §-ának (3) bekezdése a következõképpen módosul:

"(3) A tájvédelemre vonatkozó elõírások érvényesítése ér-dekében a kormány

által rendeletben meghatározott és a (2) bekezdésben foglalt tevékenységekkel

kapcsolatos eljárá-sokban [az igazgatóság] a nemzeti park igazgatóság illetve

a természetvédelmi igazgatóság (a továbbiakban együtt: igazgatóság)

szakhatóságként mûködik közre."

1c.

A törvényjavaslat 62. §-a a következõ új (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A települési önkormányzat jegyzõje (fõjegyzõje) az egyedi tájértékek

jegyzékét az elfogadást követõ 30 napon belül megküldi az igazgatóságnak,

amely azokat nyilvántar-tásba veszi."

1d.

A törvényjavaslat 85. §-ának (b) pontja a következõképpen egészül ki:

/Felhatalmazást kap a/

"b) miniszter, hogy rendeletben szabályozza 6. § (4) be-kezdésében, 24. §

(1) és (2) bekezdéseiben, 28. § (7) be-kezdésében, 29. § (1) és (3)

bekezdéseiben, 30. § (2) be-kezdésében, 36. § (4) bekezdésében, 44. § (3)

bekezdésé-ben, 48. § (2)-(3) és (5) bekezdésében, 49. § (2) bekezdé-sében, 51.

§ (4) bekezdésében, 52. § (1) bekezdésében, 57. § (2) bekezdésének második

fordulatában, 59. § (4) bekez-désének második mondatában, 66. § (3)

bekezdésében, 67. § (3) bekezdésében, 69. § (3) bekezdésében, 78. § (3) bekez-

désében;"

/foglaltakat./

Indokolás

A táj értékeinek megállapítása területrendezési feladat, amelyet az ÁRT

tájvédelmi munkarészében kell elvégezni. Ennek alapján kell a nyilvántartást

felfektetni.

2a.

A törvényjavaslat a következõ új 8. §-al egészül ki, a további §-ok jelölése

értelemszerûen változik:

"8. § (1) Település külterületét a települési környezet-védelmi programnak

megfelelõen lehet belterületbe sorolni.

(2) Település külterületének belterületbe sorolásához az igazgatóság

szakhatósági hozzájárulása szükséges.

(3) Külterület természeti területén építmény az igazgató-ság szakhatósági

hozzájárulásával helyezhetõ el, alakítha-tó ki.

(4) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott hozzájárulás a Kormány által

rendeletben meghatározott feltételekkel és módon adható meg."

2b.

A törvényjavaslat 85. §-ának a) pontja a következõképpen egészül ki:

/Felhatalmazást kap a/

"a) Kormány, hogy rendeletben szabályozza a 7. § (3) be-kezdésében, 8. § (4)

bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 44. § (4) bekezdésében, 47. § (1)

bekezdésében, 57. § (2) bekezdésének elsõ fordulatában, 59. § (4) bekezdésének

el-sõ mondatában, 63. § (3) bekezdésében, 71. § (3) bekezdé-sében, 72. § (3)

bekezdésében, 73. § (2) bekezdésében, 80. § (4) bekezdésében;"

/foglaltakat./

Indokolás

A települések szüntelen terjeszkedése nem csak a természeti területeket, a

természeti értékeket csökkenti, hanem a növekvõ közlekedési igényekkel

jelentõsen növeli a környezetszennyezést. A természeti környezet

zsugorodásának megállítására csak nagyon indokolt esetben lehet megengedni az

épített területek terjeszkedését, a külterületi építkezést.

3.

A törvényjavaslat 8. §-ának (4) bekezdése a következõképpen módosul:

"(4) Tájidegen fajok azok az élõ szervezetek, melyek az adott növény-, vagy

állatföldrajzi egységben nem õshono-sak. [növény- és állatföldrajzi

szempontból nem minõsülnek õshonosnak és megtelepedésük, alkalmazkodásuk

esetén a ha-zai életközösségben a természetes folyamatokat az õshonos fajok

rovására károsan módosíthatják]."

4a.

