______________
bizjelen\t3092kie.doc
T/3092/89.. szám
Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi Gazdasági bizottságának
bizottságának
Költségvetési és pénzügyi bizottságának Kulturális és sajtó bizottságának
Mezõgazdasági bizottságának Foglalkoztatási bizottságának
k i e g é s z í t õ a j á n l á s a
a társasági adóról és osztalékadóról szóló T/3092.. számú törvényjavaslathoz
(Együtt kezelendõ a T/3092/76.. sz. ajánlással)
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (továbbiakban:
Alkotmányügyi bizottság), a Gazdasági bizottsága, a Költségvetési és pénzügyi
bizottsága (továbbiakban: Költségvetési bizottság), a Kulturális és sajtó
bizottsága (továbbiakban: Kulturális bizottsága), a Mezõgazdasági bizottsága
valamint a Foglalkoztatási bizottság megvitatta a társasági adóról és
osztalékadóról szóló, T/3092.. számon beterjesztett törvényjavaslatot, továbbá
az ahhoz benyújtott T/3092/73., 75., 75., 77., 78., 79., 80., 81., 83., 84.,
85., 86., 87., 88. számú módosító javaslatokat.
Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]
zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a
módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes
elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a
jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"
megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk
egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok
bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a
javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a
törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre
történõ külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító
javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött
keretes megjegyzések tartalmazzák.
I.
1. A Gazdasági bizottság a törvényjavaslat 4. § 23. pontját új h/ ponttal
kiegészíteni javasolja:
T/4.. § E törvény alkalmazásában
23. kapcsolt vállalkozás: az egymással szerzõdéses kapcsolatban állóknál,
ha/
"h/ a kapcsolt vállalkozásra vonatkozó elõírásokat nem kell alkalmazni a
gazdasági kamarákról szóló törvény alapján létrehozott közhasznú társaságnak,
a kamarai feladatok ellátásával kapcsolatos gazdasági tevékenysége esetében."
Indokolás: Lásd a T/3092/75. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
2. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Kovács Tibor és Miklós László
képviselõk T/3092/71.. számú módosító indítványához (T/3092/76.. számú ajánlás
54. pontja) - a törvényjavaslat 4. § 28. pontja b/ alpontjának a következõ
módosítását javasolja:
T/4.. § E törvény alkalmazásában
28. külföldön tevékenységet végzõ: az a belföldön bejegyzett, belföldi
székhellyel rendelkezõ, megszakítás nélkül száz százalékig külföldi
tulajdonban lévõ korlátolt felelõsségû társaság, részvénytársaság, amely az
adóévben folyamatosan megfelel az a)-e) pontokban megjelölt valamennyi
feltételnek, azaz/
"b) kizárólag külföld[i]ön végez kereskedelmi tevékenységet [végez]
és/vagy [külföldön,] külföldi személynek, külföldi magánszemélynek nyújt - a
KSH Szolgáltatások Jegyzéke (a továbbiakban: SZJ) alapján pénzügyi
szolgáltatásnak nem minõsülõ - más olyan szolgáltatást, amelynek a teljesítési
helye az általános forgalmi adóról szóló törvény elõírása szerint külföld."
Indokolás: Lásd a T/3092/85. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
3. Kücsön Sándor és Keller László képviselõk - kapcsolódva a T/3092/63..
sz. módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 23. pontja) - a
törvényjavaslat 7. § (1) bekezdése e/ pontjának a következõ módosítását
javasolják:
T/7.. § (1) Az adózás elõtti eredményt csökkenti:/
"e) a vállalkozási övezetben székhellyel, cégbíróságon, helyi
önkormányzatnál bejelentett telephellyel rendelkezõ adózó által a vállalkozási
övezetté minõsítést követõen ott üzembe helyezett és korábban még használatba
nem vett tárgyi eszközök - kivéve a [személygépkocsit] közúti gépjármûvet (ITJ
41-3, ITJ 41-4), az épületet és az építményt - beszerzési értéke abban az
esetben, ha az adózó nem veszi igénybe a 23. § szerinti adókedvezményt,"
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az ajánlás 8.
pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/3092/77/1.. sz. módosító javaslat
indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
4. A Kulturális bizottság a törvényjavaslat 7. § (1) bekezdését új u/
ponttal kiegészíteni javasolja:
T/7.. § (1) Az adózás elõtti eredményt csökkenti:/
"u/ élõ magyar mûvész - erre jogszabályban feljogosított mûvészeti
szervezet gondozásában kibocsátott mûvészeti szakvéleményében - mûvészeti
értékûnek elismert képzõmûvészeti és iparmûvészeti alkotásának beszerzésére
fordított összeg 2 %-a, de maximum 100 ezer Ft."
Indokolás: Lásd a T/3092/82. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
5. Francz Rezsõ és Fodor Sándor képviselõk - kapcsolódva Fodor Sándor,
Gráf József, Pásztohy András és Karakas János képviselõk T/3092/65/1.. sz.
módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 57. pontja) - a
törvényjavaslat 23. §-át megelõzõ címnek a következõ kiegészítését javasolják:
"Térségi és egyéb adókedvezmények"
T/3092/78.
Megjegyzés: Ez a módosító indítvány tartalmilag összefügg az ajánlás 5.
pontjában ismertetett javaslattal.
Indokolás: Lásd a T/3092/78. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
6. Az Alkotmányügyi bizottság - kapcsolódva Kovács Tibor és Miklós László
képviselõk T/3092/71.. sz. módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 54.
pontja) - a törvényjavaslat 23. § (3) bekezdésének a következõ kiegészítését
javasolja:
"(3) A (1)-(2) bekezdés alapján igénybe vett adókedvezményt késedelmi
pótlékkal növelten vissza kell fizetni, ha az adózó a gép, épület vagy
infrastruktúrális beruházás tulajdonjogát vagy használatát az üzembe helyezés
napjától számított három naptári éven belül másnak átengedi, kiemelt térségbõl
nem kiemelt térségbe, vállalkozói övezetbõl nem vállalkozói övezetbe
áttelepíti."
Indokolás: Lásd a T/3092/73. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
7. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Kovács Tibor és Miklós László
képviselõk T/3092/71.. számú módosító indítványához (T/3092/76.. számú ajánlás
54. pontja) - a törvényjavaslat 23. § (3) bekezdésének a következõ
kiegészítését javasolja:
"(3) A (1)-(2) bekezdés alapján igénybe vett adókedvezményt késedelmi
pótlékkal növelten vissza kell fizetni, ha az adózó a gép, épület vagy
infrastruktúrális beruházás tulajdonjogát vagy használatát az üzembe helyezés
napjától számított három naptári éven belül másnak átengedi, illetõleg, ha
három éven belül az adókedvezménnyel telepített tárgyi eszközt olyan térségbe
(övezetbe) telepíti át, ahol a kedvezményt nem érvényesíthette volna."
Indokolás: Lásd a T/3092/86. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
8. Francz Rezsõ és Fodor Sándor képviselõk - kapcsolódva Fodor Sándor,
Gráf József, Pásztohy András és Karakas János képviselõk T/3092/65/1.. sz.
módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 57. pontja) - a
törvényjavaslat 23. §-át új (6) és (7) bekezdésekkel kiegészíteni javasolják:
"(6) A szövetkezet vagy jogutódja az 1998. adóév(ek) társasági adójából,
illetve - ha az a kedvezményre nem nyújt fedezetet, a következõ adóévek
társasági adójából, de legkésõbb a 2003. adóévi társasági adóból - a
tulajdonviszonyok rendezése érdekében, az állam által az állampolgárok
tulajdonában igazságtalanul okozott károk részleges kárpótlásáról szóló 1991.
évi XXV. törvény rendelkezései alapján az árverésre termõfölddel együtt
kijelölt ültetvények után az ültetvények könyv szerinti értékének a
telepítéshez igénybe vett állami támogatás, valamint az ültetvény
földterületéért kapott térítés együttes összegét meghaladó részét
adókedvezményként veheti igénybe.
