- 1 -

______________

Bizjelen\T3657res.DOC

T/3657/59.. szám

Az Országgyûlés

Emberi jogi-, kisebbségi és vallásügyi Szociális és egészségügyi bizottságának

bizottságának

a j á n l á s a

az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó adatok kezelésérõl szóló T/3657.. sz.

törvényjavaslat

r é s z l e t e s

vitájához

Tisztelt Országgyûlés!

Az Országgyûlés Emberi jogi-, kisebbségi és vallásügyi bizottsága (a

továbbiakban: Emberi jogi bizottság), a Szociális és egészségügyi bizottsága

(a továbbiakban: Szociális bizottság) megvitatta az egészségügyi és a hozzájuk

kapcsolódó adatok kezelésérõl szóló, T/3657.. számon beterjesztett

törvényjavaslatot, továbbá az ahhoz benyújtott T/3657/4..,T/5..,T/6.., T/7..,T/8..,

/9.,T/10.., T/11..,T/12.., T/13..,T/14.., /15.,T/16..,T/17.., /18., /19.,T/20..,T/21..,

/22.,T/23.., T/24..,T/25..,T/26..,T/27..,T/28..,T/29..,T/30..,T/31..,T/32..,T/33..,T/34..,

/35.,T/36.., T/37..,T/38..,T/39..,T/40..,T/41..,T/42..,T/43.., /44.,T/45..,T/46..,T/47..,

/48.,T/49.., T/50..,T/51.., T/52..,T/53.., T/54..,T/55.., T/56..,T/57.. számú módosító

javaslatokat.

Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a T/3657/6.., T/7..,T/9.. számú módosító

javaslatait a Szociális bizottság ülésén VISSZAVONTA!

Gellért Kis Gábor képviselõ a T/3657/47.. számú módosító javaslatát az

Emberi jogi bizottság ülésén VISSZAVONTA!

Megjegyzés: A törvényjavaslat szövegébõl elhagyni javasolt szöveget [ ]

zárójel közé téve, az új szövegrészeket pedig aláhúzással jelöljük. Ha a

módosító javaslatban ettõl eltérõ jelölési mód szerepel - az egységes

elbírálás megkönnyítése érdekében - az ajánlásban a javaslatot ehhez a

jelölési módhoz igazítottuk annak szó szerinti tartalmára figyelemmel.

Ahol az ajánlás a bizottságok állásfoglalásaként a "nem támogatja"

megjegyzést használja, ott a módosító javaslat a jelenlévõ képviselõk

egyharmadának támogatását megkapta.

Ahol az ajánlás a bizottság nevét nem tartalmazza, ott az adott

bizottság a módosító javaslatról nem foglalt állást.

Amennyiben a módosító javaslat a törvényjavaslat §-ainak, illetve a §-ok

bekezdéseinek számozására, vagy a pontok jelölésére is vonatkozik, a

javaslat elfogadása esetén ezek értelemszerûen megváltoznak a

törvényjavaslat minden érintett rendelkezésében, hivatkozásában, az erre

történõ külön utalás nélkül is.

A Házszabály 145. § (1) bekezdés b/ pontja szerinti, a módosító

javaslatokra vonatkozó észrevételeket az ajánlás érintett pontjaihoz fûzött

keretes megjegyzések tartalmazzák.

1. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat címének a következõ

kiegészítését javasolja:

"1997. évi ........ törvény

az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésérõl és

védelmérõl"

Indokolás: Lásd a T/3657/32.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

2. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat preambulumának a következõ módosítását javasolják:

"Az Országgyûlés - felismerve azt, hogy az egészségügyi adatokat bizalmi

jellegük, valamint a számítástechnika széleskörû elterjedése miatt fokozott

oltalomban kell részesíteni, ugyanakkor ezen adatok kezelése az egészségügyi

ellátás során elengedhetetlenül szükséges, a személyes adatok védelmérõl és a

közérdekû adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény

rendelkezéseire tekintettel [kezelése az egészségügyi ellátás során

elengedhetetlenül szükséges, továbbá, hogy ezeket az adatokat bizalmi

jellegük, valamint a számítástechnika széles körû elterjedése miatt fokozott

oltalomban kell részesíteni] - a következõ törvényt alkotja:"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

3. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat preambulumának a

következõ kiegészítését javasolja:

"Az Országgyûlés - felismerve azt, hogy az egészségügyi adatok kezelése

az egészségügyi ellátás során elengedhetetlenül szükséges, továbbá, hogy

ezeket az adatokat bizalmi jellegük, valamint a számítástechnika széles körû

elterjedése miatt fokozott oltalomban kell részesíteni, továbbá tekintettel a

személyes adatok védelmérõl és a közérdekû adatok nyilvánosságáról szóló 1992.

évi LXIII. törvény elõírásaira - a következõ törvényt alkotja:"

Indokolás: Lásd a T/3657/33.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

4. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 1. §-ának a következõ kiegészítését javasolják:

"1. § E törvény célja, hogy a személyes adatok védelmérõl és a közérdekû

adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény keretei között

meghatározza az egészségi állapotra vonatkozó különleges személyes adatok és

az azokhoz kapcsolódó személyes adatok kezelésének feltételeit és céljait."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

5. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 1. §-ának a következõ

kiegészítését javasolja:

"1. § E törvény célja, hogy meghatározza az egészségi állapotra vonatkozó

különleges személyes adatok és az azokhoz kapcsolódó személyes adatok

kezelésének feltételeit és céljait. Személyes adatot csak törvényes cél

eléréséhez szükséges esetekben és mértékben lehet kezelni."

