- 1 -

______________

bizjelen\T2101kie.doc

T/2101/14.. sz.

Az Országgyûlés

Alkotmány- és igazságügyi Szociális és egészségügyi bizottságának

bizottságának

k i e g é s z í t õ a j á n l á s a

a társadalombiztosítás önkormányzati igazgatásáról szóló 1991. évi LXXXIV.

törvény módosítására benyújtott T/2101.. sz. törvényjavaslat

vitájához

(Együtt kezelendõ a T/2101/10. sz. ajánlással)

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság) valamint a Szociális és egészségügyi bizottsága

(továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta a társadalombiztosítás

önkormányzati igazgatásáról szóló 1991. évi LXXXIV. törvény (továbbiakban:

Öit.) módosítására benyújtott T/2101.. számon beterjesztett törvényjavaslatot,

továbbá az ahhoz benyújtott T/2101/9.., 11., 12., 13., számú kapcsolódó

módosító javaslatot.

Dr. Szigeti György képviselõ a T/2101/3. sz. módosító javaslatát (a T/2101/10.

sz. ajánlás 3. pontja) visszavonta.

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

kapcsolódó módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az

egységes elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot

ehhez a jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára

figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a kapcsolódó módosító javaslat a jelenlévõ

képviselõk egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a kapcsolódó módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a kapcsolódó módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak,

illetve a §-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is

vonatkozik, a javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a kapcsolódó

módosító javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett

pontjaihoz fûzött keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Dr. Sepsey Tamás képviselõ - kapcsolódva Ungár Klára és dr. Szigeti

György képviselõk T/2101/7. sz. módosító javaslatához (a T/2101/10. sz.

ajánlás 2. pontja) - a törvényjavaslat 1. § (2) bekezdésében az Öit. 9. § (1)

bekezdését új n/ ponttal kiegészíteni javasolja:

/(2) /Az Öit. 9. §-a (1) bekezdésének k/ pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép, kiegészül új l/, m/ pontokkal és egyidejûleg az l/-s/ pontok

jelölése n/-u/ pontokra változik:

A Közgyûlés/

"n/ Az Állami Számvevõszéknek a társadalombiztosítási alapok

költségvetése végrehajtásának ellenõrzésérõl szóló jelentése elkészítésére a

törvényjavaslat országgyûlési benyújtását követõen 60 nap áll rendelkezésére."

Megjegyzés: A javaslat elfogadása esetén a hatályos törvényben az n/-s/

pontok megjelölését is módosítani kell. (Lásd a felvezetõ szöveget.)

Indokolás: Lásd a T/2101/9/1. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem

támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

2. A Szociális bizottság - kapcsolódva Schwarcz Tibor képviselõ

T/2101/5/2. sz. módosító javaslatához (a T/2101/10. sz. ajánlás 6. pontja) - a

törvényjavaslat 1. §-át új (3) bekezdéssel - amely az Öit. 9. § (2) bekezdését

érinti - kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(3) Az Öit. 9. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(2) A közgyûlés nem ruházhatja át az (1) bekezdés a/-f/, j/-m/

pontjaiban, továbbá az r/ pontjából a fõigazgató, fõigazgató-helyettes

kinevezésének és személyi alapbére, jutalma megállapításának jogát és u/

pontjában nevesített hatáskörét. Az (1) bekezdés n/ pontjában szabályozott

gazdálkodási jogosítványok átruházását törvény összeghatárhoz vagy egyéb

feltételhez kötheti. Az alapszabály a közgyûlés számára további kizárólagos

hatásköröket állapíthat meg.""

Indokolás: Lásd a T/2101/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

- a Kormány képviselõje egyetért.

3. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 1. § (3) bekezdésében az

Öit. 23. §-át új (6) bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

"(3) Az Öit. 23. §-a a következõ (4)-[(5)](6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A Kormány a társadalombiztosítási alapokra vonatkozó zárszámadási

törvényjavaslatot legkésõbb a tárgyévet követõ év augusztus 31-ig nyújtja be

az Országgyûlésnek. A társadalombiztosítási alapokkal való gazdálkodásról

szóló zárszámadás indokló részében a Kormány köteles beszámolni azokról az

ellenõrzéseirõl is, amelyeket a társadalombiztosítási alapok gazdálkodásával

kapcsolatban a tárgyévben végzett. Az Állami Számvevõszéknek jelentése

elkészítésére a törvényjavaslat országgyûlési benyújtását megelõzõen hatvan

nap áll rendelkezésére.""

Indokolás: Lásd a T/2101/13. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslattal: - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

- a Kormány képviselõje egyetért.

4. A Szociális bizottság - kapcsolódva Ungár Klára és dr. Szigeti György

képviselõk T/2101/8. sz. módosító javaslatához (a T/2101/10. sz. ajánlás 9.

pontja) - a törvényjavaslat 1. § (3) bekezdésében - az Öit. 23. §-át új (6)

bekezdéssel - kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

(3) /Az Öit. 23. §-a a következõ (6) bekezdéssel egészül ki:/

"(6) A Kormány a társadalombiztosítási alapokra vonatkozó zárszámadási

törvényjavaslatot legkésõbb a tárgyévet követõ év augusztus 31-ig nyújtja be

az Országgyûlésnek. A társadalombiztosítási alapokkal való gazdálkodásról

szóló zárszámadás indokló részében a Kormány köteles beszámolni azokról az

ellenõrzéseirõl is, amelyeket a társadalombiztosítási alapok gazdálkodásával

kapcsolatban a tárgyévben végzett. Az Állami Számvevõszéknek jelentése

elkészítésére a törvényjavaslat országgyûlési benyújtását követõen hatvan nap

áll rendelkezésére."

Megjegyzés: A módosító javaslatban a felvezetõ szöveget a következõk szerint

javasoljuk: "Az Öit. 23. §-a a következõ (4)-[(5)](6) bekezdéssel egészül

ki:"

Indokolás: Lásd a T/2101/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

- a Kormány képviselõje egyetért.

5. Dr. Sepsey Tamás képviselõ - kapcsolódva Ungár Klára és dr. Szigeti

György képviselõk T/2101/8. sz. módosító javaslatához (a T/2101/10. sz.

ajánlás 9. pontja) - a törvényjavaslat 1. § (3) bekezdésében az Öit. 23. §-át

új (6) bekezdéssel kiegészíteni javasolja:

(3) /Az Öit. 23. §-a a következõ (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:/

"(6) A Kormány a társadalombiztosítási alapokra vonatkozó zárszámadási

törvényjavaslatot legkésõbb a tárgyévet követõ év augusztus 31-ig nyújtja be

az Országgyûlésnek. A társadalombiztosítási alapokkal való gazdálkodásról

szóló zárszámadás indokló részében a Kormány köteles beszámolni azokról az

ellenõrzéseirõl is, amelyeket a társadalombiztosítási alapok gazdálkodásával

kapcsolatban a tárgyévben végzett."

Megjegyzés: A módosító javaslatban elfogadása esetén a felvezetõ szöveget is

értelemszerûen módosítani kell.

Indokolás: Lásd a T/2101/9/2. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

- a Kormány képviselõje egyetért.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1996. május 23.

Dr. Hack Péter s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,

az Alkotmányügyi bizottság elnöke a Szociális bizottság elnöke

Eleje Honlap