fecd1

.G.P:\WP\WORD5\PARL.PCX;2";0,604";PCX

ORSZÁGGYÛLÉSI KÉPVISELÕ

T/4019/21..

y

Módosító javaslat!

Dr. Gál Zoltán Úrnak

az Országgyûlés elnökének

H e l y b e n

Tisztelt Elnök Úr!

Hivatkozva a Házszabály 94. § (1) bekezdésére,

a Kormány által T/4019.. számon,

"a Munka Törvénykönyvérõl szóló 1992. évi XXII. törvény (Mt.)

módosításáról" - tárgykörû törvényjavaslathoz

(a továbbiakban: Törvényjavaslat) a következõ

módosító javaslatot

terjesztem elõ:

1. A Javaslat 2. §-a által megállapított 21. §-t az alábbi (4) bekezdéssel

javasolom kiegészíteni:

"(4) E törvény alkalmazásában a munkáltatónál képviselettel rendelkezõ

szakszervezetnek azt a szakszervezetet kell tekinteni, amelyik

alapszabálya szerint a munkáltatónál képviseletére jogosult szervet vagy

személyt mûködtet."

Indokolás

A törvény és a Javaslat is több helyen használja "a munkáltatónál

képviselettel rendelkezõ szakszervezet" fogalmát. Ehhez általában komoly

jogkövetkezmények fûzõdnek, ezért mindenképp indokolt a fogalom

meghatározása, értelmezõ rendelékezés megalkotása.

2. A Javaslat 3. §-ának elhagyását javasolom:

[Az Mt. 23. §-ának (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:

"(3) Nincs helye kifogásnak, ha az intézkedéssel szemben a munkavállaló

jogvitát kezdeményezhet. Ettõl eltérõen, ha a munkáltató a

szakszervezeti tisztségviselõ munkaviszonyát a közvetlen felsõbb

szakszervezeti szerv elõzetes egyetértése hiányában szüntette meg rendes

felmondással a munkáltatónál képviselettel rendelkezõ szakszervezet

jogosult kifogás benyújtására."]

Indokolás

A Javaslat szerinti módosítás elfogadása rendkívül súlyos gondokat

vetne fel a gyakorlatban. Nem tisztázott ugyanis a szakszervezet

kifogásolási és a munkavállaló keresetindítási jogának az összhangja.

A megszüntetéssel kapcsolatban egymás mellett, egymástól függetlenül

két bírósági eljárás folyhatna. Ennek megfelelõen nem lenne kizárt az

sem, hogy egymással ellentétes eredményre jutnának az eljáró

bíróságok. Ebben az esetben egyébként a perek egyesítése

eljárásjogilag is kizárt lenne, mert a kifogás tárgyában nem peres

eljárás, a megszüntetés jogellenességének megállapítása iránt pedig

peres eljárás folyik.

A Javaslat szerinti esetben lehetséges lenne az is, hogy a

szakszervezet a munkavállaló akarata ellenére forduljon bírósághoz.

Lényegében ezzel azonos tartalmú rendelkezések alkotmányellenességét

az Alkotmánybíróság 1990-ben és 1991-ben már megállapította. Komoly

gondot okoz az is, hogy a kifogásnak a sérelmezett intézkedésre

halasztó hatálya van, a munkavállaló által kezdeményezett jogvitának

pedig nincs. A jogi kétségeken túlmenõen ez azért is problematikus,

mert jogerõs döntés a kifogás esetén is csak hosszú idõ elteltével

várható, ami igen bizonytalan helyzetet eredményez.

3. A Javaslat 4. §-ának az alábbi módosítását javasolom:

Az Mt. 28. §-a az alábbi (2)-(3) bekezdéssel egészül ki és ezzel

egyidejûleg a jelenlegi (2)-(3) bekezdés számozása (4)-(5) bekezdésre

változik:

"(2) A szakszervezet az (1) bekezdés szerinti munkáltatói intézkedéssel

kapcsolatos álláspontját a munkáltató tájékoztatásának átvételétõl

számított nyolc napon belül írásban közli. Ha a tervezett intézkedéssel

a szakszervezet nem ért egyet, a tájékoztatásnak az egyet nem értés

indokait is tartalmaznia kell. Ha a szakszervezet véleményét a fenti

határidõn belül nem közli a munkáltatóval, úgy kell tekinteni, mintha a

tervezett intézkedéssel egyetértene."

