______________
Bizjelen\t2595kie.DOC
T/2595/28.. szám
Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi bizottságának Emberi jogi-, kisebbségi és vallásügyi
bizottságának
Szociális és egészségügyi bizottságának
k i e g é s z í t õ a j á n l á s a
az adóazonosító jel, a Társadalombiztosítási Azonosító Jel és a személyi
azonosító használatával kapcsolatos törvények módosításáról szóló T/2595. sz.
törvényjavaslathoz
(Együtt kezelendõ a T/2595/25.. számú ajánlással)
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (a továbbiakban:
Alkotmányügyi bizottság), Emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (a
továbbiakban: Emberi jogi bizottság), Szociális és egészségügyi bizottsága (a
továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta az adóazonosító jel, a
Társadalombiztosítási Azonosító Jel és a személyi azonosító használatával
kapcsolatos törvények módosításáról szóló, T/2595. számon beterjesztett
törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/2595/26.,T/27.. számú módosító
javaslatokat.
Az Elõterjesztõ benyújtó levelében jelezte, hogy
"A törvényjavaslat következõ rendelkezéseinek elfogadásához az Alkotmány 40/A.
§ (1)-(2) bekezdésében, 44/C. §-ában, 58. § (3) bekezdésében, 70/H. § (3)
bekezdésében, valamint 71. § (3) bekezdésében foglaltakra tekintettel a
jelenlévõ országgyûlési képviselõk kétharmadának igenlõ szavazata szükséges:
- 22-23. §, 24. §, 25-31. §, 32. §, 33-36. §, 39. §, 41. § (5)-(6) bek., 43. §
(4) bek. b), c), f) pontok."
- az Alkotmányügyi bizottság a fentiekkel egyetért.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]
zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a
módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes
elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a
jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"
megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk
egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok
bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a
javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a
törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre
történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító
javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött
keretes megjegyzések tartalmazzák.
A kiegészítõ ajánlás I. része a T/2595/25.. sz. ajánlás (a továbbiakban:
alapajánlás) kiadását követõen benyújtott módosító javaslatokat, II. része
pedig az alapajánlás pontjaira hivatkozva - a módosító indítványok
megismétlése nélkül - a bizottságok állásfoglalásait tartalmazza.
I.
1. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 2. §-ában az Art. 12. §
(1) bekezdés befejezõ mondatrésze elsõ mondatnak a következõ módosítását
javasolja:
/Az Art. 12. §-ának - az 1995. évi CX. törvény 1. §-ával megállapított -
(1) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép, ezzel egyidejûleg az Art.
12. §-a a következõ (2)-(5) bekezdéssel egészül ki és a jelenlegi (2) bekezdés
számozása (6) bekezdésre változik:/
/A vállalkozási tevékenységet nem folytató magánszemély, ha nem végez
általános forgalmiadó-köteles tevékenységet és nem rendelkezik adóazonosító
számmal... igénylése/
"elõtt adóazonosító jelének közlése végett az állami adóhatóságnál az e
célra szolgáló nyomtatványon írásban bejelenti nevét, születési helyét,
idejét, [lakóhelyét és] anyja leánykori nevét és lakóhelyét (a továbbiakban:
természetes azonosító adatok), a nem magyar állampolgárságú magánszemély
útlevélszámát és állampolgárságát is."
Indokolás: Lásd a T/2595/26/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
2. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 7. § felvezetõ
szövegének, és ezzel összefüggésben a törvényjavaslat minden olyan
hivatkozásában, ahol az alább jelzett törvény rövidítéseként "T." szerepel, a
következõ módosítását javasolja:
"7. § A társadalombiztosításról szóló 1975. évi II. törvény (a
továbbiakban: Tbtv.) 98. §-ának (2)-(4) bekezdései helyébe a következõ
rendelkezések lépnek:"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/2. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet, az Emberi
jogi biz. ülésén egyetért.
3. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 11. §-ában az Eütv. 90/A.
§ (1) bekezdés a) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:
/Az egészségügyrõl szóló 1972. évi II. törvény (a továbbiakban: Eütv.)