Indokolás: Lásd a T/3657/34.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

6. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 3. § a) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/E törvény alkalmazásában:/

"a) egészségügyi adat: az érintett testi, értelmi és lelki állapotára,

kóros szenvedélyére [és szexuális szokásaira], valamint a megbetegedés,

illetve az elhalálozás körülményeire, a halál okára vonatkozó, általa vagy

róla más személy által közölt, illetve az egészségügyi ellátóhálózat által

észlelt, vizsgált, mért, leképzett vagy származtatott adat; továbbá az

elõzõekkel kapcsolatba hozható, az azokat befolyásoló mindennemû adat (pl.

magatartás, környezet, foglalkozás), ha annak kezelése a 4. § szerinti célból

történik. Amennyiben a 4. § (1) bekezdése szerinti célból indokolt, a

szexuális szokásokra vonatkozó adat is egészségügyi adatnak minõsül;"

Indokolás: Lásd a T/3657/35.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

7. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 3. § a) pontjának a következõ módosítását javasolják:

/E törvény alkalmazásában:/

"a) egészségügyi adat: az érintett testi, értelmi és lelki állapotára,

kóros szenvedélyére [és szexuális szokásaira], valamint a megbetegedés,

illetve az elhalálozás körülményeire, a halál okára vonatkozó, általa vagy

róla más személy által közölt, illetve az egészségügyi ellátóhálózat által

észlelt, vizsgált, mért, leképzett vagy származtatott adat; továbbá az

elõzõekkel kapcsolatba hozható, az azokat befolyásoló mindennemû adat (pl.

magatartás, környezet, foglalkozás), ha annak kezelése a 4. § szerinti célból

történik;"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

8. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 3. § a) pontjának a következõ

módosítását javasolja:

/E törvény alkalmazásában:/

"a) egészségügyi adat: az érintett testi, értelmi és lelki állapotára,

kóros szenvedélyére és szexuális szokásaira, valamint a megbetegedés, illetve

az elhalálozás körülményeire, a halál okára vonatkozó, általa vagy róla más

személy által közölt, illetve az egészségügyi ellátóhálózat által észlelt,

vizsgált, mért, leképzett vagy származtatott adat; továbbá az elõzõekkel

kapcsolatba hozható, az azokat befolyásoló mindennemû adat (pl. magatartás,

környezet, foglalkozás)[, ha annak kezelése a 4. § szerinti célból történik];"

Indokolás: Lásd a T/3657/18.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

9. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 3. §-át új k) ponttal

javasolja kiegészíteni:

/E törvény alkalmazásában:/

"k) sürgõs szükség: az egészségi állapotban hirtelen bekövetkezett olyan

változás, amelynek következtében azonnali egészségügyi ellátás hiányában az

érintett közvetlen életveszélybe kerülne, illetve súlyos, vagy maradandó

egészségkárosodást szenvedne."

Indokolás: Lásd a T/3657/36.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

10. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 3. § i) pontjának a következõ kiegészítését javasolják:

/E törvény alkalmazásában:/

"i) adatkezelõ: a betegellátó, az intézményvezetõ, az adatvédelmi

felelõs, illetve az adatkezeléssel általuk megbízott, az intézmény

alkalmazásában álló egyéb személy, a tolmács és a jeltolmács, valamint a külön

törvény alapján adatkezelésre felhatalmazott személy vagy szerv vezetõje;"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

11. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 4. § (1) bekezdés c)

pontjának az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a pontok

jelölése értelemszerûen változik):

/Az egészségügyi és személyazonosító adat kezelésének célja:/

"[c) az érintett egészségi állapotának nyomon követése,]"

Indokolás: Lásd a T/3657/19.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

12. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdésének az

elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása

értelemszerûen változik):

"[(2) Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:

a) egészségügyi szakember-képzés,

b) orvos-szakmai és epidemiológiai vizsgálat, elemzés, az egészségügyi

ellátás tervezése, szervezése, költségek tervezése,

c) statisztikai vizsgálat,

d) tudományos kutatás,

e) az egészségügyi ellátóhálózat keretében nyújtott szolgáltatásokat

finanszírozó szervezetek feladatainak ellátása,

f) az egészségügyi adatot kezelõ szerv vagy személy hatósági vagy

törvényességi ellenõrzését, szakmai vagy törvényességi felügyeletét végzõ

szervezetek munkájának elõsegítése,

g) a társadalombiztosítási, illetve szociális ellátások megállapítása,

amennyiben az az egészségi állapot alapján történik,

h) bûnüldözés és bûnmegelõzés,

i) a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló külön törvényben meghatározott

feladatok ellátása,

j) közigazgatási eljárás,

k) szabálysértési eljárás,

l) ügyészségi eljárás büntetõ- vagy polgári jogi, illetve közigazgatási

jogi ügyben,

m) bírósági eljárásban,

n) az érintettnek nem egészségügyi intézményben történõ elhelyezése,

gondozása,

o) a munkavégzésre való alkalmasság megállapítása függetlenül attól, hogy

ezen tevékenység munkaviszony, közalkalmazotti és közszolgálati jogviszony,

hivatásos szolgálati viszony vagy egyéb jogviszony keretében történik,

p) közoktatás, felsõoktatás és szakképzés céljából az oktatásra, illetve

képzésre való alkalmasság megállapítása,

q) a katonai szolgálatra, illetve a személyes honvédelmi kötelezettség

teljesítésére való alkalmasság megállapítása,

r) munkanélküli ellátás, foglalkoztatás elõsegítése, valamint az ezzel

összefüggõ ellenõrzés.]"

Indokolás: Lásd a T/3657/20.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

13. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés b) pontjának a következõ módosítását

javasolják:

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"b) orvos-szakmai és epidemiológiai vizsgálat, elemzés, [az egészségügyi

ellátás tervezése, szervezése, költségek tervezése,]"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/5.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

14. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdését új c) ponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"c) az egészségügyi ellátás tervezése, szervezése, költségek tervezése

(személyazonosításra alkalmatlan módon),"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/6.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

15. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés c) pontjának a következõ kiegészítését

javasolják:

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"c) statisztikai vizsgálat (személyazonosításra alkalmatlan módon),"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/7.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. nem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

16. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés e)

pontjának az elhagyását, valamint f) pontjának a kiegészítését javasolja (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"[e) az egészségügyi ellátóhálózat keretében nyújtott szolgáltatásokat

finanszírozó szervezetek feladatainak ellátása,]

