- 1 -

- 1 -

«FILENÉV »

«FILENÉV »

T/2859/76.. számú

Egységes javaslat

a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésérõl szóló 1995. évi CXXI. törvény

módosításáról szóló T/2859.. számú törvényjavaslat zárószavazásához

Dr. Medgyessy Péter

pénzügyminiszter

Budapest, 1996. október 17.

1996. évi .......... törvény

a Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésérõl szóló

1995. évi CXXI. törvény módosításáról

ELSÕ RÉSZ

1. §

A Magyar Köztársaság 1996. évi költségvetésérõl szóló - az 1996. évi XLI.

törvénnyel, valamint a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény

módosításáról rendelkezõ 1996. évi LXII. törvénnyel módosított - 1995. évi

CXXI. törvény (a továbbiakban: KTv.) 1. §-a helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"1. § Az Országgyûlés az 1996. évi központi költségvetés

a) kiadási fõösszegét a 2. §-ban foglalt adósságtörlesztési kiadások nélkül

2 114 013,3 millió forintban,

b) bevételi fõösszegét 1 981 141,9 millió forintban,

c) hiányát 132 871,4 millió forintban

állapítja meg."

2. §

(9) bekezdéssel egészül ki:

elõrejelzett veszteségét a központi költségvetés a XXXI. A költségvetés

belföldi adóssága fejezet kiadásai terhére 1996. december 31-ig megtéríti. A

Magyar Nemzeti Bank várható vesztesége alakulásáról 1996. december 15-ig

tájékoztatja az Országgyûlés Költségvetési és pénzügyi bizottságát."

3. §

A KTv. 5. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"5. § A központi költségvetés - a 3. § (1) bekezdésében jóváhagyott -

kiadásából az általános tartalék 15 814 millió forint."

4. §

A KTv. 6. §-a (2) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(2) A bérpolitikai intézkedésre 15 873 millió forint céltartalékot kell

képezni a VII. Miniszterelnökség fejezet, 10. cím, 2. alcímen. Az elõirányzat

a központi költségvetési szervek (kivéve a társadalombiztosítási

önkormányzatok által finanszírozott intézményeket) közalkalmazottai

illetmény-elõmeneteli rendszerének módosításával, az 1992. július 1-jét

megelõzõ munkaviszonyok beszámításával összefüggõ; a fegyveres szervek

hivatásos állományának, az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal

köztisztviselõinek, a költségvetési szerveknél a Munka Törvénykönyvérõl szóló

törvény alapján foglalkoztatottaknak, a normatív állami hozzájárulásban

részesülõ nem állami intézmények és a mûködéséhez rendszeres központi

költségvetési támogatásban részesülõ, jogi személyiséggel rendelkezõ

közgyûjtemények munkavállalóinak illetményemelésére; a bírák, ügyészek

pótlékának növelésére; a központi költségvetési szférában 1050 millió forint

rendkívüli közalkalmazotti keresetemelésre, valamint a minimálbér emelésére

szolgál. A céltartalék magában foglalja az illetményemelésekhez kapcsolódó

járulékokat és a központi költségvetési szerveknél, valamint a helyi

önkormányzati intézményeknél foglalkoztatottak jogviszonyának megszüntetésével

kapcsolatos egyszeri kiadásokhoz történõ hozzájárulást is. A céltartalékból

kell fedezni a köztisztviselõk jogállásáról szóló - módosított - 1992. évi

XXIII. törvény 44. §-a (1) és (3) bekezdésében felsorolt szerveknél

foglalkoztatott felsõfokú iskolai végzettségû köztisztviselõk illetmény-

kiegészítésének növelését is."

5. §

(1) A KTv. 7. §-a (2) bekezdésének a) pontja helyébe a következõ rendelkezés

lép:

/A rendkívüli kiadások közül kormányzati rendkívüli kiadás:/

pénzbeli kárpótlás

pénzbeli kárpótlás 1996. elõtt keletkezett jogcímeire (VII. Miniszterelnö

kség fejezet 11. cím, 1. alcím, 1. elõirányzat-csoport),

pénzbeli kárpótlás törvénymódosításból eredõ új jogcímeire (VII. Miniszte

relnökség fejezet 11. cím, 1. alcím, 2. elõirányzat-csoport);"

(2) A KTv. 7. §-ának (2) bekezdése a következõ g) ponttal egészül ki:

/A rendkívüli kiadások közül kormányzati rendkívüli kiadás/

"g) Északkelet-Magyarországi Autópálya Fejlesztõ és Üzemeltetõ Rt. támogatása

az M3-as autópálya építésének gyorsítására (VII. Miniszterelnökség fejezet

11. cím, 9. alcím)"

6. §

bekezdésének helyébe a következõ rendelkezések lépnek, a § kiegészül a

következõ (4)-(6) bekezdéssel és egyidejûleg a § jelenlegi (4)-(6)

bekezdésének számozása (7)-(9) bekezdésre változik:

"(2) Az ÁPV Rt. a hozzá tartozó állami vagyon privatizációjából - az 1995.

évre tervezett 150 000 millió forint áthúzódó privatizációs bevétel

teljesítésén (3) Az ÁPV Rt. - állami vagyon utáni részesedés címén - 10 000

millió forintot köteles a központi költségvetésbe befizetni. Az 1995-1996.

évekre tervezett 250 000 millió forint központi költségvetési privatizációs

bevétel és az államadósság törlesztésére fordított bevétel teljesítése esetén

a további privatizációs bevételekbõl 40-60 % arányban, de legfeljebb 5000

millió forint - a központi költségvetés bevételeként - a XX. Környezetvédelmi

és Területfejlesztési Minisztérium fejezetben használható fel kizárólag

területfejlesztési célokra, 7000 millió forint pedig a Munkaerõpiaci Alapot

illeti meg.

(4) Az ÁPV Rt. a privatizáció kapcsán várhatóan felmerülõ jótállással,

szavatossággal, kezességvállalással kapcsolatos kötelezettségeinek fedezetére

41 000 millió forint tartalékot köteles képezni és azt elkülönített számlára

helyezni. A tartalék felhasználására a privatizációért felelõs miniszter és a

pénzügyminiszter együttes hozzájárulása mellett kerülhet sor.

kiadásaira kell fordítani. A végrehajtás módjáról és összegérõl a Magyar

Nemzeti Bank elnöke és a pénzügyminiszter állapodik meg.

(6) Az ÁPV Rt. bevételeibõl

a) az általa mûködtetett állami vagyon privatizációjával összefüggõ közvetlen

privatizációs és privatizációt elõkészítõ kiadásra 17 000 millió forintot, az

ÁPV Rt. mûködési kiadásaira 4000 millió forintot, a jótállással,

szavatossággal, kezességvállalással kapcsolatos kiadásaira 10 000 millió

forintot fordíthat,

b) az ÁPV Rt. a belterületi föld értéke alapján az alapítói jogon kifizetendõ,

a helyi önkormányzatokat 000 millió forintot, a társaságoknak a privatizáció

után a gazdálkodó szervezetek és a gazdasági társaságok átalakulásáról szóló

1989. évi XIII. törvény alapján visszautalandó 20 % részesedés teljesítésére

12 000 millió forintot, a kárpótlási jegy utáni életjáradék kifizetésére 2000

millió forintot fordíthat,

000 millió forintot fordíthat a Kormány egyedi jóváhagyása szerint. Ezen belül

az ÁPV Rt. Igazgatósága 200 millió forintig egyedileg dönthet, de ez éves

szinten millió forintot. Az ÁPV Rt. ezen döntéseirõl a Kormányt félévente

utólag tájékoztatja,

d) az ÁPV Rt. 1000 millió forintot utal át a hozzá tartozó állami vagyon

privatizációjából - félévente egyenlõ összegben, a félév utolsó napjáig - a

Központi Környezetvédelmi Alapba a gazdálkodók által okozott, vagyonfedezettel

nem rendelkezõ környezeti károk és veszélyeztetések elhárításának

támogatására.