90/A. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:
/Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (a továbbiakban:
ÁNTSZ), valamint az egészségügyi szolgáltatást nyújtó szervek és személyek (a
továbbiakban: egészségügyi ellátóhálózat) - jogszabályban meghatározott
feladataik ellátása céljából - az érintett alábbi adatait kezelik:/
"a) személyi adatok (név, leánykori név, anyja neve, születési hely és
idõ, nem, Társadalombiztosítási Azonosító Jel /a továbbiakban: TAJ szám/,
állampolgárság),"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/3. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
4. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 13. §-ában a szociális
igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 18. §-a a)
pontjának a következõ kiegészítését javasolja:
/A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III.
törvény 18. §-ának a) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"/A jegyzõ a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az
ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából nyilvántartást
vezet. A nyilvántartás tartalmazza:/""
"a) a jogosult természetes személyazonosító adatait;"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/4. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
5. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 14. §-ában az Inyt. 2. §
(1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/Az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1972. évi 31. törvényerejû rendelet
(a továbbiakban: Inyt.) 2. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ
rendelkezés lép:/
"(1) Az ingatlan-nyilvántartás nyilvános, [és] ha törvény kivételt nem
tesz, és hitelesen tanúsítja a feltüntetett adatokat, továbbá a bejegyzett
jogok és tények fennállását"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
6. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 17. §-ában az Inyt. 53. §
(4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/Az Inyt. 53. §-ának (4) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(4) A bejegyzések, törlések valamint a lekérdezések idõpontjának,
jogalapjának, az adatigénylõ nevének és a mûveletet végzõ személy jogosultsági
kódjának - amely nem lehet azonos az adóazonosító jellel, a [TAJ számmal]
Társadalombiztosítási Azonosító Jellel és a személyi azonosítóval -
feltüntetésével nyilvántartást kell vezetni."
Indokolás: Lásd a T/2595/26/6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
7. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 21. §-ában az At. 41. §
(1) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/Az anyakönyvekrõl, a házasságkötési eljárásról és a névviselésrõl szóló
1982. évi 17. törvényerejû rendelet (a továbbiakban: At.) 41. §-a helyébe a
következõ rendelkezés lép:/
"41. § (1) Az anyakönyvvezetõ az alap- és utólagos bejegyzésrõl az [At.-
ban] e törvényerejû rendeletben meghatározott feladatok ellátása céljából más
anyakönyvvezetõnek, a felettes szervnek és a gyámhatóságnak szolgáltat
adatot."
Indokolás: Lásd a T/2595/26/7. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
8. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 24. § (1) bekezdésének a
következõ módosítását javasolja:
"24. § [(1)] Az országgyûlési képviselõk választásáról szóló 1989. évi
XXXIV. törvény (a továbbiakban: Vjt.) 37/A. §-ának helyébe a következõ
rendelkezés lép:
"37/A. § A választók nyilvántartásának összeállításánál és a választás
lebonyolításánál a választójoggal nem rendelkezõ nagykorú polgárok adatainak
kezelésére és továbbítására a helyi önkormányzati képviselõk és polgármesterek
választásáról szóló 1990. évi LXIV. törvény 4/A-4/B. §-aiban foglaltakat kell
megfelelõen alkalmazni.""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/8. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
9. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 27. § (1) bekezdésében a
Hvt. 73. § (1) bekezdése E) pontja m) alapontjának a következõ kiegészítését
javasolja:
/A Hvt. 73.§ (1) bekezdésének E) pontja a következõ m) alponttal egészül
ki:/
"/a katonai és polgári szolgálat tervezését és teljesítését befolyásoló
adatai:/"
""m) a hadköteles katonai szolgálata teljesítésének idõtartama alatt a
kiértesíthetõ hozzátartozó neve és lakcíme."
Indokolás: Lásd a T/2595/26/9.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
10. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 27. § (2) bekezdésében a
Hvt. 73. § (1) bekezdése S) pontja a) és d) alpontjainak a következõ
kiegészítését javasolja:
"(2) A Hvt. 73.§ (1) bekezdés S) pontjának a) és d) alpontjai helyébe
a következõ rendelkezések lépnek:
/a szolgálat adatai:/
"a) a szolgálat formája (fegyveres, fegyver nélküli katonai és polgári),
típusa (sorkatona, tartalékos, póttartalékos, hivatásos, szerzõdéses),
kezdete, befejezése;"
"d) a szolgálat teljesítésének helye (a katonai, határõr vagy rendvédelmi
szervezet);""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/10.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
11. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 27. § (4) bekezdésében a
Hvt. 73. § (1) bekezdése T) pontja l) alpontjának a következõ kiegészítését
javasolja:
"(4) A Hvt. 73.§ (1) bekezdésének T) pontja a következõ l) és m)
alponttal egészül ki:
/a társadalombiztosítási és szociális ellátáshoz szükséges adatai/
"l) adóazonosító jele (az adóköteles jövedelemmel összefüggõ adóhatósági
adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése céljából);""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/11.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
12. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 27. § (5) bekezdésében a
Hvt. 73. § (1) bekezdése U) pontjának a következõ módosítását javasolja:
"(5) A Hvt. 73.§ (1) bekezdése a következõ U) ponttal egészül ki:
"U) a biztosítási jogviszonyban nem álló sorkatonák és hozzátartozóik
[TAJ száma] Társadalombiztosítási Azonosító Jele az ellátásokról történõ
adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése céljából.""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/12.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
13. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 29. §-ában a Hvt. 75. §-
a h)-i) pontjainak a következõ kiegészítését javasolja:
/A Hvt. 75.§-a a következõ h) és i) ponttal egészül ki:/
"/A hadkiegészítõ parancsnokság számára a hadköteles/
"h) hivatásos vagy szerzõdéses állományába felvett, elbocsátott vagy
nyugállományba helyezett hadkötelesekrõl a fegyveres erõk, valamint a
rendvédelmi szervek állományilletékes szerve;
i) tanulmányainak - honvédségi ösztöndíjasként, illetve katonai
szakképzésben részt vevõ szolgálati viszonyban álló hallgatóként való -
megkezdésérõl, befejezésérõl és a tanulmányok szüneteltetésérõl az illetékes
katonai oktatási intézmény"
/szolgáltat adatot./"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/13.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
14. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 31. §-ában a Hvt. 100. §
(5) bekezdés E) pontja g) alpontjának a következõ kiegészítését javasolja:
/A Hvt. 100.§-a (5) bekezdésének E) pontja a következõ g) alponttal
egészül ki és az azt következõ szövegrész helyébe a következõ rendelkezés
lép:/
"/aki azért nem teljesített sorkatonai szolgálatot, mert/
"g) utólagos nyilvántartásba vételének idõpontja miatt nem volt
behívható,""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/14.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
15. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 32. § (3) bekezdésében
az Idtv. 58. § (1) bekezdése a) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:
/Az Idtv. 58. § (1) bekezdésének a) pontja helyébe a következõ
rendelkezés lép:/
"/Az adatkezelõ szerv a nemzetközi szerzõdésben vállalt kötelezettségek
teljesítése céljából...érintett külföldiek alábbi adatait kezeli:/
"a) természetes személyazonosító adatok, az "anyja neve" adat
kivételével,""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/15.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
16. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 34. §-ában az Rtv. 79. §
(2) bekezdése a) pontjának a következõ módosítását javasolja:
/Az Rtv. 79. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
/A rendõrség nyomozóhatósági feladatai ellátása során:/
"a) e törvény 84. § b)-n), valamint p)-r) pontjában meghatározott
bûnüldözési adatkezeléseihez a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból a
polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi
LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.) 17. § (2) bekezdésének d) pontjában
meghatározott adatokat személyi azonosító alkalmazásával is igényelheti, e
célból az érintettõl azt kérheti, illetõleg az érintettel kapcsolatos iratból
átveheti, valamint más nyomozóhatóságnak továbbíthatja, ha az adatkezelés
jogszabályban elõírt feltételei e hatóságnál is fennállnak,"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/16.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
17. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 35. §-ában az Rtv. 84.
§-a o) pontjának a következõ módosítását javasolja:
/Az Rtv. 84. §-ának o) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"/A Rendõrség a törvényben meghatározott bûnüldözési feladatainak
ellátása érdekében kezelheti, illetve adatkezelésre feljogosított más szervek
nyilvántartásából átveheti/
18. "o) bûnmegelõzési célból külön jogszabály alapján rendõrhatósági
ellenõrzés során felderített hamis, hamisított, vagy bûncselekmény
elkövetésére utaló kábítószer tartalmú gyógyszerek orvosi vényeit és azon
szereplõ adatokat (a beteg neve, kora, lakcíme, [TAJ száma]
Társadalombiztosítási Azonosító Jele, a vényt kiállító orvos, egészségügyi
intézmény azonosítója, a gyógyszerrel kapcsolatos adatok, a gyógyszertár
azonosítója, a kiváltó személy aláírása és személy[i]azonosító igazolványának
száma) - ha büntetõeljárás nem indul - a beváltástól számított 5 évig,""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/17.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
19. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 36. § (2) bekezdésében
az Rtv. 90. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/Az Rtv. 90. §-a a következõ (2) és (3) bekezdéssel egészül ki:/
"(3) A rendõrségi adatot kezelõ szerv adatot szolgáltathat a gépjármû
forgalmi rendszáma vagy más azonosító adata, valamint a jármûvezetõi- és a
közúti jármû forgalomban való részvételére jogosító engedélyekben
(okmányokban) megjelölt adatok alapján a gépjármû adatairól, ellopása,
megkerülése tényérõl, illetõleg az engedély (okmány) érvényességi idejérõl,
elvesztésérõl, megsemmisülésérõl, találásáról, továbbá az abban szereplõ
természetes személyazonosító adatok egyezõségérõl. A természetes
személyazonosító adatokra vonatkozó adatszolgáltatással kapcsolatos eljárásra
az [polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992.