[f)] e) az egészségügyi adatot kezelõ szerv vagy személy hatósági vagy

törvényességi ellenõrzését, szakmai vagy törvényességi felügyeletét végzõ

szervezetek munkájának elõsegítése, valamint az egészségügyi ellátásokat

finanszírozó szervezetek feladatainak ellátása,"

Indokolás: Lásd a T/3657/37.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

17. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés f) pontjának a következõ kiegészítését

javasolják:

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"f) az egészségügyi adatot kezelõ szerv vagy személy hatósági vagy

törvényességi ellenõrzését, szakmai vagy törvényességi felügyeletét végzõ

szervezetek munkájának elõsegítése, ha az ellenõrzés célja más módon nem

érhetõ el,"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

18. Tirts Tamás, valamint dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki

Andrea képviselõk a törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés h) pontjának a következõ

módosítását javasolják:

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"h) [bûnüldözés és bûnmegelõzés] büntetõeljárás,"

Indokolás: Lásd a T/3657/21.., valamint a T/3657/55/9.. sz. módosító

javaslatok indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

19. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdését új i) ponttal javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"i) bûnmegelõzés (személyazonosításra alkalmatlan módon),"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

20. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés i) pontjának a következõ módosítását

javasolják:

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"i) a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló [külön] 1995. évi CXXV.

törvényben meghatározott feladatok ellátása, az abban kapott felhatalmazás

körében,"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

21. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (2) bekezdés l)-m) pontjának a következõ módosítását

javasolják:

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"l) ügyészségi eljárás [büntetõ- vagy polgári jogi, illetve közigazgatási

jogi ügyben],

m) bírósági eljárás[ban],"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

22. Dr. Torgyán Józsefné Cseh Mária képviselõ a törvényjavaslat 4. § (2)

bekezdését l), p) és t) pontokkal javasolja kiegészíteni (a javaslat

elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/Egészségügyi és személyazonosító adatot az (1) bekezdésben

meghatározottakon túl - törvényben meghatározott esetekben - az alábbi célból

lehet kezelni:/

"l) rendõrségi nyomozati eljárásban,

p) az érintett kérelmére indult etikai-, fegyelmi kártérítési eljárásban,

t) alkoholos állapotra és psychotrop anyagok hatása alatt állásra nézve a

biztosító olyan esetekben, amelyekben ezek hatása alatt állás esetén a

biztosító az esemény miatti kártérítés alól mentesül."

Indokolás: Lásd a T/3657/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

23. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 4. § (4) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(4) Az (1)-(2) bekezdések szerinti adatkezelési célokra csak annyi és

olyan egészségügyi, illetve [és] személyazonosító adat kezelhetõ, amely az

adatkezelési cél megvalósításához elengedhetetlenül szükséges."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/13.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

24. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 5. § (1) bekezdés d) pontjának a következõ kiegészítését

javasolják:

/Az egészségügyi ellátóhálózaton belül az egészségügyi és

személyazonosító adat kezelésére - amennyiben e törvény másként nem

rendelkezik - jogosult/

"d) az intézményvezetõ vagy az adatvédelmi felelõs által megbízott - az

intézmény alkalmazásában álló - személy."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/14.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

25. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 5. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(3) A közegészségügyi-járványügyi közérdekbõl történõ adatkezelés esetén

az érintett kezelést végzõ orvosa, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi

Szolgálat (a továbbiakban: ÁNTSZ) városi, fõvárosi kerületi (a továbbiakban:

városi intézet), illetve megyei (fõvárosi) intézetei keretében dolgozó

tisztiorvos, valamint a közegészségügyi felügyelõ jogosult az egészségügyi és

személyazonosító adatot - a fertõzõ betegség jellegére tekintettel - a

fertõzés veszélyének kitett, az érintettel kapcsolatban álló vagy kapcsolatba

kerül[õ]t személyektõl is fölvenni és kezelni."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/15.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

26. Dr. Kutrucz Katalin képviselõ a törvényjavaslat 5. § (3) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"(3) A közegészségügyi-járványügyi érdekbõl történõ adatkezelés esetén az

érintett kezelést végzõ orvosa, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi

Szolgálat (a továbbiakban: ÁNTSZ) városi, fõvárosi kerületi (a továbbiakban:

városi intézet), illetve megyei (fõvárosi) intézetei keretében dolgozó

tisztiorvos, valamint a közegészségügyi felügyelõ jogosult az egészségügyi és

személyazonosító adatot az érintettel kapcsolatban álló [vagy kapcsolatba

kerülõ] személyektõl is fölvenni és kezelni."

Indokolás: Lásd a T/3657/54/1. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

27. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 6. §-ának a következõ

módosítását javasolja:

"6. § Az egészségügyi és személyazonosító adatok kezelése során

biztosítani kell az adatok [védelmét] biztonságát véletlen vagy szándékos

megsemmisítéssel, megsemmisüléssel, megváltoztatással, károsodással,

nyilvánosságra kerüléssel szemben, továbbá, hogy azokhoz illetéktelen személy

ne férjen hozzá."

Indokolás: Lásd a T/3657/38.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

28. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 7. § (3)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(3) Az érintett (törvényes képviselõje) és annak közvetlen

hozzátartozója jogosult tájékoztatást kapni a gyógykezeléssel összefüggésben

történõ adatkezelésrõl, a rá vonatkozó egészségügyi adatokat megismerheti, az

orvosi dokumentációba betekinthet, valamint azokról - saját költségére -

másolatot kaphat."

Indokolás: Lásd a T/3657/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

29. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 7. § (3) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"(3) Az érintett (törvényes képviselõje) jogosult tájékoztatást kapni a

gyógykezeléssel összefüggésben történõ adatkezelésrõl, a rá vonatkozó

egészségügyi és személyazonosító adatokat megismerheti, az orvosi

dokumentációba betekinthet, valamint azokról - saját költségére - másolatot

kaphat."

Indokolás: Lásd a T/3657/22.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

30. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 7. §-át a következõ új (4)

bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"(4) Az érintett (törvényes képviselõjét) kérésére tájékoztatni kell

arról, hogy mely szervek vagy személyek, milyen célból, mely adatait kapták

meg, kivéve, ha a törvény a tájékoztatás jogát nemzetbiztonsági vagy

bûnüldözési érdekbõl korlátozza."

