______________
Bizjelen\T3212zar.DOC
T/3212/80.. szám
Az Országgyûlés
Alkotmány- és igazságügyi bizottságának
a j á n l á s a
a Társadalombiztosításról szóló 1975. évi II. törvény módosításáról szóló
T/3212.. sz. törvényjavaslat
z á r ó
vitájához
Tisztelt Országgyûlés!
Az Országgyûlés Alkotmány- és igazságügyi bizottsága (a továbbiakban:
Alkotmányügyi bizottság) megvitatta a Társadalombiztosításról szóló 1975. évi
II. törvény (a továbbiakban: T.) módosításáról szóló, T/3212/76.. számon
beterjesztett egységes javaslatot, továbbá a Házszabály 107. § (1) bekezdése
alapján benyújtott T/3212/77.,T/78.. számú módosító javaslatokat, és T/3212/79.
szám alatt további módosító javaslatokat nyújtott be.
Megjegyzés: Az egységes javaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget
[ ] zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha
a módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes
elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a
jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.
Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"
megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk
egyharmadának támogatását megkapta.
Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott
bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.
Amennyiben a módosító javaslat az egységes javaslat §-ainak, illetve a
§-ok bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a
javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak az egységes
javaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre történõ
külön utalás nélkül is.
A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító
javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött
keretes megjegyzések tartalmazzák.
1. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 1. § (2) bekezdésében
a T. 10. § (3) bekezdés d) pontjának az elhagyását javasolja:
/A T. 10. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:/
/Az (1) - (2) bekezdésben említett személyeken túl a biztosítás kiterjed/
"[d) a szerzõi jogvédelem alá tartozó mû szerzõjére, elõadómûvészére, ha
a mûve, illetve ealõdása felhasználására szerzõdést kötött és ennek alapján
díjazásban részesül, kivéve, ha díjazása
da) nyilvánosságra hozott irodalmi, kulturális, tudományos és
ismeretterjesztõ mû, mûfordítás,
db) nyilvánosan tartott ismeretterjesztõ, kulturális vagy tudományos
elõadás, ha a díj kifizetõje költségvetési szerv egy intézmény, irodalmi,
kulturális vagy tudományos tevékenységet végzõ egyesület, közalapítvány,
amelynek fõtevékenysége a fent említett szerzõi jogi védelem alá tartozó mûvek
és elõadások felhasználása,
dc) irodalmi mû, színmû, zenés színmû, táncjáték vagy némajáték, zenemû
szöveggel, vagy anélkül,
dd) rádió vagy televiziójáték, filmalkotás,
de) képzõmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása
(festészet, szobrászat, érmészet, képgrafika, alkalmazott grafika,
könyvmûvészet, videómûvészet, multimédia, látványtervezés, intermédia és
mûvészeti kommunikáció),
df) iparmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása
(belsõépítészet és bútortervezés, textilmûvészet, öltözködéskultúra,
bõrmûvészet, kerámia, porcellánmûvészet, üvegmûvészeet, ötvösség, fémmûvesség,
színházi és film kosztüm- és díszlettervezés, látványtervezés, ipari
formatervezés, papírmûvészet, animáció, rajzfilm, alkalmazott grafika).
dg) fotómûvészeti alkotás
megjelenésébõl vagy elõadásából származik.]"
Indokolás: Lásd a T/3212/77/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
2. Az Alkotmányügyi bizottság 8. § elsõ három sorának az elhagyását, és a
8. §-ban a T. 54. § (7) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"A T. 54. §-ának (2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép és az
alábbi (6) és (7) bekezdésekkel egészül ki:
[A 10. § (3) bekezdésének d) pontjában említett esetben a szolgálati idõ
meghatározásának részletes szabályait a Kormány rendeletében határozza meg.]
