- 1 -

______________

Bizjelen\T3212zar.DOC

T/3212/80.. szám

Az Országgyûlés

Alkotmány- és igazságügyi bizottságának

a j á n l á s a

a Társadalombiztosításról szóló 1975. évi II. törvény módosításáról szóló

T/3212.. sz. törvényjavaslat

z á r ó

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (a továbbiakban:

Alkotmányügyi bizottság) megvitatta a Társadalombiztosításról szóló 1975. évi

II. törvény (a továbbiakban: T.) módosításáról szóló, T/3212/76.. számon

beterjesztett egységes javaslatot, továbbá a Házszabály 107. § (1) bekezdése

alapján benyújtott T/3212/77.,T/78.. számú módosító javaslatokat, és T/3212/79.

szám alatt további módosító javaslatokat nyújtott be.

Megjegyzés: Az egységes javaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget

[ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha

a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat az egységes javaslat §-ainak, illetve a

§-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak az egységes

javaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ

külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 1. § (2) bekezdésében

a T. 10. § (3) bekezdés d) pontjának az elhagyását javasolja:

/A T. 10. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/

/Az (1) - (2) bekezdésben említett személyeken túl a biztosítás kiterjed/

"[d) a szerzõi jogvédelem alá tartozó mû szerzõjére, elõadómûvészére, ha

a mûve, illetve ealõdása felhasználására szerzõdést kötött és ennek alapján

díjazásban részesül, kivéve, ha díjazása

da) nyilvánosságra hozott irodalmi, kulturális, tudományos és

ismeretterjesztõ mû, mûfordítás,

db) nyilvánosan tartott ismeretterjesztõ, kulturális vagy tudományos

elõadás, ha a díj kifizetõje költségvetési szerv egy intézmény, irodalmi,

kulturális vagy tudományos tevékenységet végzõ egyesület, közalapítvány,

amelynek fõtevékenysége a fent említett szerzõi jogi védelem alá tartozó mûvek

és elõadások felhasználása,

dc) irodalmi mû, színmû, zenés színmû, táncjáték vagy némajáték, zenemû

szöveggel, vagy anélkül,

dd) rádió vagy televiziójáték, filmalkotás,

de) képzõmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása

(festészet, szobrászat, érmészet, képgrafika, alkalmazott grafika,

könyvmûvészet, videómûvészet, multimédia, látványtervezés, intermédia és

mûvészeti kommunikáció),

df) iparmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása

(belsõépítészet és bútortervezés, textilmûvészet, öltözködéskultúra,

bõrmûvészet, kerámia, porcellánmûvészet, üvegmûvészeet, ötvösség, fémmûvesség,

színházi és film kosztüm- és díszlettervezés, látványtervezés, ipari

formatervezés, papírmûvészet, animáció, rajzfilm, alkalmazott grafika).

dg) fotómûvészeti alkotás

megjelenésébõl vagy elõadásából származik.]"

Indokolás: Lásd a T/3212/77/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

2. Az Alkotmányügyi bizottság 8. § elsõ három sorának az elhagyását, és a

8. §-ban a T. 54. § (7) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"A T. 54. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép és az

alábbi (6) és (7) bekezdésekkel egészül ki:

[A 10. § (3) bekezdésének d) pontjában említett esetben a szolgálati idõ

meghatározásának részletes szabályait a Kormány rendeletében határozza meg.]

"(7) Szolgálati idõnek számít a szerzõi jogvédelem alá tartozó személyes

alkotó tevékenység, elõadómûvészi tevékenység ideje, ha a mû, illetõleg az

elõadás felhasználására szerzõdést kötöttek és ennek alapján a szerzõ,

elõadómûvész díjazásban részesül, kivéve, ha a díjazás

a) nyilvánosságra hozott irodalmi, kulturális, tudományos és

ismeretterjesztõ mû, mûfordítás,

b) nyilvánosan tartott ismeretterjesztõ, kulturális vagy tudományos

elõadás - ha a díj kifizetõje olyan költségvetési szerv vagy intézmény,

irodalmi, kulturális vagy tudományos tevékenységet végzõ egyesület,

közalapítvány, közhasznú társaság, amelynek fõ tevékenysége a fent említett

szerzõi jogi védelem alá tartozó mûvek és elõadások felhasználása -,

c) irodalmi mû, színmû, zenés színmû, táncjáték vagy némajáték, zenemû

szöveggel vagy anélkül,

d) rádió- vagy televíziójáték, filmalkotás,

e) képzõmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása

(festészet, szobrászat, érmészet, képgrafika, alkalmazott grafika,

könyvmûvész, videómûvészet, multimédia, látványtervezés, intermédia és

mûvészeti kommunikáció),

f) iparmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása

(belsõépítészet és bútortervezés, textilmûvészet, öltözködéskultúra,

bõrmûvészet, kerámia, porcelánmûvészet, üvegmûvészet, ötvösség, fémmûvesség,

színházi és film kosztüm- és díszlettervezés, látványtervezés, ipari

formatervezés, papírmûvészet, animáció, rajzfilm, alkalmazott grafika),

g) fotómûvészeti alkotás

megjelenésébõl vagy elõadásából származik. A szolgálati idõ számítását és a

számítás alapjául elismerhetõ tevékenységek körét a Kormány rendeletben

szabályozza."