A bevételt a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter az egyes

elkülönített állami pénzalapokról szóló 1992. évi LXXXIII. törvény 29. § (2)

bekezdésében foglaltaktól eltérõen a vagyonfedezettel nem rendelkezõ

környezeti károk és veszélyeztetések felméréséhez és elháritásához szükséges

pénzügyi fedezetként használhatja fel."

7. §

(10) - (13) bekezdéssel egészül ki:

"(10) A nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló 1993. évi LXXVII.

törvény 63. § (4) bekezdésében elõírt kötelezettség alapján és az ott

meghatározott feltételekkel az ÁPV Rt. az állam vállalkozói vagyonának

értékesítendõ részébõl az országos kisebbségi önkormányzatoknak, pénzbeni

térítés nélkül - mûködési költségeik biztosítására, egyszeri

vagyonjuttatásként - 1996. december 31-ig 300 millió forint árfolyamértékû

vagyont adjon át. A még meg nem alakult ruszin és ukrán országos kisebbségi

önkormányzatok részére juttatandó 15-15 millió forint árfolyamértékû vagyont a

Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak kell átadni azzal, hogy a Kincstári Vagyoni

Igazgatóság ezen önkormányzatok megalakulását követõ két hónapon belül azonos

árfolyamértékû vállalkozói vagyont köteles részükre biztosítani.

(11) A hazai uránbányászat helyzetének rendezéséig az ÁPV Rt. a privatizációs

bevételek terhére 1996. évben 1000 millió forint összeghatárig biztosítsa a

Mecsekurán Kft. termelési vesztesége fedezetét.

(12) A szovjet csapatok által okozott környezeti károkkal összefüggésben az

ÁPV Rt. a privatizációs bevételei terhére 150 millió forintot fordíthat a nem

portfóliójába tartozó ingatlanok kárelhárítására.

(13) Az Országgyûlés felhatalmazza a Kormányt, hogy az ÁPV Rt.

vagyonkezelésében lévõ nem értékesíthetõ ingatlanokat, valamint a volt szovjet

laktanyákat érintõen - foglalkoztatáspolitikai, ipartelepítési,

szociálpolitikai, ifjúságpolitikai, illetõleg iparfejlesztési célok

megvalósításának elõsegítésére - eseti döntést hozzon azok térítésmentes helyi

önkormányzati tulajdonba adásáról."

8. §

A KTv. 9. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"9. §

(1) A Kincstári Vagyoni Igazgatóság kezelésében lévõ állami vagyon

hasznosításából, értékesítésébõl származó millió forint összegben

teljesíthetõk a vagyonkezeléssel (õrzéssel), hasznosítással, értékesítéssel,

továbbá a kincstári vagyonkataszter elkészítésével kapcsolatos - más forrásból

nem fedezhetõ - kiadások. A bevétel további hányada a központi költségvetés

központosított bevételét képezi.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott bevételi hányad terhére teljesített

tényleges kiadások értékével a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetõje a

kiadási elõirányzatokat módosítja."

9. §

A KTv. 11. §-a a következõ (7)-(9) bekezdéssel egészül ki:

Magyar Televízió Rt-nél az 1996. évben megkezdett "mûholdas hírgyûjtõ rendszer

mozgóállomás" központi beruházás folytatható, illetve befejezhetõ az 1997.

évben az MTV 1996. évi központi beruházási elõirányzatának maradványa

terhére."

"(9) Az 1105/1995. (XI. 1.) Korm. határozat végrehajtása érdekében az OTSH a

megyei testnevelési és sporthivatalok által ellátott feladatokhoz használt

tárgyi eszközöket a megyei önkormányzatoknak térítésmentesen adja át."

10. §

(5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A "Budapest-Hegyeshalom vasútvonal korszerûsítése" kiemelt jelentõségû

beruházás elõirányzata (XIII. Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium

fejezet, 11. cím, 3. alcím, 4. elõirányzat-csoport, 1. kiemelt elõirányzat)

elõirányzat-módosítási kötelezettség nélkül teljesülhet a német Újjáépítési és

Hitelbank (Kreditanstalt für Wiederaufbau: KfW) által nyújtott hitel 1995. évi

ütemébõl fel nem használt hitelrész felhasználásával és az árfolyamváltozással

összefüggésben.

(6) A "Lágymányosi egyetemi fejlesztések" kormányzati rendkívüli kiadás

elõirányzata (XVIII. Mûvelõdési és Közoktatási Minisztérium fejezet, 12. cím,

3. alcím) elõirányzat-módosítási kötelezettség nélkül teljesülhet az

Universitas kötvény kibocsátásából származó forrás felhasználásával."

11. §

A KTv. 41. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"41. § Az Országgyûlés felhatalmazza a Kormányt, hogy a Nemzetközi Újjáépítési

és Fejlesztési Bankkal, az Európai Beruházási Bankkal, a Európai Újjáépítési

és Fejlesztési Bankkal, továbbá a német Újjáépítési és Hitelbankkal

(Kreditanstalt für Wiederaufbau: KfW) kötendõ hitelszerzõdéseknél - az ezen

intézmények által megkívánt formában - a központi költségvetés terhére,

összegszerû korlátozás nélkül kezességet vállaljon. A Kormány a Magyar

Befektetési és Fejlesztési Bank Rt. részére - az általa külföldön felvett

hitelekre - 80 000 millió forint összeghatárig vállalhat kezességet."

12. §

41/A. §-sal egészül ki.

"41/A. §

(1) Az Országgyûlés felhatalmazza a Kormányt, hogy az e törvény 39. §-a (2)

bekezdésében megállapított mértéken felül

a) a légvédelem rádiólokációs felderítõ, információs és vezetési rendszerének,

valamint a földközeli és kismagasságú légvédelem oltalmazási képességének

megõrzése érdekében szükséges eszközök beszerzésére kiírt nemzetközi tender-

felhívás eredményeként a szállítóval megkötendõ szerzõdés teljesítésére,

b) a Ferihegyi Repülõtér fejlesztésére,

a költségvetési évet követõen is kötelezettséget, illetve kezességet

vállaljon."

"(2) Az Országgyûlés felhatalmazza a Kormányt, hogy a Várpalota és környéke

környezetvédelmi helyreállítási program kommunális alprogramba bevont hat

helyi önkormányzat japán kölcsönnel megvalósuló fejlesztésével kapcsolatos

kivitelezõi számlákban felszámított általános forgalmi adó megfizetésére az

1996. évben szükséges, legfeljebb 460,0 millió forint összeget a

visszatérülésig az önkormányzatoknak az állami pénzkészlet terhére

megelõlegezze."