"(7) Szolgálati idõnek számít a szerzõi jogvédelem alá tartozó személyes
alkotó tevékenység, elõadómûvészi tevékenység ideje, ha a mû, illetõleg az
elõadás felhasználására szerzõdést kötöttek és ennek alapján a szerzõ,
elõadómûvész díjazásban részesül, kivéve, ha a díjazás
a) nyilvánosságra hozott irodalmi, kulturális, tudományos és
ismeretterjesztõ mû, mûfordítás,
b) nyilvánosan tartott ismeretterjesztõ, kulturális vagy tudományos
elõadás - ha a díj kifizetõje olyan költségvetési szerv vagy intézmény,
irodalmi, kulturális vagy tudományos tevékenységet végzõ egyesület,
közalapítvány, közhasznú társaság, amelynek fõ tevékenysége a fent említett
szerzõi jogi védelem alá tartozó mûvek és elõadások felhasználása -,
c) irodalmi mû, színmû, zenés színmû, táncjáték vagy némajáték, zenemû
szöveggel vagy anélkül,
d) rádió- vagy televíziójáték, filmalkotás,
e) képzõmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása
(festészet, szobrászat, érmészet, képgrafika, alkalmazott grafika,
könyvmûvész, videómûvészet, multimédia, látványtervezés, intermédia és
mûvészeti kommunikáció),
f) iparmûvészeti alkotás vagy azok terve, valamint azok restaurálása
(belsõépítészet és bútortervezés, textilmûvészet, öltözködéskultúra,
bõrmûvészet, kerámia, porcelánmûvészet, üvegmûvészet, ötvösség, fémmûvesség,
színházi és film kosztüm- és díszlettervezés, látványtervezés, ipari
formatervezés, papírmûvészet, animáció, rajzfilm, alkalmazott grafika),
g) fotómûvészeti alkotás
megjelenésébõl vagy elõadásából származik. A szolgálati idõ számítását és a
számítás alapjául elismerhetõ tevékenységek körét a Kormány rendeletben
szabályozza."
Megjegyzés: Az egységes javaslatból a (7) bekezdés jelölése elírási hiba
miatt kimaradt.
Indokolás: Lásd a T/3212/79/1. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
3. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 11. §-ában a T.
103/A. § (7) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/A T. 103/A. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(7) A szerzõi jogvédelem alá esõ mû - kivéve az 54. § (7) bekezdésének
a)-g) pontjaiban említetteket - felhasználásáért a [mû] szerzõ[jének]i díjat
fizetõ [- amennyiben a szerzõ e jogviszonya alapján nem tartozik a 10. § (1)
vagy (3) bekezdés a)-c) pontjainak hatálya alá -] a szerzõi díjból származó
adóköteles jövedelem után [részének alapulvételével köteles] a 103. § (1)
bekezdése szerinti nyugdíjbiztosítási járulékot [meg]fizet[ni]."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/3.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
4. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 12. §-ában a T.
103/B. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/A T. 103/B. § helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(4) Az a biztosított, aki egyidejûleg több a 10. § (1)-(3) bekezdésében
említett biztosítással járó jogviszonyban áll, mindegyik jogviszonyából
származó - járulékalapot képezõ - jövedelem, legfeljebb azonban együttesen
napi 3300 forint naptári évre számított összege után [az] egészségbiztosítási
járulékot fizet, ha foglalkoztatása egyik jogviszonyában sem éri el a heti 36
órát. Ha a foglalkoztatás az egyik jogviszonyban eléri a heti 36 órát, a
további jogviszonyokból származó járulékalapot képezõ juttatások után nem kell
egészségbiztosítási járulékot fizetni."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/4.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
5. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 12. §-ában a T.
103/B. § (7) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:
"/A T. 103/B. § helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(7) A gyermeknevelési támogatásban vagy ápolási díjban részesülõ személy
az említett szociális ellátások összege után a 103. § (2) bekezdése szerinti
nyugdíjjárulékot fizet. Az ellátásokat folyósító szerv a nyugdíjjárulékot az
ellátások összegébõl levonja, és azt a nyugdíjbiztosítási járulékkal együtt
havonta az elõírt határidõig az illetékes társadalombiztosítási igazgatási
szervhez átutalja."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/5. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
6. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 12. §-ában a T.