évi LXVI. törvény] Nytv. rendelkezéseit kell megfelelõen alkalmazni.""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/18.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
20. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 36. § (1) bekezdésében
az Rtv. 90. §-a (1) bekezdése c) pontjának a következõ kiegészítését
javasolja:
/Az Rtv. 90. §-a szövegének számozása (1) bekezdésre módosul és c)
pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"/A Rendõrség az államigazgatási és rendészeti, illetve a szabálysértési
eljárással kapcsolatos feladatainak ellátása érdekében kezelheti:/
""c) a jármûvezetésre, illetõleg a közúti jármû forgalomban való
részvételére jogosító engedélyekben (okmányokban) megjelölt természetes
személyazonosító és lakcím-, valamint a vezetési jogosultságra vonatkozó
adatokat - ideértve az egészségi alkalmasságra és a pályaalkalmasságra
vonatkozó adatokat is - , az engedélyek (okmányok) érvényességi idejének
lejártától vagy visszavonásától számított 10 évig,""
Indokolás: Lásd a T/2595/26/19.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
21. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 38. §-ában a bûntetés-
végrehajtási szervezetrõl szóló 1995. évi CVII. törvény 28. § (2) bekezdése a)
pontjának a következõ módosítását javasolja:
/A büntetés-végrehajtási szervezetrõl szóló 1995. évi CVII. törvény 28.
§-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/
/A nyilvántartás kiterjed/
"a) a fogvatartott személyazonosító adataira, [TAJ számára]
Társadalombiztosítási Azonosító Jelére és fényképére;"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/20. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
22. Az Emberi jogi bizottság a törvényjavaslat 43. § (2) bekezdésének a
következõ módosítását javasolja:
"(2) A törvény 1. §-a, a 2. §-ának az 1995. évi XC. törvény 1 §-ával
megállapított Art. 12. § (1) bekezdését módosító rendelkezése, illetõleg a
4. §-a, továbbá a 41. § (3)-(7) bekezdése 1997. január 1-jén lép hatályba.
[Ahol e törvény adóazonosító jelrõl rendelkezik, azon 1996. december 31-éig
személyazonosító jelet kell érteni.]"
Indokolás: Lásd a T/2595/27. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
23. Az Emberi jogi bizottság a törvényjavaslat 43. §-át új (3)
bekezdéssel javasolja kiegészíteni javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §
bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
"(3) Ahol e törvény adóazonosító jelrõl vagy személyi azonosítóról
rendelkezik, azon 1996. december 31-éig személyazonosító jelet kell érteni."
Indokolás: Lásd a T/2595/27. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
24. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 43. § (4) bekezdés e)
pontjának a következõ módosítását javasolja:
/E törvény hatályba lépésével egyidejûleg hatályát veszti:/
"e) a köztisztviselõk jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény 3.
számú melléklete [1.] I. pontjából "a személyazonosító jel" szövegrész,"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/21.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
25. Az Alkotmányügyi bizottság a törvényjavaslat 43. § (4) bekezdése d)
pontjának a következõ kiegészítését javasolja:
/E törvény hatályba lépésével egyidejûleg hatályát veszti:/
"d) az adózás rendjérõl szóló 1990. évi XCI. törvény 15. §-ának (3)
bekezdése, továbbá a pénzforgalomról és bankhitelrõl szóló 39/1984. (XI.5.)
MT. rendelet 2/A. §-ának (3) bekezdésébõl az "...az Adó- és Pénzügyi
Ellenõrzési Hivatallal és..." szövegrész, valamint a számla, egyszerûsített
számla és nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint a nyugta adását
biztosító pénztárgép és taxaméter alkalmazásáról szóló 24/1995. (XI.22.) PM
rendelet 1. §-ának (3) bekezdése elsõ mondatából az "...és az adóhatóság
részére vevõnkénti összesítésben a (2) bekezdés szerint adatot
szolgáltatni..." szövegrész és a (3) bekezdés második mondata, továbbá a 11. §
(2) bekezdése,"
Indokolás: Lásd a T/2595/26/22.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
II.
Az alapajálás 2. pontjában foglalt
módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
Az alapajálás 10. pontjában foglalt
módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
Az alapajálás 15. pontjában foglalt
módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1996. június 20.
Dr. Hack Péter s.k., Gellért Kis Gábor s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke az Emberi jogi bizottság elnöke
Dr. Csehák Judit s.k.,
a Szociális bizottság elnöke