"(3) Az (1) bekezdésben meghatározott védelem a (4) bekezdésben foglalt

idõpontig és feltétel mellett, a munkáltató személyében bekövetkezõ

jogutódlás esetén is megilleti a tisztségviselõt."

Indokolás

A gyakorlati tapasztalatok indokolják, hogy a törvény egészüljön ki a

javasolt (2) bekezdéssel. A rendeltetésszerû joggyakorlás követelménye a

szakszervezet számára is szükségessé teszi, hogy álláspontját megfelelõ

határidõn belül és indokolva közölje a munkáltatóval.

4. A Javaslat 5. §-a (1) bekezdésének elhagyását javasolom:

[az Mt. 34. §-ának (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"34. § (1) a kollektív szerzõdés egészének vagy egyes részeinek hatályát

a munkaügyi miniszter - a felek együttes kérelmének megfelelõen - az

egész ágazatra (alágazatra) kiterjesztheti, feltéve, ha a szerzõdést

kötõ szervezetek az adott ágazatban (alágazatban) reprezentatívnak

minõsülnek.]

Indokolás

Teljesen elhibázott, jogi szempontból elképzelhetetlen a hatály részbeni

kiterjesztése. A kollektív szerzõdés egységes egész, amelyet a felek

kölcsönös engedmények alapján fogadnak el, az egyes részei így kerülnek

egyensúlyba egymással. Érthetetlen, hogy ebbõl miképp lehetne

"mazsolázni". Természetesen szélsõséges feltételezés, de nem kizárható

az, hogy a felek csak a munkáltatók számára terheket jelentõ részek

kiterjesztését kérik, a munkáltató mozgásterét növelõ részek

kiterjesztését pedig nem és ezzel a versenytársak költségei jelentõsek

megnövelhetõk lennének. (Például a magasabb végkielégítésre,

mûszakpótlékokra vonatkozó rendelkezések kiterjesztésre kerülnek, a

munkaidõ-keretre, túlmunkára vonatkozó részek pedig nem.)

5. A Javaslat 5. §-a (2) bekezdésének módosítását javasolom:

Az Mt. 34. §-ának (2), (3) és (6) bekezdése helyébe az alábbi (2), (3)

és (6) bekezdés lép és a 34. § az alábbi (7)-(8) bekezdéssel egészül ki:

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában reprezentatívnak különösen az a

munkáltatói érdekképviseleti szervezet minõsül, amely taglátszámánál,

gazdasági jelentõségénél, illetve a foglalkoztatottak számánál fogva az

adott hatályossági körben a legjelentõsebb, és a hatályossági körbe

tartozóknak többségét lefedi.

(3) Az (1) bekezdés alkalmazásában reprezentatívnak különösen az a

szakszervezet minõsül, amely taglátszámánál, illetve a munkavállalók

általi támogatottságánál fogva az adott hatályossági körben a

legjelentõsebb, és a hatályossági körbe tartozóknak többségét lefedi.

"(6) A kiterjesztett hatályú kollektív szerzõdés felmondását a

felmondást gyakorló fél köteles a munkaügyi miniszternek haladéktalanul

bejelenteni."

(7) a kiterjesztett hatályú kollektív szerzõdés felmondása esetén,

tovább, ha a több szakszervezet által kötött kollektív szerzõdésnél

valamely szakszervezet felmondása következtében a szakszervezetek - (5)

bekezdés szerinti - együttes reprezentativitása nem áll fenn, a

munkaügyi miniszter - hivatalból - a felmondási idõ lejártának napjára a

kiterjesztésre vonatkozó határozatát visszavonja.

(8) A munkaügyi miniszter a kiterjesztésrõl, valamint a kiterjesztés

megszüntetésérõl szóló határozatát , továbbá a kiterjesztett hatályú

kollektív szerzõdés szövegét hivatalos lapjában közzéteszi. A határozat

eltérõ rendelkezése hiányában a közzététel minõsül kihirdetésnek."

Indokolás

A (2) és (3) bekezdések módosítását az a kézenfekvõ körülmény

indokolja, miszerint az Mt. kollektív szerzõdéseket szabályó logikai

rendjébe - szerzõdéskötés esetén - csakis olyan felek férnek bele,

akik mögött többségi támogatás kimutatható. Felfogásunk szerint ez az

elv kiterjesztés esetén sem léphetõ át.