(7) A szövetkezet az 1998. adóév(ek) társasági adójából, illetve - ha az
a kedvezményre nem nyújt fedezetet, a következõ adóévek társasági adójából, de
legkésõbb a 2003. adóévi társasági adóból - a szövetkezetekrõl szóló 1992. évi
I. törvény hatálybalépésérõl és az átmeneti szabályokról szóló 1992. évi II.
törvény 16. §-a szerint önkormányzati tulajdonba átadott utak könyv szerinti
értékének az út építéséhez igénybe vett állami támogatást meghaladó részét
adókedvezményként veheti igénybe."
Indokolás: Lásd a T/3092/78. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
9. A Gazdasági bizottság a törvényjavaslat 25. §-ának szerkezeti és
tartalmi kiegészítését javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a 25.
§ eredeti szövege (1) bekezdésre módosul):
"25. § (1) A fizetendõ adó a 20. § szerint megállapított társasági adó,
csökkentve az adókedvezményekkel és a 29. § rendelkezésének
figyelembevételével a külföldön megfizetett társasági adóval (annak megfelelõ
jövedelemadóval) valamint a gazdasági kamarai tagdíjhoz kapcsolódóan a (2)
bekezdés alapján számított összeggel, figyelembe véve a (3) és (4)
bekezdésekben foglaltakat is.
(2) A területi gazdasági kamara tagja fizetendõ adóját csökkentheti a
gazdasági kamarákról szóló törvény szerint megállapított, az adóévben esedékes
és abban az évben befizetett kamarai tagdíj esetében
a/ amennyiben az a 100.000 forintot nem haladja meg teljes összegével,
b/ egyébként legfeljebb az árbevétel egy ezrelékének megfelelõ összeggel.
(3) Amennyiben az adóévben a területi gazdasági kamara tagjának
adófizetési kötelezettsége nem keletkezik, úgy a megállapított és befizetett
tagdíját egyéb ráfordításként számolhatja el.
(4) Amennyiben a fizetendõ tagdíj magasabb mint a fizetendõ adóból
levonható, a különbözet az egyéb ráfordítások között számolható el."
Indokolás: Lásd a T/3092/74. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Költségvetési biz. egyharmada sem támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
10. A Mezõgazdasági bizottság a törvényjavaslat 25. §-ának szerkezeti és
tartalmi kiegészítését javasolja (a módosító javaslat elfogadása esetén a 25.
§ eredeti szövege (1) bekezdésre módosul):
"25. § (1) A fizetendõ adó a 20. § szerint megállapított társasági adó,
csökkentve az adókedvezményekkel és a 29. § rendelkezésének
figyelembevételével a külföldön megfizetett társasági adóval (annak megfelelõ
jövedelemadóval), valamint a gazdasági kamarai tagdíjhoz kapcsolódóan a (2)
bekezdés alapján számított összeggel, figyelembe véve a (3) és (4) bekezdésben
foglaltakat is.
(2) A területi gazdasági kamara tagja fizetendõ adóját csökkentheti a
gazdasági kamarákról szóló törvény szerint megállapított, az adóévben esedékes
és abban az évben befizetett kamarai tagdíj esetében
a/ amennyiben az a 100.000 Ft-ot nem haladja meg teljes összegével,
b/ egyébként legfeljebb az árbevétel 1 ezrelékének megfelelõ összeggel.
(3) Amennyiben az adóévben a területi gazdasági kamara tagjának
adófizetési kötelezettsége nem keletkezik, úgy a megállapított és befizetett
tagdíját egyéb ráfordításként számolhatja el.
(4) Amennyiben a fizetendõ tagdíj magasabb mint az adóból levonható
tagdíj mértéke, a különbözet az egyéb ráfordítások között számolható el. Az
adóból a (2) bekezdés alapján levont kamarai tagdíj ráfordításként nem
számolható el."