A törvényjavaslat 8. §-a a következõ új (6) bekezdéssel egészül ki, a további

bekezdések jelölése értelemszerûen változik:

"(6) Bevándorlók azok a betelepülõ vadon élõ szervezetek, amelyek az ember

közremûködése nélkül, népességük termé-szetes terjeszkedése révén kerültek az

ország területére. E fajok megjelenésekor a miniszter állapítja meg termé-

szetvédelmi kezelésüket."

4b.

A törvényjavaslat 85. §-ának (b) pontja a következõképpen egészül ki:

/Felhatalmazást kap a/

"b) miniszter, hogy rendeletben szabályozza 8. § (6) be-kezdésében, 24. §

(1) és (2) bekezdéseiben, 28. § (7) be-kezdésében, 29. § (1) és (3)

bekezdéseiben, 30. § (2) be-kezdésében, 36. § (4) bekezdésében, 44. § (3)

bekezdésé-ben, 48. § (2)-(3) és (5) bekezdésében, 49. § (2) bekezdé-sében, 51.

§ (4) bekezdésében, 52. § (1) bekezdésében, 57. § (2) bekezdésének második

fordulatában, 59. § (4) bekez-désének második mondatában, 66. § (3)

bekezdésében, 67. § (3) bekezdésében, 69. § (3) bekezdésében, 78. § (3) bekez-

désében;"

/foglaltakat./

Indokolás

Esetrõl esetre eldöntendõ kérdés, hogy a faj megtelepedett egyedei hogyan

hatnak a hazai õshonos szervezetekre.

5.

A törvényjavaslat 13. §-ának (1) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(1) Ha természeti területen gazdasági tevékenység, így különösen a

vadgazdálkodási, vadászati, halászati, horgá-szati tevékenység gyakorlásának

módja a természet védelmé-hez fûzõdõ érdekeket súlyosan sérti vagy

veszélyezteti, az igazgatóság a tevékenység korlátozását, megtiltását kezde-

ményezi."

Indokolás

Nem csak a megadott, hanem más gazdasági tevékenység is veszélyeztetheti a

természeti értékeket.

6.

A törvényjavaslat 15. §-a (1) bekezdésének felvezetõ szövege a következõképpen

módosul:

"(1) Természeti területnek minõsül[, ha a] az a földterü-let, amelyik a 4. §

d) pontjában meghatározott feltételek-nek megfelel. Ilyen különösen:"

Indokolás

A törvényjavaslat megfogalmazása természetvédelmi szempontból nem szerencsés,

hiszen a felsorolt területeken kívül is elõfordulhat természeti terület. A

részletezett felsorolást megszüntetése az alepelvekkel való összhang

megteremtését szolgálja.

7.

A törvényjavaslat 15. §-a (1) bekezdésének b) pontja a következõképpen

módosul:

/Természeti területnek minõsül, ha a 4. § d) pontjában meghatározott

feltételeknek megfelel:/

"b) a mûvelés alól kivettként nyilvántartott földterület, ha nem építmény

[(pl. épület, szilárd burkolatú közút)] elhelyezésére szolgál, vagy ha e

törvény hatálybalépése-kor, jogerõsen jóváhagyott bányászati mûszaki üzemi

terv alapján nem áll bányamûvelés alatt;"

Indokolás

Szövegpontosítás és törvényben kerülendõ, itt felesleges példálódzás törlése.

8.

A törvényjavaslat 16. §-a a következõ új (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Gyepgazdálkodás a gyeptípushoz igazodó legeltetés-sel, kaszálással, és a

kémiai anyagok mérsékelt használa-tával történhet."

Indokolás

Az 1995. évi LXXXI. törvényben Magyarország is nemzetközi kötelezettséget

vállalt a biológiai sokféleség megõrzésére. A hazai élõvilág éppen a gyepes

élõhelyekkel, füves pusztákkal tér el az európai átlagtól, ezért a

gyepgazdálkodásra vonatkozóan meg kell fogalmazni olyan elõírásokat, amelyek

ennek megvalósulását lehetõvé teszik.

9.