A (6) bekezdés módosítást szövegezési pontosítás indokolja. A

javasolt (7), illetve (8) bekezdés szövegezését szintén módosítani

kell. A "kiterjesztõ hatály" - mint általában a hatály - nem

szüntethetõ meg. Ehelyett arról kellene rendelkezni, hogy a miniszter

a kiterjesztésre vonatkozó határozatát visszavonja és ezzel a

kiterjesztést szünteti meg. A (8) bekezdés utolsó mondata - bár ez a

hatályos szabállyal egyezõ - nem pontos. Ebben az esetben ugyanis nem

a kiterjesztett hatályú kollektív szerzõdés, hanem a kiterjesztõ

határozat hatálybalépésrõl van szó és errõl nem a kollektív szerzõdés

rendelkezik.

6. A Javaslat 6. §-ának elhagyását javasolom

[Az Mt. 36. §-a (1) bekezdésének c) pontja helyébe az alábbi

rendelkezés lép:

36. § (1) A kollektív szerzõdés hatálya - kiterjesztés (34. §)

hiányában - kiterjed arra a munkáltatóra, amely]

"c) késõbb a munkáltatói érdekképviseleti szervhez csatlakozott."]

Indokolás

A módosítani kívánt rendelkezés értelmezése valóban vitára adott okot

a gyakorlatban. Nem volt egyértelmû, hogy a hatályos c) pont az

érdekképviseleti szervezethez való csatlakozásra vagy a kollektív

szerzõdéshez való csatlakozásra utal-e. A módosítás kétségkívül

egyértelmûvé teszi a szöveget, ám nem mond többet, mint ami a b)

pontban egyébként is benne van, hiszen az érdekképviseleti tag

munkáltatóra mindenképp kiterjed a kollektív szerzõdés hatálya,

mégpedig függetlenül attól, hogy mikor keletkezett a tagsága.

7. A Javaslat 7. §-ának elhagyását javasolom:

[Az Mt. 40. §-át követõen az alábbi 40/A. §-sal egészül ki:

"40/A. § (1) A munkáltató személyében bekövetkezõ jogutódlás esetében a

jogutódlás idõpontjában a jogelõd munkáltatóra kiterjedõ hatályú

kollektív szerzõdésben meghatározott munkafeltételeket - a munkarend

kivételével - a jogutódlással érintett munkavállalók tekintetében a

kollektív szerzõdésnek a jogelõd munkáltatónál történõ felmondásáig vagy

a kollektív szerzõdés hatályának lejártáig, illetve a jogutód

munkáltatónál másik kollektív szerzõdés megkötéséig, ezek hiányában

legalább a jogutódlás idõpontját követõ egy évig a jogutód munkáltatónak

fenn kell tartania.

(2) Amennyiben a jogutód munkáltatóra kiterjedõ hatályú kollektív

szerzõdésben meghatározott munkafeltételek a jogelõd munkáltatóra

kiterjedõ hatályú kollektív szerzõdés szerinti munkafeltételeknél a

munkavállaló számára kedvezõbbek, a jogutód munkáltatóra kiterjedõ

hatályú kollektív szerzõdésben foglaltakat kell alkalmazni."]

Indokolás

A Javaslat szövege igen sok problémát vet fel.

Egyrészt értelmetlen az a megfogalmazás, hogy "kollektív szerzõdésben

meghatározott munkafeltételeket ... fenn kell tartani". Nyilvánvalóan

arról van szó, hogy a kollektív szerzõdés rendelkezéseit, amelyek a

munkafeltételekre vonatkoznak alkalmazni kell.

Másrészt ismét az is gond, hogy a Javaslat nem határozza meg a

használt fogalom (munkarend) tartalmát. Ilyen fontos és nagyhatású

rendelkezés esetében elengedhetetlen, hogy félreérthetetlen és

egyértelmû szabály állapítsa meg a munkarend tartalmát. (Nem vitás,

hogy a gyakorlatban létezik egy többé-kevésbe elfogadott tartalmi

meghatározás, de ezt a törvénynek is célszerû lenne megfogalmazni.)