13. §

A KTv. 42. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"42. §

Amennyiben az állam által vállalt kezességek központi költségvetéssel

szembeni érvényesítésének - a behajtott követeléssel (megtérüléssel)

csökkentett - összege meghaladja az e célra elõirányzott összeget (XVII.

Pénzügyminisztérium fejezet 18. cím), a különbözet az általános tartalékot

terheli."

14. §

A KTv. 43. §-a (1) bekezdésének g) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

/Az Országgyûlés a következõ címek, alcímek, elõirányzat-csoportok, kiemelt

elõirányzatok tekintetében magának tartja fenn a jogot az elõirányzatok év

közbeni megváltoztatására:/

"g) a fejezeteken belül a megszûnt alapoktól átvett feladatokat szolgáló

elõirányzat-csoportok kiadási elõirányzatai a XIX. Ipari és Kereskedelmi

Minisztérium fejezet 25. Fejezeti kezelésû elõirányzatok cím, 4. Turisztikai

célelõirányzat elõirányzat-csoport bevételi elõirányzatát meghaladó bevétel

mértékéig, és a XV. Földmûvelésügyi Minisztérium fejezet 10. Fejezeti kezelésû

elõirányzatok cím, 11. Elkülönített állami pénzalapoktól átvett feladatok

elõirányzat-csoport kivételével."

15. §

A KTv. 44. §-a (1) bekezdésének e) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

/Az e törvény 3. §-a (1) bekezdésében meghatározott kiadási elõirányzatok

közül:/

"e) a társadalombiztosítási szervezetek által folyósított ellátásoknál (XI.

Népjóléti Minisztérium fejezet 10. cím), kivéve a nem biztosítottak utáni

térítés (XI. Népjóléti Minisztérium fejezet 10. cím, 4. alcím, 4. kiemelt

elõirányzat), a társadalombiztosítási azonosító jel bevezetéséhez fizetendõ

térítés (XI. Népjóléti Minisztérium fejezet 10. cím, 4. alcím, 7. kiemelt

elõirányzat), valamint a családi támogatások igénylésének feldolgozásával

kapcsolatos térítés (XI. Népjóléti Minisztérium fejezet 10. cím, 4. alcím, 8.

kiemelt elõirányzat);"

/a teljesülés az elõirányzatoktól azok módosítása nélkül is eltérhet./

16. §

o)-r) ponttal egészül ki:

/Az e törvény 3. §-a (1) bekezdésében meghatározott kiadási elõirányzatok

közül:/

osztrák törlesztése miatti térítésnél (XXXII. Költségvetés törlesztései és

hitelfelvételei fejezet kiadásai 2. cím, 2. alcím, 4. elõirányzat-csoport),

a KfW hitelek felvételénél (XXXII. Költségvetés törlesztései és

hitelfelvételei fejezet bevétel 4. cím, 2. alcím, 4. elõirányzat-csoport),

r) az Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal (XVII. Pénzügyminisztérium fejezet

5. cím) személyi juttatás kiemelt elõirányzatnál legfeljebb 7 százalékkal, és

annak társadalombiztosítási járulékával, valamint a Vám- és Pénzügyõrség

(XVII. Pénzügyminisztérium fejezet 6. cím) személyi juttatás kiemelt

elõirányzatnál legfeljebb 7 százalékkal, és annak társadalombiztosítási

járulékával - a teljesítmények figyelembevételével - a pénzügyminiszter által

meghatározott feltételek szerint"

/a teljesülés külön szabályozott módosítás nélkül is eltérhet az

elõirányzattól./

17. §

A KTv. 44. §-a a következõ (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A kiemelt agrárgazdasági támogatások (XV. Földmûvelésügyi Minisztérium

fejezet 11. cím) elõirányzatai együttes összegének teljesülése - amennyiben az

e törvény 47. § (8) bekezdésében foglalt átcsoportosítási lehetõséget a

földmûvelésügyi miniszter már kimerítette - a Kormány döntése alapján

legfeljebb 7 %-kal eltérhet az elõirányzattól."

18. §

A KTv. 45. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(3) A Kormány a helyi önkormányzatok VIII. Belügyminisztérium fejezet 17.

cím, 1. alcím kiemelt elõirányzatai között, továbbá ezek és a VIII.

Belügyminisztérium fejezet 17. cím, 4. alcím, 15. kiemelt elõirányzata között

1996. évben átcsoportosítást hajthat végre."

19. §

A KTv. 45. § (4) bekezdése a következõ mondattal egészül ki:

"A Kormány a VII. Miniszterelnökség fejezet 6. cím, 2. alcím, 7. elõirányzat-

csoport - Kisebbségi kompenzációs keret - és a VII. Miniszterelnökség fejezet

6. cím, 2. alcím, 6. Kisebbségi koordinációs és intervenciós keret

elõirányzat-csoport között átcsoportosítást hajthat végre."

20. §

A KTv. 47. §-a (4) bekezdésének b) pontja helyébe a következõ rendelkezés lép:

/A XVII. Pénzügyminisztérium fejezeten belül a pénzügyminiszternek a fejezeten

belüli átcsoportosítási joga az/

"b) A 18. címre"

/terjed ki./

21. §

(8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

"(8) Az Országgyûlés felhatalmazza a földmûvelésügyi minisztert, hogy a

pénzügyminiszterrel egyetértésben meghatározott összeget a támogatások

forrásának biztosítása érdekében a XV. Földmûvelésügyi Minisztérium fejezet

10. Fejezeti kezelésû elõirányzat cím, 11. elkülönített állami pénzalapoktól

átvett feladatok elõirányzat-csoportból a XV. Földmûvelésügyi Minisztérium

fejezet 11. Vállalkozások folyó támogatása címre csoportosítson át.

(9) A XVI. Munkaügyi Minisztérium fejezet 10. cím, 5. Közmunkavégzés

támogatása alcím elõirányzatából a Közmunkatanács mûködési kiadásaira 2,5 %

fordítható. A mûködésre elkülönített elõirányzatnak a fejezeten belüli, címek

közötti elõirányzat-módosítási hatáskörét - a kiemelt elõirányzatokra is

kiterjedõen - a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetõje gyakorolja."

22. §

(11)-(13) bekezdéssel egészül ki:

-elõfizetési díjaknak 1996. augusztus 31-ét követõen befolyt összegét a

rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény 141. §-a (7)

bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelõen a következõk szerint kell

felhasználni:

a) 664 millió forint a központi költségvetés bevételét képezi,

b) a rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény 32. § (1)

bekezdése szerint meghozandó külön törvényben megállapított összeg az Országos

Rádió és Televízió Testület (a továbbiakban: ORTT) költségvetésének fedezetéül

szolgál. Ezt az összeget csökkenteni kell az e törvény hatálybalépésének

napjáig az ORTT kiadásaira igénybe vett költségvetési támogatás összegével,

c) 21 millió forint a Magyar Rádió Közalapítvány, 13,9 millió forint a Magyar

Televízió Közalapítvány mûködési költségeinek fedezetéül szolgál a már

korábban igénybevett költségvetési támogatáson felül,

d) 1245 millió forintot a Hungária Televízió Közalapítvány számára kell

átutalni. Ebbõl 1200 millió forint a Duna Televízió mûködési költségeire

szolgál,

e) a fennmaradó összeg 1/3:2/3 arányban illeti meg a Magyar Rádió

Közalapítványt, illetve a Magyar Televízió a mûködési költségeinek fedezetéül.