A törvényjavaslat 17. §-a a következõ új (3) bekezdéssel egészül ki, a további

bekezdések jelölése értelemszerûen változik:

"(3) A vadon élõ szervezetek élõhelyének védelmét, bioló-giai sokféleségének

fennmaradását ökológiai hálózat és ér-zékeny természeti területek

kialakításával, fenntartásával is biztosítani szükséges."

Indokolás

A törvényjavaslat 53. § (2) bekezdésének d) és e) pontjában elõírja az

ökológiai folyosók és az ökológiai hálózat, valamint az érzékeny természeti

területek hosszú- és középtávú tervezését, anélkül, hogy ezen intézkedések

helyét a természetvédelem rendszerében meghatározná.

10.

A törvényjavaslat 17. §-a a következõ új (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Természeti területen a természeti értékek és a bio-lógiai sokféleség

fenntartása érdekében egyes növényvédõ-szerek, vagy a talaj termõképességét

befolyásoló vegyi anyagok alkalmazását a természetvédelmi hatóság korlátoz-

hatja vagy megtilthatja."

Indokolás

Az élõhelyek általános védelme nem valósítható meg a kemikáliák használatának

eseti korlátozása nélül.

11.

A törvényjavaslat 18. §-ának (3) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(3) Természeti területen - a település belterülete kivé-telével - tilos a

természetes és természetközeli állapotú vízfolyások, vizes élõhelyek

partvonalától számított 50 méteren, tavak partjától számított 100 méteren

belül, va-lamint a vízfolyások hullámterében új épületek, mestersé-ges

létesítmények elhelyezése. A vízi létesítmények, a ha-józást, a halastavakon a

halászati hasznosítást szolgáló létesítmények elhelyezésre a külön

jogszabályban meghatá-rozott módon és esetben, az igazgatóság hozzájárulásával

(21. § (3) bekezdés b) pont) kerülhet sor."

Indokolás

A folyók árterének zárt kert jogcímén történõ beépítése felszámolja a vizes

élõhelyek természetközeli állapotát.

12.

A törvényjavaslat 18. §-ának (4) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(4) Tilos a természetes és természetközeli állapotú víz-folyások, vizes

élõhelyek partvonalától számított 1000 mé-teren belül, valamint a vízfolyások

hullámterében - a víz-kárelhárításhoz szükséges vegyi anyagok kivételével - a

külön jogszabályban meghatározott, vizekre veszélyes növényvédõszerek, vegyi

anyagok kijuttatása."

Indokolás

A hullámtér víz alá kerülésekor az ott található káros anyagok bemosódását nem

lehet megakadályozni.

13.

A törvényjavaslat 19. §-ának (3) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(3) Nyílt (fedetlen) karsztos kõzetbõl álló felszínen tilos a karsztos kõzet,

illetve a karsztvíz szennyezése vagy állapotának jogellenes megváltoztatása. A

nyílt karszt területek jegyzékét a miniszter a törvény hatályba-lépésétõl

számított 3 éven belül közzéteszi. A jegyzék tá-jékoztató jellegû, nem érinti

az e törvény hatálybalépésé-vel bekövetkezõ és az egyéb jogszabályok által

biztosított védettségeket, korlátozásokat."

Indokolás

A természeti területek ezen különösen érzékeny típusának védelme csak úgy

biztosítható, ha - a 23. §-ba foglaltakhoz hasonlóan - nevesítésre kerülnek.

14a.

A törvényjavaslat 19. §-a a következõ új (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A törvény hatálybalépését követõ hat hónapon túl ás-vány, ásványtársulás

és õsmaradvány kizárólag a miniszter által meghatározott eredetigazolással

hozható forgalomba."

14b.

A törvényjavaslat 85. §-ának (b) pontja a következõképpen egészül ki:

/Felhatalmazást kap a/

"b) miniszter, hogy rendeletben szabályozza 19. § (5) bekezdésében, 24. §

(1) és (2) bekezdéseiben, 28. § (7) bekezdésében, 29. § (1) és (3)

bekezdéseiben, 30. § (2) bekezdésében, 36. § (4) bekezdésében, 44. § (3)

bekezdé-sében, 48. § (2)-(3) és (5) bekezdésében, 49. § (2) bekez-désében, 51.