Indokolás: Lásd a T/3657/23.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

31. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"(4) Az érintett halála esetén - ha korábban másként nem rendelkezett -

törvényes képviselõje, közeli hozzátartozója, valamint örököse jogosult a

halál okával összefüggõ vagy összefüggésbe hozható, továbbá a halál

bekövetkezését megelõzõ gyógykezeléssel kapcsolatos egészségügyi adatokat

megismerni, az orvosi dokumentációba betekinteni, valamint azokról - saját

költségére - másolatot kapni."

Indokolás: Lásd a T/3657/39.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

32. Dr. Kutrucz Katalin képviselõ a törvényjavaslat 7. § (4) bekezdésének

a következõ kiegészítését javasolja:

"(4) Az érintett halála esetén törvényes képviselõje, közeli

hozzátartozója, valamint örököse jogosult a halál okával összefüggõ vagy

összefüggésbe hozható, továbbá a halál bekövetkezését megelõzõ gyógykezeléssel

kapcsolatos egészségügyi adatokat megismerni, az orvosi dokumentációba

betekinteni, valamint azokról - saját költségére - másolatot kapni, kivéve, ha

az érintett ezt kifejezetten megtiltotta."

Indokolás: Lásd a T/3657/54/2. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

33. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 9. § (1) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"9. § (1) Az egészségügyi adatok felvétele a gyógykezelés része. A

kezelést végzõ orvos, illetve a tisztiorvos dönti el, hogy a szakmai

szabályoknak megfelelõen - a kötelezõen felveendõ adatokon kívül - mely

egészségügyi adat felvétele szükséges a 4. § (1) bekezdés szerinti célból."

Indokolás: Lásd a T/3657/40.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

34. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 10. § (2)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(2) A 4. § (1) bekezdése szerinti adatkezelés esetén az érintett

betegségével kapcsolatba hozható minden olyan egészségügyi adat továbbítható,

amely a gyógykezelés érdekében fontos, kivéve, ha ezt az érintett írásban

kifejezetten megtiltja. Ennek lehetõségérõl a továbbítás elõtt az érintettet

tájékoztatni kell. A 13. § szerinti esetekben az érintett tiltása ellenére is

továbbítani kell az egészségügyi és személyazonosító adatot."

Indokolás: Lásd a T/3657/16.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

35. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 11. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(1) A kezelést végzõ orvos [-] az általa megállapított egészségügyi

adatokról az érintett közvetlenül tájékoztatja, és amennyiben az érintett ezt

kifejezetten nem tiltotta meg, [-] az [érintettre vonatkozó] egészségügyi

adatokat továbbítja a[z érintett] kezelt beteg választott háziorvosának."

Indokolás: Lásd a T/3657/15.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

36. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 12. §-át a következõ új (1)

bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"12. § (1) Az adatkezelõ az egészségügyi és személyazonosító adatokat az

érintett írásbeli hozzájárulása alapján kezelheti."

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 38. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/3657/24.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

37. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 12. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"(1) Az egészségügyi és a személyazonosító adatoknak az érintett részérõl

történõ szolgáltatása - az egészségügyi ellátás igénybevésteléhez kötelezõen

elõírt személyazonosító adatok és a 13. §-ban foglaltak kivétel[ekkel]ével -

önkéntes."

Indokolás: Lásd a T/3657/14.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

38. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 12. §-át a következõ új (2)

bekezdéssel javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"12. § (2) Sürgõs szükség, valamint az érintett belátási képességének

hiánya esetén az érintett írásbeli hozzájárulása nélkül is kezelhetõek

egészségügyi és személyazonosító adatok. Errõl az érintettet (törvényes

képviselõjét) utólag haladéktalanul tájékoztatni kell."

Indokolás: Lásd a T/3657/24.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

39. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 12. § (2) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"(2) Abban az esetben, ha az érintett önként fordul az egészségügyi

ellátóhálózathoz, a gyógykezeléssel összefüggõ [az] egészségügyi és

személyazonosító adatainak kezelésére szolgáló hozzájárulását - ellenkezõ

nyilatkozat hiányában - megadottnak kell tekinteni és errõl az érintettet

(törvényes képviselõjét) tájékoztatni kell."

Indokolás: Lásd a T/3657/41.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

40. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 12. § (2) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

"(2) Abban az esetben, ha az érintett önként fordul az egészségügyi

ellátóhálózathoz, az egészségügyi és személyazonosító adatainak a gyógykezelés

céljából történõ kezelésére szolgáló hozzájárulását - ellenkezõ nyilatkozat

hiányában - megadottnak kell tekinteni és errõl az érintettet (törvényes

képviselõjét) tájékoztatni kell."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/16.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

41. Dr. Kutrucz Katalin képviselõ a törvényjavaslat 13. § c) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/Az érintett (törvényes képviselõje) köteles a betegellátó felhívására

egészségügyi és személyazonosító adatait átadni:/

"c) heveny mérgezés [(véletlen, szándékos, foglalkozási, kriminális)]

esetén,"

Indokolás: Lásd a T/3657/54/3. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

42. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 13. § f) pontjának a

következõ módosítását javasolja:

/Az érintett (törvényes képviselõje) köteles a betegellátó felhívására

egészségügyi és személyazonosító adatait átadni:/

"f) ha [bûnüldözés, bûnmegelõzés] büntetõeljárás céljából, továbbá

ügyészségi, bírósági eljárás, illetve szabálysértési vagy közigazgatási

hatósági eljárás során az illetékes szerv a vizsgálatot elrendelte,"

Indokolás: Lásd a T/3657/25.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

43. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 14. § (1)

bekezdését új a) ponttal javasolja kiegészíteni (a javaslat elfogadása esetén

a pontok jelölése értelemszerûen változik):

/A gyógykezelés során a kezelést végzõ orvoson és az egyéb betegellátó

személyeken kívül csak az lehet jelen, akinek jelenlétéhez az érintett

hozzájárul, kivéve/

"a) ha a gyógykezelés rendje nem kívánja meg több beteg egyidejû

ellátását,"