(12) A (11) bekezdésben meghatározott idõszak elsõ két hónapjában egyenlõ

arányban teljesítendõ az a) pontban megszabott kötelezettség. A b)-e)

pontokban szereplõ kötelezettségeket idõarányosan, havi bontásban kell

teljesíteni.

elõfizetésidíj-átalányát (XI. Népjóléti Minisztérium fejezet 9. cím, 9. alcím)

havi egyenlõ részletekben 1/3-2/3 arányban kell átutalni a Magyar Rádió

Közalapítvány, illetve a Magyar Televízió Közalapítvány számlájára a Magyar

Rádió Rt., illetve a Magyar Televízió Rt. mûködési költségeinek fedezetéül.

23. §

A KTv. 57. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"57. §

Az Országgyûlés hozzájárul az e törvény 7. §-a (2) bekezdésének b) pontjában a

Magyar Export-Import Bank Rt. és a Magyar Exporthitel Biztosító Rt. számára

meghatározott, készpénzben történõ alaptõke-juttatás 3000 millió forint értékû

piacképes értékpapír és/vagy ingatlan alaptõke-emelés céljából történõ

átadásához."

24. §

A KTv. 60. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"60. §

Az Országgyûlés felhatalmazza a Kormányt, hogy a Magyar Honvédség szervezeti

átalakulásával összhangban, a Honvédelmi Minisztérium kezelésében lévõ,

feleslegessé váló ingatlanokat érintõen - elsõsorban szociális, kulturális,

oktatási célra - eseti döntést hozzon azok térítésmentes, illetve kedvezményes

önkormányzati tulajdonba adásáról, amennyiben az ingatlanok értékesítése

egyszeri nyilvános versenytárgyalást követõen is eredménytelen volt."

25. §

65/A. §-sal egészül ki:

"65/A. §

A XXIII. Magyar Rádió költségvetési fejezet tekintetében a Magyar Rádió

Közalapítvány Kuratóriuma, a XXIV. Magyar Televízió költségvetési fejezet

vonatkozásában a Magyar Televízió Közalapítvány Kuratóriuma köteles

gondoskodni arról, hogy a fejezetek 1996. évi zárszámadása a jogszabályoknak

megfelelõen elkészüljön."

26. §

ki, egyidejûleg a § jelenlegi (2) bekezdésének számozása (3) bekezdésre

változik:

"(2) A Hírközlési Alap által 1994-ben a Területfejlesztési Alapnak és a

Mezõgazdasági Fejlesztési Alapnak nyújtott kölcsön miatt - az érintett alapok

megszûnése következtében - a jogutódokat nem terheli a hitel-visszafizetési

kötelezettség."

27. §

(2) bekezdéssel egészül ki, egyidejûleg a (2)-(9) bekezdés számozása (3)-(10)

bekezdésre módosul:

"(2) Az (1) bekezdés b) pontjának rendelkezését 1996-ban nem kell alkalmazni."

MÁSODIK RÉSZ

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény módosítása

28. §

(1) Az államháztartásról szóló - módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény (a

továbbiakban: Áht) 18/C. § (6) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(6) A Kincstár a számlatulajdonosok rendelkezési jogának biztosítása mellett

a 18/B. § (3) bekezdésében foglalt bankszámla-vezetési tevékenységét megbízás,

illetve megállapodás alapján a Nyugdíjbiztosítási Alap, az Egészségbiztosítási

Alap és mindezen alapokat kezelõ költségvetési szervek, a Magyar Tudományos

Akadémia, mint köztestület által nem gazdasági társasági formában mûködtetett

szervei, a regionális fejlesztési és megyei területfejlesztési tanácsok,

illetve ezek munkaszervei, a Munkaerõpiaci Alap, valamint a 12/A. § (4)

bekezdésében foglalt letéti kezeléssel és a központi költségvetés, illetve a

központi költségvetési szervek számára pénzben érkezett külföldi segélyek és

adományok elkülönített kezelésével és felhasználásával összefüggésben

térítésmentes szolgáltatásként végezheti."

Az Áht. 18/C. § (9) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(9) A kincstári körbe tartozók devizaszámláikat olyan kereskedelmi banknál

vezethetik, amely biztosítja a a Kincstár részére."

Az Áht 113/A. § (2) bekezdésének e) pontja helyébe a következõ rendelkezés

lép:

/E feladatkörében a Kincstár/

"e) a másodlagos állampapírpiacon értékpapír-mûveletet végez, állampapírt ad

el és vásárol, értékpapír- és letétkezelési feladatokat lát el,"

Az Áht 123/A. §-a a következõ (11) és (12) bekezdéssel egészül ki:

"(11) A Magyar Államkincstár azon közalkalmazottai tekintetében, akik a Magyar

Nemzeti Banktól történõ feladat-átcsoportosítás következtében váltak a Magyar

Államkincstár közalkalmazottaivá, a Magyar Nemzeti Banknál munkaviszonyban

töltött idõt a közalkalmazott végkielégítése mértékének, valamint fizetési

fokozatának megállapításánál közalkalmazotti jogviszonyban töltött idõként

kell figyelembe venni.

(12) A (11) bekezdésben meghatározott személy alapilletményének és pótlékának

együttes összege a Magyar Nemzeti Banknál fennállt munkaviszonya alapján

folyósított személyi alapbérénél, címpótlékánál és értékkezelési pótlékánál

kevesebb nem lehet."

Az állam tulajdonában lévõ vállalkozói vagyon értékesítésérõl szóló 1995. évi

XXXIX. törvény módosítása

29. §

(1) Az állam tulajdonában lévõ vállalkozói vagyon értékesítésérõl szóló -

módosított - 1995. évi XXXIX. törvény 24/A. §-a a következõ (3) bekezdéssel

egészül ki:

"(3) Az ÁPV Rt-nek a jótállással, szavatossággal, kezességvállalással

kapcsolatos kötelezettségeinek a fedezetére szolgáló összeget elkülönített

számlán kell vezetnie."

(2) A törvény mellékletében szereplõ, tartós állami tulajdonú társasági

részesedéssel mûködõ gazdasági társaságok felsorolása, az Állami Privatizációs

és Vagyonkezelõ Részvénytársaság, mint tulajdonosi jogokat gyakorló szerv

alatt, kiegészül:

Társaság neve Tartós állami részesedés

legalacsonyabb mértéke

TISZAVÍZ Kft. 100 %

Az egyes értékpapírok nyilvános forgalomba hozataláról és forgalmazásáról,

valamint az értékpapír-tõzsdérõl szóló 1990. évi VI. törvény módosítása

30. §

Az egyes értékpapírok nyilvános forgalomba hozataláról és forgalmazásáról,

valamint az értékpapír-tõzsdérõl szóló - módosított - 1990. évi VI. törvény

93/A. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:

"93/A. § A Magyar Államkincstár - az állam által kibocsátott hitelviszonyt

megtestesítõ értékpapírok tekintetében - az e törvény szerinti értékpapír-

forgalombahozatali, értékpapír-kereskedelmi, értékpapír-kezelési és

értékpapír- letétkezelési tevékenységet végezhet. A Magyar Államkincstár

esetében az e törvény 10. §-a (1) bekezdését, 11. és 13. §-át és 39. §-át nem

kell alkalmazni."