Megjegyzés: Az egységes javaslatból a (7) bekezdés jelölése elírási hiba

miatt kimaradt.

Indokolás: Lásd a T/3212/79/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 11. §-ában a T.

103/A. § (7) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/A T. 103/A. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(7) A szerzõi jogvédelem alá esõ mû - kivéve az 54. § (7) bekezdésének

a)-g) pontjaiban említetteket - felhasználásáért a [mû] szerzõ[jének]i díjat

fizetõ [- amennyiben a szerzõ e jogviszonya alapján nem tartozik a 10. § (1)

vagy (3) bekezdés a)-c) pontjainak hatálya alá -] a szerzõi díjból származó

adóköteles jövedelem után [részének alapulvételével köteles] a 103. § (1)

bekezdése szerinti nyugdíjbiztosítási járulékot [meg]fizet[ni]."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/3.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

4. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 12. §-ában a T.

103/B. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/A T. 103/B. § helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(4) Az a biztosított, aki egyidejûleg több a 10. § (1)-(3) bekezdésében

említett biztosítással járó jogviszonyban áll, mindegyik jogviszonyából

származó - járulékalapot képezõ - jövedelem, legfeljebb azonban együttesen

napi 3300 forint naptári évre számított összege után [az] egészségbiztosítási

járulékot fizet, ha foglalkoztatása egyik jogviszonyában sem éri el a heti 36

órát. Ha a foglalkoztatás az egyik jogviszonyban eléri a heti 36 órát, a

további jogviszonyokból származó járulékalapot képezõ juttatások után nem kell

egészségbiztosítási járulékot fizetni."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

5. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 12. §-ában a T.

103/B. § (7) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"/A T. 103/B. § helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(7) A gyermeknevelési támogatásban vagy ápolási díjban részesülõ személy

az említett szociális ellátások összege után a 103. § (2) bekezdése szerinti

nyugdíjjárulékot fizet. Az ellátásokat folyósító szerv a nyugdíjjárulékot az

ellátások összegébõl levonja, és azt a nyugdíjbiztosítási járulékkal együtt

havonta az elõírt határidõig az illetékes társadalombiztosítási igazgatási

szervhez átutalja."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/5. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

6. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 12. §-ában a T.

103/B. § (9) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/A T. 103/B. § helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(9) [A szerzõi jogvédelem alá esõ mû szerzõje - amennyiben e jogviszonya

alapján nem tartozik a 10. § (1) vagy (3) bekezdés a)-b) pontjainak hatálya

alá - a szerzõi díj adóköteles részének alapulvételével köteles a 103. § (2)

bekezdés szerinti nyugdíjjárulékot megfizetni.] A 103/A. § (7) bekezdése

szerint nyugdíjbiztosítási járulékalapot képezõ szerzõi díj után a szerzõ a

(2) és (5)-(6) bekezdésben foglaltak figyelembevételével fizeti a 6 százalékos

nyugdíjjárulékot."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

7. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 13. §-ában a T.

103/C. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/A T. 103/C. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(4) A munkanélküli ellátást folyósító szerv a foglalkoztatás

elõsegítésérõl és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 27.

§ (6) bekezdésében meghatározott idõtartamra a munkanélküli járadék

megállapított összege után a társadalombiztosítási járulékot és a

nyugdíjjárulékot a keresetpótló juttatásban és munkanélküli járadékban

részesülõ személyek járulékaival [és a kiegészítéssel] együtt a Munkaerõpiaci

Alapból havonta az elõírt határidõig átutalja az illetékes MEP-nek."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

8. Az Elõterjesztõ képviselõje a törvényjavaslat 14. §-ában a T. 103/D. §

(1) bekezdés e) pontjának az elhagyását javasolja:

/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

/E törvény alkalmazásában egyéni vállalkozó:/

"[e) az SZJA törvény szerint mezõgazdasági õstermelést, illetve

kistermelést folytató természetes személy, ha SZJA fizetésére kötelezett.]"

Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat ezt a változatot tartalmazza.

Indokolás: Lásd a T/3212/78/6. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

9. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 14. §-ában a T.