103/B. § (9) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/A T. 103/B. § helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(9) [A szerzõi jogvédelem alá esõ mû szerzõje - amennyiben e jogviszonya
alapján nem tartozik a 10. § (1) vagy (3) bekezdés a)-b) pontjainak hatálya
alá - a szerzõi díj adóköteles részének alapulvételével köteles a 103. § (2)
bekezdés szerinti nyugdíjjárulékot megfizetni.] A 103/A. § (7) bekezdése
szerint nyugdíjbiztosítási járulékalapot képezõ szerzõi díj után a szerzõ a
(2) és (5)-(6) bekezdésben foglaltak figyelembevételével fizeti a 6 százalékos
nyugdíjjárulékot."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
7. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 13. §-ában a T.
103/C. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/A T. 103/C. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(4) A munkanélküli ellátást folyósító szerv a foglalkoztatás
elõsegítésérõl és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 27.
§ (6) bekezdésében meghatározott idõtartamra a munkanélküli járadék
megállapított összege után a társadalombiztosítási járulékot és a
nyugdíjjárulékot a keresetpótló juttatásban és munkanélküli járadékban
részesülõ személyek járulékaival [és a kiegészítéssel] együtt a Munkaerõpiaci
Alapból havonta az elõírt határidõig átutalja az illetékes MEP-nek."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
8. Az Elõterjesztõ képviselõje a törvényjavaslat 14. §-ában a T. 103/D. §
(1) bekezdés e) pontjának az elhagyását javasolja:
/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
/E törvény alkalmazásában egyéni vállalkozó:/
"[e) az SZJA törvény szerint mezõgazdasági õstermelést, illetve
kistermelést folytató természetes személy, ha SZJA fizetésére kötelezett.]"
Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat ezt a változatot tartalmazza.
Indokolás: Lásd a T/3212/78/6. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
9. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 14. §-ában a T.
103/D. § (3) bekezdésének a következõ pontosítását javasolja:
/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(3) A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérõen nem képezi a
társadalombiztosítási járulék alapját a vállalkozói osztalékalap 10, illetõleg
20 százalékos személyi jövedelemadót viselõ része."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
10. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 14. §-ában a T.
103/D. § (8) bekezdés a) pontjának a következõ kiegészítését javasolja:
/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
/(1) E törvény alkalmazásában egyéni vállalkozó:/
/Az egyéni vállalkozó nem köteles társadalombiztosítási,
egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékot fizetni arra az idõtartamra, amely
alatt:/
a) táppénzben, baleseti táppénzben, terhességi-gyermekágyi segélyben,
gyermekgondozási díjban, gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési
támogatásban, ápolási díjban részesül, kivéve, ha a gyermekgondozási segély
[vagy] a gyermeknevelési támogatás, vagy ápolási díj folyósításának idõtartama
alatt a vállalkozói tevékenységét személyesen folytatja,"
Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat ezt a változatot tartalmazza.
Indokolás: Lásd a T/3212/78/7.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
11. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 14. §-ában a T.
103/D. § (9) bekezdésének az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása
esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(9) [Az egyéni vállalkozónak a (4) bekezdésben említett százalékos
egészségbiztosítási járulék helyett 2,5 százalékot kell fizetni, ha a
táppénzt, terhességi-gyermekágyi segélyt nem kívánja igénybe venni. A lemondás
részletes szabályait a Kormány rendeletben állapítja meg.]"
Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat a törvényjavaslat 14. §-a
szerinti, és a T. 103/D. § (9) bekezdésére vonatkozó javaslatot már nem
építette be az egységes javaslatba.
Indokolás: Lásd a T/3212/78/8.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
12. Az Alkotmányügyi bizottság az egységes javaslat 14. §-ában a T.
103/D. § új (10) bekezdésének a következõ módosítását javasolja (a javaslat
elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):
/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(10) Ha a járulékfizetési kötelezettség a (8) [és a]-(10) bekezdés
alapján nem teljes naptári hónapban áll fenn, egy naptári napra a havi
járulékalap harmincad részét kell figyelembe venni."