§ (4) bekezdésében, 52. § (1) bekezdésében, 57. § (2) bekezdésének második

fordulatában, 59. § (4) be-kezdésének második mondatában, 66. § (3)

bekezdésében, 67. § (3) bekezdésében, 69. § (3) bekezdésében, 78. § (3) be-

kezdésében;"

/foglaltakat./

Indokolás

Az eredetigazolás nélkül a földtani természeti értékek kereskedelmi forgalma

nem ellenõrizhetõ, és így jogellenes károsításuk sokkal nehezebben gátolható

meg.

15.

A törvényjavaslat 21. §-ának (2) bekezdése a következõ új b) ponttal egészül

ki, a további pontok jelölése értelemszerûen változik:

/Természeti területen az igazgatóság szakhatósági hozzájá-rulása szükséges:/

"b) a gyepes terület vízháztartási helyzetének megváltoz-tatásához;"

Indokolás

A füves területek ökológiai stabilitását és biológiai sokféleségét alapvetõen

meghatározza vízellátásukT/1994.. évi. LV. tv. 59. § (1) bek./.

16.

A törvényjavaslat 21. §-ának (3) bekezdése a következõ új c) ponttal egészül

ki:

/Természetes és természetközeli állapotú/

"c) gyepes terület faj-összetételének megváltoztatásához."

/az igazgatóság szakhatósági hozzájárulása szükséges./

Indokolás

A felülvetés, vagy az átmeneti felszántás és visszagyepesítés megváltoztatja a

füves terület élõvilágát, amely természetvédelmi érdeket sérthet.

17a.

A törvényjavaslat 23. §-ának (2) bekezdése a következõképpen módosul:

"(2) E törvény erejénél fogva védelem alatt áll valameny-nyi forrás, láp,

barlang, [állandóan vagy idõszakosan mû-ködõ] víznyelõ, szikes tó és kunhalom.

17b.

A törvényjavaslat 23. §-a (3) bekezdésének c) pontja a következõképpen

módosul:

"c) [állandóan vagy idõszakosan mûködõ] víznyelõ: [víznyelõ] állandó vagy

idõszakos felszíni vízfolyás karsztba történõ elnyelõdési helye."

17c.

A törvényjavaslat 28. §-ának (5) bekezdése a következõképpen módosul:

"(5) Természetes emlék valamely különösen jelentõs egyedi képzõdmény és annak

védelmét szolgáló terület. A 23. § (2) bekezdés alapján védett forrás,

[állandóan vagy idõszako-san mûködõ] víznyelõ, kunhalom természeti emléknek

minõ-sül."

Indokolás

Szövegpontosítás.

18.

A törvényjavaslat 23. §-ának (3) bekezdése a következõképpen módosul:

"(3) A (2) bekezdés alkalmazásában

a) [barlang:] a barlang a földkérget alkotó kõzetben kia-lakult olyan

természetes üreg, melynek hossztengelye meg-haladja a két métert és -

jelenlegi vagy természetes ki-töltésének eltávolítása utáni - mérete egy ember

számára lehetõvé teszi a behatolást;

b) [forrás:] a forrás a felszín alatti víz természetes felszínre bukkanása,

ha a vízhozama tartósan meghaladja az 5 liter/percet, akkor is, ha idõszakosan

elapad;

c) [állandóan vagy idõszakosan mûködõ víznyelõ: állandó] a víznyelõ az

állandó vagy idõszakos felszíni vízfolyás karsztba történõ elnyelõdési helye."

Indokolás

Szövegpontosítás.

19.

A törvényjavaslat 25. §-ának (3) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(3) Az igazgatóság - a Minisztérium állásfoglalása alap-ján - a (2) bekezdés

szerinti nyilatkozatát 60 napon belül köteles megadni. Ha a terület országos

jelentõségû védett természeti területté nyilvánítása indokolt, az igazgatóság

a jóváhagyó nyilatkozatot követõen az országos védetté nyilvánítás

elõkészítését hivatalból folytatja le."