A legsúlyosabb probléma azonban az, hogy a Javaslat a jogutódot a

jogelõdhöz képest lényegesen nehezebb helyzetbe hozza. Amíg a jogelõd

jogosult bármikor felmondani a kollektív szerzõdést, addig a jogutód

erre nem lenne jogosult. Ez teljes mértékben ellenkezik a jogutódlás

általános elveivel: a jogutódot megilletik, illetve terhelik a jogelõd

jogai, kötelezettségei. Sajátos elképzelés az is, hogy a jogutód

tekintetében a kollektív szerzõdés hatálya a jogelõd

jognyilatkozatától (felmondásától) függjön.

Nem tartható megfelelõ megoldásnak az, hogy önmagában a jogutódlás

ténye az ezt megelõzõ jogi szituációhoz képest - törvényi beavatkozás

révén - ilyen lényeges változást eredményezzen. Még akkor sem, ha az

elképzelés az Európai Közösségek - egyébként nem kötelezõ -

irányelvére is támaszkodik!

A (2) bekezdésben megfogalmazott szabály egyébként részben helyes,

mert jogalkalmazási bizonytalanságot oszlat el. Ám arra vonatkozóan

nincs szabály, hogy mi a az eljárás akkor, ha a jogelõd kollektív

szerzõdése tartalmazott kedvezõbb szabályokat. Ezt is alkalmazni kell

a jogutód munkavállalóira? Az egyértelmûen kizárt, hogy a

munkavállalók tekintetében ne egységes kollektív szerzõdés

érvényesüljön, de az is törvényi követelmény, hogy a jogutódlás nem

érinti a munkavállalók jogelõdnél kialakult munkajogi helyzetét.

Mindezek alapján szükséges a javasolt szabályozás átgondoltabb

szabályozása.

8. A Javaslat 11. §-ának elhagyását javasolom:

[Az Mt. a 91. §-t követõen az alábbi 91/A. §-sal egészül ki:

"91/A. § A munkáltató személyében bekövetkezõ jogutódlás önmagában nem

szolgálhat a határozatlan idejû munkaviszony rendes felmondással történõ

megszüntetésének indokául."]

Indokolás

Ennek a szabálynak sem elhelyezése, sem tartalma nem megfelelõ.

Figyelemmel arra, hogy a felmondási indokokat a 89. § (3) bekezdése

határozza meg, az ilyen jellegû szabályokat mindenképp itt és nem a

teljesen más jogi környezetben kell szabályozni.

A javaslattal egyébként tartalmilag sem lehet egyetérteni. Az Mt. 89.

§-a ugyanis egyértelmûen rendelkezik a felmondás lehetséges

indokaival. Ezek után kiemelni egy olyan esetet, ami nem lehet rendes

felmondás indoka, teljesen értelmetlen, igen sok olyan körülményt

lehetne még említeni, ami nem képezheti rendes felmondás indokát.

9. A Javaslat 12. §-a által megállapítani kívánt 94/A § (2) bekezdését az

alábbiak szerint javasolom módosítani:

"(2) Az (1) bekezdésben meghatározott létszámokba nem számít be az

öregségi, rokkantsági nyugdíjra jogosult, [vagy az abban részesülõ,]

valamint a további munkaviszonyban foglalkoztatott munkavállaló."

Indokolás

A (2) bekezdésben pontosan meg kellene határozni, hogy melyik

létszámba, az elbocsátandók vagy a foglalkoztatottak létszámába nem

kell az itt említett munkavállalókat figyelembe venni.

Indokolt lenne egyébként az itt meghatározott kört a rokkantsági

nyugdíjra jogosult munkavállalókkal is kiegészíteni.

10. A Javaslat 12. §-a által megállapítani kívánt 94/A § (5) bekezdésének

második mondatát az alábbiak szerint javasolom módosítani:

"A munkáltató a munkaügyi központtal köteles közölni a

létszámcsökkentéssel érintett munkavállalók személyi adatait,

Társadalombiztosítási Azonosító Jelét (a továbbiakban: TAJ szám), utolsó

munkakörét, szakképzettségét, átlagkeresetét."

Indokolás

Munkaadó helyett munkáltató elnevezés használata indokolt, továbbá

valamely fogalom rövidítésénél helytelen a ragozott forma használata.

11. A Javaslat 12. §-a által megállapítani kívánt 94/A § (8) bekezdését az

alábbiak szerint javasolom módosítani:

(8) A (3) bekezdésben meghatározott konzultációs és az (5) bekezdésben

meghatározott tájékoztatási kötelezettség a jogutód nélkül megszûnõ

munkáltatót, illetõleg annak felszámolóját, végelszámolóját is terheli.