Indokolás: Lásd a T/3657/13.. és T/3657/53.. sz. módosító javaslat

indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

44. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 14. § (1) bekezdésének

más megfogalmazását javasolja:

"(1) A gyógykezelés során a kezelést végzõ orvoson és az egyéb

betegellátó személyeken kívül csak az lehet jelen, akinek jelenlétéhez az

érintett hozzájárul[,kivéve

a) a rendõrség hivatásos állományú tagja, amennyiben a gyógykezelésre

fogva tartott személy esetében kerül sor és erre eljárási érdekbõl van

szükség, továbbá

b) a büntetés-végrehajtási szervezet szolgálati jogviszonyban álló tagja,

amennyiben a gyógykezelésre olyan személy esetében kerül sor, aki a büntetés-

végrehajtási intézetben szabadság-elvonással járó büntetését tölti,]. Az

érintett hozzájárulása nélkül jelen lehet

a) a rendõrség hivatásos állományú tagja, amennyiben a gyógykezelésre

fogva tartott személy esetében kerül sor,

b) a büntetés-végrehajtási szervezet szolgálati jogviszonyban álló tagja,

amennyiben a gyógykezelésre olyan személy esetében kerül sor, aki a büntetés-

végrehajtási intézetben szabadság-elvonással járó büntetését tölti és a

gyógykezelést végzõ betegellátó biztonsága, illetve szökés megakadályozása

céljából erre szükség van,

c) az a)-b) pontok szerinti személyek, ha bûnüldözési érdekbõl a beteg

személyi biztonsága ezt indokolttá teszi és a beteg nyilatkozat-tételre

képtelen állapotban van."

Indokolás: Lásd a T/3657/42.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

45. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 14. § (2) bekezdés a)

pontjának a következõ kiegészítését, valamint b) pontjának a módosítását

javasolja:

/Az érintett hozzájárulása nélkül is jelen lehet a 17. § (2) bekezdésében

meghatározott személyeken túl az,/

"a) aki az érintettet az adott betegség miatt korábban gyógykezelte,

b) akinek erre az intézményvezetõ vagy az adatvédelemért felelõs személy

[kivételesen indokolt esetben] szakmai-tudományos célból engedélyt adott,"

/kivéve, ha ez ellen az érintett kifejezetten tiltakozott./

Indokolás: Lásd a T/3657/43.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

46. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 15. § (1) bekezdés felvezetõ szövegének a következõ

módosítását javasolják:

"15. § (1) A betegellátó haladéktalanul továbbítja az ÁNTSZ - az érintett

lakóhelye, munkahelye, illetve tartózkodási helye szerint illetékes - városi

intézetének az adatfelvétel során tudomására jutott egészségügyi [és

személyazonosító] adatot, ha"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

47. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 15. § (1) bekezdés

felvezetõ szövegének és a) pontjának a következõ módosítását javasolja:

15. § (1) A betegellátó haladéktalanul továbbítja az ÁNTSZ - az érintett

lakóhelye, [illetve] tartózkodási helye, illetve munkahelye szerint illetékes

- városi intézetének az adatfelvétel során tudomására jutott egészségügyi és

személyazonosító adatot, ha

"a) az 1. számú melléklet[ben] A./ pontjában szereplõ fertõzõ betegséget

észlel vagy annak gyanúja merül föl,"

Megjegyzés: Ez a módosító javaslat összefügg az ajánlás 49. pontjában

foglalt indítvánnyal.

Indokolás: Lásd a T/3657/44.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

48. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 15. §-át új (2) bekezdéssel javasolják kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen

változik):

"(2) A betegellátó a személyazonosító adatokat is átadja az ÁNTSZ városi

intézetének, amennyiben

a) közegészségügyi-járványügyi érdekbõl hatósági intézkedést lát

szükségesnek,

b) nyomós közegészségügyi-járványügyi érdekbõl az adatátadást az ÁNTSZ

illetékes városi intézete kéri."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

49. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 15. § (2) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"(2) Az 1. számú mellékletben nem szereplõ fertõzõ, illetve az 1. számú

melléklet B./ pontjában felsorolt betegségek elõfordulása esetén a betegellátó

személyazonosító adatok nélkül csak az egészségügyi adatokat jelentheti az

ÁNTSZ - [az érintett lakóhelye, illetve tartózkodási helye] (1) bekezdés

szerint illetékes - [városi] intézetének. Az ÁNTSZ városi intézete nyomós

közegészségügyi vagy járványügyi közérdekre hivatkozva kérheti az érintett

személyazonosító adatait."

Indokolás: Lásd a T/3657/44.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

50. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 15. § (4)

bekezdésének az elhagyását javasolja (a javaslat elfogadása esetén a §

bekezdéseinek számozása értelemszerûen változik):

"[(4) Amennyiben a betegellátó a (2) bekezdés alapján ad át egészségügyi

adatot az ÁNTSZ városi intézetének, az intézet megkeresésére a betegellátó a

személyazonosító adatokat is átadja.]"

Indokolás: Lásd a T/3657/12.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

51. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 15. § (4) és (5)

bekezdésének az elhagyását, valamint (6) bekezdésének a kiegészítését

javasolja (a javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása

értelemszerûen változik):

"[(4) Amennyiben a betegellátó a (2) bekezdés alapján ad át egészségügyi

adatot az ÁNTSZ városi intézetének, az intézet megkeresésére a betegellátó a

személyazonosító adatokat is átadja.

(5) A hatáskörükbe tartozó feladataik ellátása érdekében az ÁNTSZ

szerveinek megkeresésére az egészségügyi ellátóhálózat szervei tájékoztatást

adnak az egészségügyi és személyazonosító adatokról.]

[(6)] (4) A tüdõgondozó intézetek a tuberkulózis, illetve a bõr- és

nemibeteg ellátás intézményei az 1. számú mellékletben szereplõ nemi

betegségek elõfordulása esetén - további személyek veszélyeztetésére

tekintettel - a 4. § (1) bekezdése szerinti célból egymás között

továbbíthatják az érintett kontaktusaira vonatkozó személyazonosító adatok

közül a családi- és utónevet, a leánykori nevet, valamint a lakó- és

tartózkodási helyet."

