ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ
Módosító javaslat!
Dr. Gál Zoltán úrnak
az Országgyûlés elnökének
H e l y b e n
Tisztelt Elnök Úr!
A Házszabály 94. § (1) bekezdése és a 102. § (1) bekezdése alapján a
földmérési és térképészeti tevékenységrõl szóló, T/2812.. számú
törvényjavaslathoz az alábbi
m ó d o s í t ó j a v a s l a t o t
terjesztem elõ:
A javaslat 2. § (1) bekezdés b) pontja az alábbiak szerint módosul:
b) az ország területének egységes elvek szerinti térképezését ·([ide nem
értve] kivéve a földtani, geofizikai, bányászati célú felméréseket, illetve a
felszín alatti természetes képzõdmények, üregek és mesterséges létesítmények
térképezését), . . . "
Indokolás
Tartalmilag elfogadható az eredeti módosítás
A javaslat 5. § (3) bekezdés az alábbiak szerint módosul:
(3) Az állami alapadatokat az állami alapmunkák és alapfeladatok végzése és
ellátása során, illetve a sajátos célokat szolgáló földmérési és térképészeti
munkák végzése során - a munka jellegétõl függõen - fel kell használni.
Indokolás
A fenti kiegészítéssel a rendelkezés nyelvtanilag pontosabbá és helyesebbé
válik.
A javaslat 11. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(4) Ha a tulajdonos nem, vagy egyértelmû azonosításra nem alkalmas módon
jelöli meg a határt, a felmérõ felhívja a tulajdonost mulasztása pótlására . .
."
Indokolás
A fenti kiegészítéssel a rendelkezés pontosabbá válik.
A javaslat 11. § (6) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(6) A települési - [a] fõvárosban a kerületi - önkormányzat jegyzõje
együttmûködik a felmérõvel - a rendelkezésére álló adatok szolgáltatásával és
az adatok egyeztetésével - a közigazgatási határ, a belterületi-határ, illetve
az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok határvonalainak megállapításában.
Indokolás
Nyelvtanilag így helyes.
A javaslat 12. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(2) Ha az alaptérkép számítógépes adatállományként áll rendelkezésre
(digitális alaptérkép), ezt a térképet kell nyilvántartási térképnek
tekinteni. Ilyen esetben az ingatlan-nyilvántartásban a digitális adatokból
számított területeket kell [alapul venni] érvényesíteni.
Indokolás
A javasolt kifejezés nyomatékosabb.
A javaslat 14. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(1) Az állami topográfiai térkép [papírlapon,] többszínnyomással (analóg
formában), vagy számítógépen kezelhetõ (digitális) formában, [rétegekben
szerkesztett,] az ország egész területérõl nagy-, közepes- és
kisméretarányban, készülõ térkép, amely a földfelszín természetes és
mesterséges [alakulatainak] alakzatainak síkrajzi és domborzati elemeit,
továbbá a névrajzot tartalmazza a tulajdoni viszonyokra vonatkozó információ
nélkül.
Indokolás
A javasolt módosítások szakmailag pontosabbak.
A javaslat 17. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
"(1) A földmérési [és] , illetve térképészeti munkák végzésére jogosult
személy (a továbbiakban: földmérõ) a mérés helyét, . . . "
Indokolás
A javasolt módosításokkal a szöveg pontosabb, nyelvtanilag helyesebb.
A javaslat 19. § (5) bekezdése az alábbiakkal módosul:
(5) A közigazgatási határok megjelölésére szolgáló földmérési jelek az
érintett települési ·([ a ] fõvárosban a kerületi) önkormányzatok
tulajdonában, . . ."
Indokolás
Nyelvtanilag így helyes.
A javaslat 29. § (2) bekezdése b) pontja az alábbiak szerint módosul:
"b) az alaphálózatok - [ ide nem értve] kivéve az Országos Gravimetriai
Hálózatot - létesítésének és fenntartásának szakmai követelményrendszerét
Indokolás
A javasolt módosításokkal a szöveg pontosabb, nyelvtanilag helyesebb.
Budapest, 1996. október 1.
dr. Szántó Mihály
MSZP