A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény módosítása

31. §

(1) A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvény (a

továbbiakban: média- törvény) 32. §-ának (1) bekezdése helyébe a következõ

rendelkezés lép:

"(1) A Testület az Országgyûlés felügyelete alatt álló, önálló jogi személy,

amely a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó jogszabályok

értelemszerû alkalmazásával gazdálkodik, ideértve, hogy számláit a Magyar

Államkincstár vezeti. A Testület költségvetését - a Testület javaslata

alapján, az Országgyûlés költségvetési ügyekben hatáskörrel rendelkezõ

bizottságának elõterjesztésére - az Országgyûlés önálló törvényben, a 77. §

(3) bekezdésében meghatározott források terhére, a 84. § (2) és (3) bekezdése

szerinti keretek között hagyja jóvá. Gazdálkodását az Állami Számvevõszék

ellenõrzi."

(2) A médiatörvény 53. §-ának (4) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés

lép:

"(4) A közalapítványokra e törvény eltérõ rendelkezése hiányában a

közalapítványokra vonatkozó általános szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy

számláikat a Magyar Államkincstár vezeti." *

32. §

médiatörvény 77. §-ának (5) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(5) Az Alap kezelõje a Testület. Az Alap jogi személy, számláját a Magyar

Államkincstár vezeti."

A köztisztviselõk jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény módosítása

33. §

A köztisztviselõk jogállásáról szóló - módosított - 1992. évi XXIII. törvény

(a továbbiakban: Ktv.) 44. §-a a következõ (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A felsõfokú iskolai végzettségû köztisztviselõk illetmény-kiegészítésének

mértéke

a) az (1) bekezdésben felsorolt szerveknél - a (2) bekezdés kivételével -

foglalkoztatottak esetében a köztisztviselõ alapilletményének 25 %-a,

b) a (3) bekezdésben felsorolt szerveknél foglalkoztatottak esetében a

köztisztviselõ alapilletményének 20 %-a."

34. §

49/A. §-sal egészül ki:

"49/A. § (1) A köztisztviselõt az e törvény 42-49. §-a alapján megilletõ

illetmény kifizetése a köztisztviselõ által választott pénzintézetnél nyitott

bankszámlára történõ átutalással, bankszámla hiányában postai úton történik.

____________________

* 2/3-os szavazást igényel.

(2) Az illetmény bankszámlára történõ átutalása és egyszeri felvétele, illetve

a postai úton történõ illetmény-kifizetés a köztisztviselõ részére

költségtöbbletet nem okozhat.

(3) Az (1) és (2) bekezdésben szabályozott fizetési módokra legkésõbb 1999.

január 1-ig kell áttérni."

(2) A Ktv. 71. §-a (2) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés lép:

" (2) A Munka Törvénykönyve rendelkezéseit az alábbiak szerint kell

alkalmazni:

a) 4. §-át, 5. §-ának (1)-(2) és (4) bekezdését, 6-12. §-át, 15. §-át, 18-

19. §-át, 21-28. §-át, 74. §-át, 85. §-át, 91. §-át, 97. §-át, 102. §-ának

(1)-(3) bekezdését, 103. §-ának (1) és (2) bekezdés elsõ mondatát és (4)

bekezdését, 104. §-ának (4)-(5) bekezdését, 105. §-ának (1) és (3)-(5)

bekezdését, 106-107. §-át, 119. §-ának (2) bekezdését, 120-122. §-át,

123. §-ának (1)-(2) bekezdését, 124-125. §-át, 127. §-ának (1) és (3)

bekezdését, 128-129. §-át, 130. §-ának (2) bekezdését, 132. §-ának (1)-(3)

bekezdését, 133. §-át, 134. §-ának (1) és (3)-(5) bekezdését, 135-140. §-át,

144. §-ának (1) bekezdését, 151. §-ának (2) bekezdését, 152. §-át, 153. §-

ának (1) bekezdését, 154. §-a (1) bekezdésének elsõ és harmadik mondatát,

155-157. §-át, 159-164. §-át, 166. §-ának (2) bekezdését, 167. §-ának (1) és

(4) bekezdését, 168-169. §-át, 171-172. §-át, 174. §-át, 176-183. §-át,

184. §-ának (1) és (2) bekezdését, 185-187. §-át, 204-205. §-át, 207. §-át;

b) 90. §-ának (1) bekezdését, kivéve a jogutód nélküli megszûnés esetén;

c) 110-115. §-ának rendelkezéseit azzal az eltéréssel, hogy a köztisztviselõ

más közigazgatási szervvel, illetõleg más munkáltatóval tanulmányi

szerzõdést csak a munkáltatói jogkör gyakorlójának elõzetes engedélyével

köthet;

d) 158. §-át azzal, hogy az (1) bekezdés elsõ mondatának rendelkezésétõl az

e törvény 49/A. §-ában szabályozott fizetési módok esetén lehet eltérni."

(3) A Ktv 80. §-ának (1) bekezdése a következõ h) ponttal egészül ki:

/A Kormány rendeletben határozza meg/

közigazgatási szervek és azok területi, helyi szervei (1. § (1) bekezdés)

tekintetében a 49/A. §-ában szabályozott fizetési módokra történõ áttérés

végrehajtásának ütemezésére"

/vonatkozó további szabályokat./

A közalkalmazottak jogállásról szóló 1992. évi XXXIII. törvény módosítása

35. §

(1) A közalkalmazottak jogállásról szóló - módosított - a 79/A. § -sal egészül

ki:

"79/A § (1) A közalkalmazottat az e törvény 60-79. §-a alapján megilletõ

illetmény kifizetése a közalkalmazott által meghatározott bankszámlára történõ

átutalással, bankszámla hiányában postai úton történik.

(2) Az illetmény bankszámlára történõ átutalása és egyszeri felvétele, illetve

a postai úton történõ illetmény-kifizetés a közalkalmazott részére

költségtöbbletet nem okozhat."

(2) A Kjt. 80. §-ának helyébe a következõ rendelkezés lép:

"80. § A közalkalmazotti jogviszony tekintetében a Munka Törvénykönyvének a

munka díjazásának szabályai közül (harmadik rész VII. fejezet) a 142-143. §, a

144. § (3) és (6) bekezdése, a 147. § (3) bekezdése, a 154. § (1) bekezdésének

utolsó mondata, a 154. § (2) bekezdése, a 155. § (2) bekezdése és a 165. §

(2) bekezdése nem alkalmazható."

92. §-sal egészül ki:

"92. § (1) A 79/A. §-ban szabályozott fizetési módokra legkésõbb 1999. január

1-jéig kell áttérni. kap a hogy az állami költségvetési szervek (1. § (1)

bekezdés) tekintetében az áttérés végrehajtásának ütemezését rendeletben

szabályozza.

(2) A nemzetbiztonsági szolgálatok személyi állományába tartozó

közalkalmazottak tekintetében a 79/A. § rendelkezéseit nem kell alkalmazni."