Indokolás: Lásd a T/3657/44.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

52. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 15. § (5) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(5) A hatáskörükbe tartozó feladataik ellátása érdekében az ÁNTSZ

szerveinek megkeresésére az egészségügyi ellátóhálózat szervei tájékoztatást

adnak az egészségügyi [és személyazonosító] adatokról."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

53. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 15. § (6) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

"(6) A tüdõgondozó intézetek a tuberkulózis, illetve a bõr- és nemibeteg

ellátás intézményei az 1. számú mellékletben szereplõ nemi betegségek

elõfordulása esetén további érintettek veszélyeztetésére tekintettel a 4. §

(1) bekezdése szerinti célból egymás között továbbíthatják az érintett

kontaktusaira vonatkozó személyazonosító adatok közül a családi- és utónevet,

a leánykori nevet, valamint a lakó- és tartózkodási helyet."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/17.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

54. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 16. §-ának a következõ

módosítását javasolja:

"16. § Amennyiben az érintett újszülött a[z 5. számú melléklet]

Betegségek Nemzetközi Osztályozása szerinti valamely [betegségben]

veleszületett rendellenességben szenved, a 4. § (1) bekezdés b)-c) pontjai és

a (2) bekezdés b) pontja szerinti célból a betegellátó az érintett

személyazonosító és egészségügyi adatait, valamint törvényes képviselõje nevét

és lakcímét továbbítja a "Johan Béla" Országos Közegészségügyi Intézet által

vezetett Veleszületett Rendellenességek Országos Nyilvántartása részére."

Indokolás: Lásd a T/3657/45.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

55. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 19. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"19. § (1) A 4. § (2) bekezdés b)-c) pontjai szerinti célból a Népjóléti

Minisztérium irányítása alá tartozó országos szervek és intézetek - saját

szakterületükön - kezelhetik személyazonosításra alkalmatlan módon az érintett

[TAJ számát és] egészségügyi adatait, továbbá személyazonosító adatai közül

minden olyan adatot, amely önmagában nem teszi lehetõvé az érintett

személyének azonosítását (pl. nem, életkor, postai irányítószám)."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/18.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

56. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 20. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"20. § (1) Az érintett egészségügyi [és személyazonosító] adatai

statisztikai célra (4. § (2) bek. c) pont) - a (2)-(3) bekezdésekben foglaltak

kivételével - személyazonosításra alkalmatlan módon kezelhetõ."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/19.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

57. Gellért Kis Gábor, valamint dr. Mészáros István László és dr.

Szolnoki Andrea képviselõk a törvényjavaslat 20. § (2) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolják:

"(2) Az érintett egészségügyi és személyazonosító adata statisztikai célú

felhasználásra személyazonosításra alkalmas módon az érintett írásbeli

hozzájárulásával adható át."

Indokolás: Lásd a T/3657/46.., valamint a T/3657/55/20. sz. módosító

javaslatok indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

58. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 20. § (3)

bekezdésének a következõ kiegészítését javasolja:

"(3) Élve születés és halálozás esetén a születés, illetve halálozás

helye szerint illetékes anyakönyvvezetõ útján a Központi Statisztikai Hivatal

részére az egészségügyi és személyazonosító adatokat át kell adni. A

bejelentési kötelezettségnek megfelelõen az ellátó, az élveszületés esetén a

gyermek szüleinek, halálozás esetén az életben lévõ házastárs személyazonosító

adatainak megismerésére és továbbítására jogosult."

Indokolás: Lásd a T/3657/11.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

59. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 21. §-át új (3) bekezdéssel javasolják kiegészíteni:

"(3) A kutatási kérelem megtagadását az intézményvezetõ, vagy az

adatvédelmi felelõs köteles írásban megindokolni. A kérelem megtagadása esetén

a kérelmezõ bírósághoz fordulhat. A per megindítására és az eljárás

lefolytatására a személyes adatok védelmérõl és a közérdekû adatok

nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 21. § (2)-(7) bekezdésének

szabályai az irányadóak."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/21.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

60. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 23. § (1) bekezdés

felvezetõ szövegének a következõ kiegészítését javasolja:

"(1) A következõ szervek írásbeli megkeresésére a kezelést végzõ orvos az

érintett egészségügyi és személyazonosító adatait átadja a megkeresõ szervnek.

A megkeresésben a 4. § (4) bekezdésének megfelelõen fel kell tüntetni a

megismerni kívánt egészségügyi és személyazonosító adatokat:"

Indokolás: Lásd a T/3657/8.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

61. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 23. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"23. § (1) A következõ szervek írásbeli megkeresésére a kezelést végzõ

orvos az érintett egészségügyi és személyazonosító adatait - a 33. § (1)

bekezdésben foglalt korlátok között - átadja a megkeresõ szervnek[:].

[a) büntetõ és polgári ügyben a nyomozó hatóság, az ügyészség, a bíróság,

az igazságügyi orvosszakértõ,

b) szabálysértési eljárás során a szabálysértést lefolytató szervek,

c) hadköteles személy esetén az illetékes jegyzõ, a hadkiegészítõ

parancsnokság, illetve a katonai egészségügyi alkalmasságot megállapító

bizottság,

d) a nemzetbiztonsági szolgálatok, a nemzetbiztonsági szolgálatokról

szóló törvényben meghatározott feladatok ellátása érdekében.]"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/22.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

62. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 23. § (1) bekezdés a)

pontjának a következõ módosítását javasolja:

/A következõ szervek írásbeli megkeresésére a kezelést végzõ orvos az

érintett egészségügyi és személyazonosító adatait átadja a megkeresõ

szervnek:/

"a) büntetõ [és polgári] ügyben a nyomozó hatóság, az ügyészség, a

bíróság, az igazságügyi orvosszakértõ, polgári és közigazgatási ügyben az

ügyészség, a bíróság, az igazságügyi orvosszakértõ,"

Indokolás: Lásd a T/3657/48.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

