1
Í R Á S O S V Á L A S Z
Dr. Sepsey Tamás (MDF) képviselõ úr "Keleten a helyzet változatlan,
avagy mennyi ideig tart egy távbeszélõ állomás felszerelése
Herceghalmon?" címû kérdésére
Tisztelt Képviselõ Úr !
Az Országgyûlés Házszabálya 91. §. (2) bekezdésében foglaltak szerint
hozzám intézett kérdésére a következõ választ adom:
A MATÁV Rt. az INTERCAFE Kft. (Herceghalom Zsámbéki u. 220/1.) részére
a távbeszélõ-állomásokat 1996. szeptember 9-én - tehát egy héttel az
írásbeli kérdés benyújtása elõtt - helyezte üzembe. Az üzleti
elõfizetõi szerzõdést 1996. szeptember 2-án küldte ki, amelyben arra
vállalt kötelezettséget, hogy 30 napon belül üzembehelyezi a
távbeszélõ állomást.
A részvénytársaságtól kapott információk szerint az INTERCAFE Kft.-t
1996. március 22. óta tartják nyilván kérelmezõként. A Biatorbágyi
Távközlési Centrum 1996. I. félévre ígérte az állomások
felszerelését.
A kedvezõtlen idõjárás - a szokatlanul hideg és hosszú tél - miatt
azonban az I. negyedévben a munkálatokat nem lehetett elkezdeni, mivel
a hálózatépítés jelentõs részét nem lehet fagypont alatt elvégezni.
Ezért a MATÁV Rt. a II. negyedévre tett ígéretét több mint két hónapos
késéssel tudta teljesíteni. A szolgáltató az elõfizetõi szerzõdés
kiküldésével egyidejûleg kérte az INTERCAFE Kft-tõl a belépési díj még
be nem fizetett részének kiegyenlítését. Ez azonban sajnos még a mai
napig sem történt meg.
Végezetül tájékoztatom Képviselõ urat arról, hogy a Biatorbágyi primer
körzetben a MATÁV Rt. 1997. közepére felszámolja a várakozók listáját
és minden 1996. december 31-ig beérkezett igényt kielégít.
A távbeszélõ szolgáltatások fejlesztésének eredményeként egyre több
helyen örvendetesen rövidültek a várakozási idõk. A piac
telítõdésével pedig mihamarabb eljutunk oda, hogy megváltozzék a
szolgáltatók és igénybevevõk közötti korábbi - gyakran jogosan
kifogásolt - kapcsolat.
Budapest, 1996. szeptember " ".
Szívélyes üdvözlettel:
Dr. Lotz Károly