Indokolás: Lásd a T/3092/83. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
11. Dr. K. Csontos Miklós képviselõ - kapcsolódva T/3092/30.. sz. módosító
javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 68. pontja) - a törvényjavaslat 31. §
(3) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"(3) A pénzügyminiszter a Magyar Közlönyben közzéteszi a 4. § 11/a)
pontjában foglaltaknak megfelelõ [országok] államok nevét."
Indokolás: Lásd a T/3092/80.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
12. A Költségvetési bizottság - kapcsolódva Kovács Tibor és Miklós László
képviselõk T/3092/71.. számú módosító indítványához (T/3092/76.. számú ajánlás
54. pontja) - a törvényjavaslat 1. számú melléklete 4. pontjának a következõ
módosítását javasolják:
/Az értékcsökkenési leírás szabályairól/
"4. Nem számolható el értékcsökkenési leírás a földterület, a telek, az
erdõ, a képzõmûvészeti alkotás beszerzési ára, elõállítási költsége után,
kivéve az [5/b)] 5/d pontban foglaltakat, a hulladék tárolásra igénybevett
földterületet, telket és a meliorációt. Amennyiben a tárgyi eszközhöz telek is
tartozik, a telek beszerzési értékét el kell különíteni."
Indokolás: Lásd a T/3092/88. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
13. Kücsön Sándor és Keller László képviselõk - kapcsolódva a T/3092/63..
sz. módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 23. pontja) - a
törvényjavaslat 1. számú melléklete 11. pontjának a következõ módosítását
javasolják:
/Az értékcsökkenési leírás szabályairól/
"11. Nem számolható el értékcsökkenési leírás a vállalkozási övezetben
székhellyel, cégbíróságon, helyi önkormányzatnál bejelentett telephellyel
rendelkezõ adózó által a vállalkozási övezetté minõsítést követõen ott üzembe
helyezett, korábban még használatba nem vett tárgyi eszközök - kivéve a
[személygépkocsit] közúti gépjármûvet, az épületet és az építményt -
beszerzési értéke után, ha az adózó a tárgyi eszköz beszerzési értékét a 7. §
(1) bekezdés e) pontja alapján egyösszegben elszámolta."
Indokolás: Lásd a T/3092/77/2.. sz. módosító javaslat
indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
14. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 3. számú melléklete 2.
pontjának a következõ módosítását javasolja:
/A 8. § (1) bekezdésének d) pontja alkalmazásában nem számít a
vállalkozási, a bevételszerzõ tevékenység érdekében felmerült költségnek,
ráfordításnak - kivéve, ha az a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint
természetbeni juttatásnak minõsül - különösen:/
"2. a számla általános forgalmi adó nélküli értékének a 20 százaléka, ha
a külön jogszabályban meghatározott módon számított értéket meghaladó kiadást
igazoló számla/számlák[,] (egyszerûsített számla/számlák, [(]számlát
helyettesítõ okmány/okmányok) szerint az ellenérték kifizetése készpénzben
történt, azzal, hogy ezt a rendelkezést az említett külön jogszabály
hatálybalépés[ét]e [követõ 180. naptól] hónapjának utolsó napját követõ
hatodik hónap utolsó napjától teljesített kifizetésekre kell alkalmazni. Nem
kell ezt a rendelkezést alkalmazni akkor, ha a számla/számlák[, egyszerûsített
számla] kibocsátója - az egyéni vállalkozót kivéve - magánszemély;"
Indokolás: Lásd a T/3092/87. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