63. Dr. Torgyán Józsefné Cseh Mária képviselõ a törvényjavaslat 23. § (1)

bekezdésének más megfogalmazását, valamint új e) ponttal történõ kiegészítését

javasolja:

/A következõ szervek írásbeli megkeresésére a kezelést végzõ orvos az

érintett egészségügyi és személyazonosító adatait átadja a megkeresõ

szervnek:/

"a) [büntetõ és polgári ügyben a nyomozó hatóság, az ügyészség, a

bíróság, az igazságügyi orvosszakértõ,] büntetõ ügyben a nyomozó hatóság, az

ügyészség, a gyanúsított-, terhelt védõje, a polgári peres eljárásban a

bíróság, valamint alperesi-, beavatkozói jogi képviselõ, mindezekben és

kárigény esetén az orvos vagy az egészségügyi intézmény felelõsségbiztosítója,

ill. a per megelõzésére irányuló peren kívüli egyezség leheteõségét adó

létrejövõ intézmények, fegyelmi -, munkaügyi bírósági- és etikai ügyben az

eljárást lefolytató szervek, valamint az eljárással érintettek és jogi

képviselõik, továbbá valamennyi e helyen felsorolt ügyben az igazságügyi

orvosszakértõ, melyen a hatóság által kirendelt szakértõn kívül az eljárásban

részt vevõ személyek által felkért szakértõt, szakorvos szaktanásadót is

érteni kell.

...

e) biztosító a 4. § (2) bekezdés t) pontjában meghatározott esetekben."

Indokolás: Lásd a T/3657/5.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

64. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 23. § (1) bekezdés a)

pontjának a következõ módosítását javasolja:

/A következõ szervek írásbeli megkeresésére a kezelést végzõ orvos az

érintett egészségügyi és személyazonosító adatait átadja a megkeresõ

szervnek:/

"a) büntetõ és polgári [ügyben] eljárásban a nyomozó hatóság, az

ügyészség, a bíróság, az igazságügyi orvosszakértõ,"

Indokolás: Lásd a T/3657/26.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

65. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 23. §-át új (2) bekezdéssel javasoljlák kiegészíteni (a

javaslat elfogadása esetén a § bekezdéseinek számozása értelemszerûen

változik):

"(2) A megkeresésben az adatkezelés pontos célját és a kért adatok körét

meg kell jelölni."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/23.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

66. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 23. § (2) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(2) [Bûnüldözési,] [b]Bûnmegelõzési célból a rendõrség, az ügyészség,

valamint a nemzetbiztonsági szolgálatok jogosultak ellenõrizni a kábítószert,

illetve pszichotróp anyagot tartalmazó gyógyszerek forgalmát. az ellenõrzés a

betegek személyes adataira nem terjedhet ki."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/24.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

67. Dr. Kutrucz Katalin képviselõ a törvényjavaslat 24. § (1)

bekezdésének a következõ módosítását javasolja:

"24. § (1) Az érintettnek elsõ ízben történõ orvosi ellátásakor a

kezelõorvos a rendõrségnek haladéktalanul bejelenti az érintett

személyazonosító adatait, ha az érintett legalább súlyos testi sérülést

szenvedett, és a sérülés feltehetõen [hivatalból üldözendõ] bûncselekmény

[vagy közlekedési baleset] következménye[, illetve ha a gyógykezelés során

hivatalból üldözendõ bûncselekmény gyanúja merül föl]."

Indokolás: Lásd a T/3657/54/4.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. restancia.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

68. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 24. § (1) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"24. § (1) Az érintettnek elsõ ízben történõ orvosi ellátásakor a

kezelõorvos a rendõrségnek haladéktalanul bejelenti az érintett

személyazonosító adatait, ha a sérülés 8 napon túl gyógyuló és [feltehetõen]

hivatalból üldözendõ bûncselekmény [vagy közlekedési baleset] következménye[,

illetve ha a gyógykezelés során hivatalból üldözendõ bûncselekmény gyanúja

merül föl]."

Indokolás: Lásd a T/3657/49.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. restancia.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

69. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 24. §-ának a következõ módosítását javasolják:

"(1) Az érintettnek elsõ ízben történõ orvosi ellátásakor az érintett

kérelmére a kezelõorvos a rendõrségnek haladéktalanul bejelenti az érintett

személyazonosító adatait, ha a sérülés feltehetõen hivatalból üldözendõ

bûncselekmény [vagy közlekedési baleset] következménye[, illetve ha a

gyógykezelés során hivatalból üldözendõ bûncselekmény gyanúja merül föl]. Az

érintett belátási képességének hiánya esetén a felkérést vélelmezni kell.

(2) Az (1) bekezdés szerinti adattovábbításhoz nem szükséges az érintett

beleegyezése [nem szükséges], ha a sérülést lõszer, robbanóanyag, sugárzó

anyag, vagy méreg okozta."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/25.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. restancia.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

70. Dr. Gyõriványi Sándor képviselõ a törvényjavaslat 26. §-ának a

következõ kiegészítését javasolja:

"Amennyiben az érintett egészségügyi adatai más személyt is érintenek, az

egészségügyi és személyazonosító adatok továbbításához e harmadik személy

(törvényes képviselõje) írásbeli hozzájárulását be kell szerezni. Nincs

szükség a hozzájárulásra a 13. §, a 20. § (3) bekezdése és a 23. § (1)

bekezdés a) pont szerinti esetekben azzal, hogy polgári peres eljárás során a

harmadik személyt érintõ - szexuális úton terjedõ fertõzõ betegségre vonatkozó

- egészségügyi adat nem adható ki."

Indokolás: Lásd a T/3657/10.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

71. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 27. §-ának az elhagyását

javasolja (a javaslat elfogadása esetén a törvényjavaslat §-ainak számozása

értelemszerûen változik):

"[27. § A személyazonosításra alkalmatlan egészségügyi adat idõbeli és

területi korlát nélkül továbbítható.]"