Indokolás

A (8) bekezdést indokolt kiegészíteni a végelszámolóval is.

12 A Javaslat 12. §-a által megállapítani kívánt 94/A § (9) bekezdését

javasolom elhagyni:

[(9) A (3) és az (5) bekezdésben foglaltak megszegésével közölt

munkáltatói rendes felmondás érvénytelen. Ennek megállapítása iránt az

üzemi tanács és az érintett munkavállaló bírósághoz fordulhat.]

Indokolás

A felmondási tilalmakat az Mt. a 90. §-ban szabályozza. Ezt is ott

kellene elhelyezni. A (9) bekezdésben az üzemi tanács perindítási joga

súlyos gondokat vet fel. Ez teljes mértében elhibázott lenne. Ez

ellenkezne az üzemi tanács státusával, jellegével. Egyéni ügyekben

ugyanis az üzemi tanácsnak nincs eljárási jogosultsága és nem lát el

érdekvédelmi funkciókat. Emellett ugyanazon alkotmányossági problémákkal

kell szembe nézni, mint a szakszervezet kifogásolási joga kapcsán. A

munkavállaló perindítási jogának kiemelése pedig teljesen indokolatlan,

hiszen ezt az Mt. a munkaviszony megszüntetésével kapcsolatban egyébként

is biztosítja.

13. A Javaslat 14. §-át az alábbiakkal javasolom kiegészíteni:

"Ha a rendkívüli felmondás jogát testület jogosult gyakorolni, a

tudomásszerzés idõpontjának azt kell tekinteni, amikor a rendkívüli

felmondás okáról a testületet tájékoztatják és a testület a rendkívüli

felmondásról dönthet."

Indokolás

A javasolt módosítás összefügg a Javaslat 22. §-ával. Általános

tapasztalat szerint a gondot - a Javaslat indokolásában kifejtettek

szerint is - az okozza, ha a rendkívüli felmondás jogát nem valamely

személy, hanem testület például közgyûlés vagy igazgatóság jogosult

gyakorolni. ezért szükséges értelmezõ szabály beiktatása, amely

egyértelmûen rendezi, hogy a szubjektív jogvesztõ határidõt ilyen

esetben akkortól kell számítani, amikor a testület megfelelõ

tájékoztatást kap és jogszerûen dönthet a munkáltatói intézkedésrõl.

14. A Javaslat 20. §-ának alábbiak szerinti módosítását javasolom:

Az Mt. 151. §-a (2) bekezdésének c) pontja, illetõleg, (3) bekezdése

helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

"c) a 107. § d)-f) pontjában meghatározott esetekben;"

"(3) Ha a munkavállaló a munkáltató engedélye alapján mentesül a

munkavégzés alól [107. § h) pontja], az emiatt kiesett munkaidõre

megállapodásuk szerint jár díjazás."

Indokolás

Korábbi jogszabályváltozások következményeit pontosan kell átvezetni a

törvény egyéb szövegein is.

15. A Javaslat 21. §-ának elhagyását javasolom:

[(1) Az Mt. 151/A. §-ának (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés

lép:

" (2) A távolléti díj számításánál rendszeres bérpótlék alatt a

munkaviszonyra vonatkozó szabályban, illetõleg a munkaszerzõdésben

rögzített azon bérpótlékok értendõk, amelyek a munkavállalót

munkavégzés esetén folyamatosan megilletik."

(2) Az Mt. 151/A. §-ának (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés

lép:

" (3) A távolléti díj számításánál mûszakpótlékként a munkavállaló

a) kétmûszakos munkaidõ-beosztásban történõ foglalkoztatása esetén a

személyi alapbére 7,5 százalékát,

b) kétmûszakos munkaidõ-beosztásban történõ foglalkoztatása esetén, ha

az éjszakai mûszak aránya a heti, illetõleg havi munkaidõkeret 30

százalékát meghaladja, valamint három mûszakos munkaidõ-beosztásban

történõ foglalkoztatása esetén a személyi alapbére 15 százalékát,

c) folytonos munkarendben történõ foglalkoztatása esetén személyi

alapbére 20 százalékát

kell figyelembe venni."