15. Dr. Solymosi József képviselõ - kapcsolódva a T/3092/50/2.. sz.
módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 74. pontja) - a
törvényjavaslat 3. számú melléklete 5. pontja a/ alpontjának a következõ
módosítását javasolja:
T/5.. a térítés nélkül átadott eszköz (immateriális javak, tárgyi eszköz,
befektetett pénzügyi eszköznek minõsülõ részesedés, értékpapír és forgóeszköz)
könyv szerinti értéke, immateriális javak és tárgyi eszközök esetében
számított nyilvántartási értéke, a nyújtott szolgáltatás általános forgalmi
adó alapot képezõ összege, továbbá a térítés nélküli átadás,
szolgáltatásnyújtás miatt felmerült, ráfordításként elszámolt általános
forgalmi adó azzal, hogy ezekkel az értékekkel nem kell az adózás elõtti
eredményt növelni, ha/
"a) az átadás jogszabály elõírása alapján történt, továbbra is ideértve
azt [is], ha a térítés nélküli átadás a közmû (út, víz- és csatorna,
energiaszolgáltatási, távközlési létesítmény) üzemeltetésre történõ átadásával
együtt valósul meg és az ültetvény átadását, ha arra a szövetkezetnél vagy
jogutódjánál az 1991. évi XXV. törvény rendelkezései alapján az árverésen
termõfölddel együtt került sor,
Indokolás: Lásd a T/3092/79.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
16. Veres János és Varga Lajos képviselõk - kapcsolódva a T/3092/52. sz.
módosító javaslatához (a T/2806/76. sz. ajánlás 25. pontja) - a
törvényjavaslat 3. számú mellékletét új 10. ponttal kiegészíteni javasolják:
/A 8. § (1) bekezdésének d) pontja alkalmazásában nem számít a
vállalkozási, a bevételszerzõ tevékenység érdekében felmerült költségnek,
ráfordításnak - kivéve, ha az a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint
természetbeni juttatásnak minõsül - különösen:/
"10. a külföldi személy által nyújtott tanácsadói szolgáltatás együttes
értékének az a része, amely meghaladja az adózó árbevételének 2 százalékát. E
rendelkezés alkalmazásában tanácsadói szolgáltatásnak minõsül az SZJ-ben
gazdasági társadalmi tevékenységet segítõ szolgáltatásként besorolt
szolgáltatásokból a Jogi tanácsadás, jogi képviselet bírósági és más hatósági
eljárásokban (SZJ 141110) kivéve az ügyvédi törvény alá tartozó ügyvédi
tevékenység, illetõleg jogi képviselõ tevékenység -, az Egyéb jogi
szolgáltatás (SZJ 141190), az Adózási, adószakértõi szolgáltatás (SZJ 141230),
a Piac- és közvéleménykutatás (SZJ 141300), az Üzletviteli tanácsadás (SZJ
1414), a Mûszaki tanácsadás, szakértés (SZJ 142220), a Gazdasági
tevékenységeket segítõ szakmai tervezés, szakértés (SZJ 14227), az Egyéb
gazdasági, társadalmi tevékenységet segítõ szakmai tervezés, szakértés (SZJ
142279), az Egyéb szakmai tervezés, tanácsadás (SZJ 142290)."
Indokolás: Lásd a T/3092/81.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. egyharmada sem
támogatja.
- a Gazdasági biz. támogatja.
- a Költségvetési biz. támogatja.
- a Mezõgazdasági biz. egyharmada sem támogatja.
- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.
17. A Költségvetési bizottság a törvényjavaslat 4. számú melléklete C
fejezetének a következõ kiegészítését javasolja:
/Közhasznú társaság által végzett kedvezményezett tevékenységek
SZJ 1713 Szociális ellátás/
"SZJ 181 Szennyvíz- és hulladékkezelés, köztisztasági szolgáltatás"
/SZJ 19 Szórakoztató, kulturális és sport/
Indokolás: Lásd a T/3092/84. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslattal:- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
II.
A Foglalkoztatási bizottság az 1996. október 28-i ülésén a T/3092/76.. sz.
ajánlás alábbi pontjairól a következõképpen foglalt állást:
Pont Bizottság Elõterjesztõ
25. támogatja. egyetért.
26. támogatja. egyetért.
29. nem támogatja. nem ért egyet.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1996. október 31.
Dr. Hack Péter s.k., Dr. Tardos Márton s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke a Gazdasági bizottság elnöke
Dr. Kádár Béla s.k., Vitányi Iván s.k.,
a Költségvetési bizottság elnöke a Kulturális bizottság elnöke
Dr. Orosz Sándor s.k., Dr. Surján László s.k.,
a Mezõgazdasági bizottság elnöke a Foglalkoztatási bizottság elnöke