103/D. § (3) bekezdésének a következõ pontosítását javasolja:

/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(3) A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérõen nem képezi a

társadalombiztosítási járulék alapját a vállalkozói osztalékalap 10, illetõleg

20 százalékos személyi jövedelemadót viselõ része."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

10. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 14. §-ában a T.

103/D. § (8) bekezdés a) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:

/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

/(1) E törvény alkalmazásában egyéni vállalkozó:/

/Az egyéni vállalkozó nem köteles társadalombiztosítási,

egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékot fizetni arra az idõtartamra, amely

alatt:/

a) táppénzben, baleseti táppénzben, terhességi-gyermekágyi segélyben,

gyermekgondozási díjban, gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési

támogatásban, ápolási díjban részesül, kivéve, ha a gyermekgondozási segély

[vagy] a gyermeknevelési támogatás, vagy ápolási díj folyósításának idõtartama

alatt a vállalkozói tevékenységét személyesen folytatja,"

Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat ezt a változatot tartalmazza.

Indokolás: Lásd a T/3212/78/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

11. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 14. §-ában a T.

103/D. § (9) bekezdésének az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása

esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(9) [Az egyéni vállalkozónak a (4) bekezdésben említett százalékos

egészségbiztosítási járulék helyett 2,5 százalékot kell fizetni, ha a

táppénzt, terhességi-gyermekágyi segélyt nem kívánja igénybe venni. A lemondás

részletes szabályait a Kormány rendeletben állapítja meg.]"

Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat a törvényjavaslat 14. §-a

szerinti, és a T. 103/D. § (9) bekezdésére vonatkozó javaslatot már nem

építette be az egységes javaslatba.

Indokolás: Lásd a T/3212/78/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

12. Az Alkotmányügyi bizottság az egységes javaslat 14. §-ában a T.

103/D. § új (10) bekezdésének a következõ módosítását javasolja (a javaslat

elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(10) Ha a járulékfizetési kötelezettség a (8) [és a]-(10) bekezdés

alapján nem teljes naptári hónapban áll fenn, egy naptári napra a havi

járulékalap harmincad részét kell figyelembe venni."

Indokolás: Lásd a T/3212/79/2.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

13. Az Elõterjesztõ képviselõje a törvényjavaslat 14. §-ában a T. 103/D.

§ (10) bekezdés d) pontjának az elhagyását javasolja:

/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

/Az egyéni vállalkozó a társadalombiztosítási, egészségbiztosítási és

nyugdíjjárulékot/

"[d) az (1) bekezdés e) pontjában említett mezõgazdasági õstermelõ,

kistermelõ az õstermelõi igazolvány átvétele napját követõen attól a naptól

kezdõdõen, amelytõl a mezõgazdasági õstermelésbõl származó bevétele meghaladja

a 100.000 forintot, az õstermelõi igazolvány visszaadása, jogerõs visszavonása

napjáig, a vállalkozói tevékenység gyakorlásától eltiltó bírósági határozat

jogerõre emelkedéséig]

köteles fizetni.

Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat a a törvényjavaslat 14. §-a

szerinti, és a T. 103/D. § (10) bekezdés d) pontjára vonatkozó javaslatot

már nem építette be az egységes javaslatba.

Indokolás: Lásd a T/3212/78/9.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

14. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 15. §-ában a T.

103/E. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

/A T. 103/E. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(2) A társas vállalkozás a 10. § (2) bekezdésben említett tagjának - a

kiegészítõ tevékenységet folytató tag (118/A. §) kivételével - a személyes

közremûködés alapján kiosztott adóköteles jövedelem és a vállalkozás adózott

eredményébõl juttatott osztalék után, de legalább a tárgyhónapot megelõzõ

hónap elsõ napján érvényes minimálbér után a 103. § (1) bekezdése szerinti

társadalombiztosítási járulékot [köteles] fizet[ni]. Ha a járulékfizetési

kötelezettség a naptári hónap teljes tartama alatt nem áll fenn, egy naptári

napra a minimálbér harmincad részét kell figyelembe venni."

Indokolás: Lásd a T/3212/78/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

15. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 19. §-a felvezetõ

szövegének a következõ kiegészítését javasolja:

"A 118. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:"

Indokolás: Lásd a T/3212/77/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

16. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 20. §-ában a T.