Indokolás: Lásd a T/3212/79/2.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.
13. Az Elõterjesztõ képviselõje a törvényjavaslat 14. §-ában a T. 103/D.
§ (10) bekezdés d) pontjának az elhagyását javasolja:
/A T. 103/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
/Az egyéni vállalkozó a társadalombiztosítási, egészségbiztosítási és
nyugdíjjárulékot/
"[d) az (1) bekezdés e) pontjában említett mezõgazdasági õstermelõ,
kistermelõ az õstermelõi igazolvány átvétele napját követõen attól a naptól
kezdõdõen, amelytõl a mezõgazdasági õstermelésbõl származó bevétele meghaladja
a 100.000 forintot, az õstermelõi igazolvány visszaadása, jogerõs visszavonása
napjáig, a vállalkozói tevékenység gyakorlásától eltiltó bírósági határozat
jogerõre emelkedéséig]
köteles fizetni.
Megjegyzés: A T/3212/76.. sz. egységes javaslat a a törvényjavaslat 14. §-a
szerinti, és a T. 103/D. § (10) bekezdés d) pontjára vonatkozó javaslatot
már nem építette be az egységes javaslatba.
Indokolás: Lásd a T/3212/78/9.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
14. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 15. §-ában a T.
103/E. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
/A T. 103/E. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(2) A társas vállalkozás a 10. § (2) bekezdésben említett tagjának - a
kiegészítõ tevékenységet folytató tag (118/A. §) kivételével - a személyes
közremûködés alapján kiosztott adóköteles jövedelem és a vállalkozás adózott
eredményébõl juttatott osztalék után, de legalább a tárgyhónapot megelõzõ
hónap elsõ napján érvényes minimálbér után a 103. § (1) bekezdése szerinti
társadalombiztosítási járulékot [köteles] fizet[ni]. Ha a járulékfizetési
kötelezettség a naptári hónap teljes tartama alatt nem áll fenn, egy naptári
napra a minimálbér harmincad részét kell figyelembe venni."
Indokolás: Lásd a T/3212/78/10.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
15. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 19. §-a felvezetõ
szövegének a következõ kiegészítését javasolja:
"A 118. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:"
Indokolás: Lásd a T/3212/77/10.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
16. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 20. §-ában a T.
118/A. §-ának a következõ kiegészítését javasolja:
"/A T. 118/A. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"118/A. § A 103/D. § (1) bekezdés a)-e) pontjában említett egyéni
vállalkozót, továbbá a társas vállalkozás tagját akkor kell kiegészítõ
tevékenységet folytatónak tekinteni, ha egyidejûleg e törvény, vagy külön
jogszabály, illetõleg államközi egyezmény alapján öregségi (ideértve a
korengedményes nyugdíjban, az elõnyugdíjban, a bányásznyugdíjban, az egyes
mûvészeti tevékenységet folytatók öregségi nyugdíjában, ideértve a Magyar
Alkotómûvészeti Közalapítványtól öregségi nyugdíjban részesülõ személyt is,
valamint a szolgálati nyugdíjban részesülõ személyt), rokkantsági, baleseti
rokkantsági nyugdíjban, (ideértve a Magyar Alkotómûvészeti Közalapítványtól
rendszeres rokkantsági segélyben részesülõ személyt is), vagy növelt összegû
öregségi, munkaképtelenségi járadékban, rokkantsági járadékban részesül.""
Indokolás: Lásd a T/3212/77/11.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
17. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 21. §-a felvezetõ
szövegének a következõ kiegészítését javasolja:
"A T. 119. §-ának (1)-(2) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:"
Indokolás: Lásd a T/3212/77/12.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
18. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 22. § (1)
bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:
"[/(1)] A T. 119/A. §-a (1) és (3) bekezdésének helyébe a következõ
rendelkezés lép, és a § kiegészül a következõ (2) bekezdéssel, ezzel
egyidejûleg a jelenlegi (2)-(5) bekezdés számozása (3)-(6) bekezdésre
változik[/]"
Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg a záró ajánlás 19. és 20.
pontjaiban foglalt indítványokkal.