Indokolás

Nem célszerû, ha az országos védetté nyilvánítási eljárás megindítása kizárja

azt, hogy a települési önkormányzat helyi szinten védetté nyilvánítsa a

természeti értéket. A gyors helyi védettséggel biztosítható, hogy egy több

évig eltartó eljárás alatt is oltalmat nyerjen a terület.

20.

A törvényjavaslat 33. §-ának (2) bekezdése a következõképpen módosul:

"(2) Védett természeti területen lévõ erdõben [kerülni kell a] nem lehet

teljes talajelõkészítést végezni, és a vágásterületen kerülni kell az égetést.

Indokolás

A teljes talajelõkészítés a talaj eredeti élõvilágát elpusztítja, ezért védett

természeti területen elfogadhatatlan.

21a.

A törvényjavaslat 33. §-ának (8) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(8) Véghasználat a (6) és a (7) bekezdésben meghatáro-zott kivétellel csak a

biológiai vágáskor elérése esetén végezhetõ. A biológiai vágásérettség idejét

a miniszter a földmûvelésügyi miniszterrel egyetértésben állapítja meg."

21b.

A törvényjavaslat 85. §-ának (c) pontja a következõképpen egészül ki:

/Felhatalmazást kap a/

"c) miniszter, hogy a földmûvelésügyi miniszterrel együt-tes rendeletben

szabályozza a 15. § (5) bekezdésében és a 33. § (8) bekezdésében;"

/foglaltakat./

Indokolás

A biológiai vágáskor megállapítása nélkül nem értelmezhetõ a rendelkezés.

22.

A törvényjavaslat 38. §-ának (3) bekezdése a következõképpen módosul:

"(3) [Növény- és állategészségügyi karantén fertõzés és járvány helyzet

elhárítása során az (1) bekezdés g) pontja szerinti eljárás lefolytatása

helyett a természetvédelmi hatóságnak egyidejûleg be kell jelenteni a

felhasználandó készítmény fajtáját.] Károsítók, fertõzés és járvány elhá-

rítása céljából létesített növény- és állategészségügyi karantén alkalmazása

során az (1) bekezdés g) pontja sze-rinti eljárás lefolytatása helyett az

intézkedéssel egy-idejûleg a természetvédelmi hatóságnak be kell jelenteni a

felhasználandó készítményt és a felhasználásra tervezett mennyiséget. A

bejelentést követõen a természetvédelmi ha-tóság a készítmény használatát

korlátozhatja."

Indokolás

A megfogalmazás javítása, valamint az alapvetõ fontosságú mennyiségi

adatszolgáltatás elõírása és a készítmény káros természeti hatásai

elhárításának lehetõvé tétele a cél.

23.

A törvényjavaslat 53. §-ának (3) bekezdése a következõképpen módosul:

"(3) A (2) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott

a) ökológiai (zöld) folyosó[:] a természeti és természet-

közeli területek között, a biológiai kapcsolatot bizto-

sító vagy ezt elõsegítõ területek, sávok és mozaikok

láncolatát[,];

b) ökológiai hálózat[:] a természeti, természetközeli te-

rületek, valamint védett természeti területek és védõ-

övezetük ökológiai folyosókkal biztosított biológiai

kapcsolatainak egységes elnevezését jelenti[,]; továbbá

az

c) érzékeny természeti terület[:] az olyan extenzív mûve-

lés alatt álló terület, amely a természetkímélõ gazdál-

kodási módok megõrzését, fenntartását, ezáltal az élõ-

helyek védelmét, a biológiai sokféleség fennmaradását,

a tájképi és kultúrtörténeti értékek megóvását szolgál-

ja."

Indokolás

Szövegpontosítás.

24.

A törvényjavaslat 53. §-a (3) bekezdésének c) pontja a következõképpen

módosul:

/A (2) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott/

c) érzékeny természeti terület: olyan [extenzív] külterjes

mûvelés alatt álló terület, amely a természetkímélõ

gazdálkodási módok megõrzését, fenntartását, ezáltal az

élõhelyek védelmét, a biológiai sokféleség fennmaradá-

sát, a tájképi és kultúrtörténeti értékek megóvását

szolgálja."

Indokolás

Stílus javítás.

