1

K/3097/1..

Í R Á S O S V Á L A S Z

Dr. Sepsey Tamás (MDF) képviselõ úr "Keleten a helyzet változatlan,

avagy mennyi ideig tart egy távbeszélõ állomás felszerelése

Herceghalmon?" címû kérdésére

Tisztelt Képviselõ Úr !

Az Országgyûlés Házszabálya 91. §. (2) bekezdésében foglaltak szerint

hozzám intézett kérdésére a következõ választ adom:

A MATÁV Rt. az INTERCAFE Kft. (Herceghalom Zsámbéki u. 220/1.) részére

a távbeszélõ-állomásokat 1996. szeptember 9-én - tehát egy héttel az

írásbeli kérdés benyújtása elõtt - helyezte üzembe. Az üzleti

elõfizetõi szerzõdést 1996. szeptember 2-án küldte ki, amelyben arra

vállalt kötelezettséget, hogy 30 napon belül üzembehelyezi a

távbeszélõ állomást.

A részvénytársaságtól kapott információk szerint az INTERCAFE Kft.-t

1996. március 22. óta tartják nyilván kérelmezõként. A Biatorbágyi

Távközlési Centrum 1996. I. félévre ígérte az állomások

felszerelését.

A kedvezõtlen idõjárás - a szokatlanul hideg és hosszú tél - miatt

azonban az I. negyedévben a munkálatokat nem lehetett elkezdeni, mivel

a hálózatépítés jelentõs részét nem lehet fagypont alatt elvégezni.

Ezért a MATÁV Rt. a II. negyedévre tett ígéretét több mint két hónapos

késéssel tudta teljesíteni. A szolgáltató az elõfizetõi szerzõdés

kiküldésével egyidejûleg kérte az INTERCAFE Kft-tõl a belépési díj még

be nem fizetett részének kiegyenlítését. Ez azonban sajnos még a mai

napig sem történt meg.

Végezetül tájékoztatom Képviselõ urat arról, hogy a Biatorbágyi primer

körzetben a MATÁV Rt. 1997. közepére felszámolja a várakozók listáját

és minden 1996. december 31-ig beérkezett igényt kielégít.

A távbeszélõ szolgáltatások fejlesztésének eredményeként egyre több

helyen örvendetesen rövidültek a várakozási idõk. A piac

telítõdésével pedig mihamarabb eljutunk oda, hogy megváltozzék a

szolgáltatók és igénybevevõk közötti korábbi - gyakran jogosan

kifogásolt - kapcsolat.

Budapest, 1996. szeptember " ".

Szívélyes üdvözlettel:

Dr. Lotz Károly

Eleje Honlap