A társasági adóról szóló 1991. évi LXXXVI. törvény módosítása

36. §

A társasági adóról szóló - módosított - 1991. évi LXXXVI. 14/C. §-sal egészül

ki:

"14/C. § (1) A szövetkezetet a tulajdonviszonyok rendezése érdekében, az állam

által az állampolgárok tulajdonában igazságtalanul okozott károk részleges

kárpótlásáról szóló - módosított - 1991. évi XXV. törvény 24. §-a szerinti

utalvány ellenében az árverésen eladott szövetkezeti földterület után

aranykoronánként az árverésen kialakult aranykoronánkénti tényleges árnak

megfelelõ összegû, de legalább aranykoronánként 1000 forint adókedvezmény

illeti meg az utalványnak, illetve az utalványért kapott kárpótlási jegynek a

szövetkezet székhelye szerint illetékes megyei (fõvárosi) kárrendezési hivatal

számára történõ térítés nélküli átadása és az errõl szóló igazolás alapján.

(2) Az adókedvezmény annak az adóévnek a fizetendõ adójából, illetve - ha az a

kedvezményre nem nyújt fedezetet - a következõ öt év társasági adójából

tartható vissza, amely adóévben a szövetkezet a térítés nélküli átadás címén

ráfordítást számolt el.

(3) Ha nem állapítható meg az utalvány ellenében eladott szövetkezeti földek

aranykorona értéke, akkor a kárpótlási célú földárveréseken eladott

szövetkezeti földek aranykorona-értékébõl arányosítással kell megállapítani a

kedvezmény alapjául szolgáló értéket.

(4) Az (1) bekezdés alapján térítés nélkül átadott eszközök ráfordításként

elszámolt nyilvántartási értékével a szövetkezet köteles az adózás elõtti

eredményt megnövelni."

VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

37. §

(1) E törvény 1996. .................. lép hatályba.

(2) A felsõfokú iskolai végzettségû köztisztviselõk illetmény-kiegészítésének

az e törvény 33. §-ában megállapított mértékeit 1996. július 1-jétõl kell

alkalmazni.

36. §-ával megállapított társasági adóról szóló 1991. évi LXXXVI. törvény (a

továbbiakban: Tatv.) 14/C. §-ának rendelkezéseit az 1995. évi

adókötelezettségre, a Tatv. 7. számú mellékletének a 47. §-sal módosított

rendelkezését az 1996. évi társasági adó megállapítására is alkalmazni kell.

(4) Az adóalany az 1995. évi adóbevallása szerinti adóját (3) bekezdés alapján

önellenõrzéssel, pótlékmentesen helyesbítheti.

(5) Az adóhatóság a (4) bekezdés szerint önellenõrzéssel módosított, fizetendõ

társasági adó alapján adja ki vagy az adóalany az önellenõrzéssel egyidejûleg

elõterjesztett kérelmére visszamenõlegesen módosítja az a 18. § (3) bekezdése

szerinti fizetési meghagyást.

(6) Az adóalany az 1996. május 31-ét követõen kapott az bekezdés szerint

módosított fizetési meghagyás jogerõre emelkedéséig többletként befizetett

adóelõleget az adóhatóságtól visszaigényelheti vagy rendelkezhet annak más

adótartozásra való elszámolásáról.

(7) Az adózás rendjérõl szóló - módosított - 1990. évi §-(4) bekezdés alapján

végrehajtott, önellenõrzéssel helyesbített 1995. évi fizetendõ adó összegét

veszi alapul.

38. §

A törvény hatálybalépésével egyidejûleg hatályát veszti:

1. a KTv. 19. §-ának (3) bekezdése,

2. a KTv. 43. §-ának (2) bekezdése,

3. a KTv. 48. §-ának (8) bekezdése,

4. a KTv. 72. §-ának (8) bekezdése.

5. a Magyar Köztársaság 1993. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló 1994.

évi XCVI. törvény 12. §-ának (2) bekezdése.

6. a Magyar Köztársaság 1994. évi költségvetésérõl szóló 1993. évi CXI.

törvény 6. §-ának (7) bekezdése.

7. a Magyar Export-Import Bank Részvénytársaságról és a Magyar Exporthitel

Biztosító Részvénytársaságról szóló 1994. évi XLII. törvény 23. §-a.

8. a tulajdonviszonyok rendezése érdekében, az állam által az állampolgárok

tulajdonában igazságtalanul okozott károk részleges kárpótlásáról szóló 1991.

évi XXV. törvény módosításáról szóló 1994. évi XXXII. törvény 2. §-a.

9.az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 99. §-a (1)

bekezdésének az "MNB-nél vezetett" fordulata.

- 1993. évi LXXVII. törvény 63. §-ának (5) bekezdése.

39. §

A KTv. a következõ 118. §-sal egészül ki:

"118. § Az Országgyûlés felhatalmazza a munkaügyi minisztert, hogy a

pénzügyminiszterrel egyetértésben a XVI. Munkaügyi Minisztérium fejezet 10.

cím, 5. alcím közmunkák támogatása elõirányzat felhasználásának részletes

szabályait rendeletben állapítsa meg."

40. §

(1) Az Országgyûlés felhatalmazza a Kormányt, hogy a Honvédelmi Minisztérium

számára a Fehérorosz Köztársaságból beérkezõ felújított harckocsik és

tartozékaik ellenértékének egy részét a szállítások ütemezésének megfelelõen

utólag, saját hatáskörben pénzügyileg elszámolja.

(2) Az elszámolás során a beérkezõ termékeket terhelõ vámpótlék, vámkezelési

díj és statisztikai illeték együttes összege a IX. Honvédelmi Minisztérium

kiadásait és a XVII. Pénzügyminisztérium fejezet bevételeit növeli.

41. §

A KTv. 1. számú melléklete az e törvény 1. számú melléklete szerint módosul és

kiegészül.

42. §

A KTv. 2. számú melléklete e törvény 2. számú melléklete szerint módosul.

43. §

A KTv. 5. számú melléklete 12. Egyes közoktatási feladatok támogatása és a 17.

kiemelt elõirányzatszáma: "Bérpolitikai intézkedés" helyébe e törvény 3. számú

melléklete lép.

44. §

A KTv. 6. számú melléklet 3. pontja helyébe e törvény 4. számú melléklete lép.

45. §

A KTv. 9. számú melléklete 1. Útalap A bevételek és a kiadások felhasználása

jogcímenként táblái helyébe az e törvény 5. számú melléklete lép.

46. §

A KTv. 10. számú melléklete helyébe e törvény 6. számú melléklete lép.

47. §

A társasági adóról szóló - módosított - 1991. évi LXXXVI. törvény 9. számú

mellékletének a B) fejezete az e törvény 7. számú melléklete szerint egészül

ki.