Indokolás: Lásd a T/3212/77/14.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
19. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 22. §-ában a T.
119/A. § (2) bekezdésének az elhagyását javasolja:
"[(1)] A T. 119/A. §-a (1) bekezdésének helyébe a következõ rendelkezés
lép, és a § kiegészül a következõ (2) bekezdéssel, ezzel egyidejûleg a
jelenlegi (2) bekezdés számozása (3) bekezdésre változik
"[(3) A 103/D. § (5)-(6) bekezdéseinek rendelkezései a kiegészítõ
tevékenységet folytató egyéni vállalkozóra is alkalmazni kell azzal az
eltéréssel, hogy az igazolt keresõképtelensége, vagy kórházi ápolása
idõtartamára sem köteles járulékot fizetni.]"
Megjegyzés: Az egységes javaslat 22. § a T/119/A. § (2) bekezdésének
jelölése tévesen (3) bekezdés.
Indokolás: Lásd a T/3212/78/11.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
20. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 22. §-ában a T.
119/A. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"A T. 119/A. § (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
(3) A 103/D. § (8)-(10) bekezdéseinek rendelkezéseit a kiegészítõ
tevékenységet folytató egyéni vállalkozóra is alkalmazni kell azzal az
eltéréssel, hogy az igazolt keresõképtelensége, vagy kórházi ápolása
idõtartamára sem köteles járulékot fizetni."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/15.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
21. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 24. §-ában a T.
119/D. § (8) bekezdésének a következõ pontosítását javasolja:
/A T. 119/D. §-a helyébe a következõ rendelkezés lép:/
"(8) A (4) és a (6)-(7) bekezdés szerinti megállapodást az állampolgár
javára a fizetési kötelezettség vállalása esetén más személy, vagy szerv is
megkötheti."
Indokolás: Lásd a T/3212/78/12.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
22. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 27. § (1)
bekezdésének a következõ kiegészítését és a 27. § új (2) bekezdéssel történõ
kiegészítését javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek
számozása értelemszerûen változik):
"(1) Ez a törvény - a 9. §-nak a T. 98. § (2) bekezdésének módosítására
vonatkozó rendelkezése kivételével - 1997. január 1. napján lép hatályba,
egyidejûleg a T. 14. §-ának (3) bekezdése, 19. §-ának (3) bekezdésébõl a "a
táppénzfolyósítás idejének meghosszabbítása esetén két" szövegrész, a 22. §
(6) bekezdése, a 80. § (4) bekezdésébõl az "illetõleg az (5) bekezdésben"
szövegrész, hatályát veszti. A T. 98. §-ának (3) bekezdése 1997. június 30-án
veszti hatályát.
(2) E törvény 9. §-ának a T. 98. § (2) bekezdésének módosítására
vonatkozó rendelkezése 1997. július 1-jén lép hatályba."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/16.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
23. Az Elõterjesztõ képviselõje az egységes javaslat 27. § (3)
bekezdésének a következõ módosítását javasolja:
"(3) [A T. 10. § (3) bekezdés da)-db) pontjaiban említett nyílvánosságra
kerülés megvalósulásának meghatározására vonatkozó részletes szabályokat külön
jogszabály határozza meg.] A T. 54. §-a (7) bekezdésének a)-b) pontjaiban
említett nyilvánosságra kerülés meghatározására vonatkozó részletes
szabályokat külön jogszabály határozza meg."
Indokolás: Lásd a T/3212/77/17.. sz. módosító javaslat indokolását.
A módosító javaslatot(tal): - az Alkotmányügyi biz. támogatja.
Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya
Budapest, 1996. november 11.
Dr. Hack Péter s.k.,
az Alkotmányügyi bizottság elnöke