1
Í R Á S O S V Á L A S Z
Selmeczi Gabriella (FIDESZ-MPP) képviselõ Asszony "A nagy
bevásárlóközpontok" címû kérdésére
Tisztelt Képviselõ Asszony !
Az Országgyûlés Házszabálya 91. § (2) bekezdésében foglaltak szerint
hozzám intézett kérdésére a következõ választ adom:
Teljes mértékben megértjük Képviselõ Asszony és Budaörs lakóinak
aggodalmát, amikor nyugalmukat és tiszta levegõjüket féltik attól a
megnövekvõ jármûforgalomtól, amelyet az új bevásárlóközpont létesítése
okozhat.
Kétségtelen tény, hogy a bevásárlóközpontok létesítése egyaránt eredményez
kedvezõ és kedvezõtlen hatásokat. A remélt elõnyökkel járó hátrányok csak
átgondolt, céltudatos városfejlesztõ politikával, jelentõs közlekedési
beruházások árán, hosszabb távon mérsékelhetõk. Ebben meghatározó az
önkormányzat szerepe, amely a település rendezési terveinek kialakítása és
elfogadása során képviselheti legeredményesebben a város lakóinak
érdekeit.
Jelenleg Budaörs és a szomszédos települések közötti közlekedési
kapcsolatot a 100. és a 81101. sz. közutak jelentik, amelyek egyúttal a
város fõútjai is. Ezek az utak - amint azt az Általános Rendezési Terv
véleményezése során is hangsúlyoztuk, - a város fejlõdésével párhuzamosan
sajnos tovább nem terhelhetõk.
Az M1-M7 autópálya Budaörs város belterületén halad keresztül. Képviselõ
Asszony által is jól ismert, hogy a város által több éve elfogadott
rendezési terv tartalmazza a Sport utcai csomópont kialakítását. A
szabvány alóli felmentési kérelmet a bevásárlóközpont tervezésével
egyidejûleg nyújtották be a minisztériumhoz.
A Budaörsi Önkormányzat által támogatott, az Autópálya Igazgatóság
részérõl benyújtott kérelemre 1995. május 9-én adtunk ki felmentési
engedélyt. Ebben hozzájárultunk ahhoz, hogy az autópálya csomópontok
közötti legkisebb távolság az ágazati szabvány szerinti 2,0 km helyett
1,660 km legyen. Az egyedi engedély kiadásakor a törvényes kereteken belül
jártunk el. Döntésünknél mérlegeltük, hogy a Sport utca - M1-M7 kapcsolat
megteremtése az önkormányzati képviselõtestület által jóváhagyott
rendezési tervben szerepelt és a kért eltérés megadásával az autópálya
távolsági forgalma - a szükséges sávváltási hosszakat illetõen -
zavartalan és biztonságos maradjon.
Szakmai meggyõzõdésünk szerint az újonnan kiépítendõ csomópont az említett
követelményeknek megfelel és a város megközelíthetõsége szempontjából
egyértelmûen elõnyösnek tekinthetõ.
Budapest, 1996. július " ".
Szivélyes üdvözlettel:
Dr.Lotz Károly