Indokolás: Lásd a T/3657/27.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

72. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 28. § (1) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"28. § (1) Az érintettrõl felvett, a gyógykezelés érdekében szükséges

egészségügyi és személyazonosító adatot, valamint [az] azok továbbítását[ról

készített feljegyzést] nyilván kell tartani. Az adattovábbításról szóló

feljegyzésnek tartalmaznia kell az adattovábbítás címzettjét, módját,

idõpontját, valamint a továbbított adatok körét."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/26.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

73. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 28. § (1) bekezdésének a

következõ kiegészítését javasolja:

"28. § (1) Az érintettrõl felvett, a gyógykezelés érdekében szükséges

egészségügyi és személyazonosító adatot, valamint az azok továbbításáról

készített feljegyzést nyilván kell tartani. Az adattovábbításról készített

feljegyzés tartalmazza, hogy mely szervnek vagy személynek, mikor, milyen

célból, mely adatokat továbbított a kezelõ szerv."

Indokolás: Lásd a T/3657/28.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

74. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 29. § (3) bekezdésének a következõ módosítását javasolják:

"(3) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti személyekre vonatkozó

egészségügyi és személyazonosító adatokat egymástól elkülönítetten kell

[nyilvántartani] tárolni."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/27.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

75. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 31. § (1) bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"31. § (1) Az egészségügyi dokumentációban szereplõ hibás egészségügyi

adatot - az adatfelvételt követõen - [törölni nem lehet, azt] úgy kell

kijavítani vagy törölni, hogy az eredetileg felvett adat megállapítható

legyen."

Indokolás: Lásd a T/3657/50.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. restancia.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

76. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 32. § (2) bekezdés c) pontjának a következõ kiegészítését

javasolják:

/Az intézményvezetõ tevékenysége során/

"c) kezdeményezi az adatvédelem, illetve az adatbiztonság területén

kifejlesztett új technológiák és eszközök alkalmazását,"

Indokolás: Lásd a T/3657/55/28.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

77. Dr. Mészáros István László és dr. Szolnoki Andrea képviselõk a

törvényjavaslat 33. § (1) bekezdésének a következõ kiegészítését javasolják:

"33. § (1) Az e törvényben meghatározott egészségügyi ellátóhálózaton

kívüli intézmény, illetve szerv vagy személy (a továbbiakban: nem egészségügyi

intézmény) a feladatai ellátásához szükséges mértékben a 4. § szerinti célból

kezelhet egészségügyi és személyazonosító adatot, amennyiben az adott ügyben

hatáskörrel és illetékességgel rendelkezik. Az átadásra kerülõ adathordozóról

az ügyre nem tartozó, illetve a feladat ellátásához nem feltétlenül szükséges

adatokat törölni kell."

Indokolás: Lásd a T/3657/55/29.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. nem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

78. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 36. §-ának a következõ

kiegészítését javasolja:

"36. § Az egészségügyi ellátóhálózat a személyi adat- és

lakcímnyilvántartásból a 4. § (1) bekezdés szerinti célból, a 3. § b) pontban

meghatározott személyazonosító adatokat kérhet."

Indokolás: Lásd a T/3657/29.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

79. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 37. § 1() bekezdésének

a következõ módosítását javasolja:

"37. § (1) [Amennyiben] Az e törvény [másként] által nem [rendelkezik,]

szabályozott kérdésekben az [egészségügyi adatok kezelésére a személyes adatok

védelmérõl és a közérdekû adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII.

törvény] Avtv., továbbá a TAJ szám kezelésére vonatkozóan a személyazonosító

jel helyébe lépõ azonosítási módokról és azonosítási kódokról szóló 1996. évi

XX. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni."

Indokolás: Lásd a T/3657/51.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

80. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 37. § (2) bekezdésének a

következõ módosítását javasolja:

"(2) Külföldre történõ adattovábbítás esetén is e törvény rendelkezéseit

kell alkalmazni azzal, hogy az egészségügyi és személyazonosító adatok csak

akkor továbbíthatók, ha a külföldi adatkezelõnél a 6. § elõírásai [külföldön

is biztosíthatók] minden egyes adatra nézve teljesülnek."

Indokolás: Lásd a T/3657/31.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

81. Tirts Tamás képviselõ a törvényjavaslat 38. §-át új (4) bekezdéssel

javasolja kiegészíteni:

"(4) Az 1992. évi LXVI. törvény kiegészül az alábbi 24/A. §-sal:

A nyilvántartás szervei az alábbi adatokat szolgáltatják az egészségügyi

ellátóhálózat megkeresésére (1997. évi ... törvény 2. § a) pont:

a) név és lakcímadatok,

b) anyja neve,

c) neme,

d) születési hely és idõ."

Indokolás: Lásd a T/3657/30.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

82. Gellért Kis Gábor képviselõ a törvényjavaslat 1. számú mellékletének

megfogalmazását javasolja (jelen ajánlás melléklete szerint):

Indokolás: Lásd a T/3657/52.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje egyetért.

83. Dr. Schwarcz Tibor, dr. Sirály Péter és Pál Béla képviselõk a

törvényjavaslat 1. számú mellékletetének a következõ kiegészítését javasolják

(a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

"2. AIDS betegség"

Indokolás: Lásd a T/3657/57.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. egyharmada sem támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje nem ért egyet.

84. Dr. Schwarcz Tibor, dr. Sirály Péter és Pál Béla képviselõk a

törvényjavaslat 1. számú mellékletetének a következõ kiegészítését javasolják

(a javaslat elfogadása esetén a pontok jelölése értelemszerûen változik):

"25. HIV fertõzöttség"

Indokolás: Lásd a T/3657/56.. sz. módosító javaslat indokolását.

A módosító javaslatot(tal): - az Emberi jogi biz. egyharmada sem támogatja.

- a Szociális biz. támogatja.

- az Elõterjesztõ képviselõje az Emberi jogi biz. ülésén

nem ért egyet, a Szociális biz. ülésén egyetért.

Összeállította: az Országgyûlés Jogi Fõosztálya

Budapest, 1997. április 17.

Gellért Kis Gábor s.k., Dr. Csehák Judit s.k.,

az Emberi jogi bizottság elnöke a Szociális bizottság elnöke

Eleje Honlap