1. számú melléklet az 1996. évi .......... törvényhez

"1. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

Millió forintban

KIADÁSOK

Címszám Címnév 1996. évi

Alcímszám Alcímnév rendes rendkívü

li

Elõir. csop. elõirányzat

szám Elõir. csop. név

Kiemelt

elõir. szám Kiemelt elõir. neve

II. ORSZÁGGYÛLÉS

11 Magyar Televízió Közalapítvány támogatása 935,8

VII. MINISZTERELNÖKSÉG

7 Biztonsági Szolgálatok

1 Nemzetbiztonsági Hivatal

3 Fejezeti kezelésû speciális elõirányzatok

2 Az új azonosító kódok bevezetéséhez 30,4

10 Tartalékok

1 Költségvetés általános tartaléka 15 764,0

2 Céltartalék

1 Bérpolitikai keret 15 873,0

11 Kormányzati rendkívüli kiadások

1 Pénzbeli kárpótlás

1 Pénzbeli kárpótlás 1996 elõtt keletkezett jogcímeire2 400,0

2 Pénzbeli kárpótlás törvénymódosításból eredõ új jogcímeire 200

,0

9 Észak-kelet Magyarországi Autópálya Fejlesztõ és Üzemeltetõ Rt.

támogatása az 1 500,0

M3-as autópálya építésének gyorsítására

VIII. BELÜGYMINISZTÉRIUM

14 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

1 Fejezeti kezelésû intézményi elõirányzatok

3 Fejezeti kezelésû speciális elõirányzatok

10 Az új azonosító kódok bevezetéséhez 882,5

17 Helyi önkormányzatok támogatásai, hozzájárulásai

4 Központosított elõirányzatok

12 Egyes közoktatási feladatok támogatása 6 300,0

5 Mûködésképtelenné vált helyi önkormányzatok kiegészítõ támogatása

1 Vis maior esetében támogatás 800,0

1 Vis maior esetében támogatás 800,0

2 Önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévõ (forráshiányos)

helyi 4 000,0

önkormányzatok kiegészítõ támogatása

IX. HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM

6 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

2 Ágazati célelõirányzatok

5 Az új azonosító kódok bevezetéséhez 44,0

3 Kiemelt jelentõségû beruházások

2 Kecskeméti Katonai Repülõtér 1 100,0

4 Légvédelmi beruházás 300,0

XI. NÉPJÓLÉTI MINISZTÉRIUM

9 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

2 Ágazati célelõirányzatok

27 Az új azonosító kódok bevezetéséhez 92,0

31 Egészségügyi fejlesztési koncepciót segítõ szakmai programok 1

310,0

32 Kórházi ápolást kiváltó otthoni szakápolás feltételeinek

megteremtésére 40,0

33 Országos Mentõszolgálat struktúrájának átalakítására150,0

34 Egészségügyi nyugdíjpénztárak támogatására 400,0

35 Egészségügyi munkahelyek változtatásával összefüggõ áttelepülések

támogatása 100,0

9 Szociális okokból felmentettek TV elõfizetési díj átalánya 2

500,0

10 A társadalombiztosítási alapoknak és szervezeteiknek fizetendõ

térítés

4 Különféle jogcímen adott térítések

1 Közgyógyellátás 11 740,0

7 Társadalombiztosítási azonosító jel bevezetéséhez727,3

8 Családi támogatások igénylésének feldolgozásával kapcsolatos

térítés260,0

XIII. KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS VÍZÜGYI MINISZTÉRIUM

11 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

2 Ágazati célelõirányzatok

4 Árvízvédelmi töltések fenntartása, vízminõségi kárelhárítás 1

600,0

3 Beruházási célprogramok

3 Vízkárelhárítás 2 745,0

12 Alapok támogatása

1 Útalap 1 000,0

XV. FÖLDMÛVELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM

11 Vállalkozások folyó támogatása

1 Normatív támogatások

1 Mezõgazdasági és élelmiszeripari exporttámogatás32 300,0 4

000,0

2 Egyedi támogatások

1 Reorganizációs program 7 000,03 000,0

XVI. MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM

1 Munkaügyi Minisztérium igazgatása

3 Fejezeti kezelésû speciális elõirányzatok

3 Nemzetközi tagdíj és bérleti díj (ILO) 76,8

10 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

5 Közmunkavégzés támogatása 1 000,0

XVII. PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM

1 Pénzügyminisztérium igazgatása

3 Fejezeti kezelésû speciális elõirányzatok

2 Nyugdíjreform technikai feltételeinek megteremtésére300,0

5 Adó- és Pénzügyi Ellenõrzési Hivatal

3 Fejezeti kezelésû speciális elõirányzatok

2 Az új azonosító kódok bevezetéséhez 1 073,7

14 Vállalkozások folyó támogatása

2 Egyedi támogatások

4 Egyéb kamattámogatások a hosszú lejáratú beruházási hitelekhez

500,0

17 Egyéb költségvetési kiadások

1 Vegyes kiadások 5 517,3 500,0

XVIII. MÛVELÕDÉSI ÉS KÖZOKTATÁSI MINISZTÉRIUM

9 Kutató és szolgáltató intézetek

1 Mûködési költségvetés

1 Személyi juttatások 339,5 11,0

2 Társadalombiztosítási járulék 119,3 5,0

3 Dologi kiadások 212,7 12,0

10 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

1 Fejezeti kezelésû intézményi elõirányzatok

2 Felhalmozási kiadások

4 Egyéb beruházás 1 143,9

3 Feladatfinanszírozás

13 Zánka átalakulásának támogatása 191,0

14 Kulturális célfeladatok

3 Dologi kiadások 155,1 7,0

5 Egyéb mûködési célú támogatások, kiadások 372,3 120,0

19 Kutatások

3 Dologi kiadások 140,8 35,0

5 Egyéb mûködési célú támogatások, kiadások 76,5 70,0

28 A felsõoktatási intézmények államháztartási reformjának

támogatása 275,0

29 A kulturális intézmények államháztartási reformjának támogatása

458,0

5 Egyházak támogatása

3 Egyházi oktatási intézmények támogatása

5 Egyéb mûködési célú támogatások, kiadások1 850,0

XIX. IPARI ÉS KERESKEDELMI MINISZTÉRIUM

25 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

2 Ágazati célelõirányzatok

3 Gazdaságfejlesztési elõirányzatok 10 390,0

XXIV. MAGYAR TELEVÍZIÓ

1 Magyar Televízió

1 Mûködési költségvetés

1 Személyi juttatások 6 353,8

2 Társadalombiztosítási járulék 2 795,6

3 Dologi kiadások 14 067,2

2 Felhalmozási kiadások

1 Intézményi beruházási kiadások 770,5

2 Felújítás 323,5

4 Egyéb beruházás 250,3

XXVI. KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL

6 Fejezeti kezelésû elõirányzatok

2 Célelõirányzatok

17 Az új azonosító kódok bevezetéséhez 85,0

XXXI. A KÖLTSÉGVETÉS BELFÖLDI ADÓSSÁGA

1 Költségvetés által felvett MNB hitelek kamata

1 1991 elõtt felvett hitelek kamata

1 Költségvetési hiányt finanszírozó hitelre24 500,0

4 ÁFI-tól átvett refinanszírozási hitelre 15 700,0

4 Kincstárjegyek kamata 110 665,1

"

2. számú melléklet az 1996. évi .......... törvényhez

"2. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez

Millió forintban

BEVÉTELEK

Címszám Címnév 1996. évi

Alcímszám Alcímnév rendes rendkívü

li

Elõir. csop. elõirányzat

szám Elõir. csop. név

Kiemelt

elõir. szám Kiemelt elõir. neve

XVII. PÉNZÜGYMINISZTÉRIUM

19 Vállalkozások költségvetési befizetései

1 Társasági adó

1 Társasági adó (pénzintézetek nélkül) 73 900,0

3 Vám és importbefizetések 224 000,022 000,0

22 Egyéb költségvetési bevételek

1 Vegyes bevételek 3 000,011 364,0

23 Költségvetési befizetések

2 Önkormányzatok befizetései 2 017,3

"

3. számú melléklet az 1996. évi ...... törvényhez

"5. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez"

Kiemelt elõirányzat száma

Cél Igénybevétel feltételei Támogatási keret

A közoktatás racionálisabb, gazdaságosabb

"12. Egyes közoktatási feladatok szervezése érdekében igényelhetik a helyi

támogatása önkormányzatok az oktatás területén intézmény-

fenntartó társulás kialakításához, illetve az

ahhoz szükséges tárgyi feltételrendszer

megteremtéséhez, különös tekintettel az általános

iskolai társulások esetén iskolabusz vásárlásához;

továbbá az 1996-1997. tanévi helyi közoktatás-

szervezéshez kapcsolódóan a szükséges

létszámcsökkentések miatti kötelezettségek

(végkielégítések) teljesítéséhez.