118/A. §-ának a következõ kiegészítését javasolja:

"/A T. 118/A. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"118/A. § A 103/D. § (1) bekezdés a)-e) pontjában említett egyéni

vállalkozót, továbbá a társas vállalkozás tagját akkor kell kiegészítõ

tevékenységet folytatónak tekinteni, ha egyidejûleg e törvény, vagy külön

jogszabály, illetõleg államközi egyezmény alapján öregségi (ideértve a

korengedményes nyugdíjban, az elõnyugdíjban, a bányásznyugdíjban, az egyes

mûvészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíjában, ideértve a Magyar

Alkotómûvészeti Közalapítványtól öregségi nyugdíjban részesülõ személyt is,

valamint a szolgálati nyugdíjban részesülõ személyt), rokkantsági, baleseti

rokkantsági nyugdíjban, (ideértve a Magyar Alkotómûvészeti Közalapítványtól

rendszeres rokkantsági segélyben részesülõ személyt is), vagy növelt összegû

öregségi, munkaképtelenségi járadékban, rokkantsági járadékban részesül.""

Indokolás: Lásd a T/3212/77/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

17. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 21. §-a felvezetõ

szövegének a következõ kiegészítését javasolja:

"A T. 119. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:"

Indokolás: Lásd a T/3212/77/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

18. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 22. § (1)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"[/(1)] A T. 119/A. §-a (1) és (3) bekezdésének helyébe a következõ

rendelkezés lép, és a § kiegészül a következõ (2) bekezdéssel, ezzel

egyidejûleg a jelenlegi (2)-(5) bekezdés számozása (3)-(6) bekezdésre

változik[/]"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg a záró ajánlás 19. és 20.

pontjaiban foglalt indítványokkal.

Indokolás: Lásd a T/3212/77/14.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

19. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 22. §-ában a T.

119/A. § (2) bekezdésének az elhagyását javasolja:

"[(1)] A T. 119/A. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés

lép, és a § kiegészül a következõ (2) bekezdéssel, ezzel egyidejûleg a

jelenlegi (2) bekezdés számozása (3) bekezdésre változik

"[(3) A 103/D. § (5)-(6) bekezdéseinek rendelkezései a kiegészítõ

tevékenységet folytató egyéni vállalkozóra is alkalmazni kell azzal az

eltéréssel, hogy az igazolt keresõképtelensége, vagy kórházi ápolása

idõtartamára sem köteles járulékot fizetni.]"

Megjegyzés: Az egységes javaslat 22. § a T/119/A. § (2) bekezdésének

jelölése tévesen (3) bekezdés.

Indokolás: Lásd a T/3212/78/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

20. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 22. §-ában a T.

119/A. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"A T. 119/A. § (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

(3) A 103/D. § (8)-(10) bekezdéseinek rendelkezéseit a kiegészítõ

tevékenységet folytató egyéni vállalkozóra is alkalmazni kell azzal az

eltéréssel, hogy az igazolt keresõképtelensége, vagy kórházi ápolása

idõtartamára sem köteles járulékot fizetni."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/15.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

21. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 24. §-ában a T.

119/D. § (8) bekezdésének a következõ pontosítását javasolja:

/A T. 119/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/

"(8) A (4) és a (6)-(7) bekezdés szerinti megállapodást az állampolgár

javára a fizetési kötelezettség vállalása esetén más személy, vagy szerv is

megkötheti."

Indokolás: Lásd a T/3212/78/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

22. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 27. § (1)

bekezdésének a következõ kiegészítését és a 27. § új (2) bekezdéssel történõ

kiegészítését javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek

számozása értelemszerûen változik):

"(1) Ez a törvény - a 9. §-nak a T. 98. § (2) bekezdésének módosítására

vonatkozó rendelkezése kivételével - 1997. január 1. napján lép hatályba,

egyidejûleg a T. 14. §-ának (3) bekezdése, 19. §-ának (3) bekezdésébõl a "a

táppénzfolyósítás idejének meghosszabbítása esetén két" szövegrész, a 22. §

(6) bekezdése, a 80. § (4) bekezdésébõl az "illetõleg az (5) bekezdésben"

szövegrész, hatályát veszti. A T. 98. §-ának (3) bekezdése 1997. június 30-án

veszti hatályát.

(2) E törvény 9. §-ának a T. 98. § (2) bekezdésének módosítására

vonatkozó rendelkezése 1997. július 1-jén lép hatályba."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/16.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

23. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 27. § (3)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(3) [A T. 10. § (3) bekezdés da)-db) pontjaiban említett nyílvánosságra

kerülés megvalósulásának meghatározására vonatkozó részletes szabályokat külön

jogszabály határozza meg.] A T. 54. §-a (7) bekezdésének a)-b) pontjaiban

említett nyilvánosságra kerülés meghatározására vonatkozó részletes

szabályokat külön jogszabály határozza meg."

Indokolás: Lásd a T/3212/77/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1996. november 11.

Dr. Hack Péter s.k.,

az Alkotmányügyi bizottság elnöke

Eleje Honlap