ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

T/2812/74..

Módosító javaslat!

Dr. Gál Zoltán úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n

Tisztelt Elnök Úr!

A Házszabály 94. § (1) bekezdése és a 102. § (1) bekezdése alapján a

földmérési és térképészeti tevékenységrõl szóló, T/2812.. számú

törvényjavaslathoz az alábbi

m ó d o s í t ó j a v a s l a t o t

terjesztem elõ:

A javaslat 2. § (1) bekezdés b) pontja az alábbiak szerint módosul:

b) az ország területének egységes elvek szerinti térképezését ·([ide nem

értve] kivéve a földtani, geofizikai, bányászati célú felméréseket, illetve a

felszín alatti természetes képzõdmények, üregek és mesterséges létesítmények

térképezését), . . . "

Indokolás

Tartalmilag elfogadható az eredeti módosítás

A javaslat 5. § (3) bekezdés az alábbiak szerint módosul:

(3) Az állami alapadatokat az állami alapmunkák és alapfeladatok végzése és

ellátása során, illetve a sajátos célokat szolgáló földmérési és térképészeti

munkák végzése során - a munka jellegétõl függõen - fel kell használni.

Indokolás

A fenti kiegészítéssel a rendelkezés nyelvtanilag pontosabbá és helyesebbé

válik.

A javaslat 11. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(4) Ha a tulajdonos nem, vagy egyértelmû azonosításra nem alkalmas módon

jelöli meg a határt, a felmérõ felhívja a tulajdonost mulasztása pótlására . .

."

Indokolás

A fenti kiegészítéssel a rendelkezés pontosabbá válik.

A javaslat 11. § (6) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(6) A települési - [a] fõvárosban a kerületi - önkormányzat jegyzõje

együttmûködik a felmérõvel - a rendelkezésére álló adatok szolgáltatásával és

az adatok egyeztetésével - a közigazgatási határ, a belterületi-határ, illetve

az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok határvonalainak megállapításában.

Indokolás

Nyelvtanilag így helyes.

A javaslat 12. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(2) Ha az alaptérkép számítógépes adatállományként áll rendelkezésre

(digitális alaptérkép), ezt a térképet kell nyilvántartási térképnek

tekinteni. Ilyen esetben az ingatlan-nyilvántartásban a digitális adatokból

számított területeket kell [alapul venni] érvényesíteni.

Indokolás

A javasolt kifejezés nyomatékosabb.

A javaslat 14. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(1) Az állami topográfiai térkép [papírlapon,] többszínnyomással (analóg

formában), vagy számítógépen kezelhetõ (digitális) formában, [rétegekben

szerkesztett,] az ország egész területérõl nagy-, közepes- és

kisméretarányban, készülõ térkép, amely a földfelszín természetes és

mesterséges [alakulatainak] alakzatainak síkrajzi és domborzati elemeit,

továbbá a névrajzot tartalmazza a tulajdoni viszonyokra vonatkozó információ

nélkül.

Indokolás

A javasolt módosítások szakmailag pontosabbak.

A javaslat 17. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

"(1) A földmérési [és] , illetve térképészeti munkák végzésére jogosult

személy (a továbbiakban: földmérõ) a mérés helyét, . . . "

Indokolás

A javasolt módosításokkal a szöveg pontosabb, nyelvtanilag helyesebb.

A javaslat 19. § (5) bekezdése az alábbiakkal módosul:

(5) A közigazgatási határok megjelölésére szolgáló földmérési jelek az

érintett települési ·([ a ] fõvárosban a kerületi) önkormányzatok

tulajdonában, . . ."

Indokolás

Nyelvtanilag így helyes.

A javaslat 29. § (2) bekezdése b) pontja az alábbiak szerint módosul:

"b) az alaphálózatok - [ ide nem értve] kivéve az Országos Gravimetriai

Hálózatot - létesítésének és fenntartásának szakmai követelményrendszerét

Indokolás

A javasolt módosításokkal a szöveg pontosabb, nyelvtanilag helyesebb.

Budapest, 1996. október 1.

dr. Szántó Mihály

MSZP

Eleje Honlap