25a.

A törvényjavaslat 59. §-a a következõ új (2) bekezdéssel egészül ki, a további

bekezdések jelölése értelemszerûen változik:

"(2) Az 58. § szerint hatósági feladatokat ellátó személy mûködési területén

nem vadászhat."

25b.

A törvényjavaslat 59. §-ának (4) bekezdése a következõképpen módosul:

"(4) Az (1)-[(2)] (3) bekezdésben meghatározott keretek között a

Természetvédelmi Õrszolgálatra, valamint az igaz-gatóság részérõl eljáró

hatósági személyek körére vonatko-zó részletes szabályokat a Kormány

rendeletben állapítja meg. A Természetvédelmi Õrszolgálat szolgálati

szabályza-tát a miniszter rendeletben határozza meg."

Indokolás

Összeférhetetlen az, hogy az ellenõrzési jogok birtokosa olyan tevékenységet

végezzen amelyet saját magának kell ellenõriznie és alárendeltségi viszonyba

kerüljön a vadászat irányítójával.

26.

A törvényjavaslat 60. §-a a következõképpen módosul:

"60. § (1) Az ügyész a büntetõeljárásról szóló törvény-ben

meghatározottak szerint jár el a természeti területek, értékek, különösen a

védett természeti területek és érté-kek a Büntetõ Törvénykönyvben tilalmazott

módon való meg-sértése esetén.

(2) Természeti érték, terület veszélyeztetése esetén [- ha a

keresetindításra egyébként jogosult nem nyújt be kerese-tet -] az ügyész [is]

keresetet indíthat a tevékenységtõl való eltiltás, illetõleg a tevékenységgel

okozott kár meg-térítése iránt.

[(3) Az ügyész törvényességi felügyeleti jogkörében el-járva, a rá vonatkozó

jogszabályok alapján közremûködik a természetvédelmi hatóságok eljárásai és

döntései törvé-nyességének biztosításában.]"

Indokolás

A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény

109. §-a tisztázza az ügyész szerepét a környezetvédelemben. A törvényjavaslat

3. §-ának (2) bekezdése alapján az abban meghatározottak a természet

védelmérõl szóló törvényre is vonatkoznak, ezért az ott megfogalmazott

rendelkezések szó szerinti megismétlése nem szükséges.

27a.

A törvényjavaslat 82. §-ának (5) bekezdése a következõképpen egészül ki:

"(5) A törvény nem érinti a hatálybalépése elõtt rende-lettel, rendelkezéssel,

határozattal védetté nyilvánított természeti területek, természeti emlékek

védettségét. Ahol e törvény védetté nyilvánítást kimondó jogszabályt említ, az

alatt érteni kell a védetté nyilvánítást kimondó hatá-rozatot is."

27b.

A törvényjavaslat 82. §-a a következõ új (8) bekezdéssel egészül ki:

"(8) A törvény hatálybalépése elõtt védetté nyilvánított természeti emlék

védettségét kinyilvánító jogszabályt a 24. § (1) bekezdésének a) és b) pontja

szerint eljárók e törvény elõírásai alapján a törvény hatálybalépését követõ 2

éven belül módosítják."

Indokolás

A törvénytervezet 28. §-ának (5) bekezdése alapján a természeti emlékek a

védelmüket szolgáló területtel együtt védettek. A korábbi védettséget kimondó

rendelkezésekben nem mindig jelölték ki a védendõ természeti érték védelmét

biztosító területet, ezért ezt pótolni szükséges.

28.

A törvényjavaslat a következõ új 86. §-al egészül ki:

"86. § A Kormány a 9. § (5) bekezdésébe foglaltak alapján 1998. december

31-ig az Országgyûlésnek törvényjavaslatot nyújt be."

Indokolás

Az ügy fontosságára és a szabályozás nehézségeire való tekintettel a törvényi

szintû szabályozást megfelelõ határidõhöz kell kötni.

Budapest, 1996. április 29.

Dr. Házas József Tamássy István

MSZP SZDSZ

Dr. Baráth Etele Dr. Kiss Róbert

MSZP SZDSZ

Eleje Honlap