(3) Az Mt. 151/A. §-a (5) bekezdésének a) pontja helyébe a következõ

rendelkezés lép:

[(5) Havi idõbér esetén]

"a) az egy napra jutó távolléti díj: az egy hónapra megállapított

távolléti díj és a tárgyhó munkanapjai számának hányadosa,"]

Indokolás

A távolléti díj számításával kapcsolatban nagy probléma, hogy már a

hatályos szabályozás sem ad eligazítást arra nézve, hogy mikor

tekintendõ a munkavállaló több mûszakban foglalkoztatottnak. Ezt a

Javaslat csak tovább fokozza azzal, hogy lényegesen differenciál

anélkül, hogy a fogalmakat meghatározná. Nem igazán egyértelmû, hogy a

b) pont alkalmazásánál például milyen idõ intervallumot kell alapul

venni. Ezért pontos fogalom meghatározás nélkül ez a szabály nem

vezethetõ be.

16. A Javaslat 22. §-ának elhagyását javasolom.

[Az Mt. 190. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A vezetõ határozott idõre szóló munkaviszonyának a 88. § (2)

bekezdés szerinti megszüntetését abban az esetben kell indokolni, ha

arra a 96. § (1) bekezdésének a)-b) pontjában foglalt okok miatt kerül

sor. Ebben az esetben a vezetõt a 88. § (2) bekezdésében meghatározott

járandóság nem illeti meg."]

Indokolás

Az indokolás szerint ezt a módosítást az teszi szükségessé, hogy abban

az esetben, ha a munkáltatói jogokat testület gyakorolja a rendkívüli

felmondás - a három munkanapos szubjektív jogvesztõ határidõ miatt -

nem alkalmazható. A javasolt módosítás teljes jogi tévedésen alapul.

Egyrészt a mára már töretlen bírói gyakorlat kialakított, hogy ilyen

esetben miképp kell a határidõt számítani, tehát ez gondot nem

okozhat. Másrészt a vezetõk tekintetében is sok esetben nem testület a

jogkör gyakorlója, tehát ilyenkor a javasolt módosítás indoka nem áll

fenn.

Másrészt azt is hangsúlyozni kell, hogy itt lényegében arról rendelkezik

a törvény, hogy a határozott idõre alkalmazott vezetõk tekintetében a

rendkívüli felmondásnál a jogvesztõ határidõket nem kell figyelembe

venni, ami rendkívüli bizonytalanságot okoz. Ezzel a Javaslat önálló

megszüntetési módot is megállapít, aminek semmiképp nem itt lenne a

helye, hanem a 87. §-ban, ahol a többi megszüntetési módot meghatározza.

De probléma az is, hogy miért épp csak a határozott idõre alkalmazottak

tekintetében kívánja e szigorú szabályt alkalmazni, hiszen az

indokolásban kifejtettek érvényesek a határozatlan idõre alkalmazottak

esetében is. Sem technikailag, sem szakmailag nem végig gondolt a

javaslat! Ha elfogadjuk, hogy testületi jogkörgyakorlás során gond a

rendkívüli felmondás alkalmazása, a 96. § (3) bekezdését kell ilyen

értelmezõ szabállyal kiegészíteni.

17. A Javaslat 28. §-át az alábbi (2), illetve (6) bekezdéssel javasolom

kiegészíteni, ezzel egyidejûleg a (2)-(4), illetve (5) bekezdés

számozása (3)-(5), illetve (7) bekezdésre változik, valamint javasolom a

(4) bekezdés módosítását:

"(2) Az 1. § által megállapított Mt. 3. §-ának (4) bekezdését e törvény

hatálybalépést követõen megkötött megállapodások tekintetében kell

alkalmazni.

(4) Az Mt. 90. §-ának (2) bekezdését az e törvény hatálybalépése után

közölt rendes felmondás, 96. §-ának (4) bekezdését, 100. §-a (3)

bekezdésének b) pontját az e törvény hatálybalépése után közölt

rendkívüli felmondás esetén kell alkalmazni.

"(5) A 132. § (4) bekezdés által meghatározott pótszabadság a

munkavállalót a hatálybalépést követõen idõarányosan illeti meg."

Indokolás

Figyelemmel arra, hogy a módosított szabályok egyrészt már megkötött

megállapodásokat érintenek, illetve év közben lépnek hatályba, szükséges

átmeneti szabályok megalkotása is. Javaslatom egyébként összefügg a

Javaslat 22. §-ára vonatkozó indítványommal is.

Budapest, 1997. május 12.

Dr. Sümeghy Csaba

Fidesz-Magyar Polgári Párt

Eleje Honlap