A támogatás részletes feltételeit a Mûvelõdési és

Közoktatási Minisztérium - a Munkaügyi Miniszté-

riummal, a Pénzügyminisztériummal és a

Belügyminisztériummal egyetértésben - 1996. január

31-éig megjelenteti.

6300"

"17. Bérpolitikai intézkedés A köztisztviselõi alapilletmények, a

közalkalmazotti illetményrendszer változásával az

1992. július 1-jét megelõzõ nem közalkalmazotti

munkaviszonyok beszámításával, továbbá a

minimálbérrel összefüggõ többletkiadásokra,

valamint a közalkalmazotti körben 5650 millió

forint - ezen belül legalább 1150 millió forint a

szociális ágazat - rendkívüli keresetemelésre szol-

gál. E törvény 23. §-a figyelembevételével a

Belügyminisztérium a Munkaügyi Minisztériummal és a

Pénzügymisztériummal együttesen Útmutató kiadásával

intézkedik az igény felmérésérõl és a támogatás

folyósításáról.

15 000"

4. számú melléklet az 1996. évi .....törvényhez

"6. számú melléklet az 1995. évi CXXI. törvényhez"

/A mûködésképtelenné vált helyi önkormányzatok kiegészítõ támogatása/

"3. Állami támogatás a tartósan fizetésképtelen helyzetbe került helyi

önkormányzatok adósságrendezésére irányuló hitelfelvétel visszterhes

kamattámogatására, az adósságrendezés alatt mûködési célra igényelhetõ

támogatásra, a pénzügyi gondnok díjára, valamint a helyi önkormányzatok

köztehertartozásaihoz nyújtandó támogatásra.

Az állami támogatást az a helyi önkormányzat igényelheti, amelyik - a külön

törvényben szabályozott adósságrendezési eljárás keretében - az egyezséget

pénzintézeti hitellel teremtette meg.

A visszatérítendõ kamattámogatás összege legfeljebb a jegybanki alapkamat

+ 1 % mértékig nyújtható. A kamattámogatás kamatmentes. Visszatérítését a

hitel lejáratát követõ évben kell megkezdeni. A kamattámogatás

visszatérítésének idõtartama nem lehet hosszabb, mint a hitel futamideje. A

kérelemhez mellékelni kell a pénzintézeti hitelrõl kötött megállapodást, az

önkormányzat saját forrásaira és a fizetõképességére vonatkozó nyilatkozatot,

a kamattámogatás visszatérítéséhez elõkészített megállapodás tervezetét és az

ezeket bizonyító okiratokat.

A kérelmeket és azok mellékleteit 2 példányban a Belügyminisztérium

Önkormányzati Gazdasági Fõosztálya részére kell megküldeni.

A kérelmek döntés-elõkészítése során indokolt esetben a Belügyminisztérium

további információkat kérhet az önkormányzatoktól vagy az illetékes TÁKISZ-

tól.

Az állami támogatás odaítélésérõl a belügyminiszter és a pénzügyminiszter

együtt dönt.

Azon helyi önkormányzat, amelynek bérszámfejtési feladatait a TÁKISZ végzi, és

az 1995. december 31-i fordulónapig fennálló köztehertartozási

kötelezettségeihez a szükséges fedezetet a TÁKISZ részére nem biztosította, a

költségvetési éven belül visszafizetendõ támogatást kap ezen tartozásai

kiegyenlítését szolgáló finanszírozási megoldással.

Az adósságrendezés megindítását követõen, az adósságrendezési eljárás

idõtartama alatt a forráshiányból eredõ jelentõs ellátóképesség-csökkenés és

az e törvény 6. számú mellékletének 2. pontjában foglalt feltételek fennállása

esetén a helyi önkormányzat támogatást igényelhet. E támogatást csak az a

helyi önkormányzat igényelheti, amely a számára nettó módon folyósított

normatív állami hozzájáruláson, személyi jövedelemadón és egyéb állami

támogatáson túl a saját források maximális feltárása és a kiadások lehetséges

csökkentésére tett intézkedések mellett sem képes a válságköltségvetésben vagy

a mûködési válságtervben foglalt feladatok ellátására.

A helyi önkormányzatok igényüket a Belügyminisztériumhoz - a TÁKISZ-on

keresztül két példányban - folyamatosan nyújthatják be, melyrõl a

belügyminiszter és a pénzügyminiszter együttesen dönt. A támogatás

igénylésének rendjét a Kormány rendeletben szabályozza."

7. számú melléklet az 1996. évi ......... törvényhez

"9. számú melléklet az 1991. évi LXXXVI. törvényhez"

"A közforgalom számára megnyitott út-, híd-, alagút fejlesztéséhez,

fenntartásához és üzemeltetéséhez kapcsolódó kedvezményezett tevékenységek

SZJ 09412 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése

SZJ 06200 Mélyépítési fenntartási szolgáltatás

SZJ 192000 Hírügynökségi tevékenység

SZJ 1230 Adatfeldolgozás

SZJ 1240 Adatbanki szolgáltatás

SZJ 1421 Építészeti, építõmérnöki szolgáltatás és az ehhez kapcsolódó

mûszaki tanácsadás

SZJ 144980 Mûszaki-gazdasági dokumentálás

SZJ 1641 Szakmai oktatás

SZJ 1422 Szakmai tervezés, tanácsadás

SZJ 1423 Mûszaki tesztelés és elemzés

Az ár és belvízvédelem ellátásához kapcsolódó kedvezményezett tevékenységek

SZJ 043200 Gépek és berendezések javítása

SZJ 042120 Gépek és berendezések technológiai szerelése

SZJ 061000 Építõmesteri munkák, épületfenntartás és- korszerûsítés

SZJ 062000 Mélyépítési fenntartási szolgáltatás

SZJ 063 Építési szakipari fenntartási szolgáltatás

SZJ 064100 Villanyszerelés

SZJ 064200 Vízvezetékszerelés

SZJ 064400 Fûtési, hûtési és más klimatikus rendszerek szerelése

SZJ 064900 Egyéb szerelõipari és épületgépészeti szolgáltatás

SZJ 069 Egyéb építõipari szolgáltatás

SZJ 091260 Közúti teherszállítás

SZJ 092220 Belvízi teherszállítás"

Eleje Honlap